Ülevaade

Kunstiakadeemias töötab ligi 450 õppejõudu (neist 80 koosseisulised) ning 120 tugiüksuste töötajat. Õppejõududeks on oma ala professionaalid – rahvusvaheliselt tunnustatud kunstnikud, arhitektid, disainerid, ajaloolased, teadlased. Regulaarselt kutsutakse erinevatelt erialadelt õpetama ka külalislektoreid partnerülikoolidest Eestist ja väliskõrgkoolidest, toimuvad rahvusvahelised konverentsid ja seminarid.

Untitled design
Kunstiakadeemia
Loomingulisuse hindamisest ja hindamise loomingulisusest rääkisid Urmas Lüüs (ehte- ja sepakunsti osakonna õpetaja), Raido-Riho Laasi (keskkonnadisaini dotsent, kujunduskunsti õppekava juht) ja Liisa-Helena Lumberg (üldteooriaainete õppejõud). Liisa: Mis võiks olla hindamise eesmärk, kui alustada suure filosoofilise küsimusega? Urmas: Mina ka ei saa aru. See on alati piinlik olukord. On ...
IMG_0807
Kunstiakadeemia
Mart Vainre fotod Neljapäeval, 9. novembril 2017 toimus EKAs järjekordne hea õpetamise seminar. Seminar algas üliõpilaste paneeliga, kus osalesid Maarja-Liis Raamat (tootedisaini erialalt), Helga Aliis Saarla (sisearhitektuurist), Sten Saarits (uusmeediast) ning Kasper Kuldkepp (graafilisest disainist). Arutelu juhtis õppeprorektor Anne Pikkov, kes tõi ka välja suuremad statistilised ...
IMG_0713
Kunstiakadeemia
Eesti Kunstiakadeemia 90. sünnipäeva ajal 2004. aastal olid meeleolud helged – oodati nii varsti valmivat Kumu kui ka otsust EKAle lahedamate ruumivõimaluse jaoks kas siis Patarei vanglas või oma ajaloolisel krundil Tartu mnt 1.[1] Paar aastat varem oli Eesti liitunud Euroopa Kõrgharidusruumiga, loovmajandus tundus uus ning paljutõotav valdkond ning kõik need asjaolud koos ennustasid EKAle ...
IMG_0713
Kunstiakadeemia
5. oktoobril 2017 algas EKAs hea õpetamise seminaride sari õppejõududele. Osalejaid oli 29 õppejõudu kõigist teaduskondadest, rektor ja õppeprorektor. Esimeses seminaris avasid oma arusaamu ja praktikaid hindamisel Ingrid Allik (keraamika), Kalle Komissarov (arhitektuur), Ülle Marks (joonistamine), Indrek Sirkel (graafiline disain) ja Urmas Puhkan (keraamika). Diskussioon jõudis põhimõttelise ...
Vaade seelikutele Heimtali muuseum kogus. Foto M. Ektermann
Kunstiakadeemia
Õppeaasta alguse väljasõiduseminari saab EKAs juba traditsiooniks pidada – sel aastal külastasime Heimtali muuseumi. Meid võtsid vastu EKA emeriitprofessor Anu Raud ja muuseumi juhataja Anna Liisa Regensperger, kes tutvustasid ekspositsioone ja tegevusi. Heimtali muuseum, nüüdseks ERMi filiaal, on olnud oma 20 tegevusaasta jooksul meie üliõpilastele oluliseks õppebaasiks. Seoses EV100 ...
Kunstiakadeemia
Soovitame lugeda Post-digital Art School: Finding new ways to prepare students for a meaningful career in today’s creative industries EKA aastal 100. Neoliberalistlikud mõjud (kunsti)kõrgharidusele. Maarin Ektermann Mujal maailmas räägitakse üha enam ümberpööratud õppest – tegemist väga populaarse lähenemisega. Vaata järgi vastavasisuliselt inglisekeelselt e-kursuselt ...
IMG_1682
Kunstiakadeemia
2. märtsil 2017 toimus õppejõududele disaini agendi Jenni Mobergi seminar Seminari slaidid on kättesaadavad siit. 
Kunstiakadeemia
9. veebruaril 2017 on Eesti Kunstiakadeemias toimunud hariduslike erivajaduste teemaline koolitus “Haridusliku erivajadusega üliõpilane: teejuht olulisemate erivajaduste mõistmiseks ja HEV tudengi toetamiseks”Koolituse materjalidega saab tutvuda sellel lingil
Kunstiakadeemia
- EKAs on eriala hindamised avatud. - EKAs väärtustatakse kujundavat ja kaasavat hindamist. Erialahindamine tähendab, et tudeng saab lisaks arvestusele või hindele sisulist tagasisidet. - EKAs jagatakse regulaarselt õppejõudude vahel häid õpetamis-hindamispraktikaid. - Tudengite tagasiside analüüs on avalik.
Inspiratsioonikohvikule kogunevad õppejõud
Kunstiakadeemia
17. veebruaril 2017 toimus 21.koolis EKA õppejõudude teine inspiratsioonikohvik. Sissejuhatusena tõi õppeprorektor Anne Pikkov välja, et “Harvardis viiakse läbi täiskasvanute arengu pikiuuringut (Harvard Study of Adult Development) ning selle peamine tulemus on, et rahulolu/õnnelikkuse peamiseks eelduseks on soojad suhted, armastus (Vaillant, 2012). Toetavad suhted õppeprotsessis on ...