Identiteedi loomine logo, meene või pakendina

Kolmest osast koosnev kursus on neile, kel on huvi või vajadus kas ainult logo väljatöötamiseks või ka mahukama identiteediprojekti alustamiseks, mis hõlmab nii pakendit kui ka meeneid. Osalejad ei disaini, vaid koguvad teadmisi ja loovaid ideid, mis on aluseks edukale koostööle disaineriga. 

Kursus aitab leida võimalusi, mida üksiktegijal on raske märgata ning mõelda teemale koos teistega loovamalt. Grupis tegutsedes arendatakse üksteise mõtteid ja tekib põnevamaid lahendusi kui üksinda arutades.

Juhendaja Maris Lindoja on omandanud Eesti Kunstiakadeemias interdistsiplinaarse multimeedia magistrikraadi 2002. aastal. Tal on 30 aastat kogemust graafilise disainerina ja üle 20 aasta arvutigraafikuna. Eesti Kunstiakadeemias on ta seitse aastat õpetanud kasutama erinevaid graafikaprogramme ja juhendanud disainikursuseid.


 

Aeg: 18. ja 25. aprillil ning 9. mail 2020 kell 10–15.30
Koht: Põhja pst 7, Tallinn, Eesti Kunstiakadeemia õpperuum A204
Maht: 18 akadeemilist tundi
Hind: 175 eurot
Eraldi osadena: 70 eurot osa
Õppekavarühm: audiovisuaalsed tehnikad ja meedia tootmine
Lisateave: koolitus@artun.ee, 5919 9496
Registreerumine: kuni 11. aprill 2020

Registreerun 



I osa. Logo 

Osalemine ei vaja eelteadmisi. Piisab, kui osalejal on huvi või vajadus visuaalse identiteediprojekti alustamiseks. Osalejad ei disaini logo, vaid koguvad teadmisi ja loovaid ideid, mis on aluseks identiteedi edukale väljatöötamisele.

Selgitatakse, millele peaks mõtlema, kui hakata logo tellima ja mis eeltöö võiks olla tehtud enne disaineri poole pöördumist. Töötoa peamine osa on vajaliku info kogumine ja grupitöö ideede leidmiseks. Tutvutakse inspireerivate näidetega ja saadakse ülevaade logo tüüpidest ja disainistrateegiatest. Üheks ülesandeks on, kuidas leida õige meeleolu ja suhtlemisstiil, mida logo peaks edasi andma. Lõpuks on ülevaade briifimisest, logo testimisest, mis on CVI ja kui põhjalik see peaks olema. Osalejad saavad ka teadmised vajalikest värvisüsteemidest ja failiformaatidest.

Osalemiseks on vajalik nutitelefon või sülearvuti info otsimiseks.

Osalenu teab

  • millest alustada identiteediprojekti
  • kuidas koguda ideid
  • mis on logotüüp
  • sobiva kõnetooni leidmine
  • kuidas toimub briifimine
  • mida peab kindlasti sisaldama CVI

Töötuba lõpeb arvestusega, mille sisuks on grupitöö esitlus ja arutelu. Arvestuse läbinule väljastatakse Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.

Aeg: 18. aprillil 2020 kell 10–15.30
Hind: 70 eurot

Registreerun 1. osasse 

 


 

II osa. Meene

Osalemine ei vaja eelteadmisi. Osalejad ei disaini, vaid koguvad teadmisi ja loovaid ideid, mis on aluseks edukale koostööle meistri või disaineriga. Selle asemel, et lisada oma logo mõnele standardtootele, aitab töötuba leida isikupärasemaid lahendusi.

Igaühel on mõni lemmiksuveniir ja sellega seotud lugu. Kursuse teises osas arutatakse, miks meeneid on vaja ja kuidas neid kavandada nii, et nende väärtus oleks kestvam. Vaadatakse huvitavaid näiteid ning käiakse läbi erinevad võimalikud disainistrateegiad. Kuidas kasutada kas kohalikku ajaloolist omapära või uustekkelist sümbolit meenena? Kas taaskasutus sobib ka meene tootmiseks? Kui oluline on meenega siduda mõni lugu? 

Ideede leidmine ja arendamine toimub grupitööna eelnevalt vaadatud strateegiate abil. Praktilise ülesandena valitakse meenele pakendi lahendus. Töötoa lõpus esitletakse terviklikku ideed pakend, lugu ja toode.

Osalemiseks on vaja nutitelefoni või sülearvutit info otsimiseks.

Osalenu teab

  • millised on võimalikud strateegiad meene kavandamisel
  • kuidas koguda ideid
  • kuidas ühendada meenes mitu otstarvet 

Töötuba lõpeb arvestusega, mille sisuks on grupitöö esitlus ja arutelu. Arvestuse läbinule väljastatakse Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.

Aeg: 25. aprillil 2020 kell 10–15.30
Hind:  70 eurot

Registreerun 2. osasse 

 


 

III osa. Pakend brändingu osana ja pakendi prototüüpimine

Osalema on oodatud käsitöö- ja disainihuvilised, kes tunnevad end trüki tehnilise poole suhtes ebakindlalt ja ei ole seetõttu julgenud ise oma tootele pakendit disainida. Kasutavad näiteks oma käsitööeseme pakendamiseks valmislahendust, kuid sooviksid midagi omapärasemat.

Osalemine ei vaja eelteadmisi. Osalejad koguvad teadmisi ja loovaid ideid, mis on aluseks edukale koostööle meistri või disaineriga.

Tootele annab lõpliku viimistluse pakend ja hea pakend teeb ära suure osa toote turundusest. Kuidas kohandada netist leitud põneva karbi joonist oma tootele? Kuidas olla kindel, et mõõdud on õiged ja saab kasutuskõlbliku pakendi? Töötuba on abiks neile, kes pole seni julgenud ette võtta kolmemõõtmelise objekti kavandamist.

Sissejuhatuseks tutvutakse inspireerivate näidetega, kus pakend on osa hästi läbimõeldud brändingust. Seejärel tutvutakse disainpaberite ja eritehnikate näidistega. Arutatakse, millise lisaväärtuse annavad pakendile erinevad paberid ja kartongid ning trükitehnikad: surutrükk, avad, foolium, lakkimine. 

Praktilises osas prototüübitakse üks pakend. Praeguste trükitehnoloogiatega saab tellida pakendist prooviks ainult mõne näidise. Alustuseks on siiski kasulik teha ka ise üks proov, et vältida kõige suuremaid vigu, kontrollida arvestuste õigsust ja pakendi käepärasust. Töötoas saab valida karbi laotuse, visandada sellele disaini, leida sobiva paberi või kartongi. Juhendaja abiga saab valmis oma pakendi prototüüp ning saavad selgemaks trükikodade võimalused ja nõudmised.

Vajalik on pliiats, lõikenuga, (metall)joonlaud, liim või kahepoolne teip kleepimiseks.

Osalenu

  • on saanud ülevaate disainpaberitest
  • teab, milliseid trüki eritehnikad muudavad pakendi pilkupüüdvamaks
  • teab, kuidas kohandada joonist erinevate suuruste ja materjalidega

Kursus lõppeb arvestusega, mille sisuks on prototüüpide esitlus ja arutelu. Arvestuse läbinule väljastatakse Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.

Aeg: 9. mai 2020 kell 10–15.30
Hind:  70 eurot

Registreerun 3. osasse 

 

Postitas Elise Eimre
Viimati muudetud

Avatud akadeemia