Ruumi­targ(em)aks

NB! Grupp on täitunud

Kõik inimesed elavad, toimetavad ja ON alati mingis ruumis, keskkonnas – kõige avaramas mõttes. Nad kasutavad ja võtavad ruumi, väljendavad end ruumi vahendusel, suhtlevad ja suhestuvad sellega. Kõik me oleme ruumilised olendid ning räägime ühel või teisel viisil nn ruumikeelt.

Kursuse eesmärk on ärgitada ruumi teadlikumalt kasutama ja mõistma, kasvada ruumitundlikumaks ja -nõudlikumaks loojaks ja kasutajaks. Loengute-vestluste ja lihtsate harjutuste kaudu räägime inimeste ruumilisest käitumisest ja vajadustest ning ruumi füüsilistest ja sotsiaalsetest omadustest.

Visandamise, analüüsimise ja mõtestamise abil harjutame ruumilist eneseväljendust. Kavandame ühe ruumi, kus saab paberil katsetada, rakendada ja väljendada teoreetilisi ja praktilisi teadmisi ning tekkinud mõtteid.

Käsitletavad teemad
1. Ruumikeel, ruumiline käitumine ja inimese põhivajadused. Illustreeritud loeng-vestlus ja „harjutused iseseisvaks eluks“.

2. Ruum kui füüsiline ja sotsiaalne nähtus. Ruum võimaldab, väljendab, vahendab.

3. Ruumi- ja elamistüpoloogiad – arhitekti entsüklopeedia. Illustreeritud loeng-vestlus ja „harjutused iseseisvaks eluks“. Mida tähendavad tüpoloogiad ja miks me neid kasutame? Uus-, taas- ja vahekasutus. Juhtumi(te) kirjeldus, protsessi analüüs ja tagantjärele tarkus.

4. Füüsiline ruum. Kuidas me ruumi tajume? Mitme väikese ülesandega loeng-töötuba. Proportsioon, kompositsioon, funktsioon, emotsioon ja kommunikatsioon.

5. Ruum ja valgus. Illustreeritud loeng ja „harjutused iseseisvaks eluks“. Valgustid ja nende tüübid. Valguse abil loodud keskkond. Valgusprojekteerimine lähtuvalt ruumi funktsioonist.

6. Ruumiakustika. Kõrvadega nägemine. Illustreeritud loeng ja „harjutused iseseisvaks eluks“.

7. Materjalid. Illustreeritud loeng ja „harjutused iseseisvaks eluks“. Vaibaparadiis, Põrandamaailm ja teised imetabased kohad. Kuidas seal orienteeruda, valida ja otsustada? OSB, MDF, PLP, RKP – mis ja milleks?

8. Ruumi ja kasutaja vastastikune kohanemine. Illustreeritud loeng ja „harjutused iseseisvaks eluks“.

9. Kuidas tekib ruumi kasutaja kogemus? Teekond.

10. Olemasoleva ruumi uuskasutus. Ülesande ühine koostamine. Kujundusprotsess. Tekkinud küsimuste ja lahenduste analüüs ühiselt ja individuaalselt. Väikesed harjutused visandamisoskuse ja ruumilise eneseväljenduse arendamiseks.

Õppekava läbinu

  • tajub ruumi adekvaatselt
  • suudab luua ülesande idee kohta narratiivi ja seda tutvustada
  • väljendab ennast visandamise kaudu
  • oskab joonistada ruumilist keskkonda
  • oskab esitleda oma ideid ruumilise maketi kujul
  • suudab ennast väljendada mõtestatult ja kriitiliselt

Kursus lõpeb arvestusega, mille sisuks on projekti esitlus ja analüüs. Arvestuse läbinule väljastatakse Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.

Õpe toimub Eesti Kunstiakadeemia auditooriumis.

Juhendajad on kogenud sisearhitektid Kariina-Kristiina Kaufmann, Piret Noor, Kadri Tonto, Mari-Liis Sõber, Gerda Kaasik, Alina Nurmist ja Malle Jürgenson.

Sihtrühm: ruumist ja keskkonnast huvitatud inimesed, oma eluruumi kavandajad.

Vaata õppekava:

https://drive.google.com/file/d/17q1pVzVzAAB6LGtIrfZC4I39cYKyPOB2/view?usp=sharing

Aeg: 24. septembrist 2018 kuni 25. veebruarini 2019 esmaspäeviti kell 18–21

Koht: Kotzebue 1 / Põhja pst 7, Tallinn

Õppeaeg: üks semester

Maht: 8 EAP / 208 akadeemilist tundi, millest 80 tundi on kontaktõpet ja 128 tundi iseseisvat tööd

Hind: 980 eurot (võimalik tasuda kolmes osas)

Registreeru:SIIN

Õppekavarühm: arhitektuur ja linnaplaneerimine
Lisainfo: koolitus@artun.ee, 626 7327

Postitas Pirje Kovatomas
Viimati muudetud

Avatud akadeemia