EKA disainiteaduskonna tudengite uued väljavaated välisturgudel

EKA disainiteaduskonna magistrandid Kopenhaagenis

Sel sügissemestril on EKA moe- tekstiili-, aksessuaari ja ehtekunsti magistritudengitel võimalus õppida moebrändingut ja äriõpet maailmatasemel juhendaja käe all. 

Kursust viib läbi Sissi Silván, rahvusvahelise moeäri professionaal, kes spetsialiseerub Skandinaavia brändide välisturgudele aitamisega. Soome esimese H&M-i turujuhina vastutas Sissi brändi lansseerimise eest 1997. aastal ja juhtis selle kõige kasumlikumaks jaeketiks terves riigis. Hetkel on ta Soome äriinglite assotsiatsiooni FIBAN liige ja ka Vaaka Partners erakapitali firma tööstusnõunik. Ta juhendab ja investeerib rahvusvahelise potentsiaaliga idufirmadesse, kes soovivad kasvada ning keskendub eelkõige B2C toodetele ja teenustele, disainile ning jaekaubandusele. 

Kursus nimega “Kuidas tuua edukas disainibränd rahvusvahelisele turule” annab häid juhiseid oma moeäriga edukalt rahvusvahelisele turule pürgimiseks.  Tudengid saavad põhjaliku ülevaate potentsiaalsetest turgudest väljaspool Eestit, mis nende loometööle sobiksid ja juhtnöörid, kuidas sisseostjate ja kuraatorite huvi püüda ning nende ootusi ületada. Õpitakse vajalikud sammud oma äri laiendamiseks ning ühtlasi ka vahendeid ja meetodeid, et professionaalselt oma ettevõtmist ülal hoida ja luua kasumlik kasvuplaan.

EKA moeosakonna juht Piret Puppart selgitab, et meie disaineritel ja kunstnikel läheb oma turul väga hästi, kuid probleemid saabuvad, kui nende potentsiaal ulatub riigipiiridest väljapoole. Tudengitel puudub teadmine, kuidas rahvusvaheliselt kasvada. Milline on ärieetika välismaal? Kuidas võõral turul käituda? Kuidas luua  strateegiat?

Katrin Aasmaa, kelle kindla käekirjaga bränd on Eesti turul juba tuntud, jagab oma positiivset tagasisidet kursusele: Tegemist on hädavajaliku ainega noorele disainerile. Varasemalt ma  ainult unistasin välisturgudele pürgimisest, kuid nüüdseks on selgeks ka tehtud, mis selle nimel reaalselt vaja teha on. Õppejõud on meeletult motiveeriv ning aines püstitatud küsimused ja ülesanded on pannud nägema enda tegevusvälja laiemat perspektiivi. Samuti on oma eesmärkide üles kirjutamine ja mõttestatult seletamine, kuidas nendeni jõuda, toonud palju selgust sellesse, kuidas ja millises suunas võiksin oma brändi edasi arendada. Sissi on hingega asja juures ja noore alustajana tunnen end toetatult.” 

Kristiina Jeromans, moeosakonna magistrant lisab omalt poolt: Põhiline nõuanne, mis kõlama jäi oli ikka see, et alustada tuleb rahulikult ja kui on soov kasvada, siis ei tasu proovida kõike üksi teha, vaid kaasata investoreid ning mitte alahinnata müügi- ja turundusinimeste tähtsust. Reis Kopenhaagenisse näitas, kuidas lisaks disainile on Taani brändid jõudsalt panustanud visuaalsele kuvandile ja kliendikogemusele. See kursus oleks juba bakalaureuse ajal kasuks tulnud.”

Kursuse ühe osana said tudengid võimaluse oktoobri viimasel nädalal Kopenhaagenis tutvuda äärmiselt muljetavaldavate Skandinaavia disainiäridega, kes on globaalsel turul edukat õitsele puhkenud. 

Tudengitele sai ka osaks võimalus kohtuda ja vestelda Taani brändide loojate ja juhtidega, et rahvusvahelise äri võtmepunkte arutada. Külastati brände nagu Helmstedt, Veras Vintage, Skall Studio, Kopenhagen Fur Studio, Ganni and Gudrun&Gudrun. Viimane on tõeliselt inspireeriv oma looga, kuidas pisike Fääri saartel tegutsev bränd on leidnud üle maailma jaemüüjad, kelle kaudu oma kohalikke käsitööna valminud kudumeid klientideni viia. Külastus Fur Studiosse võimaldas näha Pariisi kõrgmoemajade uue hooaja eksklusiivsemaid elemente.

Ganni on üks märkimisväärne bränd, millest on viimase kümne aasta jooksul saanud Taani suurim edulugu. Äsja New Yorgist ja LA-st naasnud tegevjuht rääkis tudengitele uute poodide avamisest ja USA turule sisenemisest. Lisaks oma nimelistele poepindadele, on bränd esindatud rohkem kui 400 jaemüügikohas üle maailma ja on ka lisaks käivitanud mitmeid jätkusuutlikke algatusi, läbi mille annavad oma panuse süsiniku jalajälje vähendamisele. 

Taani on end väga hea turuna tõestanud eelkõige kohalike ja väikeste välismaa disainerbrändide jaoks tänu paljudele butiikpoodidele ja tarbijatele, kes väärtustavad originaalsust ja kontseptsioone. Rootsi või Soomega võrreldes tundub Taani isegi parema potentsiaaliga turg meie disaineritele avastamiseks.

Kursus kulmineerub 13. detsembril esitlustega Eesti Kunstiakadeemias, kus tudengid tutvustavad oma kontseptsioone ja brände mainekale žüriile. Kõik on oodatud Eesti disainituleviku tähti kuulama ja neile kaasa elama.  

IMG_20191101_163822_2
dav
sdr
sdr
dav
dav
dav
Jaga sõpradega:

Postitas Ronja Soopan
Viimati muudetud