EKAlased eriolukorras: tudengite ja õppejõudude vlogid

Kuvatõmmis Rainer Kasekivi vlogist

EKA disainiteaduskonnas on juba mitmeid aastaid valikainete seas olnud esinemisõpetuse õppeaine. Kursuse jooksul õpitakse avaliku esinemise tehnikaid ning õppetöö minnakse ka suurema hulga inimeste ette, et ka reaalne kogemus saada. Et eriolukorra tõttu sai kõikvõimalikud masskogunemised välistatud, siis kolisid õppejõud Merike Rehepapp ja Rünno Kulver kursusega hoopis YouTube’i.

“Kohe alguses, kui karantiini jäime, ei muretsenud ma õppeainete toimumise pärast vaid hakkasin hoopis mõtlema, kuidas meie inimesed isolatsioonis toime tulevad,” ütles disainiteaduskonna dotsent Merike Rehepapp. “Mõned jäävad üksi, teised peavad liiga lähestikku viibima ilma võimaluseta privaatsusele. Probleeme tekib motivatsiooni, tööjõudluse, emotsioonide ja üldise kaosega ning ei suudeta teha vahet töö-ega puhkeajal ning vormil. Tugeva löögi alla satub kuuluvus kogukonda, kuna seda nagu enam ei eksisteeri, on liiga kaugel ja me ei tea kuidas teistel läheb, on nad veel meiega samal planeedil jpm”, võtab Rehepapp segase olukorra kokku, millega alustati.

Nii sündiski tal idee liikuda osaga õppetööst videopäeviku formaati, kus tudengid saaksid nii enese kui teineteise elus toimuvaga parema kontakti. Iga päev postitati vlogi formaadis lühike video, kus reflekteeriti hetkeolukorda ja enesetunnet. Sel korral oli õppeaine puhul eripärane, et ka õppejõud lõid vlogides kaasa.

“Olen kuulnud, et kui ülesande välja saatsin, nad kõik vihkasid mind, kuid nüüdseks on olukord muutunud. Kuna üks eesmärke oli leevendada isolatsiooni tunnet, on vlogimine osutunud müstiliselt tõhusaks, tudengid jagavad enda elu viisil, mida väljaspool vlogi varasemalt juhtunud ei ole. Hindamatu materjal õppejõududele ja kaastudengitele inimeste tundmaõppimisel. Ka siis kui tudengil ei ole mingil päeval midagi tarka öelda, tema vlogi mõjub empaatiliselt ja inimlikult ning töötab ka sellisena. Lisaks annab see võimaluse silma peal hoida ja märke jälgida, millal kellegil raske hakkab, et sellele reageerida,” tõi Rehepapp esile ülesande empaatilist väljundit.

Jaga sõpradega:

Postitas Kunstiakadeemia
Viimati muudetud

Disaini­­teaduskond