Elektriline kergklassi väikesõiduk

Autorid: Mihkel-Emil Mikk ja Mihkel Mäll

Kergklassi väikesõiduki loomisel on disainerid välja töötanud ja arvestanud just linnasõitudeks ja linnakeskkonnas liikumiseks sobivad gabariidid, mis on vajalikud ühest punktist teise linnaruumis liikumisel ja mis on parim lahendus nii linnaruumi hõivamisel ning mugav ka parkimisel.

Lisaks tuleb inseneritehnilise poole välja töötamisel lähtuda Linnasõiduki välisest disainlahendusest, mille põhilised komponendid (sõiduki kandevkonstruktsioon, kerepaneelid, vedrustus, pidurisüsteem, roolisüsteem, esi- ja tagasild, elektrisüsteem, laadimislahendus, jne.)  ja projekteerimise tingimused saavad vastama L6e kategooria sõidukite tehnonõuetele, olema masstootmiskõlblik ning keskkonnasõbralike tehniliste lahendustega ja vältima halvasti taaskasutatavaid materjale.

Loodava linnasõiduki puhul keskendume võimalikult väikese sõiduki kaaluga kuni kahe inimese vedamisele, mis saab olema kõige väiksema energiakuluga inimese kohta, võrreldes täna tootmises olevate elektriautodega.

Kogu laadimis- ja akusüsteem on üles ehitatud selliselt, et seisvat sõidukit on võimalik kasutada nii koduses majapidamises kui ka ettevõtetes – rohelise energia energiasalvestina. Samuti võimaldab kasutatav tehnoloogia sõidukis, ühendumist elektrivõrku, et vajadusel teda kasutada ka elektrikatkestuse puhul.

Väga suure eelis on, et Linnasõiduk on laetav, meie kodusest tavapistikust.

Linnasõiduki projekti koostöö tulemusena rakendub pikemas perspektiivis seeriatootmine.

Osapooled:

EKA. Välja on töötatud Linnasõiduki väline disain, paika pandud interjööri põhipaigutus ja kontseptsioon.

Tallinna Tehnikakõrgkool. Linnaauto teaduspõhised lähenemised sõiduki põhilistele sõlmedele, rõhuga just linnakeskkonnas liikumiseks. Tegutsevad erinevad töörühmad alates raami tehnoloogia, esivedrustuse, tagavedrustuse, roolisüsteemi kuni  jõuelektri meeskondadeni.

Atlas Partners OÜ tegevus on tänase seisuga fokusseerunud teaduspõhisele tootearendusele, kus koostöös ülikoolide, kõrgkoolide ja tehnikumidega töötatakse välja Linnasõidukile nii insenertehniline kui disainlahendus, et läbi prototüüpimiste ja katsetuste jõuda seeriatootmiseni.

Jaga sõpradega:

Postitas Ingela Heinaste
Viimati muudetud

Teadus- ja arendusosakond