Rubriik: Aksessuaaridisain

01.03.2017 — 16.04.2017

EKA nahakunsti osakond 100

4
EKA nahk II (48)
EKA nahk II (5)
EKA nahk II (9)
EKA nahk II (18)
EKA nahk II (25)

Eesti Kunstiakadeemia nahakunsti osakond tähistab 1. märtsil 2017 olulist verstaposti. Oma 100. sünnipäevaks korraldatud näitusel on eksponeeritud valik sajandi jooksul nahakunsti osakonna arhiivifondi kogunenud väljapaistvamatest töödest. Eri aastakümnetel valmistatud nahkköited, karbid, kotid jm peegeldavad küll erinevaid esteetilisi tõekspidamisi, kuid on ajajoont hüljates asunud muuseumi trepigaleriis sõbralikku dialoogi. Hingega asjad demonstreerivad tudengite loomingulist pühendumist ja alati eksaktset teostusoskust ajast aega.

Postitas Marta Moorats — Püsilink

EKA nahakunsti osakond 100

Kolmapäev 01 märts, 2017 — Pühapäev 16 aprill, 2017

4
EKA nahk II (48)
EKA nahk II (5)
EKA nahk II (9)
EKA nahk II (18)
EKA nahk II (25)

Eesti Kunstiakadeemia nahakunsti osakond tähistab 1. märtsil 2017 olulist verstaposti. Oma 100. sünnipäevaks korraldatud näitusel on eksponeeritud valik sajandi jooksul nahakunsti osakonna arhiivifondi kogunenud väljapaistvamatest töödest. Eri aastakümnetel valmistatud nahkköited, karbid, kotid jm peegeldavad küll erinevaid esteetilisi tõekspidamisi, kuid on ajajoont hüljates asunud muuseumi trepigaleriis sõbralikku dialoogi. Hingega asjad demonstreerivad tudengite loomingulist pühendumist ja alati eksaktset teostusoskust ajast aega.

Postitas Marta Moorats — Püsilink

01.02.2017 — 19.04.2017

#EKANAHK100

kelian luisk_KÄT

1. veebruarist kuni 19. aprillini on Tallinna Kaubamaja vaateakendel näituse #EKANAHK100 raames eksponeeritud parimad näited EKA Nahakunsti osakonna tudengite viimase viie aasta loomingust. Autorite fantaasiamaailma avav väljapanek põhineb vastandumisel – klassikalisel valguse-varju võitlusel, tehnoloogia ja vanade käsitöövõtete kõrvutamisel, reaalse ja mängumaailma eristamisel. Kas see, mis tundub päris, on ikka päriselt päris? Või oleme me kõik vaid osa kellegi virtuaalsest maailmast? Välja pandud kinnaste, kottide, jalanõude ja kübarate autoriteks on näiteks Mari Masso, Kreete Pillenberg, Kadi Paasik, Kärt Põldmann, Marika Jylhä jpt.

 

Postitas Marta Moorats — Püsilink

#EKANAHK100

Kolmapäev 01 veebruar, 2017 — Kolmapäev 19 aprill, 2017

kelian luisk_KÄT

1. veebruarist kuni 19. aprillini on Tallinna Kaubamaja vaateakendel näituse #EKANAHK100 raames eksponeeritud parimad näited EKA Nahakunsti osakonna tudengite viimase viie aasta loomingust. Autorite fantaasiamaailma avav väljapanek põhineb vastandumisel – klassikalisel valguse-varju võitlusel, tehnoloogia ja vanade käsitöövõtete kõrvutamisel, reaalse ja mängumaailma eristamisel. Kas see, mis tundub päris, on ikka päriselt päris? Või oleme me kõik vaid osa kellegi virtuaalsest maailmast? Välja pandud kinnaste, kottide, jalanõude ja kübarate autoriteks on näiteks Mari Masso, Kreete Pillenberg, Kadi Paasik, Kärt Põldmann, Marika Jylhä jpt.

 

Postitas Marta Moorats — Püsilink

14.11.2016

Disainiteaduskonna avatud loeng/Open Lecture: Basia Szkutnicka, Love & the Secret of Good Design

basia

14. novembril kl 15.00 toimub Disainiteaduskonna nahakunsti osakonna kutsel avatud loeng “Love& the Secret of Good Design”, mille peab inglise disainer Basia Szkutnicka. Loeng toimub inglise keeles ja kõik huvilised on oodatud!

What’s ‘good’ design?
It’s so hard to be original.
We’re saturated, don’t we need less, so why design more?
How can we evolve truly unique ideas?
Should ‘good design’ be commercial or could it provide escapism and tempt us to ‘fly’ ?
We’ll examine, contradict, deconstruct, agree and disagree.

You’ll understand how a true designer thinks and be provided with tools to unravel idea generation and creativity as a process, which may then be applied to any design field.

Suitable for: Designers / Students, wanting to become a designer

About Basia Szkutnicka

Susie Menkes described her graduation collection as ‘a breath of fresh air’ in 1988.

Basia has in the last 25 years worked as a freelance design / creative consultant, forecaster, writer, commentator, course director, fashion design educator and run her own label, which provides her with a wealth of knowledge to pass on to this generation of designers to innovate and generate original work.

‘I teach reality, fashion ‘the way it is.

My aim is to excite, be realistic as well as fantastical, to re-energise and above all – wake people up.

Her books, ‘Technical Drawing for Fashion’ (an essential skill for any designer) and ‘Vintage Details: A fashion source book’, are available worldwide.

She is currently based in the UK and works as a freelance consultant. From January 2017, she will be based in Hong Kong as Professor of Practice (Fashion) at Hong Kong Polytechnic University.

Postitas Marta Moorats — Püsilink

Disainiteaduskonna avatud loeng/Open Lecture: Basia Szkutnicka, Love & the Secret of Good Design

Esmaspäev 14 november, 2016

basia

14. novembril kl 15.00 toimub Disainiteaduskonna nahakunsti osakonna kutsel avatud loeng “Love& the Secret of Good Design”, mille peab inglise disainer Basia Szkutnicka. Loeng toimub inglise keeles ja kõik huvilised on oodatud!

What’s ‘good’ design?
It’s so hard to be original.
We’re saturated, don’t we need less, so why design more?
How can we evolve truly unique ideas?
Should ‘good design’ be commercial or could it provide escapism and tempt us to ‘fly’ ?
We’ll examine, contradict, deconstruct, agree and disagree.

You’ll understand how a true designer thinks and be provided with tools to unravel idea generation and creativity as a process, which may then be applied to any design field.

Suitable for: Designers / Students, wanting to become a designer

About Basia Szkutnicka

Susie Menkes described her graduation collection as ‘a breath of fresh air’ in 1988.

Basia has in the last 25 years worked as a freelance design / creative consultant, forecaster, writer, commentator, course director, fashion design educator and run her own label, which provides her with a wealth of knowledge to pass on to this generation of designers to innovate and generate original work.

‘I teach reality, fashion ‘the way it is.

My aim is to excite, be realistic as well as fantastical, to re-energise and above all – wake people up.

Her books, ‘Technical Drawing for Fashion’ (an essential skill for any designer) and ‘Vintage Details: A fashion source book’, are available worldwide.

She is currently based in the UK and works as a freelance consultant. From January 2017, she will be based in Hong Kong as Professor of Practice (Fashion) at Hong Kong Polytechnic University.

Postitas Marta Moorats — Püsilink

29.11.2016

Riina Õuna inspiratsioonitund

riina-o-sabiha-gloves-detail
riina-o-sahara-sand-gloves
riina-in-making-image-by-raigo-tonisalu
riina-o-editorial-secret-jungle-image-by-mike-mottus
29.novembril kell 16.00 
tutvustab inspirtasioonitunnis oma tegemisi
RIINA ÕUN


Riina Õun on EKA Nahakunsti lõpetaja, kes hetkel elab ja töötab juba aastaid Londonis. Seal on ta asutanud ka oma nahkkinnastele ja -aksessuaridele keskendunud brändi Riina O.

Riina räägib oma tööst ja arengust disaineri ja meistrina, stipendiumitest ja praktikatest, brändist ja koostööprojektidest.

http://www.riinao.com/

www.6un.eu

Postitas Marta Moorats — Püsilink

Riina Õuna inspiratsioonitund

Teisipäev 29 november, 2016

riina-o-sabiha-gloves-detail
riina-o-sahara-sand-gloves
riina-in-making-image-by-raigo-tonisalu
riina-o-editorial-secret-jungle-image-by-mike-mottus
29.novembril kell 16.00 
tutvustab inspirtasioonitunnis oma tegemisi
RIINA ÕUN


Riina Õun on EKA Nahakunsti lõpetaja, kes hetkel elab ja töötab juba aastaid Londonis. Seal on ta asutanud ka oma nahkkinnastele ja -aksessuaridele keskendunud brändi Riina O.

Riina räägib oma tööst ja arengust disaineri ja meistrina, stipendiumitest ja praktikatest, brändist ja koostööprojektidest.

http://www.riinao.com/

www.6un.eu

Postitas Marta Moorats — Püsilink

15.01.2016 — 02.02.2016

Jaana Päeva KOTID. AINULT UNISTAJATELE. Hop galerii

jaana_paeva

HOP galerii Tallinn 

15.01.- 02.02. 2016

Jaana Päeva

KOTID. AINULT UNISTAJATELE / BAGS. FOR DREAMERS ONLY

Näitus on osa doktoritööst „Nähtav nähtamatu praktika. Kotidisain ja tootmine Eestis“. Uurimistöö keskseks küsimuseks on: millised kategooriad kujundavad käekoti kui tarbeeseme positsiooni visuaalse märgina ning mõjutavad representatsiooni relevantsust tulevikus? Näituse märksõnadeks on vastandlikud „nähtav“ ja „nähtamatu“, esitlusele tulevad novelty kotid. Selle terminiga tähistatakse kontseptuaalselt, konstruktsiooniliselt/ tehnoloogiliselt või ka vormilt ning materjalivalikult uuendusliku lahendusega kotte. Et argisest eristuda on tegu mitte tänava-, vaid õhtukottidega. Eeskujuks 1920.-1930. sürrealistlikud uuendusliku vormi ja siluetiga novelty kotid.Kotid on loodud kriitilise disaini positsioonilt ning esitavad väljakutse esemete eeldatavale tarberollile igapäevaelus. Need on küll funktsionaalsed ja kantavad prototüübid, kuid oma olemuselt post-optimaalsed.Inspiratsiooniallikaks kottidele on igapäevased praktikad ja argiesemed, mille hulka kuuluvad ka kotid ise. Argitegevused on taandatud siluettidele ning loodud kotid jäljendavad või on kohandatavad vastavates tegevustes kasutatavate objektide siluettidele. Näituse installatiivne ülesehitus toetub Edmund Husserli loodud fenomenoloogilisele meetodile. Husserl kirjeldab objekti tajumist keerulise protsessina, mida iseloomustavad eri tasandite sünteesid ja tunnetuslikud horisondid.Nähtava tajumisel on oluline ruumiline süntees, mille tulemusena tajub vaataja mitte ainult objekti temapoolsete pindade värve ja kuju, vaid sama objekti ka teistest külgedest vaadatuna. Tänu võimele sünteesida nähtu sellega, mida inimene tegelikult ei näe, tekib taju objektist kui kolmemõõtmelisest tervikust. Vaataja kujutab ette tervikut, näeb asja ennast, mitte selle pinnalist peegeldust oma teadvuses.Installatsiooni kontseptsioonis on oluline Husserli fenomenoloogilise meetodi kinesteetiline horisont. See on näituse kontekstis eelkõige vaatleja liikumine objektide suhtes. Kinesteetilise sünteesi puhul seob vaatleja liikudes ja sama eset erinevatest perspktiividest vaadeldes nähtud perspektiivid sama esemega ning loob samaaegselt ootushorisondi järgmiste perspektiivide suhtes. See tähendab, et ootushorisont seob etteruttavalt objekti nähtava külje veel nähtamatuga. Galerii seab piirangud vaatleja ja objektivahelistele liikumistele nii, et taustafotodel kujutatud siluettidel käes olevad objektid ning nendega sobituvad kolmemõõtmelised kotid ruumis loovad äraspidise erinevusüllatuse, ehk tekib vaatepunkt, kus siluettidel kujutatu ning ruumis nähtava siluetid kattuvad. Kottides seguneb reaalne ja illusoorne.

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Jaana Päeva KOTID. AINULT UNISTAJATELE. Hop galerii

Reede 15 jaanuar, 2016 — Teisipäev 02 veebruar, 2016

jaana_paeva

HOP galerii Tallinn 

15.01.- 02.02. 2016

Jaana Päeva

KOTID. AINULT UNISTAJATELE / BAGS. FOR DREAMERS ONLY

Näitus on osa doktoritööst „Nähtav nähtamatu praktika. Kotidisain ja tootmine Eestis“. Uurimistöö keskseks küsimuseks on: millised kategooriad kujundavad käekoti kui tarbeeseme positsiooni visuaalse märgina ning mõjutavad representatsiooni relevantsust tulevikus? Näituse märksõnadeks on vastandlikud „nähtav“ ja „nähtamatu“, esitlusele tulevad novelty kotid. Selle terminiga tähistatakse kontseptuaalselt, konstruktsiooniliselt/ tehnoloogiliselt või ka vormilt ning materjalivalikult uuendusliku lahendusega kotte. Et argisest eristuda on tegu mitte tänava-, vaid õhtukottidega. Eeskujuks 1920.-1930. sürrealistlikud uuendusliku vormi ja siluetiga novelty kotid.Kotid on loodud kriitilise disaini positsioonilt ning esitavad väljakutse esemete eeldatavale tarberollile igapäevaelus. Need on küll funktsionaalsed ja kantavad prototüübid, kuid oma olemuselt post-optimaalsed.Inspiratsiooniallikaks kottidele on igapäevased praktikad ja argiesemed, mille hulka kuuluvad ka kotid ise. Argitegevused on taandatud siluettidele ning loodud kotid jäljendavad või on kohandatavad vastavates tegevustes kasutatavate objektide siluettidele. Näituse installatiivne ülesehitus toetub Edmund Husserli loodud fenomenoloogilisele meetodile. Husserl kirjeldab objekti tajumist keerulise protsessina, mida iseloomustavad eri tasandite sünteesid ja tunnetuslikud horisondid.Nähtava tajumisel on oluline ruumiline süntees, mille tulemusena tajub vaataja mitte ainult objekti temapoolsete pindade värve ja kuju, vaid sama objekti ka teistest külgedest vaadatuna. Tänu võimele sünteesida nähtu sellega, mida inimene tegelikult ei näe, tekib taju objektist kui kolmemõõtmelisest tervikust. Vaataja kujutab ette tervikut, näeb asja ennast, mitte selle pinnalist peegeldust oma teadvuses.Installatsiooni kontseptsioonis on oluline Husserli fenomenoloogilise meetodi kinesteetiline horisont. See on näituse kontekstis eelkõige vaatleja liikumine objektide suhtes. Kinesteetilise sünteesi puhul seob vaatleja liikudes ja sama eset erinevatest perspktiividest vaadeldes nähtud perspektiivid sama esemega ning loob samaaegselt ootushorisondi järgmiste perspektiivide suhtes. See tähendab, et ootushorisont seob etteruttavalt objekti nähtava külje veel nähtamatuga. Galerii seab piirangud vaatleja ja objektivahelistele liikumistele nii, et taustafotodel kujutatud siluettidel käes olevad objektid ning nendega sobituvad kolmemõõtmelised kotid ruumis loovad äraspidise erinevusüllatuse, ehk tekib vaatepunkt, kus siluettidel kujutatu ning ruumis nähtava siluetid kattuvad. Kottides seguneb reaalne ja illusoorne.

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

08.09.2015 — 28.09.2015

Nahakunsti osakonna näitus Kestad/kestab

EKA Nahaosakonna näitus KESTAD KESTAB kutse 1

Eesti Kunstiakadeemia Nahakunsti, aksessuaari- ja köitedisaini osakond kutsub osa saama näitusest „kestad/kestab“ Eesti Käsitöö Maja rahvakunstigaleriis.

Näituse „kestad/kestab“ avamine toimub kolmapäeval, 9.09 kell 19.00. Olete oodatud!

„KESTAD/KESTAB“ viitab kestale, mille tegemine on kestnud ja kestab traditsioonina edasi. Sisule luuakse nahast kest – kindad, kotid, jalatsid, köited jms. Täna on kest muutunud juba laiemaks mõisteks ning kandunud edasi teistesse valdkondadesse nagu arhitektuur.

Näitusel osalevad kunstnikud/disainerid esitavad omapoolseid lahendusi kaasaegse kesta disainimisel, tuues külastajani teadmise nahatöö ilust, raskusest ja olemasolust. Ideede allikaks on vanad tehnilised võtted ning rahvakunstist inspireeritud miski.

Nahatöö on eestlastele aastasadu teada-tuttav oskus ning säilinud tänu kingseppadele, sadulseppadele, köitjatele, parkalitele ja tänapäeval lisandunud aksessuaaride, moe-, mööbli- ja tootedisaineritele. See töö on võrreldav kõikide teiste aeganõudvate tehnikatega, mida eesti rahvakultuuris on kasutatud. Nahatöö on olnud selle tegijatele ainsaks elatusallikaks ning on seda endiselt paljudele disaineritele. Seega oskustöölised ja oskusteabe säilitamine omab väga tähtsat kohta meie elus. See on midagi, millega võib uhkustada!

Näitusel astuvad üles Eesti Kunstiakadeemia nahakunsti ja –disaini osakonna tudengid ja vilistlased:

Lauri Liinev, Kelian Luisk, Ekaterina Zhemchugova, Maarja Roolaht, Marie Chapelain, Anneli Filipov, Jass Reilent, Paula Kivi, Elis Teterin, Marina Barinova, Artjom Babitski, Liis Raudsepp, Riina Õun, Evelyn Toomistu-Banani, Karen Milistver, Helen Pau, Kadri Kruus, Mari Masso, Eneli Valge, Ingrem Floren, Eve Hintsov, Kaire Olt

Näitus KESTAB 08.– 28.09.2015

Eesti Käsitöö Maja rahvakunstigalerii

Pikk 22, Tallinn

E-R 10.00-18.00, L 10.00-17.00

Veel teavet:

Eneli Valge, näituse kuraator

+372 56 888929

enelivalge@hotmail.com

TOETAJAD:

Eesti Kultuurkapital, Hopster käsitööõlu, Rõngu Pagar, Eesti Kunstiakadeemia

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Nahakunsti osakonna näitus Kestad/kestab

Teisipäev 08 september, 2015 — Esmaspäev 28 september, 2015

EKA Nahaosakonna näitus KESTAD KESTAB kutse 1

Eesti Kunstiakadeemia Nahakunsti, aksessuaari- ja köitedisaini osakond kutsub osa saama näitusest „kestad/kestab“ Eesti Käsitöö Maja rahvakunstigaleriis.

Näituse „kestad/kestab“ avamine toimub kolmapäeval, 9.09 kell 19.00. Olete oodatud!

„KESTAD/KESTAB“ viitab kestale, mille tegemine on kestnud ja kestab traditsioonina edasi. Sisule luuakse nahast kest – kindad, kotid, jalatsid, köited jms. Täna on kest muutunud juba laiemaks mõisteks ning kandunud edasi teistesse valdkondadesse nagu arhitektuur.

Näitusel osalevad kunstnikud/disainerid esitavad omapoolseid lahendusi kaasaegse kesta disainimisel, tuues külastajani teadmise nahatöö ilust, raskusest ja olemasolust. Ideede allikaks on vanad tehnilised võtted ning rahvakunstist inspireeritud miski.

Nahatöö on eestlastele aastasadu teada-tuttav oskus ning säilinud tänu kingseppadele, sadulseppadele, köitjatele, parkalitele ja tänapäeval lisandunud aksessuaaride, moe-, mööbli- ja tootedisaineritele. See töö on võrreldav kõikide teiste aeganõudvate tehnikatega, mida eesti rahvakultuuris on kasutatud. Nahatöö on olnud selle tegijatele ainsaks elatusallikaks ning on seda endiselt paljudele disaineritele. Seega oskustöölised ja oskusteabe säilitamine omab väga tähtsat kohta meie elus. See on midagi, millega võib uhkustada!

Näitusel astuvad üles Eesti Kunstiakadeemia nahakunsti ja –disaini osakonna tudengid ja vilistlased:

Lauri Liinev, Kelian Luisk, Ekaterina Zhemchugova, Maarja Roolaht, Marie Chapelain, Anneli Filipov, Jass Reilent, Paula Kivi, Elis Teterin, Marina Barinova, Artjom Babitski, Liis Raudsepp, Riina Õun, Evelyn Toomistu-Banani, Karen Milistver, Helen Pau, Kadri Kruus, Mari Masso, Eneli Valge, Ingrem Floren, Eve Hintsov, Kaire Olt

Näitus KESTAB 08.– 28.09.2015

Eesti Käsitöö Maja rahvakunstigalerii

Pikk 22, Tallinn

E-R 10.00-18.00, L 10.00-17.00

Veel teavet:

Eneli Valge, näituse kuraator

+372 56 888929

enelivalge@hotmail.com

TOETAJAD:

Eesti Kultuurkapital, Hopster käsitööõlu, Rõngu Pagar, Eesti Kunstiakadeemia

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

28.08.2015 — 25.10.2015

Lennart Mänd, KÖITED, 29.08.-25.10.2015

Lennart Mänd näituse kutse

Lennart Mänd

KÖITED

29.08.-25.10.2015

Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumi trepigaleriis

Lennart Männi isikunäitusel tulevad enamuses esmakordselt eksponeerimisele eksperimentaalsed köited, mis otsivad käsitöö ja tööstuse vahelisi kokkupuutepunkte. Kunstniku eesmärk on leida võimalusi kohanda käsitöönduslikke köitevõtteid uues võtmes väiketiraažiliseks tootmiseks.

Oma loomingus lähtub ta põhimõttest, et materjal iseenest pole eesmärk, vaid vahend, ja köite piirid võivad asuda vaid seal, kuhu need ise seatakse. Tähelepanu all on raamatu sisu ja sellest inspireeritud materjalid ja tehnoloogilised võtted, erinevad raamatu detailid – sisuploki servade värvimine ja musterdamine, liimseljalise köite töökindluse tõstmine ning selja katmine, avatud selja ning jäiga kaanematerjali ühendamine jne. Terviku loomisel on olulised ka uued kaanekattematerjalid ning nende loomiseks kasutatud toorained – traditsioonilisest lehtkullast või pärgamendist värvilise liimi ning taimede ja herilasepesani.

Lennart Mänd lõpetas Eesti Kunstiakadeemia 1998. aastal (MA), peale seda asus ta loometegevuse kõrval koheselt õpetama nahakunsti osakonnas. Alates 2009. aastast nahakunsti, aksessuaari ja köitedisaini osakonna professor. Osalenud arvukatel näitustel nii Eestis kui välismaal. Eesti Köitekunstnike Ühenduse asutajaliige ja rahvusvahelise köitekunsti näituse Scripta Manent üks eestvedajatest. Aktiivselt tegutsenud ka näituste kujundajana.

Näituse avamine reedel, 28. augustil kell 17.00.

Laupäeval, 29. augustil Kultuuriöö programmi raames kella 17-st 20.00-ni saavad kõik köitehuvilised isiklikult Lennart Männi käest, otse ekspositsiooni keskel tema tööde tagamaid uurida.

Lisainfo:

Lennart Mänd

5207344

lennart.mand@artun.ee

Teate koostas:

Ketli Tiitsar

6274602

ketli@etdm.ee

Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseum

Lai 17, 10133 Tallinn

Avatud K-P kell 11-18 (sissepääs hoovist)

Tel. 627 4600, kassa 627 4611

info@etdm.ee

www.etdm.ee

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Lennart Mänd, KÖITED, 29.08.-25.10.2015

Reede 28 august, 2015 — Pühapäev 25 oktoober, 2015

Lennart Mänd näituse kutse

Lennart Mänd

KÖITED

29.08.-25.10.2015

Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumi trepigaleriis

Lennart Männi isikunäitusel tulevad enamuses esmakordselt eksponeerimisele eksperimentaalsed köited, mis otsivad käsitöö ja tööstuse vahelisi kokkupuutepunkte. Kunstniku eesmärk on leida võimalusi kohanda käsitöönduslikke köitevõtteid uues võtmes väiketiraažiliseks tootmiseks.

Oma loomingus lähtub ta põhimõttest, et materjal iseenest pole eesmärk, vaid vahend, ja köite piirid võivad asuda vaid seal, kuhu need ise seatakse. Tähelepanu all on raamatu sisu ja sellest inspireeritud materjalid ja tehnoloogilised võtted, erinevad raamatu detailid – sisuploki servade värvimine ja musterdamine, liimseljalise köite töökindluse tõstmine ning selja katmine, avatud selja ning jäiga kaanematerjali ühendamine jne. Terviku loomisel on olulised ka uued kaanekattematerjalid ning nende loomiseks kasutatud toorained – traditsioonilisest lehtkullast või pärgamendist värvilise liimi ning taimede ja herilasepesani.

Lennart Mänd lõpetas Eesti Kunstiakadeemia 1998. aastal (MA), peale seda asus ta loometegevuse kõrval koheselt õpetama nahakunsti osakonnas. Alates 2009. aastast nahakunsti, aksessuaari ja köitedisaini osakonna professor. Osalenud arvukatel näitustel nii Eestis kui välismaal. Eesti Köitekunstnike Ühenduse asutajaliige ja rahvusvahelise köitekunsti näituse Scripta Manent üks eestvedajatest. Aktiivselt tegutsenud ka näituste kujundajana.

Näituse avamine reedel, 28. augustil kell 17.00.

Laupäeval, 29. augustil Kultuuriöö programmi raames kella 17-st 20.00-ni saavad kõik köitehuvilised isiklikult Lennart Männi käest, otse ekspositsiooni keskel tema tööde tagamaid uurida.

Lisainfo:

Lennart Mänd

5207344

lennart.mand@artun.ee

Teate koostas:

Ketli Tiitsar

6274602

ketli@etdm.ee

Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseum

Lai 17, 10133 Tallinn

Avatud K-P kell 11-18 (sissepääs hoovist)

Tel. 627 4600, kassa 627 4611

info@etdm.ee

www.etdm.ee

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

17.05.2015 — 23.05.2015

Aksessuaarinäituse SÄRFITUD/PINSOL töötoad

PINAL4

Näituse raames toimuvad Disaini – ja Arhitektuurigaleriis töötoad, milles osaleja saab endale ise valmistada põneva disainiga ja atraktiivsest materjalist käsipistelise nahkaksessuaari. 

PINAL

Disaini ja Arhitektuurigaleriis (Pärnu mnt. 6, Tallinn).

Toimumisajad:

P. 17 mail kell 14.00 Skinnova OÜ kalanahast pinal

K. 20 mail kell 17.00 Brunner Baltik AS veisenahast pinal

N. 21 mail kell 17.00 Brunner Baltik AS veisenahast pinal

L. 23 mail kell 14.00 Skinnova OÜ kalanahast pinal

Töötubade kestvus 3h.

Sihtrühm: gümnaasium, täiskasvanud.

Osalustasu 10.- eurot (tasumine kohapeal sularahas).

Materjalid ja vajalikud tööriistad saab kohapealt.

Juhendavad Eesti Kunstiakadeemia magistrandid Kaire Olt ja Mari Masso.

Töötubadesse registreerimine:

Riina Kermik riina.kermik@artun.ee

Lisainfo näituse kohta:

SÄRFITUD/PINSOL

FB: https://www.facebook.com/events/745827048870868/

https://www.artun.ee/erialad/nahakunst/

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Aksessuaarinäituse SÄRFITUD/PINSOL töötoad

Pühapäev 17 mai, 2015 — Laupäev 23 mai, 2015

PINAL4

Näituse raames toimuvad Disaini – ja Arhitektuurigaleriis töötoad, milles osaleja saab endale ise valmistada põneva disainiga ja atraktiivsest materjalist käsipistelise nahkaksessuaari. 

PINAL

Disaini ja Arhitektuurigaleriis (Pärnu mnt. 6, Tallinn).

Toimumisajad:

P. 17 mail kell 14.00 Skinnova OÜ kalanahast pinal

K. 20 mail kell 17.00 Brunner Baltik AS veisenahast pinal

N. 21 mail kell 17.00 Brunner Baltik AS veisenahast pinal

L. 23 mail kell 14.00 Skinnova OÜ kalanahast pinal

Töötubade kestvus 3h.

Sihtrühm: gümnaasium, täiskasvanud.

Osalustasu 10.- eurot (tasumine kohapeal sularahas).

Materjalid ja vajalikud tööriistad saab kohapealt.

Juhendavad Eesti Kunstiakadeemia magistrandid Kaire Olt ja Mari Masso.

Töötubadesse registreerimine:

Riina Kermik riina.kermik@artun.ee

Lisainfo näituse kohta:

SÄRFITUD/PINSOL

FB: https://www.facebook.com/events/745827048870868/

https://www.artun.ee/erialad/nahakunst/

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

07.05.2015 — 26.05.2015

SÄRFITUD/PINSOL

Särfitud-Pinsol A4
Kutse_est3

EKA Nahakunsti osakonna näitused koostöös ülikoolidega Ungarist ja Soomest. Partneriteks Moholy-Nagy University of Art and Design Budapest (MOME) ja Hämeen University of Applied Siences (HAMK).

Jalatsid, kotid, peakatted, kindad.

Näitus toimub paralleelselt kahes galeriis: 

“PINSOL” Hop Galeriis 7.-26. mail 2015 

ja “SÄRFITUD” Disaini – ja Arhitektuurigaleriis 12.-23. mail 2015.

Hop Galerii näitusel “PINSOL” eksponeeritakse õppetööna valminud jalatseid. Valikus on saapad ja kingad, mis valminud nii tööstuslikke põhimõtteid innovatiivselt rakendades kui käsitöötraditsioone austades. Ühendavaks lüliks on pinsol – detail, mille külge kinnituvad nii jalatsi pealis- kui alusdetailid. Pinsol on jalatsi selgroog.

Disaini – ja Arhitektuurigalerii näituse “SÄRFITUD” eesmärgiks on eksponeerida viimastel aastatel valminud erinevaid aksessuaare: sandaale, kotte, peakatteid ja kindaid. Näitus loob kohtumisvõimaluse kolmes ülikoolis õppetöö käigus sõltumatult sündinud töödele, asetades distantsilt valminud tooted omavahel dialoogi. Näituse pealkirjaks on nahatööga seotud erialane termin, mis seob ja liidab läbi materjalikasutuse tudengite loomingut.

Näituse raames toimuvad Disaini – ja Arhitektuurigaleriis töötoad, mis avavad nahatöö eripärasid. Töötoas osaleja saab endale ise valmistada käsipistelise nahkaksessuaari – PINAL 

Näituse koostasid: Marta Moorats, Mari Masso, Kaire Olt, Jaana Päeva, Anneli Filipov, Lennart Mänd.

Näitusekujundus valmis  Eesti Kunstiakadeemia nahakunsti osakonna koostöös sisearhitektuuri ja mööblidisaini magistrantide –

Kadri Ruusna, Mari-Liis Sõber, Maria Liiva, Kaarin Kokk , Alina Nurmist, Kadri Tonto, Albert Buchkov

ja graafilise disaini magistrantidega – Maarja Jullinen ja Mart Varik

Näituse korraldamisel olid abiks:

Móni Segesdi, Reet Klettenberg, Hannes Praks,

Eesti Kultuurkapital, Ungari Instituut, Eesti Instituut Ungaris , Skinnova OÜ, Brunner OÜ, Räpina Paberivabrik AS 

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

SÄRFITUD/PINSOL

Neljapäev 07 mai, 2015 — Teisipäev 26 mai, 2015

Särfitud-Pinsol A4
Kutse_est3

EKA Nahakunsti osakonna näitused koostöös ülikoolidega Ungarist ja Soomest. Partneriteks Moholy-Nagy University of Art and Design Budapest (MOME) ja Hämeen University of Applied Siences (HAMK).

Jalatsid, kotid, peakatted, kindad.

Näitus toimub paralleelselt kahes galeriis: 

“PINSOL” Hop Galeriis 7.-26. mail 2015 

ja “SÄRFITUD” Disaini – ja Arhitektuurigaleriis 12.-23. mail 2015.

Hop Galerii näitusel “PINSOL” eksponeeritakse õppetööna valminud jalatseid. Valikus on saapad ja kingad, mis valminud nii tööstuslikke põhimõtteid innovatiivselt rakendades kui käsitöötraditsioone austades. Ühendavaks lüliks on pinsol – detail, mille külge kinnituvad nii jalatsi pealis- kui alusdetailid. Pinsol on jalatsi selgroog.

Disaini – ja Arhitektuurigalerii näituse “SÄRFITUD” eesmärgiks on eksponeerida viimastel aastatel valminud erinevaid aksessuaare: sandaale, kotte, peakatteid ja kindaid. Näitus loob kohtumisvõimaluse kolmes ülikoolis õppetöö käigus sõltumatult sündinud töödele, asetades distantsilt valminud tooted omavahel dialoogi. Näituse pealkirjaks on nahatööga seotud erialane termin, mis seob ja liidab läbi materjalikasutuse tudengite loomingut.

Näituse raames toimuvad Disaini – ja Arhitektuurigaleriis töötoad, mis avavad nahatöö eripärasid. Töötoas osaleja saab endale ise valmistada käsipistelise nahkaksessuaari – PINAL 

Näituse koostasid: Marta Moorats, Mari Masso, Kaire Olt, Jaana Päeva, Anneli Filipov, Lennart Mänd.

Näitusekujundus valmis  Eesti Kunstiakadeemia nahakunsti osakonna koostöös sisearhitektuuri ja mööblidisaini magistrantide –

Kadri Ruusna, Mari-Liis Sõber, Maria Liiva, Kaarin Kokk , Alina Nurmist, Kadri Tonto, Albert Buchkov

ja graafilise disaini magistrantidega – Maarja Jullinen ja Mart Varik

Näituse korraldamisel olid abiks:

Móni Segesdi, Reet Klettenberg, Hannes Praks,

Eesti Kultuurkapital, Ungari Instituut, Eesti Instituut Ungaris , Skinnova OÜ, Brunner OÜ, Räpina Paberivabrik AS 

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Avatud loeng täna, 25.03: Helena Karelson

Täna, 25. märtsil peab disainiteaduskonnas avatud loengu Helena Karelson, kes räägib oma seiklustest noore disainerina Londonis. 

Vaata ka: helenakarelson.com

Disainiteaduskonna avatud loengute kava kevadsemestril 2015 asub siin

Postitas merle.lobjakas — Püsilink

Avatud loeng täna, 25.03: Helena Karelson

Täna, 25. märtsil peab disainiteaduskonnas avatud loengu Helena Karelson, kes räägib oma seiklustest noore disainerina Londonis. 

Vaata ka: helenakarelson.com

Disainiteaduskonna avatud loengute kava kevadsemestril 2015 asub siin

Postitas merle.lobjakas — Püsilink