Graafiline disainer Maris Lindoja mõtestab, kuidas disainida logo

Juba 4. veebruaril algab graafilise disaineri Maris Lindoja juhendamisel veebikursus Adobe Illustrator algajatele, kus õpitakse vektorgraafikat, mille abil luua logosid ja ikoone. Järgnevalt avab Lindoja võtmeküsimusi, millele mõelda oma firma logo loomisel.

Kas logo tõstab teie ettevõtte väärtust?

Vähesed ettevõtted mõtlevad asutades kohe firmastiilile, sest firma käivitamine on olulisem. Teie äri edeneb, kliendid on rahul, „ajate oma asja“. Iga kord, kui tekib vajadus uuele tellijale esitada visiitkaart, on veidi piinlik ja asute vabandama. Kui olete end sellisest olukorrast avastanud, millele kõigepealt tähelepanu pöörata?

Kas logo väljendab tegevusvaldkonda?

Logo ei pea jutustama sellest, kuidas ja mida firma toodab. Mõelge märksõnadele, mis iseloomustavad teie toodet. Unustage erialased terminid ja sõnad „kvaliteet“, „usaldusväärsus“ ning „aastast 1866“. Betoonelementide tootja logo eeldab stabiilsust ja toekust, kuid neid omadusi ei pea tingimata kujutama betoonvalu või ehitisena. Pilku püüab pigem ainukordne või vaimukas kujund, mis ei väljenda firma tegevusvaldkonda otsesõnu, vaid sümboli omaduste kaudu.

Mida ütleb ettevõtte väärtuste kohta?

„Toodame telliseid“ on lihtsam kujutada kui seda, et need tellised on tõesti vastupidavad või et neist tellistest kamin annab elamule moodsa ilme. Kindlasti on ostja ka „lihtsalt tellistele“, kuid kaasaegsemate toodete ostja ootus on just väärtused, mitte „lihtsalt telliseid“. Kui teie firma kuvand on trendikas, eeldab ostja, et seda on ka teie tooted.

Kas eristub sarnastest ettevõtetest?

Teil on sisukas logo, kuid tuleb arvestada ka teiste sama ala ettevõtetega. Kui tegevusalaks on aiandus, tundub esimese hooga roheline taimemotiiv või värviline lilleõis tore lahendus. Üllatus, üllatus – enamus konkurente arvab sama. Nii peabki logo kujundamisel mõtlema kaugemale ja selgelt määrama, mis konkurentidest eristab. Müüte samu taimi, aga lisaks abi istutamisel ja hooldamisel?

Kas on nii lihtne, et jääb meelde?

Kuidas panna ühte kujundisse kokku kõik firmale olulised sõnumid? Ärge heituge, kui disaineri pakutud esimese kolme kavandi seas pole õiget – hea logo välja töötamisega ei saa kiirustada. Leidmaks seda iva, mis on hästi mõistetav ja toob „ahaa“-äratundmise ka asjasse mitte pühendatule võtab aega, kuid pole võimatu.

Logo on vaid üks firmagraafika element, samavõrd tuleb tähelepanu pöörata värvide, fotode, graafika, kompositsiooniprintsiipide, trükiste formaatide ja tüpograafia kasutamisele. Hästi toimivaks firmastiiliks on vajalik järjekindlus – korrastatud ja teadlikult kasutatav firmagraafika suurendab ettevõtte tuntust, usaldusväärsust ja väärtust.
 

  • Adobe Illustrator algajatele loodud kursusele saab registreeruda siin.
  • Adobe Illustrator algajatele II kursusele saab registreeruda siin.
  • Maris Lindoja loomingu ja kontakti leiab tema kodulehelt.

 

Jaga sõpradega:

Postitas Avatud Akadeemia
Viimati muudetud