Hiina animatsiooni avatud loeng

Kaader Siqi Song’i Oscarile nomineeritud lühianimafilmist „Õde“ (2018)
Asukoht:
Zoom

Algus k.p.:
25.01.2021

Algusaeg:
18:00

Lõpp k.p.:
27.01.2021

Hiina animatsioon: autorifilmide ja poliitilise ning kommertsliku lähenemise pingeseis
25. ja 26. ja 27. jaanuar kell 18:00-20:15
Registreerimine: Elika Kiilo-Kulpsoo elika.kiilo@artun.ee
Registreerimise tähtaeg: 21. jaanuar
Online: https://tv.artun.ee/eka
Loeng on inglise keeles.

Hiina animatsiooni (hiina keeles donghua) ajalugu on olnud käänuline. Esimesed Hiina animafilmid tehti 1920ndatel aastatel ning need olid inspiratsiooni saanud tuntud Ameerika Ühendriikide filmidest. Vaatamata sellele leidis Hiina animafilm ruttu oma unikaalse stiili ja suuna. Kuid Hiina animatsiooni iga ajastu või periood pidi silmitsi seisma oma takistustega: Jaapani okupatsioon, uus režiim, täielik keelustamine Kultuurirevolutsiooni ajal, järgnev madala kvaliteediga ja vägivaldse sisuga tootmine 1980ndatel, kvaliteedi ja loomeambitsioonide tõus Hiina majanduskasvu tingimustes, ning kõike seda looritav tsensuur tänase päevani.

Analüüsides hiina autorite animafilme – nii vanu kui kaasaegseid, autorifilme kui kommertstoodangut – annab loengusari ülevaate, kuidas sotsiaalsed ja poliitilised muutused kajastuvad loomingus ja mõjutavad tegijaid. Loengutes keskendutakse Hiina Rahvavabariigi animatsioonile ja hiina autoritele, kes tegutsevad välismaal, kuid võrdleva materjalina tuuakse sisse näiteid ka teistest Aasia riikidest (eelkõige Jaapani anime näol) ning teistest ajaloolistest perioodidest ja paikadest (Nõukogude Liit).

Loengud hõlmavad Hiina animatsiooni kolme ajastut: 1) algus (1920-1930) ja Kuldne ajastu (1940-1950); 2) animatsioon pärast kultuurirevolutsiooni aegset keelustamist (1980-2000); 3) kaasaeg ehk autorianimatsiooni taassünd ja selle kokkupõrge suurte stuudiote kommertstoodanguga.

Sergei Kibus on animafilmide režissöör, stsenarist ja operaator. Tema plastiliini-realismi tehnikas animafilm „Teofrastus“ (2019) võitis 15 auhinda kodu- ja välismaalt. Sergei omab kõrgharidust fotograafia ja audiovisuaalse meedia valdkondades ning on hetkel lõpetamas „Aasia poliitika ja ühiskondade“ magistrikraadi omandamist Tallinna Ülikoolis. Tema uurimustöö fookuses on Hiina Rahvavabariigi animatsioon ning sellega seotud poliitilised, kultuurilised ja sotsiaalsed aspektid. Eesti Kunstiakadeemias on Sergei olnud külalisõppejõud alates 2019. aasta algusest, põhiainena „nukufilmi arendus“. Sergei on eelnevalt õpetanud fotograafiat, meediat ja videomontaaži. Ta on 2019. aasta „Tallinna kutseõpetaja“ tunnustuse laureaat.

Peale loengut koguneme Zoomis, et küsida küsimusi.
Jaga sõpradega:

Postitas Andres Lõo
Viimati muudetud

Animatsioon