Koolitused töötajale

03.10.2019

Loovülikoolide seminar: Hea kunstnik = hea õppejõud?!

MMF9649-1
_MMF9649

3. oktoobril 2019 kell 9.30 –17.00
Eesti Kunstiakadeemia, Põhja pst 7, ruum A501

REGISTREERIMINE ON LÕPPENUD!
(kohtade arv piiratud)

Järjekordne seminar stardib taas. Seekord koos EMTA, Pallase, BFMi, TÜ ja Viljandi Kultuuriakadeemia kolleegidega, sest meid puudutavad ühiselt teemad õpetamisest, hindamistest ja tagasiside andmisest, teooria ja praktika tasakaalust, akadeemilisest kirjutamisest loovülikoolides jne, mille üle same koos mõtteid vahetada.

9.30 Hommikukohv parimatest kohviubadest

10.00 Sissejuhatus. Anne Pikkov, EKA õppeprorektor

10.15 Sõna saavad loovülikoolid, tutvustades hea õpetamise säravaid näiteid:
Prof Toomas Tammis „Magistritöö eripära arhitektuuris“ (EKA)
Mihkel Poll „Klassikalise interpretatsioonikunsti õpetamisest” (EMTA)
Elen Lotman “Kuidas õpetada üllatama?” (BFM)
Kaspar Tamsalu “Piirangud ja raamid õpetamises” (Kõrgem Kunstikool Pallas)
Ave Matsin „Loome ja teaduse ühendamine“ (Viljandi Kultuuriakadeemia)

12.00 “Mõtlemine emotsioonide ja emotsioonid mõtlemise meelevallas”, psühholoog ja õppejõud Andero Uusberg Tartu Ülikoolist esitadeb küsimusi, mis on emotsioonid ja teised afektiivsed seisundid? Kuidas afektiivseid seisundit (loovat) mõtlemist mõjutavad? Kuidas afektiivseid seisundeid juhtida?

13.00 Loominguline lõunapaus

14.00 Andero Uusberg jätkab töötoaga

15.30 kokkuvõtted ja koosmõtlemine edasisteks tegevusteks

16.00 soovijatele EKA töökodade tuur

Hea õpetamise seminarile registreeri end SIIN.

Lisainfo
Anne Pikkov
Õppeprorektor
Eesti Kunstiakadeemia
anne.pikkov@artun.ee

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

Loovülikoolide seminar: Hea kunstnik = hea õppejõud?!

Neljapäev 03 oktoober, 2019

MMF9649-1
_MMF9649

3. oktoobril 2019 kell 9.30 –17.00
Eesti Kunstiakadeemia, Põhja pst 7, ruum A501

REGISTREERIMINE ON LÕPPENUD!
(kohtade arv piiratud)

Järjekordne seminar stardib taas. Seekord koos EMTA, Pallase, BFMi, TÜ ja Viljandi Kultuuriakadeemia kolleegidega, sest meid puudutavad ühiselt teemad õpetamisest, hindamistest ja tagasiside andmisest, teooria ja praktika tasakaalust, akadeemilisest kirjutamisest loovülikoolides jne, mille üle same koos mõtteid vahetada.

9.30 Hommikukohv parimatest kohviubadest

10.00 Sissejuhatus. Anne Pikkov, EKA õppeprorektor

10.15 Sõna saavad loovülikoolid, tutvustades hea õpetamise säravaid näiteid:
Prof Toomas Tammis „Magistritöö eripära arhitektuuris“ (EKA)
Mihkel Poll „Klassikalise interpretatsioonikunsti õpetamisest” (EMTA)
Elen Lotman “Kuidas õpetada üllatama?” (BFM)
Kaspar Tamsalu “Piirangud ja raamid õpetamises” (Kõrgem Kunstikool Pallas)
Ave Matsin „Loome ja teaduse ühendamine“ (Viljandi Kultuuriakadeemia)

12.00 “Mõtlemine emotsioonide ja emotsioonid mõtlemise meelevallas”, psühholoog ja õppejõud Andero Uusberg Tartu Ülikoolist esitadeb küsimusi, mis on emotsioonid ja teised afektiivsed seisundid? Kuidas afektiivseid seisundit (loovat) mõtlemist mõjutavad? Kuidas afektiivseid seisundeid juhtida?

13.00 Loominguline lõunapaus

14.00 Andero Uusberg jätkab töötoaga

15.30 kokkuvõtted ja koosmõtlemine edasisteks tegevusteks

16.00 soovijatele EKA töökodade tuur

Hea õpetamise seminarile registreeri end SIIN.

Lisainfo
Anne Pikkov
Õppeprorektor
Eesti Kunstiakadeemia
anne.pikkov@artun.ee

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

09.05.2019

HÕS „E-ÕPE EKAs – EI? JAH? VÕIB-OLLA?“

unnamed

E on kõikjal meie ümber, kuid meie õppetöös mitte nii väga. Kas võiks olla rohkem? EKAs on e-õppe vahendid nagu ÕIS ja Moodle kasutusel pigem info jagamise kohana, aga milliseid tööriistu ja platvorme veel üldse olemas on, kuidas võtta e-õppe võimalustest parim? Kuidas enda õpetavatest ainetest kanda osa virtuaalkeskkonda ja kuidas otsustada, millist infot jagada onlines või millist kohtumistel? Seekordses Hea Õpetamise Seminaris arutataksegi tehnoloogiate arengu perspektiivis muutuste üle kõrghariduses.

Sissejuhatuseks räägib Maria Murumaa-Mengel Tartu Ülikoolist laiemalt järgmiste põlvkondade tehnoloogia kasutamise harjumustest, millised on viimased uudised/muutused seoses erinevate platvormidega ning milliseid õppejõude oleks tulevikus vaja, st kuidas ühendada oma erialast pädevust ja uusi nõudmisi, mida tuleks kasutusele võtta, et mitte “ajast maha jääda”? Kas ja kuidas saab uut põlvkonda õpetada mitte-digital-native?

Sõna saavad ka kolm katsejänest – HÕSi palvel tegid omal valikul e-kursuse läbi Urmas Lüüs, Reimo Võsa-Tangsoo ja Kristiina Krabi-Klanberg, kes jagavad kogemusi – kui raske oli, kui palju pingutust nõudis, kui palju rõõmu ja uusi teadmiseid pakkus.

Seejärel tutvustab Hettel Sõrmus Tallinna Ülikoolist, milliseid digitehnoloogilisi võimalusi kõrghariduses oleks võimalik kasutada, tuues võimalikult palju erinevaid näiteid platvormidest ja tööriistadest ning viib siis ka osalejatega läbi töötoa, kus igaüks saab lähtuvalt oma erialast ja antavatest ainetest kohapeal brainstormida, kas ja kuidas tema saaks eelpool tutvustatud digitehnoloogia vahendeid kasutada.

NB! Palun võtke seekord kindlasti kaasa sülearvuti või tahvelarvuti (kui on, siis lisaks ka nutitelefon)!

Palume eelregistreerida nagu ikka SIIN. Kui selgub ootamatuid asjaolusid ja osalemine ei ole võimalik, siis palume sellest esimesel võimalusel korraldajatele teada anda (triin.krunberg@artun.ee).

Esinejatest:
Maria Murumaa-Mengel (PhD) on Tartu Ülikooli ühiskonnateaduste instituudi sotsiaalmeedia lektor ning ajakirjanduse ja kommunikatsiooni bakalaureuseõppe programmijuht. Tema peamised uurijahuvid on seotud noorte veebikommunikatsiooniga, spetsiifilisemalt võimaluste (nt kogukonnad; mikrokuulsuse fenomen; online-intiimsus) ja riskidega (nt online-perverdid, porno, küberkiusamine), mis online-keskkondade ja suhtlusega seonduvad. Maria on põhjalikult uurinud ka seda, kuidas tänapäevase infomüraga harjunud inimene õpib; katsetanud oma töös võtteid, kuidas tänast õppijat kõnetada ja haarata.

Hettel Sõrmus töötab alates 2016. aastast Tallinna Ülikooli e-õppe keskuses õppedisainerina, nõustades ja koolitades õppejõude digivahendite kasutamisel õppetöös. Sellele eelnevast tööelust omab ta töökogemust nii üld-, kutse- kui ka täiskasvanuhariduses. 2012. aastal omandas Hettel magistrikraadi erialal informaatika (multimeedium ja õpisüsteemid) ning 2002. aastal bakalaureusekraadi psühholoogia ja sotsiaalpedagoogika erialal.

Postitas Triin Krünberg — Püsilink

HÕS „E-ÕPE EKAs – EI? JAH? VÕIB-OLLA?“

Neljapäev 09 mai, 2019

unnamed

E on kõikjal meie ümber, kuid meie õppetöös mitte nii väga. Kas võiks olla rohkem? EKAs on e-õppe vahendid nagu ÕIS ja Moodle kasutusel pigem info jagamise kohana, aga milliseid tööriistu ja platvorme veel üldse olemas on, kuidas võtta e-õppe võimalustest parim? Kuidas enda õpetavatest ainetest kanda osa virtuaalkeskkonda ja kuidas otsustada, millist infot jagada onlines või millist kohtumistel? Seekordses Hea Õpetamise Seminaris arutataksegi tehnoloogiate arengu perspektiivis muutuste üle kõrghariduses.

Sissejuhatuseks räägib Maria Murumaa-Mengel Tartu Ülikoolist laiemalt järgmiste põlvkondade tehnoloogia kasutamise harjumustest, millised on viimased uudised/muutused seoses erinevate platvormidega ning milliseid õppejõude oleks tulevikus vaja, st kuidas ühendada oma erialast pädevust ja uusi nõudmisi, mida tuleks kasutusele võtta, et mitte “ajast maha jääda”? Kas ja kuidas saab uut põlvkonda õpetada mitte-digital-native?

Sõna saavad ka kolm katsejänest – HÕSi palvel tegid omal valikul e-kursuse läbi Urmas Lüüs, Reimo Võsa-Tangsoo ja Kristiina Krabi-Klanberg, kes jagavad kogemusi – kui raske oli, kui palju pingutust nõudis, kui palju rõõmu ja uusi teadmiseid pakkus.

Seejärel tutvustab Hettel Sõrmus Tallinna Ülikoolist, milliseid digitehnoloogilisi võimalusi kõrghariduses oleks võimalik kasutada, tuues võimalikult palju erinevaid näiteid platvormidest ja tööriistadest ning viib siis ka osalejatega läbi töötoa, kus igaüks saab lähtuvalt oma erialast ja antavatest ainetest kohapeal brainstormida, kas ja kuidas tema saaks eelpool tutvustatud digitehnoloogia vahendeid kasutada.

NB! Palun võtke seekord kindlasti kaasa sülearvuti või tahvelarvuti (kui on, siis lisaks ka nutitelefon)!

Palume eelregistreerida nagu ikka SIIN. Kui selgub ootamatuid asjaolusid ja osalemine ei ole võimalik, siis palume sellest esimesel võimalusel korraldajatele teada anda (triin.krunberg@artun.ee).

Esinejatest:
Maria Murumaa-Mengel (PhD) on Tartu Ülikooli ühiskonnateaduste instituudi sotsiaalmeedia lektor ning ajakirjanduse ja kommunikatsiooni bakalaureuseõppe programmijuht. Tema peamised uurijahuvid on seotud noorte veebikommunikatsiooniga, spetsiifilisemalt võimaluste (nt kogukonnad; mikrokuulsuse fenomen; online-intiimsus) ja riskidega (nt online-perverdid, porno, küberkiusamine), mis online-keskkondade ja suhtlusega seonduvad. Maria on põhjalikult uurinud ka seda, kuidas tänapäevase infomüraga harjunud inimene õpib; katsetanud oma töös võtteid, kuidas tänast õppijat kõnetada ja haarata.

Hettel Sõrmus töötab alates 2016. aastast Tallinna Ülikooli e-õppe keskuses õppedisainerina, nõustades ja koolitades õppejõude digivahendite kasutamisel õppetöös. Sellele eelnevast tööelust omab ta töökogemust nii üld-, kutse- kui ka täiskasvanuhariduses. 2012. aastal omandas Hettel magistrikraadi erialal informaatika (multimeedium ja õpisüsteemid) ning 2002. aastal bakalaureusekraadi psühholoogia ja sotsiaalpedagoogika erialal.

Postitas Triin Krünberg — Püsilink

24.04.2019

Kunstihariduse ideede konverents: Klassikaliselt kaasaegne

KUHI_1920x1000_01
Kaasaegses kunstis kasutatakse laia kunstitehnikate valikut, kuid sageli jääb uuenduslike digitehnoloogiate varju fakt, et ka põlised tehnikad nagu õlimaal, keraamika, tekstiil on erakordselt tugevad kaasaegse mõtte kandjad. Samas võib aga kaasaegne tehnoloogia olla midagi, mille abil paljastuvad vanade teoste saladused. KUHI konverents “Kaasaegselt klassikaline” keskendub klassikalistele kunstitehnikatele ja neid tehnikaid kaasajas kõnelema panevatele kunstnikele. 
Konverentsi alustab Linnar Viik visiooniga tulevikust. Anneli Porri pakub teoreetilist raami nüüdiskunsti vaatamiseks. Oma tööde ja praktika põhjal räägivad tehnikatest ja materjalivalikutest kunstnikud Laura Põld ja Tõnis Saadoja. Disainerid Kärt Ojavee ja Merike Rehepapp arutlevad tarbekunsti ürgtehnikate ja kaasaegse maailma üle. Kuidas tehnoloogia kunstiajalugu uurida ja põnevamaks muuta aitab, räägib Hilkka Hiiop koos Andres Uueniga.

Konverentsi ajakava

9.45-10.15 registreerumine ja avasõnad
10.15-10.35 visioonikõne Linnar Viik
10.40-11.00 Anneli Porri
11.05-11.25 Laura Põld
11.30-11.50 Tõnis Saadoja
11.55-12.15 Hilkka Hiiop
LÕUNA
13.00-13.20 Merike Rehepapp
13.25-13.45 Kärt Ojavee
13.45-14.15 Väikesed ümarlauad. Osalejad saavad küsida ja arutleda esinejatega.
KOHVIPAUS

14.30-16.00 Töötoad 90 min (Töötubadesse registreerimine on juba täitunud!)

KUHI konverentsi korraldavad ühiselt Tallinna Ülikool ja Eesti Kunstiakadeemia. Konverents on osalejale tasuta. Pakutakse ka lõunasööki ja kohvipausi. Korraldajatel on õigus ajakavas ja esinejate nimistus muudatusi teha.

Küsimuste korral kirjuta:
Kristi Laanemäe: kusti@tlu.ee
Anneli Porri: anneli.porri@artun.ee
Konverentsi koduleheküljelt leiad täpsema info esinejate ja ettekannete kohta: https://www.tlu.ee/KUHI
Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

Kunstihariduse ideede konverents: Klassikaliselt kaasaegne

Kolmapäev 24 aprill, 2019

KUHI_1920x1000_01
Kaasaegses kunstis kasutatakse laia kunstitehnikate valikut, kuid sageli jääb uuenduslike digitehnoloogiate varju fakt, et ka põlised tehnikad nagu õlimaal, keraamika, tekstiil on erakordselt tugevad kaasaegse mõtte kandjad. Samas võib aga kaasaegne tehnoloogia olla midagi, mille abil paljastuvad vanade teoste saladused. KUHI konverents “Kaasaegselt klassikaline” keskendub klassikalistele kunstitehnikatele ja neid tehnikaid kaasajas kõnelema panevatele kunstnikele. 
Konverentsi alustab Linnar Viik visiooniga tulevikust. Anneli Porri pakub teoreetilist raami nüüdiskunsti vaatamiseks. Oma tööde ja praktika põhjal räägivad tehnikatest ja materjalivalikutest kunstnikud Laura Põld ja Tõnis Saadoja. Disainerid Kärt Ojavee ja Merike Rehepapp arutlevad tarbekunsti ürgtehnikate ja kaasaegse maailma üle. Kuidas tehnoloogia kunstiajalugu uurida ja põnevamaks muuta aitab, räägib Hilkka Hiiop koos Andres Uueniga.

Konverentsi ajakava

9.45-10.15 registreerumine ja avasõnad
10.15-10.35 visioonikõne Linnar Viik
10.40-11.00 Anneli Porri
11.05-11.25 Laura Põld
11.30-11.50 Tõnis Saadoja
11.55-12.15 Hilkka Hiiop
LÕUNA
13.00-13.20 Merike Rehepapp
13.25-13.45 Kärt Ojavee
13.45-14.15 Väikesed ümarlauad. Osalejad saavad küsida ja arutleda esinejatega.
KOHVIPAUS

14.30-16.00 Töötoad 90 min (Töötubadesse registreerimine on juba täitunud!)

KUHI konverentsi korraldavad ühiselt Tallinna Ülikool ja Eesti Kunstiakadeemia. Konverents on osalejale tasuta. Pakutakse ka lõunasööki ja kohvipausi. Korraldajatel on õigus ajakavas ja esinejate nimistus muudatusi teha.

Küsimuste korral kirjuta:
Kristi Laanemäe: kusti@tlu.ee
Anneli Porri: anneli.porri@artun.ee
Konverentsi koduleheküljelt leiad täpsema info esinejate ja ettekannete kohta: https://www.tlu.ee/KUHI
Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

28.03.2019

HÕS “Õppekavajuhtimine – müüt ja tegelikkus”

Märtsis on HÕSis vaatluse all teema: “Õppekavajuhtimine – müüt ja tegelikkus”

HÕSi esimeses pooles jagavad oma kogemusi õppekavajuhtimisest teiste ülikoolide esindajad – Egert Juuse TalTechist, Maarja Murumägi EBS-ist, Krista Aren TLÜ-st. Seminari teises pooles keskendume Elisabeth Kuusiku juhtimisel EKA õppetöö toimimise protsessidele ja õppekavajuhi rollile selles.

Osalema ootame kõiki huvilisi, teema aktuaalsuset lähtuvalt on eriti oodatud just õppekavajuhid.

Palume hiljemalt 23. märtsil ette registreeruda.

Registreerin enda osaluse.

Seminarid on EKA koosseisulisele ja mittekoosseisulisele õppejõule tasuta. EKA hea õpetamise seminarid toimuvad “EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus” projekti raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.

Postitas Triin Krünberg — Püsilink

HÕS “Õppekavajuhtimine – müüt ja tegelikkus”

Neljapäev 28 märts, 2019

Märtsis on HÕSis vaatluse all teema: “Õppekavajuhtimine – müüt ja tegelikkus”

HÕSi esimeses pooles jagavad oma kogemusi õppekavajuhtimisest teiste ülikoolide esindajad – Egert Juuse TalTechist, Maarja Murumägi EBS-ist, Krista Aren TLÜ-st. Seminari teises pooles keskendume Elisabeth Kuusiku juhtimisel EKA õppetöö toimimise protsessidele ja õppekavajuhi rollile selles.

Osalema ootame kõiki huvilisi, teema aktuaalsuset lähtuvalt on eriti oodatud just õppekavajuhid.

Palume hiljemalt 23. märtsil ette registreeruda.

Registreerin enda osaluse.

Seminarid on EKA koosseisulisele ja mittekoosseisulisele õppejõule tasuta. EKA hea õpetamise seminarid toimuvad “EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus” projekti raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.

Postitas Triin Krünberg — Püsilink

27.02.2019

EKA hea õpetamise seminar „Välistudengid rahvusvahelistuvas EKAs“

mladen-stilinovic

Veebruaris on HÕSis vaatluse all üsna palju kirgi küttev teema: kuidas leida tasakaal üha rahvusvahelisemaks muutva kõrghariduse ning eesti keeles teaduse tegemise ja oma loomingu mõtestamise vahel?

Kindlasti on rahvusvahelised tudengid EKAsse väga oodatud, aga kui nad siia on jõudnud – kes ja kuidas nendega tegeleb? Ning kui EKAs on suund olnud avada rahvusvahelisi õppekavasid, siis kuidas toetada mujalt spetsiaalselt õppetööks nimel siia kolinud tudengeid? Kui valmis on EKA multikultuurseks koolipereks? Kas inglisekeelsed magistri-õppekavad söövad eestikeelsed kümne aasta perspektiivis täiesti välja – poolt- ja vastuargumendid?

HÕSil on plaanis kaks aruteluringi: esimeses jagavad oma kogemusi välistudengite toetamisel Riho Västrik BFMist, Sirli Kalep ja Monika Siirak EBSist, Jete-Maria Võrmer TalTechist ning Tanel Saar EKAst. Teine vestlusring oleks rohkem EKA sees asjade selgeks mõtlemiseks ja kogemuste jagamiseks ning seal osalevad Margit Säde, Kristjan Mändmaa, Anne Pikkov jt.

Küsimused, millele vastust otsitakse, oleksid – kuidas teie oma õppekaval/koolis monitoorite välismaalasest tudengit, kuidas ta on hoitud? Mis tegevusi te lisaks õppetööle pakute? Millega on kõige keerulisem olnud? Milliseid toetavaid tegevusi tehakse õppekava/osakonna sees ja mille osas oodatakse toetust koolilt keskselt?

Palume hiljemalt 22. veebruaril ette registreeruda.

Registreerin enda osaluse.

Seminarid on EKA koosseisulisele ja mittekoosseisulisele õppejõule tasuta. EKA hea õpetamise seminarid toimuvad “EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus” projekti raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.

Postitas Kristiina Krabi — Püsilink

EKA hea õpetamise seminar „Välistudengid rahvusvahelistuvas EKAs“

Kolmapäev 27 veebruar, 2019

mladen-stilinovic

Veebruaris on HÕSis vaatluse all üsna palju kirgi küttev teema: kuidas leida tasakaal üha rahvusvahelisemaks muutva kõrghariduse ning eesti keeles teaduse tegemise ja oma loomingu mõtestamise vahel?

Kindlasti on rahvusvahelised tudengid EKAsse väga oodatud, aga kui nad siia on jõudnud – kes ja kuidas nendega tegeleb? Ning kui EKAs on suund olnud avada rahvusvahelisi õppekavasid, siis kuidas toetada mujalt spetsiaalselt õppetööks nimel siia kolinud tudengeid? Kui valmis on EKA multikultuurseks koolipereks? Kas inglisekeelsed magistri-õppekavad söövad eestikeelsed kümne aasta perspektiivis täiesti välja – poolt- ja vastuargumendid?

HÕSil on plaanis kaks aruteluringi: esimeses jagavad oma kogemusi välistudengite toetamisel Riho Västrik BFMist, Sirli Kalep ja Monika Siirak EBSist, Jete-Maria Võrmer TalTechist ning Tanel Saar EKAst. Teine vestlusring oleks rohkem EKA sees asjade selgeks mõtlemiseks ja kogemuste jagamiseks ning seal osalevad Margit Säde, Kristjan Mändmaa, Anne Pikkov jt.

Küsimused, millele vastust otsitakse, oleksid – kuidas teie oma õppekaval/koolis monitoorite välismaalasest tudengit, kuidas ta on hoitud? Mis tegevusi te lisaks õppetööle pakute? Millega on kõige keerulisem olnud? Milliseid toetavaid tegevusi tehakse õppekava/osakonna sees ja mille osas oodatakse toetust koolilt keskselt?

Palume hiljemalt 22. veebruaril ette registreeruda.

Registreerin enda osaluse.

Seminarid on EKA koosseisulisele ja mittekoosseisulisele õppejõule tasuta. EKA hea õpetamise seminarid toimuvad “EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus” projekti raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.

Postitas Kristiina Krabi — Püsilink

07.03.2019 — 07.02.2019

Hea õpetamise seminari lugemisgrupp

Uus HÕSi formaat, lugemisgrupp, proovib kevadsemestril tempot, kus kohtutakse üle nädala ning loetakse paar peatükki korraga.

Esimene raamat, mille lugemiseks võtaksime, on bell hooks’i “Teaching To Transgress” (1994).

Teine raamat, millega loodaks enne mai lõppu ühele poole saada, on Maggie Bergi ja Barbara K Seeberi “Slow Professor” (2016), aga vaatame jooksvalt.

Esimene kohtumine toimub neljapäeval, 07.03 kell 16.00.

Lugemisplaan:

I kohtumine: peatükid Introduction, Engaged Pedagogy, A Revolution of Values (kokku 35 lk)

II kohtumine: peatükid Embracing Change, Paulo Freire, Theory as Liberatory Practice (42 lk)

III kohtumine: peatükid Essentialism and Experience, Holding My Sisters Hand, Feminist Thinking, Feminist Scholarship (52 lk)

IV kohtumine: peatükid Building a Teaching Community, Language, (48 lk)

V kohtumine: peatükid Confronting Class in the Classroom, Eros, Eroticism and the Pedagogical Process, Ecstasy (32 lk)

Lugemisgrupiga liitumiseks ja küsimuste korral palun kirjutage: maarin.ektermann@artun.ee!

Autorist ja raamatust:

bell hooks (1952) on kirjanik, professor, feminist, aktivist. Oma autorinime on ta laenanud vanavanaemalt ning see kirjutatakse alati väikeste tähtedega, et juhtida tähelepanu isikult ideedele. bell hooksi tekstide fookuses on olnud rassi- ja sooküsimused kaasaegses kapitalistlikus ühiskonnas, uurides, kuidas toimub igapäevases elus piiride põlistamine ning rõhumismustrite loomine. Ta on avaldanud üle 30 raamatu ning rohkelt nii teaduslikke kui laiemale lugejaskonnale mõeldud artikleid, hooks on ka armastatud avalik esineja ja õppejõud.

“Teaching to transgress” (1994) on tema esimene oluline raamat hariduse valdkonnas. Selles esseedekogumikus kirjutab ta isiklikus ja mitte-formaalses stiilis oma tõekspidamitest ja jagab oma õpetamisfilosoofiat. Raamat on mõeldud olema ligipääsetav väga laiale sihtgrupile ning see põhjendab ka autori valitud keelekasutust ja näiteid.

hooksi õpetamisfilosoofia toetub holistilisele haridusele, nn emantsipeerivale pedagoogikale, mille kõige tuntum (ja ka kunstiväljal kõige tsiteeritum) autor on Paulo Freire. Mõlema autori jaoks on olulisel kohal kirjaoskus, aga laiendatud tähenduses – pigem oma hääle leidmise ja selle võimestamise võtmes. Samuti on oluliseks märksõnaks kriitiline teadvus, mille kaudu jõuda enese-teostamiseni kõige laiemas humanistlikus tähenduses. Klassiruum on performatiivne situatsioon, kus julgustatakse ja toetatakse üksteist kammitsate äratundmisel ning siis nendest üle astumisel. Nn kaasav haridus (engaged pedagogy) toetub paljuski kriitilisele ja/ või feministlikule lähenemisele, kuid tähelepanu all on mitte ainult kriitilise mõtlemise arendamine, vaid ka pehmed väärtused nagu emotsioonide kaasamine, tundlikkus jms. Siinse protestntliku tööeetika kontekstis võib nende mõistete rõhutamine isegi mõnevõrra võõristavalt mõjuda. Lisaks tuleb ära märkida, et nii Freire kui hooks ning ka paljud teised emantsipeeriva hariduse autorid suunavad oma õpetused eelkõige marginaliseeritud ühiskonnagruppidega töötavatele õpetajatele, näiteks kohalikele koolidele getodes jne, nii et üks arutelu teema võiks olla ka, kuidas neid emantsipeeriva hariduse klassikuid meie konteksti “tõlkida”.

Teksti pani kokku

Maarin Ektermann

HÕS töögrupist

Kasutatud: http://infed.org/mobi/bell-hooks-on-education/

Postitas Kristiina Krabi — Püsilink

Hea õpetamise seminari lugemisgrupp

Neljapäev 07 märts, 2019 — Neljapäev 07 veebruar, 2019

Uus HÕSi formaat, lugemisgrupp, proovib kevadsemestril tempot, kus kohtutakse üle nädala ning loetakse paar peatükki korraga.

Esimene raamat, mille lugemiseks võtaksime, on bell hooks’i “Teaching To Transgress” (1994).

Teine raamat, millega loodaks enne mai lõppu ühele poole saada, on Maggie Bergi ja Barbara K Seeberi “Slow Professor” (2016), aga vaatame jooksvalt.

Esimene kohtumine toimub neljapäeval, 07.03 kell 16.00.

Lugemisplaan:

I kohtumine: peatükid Introduction, Engaged Pedagogy, A Revolution of Values (kokku 35 lk)

II kohtumine: peatükid Embracing Change, Paulo Freire, Theory as Liberatory Practice (42 lk)

III kohtumine: peatükid Essentialism and Experience, Holding My Sisters Hand, Feminist Thinking, Feminist Scholarship (52 lk)

IV kohtumine: peatükid Building a Teaching Community, Language, (48 lk)

V kohtumine: peatükid Confronting Class in the Classroom, Eros, Eroticism and the Pedagogical Process, Ecstasy (32 lk)

Lugemisgrupiga liitumiseks ja küsimuste korral palun kirjutage: maarin.ektermann@artun.ee!

Autorist ja raamatust:

bell hooks (1952) on kirjanik, professor, feminist, aktivist. Oma autorinime on ta laenanud vanavanaemalt ning see kirjutatakse alati väikeste tähtedega, et juhtida tähelepanu isikult ideedele. bell hooksi tekstide fookuses on olnud rassi- ja sooküsimused kaasaegses kapitalistlikus ühiskonnas, uurides, kuidas toimub igapäevases elus piiride põlistamine ning rõhumismustrite loomine. Ta on avaldanud üle 30 raamatu ning rohkelt nii teaduslikke kui laiemale lugejaskonnale mõeldud artikleid, hooks on ka armastatud avalik esineja ja õppejõud.

“Teaching to transgress” (1994) on tema esimene oluline raamat hariduse valdkonnas. Selles esseedekogumikus kirjutab ta isiklikus ja mitte-formaalses stiilis oma tõekspidamitest ja jagab oma õpetamisfilosoofiat. Raamat on mõeldud olema ligipääsetav väga laiale sihtgrupile ning see põhjendab ka autori valitud keelekasutust ja näiteid.

hooksi õpetamisfilosoofia toetub holistilisele haridusele, nn emantsipeerivale pedagoogikale, mille kõige tuntum (ja ka kunstiväljal kõige tsiteeritum) autor on Paulo Freire. Mõlema autori jaoks on olulisel kohal kirjaoskus, aga laiendatud tähenduses – pigem oma hääle leidmise ja selle võimestamise võtmes. Samuti on oluliseks märksõnaks kriitiline teadvus, mille kaudu jõuda enese-teostamiseni kõige laiemas humanistlikus tähenduses. Klassiruum on performatiivne situatsioon, kus julgustatakse ja toetatakse üksteist kammitsate äratundmisel ning siis nendest üle astumisel. Nn kaasav haridus (engaged pedagogy) toetub paljuski kriitilisele ja/ või feministlikule lähenemisele, kuid tähelepanu all on mitte ainult kriitilise mõtlemise arendamine, vaid ka pehmed väärtused nagu emotsioonide kaasamine, tundlikkus jms. Siinse protestntliku tööeetika kontekstis võib nende mõistete rõhutamine isegi mõnevõrra võõristavalt mõjuda. Lisaks tuleb ära märkida, et nii Freire kui hooks ning ka paljud teised emantsipeeriva hariduse autorid suunavad oma õpetused eelkõige marginaliseeritud ühiskonnagruppidega töötavatele õpetajatele, näiteks kohalikele koolidele getodes jne, nii et üks arutelu teema võiks olla ka, kuidas neid emantsipeeriva hariduse klassikuid meie konteksti “tõlkida”.

Teksti pani kokku

Maarin Ektermann

HÕS töögrupist

Kasutatud: http://infed.org/mobi/bell-hooks-on-education/

Postitas Kristiina Krabi — Püsilink

25.01.2019

Hea õpetamise seminari intensiivkursus „Keerulised suhtlusolukorrad õppes“

NB! Grupid on täitunud ja registreerimine on lõpetatud.

Ülikoolis tuleb inimestega suhelda kogu aeg: sisseastumiskatsetel, õppetöö ajal, õpitulemuste hindamisel ja ülikooli lõpetamisel. Õpitulemused ja -kogemus olenevad sellest, kuidas suudetakse probleemidega toime tulla või neid ennetada.

Kursusel käsitletakse õpetamisel ettetulevaid keerukaid suhtlusolukordi ja võimalusi, kuidas neid loovalt lahendada. Koos töötatakse läbi mitmesuguseid olukordi, rollijooniseid, probleeme ja küsimusi. Kursus koosneb loengutest, rühmaaruteludest ja juhtumianalüüsidest.

Kursusele on oodatud nii EKA õppejõud kui ka õpet toetavad spetsialistid, töötajad.

Kava

10.00   Tutvumine ja päevakava tutvustus. Kursuse eesmärgid ja reeglid. Sissejuhatus teemasse
11.30   Kohvipaus
11.40   Loeng ja rühmatöö. Lihtsad ja rasked olukorrad igapäevatöös. Olukordade väljaselgitamine
13.00   Lõuna (omal käel)
13.40   Loeng ja rühmatöö
15.10   Kohvipaus
15.20   Loeng ja rühmatöö
17.00   Päeva lõpetamine

Kahepäevasel kursusel on ka teise päeva hommikul loeng ja rühmatöö.

Kursuse läbinu

  • mõistab ja on analüüsinud õppes ettetulevaid suhtlusolukordi
  • teadvustab enda võimalusi suhtlusolukordades
  • oskab kasutada erinevaid suhtlusvõtteid keeruka olukorraga toimetulekuks

Kursust juhendab Andres Sild, MD, psühhiaater-psühhoterapeut. Varem on ta samalaadseid koolitusi teinud Välisministeeriumi, Politsei- ja Piirivalveameti ning Põhja-Eesti Regionaalhaigla töötajatele. Ta on aastaid juhendanud psühhopatoloogia kursust Tallinna Ülikoolis. EKAs on ta niisugust kahepäevast kursust lugenud vabade kunstide teaduskonna õppejõududele ja see on saanud head tagasisidet.

Osaleda saab kas ühe- või kahepäevasel kursusel. Kahepäevasel kursusel tegeletakse teemadega põhjalikumalt ja keskendutakse erinevate suhtlusvõtete kasutamisele ning see on mõeldud eelkõige õppejõududele. Ühepäevasele kursusele on oodatud kõik EKA töötajad, aga ka need õppejõud, kes pikemal kursusel osaleda ei saa.

Kahepäevane. Aeg: 15. ja 16. jaanuaril 2019 kell 10–17
Koht: Põhja pst 7, ruum A501
Maht: 16 akadeemilist tundi

Ühepäevane. Aeg: 25. jaanuar 2019 kl 10–17
Koht: Põhja pst 7, ruum A501
Maht: 8 akadeemilist tundi

Ühte rühma mahub 20 osalejat.

Kursuse omahind on ühepäevasel kursusel 70 eurot ja kahepäevasel 140 eurot. EKA õppejõule ja töötajale on kursus tasuta.

Kursusele registreerumisega võtate endale kohustuse osaleda.

Kahepäevasele kursusele saab registreeruda 8. jaanuarini ja ühepäevasele 18. jaanuarini või kuni rühmade täitumiseni.

Kursuse läbinule väljastatakse täienduskoolituse tunnistus.

Õppekavarühm: hariduse interdistsiplinaarne õppekavarühm

Lisateave: kristiina.krabi@artun.ee, tel 626 7374

Grupid on täitunud!

EKA hea õpetamise seminare korraldatakse projekti „EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus“ raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.

Postitas Kristiina Krabi — Püsilink

Hea õpetamise seminari intensiivkursus „Keerulised suhtlusolukorrad õppes“

Reede 25 jaanuar, 2019

NB! Grupid on täitunud ja registreerimine on lõpetatud.

Ülikoolis tuleb inimestega suhelda kogu aeg: sisseastumiskatsetel, õppetöö ajal, õpitulemuste hindamisel ja ülikooli lõpetamisel. Õpitulemused ja -kogemus olenevad sellest, kuidas suudetakse probleemidega toime tulla või neid ennetada.

Kursusel käsitletakse õpetamisel ettetulevaid keerukaid suhtlusolukordi ja võimalusi, kuidas neid loovalt lahendada. Koos töötatakse läbi mitmesuguseid olukordi, rollijooniseid, probleeme ja küsimusi. Kursus koosneb loengutest, rühmaaruteludest ja juhtumianalüüsidest.

Kursusele on oodatud nii EKA õppejõud kui ka õpet toetavad spetsialistid, töötajad.

Kava

10.00   Tutvumine ja päevakava tutvustus. Kursuse eesmärgid ja reeglid. Sissejuhatus teemasse
11.30   Kohvipaus
11.40   Loeng ja rühmatöö. Lihtsad ja rasked olukorrad igapäevatöös. Olukordade väljaselgitamine
13.00   Lõuna (omal käel)
13.40   Loeng ja rühmatöö
15.10   Kohvipaus
15.20   Loeng ja rühmatöö
17.00   Päeva lõpetamine

Kahepäevasel kursusel on ka teise päeva hommikul loeng ja rühmatöö.

Kursuse läbinu

  • mõistab ja on analüüsinud õppes ettetulevaid suhtlusolukordi
  • teadvustab enda võimalusi suhtlusolukordades
  • oskab kasutada erinevaid suhtlusvõtteid keeruka olukorraga toimetulekuks

Kursust juhendab Andres Sild, MD, psühhiaater-psühhoterapeut. Varem on ta samalaadseid koolitusi teinud Välisministeeriumi, Politsei- ja Piirivalveameti ning Põhja-Eesti Regionaalhaigla töötajatele. Ta on aastaid juhendanud psühhopatoloogia kursust Tallinna Ülikoolis. EKAs on ta niisugust kahepäevast kursust lugenud vabade kunstide teaduskonna õppejõududele ja see on saanud head tagasisidet.

Osaleda saab kas ühe- või kahepäevasel kursusel. Kahepäevasel kursusel tegeletakse teemadega põhjalikumalt ja keskendutakse erinevate suhtlusvõtete kasutamisele ning see on mõeldud eelkõige õppejõududele. Ühepäevasele kursusele on oodatud kõik EKA töötajad, aga ka need õppejõud, kes pikemal kursusel osaleda ei saa.

Kahepäevane. Aeg: 15. ja 16. jaanuaril 2019 kell 10–17
Koht: Põhja pst 7, ruum A501
Maht: 16 akadeemilist tundi

Ühepäevane. Aeg: 25. jaanuar 2019 kl 10–17
Koht: Põhja pst 7, ruum A501
Maht: 8 akadeemilist tundi

Ühte rühma mahub 20 osalejat.

Kursuse omahind on ühepäevasel kursusel 70 eurot ja kahepäevasel 140 eurot. EKA õppejõule ja töötajale on kursus tasuta.

Kursusele registreerumisega võtate endale kohustuse osaleda.

Kahepäevasele kursusele saab registreeruda 8. jaanuarini ja ühepäevasele 18. jaanuarini või kuni rühmade täitumiseni.

Kursuse läbinule väljastatakse täienduskoolituse tunnistus.

Õppekavarühm: hariduse interdistsiplinaarne õppekavarühm

Lisateave: kristiina.krabi@artun.ee, tel 626 7374

Grupid on täitunud!

EKA hea õpetamise seminare korraldatakse projekti „EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus“ raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.

Postitas Kristiina Krabi — Püsilink

15.01.2019 — 16.01.2019

Hea õpetamise seminari intensiivkursus „Keerulised suhtlusolukorrad õppes“

Ülikoolis tuleb inimestega suhelda kogu aeg: sisseastumiskatsetel, õppetöö ajal, õpitulemuste hindamisel ja ülikooli lõpetamisel. Õpitulemused ja -kogemus olenevad sellest, kuidas suudetakse probleemidega toime tulla või neid ennetada.

Kursusel käsitletakse õpetamisel ettetulevaid keerukaid suhtlusolukordi ja võimalusi, kuidas neid loovalt lahendada. Koos töötatakse läbi mitmesuguseid olukordi, rollijooniseid, probleeme ja küsimusi. Kursus koosneb loengutest, rühmaaruteludest ja juhtumianalüüsidest.

Kursusele on oodatud nii EKA õppejõud kui ka õpet toetavad spetsialistid, töötajad.

Kava

10.00   Tutvumine ja päevakava tutvustus. Kursuse eesmärgid ja reeglid. Sissejuhatus teemasse
11.30   Kohvipaus
11.40   Loeng ja rühmatöö. Lihtsad ja rasked olukorrad igapäevatöös. Olukordade väljaselgitamine
13.00   Lõuna (omal käel)
13.40   Loeng ja rühmatöö
15.10   Kohvipaus
15.20   Loeng ja rühmatöö
17.00   Päeva lõpetamine

Kahepäevasel kursusel on ka teise päeva hommikul loeng ja rühmatöö.

Kursuse läbinu

  • mõistab ja on analüüsinud õppes ettetulevaid suhtlusolukordi
  • teadvustab enda võimalusi suhtlusolukordades
  • oskab kasutada erinevaid suhtlusvõtteid keeruka olukorraga toimetulekuks

Kursust juhendab Andres Sild, MD, psühhiaater-psühhoterapeut. Varem on ta samalaadseid koolitusi teinud Välisministeeriumi, Politsei- ja Piirivalveameti ning Põhja-Eesti Regionaalhaigla töötajatele. Ta on aastaid juhendanud psühhopatoloogia kursust Tallinna Ülikoolis. EKAs on ta niisugust kahepäevast kursust lugenud vabade kunstide teaduskonna õppejõududele ja see on saanud head tagasisidet.

Osaleda saab kas ühe- või kahepäevasel kursusel. Kahepäevasel kursusel tegeletakse teemadega põhjalikumalt ja keskendutakse erinevate suhtlusvõtete kasutamisele ning see on mõeldud eelkõige õppejõududele. Ühepäevasele kursusele on oodatud kõik EKA töötajad, aga ka need õppejõud, kes pikemal kursusel osaleda ei saa.

Kahepäevane. Aeg: 15. ja 16. jaanuaril 2019 kell 10–17
Koht: Põhja pst 7, ruum A501
Maht: 16 akadeemilist tundi

Ühepäevane. Aeg: 25. jaanuar 2019 kl 10–17
Koht: Põhja pst 7, ruum A501
Maht: 8 akadeemilist tundi

Ühte rühma mahub 20 osalejat.

Kursuse omahind on ühepäevasel kursusel 70 eurot ja kahepäevasel 140 eurot. EKA õppejõule ja töötajale on kursus tasuta.

Kursusele registreerumisega võtate endale kohustuse osaleda.

Kahepäevasele kursusele saab registreeruda 8. jaanuarini ja ühepäevasele 18. jaanuarini või kuni rühmade täitumiseni.

Kursuse läbinule väljastatakse täienduskoolituse tunnistus.

Õppekavarühm: hariduse interdistsiplinaarne õppekavarühm

Lisateave: kristiina.krabi@artun.ee, tel 626 7374

Registreerun kursusele

EKA hea õpetamise seminare korraldatakse projekti „EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus“ raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.

 

Postitas Kristiina Krabi — Püsilink

Hea õpetamise seminari intensiivkursus „Keerulised suhtlusolukorrad õppes“

Teisipäev 15 jaanuar, 2019 — Kolmapäev 16 jaanuar, 2019

Ülikoolis tuleb inimestega suhelda kogu aeg: sisseastumiskatsetel, õppetöö ajal, õpitulemuste hindamisel ja ülikooli lõpetamisel. Õpitulemused ja -kogemus olenevad sellest, kuidas suudetakse probleemidega toime tulla või neid ennetada.

Kursusel käsitletakse õpetamisel ettetulevaid keerukaid suhtlusolukordi ja võimalusi, kuidas neid loovalt lahendada. Koos töötatakse läbi mitmesuguseid olukordi, rollijooniseid, probleeme ja küsimusi. Kursus koosneb loengutest, rühmaaruteludest ja juhtumianalüüsidest.

Kursusele on oodatud nii EKA õppejõud kui ka õpet toetavad spetsialistid, töötajad.

Kava

10.00   Tutvumine ja päevakava tutvustus. Kursuse eesmärgid ja reeglid. Sissejuhatus teemasse
11.30   Kohvipaus
11.40   Loeng ja rühmatöö. Lihtsad ja rasked olukorrad igapäevatöös. Olukordade väljaselgitamine
13.00   Lõuna (omal käel)
13.40   Loeng ja rühmatöö
15.10   Kohvipaus
15.20   Loeng ja rühmatöö
17.00   Päeva lõpetamine

Kahepäevasel kursusel on ka teise päeva hommikul loeng ja rühmatöö.

Kursuse läbinu

  • mõistab ja on analüüsinud õppes ettetulevaid suhtlusolukordi
  • teadvustab enda võimalusi suhtlusolukordades
  • oskab kasutada erinevaid suhtlusvõtteid keeruka olukorraga toimetulekuks

Kursust juhendab Andres Sild, MD, psühhiaater-psühhoterapeut. Varem on ta samalaadseid koolitusi teinud Välisministeeriumi, Politsei- ja Piirivalveameti ning Põhja-Eesti Regionaalhaigla töötajatele. Ta on aastaid juhendanud psühhopatoloogia kursust Tallinna Ülikoolis. EKAs on ta niisugust kahepäevast kursust lugenud vabade kunstide teaduskonna õppejõududele ja see on saanud head tagasisidet.

Osaleda saab kas ühe- või kahepäevasel kursusel. Kahepäevasel kursusel tegeletakse teemadega põhjalikumalt ja keskendutakse erinevate suhtlusvõtete kasutamisele ning see on mõeldud eelkõige õppejõududele. Ühepäevasele kursusele on oodatud kõik EKA töötajad, aga ka need õppejõud, kes pikemal kursusel osaleda ei saa.

Kahepäevane. Aeg: 15. ja 16. jaanuaril 2019 kell 10–17
Koht: Põhja pst 7, ruum A501
Maht: 16 akadeemilist tundi

Ühepäevane. Aeg: 25. jaanuar 2019 kl 10–17
Koht: Põhja pst 7, ruum A501
Maht: 8 akadeemilist tundi

Ühte rühma mahub 20 osalejat.

Kursuse omahind on ühepäevasel kursusel 70 eurot ja kahepäevasel 140 eurot. EKA õppejõule ja töötajale on kursus tasuta.

Kursusele registreerumisega võtate endale kohustuse osaleda.

Kahepäevasele kursusele saab registreeruda 8. jaanuarini ja ühepäevasele 18. jaanuarini või kuni rühmade täitumiseni.

Kursuse läbinule väljastatakse täienduskoolituse tunnistus.

Õppekavarühm: hariduse interdistsiplinaarne õppekavarühm

Lisateave: kristiina.krabi@artun.ee, tel 626 7374

Registreerun kursusele

EKA hea õpetamise seminare korraldatakse projekti „EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus“ raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.

 

Postitas Kristiina Krabi — Püsilink

29.11.2018

EKA hea õpetamise seminar „Õppejõu hääl“

Hääl on õppejõu oluline töövahend, mis vajab hoolitsust. Seminaris pööratakse tähelepanu hääle tervishoiule ja hoidmisele ning õpitakse tundma hingamis-, hääle- ja kõneaparaadi tööd. Lisaks saadakse kogemusi hääle suunamisest ja ruumiakustika kasutamisest igapäevatöös. Pisut tegeletakse diktsiooni ja suhtlemisega, uurides ja avardades oma hääle kasutusala.

Juhendaja Anne Türnpu on näitleja, lavastaja ja teatripedagoog. Ta on õpetanud hääletehnikat alates 1985. aastast. Sel aastal õpetab ta muu hulgas Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia ooperistuudios ja lavakoolis näitlejameisterlikkust ja hääletehnikat.

Seminaris töötatakse iga osalejaga ka individuaalselt.

Kohtade arv on piiratud. Rühma suurus on 20 inimest.

Seminar algab supi ja magusa ampsuga kl 12.45.

Eelregistreerimine on avatud kuni 22. novembrini või kohtade täitumiseni SIIN.

Seminarid on EKA koosseisulisele ja mittekoosseisulisele õppejõule tasuta.EKA hea õpetamise seminarid toimuvad “EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus” projekti raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.

 

Postitas Kristiina Krabi — Püsilink

EKA hea õpetamise seminar „Õppejõu hääl“

Neljapäev 29 november, 2018

Hääl on õppejõu oluline töövahend, mis vajab hoolitsust. Seminaris pööratakse tähelepanu hääle tervishoiule ja hoidmisele ning õpitakse tundma hingamis-, hääle- ja kõneaparaadi tööd. Lisaks saadakse kogemusi hääle suunamisest ja ruumiakustika kasutamisest igapäevatöös. Pisut tegeletakse diktsiooni ja suhtlemisega, uurides ja avardades oma hääle kasutusala.

Juhendaja Anne Türnpu on näitleja, lavastaja ja teatripedagoog. Ta on õpetanud hääletehnikat alates 1985. aastast. Sel aastal õpetab ta muu hulgas Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia ooperistuudios ja lavakoolis näitlejameisterlikkust ja hääletehnikat.

Seminaris töötatakse iga osalejaga ka individuaalselt.

Kohtade arv on piiratud. Rühma suurus on 20 inimest.

Seminar algab supi ja magusa ampsuga kl 12.45.

Eelregistreerimine on avatud kuni 22. novembrini või kohtade täitumiseni SIIN.

Seminarid on EKA koosseisulisele ja mittekoosseisulisele õppejõule tasuta.EKA hea õpetamise seminarid toimuvad “EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus” projekti raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.

 

Postitas Kristiina Krabi — Püsilink

28.11.2018

Infotund: EKAs valminud teostega “kauplemine” turul

958E98FD-7CC6-4DFC-B4F7-6213A74AFD9F

Infotund: EKAs valminud teostega “kauplemine” turul
28.11 kl 14.30 – 16.00
ruumis A202

Facebook sündmus

EKAs valmib igapäevaselt palju erinevaid teoseid: fotod, kursuse- ja lõputööd, raamatud, maalid, skulptuurid, tellimustööd koostöös ettevõtete ja organisatsioonidega jne. Iga loometegevuse alguses on osapooltel võimalik kirjalikult kokku leppida kuidas jagunevad teose autorid ja õigused ning milline saab olema teosega “kauplemise” viis.

Küsimused, mida infotunnis käsitleme:
1) Kes on õppeprotsessis valminud teoste autoriteks EKAs ?
2) Missugused on autoriõigused?
3) Kuidas jaotuvad autorite varalised õigused tudengite, õppejõudude ja EKA vahel?
4) Missugused on võimalikud autoriõigustega seotud kokkulepped koostöölepingutes, et vältida hilisemaid vaidlusi ja varalisi kahjusid?

Käsitleme küsimusi jooksva arutelu vormis. Kui teil on konkreetseid küsimusi, millele soovite infotunnis vastust saada, siis palun saata küsimused juba eelnevalt e-posti aadressile: kelli.turmann@artun.ee, et saaksime konkreetseid huvisid arvesse võtta infotunniks ettevalmistamisel.

Infotundi korraldab EKA teadus- ja arendusosakond. Sissejuhatavad ettekanded ettevõtluskoordinaatorilt Ingela Heinaste’lt ja jurist Anne-Riin Kütt’ilt.

Postitas Kelli Turmann — Püsilink

Infotund: EKAs valminud teostega “kauplemine” turul

Kolmapäev 28 november, 2018

958E98FD-7CC6-4DFC-B4F7-6213A74AFD9F

Infotund: EKAs valminud teostega “kauplemine” turul
28.11 kl 14.30 – 16.00
ruumis A202

Facebook sündmus

EKAs valmib igapäevaselt palju erinevaid teoseid: fotod, kursuse- ja lõputööd, raamatud, maalid, skulptuurid, tellimustööd koostöös ettevõtete ja organisatsioonidega jne. Iga loometegevuse alguses on osapooltel võimalik kirjalikult kokku leppida kuidas jagunevad teose autorid ja õigused ning milline saab olema teosega “kauplemise” viis.

Küsimused, mida infotunnis käsitleme:
1) Kes on õppeprotsessis valminud teoste autoriteks EKAs ?
2) Missugused on autoriõigused?
3) Kuidas jaotuvad autorite varalised õigused tudengite, õppejõudude ja EKA vahel?
4) Missugused on võimalikud autoriõigustega seotud kokkulepped koostöölepingutes, et vältida hilisemaid vaidlusi ja varalisi kahjusid?

Käsitleme küsimusi jooksva arutelu vormis. Kui teil on konkreetseid küsimusi, millele soovite infotunnis vastust saada, siis palun saata küsimused juba eelnevalt e-posti aadressile: kelli.turmann@artun.ee, et saaksime konkreetseid huvisid arvesse võtta infotunniks ettevalmistamisel.

Infotundi korraldab EKA teadus- ja arendusosakond. Sissejuhatavad ettekanded ettevõtluskoordinaatorilt Ingela Heinaste’lt ja jurist Anne-Riin Kütt’ilt.

Postitas Kelli Turmann — Püsilink