Koolitused töötajale

19.10.2021

Moodle praktiline töötuba

Kursuste veebitugi Moodles muudab Sinu õppija elu lihtsamaks. Uuenenud Moodle’iga saab luua senisest parema visuaalse disainiga kursusi. Kui lisad sellele eesmärgipäraselt valitud Moodle vahendid, lood õppijale selge ning õppimist toetava veebikeskkonna.

Esimesed töötoad stardivad:

  • Neljapäeval, 14.oktoobril kl 15.00-16.30 ruumis A402. Registreeru siin.
  • Teisipäeval, 19.oktoobril kl 15.00 – 16.30 Zoomis Registreeru siin. Töötoa link saadetakse registreerunutele enne seminari.

Koolitus kestab orienteeruvalt 2 akadeemilist tundi.
Koolituse viib läbi meie e-õppe disainer Kaja Toomla.
Palume kõigil kaasa võtta sülearvuti, et saaksite õpitut läbi proovida.

Teemad:

  • Kursuse seadistused ja visuaalne välimus, kõrvalmenüü ja „edenemisriba“ tudengile.
  • Sisu lisamine (sh embed koodiga).
  • Ülesannete lisamine (nt tähtaegade ja hindamisviiside seadistamine).*
  • Foorumi kasutamise võimalused ja seadistused (nt mailile suunamine).*
  • Testide võimalused Moodles (H5p test, Moodle test).
  • Rühmade loomine – milleks ja kuidas.
  • Tudengi tööde hindamine ja tagasisidestamine. Ülevaade hindetabelitest.*

*Kõiki teemasid ühes töötoas ei jõua läbida. Tärniga olen tähistanud teemad, mis võiks olla hetkel töötoa fookuses (kohandame seminari osalejatega nende vajadustest lähtuvalt).

EKA Moodle on EKA ametlik õppetegevuse läbiviimise e-keskkond, mis võimaldab koondada kogu õppetegevuseks vajaliku info – olgu selleks õppeaine kava, õpijuhis, materjalid või õppetegevused. Moodle ei ole üksnes materjalide arhiiv, see võimaldab hallata rühmatöid, ergutada veebipõhist diskussiooni, toetada õppija eneseanalüüsi ning läbi viia enesekontrolle. Moodle võimaldab õppijatel hoida ülevaadet oma kodutööde esitamisest ning õppejõududel koondpilti kursuse edenemisest.
Oleme eesmärgiks võtnud, et Moodle on samuti meie õpikeskkond ja seetõttu oleme parandanud kasutaja vajadustest lähtuvat disaini, mis kajastaks ka EKA visuaalset identiteeti.

Kõik ideed ja ettepanekud on oodatud: kaja.toomla@artun.ee

Koolitus on kõigile EKA töötajatele tasuta (oodatud on ka tunnitasulised).
Koolitusel osalemiseks kehtivad EKA sisesed reeglid nakkusohutuse tagamiseks.

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Moodle praktiline töötuba

Teisipäev 19 oktoober, 2021

Kursuste veebitugi Moodles muudab Sinu õppija elu lihtsamaks. Uuenenud Moodle’iga saab luua senisest parema visuaalse disainiga kursusi. Kui lisad sellele eesmärgipäraselt valitud Moodle vahendid, lood õppijale selge ning õppimist toetava veebikeskkonna.

Esimesed töötoad stardivad:

  • Neljapäeval, 14.oktoobril kl 15.00-16.30 ruumis A402. Registreeru siin.
  • Teisipäeval, 19.oktoobril kl 15.00 – 16.30 Zoomis Registreeru siin. Töötoa link saadetakse registreerunutele enne seminari.

Koolitus kestab orienteeruvalt 2 akadeemilist tundi.
Koolituse viib läbi meie e-õppe disainer Kaja Toomla.
Palume kõigil kaasa võtta sülearvuti, et saaksite õpitut läbi proovida.

Teemad:

  • Kursuse seadistused ja visuaalne välimus, kõrvalmenüü ja „edenemisriba“ tudengile.
  • Sisu lisamine (sh embed koodiga).
  • Ülesannete lisamine (nt tähtaegade ja hindamisviiside seadistamine).*
  • Foorumi kasutamise võimalused ja seadistused (nt mailile suunamine).*
  • Testide võimalused Moodles (H5p test, Moodle test).
  • Rühmade loomine – milleks ja kuidas.
  • Tudengi tööde hindamine ja tagasisidestamine. Ülevaade hindetabelitest.*

*Kõiki teemasid ühes töötoas ei jõua läbida. Tärniga olen tähistanud teemad, mis võiks olla hetkel töötoa fookuses (kohandame seminari osalejatega nende vajadustest lähtuvalt).

EKA Moodle on EKA ametlik õppetegevuse läbiviimise e-keskkond, mis võimaldab koondada kogu õppetegevuseks vajaliku info – olgu selleks õppeaine kava, õpijuhis, materjalid või õppetegevused. Moodle ei ole üksnes materjalide arhiiv, see võimaldab hallata rühmatöid, ergutada veebipõhist diskussiooni, toetada õppija eneseanalüüsi ning läbi viia enesekontrolle. Moodle võimaldab õppijatel hoida ülevaadet oma kodutööde esitamisest ning õppejõududel koondpilti kursuse edenemisest.
Oleme eesmärgiks võtnud, et Moodle on samuti meie õpikeskkond ja seetõttu oleme parandanud kasutaja vajadustest lähtuvat disaini, mis kajastaks ka EKA visuaalset identiteeti.

Kõik ideed ja ettepanekud on oodatud: kaja.toomla@artun.ee

Koolitus on kõigile EKA töötajatele tasuta (oodatud on ka tunnitasulised).
Koolitusel osalemiseks kehtivad EKA sisesed reeglid nakkusohutuse tagamiseks.

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

14.10.2021

Moodle praktiline töötuba 14. ja 19. oktoobril

unnamed

Kursuste veebitugi Moodles muudab Sinu õppija elu lihtsamaks. Uuenenud Moodle’iga saab luua senisest parema visuaalse disainiga kursusi. Kui lisad sellele eesmärgipäraselt valitud Moodle vahendid, lood õppijale selge ning õppimist toetava veebikeskkonna.

Esimesed töötoad stardivad:

  • Neljapäeval, 14.oktoobril kl 15.00-16.30 ruumis A402. Registreeru siin.
  • Teisipäeval, 19.oktoobril kl 15.00 – 16.30 Zoomis Registreeru siin. Töötoa link saadetakse registreerunutele enne seminari.

Koolitus kestab orienteeruvalt 2 akadeemilist tundi.
Koolituse viib läbi meie e-õppe disainer Kaja Toomla.
Palume kõigil kaasa võtta sülearvuti, et saaksite õpitut läbi proovida.

Teemad:

  • Kursuse seadistused ja visuaalne välimus, kõrvalmenüü ja „edenemisriba“ tudengile.
  • Sisu lisamine (sh embed koodiga).
  • Ülesannete lisamine (nt tähtaegade ja hindamisviiside seadistamine).*
  • Foorumi kasutamise võimalused ja seadistused (nt mailile suunamine).*
  • Testide võimalused Moodles (H5p test, Moodle test).
  • Rühmade loomine – milleks ja kuidas.
  • Tudengi tööde hindamine ja tagasisidestamine. Ülevaade hindetabelitest.*

*Kõiki teemasid ühes töötoas ei jõua läbida. Tärniga olen tähistanud teemad, mis võiks olla hetkel töötoa fookuses (kohandame seminari osalejatega nende vajadustest lähtuvalt).

EKA Moodle on EKA ametlik õppetegevuse läbiviimise e-keskkond, mis võimaldab koondada kogu õppetegevuseks vajaliku info – olgu selleks õppeaine kava, õpijuhis, materjalid või õppetegevused. Moodle ei ole üksnes materjalide arhiiv, see võimaldab hallata rühmatöid, ergutada veebipõhist diskussiooni, toetada õppija eneseanalüüsi ning läbi viia enesekontrolle. Moodle võimaldab õppijatel hoida ülevaadet oma kodutööde esitamisest ning õppejõududel koondpilti kursuse edenemisest.
Oleme eesmärgiks võtnud, et Moodle on samuti meie õpikeskkond ja seetõttu oleme parandanud kasutaja vajadustest lähtuvat disaini, mis kajastaks ka EKA visuaalset identiteeti.

Kõik ideed ja ettepanekud on oodatud: kaja.toomla@artun.ee

Koolitus on kõigile EKA töötajatele tasuta (oodatud on ka tunnitasulised).
Koolitusel osalemiseks kehtivad EKA sisesed reeglid nakkusohutuse tagamiseks.

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Moodle praktiline töötuba 14. ja 19. oktoobril

Neljapäev 14 oktoober, 2021

unnamed

Kursuste veebitugi Moodles muudab Sinu õppija elu lihtsamaks. Uuenenud Moodle’iga saab luua senisest parema visuaalse disainiga kursusi. Kui lisad sellele eesmärgipäraselt valitud Moodle vahendid, lood õppijale selge ning õppimist toetava veebikeskkonna.

Esimesed töötoad stardivad:

  • Neljapäeval, 14.oktoobril kl 15.00-16.30 ruumis A402. Registreeru siin.
  • Teisipäeval, 19.oktoobril kl 15.00 – 16.30 Zoomis Registreeru siin. Töötoa link saadetakse registreerunutele enne seminari.

Koolitus kestab orienteeruvalt 2 akadeemilist tundi.
Koolituse viib läbi meie e-õppe disainer Kaja Toomla.
Palume kõigil kaasa võtta sülearvuti, et saaksite õpitut läbi proovida.

Teemad:

  • Kursuse seadistused ja visuaalne välimus, kõrvalmenüü ja „edenemisriba“ tudengile.
  • Sisu lisamine (sh embed koodiga).
  • Ülesannete lisamine (nt tähtaegade ja hindamisviiside seadistamine).*
  • Foorumi kasutamise võimalused ja seadistused (nt mailile suunamine).*
  • Testide võimalused Moodles (H5p test, Moodle test).
  • Rühmade loomine – milleks ja kuidas.
  • Tudengi tööde hindamine ja tagasisidestamine. Ülevaade hindetabelitest.*

*Kõiki teemasid ühes töötoas ei jõua läbida. Tärniga olen tähistanud teemad, mis võiks olla hetkel töötoa fookuses (kohandame seminari osalejatega nende vajadustest lähtuvalt).

EKA Moodle on EKA ametlik õppetegevuse läbiviimise e-keskkond, mis võimaldab koondada kogu õppetegevuseks vajaliku info – olgu selleks õppeaine kava, õpijuhis, materjalid või õppetegevused. Moodle ei ole üksnes materjalide arhiiv, see võimaldab hallata rühmatöid, ergutada veebipõhist diskussiooni, toetada õppija eneseanalüüsi ning läbi viia enesekontrolle. Moodle võimaldab õppijatel hoida ülevaadet oma kodutööde esitamisest ning õppejõududel koondpilti kursuse edenemisest.
Oleme eesmärgiks võtnud, et Moodle on samuti meie õpikeskkond ja seetõttu oleme parandanud kasutaja vajadustest lähtuvat disaini, mis kajastaks ka EKA visuaalset identiteeti.

Kõik ideed ja ettepanekud on oodatud: kaja.toomla@artun.ee

Koolitus on kõigile EKA töötajatele tasuta (oodatud on ka tunnitasulised).
Koolitusel osalemiseks kehtivad EKA sisesed reeglid nakkusohutuse tagamiseks.

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

17.09.2021

MIS SAAB KUNSTIAJALOO ÜLDKURSUSTEST?

unnamed

Dushko Petrovich (Chicago Art Institute)
Modereerib Andres Kurg (EKA)

Kuidas õpetada kunstiajaloo üldkursusi? Kelle ajalugu need esindavad?

Ja kui neist loobuda, siis mida õpetada nende asemel? Eelmisel aastal lahvatas Ameerika kunstiloolaste seas poleemika kunstiajaloo üldkursuste teemal, kui USA üks vanimaid kunstiajaloo programme Yale’i ülikoolis otsustas loobuda senistest ülevaatekursustest “Sissejuhatus kunstiajalukku: renessansist kaasjani” ja pakkuda nende asemel seeriat temaatilisi kursuseid nagu “Kunst ja poliitika”, “Globaalne käsitöö”, “Siiditee” ja “Religioossed paigad”. Nagu osakond ise selgitas, siis sissejuhatus kunstiajalukku jäi alles ja periood renessansist kaasajani sai kaetud, ent mitte kui ainuvõimalik sissejuhatus erialasse.

Kunstnik ja kriitik Dushko Petrovich, kes juhatab uue kunstikirjutuse (New Arts Journalism) programmi School of the Art Institute of Chicago’s, viib EKAs läbi seminari mis põhineb tema artiklil ajakirjas ArtNews. Artikkel kajastas Yale’i kunstiajaloo kursustega seotud poleemikat ja võttis kokku kunstiajaloo murrangud Ameerika ühendriikides. Seminari keskseks huviks on muu hulgas see, kuidas ülevaatekursus on oluline just kunstnikele ja kuidas väikeriigid saaksid säilitada oma rahvusliku kunstiajaloo, juhtides samas tudengeid oma eriala globaalse reaalsuse juurde.

Loengule järgneb seminar, milles jutuks tulevad tekstid on leitavad siin.
Töökeel on inglise keel.

Palume end registreerida siin.

Koolitus on kõigile EKA töötajatele tasuta (oodatud ka tunnitasulised). Palun märkige registreerimisel koolituse eest tasumise lahtrisse OSALEJA. Koolitusel kehtivad EKA sisesed reeglid nakkusohutuse tagamiseks (vaktsineerimiskuuri läbimine, läbipõdemine või EKAs tehtav kiirtest).

Postitas Dagmar Raide — Püsilink

MIS SAAB KUNSTIAJALOO ÜLDKURSUSTEST?

Reede 17 september, 2021

unnamed

Dushko Petrovich (Chicago Art Institute)
Modereerib Andres Kurg (EKA)

Kuidas õpetada kunstiajaloo üldkursusi? Kelle ajalugu need esindavad?

Ja kui neist loobuda, siis mida õpetada nende asemel? Eelmisel aastal lahvatas Ameerika kunstiloolaste seas poleemika kunstiajaloo üldkursuste teemal, kui USA üks vanimaid kunstiajaloo programme Yale’i ülikoolis otsustas loobuda senistest ülevaatekursustest “Sissejuhatus kunstiajalukku: renessansist kaasjani” ja pakkuda nende asemel seeriat temaatilisi kursuseid nagu “Kunst ja poliitika”, “Globaalne käsitöö”, “Siiditee” ja “Religioossed paigad”. Nagu osakond ise selgitas, siis sissejuhatus kunstiajalukku jäi alles ja periood renessansist kaasajani sai kaetud, ent mitte kui ainuvõimalik sissejuhatus erialasse.

Kunstnik ja kriitik Dushko Petrovich, kes juhatab uue kunstikirjutuse (New Arts Journalism) programmi School of the Art Institute of Chicago’s, viib EKAs läbi seminari mis põhineb tema artiklil ajakirjas ArtNews. Artikkel kajastas Yale’i kunstiajaloo kursustega seotud poleemikat ja võttis kokku kunstiajaloo murrangud Ameerika ühendriikides. Seminari keskseks huviks on muu hulgas see, kuidas ülevaatekursus on oluline just kunstnikele ja kuidas väikeriigid saaksid säilitada oma rahvusliku kunstiajaloo, juhtides samas tudengeid oma eriala globaalse reaalsuse juurde.

Loengule järgneb seminar, milles jutuks tulevad tekstid on leitavad siin.
Töökeel on inglise keel.

Palume end registreerida siin.

Koolitus on kõigile EKA töötajatele tasuta (oodatud ka tunnitasulised). Palun märkige registreerimisel koolituse eest tasumise lahtrisse OSALEJA. Koolitusel kehtivad EKA sisesed reeglid nakkusohutuse tagamiseks (vaktsineerimiskuuri läbimine, läbipõdemine või EKAs tehtav kiirtest).

Postitas Dagmar Raide — Püsilink

15.06.2021 — 17.06.2021

PhD Vitamin: Avatud loengud, konsultatsioonid, workshop

test5_phdv
test5_phdv

Avatud on registreerimine PhD Vitamin 2021 programmi konsultatsioonidele ja workshopile. Kõik huvilised on oodatud osalema avatud loengute programmis.

Eesti Kunstiakadeemia teine PhD Vitamin toimub tänavu 15.-17.06. ZOOMi vahendusel. Sündmus koosneb avalikest loengutest, konsultatsioonidest ja doktoritöö ideekavandi workshopist. Sündmus viib taas kokku loomeuurimusega tegelevad eksperdid kunsti ja disaini doktoriõppesse astumisest huvitatutega.

Loengute Programm: 15.-16.06.2021
Loengul osalemiseks klikka selle kuupäeval või ava see ZOOMi link.

Teisipäev, 15.06. kell 14.00-15.00 – Mick Wilson

Kunstnik, õppejõud ja teadlane Mick Wilson töötab Göteborgi Ülikooli HDK-Valandi kunsti- ja disainiakadeemias professori ja doktoriõppe juhina. Ta on tegelenud aktiivselt loovuurimuse arendamise ja edendamisega nii akadeemilisel, institutsionaalsel kui ühiskondlikul tasandil. Tema uurimisteemadeks on kunst kui avalik kultuur, poliitiline kogukondlikkus surnutega, näituste tegemine kui uurimisviis, teadmiste konflikti ja sümboolse vägivalla retoorika. Ta on olnud (kaas)koostajaks teostele How Institutions Think (2017) ja The Curatorial Conundrum (2016), MIT kirjastuses koos Paul O’Neilli ja Lucy Steedsiga ja SHARE Handbook for Artistic Research Education (2013), ELIA väljaanne koos Schelte van Ruitenoga. Hetkel töötab Wilson projektidega PARSE On the Question of Exhibition (2020-2021), Open Up (2019-2023), Public Art Research Report II (2020-2022).

Oma loengus “Kohtumised ja lahkumised sõpradega” kaardistab Mick Wilson loovuurimuse kui valdkonna võimalusi ja karisid lähtudes oma koostöökogemusest kunstniku, kirjutaja, uurija ja korraldajana.

Teisipäev, 15.06. kell 17.00-18.00 – Britta Benno

Britta Benno on Tallinnas elav joonistus- ja graafikakunstnik. Teda huvitavad erinevad hübriidtehnikad ja materjalid ning nende kõrvutamisel ja laiendamisel avanevad uued perspektiivid. Benno viimaste aastate näitused toimivad seriaalselt, kujutades inimesejärgseid linnamaastikke. Kontseptuaalsed võtmesõnad on mälu, võim ja tähenduste kaduvus (varemed), kujutlemine (worlding), graafiku mõttetööriistad (kihiliselt mõtlemine) ning posthumanistlikud filosoofia suunad. Benno viimane isikunäitus „Ruinenlust Lasnamäel“ toimus 2020. aastal Hobusepea galeriis.

2008. aastast alates õpib Benno Eesti Kunstiakadeemia doktoriõppes kunsti ja disaini erialal; tema loomepõhise uurimistöö teemaks on kunstipraktikale baseeruvalt „Mõtlemine kihtides, kujutlemine kihtides: inimesejärgsed maastikud laiendatud joonistus- ja trükigraafika väljal“. Oma ettekandes tutvustab Britta oma loomeuurimust, kuidas see on õppeperioodi jooksul muutunud ja selginenud ning kuidas tema puhul doktoriõpe ja kunstipraktika koos toimivad.

Kolmapäev, 16.06. kell 16.00-17.30 – Thomas Markussen & Eva Knutz

Dotsent Thomas Markussen on Lõuna-Taani Ülikooli Sotsiaalse Disaini Uurimusrühma üks loojaid. Markussen otsib oma töös võimalusi kasutada disaini poliitilise ja kriitilise esteetilise praktikana, seda eeskätt sotsiaalses disainis, disaini-aktivismis ja disainifiktsioonis.

Kunstnik ja disainer Eva Knutz töötab praktikapõhise disaniuurimuse dotsendina Lõuna-Taani Ülikoolis ning on samuti Sotsiaalse Disaini Uurimusrühma üks loojatest. Uurimisrühma fookuses on kaasav disain, mis tõstab küsimusi sotsiaalsest väärtusest nii ühiskonna kui indiviidi tasandil arvestades eriti marginaliseeritud või haavatavaid huvigruppe. Knutz on loonud prototüüpe ja uurimuslikke põhinevaid artefakte mõeldes eeskätt kahele suurele avaliku sektori osale: tervishoiule ja kriminaalhooldusele.

Markussen ja Knutz annavad ühise loengu “Practice-based research in art and design – an introduction”.

Konsultatsioonid ja workshop 16.-17.06.

Lisaks loengutele toimuvad PhD Vitamin-i raames kolmapäeval, 16.06., individuaalsed konsultatsioonid Mick Wilsoni ja Britta Bennoga ning neljapäeval, 17.06., workshop doktoritöö ideekavandi kirjutamisest Thomas Markusseni ja Eva Knutziga.

Konsultatsioonid pakuvad huvilistele võimaluse rääkida oma doktoritöö ideest rahvusvahelise eksperdiga nelja silma all. Konsultatsioonile registreerimiseks tuleb täita vorm (vt. link all) ja laadida üles oma portfoolio.

Tänavuse workshopi eesmärgiks on töötada ideest välja uurimustöö kavand. Osalemiseks tuleb laadida registreerimisankeediga koos üles 1-leheküljeline ideekavand, mille sisu juhendi leiab ankeedist.

Konsultatsioonil või workshopil osalemiseks registreeri ennast SIIN. [Konsultatsioonide ja workshop-i kohad täis]

Eelkõige ootame registreeruma loovuurimuslike meetoditega töötavaid kunstnikke ja disainereid, vilistlasi ja magistrantuuriõppe lõpetajaid nii Eesti Kunstiakadeemiast kui ka teistest ülikoolidest. Registreerimine on avatud kuni 11.06.2021. Täpsed konsultatsioonide ajad saadetakse registreerunutele otse. Registreerimisega tasub olla kärme, sest konsultatsioonide arv on piiratud.

Nii loengud kui ka konsultatsioonid toimuvad digitaalkeskkondades.

Küsimuste korral palume võtta ühendust madis.luik@artun.ee

PhD Vitamin sai 2020. aastal initsieeritud Vabade Kunstide Teaduskonna poolt. 2021. aastal korraldatakse sündmust vabade kunstide ning disaini teaduskondade ja Eesti Kunstiakadeemia doktorikooli koostööna.

PhD Vitamini toetab Euroopa Regionaalarengu Fond.

Vastuvõtt EKA doktoriõppesse algab 14. juunil ning avaldusi võetakse vastu 28. juunini SAISis. Lisainfo kunst ja disain doktoriõppekava kohta leiate SIIT. Doktoriõppe vastuvõtuinfo SIIT.

Postitas Madis Luik — Püsilink

PhD Vitamin: Avatud loengud, konsultatsioonid, workshop

Teisipäev 15 juuni, 2021 — Neljapäev 17 juuni, 2021

test5_phdv
test5_phdv

Avatud on registreerimine PhD Vitamin 2021 programmi konsultatsioonidele ja workshopile. Kõik huvilised on oodatud osalema avatud loengute programmis.

Eesti Kunstiakadeemia teine PhD Vitamin toimub tänavu 15.-17.06. ZOOMi vahendusel. Sündmus koosneb avalikest loengutest, konsultatsioonidest ja doktoritöö ideekavandi workshopist. Sündmus viib taas kokku loomeuurimusega tegelevad eksperdid kunsti ja disaini doktoriõppesse astumisest huvitatutega.

Loengute Programm: 15.-16.06.2021
Loengul osalemiseks klikka selle kuupäeval või ava see ZOOMi link.

Teisipäev, 15.06. kell 14.00-15.00 – Mick Wilson

Kunstnik, õppejõud ja teadlane Mick Wilson töötab Göteborgi Ülikooli HDK-Valandi kunsti- ja disainiakadeemias professori ja doktoriõppe juhina. Ta on tegelenud aktiivselt loovuurimuse arendamise ja edendamisega nii akadeemilisel, institutsionaalsel kui ühiskondlikul tasandil. Tema uurimisteemadeks on kunst kui avalik kultuur, poliitiline kogukondlikkus surnutega, näituste tegemine kui uurimisviis, teadmiste konflikti ja sümboolse vägivalla retoorika. Ta on olnud (kaas)koostajaks teostele How Institutions Think (2017) ja The Curatorial Conundrum (2016), MIT kirjastuses koos Paul O’Neilli ja Lucy Steedsiga ja SHARE Handbook for Artistic Research Education (2013), ELIA väljaanne koos Schelte van Ruitenoga. Hetkel töötab Wilson projektidega PARSE On the Question of Exhibition (2020-2021), Open Up (2019-2023), Public Art Research Report II (2020-2022).

Oma loengus “Kohtumised ja lahkumised sõpradega” kaardistab Mick Wilson loovuurimuse kui valdkonna võimalusi ja karisid lähtudes oma koostöökogemusest kunstniku, kirjutaja, uurija ja korraldajana.

Teisipäev, 15.06. kell 17.00-18.00 – Britta Benno

Britta Benno on Tallinnas elav joonistus- ja graafikakunstnik. Teda huvitavad erinevad hübriidtehnikad ja materjalid ning nende kõrvutamisel ja laiendamisel avanevad uued perspektiivid. Benno viimaste aastate näitused toimivad seriaalselt, kujutades inimesejärgseid linnamaastikke. Kontseptuaalsed võtmesõnad on mälu, võim ja tähenduste kaduvus (varemed), kujutlemine (worlding), graafiku mõttetööriistad (kihiliselt mõtlemine) ning posthumanistlikud filosoofia suunad. Benno viimane isikunäitus „Ruinenlust Lasnamäel“ toimus 2020. aastal Hobusepea galeriis.

2008. aastast alates õpib Benno Eesti Kunstiakadeemia doktoriõppes kunsti ja disaini erialal; tema loomepõhise uurimistöö teemaks on kunstipraktikale baseeruvalt „Mõtlemine kihtides, kujutlemine kihtides: inimesejärgsed maastikud laiendatud joonistus- ja trükigraafika väljal“. Oma ettekandes tutvustab Britta oma loomeuurimust, kuidas see on õppeperioodi jooksul muutunud ja selginenud ning kuidas tema puhul doktoriõpe ja kunstipraktika koos toimivad.

Kolmapäev, 16.06. kell 16.00-17.30 – Thomas Markussen & Eva Knutz

Dotsent Thomas Markussen on Lõuna-Taani Ülikooli Sotsiaalse Disaini Uurimusrühma üks loojaid. Markussen otsib oma töös võimalusi kasutada disaini poliitilise ja kriitilise esteetilise praktikana, seda eeskätt sotsiaalses disainis, disaini-aktivismis ja disainifiktsioonis.

Kunstnik ja disainer Eva Knutz töötab praktikapõhise disaniuurimuse dotsendina Lõuna-Taani Ülikoolis ning on samuti Sotsiaalse Disaini Uurimusrühma üks loojatest. Uurimisrühma fookuses on kaasav disain, mis tõstab küsimusi sotsiaalsest väärtusest nii ühiskonna kui indiviidi tasandil arvestades eriti marginaliseeritud või haavatavaid huvigruppe. Knutz on loonud prototüüpe ja uurimuslikke põhinevaid artefakte mõeldes eeskätt kahele suurele avaliku sektori osale: tervishoiule ja kriminaalhooldusele.

Markussen ja Knutz annavad ühise loengu “Practice-based research in art and design – an introduction”.

Konsultatsioonid ja workshop 16.-17.06.

Lisaks loengutele toimuvad PhD Vitamin-i raames kolmapäeval, 16.06., individuaalsed konsultatsioonid Mick Wilsoni ja Britta Bennoga ning neljapäeval, 17.06., workshop doktoritöö ideekavandi kirjutamisest Thomas Markusseni ja Eva Knutziga.

Konsultatsioonid pakuvad huvilistele võimaluse rääkida oma doktoritöö ideest rahvusvahelise eksperdiga nelja silma all. Konsultatsioonile registreerimiseks tuleb täita vorm (vt. link all) ja laadida üles oma portfoolio.

Tänavuse workshopi eesmärgiks on töötada ideest välja uurimustöö kavand. Osalemiseks tuleb laadida registreerimisankeediga koos üles 1-leheküljeline ideekavand, mille sisu juhendi leiab ankeedist.

Konsultatsioonil või workshopil osalemiseks registreeri ennast SIIN. [Konsultatsioonide ja workshop-i kohad täis]

Eelkõige ootame registreeruma loovuurimuslike meetoditega töötavaid kunstnikke ja disainereid, vilistlasi ja magistrantuuriõppe lõpetajaid nii Eesti Kunstiakadeemiast kui ka teistest ülikoolidest. Registreerimine on avatud kuni 11.06.2021. Täpsed konsultatsioonide ajad saadetakse registreerunutele otse. Registreerimisega tasub olla kärme, sest konsultatsioonide arv on piiratud.

Nii loengud kui ka konsultatsioonid toimuvad digitaalkeskkondades.

Küsimuste korral palume võtta ühendust madis.luik@artun.ee

PhD Vitamin sai 2020. aastal initsieeritud Vabade Kunstide Teaduskonna poolt. 2021. aastal korraldatakse sündmust vabade kunstide ning disaini teaduskondade ja Eesti Kunstiakadeemia doktorikooli koostööna.

PhD Vitamini toetab Euroopa Regionaalarengu Fond.

Vastuvõtt EKA doktoriõppesse algab 14. juunil ning avaldusi võetakse vastu 28. juunini SAISis. Lisainfo kunst ja disain doktoriõppekava kohta leiate SIIT. Doktoriõppe vastuvõtuinfo SIIT.

Postitas Madis Luik — Püsilink

22.04.2021

Hea Õpetamise Seminar: analüüsiv pilk õppekavadele

TonuTunnel.com_EKA_20180914__8506125_0x0_acf_cropped-1

Sel õppeaastal on viidud EKAs läbi esmakordne õppekavade analüüs ja sellest on palju õppida. Õppekavad on EKA õppekvaliteedi üks oluline tegur ning hindamine on õppekavade arendustöö lahutamatu osa. Küll aga lähevad erinevate spetsialistide arvamused lahku hindamise tähenduse, eesmärkide, hindamise käsitlusviiside ja hindamistulemuste kasutamise osas (Ornstein & Hunkins, 2014).

Õppekava hindamisel võib analüüsida õppekava seesmist, instrumentaalset, võrdlevat või idealiseerivat väärtust. Teisalt analüüsida aga kirjutatud, realiseeritud ning saavutatud õppekava kooskõla.

Milline on EKA vaade õppekava analüüside läbiviimisel? Mida sellest õppida? Kuidas edasi?

Oled oodatud neljapäeval, 22.04 kl 14–16 Zoomis toimuvale õppekavade analüüsi Hea Õpetamise Seminarile, mida juhib õppeprorektor Anne Pikkov, kaasa räägivad analüüsi kirjutajad ja hindajad.

Kohtumist rikastab ka arutelu Balti filmi, meedia ja kunstide instituudi õppejuhi, Lia Toroga, kes tutvustab meile Tallinna Ülikooli õppekavade hindamise praktikat.

Kohtumiseni!

Postitas Helen Arov — Püsilink

Hea Õpetamise Seminar: analüüsiv pilk õppekavadele

Neljapäev 22 aprill, 2021

TonuTunnel.com_EKA_20180914__8506125_0x0_acf_cropped-1

Sel õppeaastal on viidud EKAs läbi esmakordne õppekavade analüüs ja sellest on palju õppida. Õppekavad on EKA õppekvaliteedi üks oluline tegur ning hindamine on õppekavade arendustöö lahutamatu osa. Küll aga lähevad erinevate spetsialistide arvamused lahku hindamise tähenduse, eesmärkide, hindamise käsitlusviiside ja hindamistulemuste kasutamise osas (Ornstein & Hunkins, 2014).

Õppekava hindamisel võib analüüsida õppekava seesmist, instrumentaalset, võrdlevat või idealiseerivat väärtust. Teisalt analüüsida aga kirjutatud, realiseeritud ning saavutatud õppekava kooskõla.

Milline on EKA vaade õppekava analüüside läbiviimisel? Mida sellest õppida? Kuidas edasi?

Oled oodatud neljapäeval, 22.04 kl 14–16 Zoomis toimuvale õppekavade analüüsi Hea Õpetamise Seminarile, mida juhib õppeprorektor Anne Pikkov, kaasa räägivad analüüsi kirjutajad ja hindajad.

Kohtumist rikastab ka arutelu Balti filmi, meedia ja kunstide instituudi õppejuhi, Lia Toroga, kes tutvustab meile Tallinna Ülikooli õppekavade hindamise praktikat.

Kohtumiseni!

Postitas Helen Arov — Püsilink

17.12.2020

Hea Õpetamise Seminar: “Konflikt ja Flow” JÄRELVAADATAV

HÕS meeskond toob teieni selle aastanumbri sees veel ühe Hea Õpetamise veebiseminari – kogenud koolitaja Ülli Kukumägi avab, kuidas luua õppimist toetavat ja koostöist keskkonda. Konfliktsituatsioonide juhtimine, vastandlike väärtushinnangutega toime tulemine on oluline oskus iga õppejõu jaoks. Osates motiveerida koostööle ning tekitades parima tulemuse saavutamiseks sobiva õpikeskkonna, muudame õppeprotsessi efektiivsemaks. Sellest, kuidas hallata negatiivseid vastuseise ning teadlikult suunata koostööle, tuleb juttu koolitusel “Konflikt versus Flow”

LEKTOR Ülli Kukumägi on pikaajalise kogemusega verbaalse ja mitteverbaalse kommunikatsiooni lektor/koolitaja/nõustaja, juhtimisteaduste doktorant, kes on õppinud nii psühholoogiat, NLP-d, sõltuvushäirete ravimetoodikaid, lahenduskeskset lühiteraapiat, hüpnoteraapiat ja kehakeele dekodeerimist erinevate rahvusvaheliste ekspertide juures, s.h. Paul Ekman International Groupis. Omab pikaajalist avaliku esinemise praktikat konverentsidel, seminaridel, televisioonis. Ülli klientide hulka kuuluvad nii Eesti era- kui riigiettevõtted, s.h. haiglad, koolid, pangad, omavalitsused. Vaata lektori kohta täpsemalt www.bodylanguageacademy.ee

Kuna praegune periood on väga kiire ja melu täis, siis jääb seminar järelvaadatavaks jaanuarikuu lõpuni. Palume kõigil huvilistel end alloleva lingi kaudu seminarile, ka järelvaatamisele registreerida.

Toimumisaeg: 17.12.20, kell 13.00-15.15
Koht: ZOOM
https://zoom.us/j/5140879282
Maht: 3 ak.t
Palun anna oma osalemissoovist teada EKA koolituskeskkonna lingi kaudu:
https://aa.artun.ee/et/277
Osalemine ja järelkuulamine on kõigile tasuta.

EKA Hea Õpetamise Seminarid toimuvad “EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus” projekti raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.

Kohtumiseni!

Postitas Helen Arov — Püsilink

Hea Õpetamise Seminar: “Konflikt ja Flow” JÄRELVAADATAV

Neljapäev 17 detsember, 2020

HÕS meeskond toob teieni selle aastanumbri sees veel ühe Hea Õpetamise veebiseminari – kogenud koolitaja Ülli Kukumägi avab, kuidas luua õppimist toetavat ja koostöist keskkonda. Konfliktsituatsioonide juhtimine, vastandlike väärtushinnangutega toime tulemine on oluline oskus iga õppejõu jaoks. Osates motiveerida koostööle ning tekitades parima tulemuse saavutamiseks sobiva õpikeskkonna, muudame õppeprotsessi efektiivsemaks. Sellest, kuidas hallata negatiivseid vastuseise ning teadlikult suunata koostööle, tuleb juttu koolitusel “Konflikt versus Flow”

LEKTOR Ülli Kukumägi on pikaajalise kogemusega verbaalse ja mitteverbaalse kommunikatsiooni lektor/koolitaja/nõustaja, juhtimisteaduste doktorant, kes on õppinud nii psühholoogiat, NLP-d, sõltuvushäirete ravimetoodikaid, lahenduskeskset lühiteraapiat, hüpnoteraapiat ja kehakeele dekodeerimist erinevate rahvusvaheliste ekspertide juures, s.h. Paul Ekman International Groupis. Omab pikaajalist avaliku esinemise praktikat konverentsidel, seminaridel, televisioonis. Ülli klientide hulka kuuluvad nii Eesti era- kui riigiettevõtted, s.h. haiglad, koolid, pangad, omavalitsused. Vaata lektori kohta täpsemalt www.bodylanguageacademy.ee

Kuna praegune periood on väga kiire ja melu täis, siis jääb seminar järelvaadatavaks jaanuarikuu lõpuni. Palume kõigil huvilistel end alloleva lingi kaudu seminarile, ka järelvaatamisele registreerida.

Toimumisaeg: 17.12.20, kell 13.00-15.15
Koht: ZOOM
https://zoom.us/j/5140879282
Maht: 3 ak.t
Palun anna oma osalemissoovist teada EKA koolituskeskkonna lingi kaudu:
https://aa.artun.ee/et/277
Osalemine ja järelkuulamine on kõigile tasuta.

EKA Hea Õpetamise Seminarid toimuvad “EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus” projekti raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.

Kohtumiseni!

Postitas Helen Arov — Püsilink

04.01.2021 — 19.01.2021

EKA õppejõu koolitus. Abiks õppejõule.

Koolitus toetab ülikoolis õppimise ja õpetamise mõistmist ning aitab leida oma lähenemist üliõpilase õppimise toetamiseks. Koolitus on mõeldud nii EKA koosseisulistele kui ka tunnitasulistele õppejõududele.

Kursuse eesmärk on toetada:
– ainekursuse terviklikku planeerimist
– õppejõu rahulolu/head toimetulekut töös õppejõuna
– õppimiskesksete teoreetiliste lähtekohtade ja metoodika rakendamist õppes

Kursust juhendab EKA kunstihariduse õppejõud ning kunstiteadlane ja kuraator Anneli Porri, kes on kursuse üles ehitanud just EKA õppejõudude vajadusi silmas pidades.

Postitas Dagmar Raide — Püsilink

EKA õppejõu koolitus. Abiks õppejõule.

Esmaspäev 04 jaanuar, 2021 — Teisipäev 19 jaanuar, 2021

Koolitus toetab ülikoolis õppimise ja õpetamise mõistmist ning aitab leida oma lähenemist üliõpilase õppimise toetamiseks. Koolitus on mõeldud nii EKA koosseisulistele kui ka tunnitasulistele õppejõududele.

Kursuse eesmärk on toetada:
– ainekursuse terviklikku planeerimist
– õppejõu rahulolu/head toimetulekut töös õppejõuna
– õppimiskesksete teoreetiliste lähtekohtade ja metoodika rakendamist õppes

Kursust juhendab EKA kunstihariduse õppejõud ning kunstiteadlane ja kuraator Anneli Porri, kes on kursuse üles ehitanud just EKA õppejõudude vajadusi silmas pidades.

Postitas Dagmar Raide — Püsilink

29.10.2020

Lõunatuur EKAlastele näitusel “Nähtamatu monumentaalmaal”

Head kolleegid ja tudengid,

Olete oodatud EKA muuseumi näituse “Nähtamatu monumentaalmaal. EKA maalitudengite monumentaalkunst 1962–1995” lõunatuurile 29. oktoobril kell 13.00. Tuuri viib läbi näituse kuraator, EKA muuseumi juhataja Reeli Kõiv.

“Tuuril saab näha nähtavat, kuid kuulda nähtamatut,” ütleb Reeli, kes oskab väga mahlaselt jutustada põnevaid lugusid välja pandud tööde, tuntud ja ka tundmatuks jäänud autorite, arhitektuuris valmis tehtud teoste ning nende saatuselugude kohta.

Tuurile pääseb EKA aatriumis asuvast galerii uksest.

Näitusel tutvustatakse EKA muuseumi põnevat monumentaalmaali kavandite kollektsiooni aastatest 1962–1995, milles on ideelahendusi erinevate tööde teostamiseks freskos ja sgrafiitos, mosaiigis ja vitraažis – kõigis klassikalistes monumentaalmaali tehnikates. Monumentaalmaali tehnoloogilise eripära esiletoomiseks on eksponeeritud ka 12 materjalis valminud tööd, mille hulgas on õppetööde (sh diplomitööde) raames sündinud vitraaže, mosaiike ning kaks EKA endisest asukohast, Tartu maantee majast lammutamise eel eemaldatud teost: Valentin Vaheri tsirkuseteemaline fresko ning fragmendid Urve Dzidzaria sööklas asunud märgilise tähendusega sgrafiitost. Näitust täiendab Kai Kaljo loodud video, kus kunstnikega tehtud intervjuude vahendusel vaagitakse monumentaalmaali saatust ja hävimislugusid.

Näitusel esineb 46 kunstnikku (lisaks mitmed anonüümseks jäänud autorid) kokku 138 tööga. Ekspositsiooni lõviosa pärineb EKA muuseumi kogudest, kuid täienduseks on valitud ka autorite käes olnud teoseid. Näituse vanim eksponaat on Dolores Hoffmanni Rahu kinost eemaldatud fresko fragment (1962–1963), hiliseim Ivika Luisu mosaiigi tehnikas diplomitöö osa (1995).

Näituse kuraator: Reeli Kõiv
Näituse kujundus: Kristi Kongi

Avatud 8.10–5.11.2020 T-L kl 12–18
NB! Huvilised saavad oma osakondadele tellida erituure, soovi korral julgesti pöörduda: reeli.koiv@artun.ee

Rohkem infot

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Lõunatuur EKAlastele näitusel “Nähtamatu monumentaalmaal”

Neljapäev 29 oktoober, 2020

Head kolleegid ja tudengid,

Olete oodatud EKA muuseumi näituse “Nähtamatu monumentaalmaal. EKA maalitudengite monumentaalkunst 1962–1995” lõunatuurile 29. oktoobril kell 13.00. Tuuri viib läbi näituse kuraator, EKA muuseumi juhataja Reeli Kõiv.

“Tuuril saab näha nähtavat, kuid kuulda nähtamatut,” ütleb Reeli, kes oskab väga mahlaselt jutustada põnevaid lugusid välja pandud tööde, tuntud ja ka tundmatuks jäänud autorite, arhitektuuris valmis tehtud teoste ning nende saatuselugude kohta.

Tuurile pääseb EKA aatriumis asuvast galerii uksest.

Näitusel tutvustatakse EKA muuseumi põnevat monumentaalmaali kavandite kollektsiooni aastatest 1962–1995, milles on ideelahendusi erinevate tööde teostamiseks freskos ja sgrafiitos, mosaiigis ja vitraažis – kõigis klassikalistes monumentaalmaali tehnikates. Monumentaalmaali tehnoloogilise eripära esiletoomiseks on eksponeeritud ka 12 materjalis valminud tööd, mille hulgas on õppetööde (sh diplomitööde) raames sündinud vitraaže, mosaiike ning kaks EKA endisest asukohast, Tartu maantee majast lammutamise eel eemaldatud teost: Valentin Vaheri tsirkuseteemaline fresko ning fragmendid Urve Dzidzaria sööklas asunud märgilise tähendusega sgrafiitost. Näitust täiendab Kai Kaljo loodud video, kus kunstnikega tehtud intervjuude vahendusel vaagitakse monumentaalmaali saatust ja hävimislugusid.

Näitusel esineb 46 kunstnikku (lisaks mitmed anonüümseks jäänud autorid) kokku 138 tööga. Ekspositsiooni lõviosa pärineb EKA muuseumi kogudest, kuid täienduseks on valitud ka autorite käes olnud teoseid. Näituse vanim eksponaat on Dolores Hoffmanni Rahu kinost eemaldatud fresko fragment (1962–1963), hiliseim Ivika Luisu mosaiigi tehnikas diplomitöö osa (1995).

Näituse kuraator: Reeli Kõiv
Näituse kujundus: Kristi Kongi

Avatud 8.10–5.11.2020 T-L kl 12–18
NB! Huvilised saavad oma osakondadele tellida erituure, soovi korral julgesti pöörduda: reeli.koiv@artun.ee

Rohkem infot

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

24.09.2020

HÕS kutsub seminarile: Väärtuskonfliktid õppetöös

DSCF6536

Selle õppeaasta esimesel Hea Õpetamise Seminari kohtumisel tegeleme küsimusega, kuidas toime tulla lahkhelidega ja väärtuskonfliktidega õppetöös. Koolitust viib läbi Airi Triisberg. EKA õppetöö erinevaid külgi ja keerukusi avavad ka Indrek Sirkel, Marge Monko, Maarin Ektermann ja Ott Kagovere.

Toimumine: 24.09.20, kell 15.45-18.45
Koht: ruum A501
Maht: 4 ak.t
Osalejate arv: kuni 25 osalejat

Palume soovijatel ette registreeruda SIIN.

VÄÄRTUSKONFLIKTID ÕPPETÖÖS

Polariseerunud ühiskonnale iseloomulikud lahkhelid peegelduvad paratamatult ka ülikooli keskkonnas. Kuidas reageerida ühiskondlike väärtushinnangutega seotud konfliktidele, mis tekivad õppijate vahel, õppejõudude ja tudengite vahel või hoopis õppejõudude endi vahel? Seminar tutvustab teoreetilisi ja praktilisi vaatenurki vastuoluliste teemade käsitlemiseks õppetöös.

Seminaripäeva esimeses pooles on fookuses ühiskonnahariduse eetilised ja metoodilised põhimõtted: Kuidas mõistetakse väärtusõpetust kriitilises pedagoogikas? Kuidas toimida, kui tudengid avaldavad klassiruumis aktiivset või passiivset vastupanu? Kuidas juhatada tõrksad tudengid õppimise juurde? Kõneks tuleb ka konfliktide ennetamine ja õppimist toetava arutelukultuuri kujundamine.

Seminari teises osas vahetame kogemusi ja analüüsime konkreetseid näiteid keerulistest olukordadest, millega töötoas osalejad on kokku puutunud.

AIRI TRIISBERG on vabakutseline kriitik, kultuurikorraldaja ja pedagoog. Tema tegevuses moodustab olulise telje ühiskonnaharidus, keskmes on iseäranis inimõiguste, demokraatia, mitmekesisuse ja maailmaharidusega seotud teemad. Ta kasutab kriitilise pedagoogika meetodeid ja tegutseb nii formaalses kui informaalses haridussüsteemis. Ta on läbi viinud mitmeid ühiskonnahariduslikke projekte Eestis ja mujal, sageli koostöös kodanikuhariduse programmide või organisatioonidega nagu Rosa Luxemburgi fond, Erasmus+, MTÜ Oma Tuba ja HochDrei Brandenburg.
Ta on osalenud mitmetes multiplikaatorikoolitustes ning praktikaprogrammis “Europa gestalten – Politische Bildung in Aktion”, mida korraldab Saksamaa riiklik kodanikuhariduse agentuur Bundeszentrale für politische Bildung.

EKA Hea Õpetamise Seminarid toimuvad “EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus” projekti raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.

Kohtumiseni!

Postitas Helen Arov — Püsilink

HÕS kutsub seminarile: Väärtuskonfliktid õppetöös

Neljapäev 24 september, 2020

DSCF6536

Selle õppeaasta esimesel Hea Õpetamise Seminari kohtumisel tegeleme küsimusega, kuidas toime tulla lahkhelidega ja väärtuskonfliktidega õppetöös. Koolitust viib läbi Airi Triisberg. EKA õppetöö erinevaid külgi ja keerukusi avavad ka Indrek Sirkel, Marge Monko, Maarin Ektermann ja Ott Kagovere.

Toimumine: 24.09.20, kell 15.45-18.45
Koht: ruum A501
Maht: 4 ak.t
Osalejate arv: kuni 25 osalejat

Palume soovijatel ette registreeruda SIIN.

VÄÄRTUSKONFLIKTID ÕPPETÖÖS

Polariseerunud ühiskonnale iseloomulikud lahkhelid peegelduvad paratamatult ka ülikooli keskkonnas. Kuidas reageerida ühiskondlike väärtushinnangutega seotud konfliktidele, mis tekivad õppijate vahel, õppejõudude ja tudengite vahel või hoopis õppejõudude endi vahel? Seminar tutvustab teoreetilisi ja praktilisi vaatenurki vastuoluliste teemade käsitlemiseks õppetöös.

Seminaripäeva esimeses pooles on fookuses ühiskonnahariduse eetilised ja metoodilised põhimõtted: Kuidas mõistetakse väärtusõpetust kriitilises pedagoogikas? Kuidas toimida, kui tudengid avaldavad klassiruumis aktiivset või passiivset vastupanu? Kuidas juhatada tõrksad tudengid õppimise juurde? Kõneks tuleb ka konfliktide ennetamine ja õppimist toetava arutelukultuuri kujundamine.

Seminari teises osas vahetame kogemusi ja analüüsime konkreetseid näiteid keerulistest olukordadest, millega töötoas osalejad on kokku puutunud.

AIRI TRIISBERG on vabakutseline kriitik, kultuurikorraldaja ja pedagoog. Tema tegevuses moodustab olulise telje ühiskonnaharidus, keskmes on iseäranis inimõiguste, demokraatia, mitmekesisuse ja maailmaharidusega seotud teemad. Ta kasutab kriitilise pedagoogika meetodeid ja tegutseb nii formaalses kui informaalses haridussüsteemis. Ta on läbi viinud mitmeid ühiskonnahariduslikke projekte Eestis ja mujal, sageli koostöös kodanikuhariduse programmide või organisatioonidega nagu Rosa Luxemburgi fond, Erasmus+, MTÜ Oma Tuba ja HochDrei Brandenburg.
Ta on osalenud mitmetes multiplikaatorikoolitustes ning praktikaprogrammis “Europa gestalten – Politische Bildung in Aktion”, mida korraldab Saksamaa riiklik kodanikuhariduse agentuur Bundeszentrale für politische Bildung.

EKA Hea Õpetamise Seminarid toimuvad “EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus” projekti raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.

Kohtumiseni!

Postitas Helen Arov — Püsilink

26.05.2020 — 29.05.2020

HÕS veebiseminar “Hindamine ja tagasiside andmine distantsõppes”

Veebiseminari eesmärk on toetada EKA õppejõude toime tulema suurenenud digiõppe ootusega.
Veebiseminari viivad läbi andragoog ja haridustehnoloog Veronika Tuul ja andragoog Riina Kütt.

Maht: 8 ak.t (4+4 ak.t)
Toimumine: 26.05.20 ja 29.05.20, kell 14.00-17.15.
Koolituse terviklikuks läbimiseks tuleb osaleda mõlemal koolituspäeval.
Toimumiskoht: veebiseminarikeskkond Zoom
Zoomi link saadetakse koolituspäevade hommikul ette registreerunutele.
Palume soovijatel ette registreerud SIIN.
Osalejate arv: kuni 40 osalejat

Koolituse tulemusena õppijad:
• teavad digivahendeid, mida kasutada kombineeritud (blended learning) õppe puhul, et toetada tagasisidestamist;
• omavad kasutajakogemust ühe digivahendi puhul, mida kasutada tagasisidestamisel;
• teavad vähemalt kahte digivahendit, mida kasutada, et toetada õppeprotsessis kaasõppijate hindamist;
• analüüsivad oma senist praktikat üliõpilaste refleksiooni toetamisel, vastastikhindamisel ja üliõpilastööde tagasisidestamisel ning sõnastavad plaani enesearenguks neis valdkondades.

Veebiseminari I osa
Refleksiooni toetamine:
• Senine praktika – mis taotlustega, mil viisil, mis tulemusega?
• Refleksioonitasandid, refleksiooniliigid, refleksioonimeetodid.
• Digilahendused refleksiooni toetamiseks.

Veebiseminari II osa
Mõjusa tagasiside andmine ja hindamine:
• Tagasiside eesmärk, dimensioonid ja aspektid.
• Loovtööde tagasisidestamine.
• Analüütiliste tekstide tagasisidestamine.
• Digilahendused tagasiside andmiseks ja hindamiseks.

Veebiseminari III osa
Digilahenduste kombineerimine tavapärase kontaktõppega:
• Töö ainekavaga – üks kuni kaks alternatiivset plaani aine läbiviimiseks nii, et hõlmaks tavapärast kontaktõpet ning digilahendusi.

Eeltöö
Õppijatel palutakse veebiseminarile kaasa võtta:
• Ainekava, mille raames õpetatakse. Kui ei ole ainekava, siis kirjeldus aine ülesehitusest.
• Tagasiside näidised: vähemalt üks mida peavad õnnestunuks ja vähemalt üks mille osas on kõhklusi.
• Refleksiooniülesanded, mida on kasutanud õppijate eneseanalüüsi toetamiseks.

EKA Hea Õpetamise Seminarid toimuvad “EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus” projekti raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.
Kohtumiseni!

Postitas Helen Arov — Püsilink

HÕS veebiseminar “Hindamine ja tagasiside andmine distantsõppes”

Teisipäev 26 mai, 2020 — Reede 29 mai, 2020

Veebiseminari eesmärk on toetada EKA õppejõude toime tulema suurenenud digiõppe ootusega.
Veebiseminari viivad läbi andragoog ja haridustehnoloog Veronika Tuul ja andragoog Riina Kütt.

Maht: 8 ak.t (4+4 ak.t)
Toimumine: 26.05.20 ja 29.05.20, kell 14.00-17.15.
Koolituse terviklikuks läbimiseks tuleb osaleda mõlemal koolituspäeval.
Toimumiskoht: veebiseminarikeskkond Zoom
Zoomi link saadetakse koolituspäevade hommikul ette registreerunutele.
Palume soovijatel ette registreerud SIIN.
Osalejate arv: kuni 40 osalejat

Koolituse tulemusena õppijad:
• teavad digivahendeid, mida kasutada kombineeritud (blended learning) õppe puhul, et toetada tagasisidestamist;
• omavad kasutajakogemust ühe digivahendi puhul, mida kasutada tagasisidestamisel;
• teavad vähemalt kahte digivahendit, mida kasutada, et toetada õppeprotsessis kaasõppijate hindamist;
• analüüsivad oma senist praktikat üliõpilaste refleksiooni toetamisel, vastastikhindamisel ja üliõpilastööde tagasisidestamisel ning sõnastavad plaani enesearenguks neis valdkondades.

Veebiseminari I osa
Refleksiooni toetamine:
• Senine praktika – mis taotlustega, mil viisil, mis tulemusega?
• Refleksioonitasandid, refleksiooniliigid, refleksioonimeetodid.
• Digilahendused refleksiooni toetamiseks.

Veebiseminari II osa
Mõjusa tagasiside andmine ja hindamine:
• Tagasiside eesmärk, dimensioonid ja aspektid.
• Loovtööde tagasisidestamine.
• Analüütiliste tekstide tagasisidestamine.
• Digilahendused tagasiside andmiseks ja hindamiseks.

Veebiseminari III osa
Digilahenduste kombineerimine tavapärase kontaktõppega:
• Töö ainekavaga – üks kuni kaks alternatiivset plaani aine läbiviimiseks nii, et hõlmaks tavapärast kontaktõpet ning digilahendusi.

Eeltöö
Õppijatel palutakse veebiseminarile kaasa võtta:
• Ainekava, mille raames õpetatakse. Kui ei ole ainekava, siis kirjeldus aine ülesehitusest.
• Tagasiside näidised: vähemalt üks mida peavad õnnestunuks ja vähemalt üks mille osas on kõhklusi.
• Refleksiooniülesanded, mida on kasutanud õppijate eneseanalüüsi toetamiseks.

EKA Hea Õpetamise Seminarid toimuvad “EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus” projekti raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.
Kohtumiseni!

Postitas Helen Arov — Püsilink