Koolitused töötajale

26.05.2020 — 29.05.2020

HÕS veebiseminar “Hindamine ja tagasiside andmine distantsõppes”

Veebiseminari eesmärk on toetada EKA õppejõude toime tulema suurenenud digiõppe ootusega.
Veebiseminari viivad läbi andragoog ja haridustehnoloog Veronika Tuul ja andragoog Riina Kütt.

Maht: 8 ak.t (4+4 ak.t)
Toimumine: 26.05.20 ja 29.05.20, kell 14.00-17.15.
Koolituse terviklikuks läbimiseks tuleb osaleda mõlemal koolituspäeval.
Toimumiskoht: veebiseminarikeskkond Zoom
Zoomi link saadetakse koolituspäevade hommikul ette registreerunutele.
Palume soovijatel ette registreerud SIIN.
Osalejate arv: kuni 40 osalejat

Koolituse tulemusena õppijad:
• teavad digivahendeid, mida kasutada kombineeritud (blended learning) õppe puhul, et toetada tagasisidestamist;
• omavad kasutajakogemust ühe digivahendi puhul, mida kasutada tagasisidestamisel;
• teavad vähemalt kahte digivahendit, mida kasutada, et toetada õppeprotsessis kaasõppijate hindamist;
• analüüsivad oma senist praktikat üliõpilaste refleksiooni toetamisel, vastastikhindamisel ja üliõpilastööde tagasisidestamisel ning sõnastavad plaani enesearenguks neis valdkondades.

Veebiseminari I osa
Refleksiooni toetamine:
• Senine praktika – mis taotlustega, mil viisil, mis tulemusega?
• Refleksioonitasandid, refleksiooniliigid, refleksioonimeetodid.
• Digilahendused refleksiooni toetamiseks.

Veebiseminari II osa
Mõjusa tagasiside andmine ja hindamine:
• Tagasiside eesmärk, dimensioonid ja aspektid.
• Loovtööde tagasisidestamine.
• Analüütiliste tekstide tagasisidestamine.
• Digilahendused tagasiside andmiseks ja hindamiseks.

Veebiseminari III osa
Digilahenduste kombineerimine tavapärase kontaktõppega:
• Töö ainekavaga – üks kuni kaks alternatiivset plaani aine läbiviimiseks nii, et hõlmaks tavapärast kontaktõpet ning digilahendusi.

Eeltöö
Õppijatel palutakse veebiseminarile kaasa võtta:
• Ainekava, mille raames õpetatakse. Kui ei ole ainekava, siis kirjeldus aine ülesehitusest.
• Tagasiside näidised: vähemalt üks mida peavad õnnestunuks ja vähemalt üks mille osas on kõhklusi.
• Refleksiooniülesanded, mida on kasutanud õppijate eneseanalüüsi toetamiseks.

EKA Hea Õpetamise Seminarid toimuvad “EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus” projekti raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.
Kohtumiseni!

Postitas Helen Arov — Püsilink

HÕS veebiseminar “Hindamine ja tagasiside andmine distantsõppes”

Teisipäev 26 mai, 2020 — Reede 29 mai, 2020

Veebiseminari eesmärk on toetada EKA õppejõude toime tulema suurenenud digiõppe ootusega.
Veebiseminari viivad läbi andragoog ja haridustehnoloog Veronika Tuul ja andragoog Riina Kütt.

Maht: 8 ak.t (4+4 ak.t)
Toimumine: 26.05.20 ja 29.05.20, kell 14.00-17.15.
Koolituse terviklikuks läbimiseks tuleb osaleda mõlemal koolituspäeval.
Toimumiskoht: veebiseminarikeskkond Zoom
Zoomi link saadetakse koolituspäevade hommikul ette registreerunutele.
Palume soovijatel ette registreerud SIIN.
Osalejate arv: kuni 40 osalejat

Koolituse tulemusena õppijad:
• teavad digivahendeid, mida kasutada kombineeritud (blended learning) õppe puhul, et toetada tagasisidestamist;
• omavad kasutajakogemust ühe digivahendi puhul, mida kasutada tagasisidestamisel;
• teavad vähemalt kahte digivahendit, mida kasutada, et toetada õppeprotsessis kaasõppijate hindamist;
• analüüsivad oma senist praktikat üliõpilaste refleksiooni toetamisel, vastastikhindamisel ja üliõpilastööde tagasisidestamisel ning sõnastavad plaani enesearenguks neis valdkondades.

Veebiseminari I osa
Refleksiooni toetamine:
• Senine praktika – mis taotlustega, mil viisil, mis tulemusega?
• Refleksioonitasandid, refleksiooniliigid, refleksioonimeetodid.
• Digilahendused refleksiooni toetamiseks.

Veebiseminari II osa
Mõjusa tagasiside andmine ja hindamine:
• Tagasiside eesmärk, dimensioonid ja aspektid.
• Loovtööde tagasisidestamine.
• Analüütiliste tekstide tagasisidestamine.
• Digilahendused tagasiside andmiseks ja hindamiseks.

Veebiseminari III osa
Digilahenduste kombineerimine tavapärase kontaktõppega:
• Töö ainekavaga – üks kuni kaks alternatiivset plaani aine läbiviimiseks nii, et hõlmaks tavapärast kontaktõpet ning digilahendusi.

Eeltöö
Õppijatel palutakse veebiseminarile kaasa võtta:
• Ainekava, mille raames õpetatakse. Kui ei ole ainekava, siis kirjeldus aine ülesehitusest.
• Tagasiside näidised: vähemalt üks mida peavad õnnestunuks ja vähemalt üks mille osas on kõhklusi.
• Refleksiooniülesanded, mida on kasutanud õppijate eneseanalüüsi toetamiseks.

EKA Hea Õpetamise Seminarid toimuvad “EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus” projekti raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.
Kohtumiseni!

Postitas Helen Arov — Püsilink

18.05.2020 — 22.05.2020

HÕS VEEBINAR “POSITIIVSUSE PSÜHHOLOOGIA ehk KUIDAS PÖÖRATA HÄVITAV JÕUD LOOVAKS JÕUKS?”

23 Joonmeedia
Joonmeedia 23.2

Käesolev ajajärk on igati keeruline kõigi jaoks. Negatiivsed uudised mõjutavad meie mõtteviisi ning määramatus muudab olukorraga kohanemise raskeks. Kuid nii nagu ikka on igal halval asjal head küljed. Iidne tarkus, kuidas pöörata hävitav jõud loovaks jõuks, on hetkel vajalik kõigile. Pika kogemusega koolitaja, Ülli Kukumägi võtab EKA õppejõududele suunatud veebikoolitusel vaatluse alla, kuidas negatiivseid vaatenurki muuta, teadlikult rahulikuks jääda ning olukorrast parim võtta.

TEEMAD:
– Aju, emotsioonid, seisundid ja suhtumised. Mida peaks teadma sellest, kuidas meie aju otsuseid teeb ning kuidas emotsioonid ja seisundid meie suhtumisi limiteerivad ja mõjutavad. Platseebo versus nocebo. Kuidas muuta negatiivseid seisundeid?

– Positiivsuse psühholoogia. Kuidas suhtumine tulemusi mõjutab? Mille poolest erinevad õnneliku ja eduka ning õnnetu inimese mõtlemis- ja käitumismustrid? Mida näitavad teadusuuringud ja kuidas neid teadmisi kasutada nii tööl kui isiklikus elus?

– Kuidas hirmu ja määramatusega teadlikult toime tulla? Kuidas käesolevat ajajärku kasutada positiivseteks muudatusteks ja teadlikuks enesearenguks?

Koolituse toimumisaeg: 18.05 ja 22.05, kell 15.00-17.15
Koolituse terviklikuks läbimiseks tuleks osaleda mõlemal koolituspäeval.
Koolitus toimub Zoomi platvormi vahendusel.

Palume soovijatel ette registreeruda SIIN.

LEKTOR Ülli Kukumägi on pikaajalise kogemusega verbaalse ja mitteverbaalse kommunikatsiooni lektor/koolitaja/nõustaja, juhtimisteaduste doktorant, kes on õppinud nii psühholoogiat, NLP-d, sõltuvushäirete ravimetoodikaid, lahenduskeskset lühiteraapiat, hüpnoteraapiat ja kehakeele dekodeerimist erinevate rahvusvaheliste ekspertide juures, s.h. Paul Ekman International Groupis. Omab pikaajalist avaliku esinemise praktikat konverentsidel, seminaridel, televisioonis. Ülli klientide hulka kuuluvad nii Eesti era- kui riigiettevõtted, s.h. haiglad, koolid, pangad, omavalitsused.
Vaata lektori kohta täpsemalt: www.bodylanguageacademy.ee

EKA Hea õpetamise seminarid toimuvad “EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus” projekti raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.  

Postitas Helen Arov — Püsilink

HÕS VEEBINAR “POSITIIVSUSE PSÜHHOLOOGIA ehk KUIDAS PÖÖRATA HÄVITAV JÕUD LOOVAKS JÕUKS?”

Esmaspäev 18 mai, 2020 — Reede 22 mai, 2020

23 Joonmeedia
Joonmeedia 23.2

Käesolev ajajärk on igati keeruline kõigi jaoks. Negatiivsed uudised mõjutavad meie mõtteviisi ning määramatus muudab olukorraga kohanemise raskeks. Kuid nii nagu ikka on igal halval asjal head küljed. Iidne tarkus, kuidas pöörata hävitav jõud loovaks jõuks, on hetkel vajalik kõigile. Pika kogemusega koolitaja, Ülli Kukumägi võtab EKA õppejõududele suunatud veebikoolitusel vaatluse alla, kuidas negatiivseid vaatenurki muuta, teadlikult rahulikuks jääda ning olukorrast parim võtta.

TEEMAD:
– Aju, emotsioonid, seisundid ja suhtumised. Mida peaks teadma sellest, kuidas meie aju otsuseid teeb ning kuidas emotsioonid ja seisundid meie suhtumisi limiteerivad ja mõjutavad. Platseebo versus nocebo. Kuidas muuta negatiivseid seisundeid?

– Positiivsuse psühholoogia. Kuidas suhtumine tulemusi mõjutab? Mille poolest erinevad õnneliku ja eduka ning õnnetu inimese mõtlemis- ja käitumismustrid? Mida näitavad teadusuuringud ja kuidas neid teadmisi kasutada nii tööl kui isiklikus elus?

– Kuidas hirmu ja määramatusega teadlikult toime tulla? Kuidas käesolevat ajajärku kasutada positiivseteks muudatusteks ja teadlikuks enesearenguks?

Koolituse toimumisaeg: 18.05 ja 22.05, kell 15.00-17.15
Koolituse terviklikuks läbimiseks tuleks osaleda mõlemal koolituspäeval.
Koolitus toimub Zoomi platvormi vahendusel.

Palume soovijatel ette registreeruda SIIN.

LEKTOR Ülli Kukumägi on pikaajalise kogemusega verbaalse ja mitteverbaalse kommunikatsiooni lektor/koolitaja/nõustaja, juhtimisteaduste doktorant, kes on õppinud nii psühholoogiat, NLP-d, sõltuvushäirete ravimetoodikaid, lahenduskeskset lühiteraapiat, hüpnoteraapiat ja kehakeele dekodeerimist erinevate rahvusvaheliste ekspertide juures, s.h. Paul Ekman International Groupis. Omab pikaajalist avaliku esinemise praktikat konverentsidel, seminaridel, televisioonis. Ülli klientide hulka kuuluvad nii Eesti era- kui riigiettevõtted, s.h. haiglad, koolid, pangad, omavalitsused.
Vaata lektori kohta täpsemalt: www.bodylanguageacademy.ee

EKA Hea õpetamise seminarid toimuvad “EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus” projekti raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.  

Postitas Helen Arov — Püsilink

04.05.2020 — 08.05.2020

PhD Vitamin – Digiloengud ja konsultatsioonid doktorantuuri pürgijatele

PhD Vitamin

PhD Vitamin on 04.-08.05.2020 Eesti Kunstiakadeemias esmakordselt toimuv, avalikest loengutest ning konsultatsioonidest koosnev üritus, mis viib loomepõhise uurimusega tegelevad eksperdid kokku kunsti ja disaini doktoriõppesse astumisest huvitatutega. Eesmärgiks on nii loomeuurimuse tutvustamine kui ka potentsiaalsete doktoriõppesse kandideerijate nõustamine doktoritöö projekti kavandamisel.

Oled oodatud osalema loomepõhise uurimustöö ekspertide loengutel: (vajalik eelregistreerimine)

Esmaspäev, 04.05. kell 16.00 – 17.00
Liina Siib töötab peamiselt fotograafia, video ja installatsiooniga. Siibi loomingu silmapaistvamate ja korduvate teemade hulka kuuluvad sotsiaalsed ruumid, tõrjutud rühmad ja tähelepanuta jäetud kogemused. Oma töödes uurib ta ajaloo kirjutamist ja mälu rolli ühiskonna erinevate rühmade kujundamisel, kasutades töömeetodina sageli intervjuusid, vaatlus- või arhiivimaterjale. (CCA)

Esmaspäev, 04.05. kell 17.30 – 18.30
Dr. Varvara Guljajeva on kunstnik ja uurija. Ta on omandanud doktorikraadi Eesti Kunstiakadeemias, lõpetanud digitaalse meedia magistrantuuri Lübecki Ülikoolis ja bakalaureusekraadi Tallinna Tehnikaülikoolis. Oma praktikapõhises doktoritöös “Interaktsioonist osalusjärgsuseni: aktiivse osaleja kaduv roll” (2018) uurib Guljajeva publiku osaluse üleminekut passiivsest aktiivseks interaktiivses kunstis.

Teisipäev, 05.05. kell 17.00 – 18.00
Dr. Michael Schwab on Londonis elav kunstnik ja kunstiteadlane, kes uurib tehnoloogia kontseptuaalseid kasutusvõimalusi erinevates meediumites, sealhulgas fotograafias, joonistamises, graafikas ja installatsioonides. Ta omab doktorikraadi fotograafia alal (Royal College of Art, London) ja on Journal for Artistic Research-i peatoimetaja.

Kolmapäev, 06.05. kell 17.30 – 18.45
Dr. Chris Hales on eksponeerinud arvukalt interaktiivseid filmiinstallatsioone rahvusvahelistel üritustel, alustades ARTEC’95-st Jaapanis ja lõpetades Glucksmani galeriiga Korkis 2019. aastal. Hales uurib uudsete ja ebatavaliste tehnoloogialiideste kasutamist, sealhulgas tehnoloogiaga emotsioonide lugemist ja aju-arvuti liideseid.

Loengutel osalemiseks palume end registreerida SIIN.

Lisaks loengutele toimuvad PhD Vitamin-i raames 06.-08.05. individuaalsed konsultatsioonid, mis pakuvad huvilistele võimaluse rääkida oma doktoritöö ideest või kavandist enda valitud ekspertidega.

Lisaks ekspertidele, kes annavad ürituse esimeses pooles loengud, on võimalik registreeruda konsultatsiooniks ka kunstniku Kristina Norman-iga.

Kristina Norman on vabakutseline kunstnik, kelle interdistsiplinaarset loomingut iseloomustab huvi identiteedi, mälu ja avaliku ruumi suhte vastu. Üks rahvusvaheliselt tuntumaid on tema avaliku ruumi sekkumine 10. Manifesta biennaalil Peterburis, kui ta paigaldas Talvepalee ette Euromaidani sümboliks saanud 14-meetrise rauast jõulukuuse karkassi. Aktsioon sidus kokku Kiievi traagilised sündmused ja allasurutud mäluga Paleeväljakul eri aegadel toimunud meeleavaldused. Normani uuem uurimuspõhine looming katsetab performatiivsete väljendusviisidega.

Konsultatsioonil osalemiseks registreeri ennast SIIN.

Eelkõige ootame registreeruma loomepõhise uurimusega tegelevaid kunstnikke, vilistlasi ja magistiõppe lõpetajaid nii Eesti Kunstiakadeemiast kui ka teistest ülikoolidest. Registreerimine on avatud kuni 03.05.2020.

Täpsed konsultatsioonide ajad saadetakse registreerunutele otse. Enne konsultatsioone palume vormistada ideekavandi, mille loomise juhend saadetakse koos registreerumise kinnitusega. Tasub olla kärme, sest konsultatsioonide arv on piiratud.

Nii loengud kui ka konsultatsioonid toimuvad digitaalkeskkondades. Sündmust rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.

Küsimuste korral kontakteeru madis.luik@artun.ee

Postitas Madis Luik — Püsilink

PhD Vitamin – Digiloengud ja konsultatsioonid doktorantuuri pürgijatele

Esmaspäev 04 mai, 2020 — Reede 08 mai, 2020

PhD Vitamin

PhD Vitamin on 04.-08.05.2020 Eesti Kunstiakadeemias esmakordselt toimuv, avalikest loengutest ning konsultatsioonidest koosnev üritus, mis viib loomepõhise uurimusega tegelevad eksperdid kokku kunsti ja disaini doktoriõppesse astumisest huvitatutega. Eesmärgiks on nii loomeuurimuse tutvustamine kui ka potentsiaalsete doktoriõppesse kandideerijate nõustamine doktoritöö projekti kavandamisel.

Oled oodatud osalema loomepõhise uurimustöö ekspertide loengutel: (vajalik eelregistreerimine)

Esmaspäev, 04.05. kell 16.00 – 17.00
Liina Siib töötab peamiselt fotograafia, video ja installatsiooniga. Siibi loomingu silmapaistvamate ja korduvate teemade hulka kuuluvad sotsiaalsed ruumid, tõrjutud rühmad ja tähelepanuta jäetud kogemused. Oma töödes uurib ta ajaloo kirjutamist ja mälu rolli ühiskonna erinevate rühmade kujundamisel, kasutades töömeetodina sageli intervjuusid, vaatlus- või arhiivimaterjale. (CCA)

Esmaspäev, 04.05. kell 17.30 – 18.30
Dr. Varvara Guljajeva on kunstnik ja uurija. Ta on omandanud doktorikraadi Eesti Kunstiakadeemias, lõpetanud digitaalse meedia magistrantuuri Lübecki Ülikoolis ja bakalaureusekraadi Tallinna Tehnikaülikoolis. Oma praktikapõhises doktoritöös “Interaktsioonist osalusjärgsuseni: aktiivse osaleja kaduv roll” (2018) uurib Guljajeva publiku osaluse üleminekut passiivsest aktiivseks interaktiivses kunstis.

Teisipäev, 05.05. kell 17.00 – 18.00
Dr. Michael Schwab on Londonis elav kunstnik ja kunstiteadlane, kes uurib tehnoloogia kontseptuaalseid kasutusvõimalusi erinevates meediumites, sealhulgas fotograafias, joonistamises, graafikas ja installatsioonides. Ta omab doktorikraadi fotograafia alal (Royal College of Art, London) ja on Journal for Artistic Research-i peatoimetaja.

Kolmapäev, 06.05. kell 17.30 – 18.45
Dr. Chris Hales on eksponeerinud arvukalt interaktiivseid filmiinstallatsioone rahvusvahelistel üritustel, alustades ARTEC’95-st Jaapanis ja lõpetades Glucksmani galeriiga Korkis 2019. aastal. Hales uurib uudsete ja ebatavaliste tehnoloogialiideste kasutamist, sealhulgas tehnoloogiaga emotsioonide lugemist ja aju-arvuti liideseid.

Loengutel osalemiseks palume end registreerida SIIN.

Lisaks loengutele toimuvad PhD Vitamin-i raames 06.-08.05. individuaalsed konsultatsioonid, mis pakuvad huvilistele võimaluse rääkida oma doktoritöö ideest või kavandist enda valitud ekspertidega.

Lisaks ekspertidele, kes annavad ürituse esimeses pooles loengud, on võimalik registreeruda konsultatsiooniks ka kunstniku Kristina Norman-iga.

Kristina Norman on vabakutseline kunstnik, kelle interdistsiplinaarset loomingut iseloomustab huvi identiteedi, mälu ja avaliku ruumi suhte vastu. Üks rahvusvaheliselt tuntumaid on tema avaliku ruumi sekkumine 10. Manifesta biennaalil Peterburis, kui ta paigaldas Talvepalee ette Euromaidani sümboliks saanud 14-meetrise rauast jõulukuuse karkassi. Aktsioon sidus kokku Kiievi traagilised sündmused ja allasurutud mäluga Paleeväljakul eri aegadel toimunud meeleavaldused. Normani uuem uurimuspõhine looming katsetab performatiivsete väljendusviisidega.

Konsultatsioonil osalemiseks registreeri ennast SIIN.

Eelkõige ootame registreeruma loomepõhise uurimusega tegelevaid kunstnikke, vilistlasi ja magistiõppe lõpetajaid nii Eesti Kunstiakadeemiast kui ka teistest ülikoolidest. Registreerimine on avatud kuni 03.05.2020.

Täpsed konsultatsioonide ajad saadetakse registreerunutele otse. Enne konsultatsioone palume vormistada ideekavandi, mille loomise juhend saadetakse koos registreerumise kinnitusega. Tasub olla kärme, sest konsultatsioonide arv on piiratud.

Nii loengud kui ka konsultatsioonid toimuvad digitaalkeskkondades. Sündmust rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.

Küsimuste korral kontakteeru madis.luik@artun.ee

Postitas Madis Luik — Püsilink

21.01.2020 — 23.01.2020

HÕS superkoolitus Kaospilotiga: Disainiõpet toetavad tööriistad

disainikoolitus

Hea Õpetamise Seminar koostöös Taani haridusuuenduse eestvedaja Kaospilotiga kutsuvad intensiivkursusele:

THE ART & CRAFT of DESIGNING and FACILITATING LEARNING SPACES ehk õpet toetavad tööriistad disaini valdkonnast

Koolitus toimub 21.-23. jaanuar 2020 Tallinnast väljas koos ööbimise ja toitlustamisega (koht täpsustamisel).

Juhendaja Alexandra Hasdorf

Koolitus on inglise keeles.

Registreerumine SIIN kuni 18. detsember 2019.
Kuna kohtade arv koolitusel on piiratud, siis palume lühidalt, kuid sisukalt registreerumisel täita osalemissoovi põhjenduse, mille alusel HÕS toimkond paneb kokku kursusel osalejate grupi.

Kaospilot on hübriidne disainikool, mis pakub mitmepoolset juhtimis- ja ettevõtlusalast haridust. Nende õpetamisprogrammid ei ole loodud lihtsalt selleks, et kujundada õpilasi tulevikule sobivaks, vaid et aidata neil ka seda ise luua. Põhitegevusele lisaks on nad võtnud missiooniks jagada aastate jooksul väljatöötatud mudeleid ja tööriistu, millega haridust disainida: “Jagame kõike, mida teame kogemuslike, autentsete ja kaasahaaravate õpiteekondade loomisest. Meie eesmärk on kiirendada individuaalset ja meeskondlikku õppimist, loovust, suutlikkust, ambitsioone, juhtimist, innovatsiooni ja vastutust enda kultuurilise, strateegilise ja sotsiaalse arengu eest. Kaospiloti põhikursused on seotud kolmanda taseme hariduses vajalike muutuste innustamiseks ja toetamiseks.”

Merike Rehepapp: “Suurim avastus ja äratundmine Kaospiloti koolitusel oli, et kultuur ja mõtteviis, mida evib disainivaldkond, on rakendatavad õpiprotsesside kavandamisel ja läbiviimisel.”

BusinessWeek on tunnistanud Kaospiloti üheks parimaks disainikooliks maailmas. Nad on koolitanud rohkem kui 3500 haridustöötajat enam kui 40 riigist, nii era- kui ka riiklikus sektorist.

EKA hea õpetamise seminarid toimuvad “EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus” projekti raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

HÕS superkoolitus Kaospilotiga: Disainiõpet toetavad tööriistad

Teisipäev 21 jaanuar, 2020 — Neljapäev 23 jaanuar, 2020

disainikoolitus

Hea Õpetamise Seminar koostöös Taani haridusuuenduse eestvedaja Kaospilotiga kutsuvad intensiivkursusele:

THE ART & CRAFT of DESIGNING and FACILITATING LEARNING SPACES ehk õpet toetavad tööriistad disaini valdkonnast

Koolitus toimub 21.-23. jaanuar 2020 Tallinnast väljas koos ööbimise ja toitlustamisega (koht täpsustamisel).

Juhendaja Alexandra Hasdorf

Koolitus on inglise keeles.

Registreerumine SIIN kuni 18. detsember 2019.
Kuna kohtade arv koolitusel on piiratud, siis palume lühidalt, kuid sisukalt registreerumisel täita osalemissoovi põhjenduse, mille alusel HÕS toimkond paneb kokku kursusel osalejate grupi.

Kaospilot on hübriidne disainikool, mis pakub mitmepoolset juhtimis- ja ettevõtlusalast haridust. Nende õpetamisprogrammid ei ole loodud lihtsalt selleks, et kujundada õpilasi tulevikule sobivaks, vaid et aidata neil ka seda ise luua. Põhitegevusele lisaks on nad võtnud missiooniks jagada aastate jooksul väljatöötatud mudeleid ja tööriistu, millega haridust disainida: “Jagame kõike, mida teame kogemuslike, autentsete ja kaasahaaravate õpiteekondade loomisest. Meie eesmärk on kiirendada individuaalset ja meeskondlikku õppimist, loovust, suutlikkust, ambitsioone, juhtimist, innovatsiooni ja vastutust enda kultuurilise, strateegilise ja sotsiaalse arengu eest. Kaospiloti põhikursused on seotud kolmanda taseme hariduses vajalike muutuste innustamiseks ja toetamiseks.”

Merike Rehepapp: “Suurim avastus ja äratundmine Kaospiloti koolitusel oli, et kultuur ja mõtteviis, mida evib disainivaldkond, on rakendatavad õpiprotsesside kavandamisel ja läbiviimisel.”

BusinessWeek on tunnistanud Kaospiloti üheks parimaks disainikooliks maailmas. Nad on koolitanud rohkem kui 3500 haridustöötajat enam kui 40 riigist, nii era- kui ka riiklikus sektorist.

EKA hea õpetamise seminarid toimuvad “EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus” projekti raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

03.10.2019

Loovülikoolide seminar: Hea kunstnik = hea õppejõud?!

MMF9649-1
_MMF9649

3. oktoobril 2019 kell 9.30 –17.00
Eesti Kunstiakadeemia, Põhja pst 7, ruum A501

REGISTREERIMINE ON LÕPPENUD!
(kohtade arv piiratud)

Järjekordne seminar stardib taas. Seekord koos EMTA, Pallase, BFMi, TÜ ja Viljandi Kultuuriakadeemia kolleegidega, sest meid puudutavad ühiselt teemad õpetamisest, hindamistest ja tagasiside andmisest, teooria ja praktika tasakaalust, akadeemilisest kirjutamisest loovülikoolides jne, mille üle same koos mõtteid vahetada.

9.30 Hommikukohv parimatest kohviubadest

10.00 Sissejuhatus. Anne Pikkov, EKA õppeprorektor

10.15 Sõna saavad loovülikoolid, tutvustades hea õpetamise säravaid näiteid:
Prof Toomas Tammis „Magistritöö eripära arhitektuuris“ (EKA)
Mihkel Poll „Klassikalise interpretatsioonikunsti õpetamisest” (EMTA)
Elen Lotman “Kuidas õpetada üllatama?” (BFM)
Kaspar Tamsalu “Piirangud ja raamid õpetamises” (Kõrgem Kunstikool Pallas)
Ave Matsin „Loome ja teaduse ühendamine“ (Viljandi Kultuuriakadeemia)

12.00 “Mõtlemine emotsioonide ja emotsioonid mõtlemise meelevallas”, psühholoog ja õppejõud Andero Uusberg Tartu Ülikoolist esitadeb küsimusi, mis on emotsioonid ja teised afektiivsed seisundid? Kuidas afektiivseid seisundit (loovat) mõtlemist mõjutavad? Kuidas afektiivseid seisundeid juhtida?

13.00 Loominguline lõunapaus

14.00 Andero Uusberg jätkab töötoaga

15.30 kokkuvõtted ja koosmõtlemine edasisteks tegevusteks

16.00 soovijatele EKA töökodade tuur

Hea õpetamise seminarile registreeri end SIIN.

Lisainfo
Anne Pikkov
Õppeprorektor
Eesti Kunstiakadeemia
anne.pikkov@artun.ee

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

Loovülikoolide seminar: Hea kunstnik = hea õppejõud?!

Neljapäev 03 oktoober, 2019

MMF9649-1
_MMF9649

3. oktoobril 2019 kell 9.30 –17.00
Eesti Kunstiakadeemia, Põhja pst 7, ruum A501

REGISTREERIMINE ON LÕPPENUD!
(kohtade arv piiratud)

Järjekordne seminar stardib taas. Seekord koos EMTA, Pallase, BFMi, TÜ ja Viljandi Kultuuriakadeemia kolleegidega, sest meid puudutavad ühiselt teemad õpetamisest, hindamistest ja tagasiside andmisest, teooria ja praktika tasakaalust, akadeemilisest kirjutamisest loovülikoolides jne, mille üle same koos mõtteid vahetada.

9.30 Hommikukohv parimatest kohviubadest

10.00 Sissejuhatus. Anne Pikkov, EKA õppeprorektor

10.15 Sõna saavad loovülikoolid, tutvustades hea õpetamise säravaid näiteid:
Prof Toomas Tammis „Magistritöö eripära arhitektuuris“ (EKA)
Mihkel Poll „Klassikalise interpretatsioonikunsti õpetamisest” (EMTA)
Elen Lotman “Kuidas õpetada üllatama?” (BFM)
Kaspar Tamsalu “Piirangud ja raamid õpetamises” (Kõrgem Kunstikool Pallas)
Ave Matsin „Loome ja teaduse ühendamine“ (Viljandi Kultuuriakadeemia)

12.00 “Mõtlemine emotsioonide ja emotsioonid mõtlemise meelevallas”, psühholoog ja õppejõud Andero Uusberg Tartu Ülikoolist esitadeb küsimusi, mis on emotsioonid ja teised afektiivsed seisundid? Kuidas afektiivseid seisundit (loovat) mõtlemist mõjutavad? Kuidas afektiivseid seisundeid juhtida?

13.00 Loominguline lõunapaus

14.00 Andero Uusberg jätkab töötoaga

15.30 kokkuvõtted ja koosmõtlemine edasisteks tegevusteks

16.00 soovijatele EKA töökodade tuur

Hea õpetamise seminarile registreeri end SIIN.

Lisainfo
Anne Pikkov
Õppeprorektor
Eesti Kunstiakadeemia
anne.pikkov@artun.ee

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

09.05.2019

HÕS „E-ÕPE EKAs – EI? JAH? VÕIB-OLLA?“

unnamed

E on kõikjal meie ümber, kuid meie õppetöös mitte nii väga. Kas võiks olla rohkem? EKAs on e-õppe vahendid nagu ÕIS ja Moodle kasutusel pigem info jagamise kohana, aga milliseid tööriistu ja platvorme veel üldse olemas on, kuidas võtta e-õppe võimalustest parim? Kuidas enda õpetavatest ainetest kanda osa virtuaalkeskkonda ja kuidas otsustada, millist infot jagada onlines või millist kohtumistel? Seekordses Hea Õpetamise Seminaris arutataksegi tehnoloogiate arengu perspektiivis muutuste üle kõrghariduses.

Sissejuhatuseks räägib Maria Murumaa-Mengel Tartu Ülikoolist laiemalt järgmiste põlvkondade tehnoloogia kasutamise harjumustest, millised on viimased uudised/muutused seoses erinevate platvormidega ning milliseid õppejõude oleks tulevikus vaja, st kuidas ühendada oma erialast pädevust ja uusi nõudmisi, mida tuleks kasutusele võtta, et mitte “ajast maha jääda”? Kas ja kuidas saab uut põlvkonda õpetada mitte-digital-native?

Sõna saavad ka kolm katsejänest – HÕSi palvel tegid omal valikul e-kursuse läbi Urmas Lüüs, Reimo Võsa-Tangsoo ja Kristiina Krabi-Klanberg, kes jagavad kogemusi – kui raske oli, kui palju pingutust nõudis, kui palju rõõmu ja uusi teadmiseid pakkus.

Seejärel tutvustab Hettel Sõrmus Tallinna Ülikoolist, milliseid digitehnoloogilisi võimalusi kõrghariduses oleks võimalik kasutada, tuues võimalikult palju erinevaid näiteid platvormidest ja tööriistadest ning viib siis ka osalejatega läbi töötoa, kus igaüks saab lähtuvalt oma erialast ja antavatest ainetest kohapeal brainstormida, kas ja kuidas tema saaks eelpool tutvustatud digitehnoloogia vahendeid kasutada.

NB! Palun võtke seekord kindlasti kaasa sülearvuti või tahvelarvuti (kui on, siis lisaks ka nutitelefon)!

Palume eelregistreerida nagu ikka SIIN. Kui selgub ootamatuid asjaolusid ja osalemine ei ole võimalik, siis palume sellest esimesel võimalusel korraldajatele teada anda (triin.krunberg@artun.ee).

Esinejatest:
Maria Murumaa-Mengel (PhD) on Tartu Ülikooli ühiskonnateaduste instituudi sotsiaalmeedia lektor ning ajakirjanduse ja kommunikatsiooni bakalaureuseõppe programmijuht. Tema peamised uurijahuvid on seotud noorte veebikommunikatsiooniga, spetsiifilisemalt võimaluste (nt kogukonnad; mikrokuulsuse fenomen; online-intiimsus) ja riskidega (nt online-perverdid, porno, küberkiusamine), mis online-keskkondade ja suhtlusega seonduvad. Maria on põhjalikult uurinud ka seda, kuidas tänapäevase infomüraga harjunud inimene õpib; katsetanud oma töös võtteid, kuidas tänast õppijat kõnetada ja haarata.

Hettel Sõrmus töötab alates 2016. aastast Tallinna Ülikooli e-õppe keskuses õppedisainerina, nõustades ja koolitades õppejõude digivahendite kasutamisel õppetöös. Sellele eelnevast tööelust omab ta töökogemust nii üld-, kutse- kui ka täiskasvanuhariduses. 2012. aastal omandas Hettel magistrikraadi erialal informaatika (multimeedium ja õpisüsteemid) ning 2002. aastal bakalaureusekraadi psühholoogia ja sotsiaalpedagoogika erialal.

Postitas Triin Krünberg — Püsilink

HÕS „E-ÕPE EKAs – EI? JAH? VÕIB-OLLA?“

Neljapäev 09 mai, 2019

unnamed

E on kõikjal meie ümber, kuid meie õppetöös mitte nii väga. Kas võiks olla rohkem? EKAs on e-õppe vahendid nagu ÕIS ja Moodle kasutusel pigem info jagamise kohana, aga milliseid tööriistu ja platvorme veel üldse olemas on, kuidas võtta e-õppe võimalustest parim? Kuidas enda õpetavatest ainetest kanda osa virtuaalkeskkonda ja kuidas otsustada, millist infot jagada onlines või millist kohtumistel? Seekordses Hea Õpetamise Seminaris arutataksegi tehnoloogiate arengu perspektiivis muutuste üle kõrghariduses.

Sissejuhatuseks räägib Maria Murumaa-Mengel Tartu Ülikoolist laiemalt järgmiste põlvkondade tehnoloogia kasutamise harjumustest, millised on viimased uudised/muutused seoses erinevate platvormidega ning milliseid õppejõude oleks tulevikus vaja, st kuidas ühendada oma erialast pädevust ja uusi nõudmisi, mida tuleks kasutusele võtta, et mitte “ajast maha jääda”? Kas ja kuidas saab uut põlvkonda õpetada mitte-digital-native?

Sõna saavad ka kolm katsejänest – HÕSi palvel tegid omal valikul e-kursuse läbi Urmas Lüüs, Reimo Võsa-Tangsoo ja Kristiina Krabi-Klanberg, kes jagavad kogemusi – kui raske oli, kui palju pingutust nõudis, kui palju rõõmu ja uusi teadmiseid pakkus.

Seejärel tutvustab Hettel Sõrmus Tallinna Ülikoolist, milliseid digitehnoloogilisi võimalusi kõrghariduses oleks võimalik kasutada, tuues võimalikult palju erinevaid näiteid platvormidest ja tööriistadest ning viib siis ka osalejatega läbi töötoa, kus igaüks saab lähtuvalt oma erialast ja antavatest ainetest kohapeal brainstormida, kas ja kuidas tema saaks eelpool tutvustatud digitehnoloogia vahendeid kasutada.

NB! Palun võtke seekord kindlasti kaasa sülearvuti või tahvelarvuti (kui on, siis lisaks ka nutitelefon)!

Palume eelregistreerida nagu ikka SIIN. Kui selgub ootamatuid asjaolusid ja osalemine ei ole võimalik, siis palume sellest esimesel võimalusel korraldajatele teada anda (triin.krunberg@artun.ee).

Esinejatest:
Maria Murumaa-Mengel (PhD) on Tartu Ülikooli ühiskonnateaduste instituudi sotsiaalmeedia lektor ning ajakirjanduse ja kommunikatsiooni bakalaureuseõppe programmijuht. Tema peamised uurijahuvid on seotud noorte veebikommunikatsiooniga, spetsiifilisemalt võimaluste (nt kogukonnad; mikrokuulsuse fenomen; online-intiimsus) ja riskidega (nt online-perverdid, porno, küberkiusamine), mis online-keskkondade ja suhtlusega seonduvad. Maria on põhjalikult uurinud ka seda, kuidas tänapäevase infomüraga harjunud inimene õpib; katsetanud oma töös võtteid, kuidas tänast õppijat kõnetada ja haarata.

Hettel Sõrmus töötab alates 2016. aastast Tallinna Ülikooli e-õppe keskuses õppedisainerina, nõustades ja koolitades õppejõude digivahendite kasutamisel õppetöös. Sellele eelnevast tööelust omab ta töökogemust nii üld-, kutse- kui ka täiskasvanuhariduses. 2012. aastal omandas Hettel magistrikraadi erialal informaatika (multimeedium ja õpisüsteemid) ning 2002. aastal bakalaureusekraadi psühholoogia ja sotsiaalpedagoogika erialal.

Postitas Triin Krünberg — Püsilink

24.04.2019

Kunstihariduse ideede konverents: Klassikaliselt kaasaegne

KUHI_1920x1000_01
Kaasaegses kunstis kasutatakse laia kunstitehnikate valikut, kuid sageli jääb uuenduslike digitehnoloogiate varju fakt, et ka põlised tehnikad nagu õlimaal, keraamika, tekstiil on erakordselt tugevad kaasaegse mõtte kandjad. Samas võib aga kaasaegne tehnoloogia olla midagi, mille abil paljastuvad vanade teoste saladused. KUHI konverents “Kaasaegselt klassikaline” keskendub klassikalistele kunstitehnikatele ja neid tehnikaid kaasajas kõnelema panevatele kunstnikele. 
Konverentsi alustab Linnar Viik visiooniga tulevikust. Anneli Porri pakub teoreetilist raami nüüdiskunsti vaatamiseks. Oma tööde ja praktika põhjal räägivad tehnikatest ja materjalivalikutest kunstnikud Laura Põld ja Tõnis Saadoja. Disainerid Kärt Ojavee ja Merike Rehepapp arutlevad tarbekunsti ürgtehnikate ja kaasaegse maailma üle. Kuidas tehnoloogia kunstiajalugu uurida ja põnevamaks muuta aitab, räägib Hilkka Hiiop koos Andres Uueniga.

Konverentsi ajakava

9.45-10.15 registreerumine ja avasõnad
10.15-10.35 visioonikõne Linnar Viik
10.40-11.00 Anneli Porri
11.05-11.25 Laura Põld
11.30-11.50 Tõnis Saadoja
11.55-12.15 Hilkka Hiiop
LÕUNA
13.00-13.20 Merike Rehepapp
13.25-13.45 Kärt Ojavee
13.45-14.15 Väikesed ümarlauad. Osalejad saavad küsida ja arutleda esinejatega.
KOHVIPAUS

14.30-16.00 Töötoad 90 min (Töötubadesse registreerimine on juba täitunud!)

KUHI konverentsi korraldavad ühiselt Tallinna Ülikool ja Eesti Kunstiakadeemia. Konverents on osalejale tasuta. Pakutakse ka lõunasööki ja kohvipausi. Korraldajatel on õigus ajakavas ja esinejate nimistus muudatusi teha.

Küsimuste korral kirjuta:
Kristi Laanemäe: kusti@tlu.ee
Anneli Porri: anneli.porri@artun.ee
Konverentsi koduleheküljelt leiad täpsema info esinejate ja ettekannete kohta: https://www.tlu.ee/KUHI
Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

Kunstihariduse ideede konverents: Klassikaliselt kaasaegne

Kolmapäev 24 aprill, 2019

KUHI_1920x1000_01
Kaasaegses kunstis kasutatakse laia kunstitehnikate valikut, kuid sageli jääb uuenduslike digitehnoloogiate varju fakt, et ka põlised tehnikad nagu õlimaal, keraamika, tekstiil on erakordselt tugevad kaasaegse mõtte kandjad. Samas võib aga kaasaegne tehnoloogia olla midagi, mille abil paljastuvad vanade teoste saladused. KUHI konverents “Kaasaegselt klassikaline” keskendub klassikalistele kunstitehnikatele ja neid tehnikaid kaasajas kõnelema panevatele kunstnikele. 
Konverentsi alustab Linnar Viik visiooniga tulevikust. Anneli Porri pakub teoreetilist raami nüüdiskunsti vaatamiseks. Oma tööde ja praktika põhjal räägivad tehnikatest ja materjalivalikutest kunstnikud Laura Põld ja Tõnis Saadoja. Disainerid Kärt Ojavee ja Merike Rehepapp arutlevad tarbekunsti ürgtehnikate ja kaasaegse maailma üle. Kuidas tehnoloogia kunstiajalugu uurida ja põnevamaks muuta aitab, räägib Hilkka Hiiop koos Andres Uueniga.

Konverentsi ajakava

9.45-10.15 registreerumine ja avasõnad
10.15-10.35 visioonikõne Linnar Viik
10.40-11.00 Anneli Porri
11.05-11.25 Laura Põld
11.30-11.50 Tõnis Saadoja
11.55-12.15 Hilkka Hiiop
LÕUNA
13.00-13.20 Merike Rehepapp
13.25-13.45 Kärt Ojavee
13.45-14.15 Väikesed ümarlauad. Osalejad saavad küsida ja arutleda esinejatega.
KOHVIPAUS

14.30-16.00 Töötoad 90 min (Töötubadesse registreerimine on juba täitunud!)

KUHI konverentsi korraldavad ühiselt Tallinna Ülikool ja Eesti Kunstiakadeemia. Konverents on osalejale tasuta. Pakutakse ka lõunasööki ja kohvipausi. Korraldajatel on õigus ajakavas ja esinejate nimistus muudatusi teha.

Küsimuste korral kirjuta:
Kristi Laanemäe: kusti@tlu.ee
Anneli Porri: anneli.porri@artun.ee
Konverentsi koduleheküljelt leiad täpsema info esinejate ja ettekannete kohta: https://www.tlu.ee/KUHI
Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

28.03.2019

HÕS “Õppekavajuhtimine – müüt ja tegelikkus”

Märtsis on HÕSis vaatluse all teema: “Õppekavajuhtimine – müüt ja tegelikkus”

HÕSi esimeses pooles jagavad oma kogemusi õppekavajuhtimisest teiste ülikoolide esindajad – Egert Juuse TalTechist, Maarja Murumägi EBS-ist, Krista Aren TLÜ-st. Seminari teises pooles keskendume Elisabeth Kuusiku juhtimisel EKA õppetöö toimimise protsessidele ja õppekavajuhi rollile selles.

Osalema ootame kõiki huvilisi, teema aktuaalsuset lähtuvalt on eriti oodatud just õppekavajuhid.

Palume hiljemalt 23. märtsil ette registreeruda.

Registreerin enda osaluse.

Seminarid on EKA koosseisulisele ja mittekoosseisulisele õppejõule tasuta. EKA hea õpetamise seminarid toimuvad “EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus” projekti raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.

Postitas Triin Krünberg — Püsilink

HÕS “Õppekavajuhtimine – müüt ja tegelikkus”

Neljapäev 28 märts, 2019

Märtsis on HÕSis vaatluse all teema: “Õppekavajuhtimine – müüt ja tegelikkus”

HÕSi esimeses pooles jagavad oma kogemusi õppekavajuhtimisest teiste ülikoolide esindajad – Egert Juuse TalTechist, Maarja Murumägi EBS-ist, Krista Aren TLÜ-st. Seminari teises pooles keskendume Elisabeth Kuusiku juhtimisel EKA õppetöö toimimise protsessidele ja õppekavajuhi rollile selles.

Osalema ootame kõiki huvilisi, teema aktuaalsuset lähtuvalt on eriti oodatud just õppekavajuhid.

Palume hiljemalt 23. märtsil ette registreeruda.

Registreerin enda osaluse.

Seminarid on EKA koosseisulisele ja mittekoosseisulisele õppejõule tasuta. EKA hea õpetamise seminarid toimuvad “EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus” projekti raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.

Postitas Triin Krünberg — Püsilink

27.02.2019

EKA hea õpetamise seminar „Välistudengid rahvusvahelistuvas EKAs“

mladen-stilinovic

Veebruaris on HÕSis vaatluse all üsna palju kirgi küttev teema: kuidas leida tasakaal üha rahvusvahelisemaks muutva kõrghariduse ning eesti keeles teaduse tegemise ja oma loomingu mõtestamise vahel?

Kindlasti on rahvusvahelised tudengid EKAsse väga oodatud, aga kui nad siia on jõudnud – kes ja kuidas nendega tegeleb? Ning kui EKAs on suund olnud avada rahvusvahelisi õppekavasid, siis kuidas toetada mujalt spetsiaalselt õppetööks nimel siia kolinud tudengeid? Kui valmis on EKA multikultuurseks koolipereks? Kas inglisekeelsed magistri-õppekavad söövad eestikeelsed kümne aasta perspektiivis täiesti välja – poolt- ja vastuargumendid?

HÕSil on plaanis kaks aruteluringi: esimeses jagavad oma kogemusi välistudengite toetamisel Riho Västrik BFMist, Sirli Kalep ja Monika Siirak EBSist, Jete-Maria Võrmer TalTechist ning Tanel Saar EKAst. Teine vestlusring oleks rohkem EKA sees asjade selgeks mõtlemiseks ja kogemuste jagamiseks ning seal osalevad Margit Säde, Kristjan Mändmaa, Anne Pikkov jt.

Küsimused, millele vastust otsitakse, oleksid – kuidas teie oma õppekaval/koolis monitoorite välismaalasest tudengit, kuidas ta on hoitud? Mis tegevusi te lisaks õppetööle pakute? Millega on kõige keerulisem olnud? Milliseid toetavaid tegevusi tehakse õppekava/osakonna sees ja mille osas oodatakse toetust koolilt keskselt?

Palume hiljemalt 22. veebruaril ette registreeruda.

Registreerin enda osaluse.

Seminarid on EKA koosseisulisele ja mittekoosseisulisele õppejõule tasuta. EKA hea õpetamise seminarid toimuvad “EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus” projekti raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.

Postitas Kristiina Krabi — Püsilink

EKA hea õpetamise seminar „Välistudengid rahvusvahelistuvas EKAs“

Kolmapäev 27 veebruar, 2019

mladen-stilinovic

Veebruaris on HÕSis vaatluse all üsna palju kirgi küttev teema: kuidas leida tasakaal üha rahvusvahelisemaks muutva kõrghariduse ning eesti keeles teaduse tegemise ja oma loomingu mõtestamise vahel?

Kindlasti on rahvusvahelised tudengid EKAsse väga oodatud, aga kui nad siia on jõudnud – kes ja kuidas nendega tegeleb? Ning kui EKAs on suund olnud avada rahvusvahelisi õppekavasid, siis kuidas toetada mujalt spetsiaalselt õppetööks nimel siia kolinud tudengeid? Kui valmis on EKA multikultuurseks koolipereks? Kas inglisekeelsed magistri-õppekavad söövad eestikeelsed kümne aasta perspektiivis täiesti välja – poolt- ja vastuargumendid?

HÕSil on plaanis kaks aruteluringi: esimeses jagavad oma kogemusi välistudengite toetamisel Riho Västrik BFMist, Sirli Kalep ja Monika Siirak EBSist, Jete-Maria Võrmer TalTechist ning Tanel Saar EKAst. Teine vestlusring oleks rohkem EKA sees asjade selgeks mõtlemiseks ja kogemuste jagamiseks ning seal osalevad Margit Säde, Kristjan Mändmaa, Anne Pikkov jt.

Küsimused, millele vastust otsitakse, oleksid – kuidas teie oma õppekaval/koolis monitoorite välismaalasest tudengit, kuidas ta on hoitud? Mis tegevusi te lisaks õppetööle pakute? Millega on kõige keerulisem olnud? Milliseid toetavaid tegevusi tehakse õppekava/osakonna sees ja mille osas oodatakse toetust koolilt keskselt?

Palume hiljemalt 22. veebruaril ette registreeruda.

Registreerin enda osaluse.

Seminarid on EKA koosseisulisele ja mittekoosseisulisele õppejõule tasuta. EKA hea õpetamise seminarid toimuvad “EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus” projekti raames. Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.

Postitas Kristiina Krabi — Püsilink

07.03.2019 — 07.02.2019

Hea õpetamise seminari lugemisgrupp

Uus HÕSi formaat, lugemisgrupp, proovib kevadsemestril tempot, kus kohtutakse üle nädala ning loetakse paar peatükki korraga.

Esimene raamat, mille lugemiseks võtaksime, on bell hooks’i “Teaching To Transgress” (1994).

Teine raamat, millega loodaks enne mai lõppu ühele poole saada, on Maggie Bergi ja Barbara K Seeberi “Slow Professor” (2016), aga vaatame jooksvalt.

Esimene kohtumine toimub neljapäeval, 07.03 kell 16.00.

Lugemisplaan:

I kohtumine: peatükid Introduction, Engaged Pedagogy, A Revolution of Values (kokku 35 lk)

II kohtumine: peatükid Embracing Change, Paulo Freire, Theory as Liberatory Practice (42 lk)

III kohtumine: peatükid Essentialism and Experience, Holding My Sisters Hand, Feminist Thinking, Feminist Scholarship (52 lk)

IV kohtumine: peatükid Building a Teaching Community, Language, (48 lk)

V kohtumine: peatükid Confronting Class in the Classroom, Eros, Eroticism and the Pedagogical Process, Ecstasy (32 lk)

Lugemisgrupiga liitumiseks ja küsimuste korral palun kirjutage: maarin.ektermann@artun.ee!

Autorist ja raamatust:

bell hooks (1952) on kirjanik, professor, feminist, aktivist. Oma autorinime on ta laenanud vanavanaemalt ning see kirjutatakse alati väikeste tähtedega, et juhtida tähelepanu isikult ideedele. bell hooksi tekstide fookuses on olnud rassi- ja sooküsimused kaasaegses kapitalistlikus ühiskonnas, uurides, kuidas toimub igapäevases elus piiride põlistamine ning rõhumismustrite loomine. Ta on avaldanud üle 30 raamatu ning rohkelt nii teaduslikke kui laiemale lugejaskonnale mõeldud artikleid, hooks on ka armastatud avalik esineja ja õppejõud.

“Teaching to transgress” (1994) on tema esimene oluline raamat hariduse valdkonnas. Selles esseedekogumikus kirjutab ta isiklikus ja mitte-formaalses stiilis oma tõekspidamitest ja jagab oma õpetamisfilosoofiat. Raamat on mõeldud olema ligipääsetav väga laiale sihtgrupile ning see põhjendab ka autori valitud keelekasutust ja näiteid.

hooksi õpetamisfilosoofia toetub holistilisele haridusele, nn emantsipeerivale pedagoogikale, mille kõige tuntum (ja ka kunstiväljal kõige tsiteeritum) autor on Paulo Freire. Mõlema autori jaoks on olulisel kohal kirjaoskus, aga laiendatud tähenduses – pigem oma hääle leidmise ja selle võimestamise võtmes. Samuti on oluliseks märksõnaks kriitiline teadvus, mille kaudu jõuda enese-teostamiseni kõige laiemas humanistlikus tähenduses. Klassiruum on performatiivne situatsioon, kus julgustatakse ja toetatakse üksteist kammitsate äratundmisel ning siis nendest üle astumisel. Nn kaasav haridus (engaged pedagogy) toetub paljuski kriitilisele ja/ või feministlikule lähenemisele, kuid tähelepanu all on mitte ainult kriitilise mõtlemise arendamine, vaid ka pehmed väärtused nagu emotsioonide kaasamine, tundlikkus jms. Siinse protestntliku tööeetika kontekstis võib nende mõistete rõhutamine isegi mõnevõrra võõristavalt mõjuda. Lisaks tuleb ära märkida, et nii Freire kui hooks ning ka paljud teised emantsipeeriva hariduse autorid suunavad oma õpetused eelkõige marginaliseeritud ühiskonnagruppidega töötavatele õpetajatele, näiteks kohalikele koolidele getodes jne, nii et üks arutelu teema võiks olla ka, kuidas neid emantsipeeriva hariduse klassikuid meie konteksti “tõlkida”.

Teksti pani kokku

Maarin Ektermann

HÕS töögrupist

Kasutatud: http://infed.org/mobi/bell-hooks-on-education/

Postitas Kristiina Krabi — Püsilink

Hea õpetamise seminari lugemisgrupp

Neljapäev 07 märts, 2019 — Neljapäev 07 veebruar, 2019

Uus HÕSi formaat, lugemisgrupp, proovib kevadsemestril tempot, kus kohtutakse üle nädala ning loetakse paar peatükki korraga.

Esimene raamat, mille lugemiseks võtaksime, on bell hooks’i “Teaching To Transgress” (1994).

Teine raamat, millega loodaks enne mai lõppu ühele poole saada, on Maggie Bergi ja Barbara K Seeberi “Slow Professor” (2016), aga vaatame jooksvalt.

Esimene kohtumine toimub neljapäeval, 07.03 kell 16.00.

Lugemisplaan:

I kohtumine: peatükid Introduction, Engaged Pedagogy, A Revolution of Values (kokku 35 lk)

II kohtumine: peatükid Embracing Change, Paulo Freire, Theory as Liberatory Practice (42 lk)

III kohtumine: peatükid Essentialism and Experience, Holding My Sisters Hand, Feminist Thinking, Feminist Scholarship (52 lk)

IV kohtumine: peatükid Building a Teaching Community, Language, (48 lk)

V kohtumine: peatükid Confronting Class in the Classroom, Eros, Eroticism and the Pedagogical Process, Ecstasy (32 lk)

Lugemisgrupiga liitumiseks ja küsimuste korral palun kirjutage: maarin.ektermann@artun.ee!

Autorist ja raamatust:

bell hooks (1952) on kirjanik, professor, feminist, aktivist. Oma autorinime on ta laenanud vanavanaemalt ning see kirjutatakse alati väikeste tähtedega, et juhtida tähelepanu isikult ideedele. bell hooksi tekstide fookuses on olnud rassi- ja sooküsimused kaasaegses kapitalistlikus ühiskonnas, uurides, kuidas toimub igapäevases elus piiride põlistamine ning rõhumismustrite loomine. Ta on avaldanud üle 30 raamatu ning rohkelt nii teaduslikke kui laiemale lugejaskonnale mõeldud artikleid, hooks on ka armastatud avalik esineja ja õppejõud.

“Teaching to transgress” (1994) on tema esimene oluline raamat hariduse valdkonnas. Selles esseedekogumikus kirjutab ta isiklikus ja mitte-formaalses stiilis oma tõekspidamitest ja jagab oma õpetamisfilosoofiat. Raamat on mõeldud olema ligipääsetav väga laiale sihtgrupile ning see põhjendab ka autori valitud keelekasutust ja näiteid.

hooksi õpetamisfilosoofia toetub holistilisele haridusele, nn emantsipeerivale pedagoogikale, mille kõige tuntum (ja ka kunstiväljal kõige tsiteeritum) autor on Paulo Freire. Mõlema autori jaoks on olulisel kohal kirjaoskus, aga laiendatud tähenduses – pigem oma hääle leidmise ja selle võimestamise võtmes. Samuti on oluliseks märksõnaks kriitiline teadvus, mille kaudu jõuda enese-teostamiseni kõige laiemas humanistlikus tähenduses. Klassiruum on performatiivne situatsioon, kus julgustatakse ja toetatakse üksteist kammitsate äratundmisel ning siis nendest üle astumisel. Nn kaasav haridus (engaged pedagogy) toetub paljuski kriitilisele ja/ või feministlikule lähenemisele, kuid tähelepanu all on mitte ainult kriitilise mõtlemise arendamine, vaid ka pehmed väärtused nagu emotsioonide kaasamine, tundlikkus jms. Siinse protestntliku tööeetika kontekstis võib nende mõistete rõhutamine isegi mõnevõrra võõristavalt mõjuda. Lisaks tuleb ära märkida, et nii Freire kui hooks ning ka paljud teised emantsipeeriva hariduse autorid suunavad oma õpetused eelkõige marginaliseeritud ühiskonnagruppidega töötavatele õpetajatele, näiteks kohalikele koolidele getodes jne, nii et üks arutelu teema võiks olla ka, kuidas neid emantsipeeriva hariduse klassikuid meie konteksti “tõlkida”.

Teksti pani kokku

Maarin Ektermann

HÕS töögrupist

Kasutatud: http://infed.org/mobi/bell-hooks-on-education/

Postitas Kristiina Krabi — Püsilink