Näitused

19.02.2020 — 29.03.2020

Laura Kuusk. “Armas algoritm” Kunstihoone galeriis

unnamed (7)

Ajal, kui digimaailm üha rohkem meie elu kontrollib, on ka inimkeha suhe keskkonnaga väga palju muutunud. Laura Kuuse isikunäitus „Armas algoritm“ (kuraator Niekolaas Johannes Lekkerkerk) uurib kohanemis- ja ellujäämissoovi ning koodide loogikale vastuhakkamise produktiivset pinget.

Näitus on Tallinna Kunstihoone galeriis avatud alates 20. veebruarist.

Näitus „Armas algoritm,“ on lavastatud igapäevaliigutuste koreograafiana: vaateaknast saab hübriidorgaaniliste rõivaskulptuuride väljapanek, galeriitöötaja täidab ühtlasi tajujuhi rolli, raamatukogunurk annab täiendavaid juhiseid sotsiaalsete ootuste, tingimuste mõjutamise põhimõtete ja käitumisharjumuste õõnestamiseks, videoinstallatsioon tutvustab kolme mitteinimnäitlejat, kes püüavad inimeste töökeskkondades hakkama saada ja nendega suhestuda, ning lõpuks võib kohata ka mitteinimorganisme, kes ei allu kellelegi.

Näitus avatakse 19. veebruaril kell 18 ja jääb avatuks 29. märtsini.

27. veebruaril kutsume teid Laura Cemini performance’ile „Püüa viga, viska erand“ („Catch Error Throw Exception“), mis mõtiskleb arvutusliku mõtlemise ja algoritmide üle meie igapäevaelus. Näituse raames kutsub kunstnik vaatajaid ka raamatukogunurgas toimuvatele lugemissessioonidele ja teeseenejoogi degusteerimistele.

Laura Kuusk elab ja töötab Tallinnas. Ta tegutseb peamiselt fotograafia, video ja installatsiooni vallas. Suurem osa tema loomingust on seotud visuaalse antropoloogilise leidmaterjali ümbertöötamisega. Kunstnik huvitub kollektiivse teadvuse otsustusprotsessist. Viimastel aastatel on ta töötanud inimkeha kogemustega keskkonnas: kodus, rõivastes ja suhetes tehnoloogiaga. Ta katsetab oma loomingus kehaliste kogemuste visuaalsete jälgede ja sellega, kuidas need on seotud üldisemate ühiskondlik-poliitiliste protsessidega.

Laura Kuusk on õppinud Annecy kõrgemas kunstikoolis (2014, kunstiuuringud MA, DSRA), Eesti kunstiakadeemias (2008, fotograafia MA) ja Tartu ülikoolis (2005, semiootika ja kultuuriteooria BA). Alates 2015. aastast on ta Tallinnas asuva ARS-i kunstistuudio liige. Tegutsenud ka Grenoble’i kunstikeskuses OUI (2009–2015).

Niekolaas Johannes Lekkerkerk töötab kuraatori- ja uurimisagentuuris The Office for Curating ning on Rotterdami mittetulundusliku kunstipinna A Tale of a Tub direktor. Lekkerkerki töö keskmes on igapäevaelu ja töökorralduse, kultuurinormide ning ideoloogiatega seotud sotsiaalsed ja poliitilised diskursused. Erilist tähelepanu pöörab ta debattidele antropotseeni, ökoloogia ja kliima, posthumanismi ning looduse ja kultuuri üha keerukama läbipõimumise teemal. Hiljuti avaldas Lekkerkerk teose „The Standard Book of Noun-Verb Exhibition Grammar“ (Onomatopee, 2018), kus käsitleb näitust ökoloogilise kooslusena. Aastal 2012 pälvis ta esimesena Demergoni kuraatoripreemia ja 2014. aastal sai ta kunstikeskuse Akbank Sanat rahvusvahelise kuraatoritöö võistluse laureaadiks.

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

Laura Kuusk. “Armas algoritm” Kunstihoone galeriis

Kolmapäev 19 veebruar, 2020 — Pühapäev 29 märts, 2020

unnamed (7)

Ajal, kui digimaailm üha rohkem meie elu kontrollib, on ka inimkeha suhe keskkonnaga väga palju muutunud. Laura Kuuse isikunäitus „Armas algoritm“ (kuraator Niekolaas Johannes Lekkerkerk) uurib kohanemis- ja ellujäämissoovi ning koodide loogikale vastuhakkamise produktiivset pinget.

Näitus on Tallinna Kunstihoone galeriis avatud alates 20. veebruarist.

Näitus „Armas algoritm,“ on lavastatud igapäevaliigutuste koreograafiana: vaateaknast saab hübriidorgaaniliste rõivaskulptuuride väljapanek, galeriitöötaja täidab ühtlasi tajujuhi rolli, raamatukogunurk annab täiendavaid juhiseid sotsiaalsete ootuste, tingimuste mõjutamise põhimõtete ja käitumisharjumuste õõnestamiseks, videoinstallatsioon tutvustab kolme mitteinimnäitlejat, kes püüavad inimeste töökeskkondades hakkama saada ja nendega suhestuda, ning lõpuks võib kohata ka mitteinimorganisme, kes ei allu kellelegi.

Näitus avatakse 19. veebruaril kell 18 ja jääb avatuks 29. märtsini.

27. veebruaril kutsume teid Laura Cemini performance’ile „Püüa viga, viska erand“ („Catch Error Throw Exception“), mis mõtiskleb arvutusliku mõtlemise ja algoritmide üle meie igapäevaelus. Näituse raames kutsub kunstnik vaatajaid ka raamatukogunurgas toimuvatele lugemissessioonidele ja teeseenejoogi degusteerimistele.

Laura Kuusk elab ja töötab Tallinnas. Ta tegutseb peamiselt fotograafia, video ja installatsiooni vallas. Suurem osa tema loomingust on seotud visuaalse antropoloogilise leidmaterjali ümbertöötamisega. Kunstnik huvitub kollektiivse teadvuse otsustusprotsessist. Viimastel aastatel on ta töötanud inimkeha kogemustega keskkonnas: kodus, rõivastes ja suhetes tehnoloogiaga. Ta katsetab oma loomingus kehaliste kogemuste visuaalsete jälgede ja sellega, kuidas need on seotud üldisemate ühiskondlik-poliitiliste protsessidega.

Laura Kuusk on õppinud Annecy kõrgemas kunstikoolis (2014, kunstiuuringud MA, DSRA), Eesti kunstiakadeemias (2008, fotograafia MA) ja Tartu ülikoolis (2005, semiootika ja kultuuriteooria BA). Alates 2015. aastast on ta Tallinnas asuva ARS-i kunstistuudio liige. Tegutsenud ka Grenoble’i kunstikeskuses OUI (2009–2015).

Niekolaas Johannes Lekkerkerk töötab kuraatori- ja uurimisagentuuris The Office for Curating ning on Rotterdami mittetulundusliku kunstipinna A Tale of a Tub direktor. Lekkerkerki töö keskmes on igapäevaelu ja töökorralduse, kultuurinormide ning ideoloogiatega seotud sotsiaalsed ja poliitilised diskursused. Erilist tähelepanu pöörab ta debattidele antropotseeni, ökoloogia ja kliima, posthumanismi ning looduse ja kultuuri üha keerukama läbipõimumise teemal. Hiljuti avaldas Lekkerkerk teose „The Standard Book of Noun-Verb Exhibition Grammar“ (Onomatopee, 2018), kus käsitleb näitust ökoloogilise kooslusena. Aastal 2012 pälvis ta esimesena Demergoni kuraatoripreemia ja 2014. aastal sai ta kunstikeskuse Akbank Sanat rahvusvahelise kuraatoritöö võistluse laureaadiks.

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

12.02.2020 — 23.02.2020

Moeosakonna eksperimentaalvormide näitus HULL HALL annab “hallile massile” uue tähenduse

_35A0104_2-Editx
_35A0104_2-Editx (1)
_35A0007_2-Editx
_35A0063-Editx
_35A0201_2-Editx
_35A0104_2-Editx

Minimaalne värv. Maksimaalne vorm.

HULL HALL on Eesti Kunstiakadeemia eksperimentaalvormide seeria, kus omavahel põimuvad halli värvi kahvatu loomus ja enneolematutesse rakurssidesse püüdlevad vormimängud. Näituse ühe põhikomponendi, värvi, näiline minimaalsus laseb materjalil avaneda täiesti uues valguses – luues kaasahaarava diversiooni argipäevale ja nakatades oma strukturaalsete pöörasustega. See ei ole lihtsalt hall mass, vaid isepäiste vaimusünnitiste alternatiivuniversum, kus koonduvad abstraktsed ahelad, kõrgustesse kasvavad kehad ja vooglevad maailmavallutajad.

Liisi Eesmaa eestvedamisel läbi viidud kursus provotseeris tudengeid oma toormaterjaliga. Kõik vormid on valminud pehmemööbli täiteks mõeldud ruudukujulistest tekstiilplaatidest, mis äratati prügimäele mineku asemel uuele elule. Tegu on ühe keerulisema materjaliga vormieksperimentide seeria ajaloos, mis jooksutas kokku ajude kõvakettaid ning kohmetas osavamaidki käepaare, sest materjal ei allunud hästi moeloojate põhilistele töövõtetele – lõikamisele ja õmblemisele. Seetõttu tuli leiutada pidevalt uusi meetodeid, kuidas luua midagi millestki, mis ei olegi kangas. Näiliselt ilmetust ning kangekaelsest materjalist kasvas siiski ühel hetkel välja imetabaste karakterite maailm, kus unenäoline lind teeb 60 tiivaripsutust, emapuu “juured” on endasse kogunud 35 meetrit materjali, nunnarüü peakate võtab enda kanda 8 kg koorma ja helidega täidetud mullilised pinnad haaravad kaasa oma uinutava teraapilisusega. Iga olend selles maailmas jutustab vaatlejale oma loo, lennutab sind kõrgele ja hullutab kas suurema või väiksema halli doosiga.

Näitus on täies mahus avatud Viru Keskuse aatriumis 12.02.- 23.02.2020. Väljapanek jääb fotodena üles veel mitmeks nädalaks.

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

Moeosakonna eksperimentaalvormide näitus HULL HALL annab “hallile massile” uue tähenduse

Kolmapäev 12 veebruar, 2020 — Pühapäev 23 veebruar, 2020

_35A0104_2-Editx
_35A0104_2-Editx (1)
_35A0007_2-Editx
_35A0063-Editx
_35A0201_2-Editx
_35A0104_2-Editx

Minimaalne värv. Maksimaalne vorm.

HULL HALL on Eesti Kunstiakadeemia eksperimentaalvormide seeria, kus omavahel põimuvad halli värvi kahvatu loomus ja enneolematutesse rakurssidesse püüdlevad vormimängud. Näituse ühe põhikomponendi, värvi, näiline minimaalsus laseb materjalil avaneda täiesti uues valguses – luues kaasahaarava diversiooni argipäevale ja nakatades oma strukturaalsete pöörasustega. See ei ole lihtsalt hall mass, vaid isepäiste vaimusünnitiste alternatiivuniversum, kus koonduvad abstraktsed ahelad, kõrgustesse kasvavad kehad ja vooglevad maailmavallutajad.

Liisi Eesmaa eestvedamisel läbi viidud kursus provotseeris tudengeid oma toormaterjaliga. Kõik vormid on valminud pehmemööbli täiteks mõeldud ruudukujulistest tekstiilplaatidest, mis äratati prügimäele mineku asemel uuele elule. Tegu on ühe keerulisema materjaliga vormieksperimentide seeria ajaloos, mis jooksutas kokku ajude kõvakettaid ning kohmetas osavamaidki käepaare, sest materjal ei allunud hästi moeloojate põhilistele töövõtetele – lõikamisele ja õmblemisele. Seetõttu tuli leiutada pidevalt uusi meetodeid, kuidas luua midagi millestki, mis ei olegi kangas. Näiliselt ilmetust ning kangekaelsest materjalist kasvas siiski ühel hetkel välja imetabaste karakterite maailm, kus unenäoline lind teeb 60 tiivaripsutust, emapuu “juured” on endasse kogunud 35 meetrit materjali, nunnarüü peakate võtab enda kanda 8 kg koorma ja helidega täidetud mullilised pinnad haaravad kaasa oma uinutava teraapilisusega. Iga olend selles maailmas jutustab vaatlejale oma loo, lennutab sind kõrgele ja hullutab kas suurema või väiksema halli doosiga.

Näitus on täies mahus avatud Viru Keskuse aatriumis 12.02.- 23.02.2020. Väljapanek jääb fotodena üles veel mitmeks nädalaks.

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

02.02.2020 — 23.02.2020

Austria kirjaniku Anna Weidenholzeri ja Liina Siibi koostööprojekt „Wo du die Zwiebeln finden wirst“ Berliinis

Berlin_AdK

Berliini Kunstide Akadeemia (Akademie der Künste) Noorte Akadeemia näitusel Where The Story Unfolds 2.–23. veebruarini 2020 on esil Austria kirjaniku Anna Weidenholzeri ja EKA graafika osakonna professor Liina Siibi koostööprojekt – installatsioon, mis hõlmab Siibi 10 minuti pikkust video inimestest Helsingi metroojaamas ja bussis ning Anna Weidenholzeri Junge Akademie residentuuris valminud lühijuttu “Wo du die Zwiebeln finden wirst” (Kust leida sibulaid). Lühijutt on kakskeelsena loetav seinal ja brošüürina korvist kaasavõetav.

Käesolev näituseprojekt on Anna ja Liina teine ühistöö, kus nad vaatlevad inimeste igapäevasteid tegevusi. Installatsioon on nende ühine avastusretk, milles uuritakse küsimusi, kuidas me tajume oma keskkonda ja milliseid lugusid päästavad valla detailid ja stseenid, mida me märkame, ning laused, mida me möödaminnes kuuleme. Liina Siib jäädvustab suvepäeva maa-aluses metroos oma kaameraga, Anna Weidenholzer jutustab loo kohtumisest, mis võiks olla nende kujutiste taga.

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

Austria kirjaniku Anna Weidenholzeri ja Liina Siibi koostööprojekt „Wo du die Zwiebeln finden wirst“ Berliinis

Pühapäev 02 veebruar, 2020 — Pühapäev 23 veebruar, 2020

Berlin_AdK

Berliini Kunstide Akadeemia (Akademie der Künste) Noorte Akadeemia näitusel Where The Story Unfolds 2.–23. veebruarini 2020 on esil Austria kirjaniku Anna Weidenholzeri ja EKA graafika osakonna professor Liina Siibi koostööprojekt – installatsioon, mis hõlmab Siibi 10 minuti pikkust video inimestest Helsingi metroojaamas ja bussis ning Anna Weidenholzeri Junge Akademie residentuuris valminud lühijuttu “Wo du die Zwiebeln finden wirst” (Kust leida sibulaid). Lühijutt on kakskeelsena loetav seinal ja brošüürina korvist kaasavõetav.

Käesolev näituseprojekt on Anna ja Liina teine ühistöö, kus nad vaatlevad inimeste igapäevasteid tegevusi. Installatsioon on nende ühine avastusretk, milles uuritakse küsimusi, kuidas me tajume oma keskkonda ja milliseid lugusid päästavad valla detailid ja stseenid, mida me märkame, ning laused, mida me möödaminnes kuuleme. Liina Siib jäädvustab suvepäeva maa-aluses metroos oma kaameraga, Anna Weidenholzer jutustab loo kohtumisest, mis võiks olla nende kujutiste taga.

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

27.02.2020

EKA avatud uste päev 2020

pallid2_0x0_acf_cropped

EKA avatud uste päev toimub 27. veebruaril 2020 EKA uues majas, aadressil Põhja pst 7.

Märgi päev kalendrisse, sest EKA lahtiste uste päev toimub taas ning sel korral oled oodatud meie uude majja – siin kohtuvad traditsioonilised oskused ja tulevikutehnoloogiad! Tutvuda saab EKAs õpetatavate erialadega, toimuvad kohtumised tudengite ja õppejõududega. Lisaks on avatud meie mitmekülgsed stuudiod ja töökojad, kus toimuvad põnevad töötoad, millega saab esimese kogemuse, kuidas oleks EKAs õppida. Samuti on üle maja väljas tudengitööde näitused, mis tutvustavad, mille kallal meie üliõpilased just praegu töötavad.

Lisainfo peagi.

Tere tulemast!

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

EKA avatud uste päev 2020

Neljapäev 27 veebruar, 2020

pallid2_0x0_acf_cropped

EKA avatud uste päev toimub 27. veebruaril 2020 EKA uues majas, aadressil Põhja pst 7.

Märgi päev kalendrisse, sest EKA lahtiste uste päev toimub taas ning sel korral oled oodatud meie uude majja – siin kohtuvad traditsioonilised oskused ja tulevikutehnoloogiad! Tutvuda saab EKAs õpetatavate erialadega, toimuvad kohtumised tudengite ja õppejõududega. Lisaks on avatud meie mitmekülgsed stuudiod ja töökojad, kus toimuvad põnevad töötoad, millega saab esimese kogemuse, kuidas oleks EKAs õppida. Samuti on üle maja väljas tudengitööde näitused, mis tutvustavad, mille kallal meie üliõpilased just praegu töötavad.

Lisainfo peagi.

Tere tulemast!

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

28.01.2020 — 08.02.2020

Koristada ja valvata ja koristada / Maintenance Is a Drag

Screenshot 2020-01-27 at 19.19.00

Olete oodatud „Koristada ja valvata ja koristada” avamisele EKA Galeriis 28. jaanuaril 2020 kell 18. Näitus on avatud kuni 8. veebruarini, T-L 12-18.

„Pärast Vent Space projektiruumi asutamist ning esimese hooaja juhtimist jäi miski õhku: millised on või peaksid olema väärtushinnangud ning arusaamad, mille EKA-st kaasa võtame? Milliste institutsioonidena tajume kunstiülikooli näitusepindu ning milliseid küsimusi ja vastuolusid need tekitavad? Kahenädalase EKA galerii hõivamise jooksul näitlikustame oma kollektiivse kogemuse najalt EKA alla kuuluva galerii ja projektiruumi strukturaalseid ning sisulisi vabadusi ja piiranguid, rollijaotusi ja -mittejaotusi ning näitustega kaasnevat nähtamatut tööd.”

 

https://www.facebook.com/events/1041192366239426/

Postitas Sidney Lepp — Püsilink

Koristada ja valvata ja koristada / Maintenance Is a Drag

Teisipäev 28 jaanuar, 2020 — Laupäev 08 veebruar, 2020

Screenshot 2020-01-27 at 19.19.00

Olete oodatud „Koristada ja valvata ja koristada” avamisele EKA Galeriis 28. jaanuaril 2020 kell 18. Näitus on avatud kuni 8. veebruarini, T-L 12-18.

„Pärast Vent Space projektiruumi asutamist ning esimese hooaja juhtimist jäi miski õhku: millised on või peaksid olema väärtushinnangud ning arusaamad, mille EKA-st kaasa võtame? Milliste institutsioonidena tajume kunstiülikooli näitusepindu ning milliseid küsimusi ja vastuolusid need tekitavad? Kahenädalase EKA galerii hõivamise jooksul näitlikustame oma kollektiivse kogemuse najalt EKA alla kuuluva galerii ja projektiruumi strukturaalseid ning sisulisi vabadusi ja piiranguid, rollijaotusi ja -mittejaotusi ning näitustega kaasnevat nähtamatut tööd.”

 

https://www.facebook.com/events/1041192366239426/

Postitas Sidney Lepp — Püsilink

17.01.2020 — 29.03.2020

Kunstiteaduse tudengite kureeritud näitus jutustab Vanemuise mitmekihilise loo

Tartmus_Vanemuine_plakat-1

Tartu Kunstimuuseumis on avatud EKA tudengite kureeritud näitus, kus asetatakse valgusvihku sel aastal 150. juubelit tähistava Teater Vanemuise algusaastad. 

Näitus „Kui teatrituled süttisid…“ jutustab ühe teatri mitmekihilise loo, tutvustades Vanemuise algusajale keskenduvat graafikamappi „Teater Wanemuine 100“. Mapis kohtuvad kaks olulist ajahetke: eestikeelse teatri sünniaeg ja mapi valmimisaeg ehk 1970ndate algus, mil kohalikku teatrivälja mõjutas ühelt poolt ümbritsev nõukogude aeg, teisalt alanud teatriuuendus. 

Eesti Kunstiakadeemia kunstiteaduse tudengid, kes näituse kureerisid, sukeldusid kunstimaailmast teatriilma ning tõid muuseumi väikese osa eesti teatriajaloost. Tartu Kunstimuuseumi kogusse kuuluvat mappi ei ole teadaolevalt varem eksponeeritud. Sellest tulenevalt avanes võimalus mapis sisalduvad kollaažid detektiivlikult lahti harutada ja nende allikatesse kaevuda, et mapi tagamaid paremini tundma õppida. 

Tartu Kunstimuuseumi projektiruum on alguste kohtumispaik, kus graafikalehed tähistavad esimese peatüki kujunemist eesti teatriajaloos ning Vanemuise 100. juubeli lavastuste helikatkendid viitavad 1970ndate teatriuuendusele. Näituseruum on inspireeritud Eesti teatri 1880ndate lavakujunduse toapildist, mil enamasti toodi teatripuhvetist lava keskele suur laud ja selle ümber Viini toolid. Nagu toona ei olnud vahet, kas tegemist on talutare, rüütlilossi või linnakorteriga, pakub ka näituseruum pidevaid muutusi ning mõtlemisainet eesti teatri kohta praegu ja ajaloos nii külastaja seniste kogemuste kui ka näituseeksponaatide valguses. 

Näitus “Kui teatrituled süttisid… Ajarännak Vanemuise algusaega” jääb avatuks 29. märtsini 2020. 

Kuraatorid: Kristel Akerman, Gerli Mägi, Iti Niinemets, Veronika Ovsyannikova, Laura Rajala (Eesti Kunstiakadeemia näituseprojekti kursuse tudengid) Graafiline disain: Tuuli Aule Näituse helimontaaž: ERR arhiiv, montaaž Erik Pello Koordinaator: Kristlyn Liier Töögrupp: Richard Adang, Nele Ambos, Indrek Grigor, Joanna Hoffmann, Hedi Jaansoo, Hanna-Liis Kont, Kristlyn Liier, Katrin Lõoke, Julia Polujanenkova, Riin Lisett Rei, Anti Saar, Peeter Talvistu, Kristo Tamm. Täname: teater Vanemuine, NUKU teater ja muuseum, Tartu Ülikooli muuseum, Anu Allas, Maarin Ektermann, Annemari Parmakson, Mihkel Tikerpalu Toetajad: Eesti Kultuurkapital, Eesti Kunstiakadeemia

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

Kunstiteaduse tudengite kureeritud näitus jutustab Vanemuise mitmekihilise loo

Reede 17 jaanuar, 2020 — Pühapäev 29 märts, 2020

Tartmus_Vanemuine_plakat-1

Tartu Kunstimuuseumis on avatud EKA tudengite kureeritud näitus, kus asetatakse valgusvihku sel aastal 150. juubelit tähistava Teater Vanemuise algusaastad. 

Näitus „Kui teatrituled süttisid…“ jutustab ühe teatri mitmekihilise loo, tutvustades Vanemuise algusajale keskenduvat graafikamappi „Teater Wanemuine 100“. Mapis kohtuvad kaks olulist ajahetke: eestikeelse teatri sünniaeg ja mapi valmimisaeg ehk 1970ndate algus, mil kohalikku teatrivälja mõjutas ühelt poolt ümbritsev nõukogude aeg, teisalt alanud teatriuuendus. 

Eesti Kunstiakadeemia kunstiteaduse tudengid, kes näituse kureerisid, sukeldusid kunstimaailmast teatriilma ning tõid muuseumi väikese osa eesti teatriajaloost. Tartu Kunstimuuseumi kogusse kuuluvat mappi ei ole teadaolevalt varem eksponeeritud. Sellest tulenevalt avanes võimalus mapis sisalduvad kollaažid detektiivlikult lahti harutada ja nende allikatesse kaevuda, et mapi tagamaid paremini tundma õppida. 

Tartu Kunstimuuseumi projektiruum on alguste kohtumispaik, kus graafikalehed tähistavad esimese peatüki kujunemist eesti teatriajaloos ning Vanemuise 100. juubeli lavastuste helikatkendid viitavad 1970ndate teatriuuendusele. Näituseruum on inspireeritud Eesti teatri 1880ndate lavakujunduse toapildist, mil enamasti toodi teatripuhvetist lava keskele suur laud ja selle ümber Viini toolid. Nagu toona ei olnud vahet, kas tegemist on talutare, rüütlilossi või linnakorteriga, pakub ka näituseruum pidevaid muutusi ning mõtlemisainet eesti teatri kohta praegu ja ajaloos nii külastaja seniste kogemuste kui ka näituseeksponaatide valguses. 

Näitus “Kui teatrituled süttisid… Ajarännak Vanemuise algusaega” jääb avatuks 29. märtsini 2020. 

Kuraatorid: Kristel Akerman, Gerli Mägi, Iti Niinemets, Veronika Ovsyannikova, Laura Rajala (Eesti Kunstiakadeemia näituseprojekti kursuse tudengid) Graafiline disain: Tuuli Aule Näituse helimontaaž: ERR arhiiv, montaaž Erik Pello Koordinaator: Kristlyn Liier Töögrupp: Richard Adang, Nele Ambos, Indrek Grigor, Joanna Hoffmann, Hedi Jaansoo, Hanna-Liis Kont, Kristlyn Liier, Katrin Lõoke, Julia Polujanenkova, Riin Lisett Rei, Anti Saar, Peeter Talvistu, Kristo Tamm. Täname: teater Vanemuine, NUKU teater ja muuseum, Tartu Ülikooli muuseum, Anu Allas, Maarin Ektermann, Annemari Parmakson, Mihkel Tikerpalu Toetajad: Eesti Kultuurkapital, Eesti Kunstiakadeemia

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

17.12.2019 — 20.12.2019

Näitus merekonteineris: ELURUUM + LAMBAVILL

konteiner_EKA_eluruum_03

Teisipäeval 17.12 kell 19 avatakse Eesti Kunstiakadeemia ees olevas merekonteineris näitus ELURUUM + LAMBAVILL, kus saab näha sisearhitektuuri ja tekstiilidisaini osakonna koostööna eriala-projektide Eluruum ja Eksperimentaaltekstiil raames valminud töid.

Algaval aastal täitub merekonteineri kasutuselevõtust 50 aastat. EKA sisearhitektuuri 2. kursuse ELURUUMI erialaprojekt keskendub konteinerile kui minimaalsele elamismudelile. ELURUUMI kursuse idee on mõtestada elamise ruumi. Mis on kodu ja milline peaks olema hea eluruum, kui lähtekohaks on kindlate mõõtudega raamistik?

Tudengid on valinud fiktiivseks tellijaks ühe tuntud inimese, kellele eluruum projekteerida. Lähtudes avalikust infost analüüsiti tellija eluviisi iseärasusi, koostati ruumiprogramm ja loodi disainikontseptsioon valitud asukohta Põhja-Tallinna linnaruumis.

Lisaks keskendus ühisprojekt LAMBAVILLA kui taastuva jääkmaterjali kasutusele interjööris. Disainiteaduskonna tudengitega koostöös otsiti villale rakendust merekonteineri atmosfääri parandamiseks ning lahendati interjööri sobiv ruumi- või sisustuselement.

Konteineri installatsioon on inspireeritud ühest villakasutuse ideest. Väljapanek võtab kokku kursusel tehtu ja pakub installatiivset ruumikogemust konteineris.

Tudengid: Germo Ausin, Silvia Ingver, Sanna-Betty Jaanimaa, Marie Jõgi, Regina Kaasik, Ann Katriin Kelder, Elin Kenzie Kornav, Kertu Kuusemets, Kristiina Püü, Celine-Cathy Raaga, Hannele Saagpakk, Grete-Loviis Saar, Linda Zupping, Loviise Talvaru, Linda-Maria Urke, Alessandra Sanna, Marleen Helimets, Mihkel Arold, Zane Shumeiko

Tellijad: Kersti Kaljulaid, Kalev Mark Kostabi, Lenna Kuurmaa, Kerli Kõiv, Ivo Linna, Erik Orgu, Jaan Pehk, Rein Pill, Mirtel Pohla, Tuuli Roosma, Tom-Olaf Urb (Reket), Erkki-Sven Tüür, Keanu Reeves, Kanye West

Juhendajad: Tüüne-Kristin Vaikla, Urmo Vaikla, Eve Komp, Liina-Liis Pihu, Katrin Kabun, Jüri Kermik

Näitus jääb konteineris avatuks kuni 20.12.2019.

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

Näitus merekonteineris: ELURUUM + LAMBAVILL

Teisipäev 17 detsember, 2019 — Reede 20 detsember, 2019

konteiner_EKA_eluruum_03

Teisipäeval 17.12 kell 19 avatakse Eesti Kunstiakadeemia ees olevas merekonteineris näitus ELURUUM + LAMBAVILL, kus saab näha sisearhitektuuri ja tekstiilidisaini osakonna koostööna eriala-projektide Eluruum ja Eksperimentaaltekstiil raames valminud töid.

Algaval aastal täitub merekonteineri kasutuselevõtust 50 aastat. EKA sisearhitektuuri 2. kursuse ELURUUMI erialaprojekt keskendub konteinerile kui minimaalsele elamismudelile. ELURUUMI kursuse idee on mõtestada elamise ruumi. Mis on kodu ja milline peaks olema hea eluruum, kui lähtekohaks on kindlate mõõtudega raamistik?

Tudengid on valinud fiktiivseks tellijaks ühe tuntud inimese, kellele eluruum projekteerida. Lähtudes avalikust infost analüüsiti tellija eluviisi iseärasusi, koostati ruumiprogramm ja loodi disainikontseptsioon valitud asukohta Põhja-Tallinna linnaruumis.

Lisaks keskendus ühisprojekt LAMBAVILLA kui taastuva jääkmaterjali kasutusele interjööris. Disainiteaduskonna tudengitega koostöös otsiti villale rakendust merekonteineri atmosfääri parandamiseks ning lahendati interjööri sobiv ruumi- või sisustuselement.

Konteineri installatsioon on inspireeritud ühest villakasutuse ideest. Väljapanek võtab kokku kursusel tehtu ja pakub installatiivset ruumikogemust konteineris.

Tudengid: Germo Ausin, Silvia Ingver, Sanna-Betty Jaanimaa, Marie Jõgi, Regina Kaasik, Ann Katriin Kelder, Elin Kenzie Kornav, Kertu Kuusemets, Kristiina Püü, Celine-Cathy Raaga, Hannele Saagpakk, Grete-Loviis Saar, Linda Zupping, Loviise Talvaru, Linda-Maria Urke, Alessandra Sanna, Marleen Helimets, Mihkel Arold, Zane Shumeiko

Tellijad: Kersti Kaljulaid, Kalev Mark Kostabi, Lenna Kuurmaa, Kerli Kõiv, Ivo Linna, Erik Orgu, Jaan Pehk, Rein Pill, Mirtel Pohla, Tuuli Roosma, Tom-Olaf Urb (Reket), Erkki-Sven Tüür, Keanu Reeves, Kanye West

Juhendajad: Tüüne-Kristin Vaikla, Urmo Vaikla, Eve Komp, Liina-Liis Pihu, Katrin Kabun, Jüri Kermik

Näitus jääb konteineris avatuks kuni 20.12.2019.

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

07.11.2019 — 24.02.2019

Kunstnikuraamatute näitus “Zero Waste” EKA raamatukogus

Mark_Hiir_Acid_in_Water
Brit_Kikas_Not_BioDegradable
Brit_Kikas_Not_BioDegradable2
LiisMarleenVerilaskja_Toxic Relationship
Maria_Izabella_Lehtsaar_II_Tangled_Fingers
Mark_Hiir_Acid_in_Water

Zero Waste viitab vastutustundlikule eluviisile, raiskamise lõpetamisele ja muretsemisele planeedi tuleviku pärast. Näituse töödes ei näe me ainult saastamise ja loodushoiu temaatikat, samaväärt oluline on inimsuhtete väärtustamine.

Eesti Kunstiakadeemia (EKA) graafika osakonna II kursus (Mark Hiir, Brit Kikas, Maria Izabella Lehtsaar, Liis-Marleen Verilaskja) kutsus kevadel Bristoli Vabagraafika Uuringute Keskuse kunstnikuraamatu klubi huvitatud liikmeid töötama ühiselt teemal Zero Waste. Selle teema kasuks otsustati ühise ajurünnaku tulemusel – küsimuse fookuses, mis võiks olla ühisosa, mis üliõpilasi kõige rohkem kõnetaks. 

EKA tudengite 2019. aasta kunstnikuraamatud on eksponeeritud EKA raamatukogu parempoolsetes vitriinides ja need on valdavalt teostatud traditsioonilistes graafikatehnikates – kasutatud on nii linoollõiget, kõrgtrükki, käsiladu, oforti kui ka siiditrükki. Kursuse juhendajad on Eve Kask ja Lennart Mänd (EKA aksessuaari- ja köitedisain), kes on koostööd teinud üle 20 aasta.

Näitusel osalevad EKA graafika üliõpilased Pille Alasi, Mark Hiir, Brit Kikas, Maria Izabella Lehtsaar, Liis-Marleen Verilaskja. 

Briti kunstnikuraamatud on eksponeeritud vasakpoolsetes vitriinides ja Bristoli UWE poolt osalevad Beatriz Leonardo, Niamh Fahy, Zelda Velika, Chrystal Cherniwchan & Sarah Bodman, Stephen Fowler, Gen Harrison. Lisaks on näitusel esindatud järgmised autorid Bristoli Vabagraafika Uuringute Keskuse kunstnikuraamatu arhiivist: Daniel Lehan, Julie Johnstone, Jeremy Dixon, Corinne Welch, Angie Butler, Hazel Grainger, Simon Kentgens, Stephen Spurrier, Imi Maufe, Rebecca Weeks, Sarah Nicholls, Eric Watier, Mark Pawson, EAK Press, Hazel Grainger.
Näitus oli eelnevalt eksponeeritud graafika osakonna kunstnikuraamatu kogu laiendatud väljapanekuga Bristolis (UK), Bower Ashton raamatukogus 20.09.–20.10.2019: bookarts.uwe.ac.uk/zero/

 

Lisainfo:
Eve Kask
Graafika osakonna dotsent
Vabade kunstide teaduskond
Eesti Kunstiakadeemia
Põhja pst 7, Tallinn 10412
tel: +372 5152040

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

Kunstnikuraamatute näitus “Zero Waste” EKA raamatukogus

Neljapäev 07 november, 2019 — Pühapäev 24 veebruar, 2019

Mark_Hiir_Acid_in_Water
Brit_Kikas_Not_BioDegradable
Brit_Kikas_Not_BioDegradable2
LiisMarleenVerilaskja_Toxic Relationship
Maria_Izabella_Lehtsaar_II_Tangled_Fingers
Mark_Hiir_Acid_in_Water

Zero Waste viitab vastutustundlikule eluviisile, raiskamise lõpetamisele ja muretsemisele planeedi tuleviku pärast. Näituse töödes ei näe me ainult saastamise ja loodushoiu temaatikat, samaväärt oluline on inimsuhtete väärtustamine.

Eesti Kunstiakadeemia (EKA) graafika osakonna II kursus (Mark Hiir, Brit Kikas, Maria Izabella Lehtsaar, Liis-Marleen Verilaskja) kutsus kevadel Bristoli Vabagraafika Uuringute Keskuse kunstnikuraamatu klubi huvitatud liikmeid töötama ühiselt teemal Zero Waste. Selle teema kasuks otsustati ühise ajurünnaku tulemusel – küsimuse fookuses, mis võiks olla ühisosa, mis üliõpilasi kõige rohkem kõnetaks. 

EKA tudengite 2019. aasta kunstnikuraamatud on eksponeeritud EKA raamatukogu parempoolsetes vitriinides ja need on valdavalt teostatud traditsioonilistes graafikatehnikates – kasutatud on nii linoollõiget, kõrgtrükki, käsiladu, oforti kui ka siiditrükki. Kursuse juhendajad on Eve Kask ja Lennart Mänd (EKA aksessuaari- ja köitedisain), kes on koostööd teinud üle 20 aasta.

Näitusel osalevad EKA graafika üliõpilased Pille Alasi, Mark Hiir, Brit Kikas, Maria Izabella Lehtsaar, Liis-Marleen Verilaskja. 

Briti kunstnikuraamatud on eksponeeritud vasakpoolsetes vitriinides ja Bristoli UWE poolt osalevad Beatriz Leonardo, Niamh Fahy, Zelda Velika, Chrystal Cherniwchan & Sarah Bodman, Stephen Fowler, Gen Harrison. Lisaks on näitusel esindatud järgmised autorid Bristoli Vabagraafika Uuringute Keskuse kunstnikuraamatu arhiivist: Daniel Lehan, Julie Johnstone, Jeremy Dixon, Corinne Welch, Angie Butler, Hazel Grainger, Simon Kentgens, Stephen Spurrier, Imi Maufe, Rebecca Weeks, Sarah Nicholls, Eric Watier, Mark Pawson, EAK Press, Hazel Grainger.
Näitus oli eelnevalt eksponeeritud graafika osakonna kunstnikuraamatu kogu laiendatud väljapanekuga Bristolis (UK), Bower Ashton raamatukogus 20.09.–20.10.2019: bookarts.uwe.ac.uk/zero/

 

Lisainfo:
Eve Kask
Graafika osakonna dotsent
Vabade kunstide teaduskond
Eesti Kunstiakadeemia
Põhja pst 7, Tallinn 10412
tel: +372 5152040

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

13.12.2019

13 & reede: Kraami lõpupidu & laivid

Kraami-lõpupidu-foto-Killu-Sukmit-1

13 & reede: Kraami lõpupidu & laivid                                       & EKA graafika eriala kolmanda kursuse tudengite grupinäitus “Pehmed Narratiivid”

Esinevad: Hello Killu, Riin Maide & Co. moeshow, nostalgilise kostüümidraamaga “Minevik, nagu mina seda mäletan”. Tegemist on Riin Maide laiendusega tema samanimelisele tööle, mis on paegu väljas Kraamis oleval grupinäitusel “Pehmed narratiivid”. Poeetilis-dramaatiline kollektiiv Las Cuervas Trágicas (Hanneleele ja Kätlin Kaldmaa), Lilli-Krõõt Repnau.

Kunstiruumis Kraam on samal päeval avatud grupinäitus “Pehmed narratiivid”, mida saab vaadata kuni 29. detsembrini.

** Foto: Killu Sukmit

Postitas Maria Erikson — Püsilink

13 & reede: Kraami lõpupidu & laivid

Reede 13 detsember, 2019

Kraami-lõpupidu-foto-Killu-Sukmit-1

13 & reede: Kraami lõpupidu & laivid                                       & EKA graafika eriala kolmanda kursuse tudengite grupinäitus “Pehmed Narratiivid”

Esinevad: Hello Killu, Riin Maide & Co. moeshow, nostalgilise kostüümidraamaga “Minevik, nagu mina seda mäletan”. Tegemist on Riin Maide laiendusega tema samanimelisele tööle, mis on paegu väljas Kraamis oleval grupinäitusel “Pehmed narratiivid”. Poeetilis-dramaatiline kollektiiv Las Cuervas Trágicas (Hanneleele ja Kätlin Kaldmaa), Lilli-Krõõt Repnau.

Kunstiruumis Kraam on samal päeval avatud grupinäitus “Pehmed narratiivid”, mida saab vaadata kuni 29. detsembrini.

** Foto: Killu Sukmit

Postitas Maria Erikson — Püsilink

20.12.2019 — 31.01.2020

Wack Dystopia EKA Väligaleriis

Wack-Dystopia

Olete oodatud graafilise disaini osakonna III kursuse projekti “Wack Dystopia” (“Sõge düstoopia”) esitlusele EKA Väligaleriis 20. novembril kell 20:00! Kursust juhendab graafiline disainer Norman Orro. Galerii asub EKA maja välisseinal Kotzebue tänaval. Näitus jääb avatuks kuni 31. jaanuarini.

Aastal 2015 pakkus Mark Fisher välja termini “boring dystopia” kirjeldamaks Londoni hüperkapitalistlikku ühiskonda. Esimene “Blade Runner’i” film toimub tänaseks juba minevikus, 2019. aasta novembris.

2020. aasta hakul elame me aga sõgedas düstoopias, kus tõde näib vaieldav ning uudiseid saadab hashtag #notonion.

WACK DYSTOPIA on elu edumeelses tehnokraatias, mida kummitab keskaegne meelelaad.
WACK DYSTOPIA on kõhutunne, et miski pole enam loogiline.
WACK DYSTOPIA ei ole tuleviku ennustus, vaid oleviku kriitika.

Selline metamodernistlik seisund tekib utoopia ja düstoopia vahealas. Mõlemad terminid mõjuvad karikatuurselt ega näi enam tuleviku kirjeldamiseks adekvaatsed. Selleks, et edasi liikuda, tuleb meil kõigepealt tõele näkku vaadata. Et saada kaineks, tuleb meil laskuda absurdi…

Nagu on kirjutanud Aldous Huxley: “Fiktsiooni häda on see…, et ta on liiga loogiline. Tegelikkus pole kunagi loogiline.”

Osalevad: Adam Asztalos, Kersti Heile, Elisabeth Juusu, Roven Jõekäär, Karmo Järv, Anneli Kripsaar, Syret Kärt, Liisi Lasn, Sigrid Liira, Laura Martens, Mikk Tanel Oja, Aliz Stocker ja Johann Georg Villmann
Pealkirja font: Aliz Stocker

Juhendaja: Norman Orro

Postitas Pire Sova — Püsilink

Wack Dystopia EKA Väligaleriis

Reede 20 detsember, 2019 — Reede 31 jaanuar, 2020

Wack-Dystopia

Olete oodatud graafilise disaini osakonna III kursuse projekti “Wack Dystopia” (“Sõge düstoopia”) esitlusele EKA Väligaleriis 20. novembril kell 20:00! Kursust juhendab graafiline disainer Norman Orro. Galerii asub EKA maja välisseinal Kotzebue tänaval. Näitus jääb avatuks kuni 31. jaanuarini.

Aastal 2015 pakkus Mark Fisher välja termini “boring dystopia” kirjeldamaks Londoni hüperkapitalistlikku ühiskonda. Esimene “Blade Runner’i” film toimub tänaseks juba minevikus, 2019. aasta novembris.

2020. aasta hakul elame me aga sõgedas düstoopias, kus tõde näib vaieldav ning uudiseid saadab hashtag #notonion.

WACK DYSTOPIA on elu edumeelses tehnokraatias, mida kummitab keskaegne meelelaad.
WACK DYSTOPIA on kõhutunne, et miski pole enam loogiline.
WACK DYSTOPIA ei ole tuleviku ennustus, vaid oleviku kriitika.

Selline metamodernistlik seisund tekib utoopia ja düstoopia vahealas. Mõlemad terminid mõjuvad karikatuurselt ega näi enam tuleviku kirjeldamiseks adekvaatsed. Selleks, et edasi liikuda, tuleb meil kõigepealt tõele näkku vaadata. Et saada kaineks, tuleb meil laskuda absurdi…

Nagu on kirjutanud Aldous Huxley: “Fiktsiooni häda on see…, et ta on liiga loogiline. Tegelikkus pole kunagi loogiline.”

Osalevad: Adam Asztalos, Kersti Heile, Elisabeth Juusu, Roven Jõekäär, Karmo Järv, Anneli Kripsaar, Syret Kärt, Liisi Lasn, Sigrid Liira, Laura Martens, Mikk Tanel Oja, Aliz Stocker ja Johann Georg Villmann
Pealkirja font: Aliz Stocker

Juhendaja: Norman Orro

Postitas Pire Sova — Püsilink