Üritused

27.02.2020

EKA avatud uste päev 2020

pallid2_0x0_acf_cropped

EKA avatud uste päev toimub 27. veebruaril 2020 EKA uues majas, aadressil Põhja pst 7.

Märgi päev kalendrisse, sest EKA lahtiste uste päev toimub taas ning sel korral oled oodatud meie uude majja – siin kohtuvad traditsioonilised oskused ja tulevikutehnoloogiad! Tutvuda saab EKAs õpetatavate erialadega, toimuvad kohtumised tudengite ja õppejõududega. Lisaks on avatud meie mitmekülgsed stuudiod ja töökojad, kus toimuvad põnevad töötoad, millega saab esimese kogemuse, kuidas oleks EKAs õppida. Samuti on üle maja väljas tudengitööde näitused, mis tutvustavad, mille kallal meie üliõpilased just praegu töötavad.

Lisainfo peagi.

Tere tulemast!

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

EKA avatud uste päev 2020

Neljapäev 27 veebruar, 2020

pallid2_0x0_acf_cropped

EKA avatud uste päev toimub 27. veebruaril 2020 EKA uues majas, aadressil Põhja pst 7.

Märgi päev kalendrisse, sest EKA lahtiste uste päev toimub taas ning sel korral oled oodatud meie uude majja – siin kohtuvad traditsioonilised oskused ja tulevikutehnoloogiad! Tutvuda saab EKAs õpetatavate erialadega, toimuvad kohtumised tudengite ja õppejõududega. Lisaks on avatud meie mitmekülgsed stuudiod ja töökojad, kus toimuvad põnevad töötoad, millega saab esimese kogemuse, kuidas oleks EKAs õppida. Samuti on üle maja väljas tudengitööde näitused, mis tutvustavad, mille kallal meie üliõpilased just praegu töötavad.

Lisainfo peagi.

Tere tulemast!

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

14.01.2020

EKA Design Showcase esitleb värskeimat tulevikudisaini

showcase-2020
showcase-2020
showcase 2020

Eesti Kunstiakadeemia disainiteaduskonna tudengid esitlevad parimaid ettevõtluskoostöö tulemusi teisipäeval, 14. jaanuaril 2020 algusega kell 15 EKA suures saalis. Tudengid tutvustavad edumeelsete ettevõtete probleemipüstitustest tõukunud uuenduslike toodete ja teenuste kontseptsioone ning valmislahendusi. Oodatud on kõik tulevikudisaini huvilised!

Registreerimine

Üritus Facebookis

EKA disainiteaduskonna ja Design & Technology Futures (TalTechi ja EKA ühisõppekava) pakutavad lahendused näitavad tulevikusuundi ringmajanduses (Bolt), muusika striimimisäppide funktsionaalsuses (Spotify), haiglaruumide inimsõbralikumaks muutmises (PERH), kosmonautide riietuses (Šveitsi kosmosekeskus, Igluna 2020), inimese soovidele ja vajadustele hõlpsasti adapteeritavates mööblilahendustes (Tvilum), autistlike laste emotsioonide väljendamist toetavates teraapiavahendites (Porkuni) jpm.

Disaini ja ettevõtluspäeva avaettekande teeb E-riigi Akadeemia Sihtasutuse asutaja ja nutika valitsemise programmijuht Linnar Viik, kes räägib teemal “Innovatsioon – tegusõna, mitte nimisõna.”

Ajakava
15.00 Avasõnad
Kristjan Mändmaa (Disainiteaduskonna dekaan) ja Martin Pärn (EKA ja TalTech ühisõppekava Design & Technology Futures, õppekava juht)

15.10 Linnar Viik “Innovation – verb, not noun”

15.30 – 16.30 Kaheksa projekti tutvustus
– Smart Clothing for Moon Habitat. Swiss Space Center, Igluna 2020, D&TF
– Modular Clothing System for Lunar Habitat. Swiss Space Center, Igluna 2020, D&TF
– Mindful Listening in Spotify. Spotify + IxD
– TalTech Library: Advisory. TalTech Library + D&TF
– Re-thinking TalTech library. TalTech Library + D&TF
– Terve ruum /Healthy room. PERH + Product design
– Banners for Reidi tee promenade. Port of Tallinn + Graphic design
– Tallinn Pattern Buildings. Faculty of Architecture

16.30 – 16.50 kohvipaus

16.50 – 18.15 Kaheksa projekti tutvustus ja kokkuvõtted
– Vessels for Transition, Exploring Circular Economy for Bolt
Bolt + IxD;
– Aruna Clothing (India) + Fashion design
– Tvilum + D&TF
– More than a piece of furniture. Tvilum + D&TF
– Ruum. Tvilum + D&TF
– NOOK. Tvilum + D&TF
– “Nest of Emotions”. Porkuni school + glass/textile design
– Viimsi bus stops and gates. Viimsi county + Product design

Kuulama on oodatud kõik EKA praegused ja tulevased ettevõtjatest koostööpartnerid ning tulevikudisaini huvilised! Avalikud esitlused on inglise keeles.

Eesti Kunstiakadeemia tänab oma koostööpartnereid: Spotify, Bolt, Šveitsi kosmosekeskus, Põhja-Eesti Regionaalhaigla, Tallinna Sadam, TalTech, Harmet, Aruna Clothing, Tvilum, Porkuni, Viimsi Vallavalitsus.

Sündmust rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.


Lisainfo
Ingela Heinaste
Ettevõtlussuhete koordinaator
ingela.heinaste@artun.ee
5219187

Solveig Jahnke
Kommunikatsioonijuht
solveig.jahnke@artun.ee
6267111

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

EKA Design Showcase esitleb värskeimat tulevikudisaini

Teisipäev 14 jaanuar, 2020

showcase-2020
showcase-2020
showcase 2020

Eesti Kunstiakadeemia disainiteaduskonna tudengid esitlevad parimaid ettevõtluskoostöö tulemusi teisipäeval, 14. jaanuaril 2020 algusega kell 15 EKA suures saalis. Tudengid tutvustavad edumeelsete ettevõtete probleemipüstitustest tõukunud uuenduslike toodete ja teenuste kontseptsioone ning valmislahendusi. Oodatud on kõik tulevikudisaini huvilised!

Registreerimine

Üritus Facebookis

EKA disainiteaduskonna ja Design & Technology Futures (TalTechi ja EKA ühisõppekava) pakutavad lahendused näitavad tulevikusuundi ringmajanduses (Bolt), muusika striimimisäppide funktsionaalsuses (Spotify), haiglaruumide inimsõbralikumaks muutmises (PERH), kosmonautide riietuses (Šveitsi kosmosekeskus, Igluna 2020), inimese soovidele ja vajadustele hõlpsasti adapteeritavates mööblilahendustes (Tvilum), autistlike laste emotsioonide väljendamist toetavates teraapiavahendites (Porkuni) jpm.

Disaini ja ettevõtluspäeva avaettekande teeb E-riigi Akadeemia Sihtasutuse asutaja ja nutika valitsemise programmijuht Linnar Viik, kes räägib teemal “Innovatsioon – tegusõna, mitte nimisõna.”

Ajakava
15.00 Avasõnad
Kristjan Mändmaa (Disainiteaduskonna dekaan) ja Martin Pärn (EKA ja TalTech ühisõppekava Design & Technology Futures, õppekava juht)

15.10 Linnar Viik “Innovation – verb, not noun”

15.30 – 16.30 Kaheksa projekti tutvustus
– Smart Clothing for Moon Habitat. Swiss Space Center, Igluna 2020, D&TF
– Modular Clothing System for Lunar Habitat. Swiss Space Center, Igluna 2020, D&TF
– Mindful Listening in Spotify. Spotify + IxD
– TalTech Library: Advisory. TalTech Library + D&TF
– Re-thinking TalTech library. TalTech Library + D&TF
– Terve ruum /Healthy room. PERH + Product design
– Banners for Reidi tee promenade. Port of Tallinn + Graphic design
– Tallinn Pattern Buildings. Faculty of Architecture

16.30 – 16.50 kohvipaus

16.50 – 18.15 Kaheksa projekti tutvustus ja kokkuvõtted
– Vessels for Transition, Exploring Circular Economy for Bolt
Bolt + IxD;
– Aruna Clothing (India) + Fashion design
– Tvilum + D&TF
– More than a piece of furniture. Tvilum + D&TF
– Ruum. Tvilum + D&TF
– NOOK. Tvilum + D&TF
– “Nest of Emotions”. Porkuni school + glass/textile design
– Viimsi bus stops and gates. Viimsi county + Product design

Kuulama on oodatud kõik EKA praegused ja tulevased ettevõtjatest koostööpartnerid ning tulevikudisaini huvilised! Avalikud esitlused on inglise keeles.

Eesti Kunstiakadeemia tänab oma koostööpartnereid: Spotify, Bolt, Šveitsi kosmosekeskus, Põhja-Eesti Regionaalhaigla, Tallinna Sadam, TalTech, Harmet, Aruna Clothing, Tvilum, Porkuni, Viimsi Vallavalitsus.

Sündmust rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.


Lisainfo
Ingela Heinaste
Ettevõtlussuhete koordinaator
ingela.heinaste@artun.ee
5219187

Solveig Jahnke
Kommunikatsioonijuht
solveig.jahnke@artun.ee
6267111

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

15.01.2020

Avatud loeng sarjast “Rahvusvaheline laeng”: Anna Novikov

anna novikov

Kaasaegse Kunsti Eesti Keskus ja Eesti Kunstiakadeemia kunstiteaduse ja visuaalkultuuri instituut kutsuvad taas kuulama avatud loengute sarja „Rahvusvaheline laeng“: 15. jaanuaril kõneleb dr Anna Novikov teemal “Rahvus on uus must: isamaaline mood ja performatiivsus postkommunistlikes riikides”. Moeteadlasena on esineja täheldanud, et viimasel kümnendil ilmestab Ida-Euroopa ja Kesk-Aasia postsotsialistlike riikide moodi rahvusteülese trendina rahvusliku rõivastuspärandi aktualiseerumine, millel on side performatiivse rahvuslusega. Loengus uurib ta visuaalseid ja ideoloogilisi seoseid meedia, rõivastuse ning isamaalise moe ja isamaalisuse esitamise vahel selles regioonis. Avatud loeng leiab aset EKA ruumis A501 algusega 18:00.

Loengut täiendab seminar “”Minu keha on mu ruunipulk ja mu tätoveeringud räägivad minu lugu”: performatiivne enese-barbariseerimine digiajastul”, mis toimub 16. jaanuaril algusega kell 18:00 EKA ruumis A301. Seminar vaatleb laiemat trendi Lääne kultuuriruumis, kus liigse tsiviliseerituse vastukaaluks pöördutakse seni “barbaarsena” nähtud autentsuse suunas, olgugi see lähemal vaatlusel rekonstrueeritud või laenatud.
Dr Anna Novikov on pärit Iisraelist ning elab ja töötab Saksamaal Greifswaldis.  Ta uurib moe ühiskondlikku konteksti, näiteks uusrahvusluse tõusu Ida-Euroopas ja selle mõju moele ja identiteedile.

Kõik sarja loengud ja seminarid on tasuta ja inglise keeles. Loenguid salvestatakse ja jagatakse EKA Vimeo lehel.

“Rahvusvaheline laeng“ on loenguformaat, mida KKEK ja EKA KVI korraldavad koos alates 2015. aastast. Loenguseeria raames külastavad Tallinna rahvusvaheliselt tunnustatud kuraatorid ja kriitikud, kes tutvustavad oma praktikat, töömeetodeid ning jagavad seminarides nõuandeid väljal alustavatele tudengitele. 2019/2020 õppeaastal on „Rahvusvahelise laengu“ sarja keskne eesmärk arutleda erinevate kunstiinstitutsioonide (muuseum, kunstikriitika, residentuur jt) võimaluste üle poliitilise sõnumi edastamiseks. Ühtlasi on fookus lähiregiooni (Põhjamaad, Ida-Euroopa) mõtlejatel. 2020. aasta kevadsemestril astuvad loengusarja raames üles veel The White Pube (kunstikriitikud Londonist) ja Christoph Platz (Steirischer Herbst). Kõik külalised tutvuvad oma visiidil Tallinnasse ka Eesti kunstnike ja kunstieluga.

Loengusarja korraldamist toetab Eesti Kultuurkapital.

Postitas Mari Laaniste — Püsilink

Avatud loeng sarjast “Rahvusvaheline laeng”: Anna Novikov

Kolmapäev 15 jaanuar, 2020

anna novikov

Kaasaegse Kunsti Eesti Keskus ja Eesti Kunstiakadeemia kunstiteaduse ja visuaalkultuuri instituut kutsuvad taas kuulama avatud loengute sarja „Rahvusvaheline laeng“: 15. jaanuaril kõneleb dr Anna Novikov teemal “Rahvus on uus must: isamaaline mood ja performatiivsus postkommunistlikes riikides”. Moeteadlasena on esineja täheldanud, et viimasel kümnendil ilmestab Ida-Euroopa ja Kesk-Aasia postsotsialistlike riikide moodi rahvusteülese trendina rahvusliku rõivastuspärandi aktualiseerumine, millel on side performatiivse rahvuslusega. Loengus uurib ta visuaalseid ja ideoloogilisi seoseid meedia, rõivastuse ning isamaalise moe ja isamaalisuse esitamise vahel selles regioonis. Avatud loeng leiab aset EKA ruumis A501 algusega 18:00.

Loengut täiendab seminar “”Minu keha on mu ruunipulk ja mu tätoveeringud räägivad minu lugu”: performatiivne enese-barbariseerimine digiajastul”, mis toimub 16. jaanuaril algusega kell 18:00 EKA ruumis A301. Seminar vaatleb laiemat trendi Lääne kultuuriruumis, kus liigse tsiviliseerituse vastukaaluks pöördutakse seni “barbaarsena” nähtud autentsuse suunas, olgugi see lähemal vaatlusel rekonstrueeritud või laenatud.
Dr Anna Novikov on pärit Iisraelist ning elab ja töötab Saksamaal Greifswaldis.  Ta uurib moe ühiskondlikku konteksti, näiteks uusrahvusluse tõusu Ida-Euroopas ja selle mõju moele ja identiteedile.

Kõik sarja loengud ja seminarid on tasuta ja inglise keeles. Loenguid salvestatakse ja jagatakse EKA Vimeo lehel.

“Rahvusvaheline laeng“ on loenguformaat, mida KKEK ja EKA KVI korraldavad koos alates 2015. aastast. Loenguseeria raames külastavad Tallinna rahvusvaheliselt tunnustatud kuraatorid ja kriitikud, kes tutvustavad oma praktikat, töömeetodeid ning jagavad seminarides nõuandeid väljal alustavatele tudengitele. 2019/2020 õppeaastal on „Rahvusvahelise laengu“ sarja keskne eesmärk arutleda erinevate kunstiinstitutsioonide (muuseum, kunstikriitika, residentuur jt) võimaluste üle poliitilise sõnumi edastamiseks. Ühtlasi on fookus lähiregiooni (Põhjamaad, Ida-Euroopa) mõtlejatel. 2020. aasta kevadsemestril astuvad loengusarja raames üles veel The White Pube (kunstikriitikud Londonist) ja Christoph Platz (Steirischer Herbst). Kõik külalised tutvuvad oma visiidil Tallinnasse ka Eesti kunstnike ja kunstieluga.

Loengusarja korraldamist toetab Eesti Kultuurkapital.

Postitas Mari Laaniste — Püsilink

13.01.2020

KVI uurimisseminar: Hilkka Hiiop ja Greta Koppel

Paulus-xray_2-1-809x1024

Esmaspäeval, 13. jaanuaril toimuval KVI uurimisseminaril kõnelevad Hilkka Hiiop ja Greta Koppel teemal “Tehniline kunstiajalugu ja võltsingud”. Seminar algab kell 14:00 EKA ruumis A302.

KVI uurimisseminarides arutlevad kunstiteadlased kolleegide, tudengite ja ka teiste huvilistega aktuaalsete teemade, parasjagu käsil olevate uurimissuundade või värskelt valminud kirjutiste üle. Seekordses seminaris tutvustab EKA muinsuskaitse ja restaureerimise osakonna professor Hilkka Hiiop tehnilisi uurimismeetodeid, mille kiire areng on viimastel kümnenditel oluliselt täiendanud kunstiteaduse võimalusi. Ta selgitab praktika põhjal, milliseid uuringuid on hetkel olemasolevate vahenditega võimalik teostada, missugust infot üks või teine aparaat või meetod annab ning mida on teadlastel sellise infoga peale hakata.
EKM Kadrioru kunstimuuseumi kuraator Greta Koppel mõtestab tehniliste uurimisvõimaluste avardumist kunstiajaloolase vaatenurgast. Tema valmivat doktoritööd läbib konossöörliku ehk objektikeskse kunsti uurimismeetodi teema ning tema nägemuses on tehnilised uuringud osa tänasest konossöörlikust uurimismeetodist. Meetodi aluseks on kunstiteose lähivaatlus, see hõlmab kunstiteose visuaalset analüüsi, arhiiviallikate ülevaatamist ja tehnilisi uuringuid, mis aitavad kinnitada või ümber lükata eelnevast tehtud järeldusi. Koppel tõdeb, et kunstiekspertiis, atribueerimine on alati tõlgenduslik protsess: mida rohkem erinevaid uuringuid see hõlmab, seda tõeväärsem on tulemus. Ilma kunstiajaloolise ekspertiisita ei ole võimalik teoseid atribueerida, kuid kunstiekspertiis, mis ei hõlma tehnilisi uuringuid, ei tundu täna enam tõsiseltvõetav. Arutluse alla tulevad ka hiljuti Eesti Ekspressis kajastatud kaks juhtumit, mis tõstatavad küsimusi kunstieksperdi autoriteedist ja vastutusest, ekspertarvamuse ja eksperthinnangu olemusest ning naiivsest usust tehniliste uuringute lunastavasse jõusse.

Postitas Mari Laaniste — Püsilink

KVI uurimisseminar: Hilkka Hiiop ja Greta Koppel

Esmaspäev 13 jaanuar, 2020

Paulus-xray_2-1-809x1024

Esmaspäeval, 13. jaanuaril toimuval KVI uurimisseminaril kõnelevad Hilkka Hiiop ja Greta Koppel teemal “Tehniline kunstiajalugu ja võltsingud”. Seminar algab kell 14:00 EKA ruumis A302.

KVI uurimisseminarides arutlevad kunstiteadlased kolleegide, tudengite ja ka teiste huvilistega aktuaalsete teemade, parasjagu käsil olevate uurimissuundade või värskelt valminud kirjutiste üle. Seekordses seminaris tutvustab EKA muinsuskaitse ja restaureerimise osakonna professor Hilkka Hiiop tehnilisi uurimismeetodeid, mille kiire areng on viimastel kümnenditel oluliselt täiendanud kunstiteaduse võimalusi. Ta selgitab praktika põhjal, milliseid uuringuid on hetkel olemasolevate vahenditega võimalik teostada, missugust infot üks või teine aparaat või meetod annab ning mida on teadlastel sellise infoga peale hakata.
EKM Kadrioru kunstimuuseumi kuraator Greta Koppel mõtestab tehniliste uurimisvõimaluste avardumist kunstiajaloolase vaatenurgast. Tema valmivat doktoritööd läbib konossöörliku ehk objektikeskse kunsti uurimismeetodi teema ning tema nägemuses on tehnilised uuringud osa tänasest konossöörlikust uurimismeetodist. Meetodi aluseks on kunstiteose lähivaatlus, see hõlmab kunstiteose visuaalset analüüsi, arhiiviallikate ülevaatamist ja tehnilisi uuringuid, mis aitavad kinnitada või ümber lükata eelnevast tehtud järeldusi. Koppel tõdeb, et kunstiekspertiis, atribueerimine on alati tõlgenduslik protsess: mida rohkem erinevaid uuringuid see hõlmab, seda tõeväärsem on tulemus. Ilma kunstiajaloolise ekspertiisita ei ole võimalik teoseid atribueerida, kuid kunstiekspertiis, mis ei hõlma tehnilisi uuringuid, ei tundu täna enam tõsiseltvõetav. Arutluse alla tulevad ka hiljuti Eesti Ekspressis kajastatud kaks juhtumit, mis tõstatavad küsimusi kunstieksperdi autoriteedist ja vastutusest, ekspertarvamuse ja eksperthinnangu olemusest ning naiivsest usust tehniliste uuringute lunastavasse jõusse.

Postitas Mari Laaniste — Püsilink

16.12.2019

Rethinking Gentrification from the Frontier: Berlin-Schöneweide

rethinking gentrification-poster

Urbanistika uurimisstuudio esitlus, toimub inglise keeles.

While few outside Berlin know where Schöneweide is, new developments led by the likes of Bryan Adams and Olafur Eliasson position the neighbourhood as a silent frontier of gentrification dynamics in the city. This research studio explores ongoing transformation of this former industrial area, once the base of the famous AEG electrical company. Contra the commonplace reading of gentrification through the lens of ‘hipster’ culture, the studio underlines the roles of state, finance and real estate as drivers of neighbourhood change and displacement. Investigating dynamics of gentrification at the urban edge, the case of Schöneweide serves as an entry point into a wider debate on how diverse groups are vested in reclaiming cities and its intersection with the official political structures – it necessitates rethinking the role of city planners as mediators between the public and private interests.

Postitas Keiti Kljavin — Püsilink

Rethinking Gentrification from the Frontier: Berlin-Schöneweide

Esmaspäev 16 detsember, 2019

rethinking gentrification-poster

Urbanistika uurimisstuudio esitlus, toimub inglise keeles.

While few outside Berlin know where Schöneweide is, new developments led by the likes of Bryan Adams and Olafur Eliasson position the neighbourhood as a silent frontier of gentrification dynamics in the city. This research studio explores ongoing transformation of this former industrial area, once the base of the famous AEG electrical company. Contra the commonplace reading of gentrification through the lens of ‘hipster’ culture, the studio underlines the roles of state, finance and real estate as drivers of neighbourhood change and displacement. Investigating dynamics of gentrification at the urban edge, the case of Schöneweide serves as an entry point into a wider debate on how diverse groups are vested in reclaiming cities and its intersection with the official political structures – it necessitates rethinking the role of city planners as mediators between the public and private interests.

Postitas Keiti Kljavin — Püsilink

13.12.2019

Marco Laimre näituse eelretsenseerimine

12731886t1h01d6

Reedel, 13. detsembril 2019. a toimub kunsti ja disaini eriala doktorandi Marco Laimre doktoritöö loomingulise osa juurde kuuluva esimese isikunäituse „A.S.T.A. 1.0 / Black Flag Shadow” eelretsenseerimine.

Eelretsenseerimine toimub kell 14:00 Tartu Kunstimaja suures saalis.

Doktoritöö juhendaja on dr Jaak Tomberg.

Näituse eelretsensendid on Kati Ilves ja dr Roomet Jakapi.

„A.S.T.A. 1.0 / Black Flag Shadow” on installatsioone, maale ja fotosid sisaldav Marco Laimre isikunäitus, mille aineseks on postapokalüptilised FPS-RPG tüüpi arvutimängud. „A.S.T.A. 1.0 / Black Flag” on reaalne episood võimalikust arvutimängust, mis avaldub erinevate kaasaegses kunstis viljelevate võtete abil. Ekraanitõmmised, video-loop, absurdistatistika ning robokass Asta katkine prototüüp on elemendid, mida Tartu Kunstimaja suures saalis näha saab. Näitust on võimalik vaadata kolmes raskusastmes: kerges, raskes või õuduse võtmes.

Marco Laimre õpib hetkel Eesti Kunstiakadeemia doktorikoolis kunsti ja disaini õppekaval, tema doktoritöö teemaks on „FPS-RPG tüüpi postapokalüptilised arvutimängud ja kaasaegne kunst”. Uurides võimalusi düstoopiamängudest lähtumiseks kaasaegse kunsti kontekstis, on antud näitus tema doktoritöö praktilise poole esimene osa kolmest ning ühtlasi 24. isikunäitus.

Laimre lisab: „See on üks võrdlemisi kummaline koht, kus kohtuvad David Vseviov, Asta Nielsen, Marta Vaarik ja kass Edward…”

Marco Laimre (snd 1968) on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia ja oli pikka aega samas õppeasutuse fotograafia osakonna professor. Ta on Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumi asutaja ja juhatuse liige. Laimre on muuhulgas esindanud Eestit Veneetsia Biennaalil (2001, koos Ene-Liis Semperiga) ning mullu toimus tal suurnäitus Tallinna Kunstihoones. Tema eelmine isikunäitus Tartus toimus 2007. aastal Tartu Kunstimuuseumis.

Kunstnik tänab: David Vseviov, Marta Vaarik, Reimo Võsa-Tangsoo, Maigi Magnus, Rene Reinumäe, Indrek Köster, Jaak Tomberg, Maris Karjatse, Anna Kaarma, EKA Fotoosakond.

Näituse produktsiooni on rahastanud Eesti Kultuurkapitali Kujutava ja Rakenduskunsti sihtkapital.

Näitus on avatud 15. detsembrini.

Postitas Irene Hütsi — Püsilink

Marco Laimre näituse eelretsenseerimine

Reede 13 detsember, 2019

12731886t1h01d6

Reedel, 13. detsembril 2019. a toimub kunsti ja disaini eriala doktorandi Marco Laimre doktoritöö loomingulise osa juurde kuuluva esimese isikunäituse „A.S.T.A. 1.0 / Black Flag Shadow” eelretsenseerimine.

Eelretsenseerimine toimub kell 14:00 Tartu Kunstimaja suures saalis.

Doktoritöö juhendaja on dr Jaak Tomberg.

Näituse eelretsensendid on Kati Ilves ja dr Roomet Jakapi.

„A.S.T.A. 1.0 / Black Flag Shadow” on installatsioone, maale ja fotosid sisaldav Marco Laimre isikunäitus, mille aineseks on postapokalüptilised FPS-RPG tüüpi arvutimängud. „A.S.T.A. 1.0 / Black Flag” on reaalne episood võimalikust arvutimängust, mis avaldub erinevate kaasaegses kunstis viljelevate võtete abil. Ekraanitõmmised, video-loop, absurdistatistika ning robokass Asta katkine prototüüp on elemendid, mida Tartu Kunstimaja suures saalis näha saab. Näitust on võimalik vaadata kolmes raskusastmes: kerges, raskes või õuduse võtmes.

Marco Laimre õpib hetkel Eesti Kunstiakadeemia doktorikoolis kunsti ja disaini õppekaval, tema doktoritöö teemaks on „FPS-RPG tüüpi postapokalüptilised arvutimängud ja kaasaegne kunst”. Uurides võimalusi düstoopiamängudest lähtumiseks kaasaegse kunsti kontekstis, on antud näitus tema doktoritöö praktilise poole esimene osa kolmest ning ühtlasi 24. isikunäitus.

Laimre lisab: „See on üks võrdlemisi kummaline koht, kus kohtuvad David Vseviov, Asta Nielsen, Marta Vaarik ja kass Edward…”

Marco Laimre (snd 1968) on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia ja oli pikka aega samas õppeasutuse fotograafia osakonna professor. Ta on Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumi asutaja ja juhatuse liige. Laimre on muuhulgas esindanud Eestit Veneetsia Biennaalil (2001, koos Ene-Liis Semperiga) ning mullu toimus tal suurnäitus Tallinna Kunstihoones. Tema eelmine isikunäitus Tartus toimus 2007. aastal Tartu Kunstimuuseumis.

Kunstnik tänab: David Vseviov, Marta Vaarik, Reimo Võsa-Tangsoo, Maigi Magnus, Rene Reinumäe, Indrek Köster, Jaak Tomberg, Maris Karjatse, Anna Kaarma, EKA Fotoosakond.

Näituse produktsiooni on rahastanud Eesti Kultuurkapitali Kujutava ja Rakenduskunsti sihtkapital.

Näitus on avatud 15. detsembrini.

Postitas Irene Hütsi — Püsilink

09.12.2019 — 16.03.2019

ERKI Moeshow kuulutab välja konkursi tuleviku moeloojate leidmiseks

Kunstiakadeemia tudengid toovad tuleval kevadel taas publiku ette Eesti suurima moeürituse, mis julgustab noori moeloojaid oma ainukordset loomingut avalikkuse ette tooma. ERKI Moeshow ootab konkursil osalemiseks 16. märtsini 2020 ambitsioonikate disainiideedega kavandeid!

Kollektsioonil võib olla nii üks kui ka mitu autorit ning osaleda saavad loomeinimesed, kes on lõpetanud keskkooli ning on hetkel registreeritud ülikooli/ametikooli tudengi või õpilasena. Lisaks võimaldab ERKI Moeshow reglement kandideerida ka neil, kes on oma õpingud lõpetanud viimase kolme aasta jooksul.

Kavandite esitamise tähtaeg on 16. märts 2020 kell 19.00. Tööd tuleb tuua Eesti Kunstiakadeemia fuajees asuvasse valvelauda või saata need postiga aadressile Põhja puiestee 7. Moeshow-le pääsenutega võetakse ühendust sellele järgneva nädala jooksul. Moeshow toimub 23. mail 2020.

ERKI 2020 konkursi reglement: artun.ee/erki-reglement
ERKI koduleht: artun.ee/erki
ERKI Facebookis ja Instagramis
#ERKIMoeshow

Lisainfo
Karin Kiigemägi
ERKI Moeshow peakorraldaja
karin.kiigemagi@artun.ee
5035096


ERKI Moeshow on 1982. aastast katkematult toimunud ja parimaid noori moeloojaid avalikkusele tutvustav suursündmus, mida korraldavad Eesti Kunstiakadeemia tudengid. ERKI kõlapind ulatub ka väljapoole Eestit – igal aastal on kaasatud nii rahvusvaheline žürii kui ka osalejaid mitmelt poolt maailmast.

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

ERKI Moeshow kuulutab välja konkursi tuleviku moeloojate leidmiseks

Esmaspäev 09 detsember, 2019 — Laupäev 16 märts, 2019

Kunstiakadeemia tudengid toovad tuleval kevadel taas publiku ette Eesti suurima moeürituse, mis julgustab noori moeloojaid oma ainukordset loomingut avalikkuse ette tooma. ERKI Moeshow ootab konkursil osalemiseks 16. märtsini 2020 ambitsioonikate disainiideedega kavandeid!

Kollektsioonil võib olla nii üks kui ka mitu autorit ning osaleda saavad loomeinimesed, kes on lõpetanud keskkooli ning on hetkel registreeritud ülikooli/ametikooli tudengi või õpilasena. Lisaks võimaldab ERKI Moeshow reglement kandideerida ka neil, kes on oma õpingud lõpetanud viimase kolme aasta jooksul.

Kavandite esitamise tähtaeg on 16. märts 2020 kell 19.00. Tööd tuleb tuua Eesti Kunstiakadeemia fuajees asuvasse valvelauda või saata need postiga aadressile Põhja puiestee 7. Moeshow-le pääsenutega võetakse ühendust sellele järgneva nädala jooksul. Moeshow toimub 23. mail 2020.

ERKI 2020 konkursi reglement: artun.ee/erki-reglement
ERKI koduleht: artun.ee/erki
ERKI Facebookis ja Instagramis
#ERKIMoeshow

Lisainfo
Karin Kiigemägi
ERKI Moeshow peakorraldaja
karin.kiigemagi@artun.ee
5035096


ERKI Moeshow on 1982. aastast katkematult toimunud ja parimaid noori moeloojaid avalikkusele tutvustav suursündmus, mida korraldavad Eesti Kunstiakadeemia tudengid. ERKI kõlapind ulatub ka väljapoole Eestit – igal aastal on kaasatud nii rahvusvaheline žürii kui ka osalejaid mitmelt poolt maailmast.

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

13.12.2019

Reedel pakutakse EKA uutest disaintassidest glögi

EKA_tassid

Kõik keraamikahuvilised, EKA meenete fännid ja glögisõbrad on oodatud reedel, 13. detsembril kell 15 Eesti Kunstiakadeemia 2. korruse avatud alale, sest seal saab tutvuda kaheksa uue versiooniga EKA tassist. Tasside funktsionaalsust katsetatakse glögi joomisega. Edaspidi saab EKA tudengite ja töötajate ideekavandite järgi valmistatud sangadega tasse soetada kommunikatsiooniosakonnast, ruum D207, ja ilma sangadeta tasse EKA sööklast.

Meie keraamika osakonna magistrant Elize Hiiop, kes on EKA tassi loomise projektijuht, kirjeldab tassi loomislugu:

EKA tass ehk kuidas ühest sai kaheksa
EKA tassi loomine sai alguse juba 2017. aastal kui EKA uue hoone ehitus oli täies hoos. EKAlaste soov oli, et meie sööklas võiks olla kasutusel, mitte Hiinast ega Indiast, vaid selle maja seinte vahel valminud nõud – alustuseks tass. Esmalt ühildati tassi projekt keraamika eriala projektiga, kus hindamiste järgsel hääletusel kogus enim hääli Mart Vaarpuu puitsangaga tass. Suve hakul jätkasid neli tudengit sangade disainimise ja valmistamisega, et osaliselt toota tass Eesti Portselanitehases. Kuna sangad valmisid käsitsi ja tööd-vilet nähti omajagu, siis sai EKA tass esimese aasta lõpuks ühe sanga asemel neli erinevat nägu.

EKA uue hoone avamisel võeti tassid soojalt vastu ja olid nii populaarsed, et kadusid poole aastaga silmapiirilt – kes aegsasti jaol, sai osta, kes jäi ilma, see võttis tassi nähtavasti sööklast kaasa. Suur nõudlus kinnitas, et tegemist on hea asjaga, kuid korrektuurid olid vajalikud. Esimene eesmärk oli tassi tootmine täielikult automatiseerida. Tehase tootlikkus on päevas keskmiselt 1000 sanga, kuid see tähendab, et ühes kipsvormis on 4 paari ühesuguseid standardseid sangasid. Loomeressurss pole raisata, tahtsime siiski nelja paari erinevaid täiesti ebastandardseid sangasid, et igaüks võiks leida oma lemmiku. Protsessi käigus ilmnes, et ühe sanga disain ei vastanud kahjuks tehase tootmistingimustele ning neljasesse sangade vormi oli vaja leida uus asemik.  2018. aastal korraldasime konkursi uuele sangale sedakorda EKA tugiüksuste töötajatele, et disainimisel saaksid kätt proovida inimesed, kes enamasti on hindaja, otsustaja või kasutaja rollis aga harva loojad ise. 

Žürii otsuse kohaselt pälvis ülekaaluka esimese koha muinsuskaitse ja konserveerimise osakonna teadussekretär Maris Veeremäe EKA visuaalset identiteeti kandev lahendus, teist ja kolmandat kohta jagasid vanemraamatupidaja Hedi Tõnisson ja finants- ja haldusdirektor Andres Tammsaar ning neljandat-viiendat kohta disainiteaduskonna õppespetsialistid Helen Kuldkepp ja Katrin Sütt. Kuna tegemist oli ikkagi enneolematute disainsangadega, siis soovis tehase tootmisjuht, et riskide minimeerimiseks tehtaks proovivalu kolmele esimesele sangadisainile välja selgitamaks tootmiskõlbulikkus väheamlt ühele. Algas töö 3D laboris ja keraamika osakonnas.

3+3=8. Peale konkurssi jäi keraamikavalu moodulisse veel kaks kohta, mis ootasid täitmist. Terve suvi olid EKA meistrid tasside loomise juures abistanud – 3D joonestanud, kipsi ja silikooni valanud, printinud ja freesinud ning seejuures 3D labori masinaid, programme ja teadmisi aina täpsemaks lihvinud. Seega oli õiglane pakkuda vakantseid kohti prototüüpimise labori juhataja Madis Kaasikule ja keraamika osakonna meister Lauri Kiluskile. Mudelite ja vormide juures rakendati uusi tehnoloogiaid, mis tulevikus pakuvad EKA tudengitele ja valdkonna inimestele mitmekesisemaid lahendusi ja samas täpsemaid tulemusi. Tehastootmise juurutamine on ajamahukas – et tundma õppida iga disaini spetsiifikat, langes tehases tootlikkus kümneid kordi – see on originaalsuse hind. Esimese tellimusena tarniti koolile 250 tassi. Igal tassil on käetunne sees, kui lähemalt imetleda ja seda saab teha EKA-s juba tuleval reedel 13.12 kell 15 teise korruse vahealal A200. Edaspidi on võimalik tasse soetada kommunikatsiooniosakonnast, lihtsamaid ilma sangata tasse saab kaasa haarata sööklast, seekord raha eest. Kui on oma, siis hoitakse.

EKA tassi projekt on tähelepanu ja tunnustust saanud mitmete teiste ülikoolide esindajatelt, sest nähakse kooli avatust ja toetust tudengi algatusele ning koostöövalmidust tootmisettevõtetega. Pidasin oluliseks juhtida disainiprotsesse nii, et saaks maksimaalselt võimalused ja ressursid ära kasutatud ning kõik osapooled jääksid tulemusega rahule. Täname Eesti Portselanitehast usalduse ja ebatavalise kunstiprojektiga kaasa tulemise eest.  Loodan, et EKA inimeste poolt EKA-le loodud portselantassid pakuvad pikka kasutamisrõõmu ja inspireerivad tudengeid uutele julgetele mõtetele.”

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

Reedel pakutakse EKA uutest disaintassidest glögi

Reede 13 detsember, 2019

EKA_tassid

Kõik keraamikahuvilised, EKA meenete fännid ja glögisõbrad on oodatud reedel, 13. detsembril kell 15 Eesti Kunstiakadeemia 2. korruse avatud alale, sest seal saab tutvuda kaheksa uue versiooniga EKA tassist. Tasside funktsionaalsust katsetatakse glögi joomisega. Edaspidi saab EKA tudengite ja töötajate ideekavandite järgi valmistatud sangadega tasse soetada kommunikatsiooniosakonnast, ruum D207, ja ilma sangadeta tasse EKA sööklast.

Meie keraamika osakonna magistrant Elize Hiiop, kes on EKA tassi loomise projektijuht, kirjeldab tassi loomislugu:

EKA tass ehk kuidas ühest sai kaheksa
EKA tassi loomine sai alguse juba 2017. aastal kui EKA uue hoone ehitus oli täies hoos. EKAlaste soov oli, et meie sööklas võiks olla kasutusel, mitte Hiinast ega Indiast, vaid selle maja seinte vahel valminud nõud – alustuseks tass. Esmalt ühildati tassi projekt keraamika eriala projektiga, kus hindamiste järgsel hääletusel kogus enim hääli Mart Vaarpuu puitsangaga tass. Suve hakul jätkasid neli tudengit sangade disainimise ja valmistamisega, et osaliselt toota tass Eesti Portselanitehases. Kuna sangad valmisid käsitsi ja tööd-vilet nähti omajagu, siis sai EKA tass esimese aasta lõpuks ühe sanga asemel neli erinevat nägu.

EKA uue hoone avamisel võeti tassid soojalt vastu ja olid nii populaarsed, et kadusid poole aastaga silmapiirilt – kes aegsasti jaol, sai osta, kes jäi ilma, see võttis tassi nähtavasti sööklast kaasa. Suur nõudlus kinnitas, et tegemist on hea asjaga, kuid korrektuurid olid vajalikud. Esimene eesmärk oli tassi tootmine täielikult automatiseerida. Tehase tootlikkus on päevas keskmiselt 1000 sanga, kuid see tähendab, et ühes kipsvormis on 4 paari ühesuguseid standardseid sangasid. Loomeressurss pole raisata, tahtsime siiski nelja paari erinevaid täiesti ebastandardseid sangasid, et igaüks võiks leida oma lemmiku. Protsessi käigus ilmnes, et ühe sanga disain ei vastanud kahjuks tehase tootmistingimustele ning neljasesse sangade vormi oli vaja leida uus asemik.  2018. aastal korraldasime konkursi uuele sangale sedakorda EKA tugiüksuste töötajatele, et disainimisel saaksid kätt proovida inimesed, kes enamasti on hindaja, otsustaja või kasutaja rollis aga harva loojad ise. 

Žürii otsuse kohaselt pälvis ülekaaluka esimese koha muinsuskaitse ja konserveerimise osakonna teadussekretär Maris Veeremäe EKA visuaalset identiteeti kandev lahendus, teist ja kolmandat kohta jagasid vanemraamatupidaja Hedi Tõnisson ja finants- ja haldusdirektor Andres Tammsaar ning neljandat-viiendat kohta disainiteaduskonna õppespetsialistid Helen Kuldkepp ja Katrin Sütt. Kuna tegemist oli ikkagi enneolematute disainsangadega, siis soovis tehase tootmisjuht, et riskide minimeerimiseks tehtaks proovivalu kolmele esimesele sangadisainile välja selgitamaks tootmiskõlbulikkus väheamlt ühele. Algas töö 3D laboris ja keraamika osakonnas.

3+3=8. Peale konkurssi jäi keraamikavalu moodulisse veel kaks kohta, mis ootasid täitmist. Terve suvi olid EKA meistrid tasside loomise juures abistanud – 3D joonestanud, kipsi ja silikooni valanud, printinud ja freesinud ning seejuures 3D labori masinaid, programme ja teadmisi aina täpsemaks lihvinud. Seega oli õiglane pakkuda vakantseid kohti prototüüpimise labori juhataja Madis Kaasikule ja keraamika osakonna meister Lauri Kiluskile. Mudelite ja vormide juures rakendati uusi tehnoloogiaid, mis tulevikus pakuvad EKA tudengitele ja valdkonna inimestele mitmekesisemaid lahendusi ja samas täpsemaid tulemusi. Tehastootmise juurutamine on ajamahukas – et tundma õppida iga disaini spetsiifikat, langes tehases tootlikkus kümneid kordi – see on originaalsuse hind. Esimese tellimusena tarniti koolile 250 tassi. Igal tassil on käetunne sees, kui lähemalt imetleda ja seda saab teha EKA-s juba tuleval reedel 13.12 kell 15 teise korruse vahealal A200. Edaspidi on võimalik tasse soetada kommunikatsiooniosakonnast, lihtsamaid ilma sangata tasse saab kaasa haarata sööklast, seekord raha eest. Kui on oma, siis hoitakse.

EKA tassi projekt on tähelepanu ja tunnustust saanud mitmete teiste ülikoolide esindajatelt, sest nähakse kooli avatust ja toetust tudengi algatusele ning koostöövalmidust tootmisettevõtetega. Pidasin oluliseks juhtida disainiprotsesse nii, et saaks maksimaalselt võimalused ja ressursid ära kasutatud ning kõik osapooled jääksid tulemusega rahule. Täname Eesti Portselanitehast usalduse ja ebatavalise kunstiprojektiga kaasa tulemise eest.  Loodan, et EKA inimeste poolt EKA-le loodud portselantassid pakuvad pikka kasutamisrõõmu ja inspireerivad tudengeid uutele julgetele mõtetele.”

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

21.12.2019

Roti oksjon EKA Galeriis

roti oksjon fb päis

Hindamismaratoni lõpetab EKA maali osakond tudengite teoste oksjoniga. Tule soeta endale kunsti! Tulu läheb tudengitele Manifesta biennaali külastamiseks.

Uksed 15:00
Oksjon 16:00

Postitas Pire Sova — Püsilink

Roti oksjon EKA Galeriis

Laupäev 21 detsember, 2019

roti oksjon fb päis

Hindamismaratoni lõpetab EKA maali osakond tudengite teoste oksjoniga. Tule soeta endale kunsti! Tulu läheb tudengitele Manifesta biennaali külastamiseks.

Uksed 15:00
Oksjon 16:00

Postitas Pire Sova — Püsilink

14.12.2019

Beyond Borders: Moving through Maardu

13.4

A lake and a port. Summer housing and mass housing. Metal, steel, automobiles, and the not-so distant memories of phosphorus mining. Beyond the towers of Vanalinn and the limestone of Lasnamäe exists this municipal assemblage that over 15,000 people call home.

Beyond Borders: Moving through Maardu is a public output & final grading of Estonian Academy of Arts Urban Studies Urbanisation studio “Tallinn–Maardu: expedition into the edge”, tutored by Andra Aaloe & Keiti Kljavin.

Whether or not you are familiar with Maardu, this festival of a kind will urge you to experience the area through various site-specific interventions exploring its physical and conceptual boundaries, the global and local activities that shape it, and the area’s relationship to neighbouring localities.

There will be a private bus service to transport guests to each event according to the programme below. To register for the tour bus that will travel to each exhibition of the festival, please email Lisa Rohrer at lisa.rohrer@artun.ee. You are also welcome to visit individual exhibits via your own transportation at the times displayed in the program schedule below. Please note that the private bus will not return to Tallinn, but public transportation runs between Maardu and Tallinn for our return trip.

Please dress warmly for outdoor weather and bring along snacks and refreshments! For more information check FB EVENT!

PROGRAMME SCHEDULE ON 14 DECEMBER 2019:

9:00–9:25 Urban artist in an urban field

(Last chance to use the loo) – Jesse Keddie

Photo Installation at Põhja pst 7 (Estonian Academy of Arts)

Stanely Kubrick said on the art of filmmaking “You may not have to know very much about anything else, but you must know about photography”. So what do I know? I know about filmmaking and I know about photography. On display at EKA will be the forgotten fields of Rootsi-Kallavere that embody how I express the world at large – it’s not what I’m doing in the space it’s what the space is doing through me.

 

9:30 Private bus service leaves from EKA, Tallinn

 

10.00–10:25 Occupying the void – Marina Pushkar

Walk and installation, starting point at Fosforiidi and Kroodi intersection.

The pedestrian tunnel connecting the Kroodi industrial park and the lake of Maardu facilitates the transition from the industrial realm to the prefigurative urban wilderness. Through a guided walk and installation, this project unveils the layers of human dominance in the process of occupying the space.

 

10:30–10:55 Stories from the other side – Alice Ashton

Expedition and participatory exercise at Vana-Narva maantee – Nurgatagune Puhvet, Vana Narva maantee

Vana-Narva maantee is a highway and an important geographical and infrastructural location for Maardu. It is also home to many diverse local activities and phenomena. Taking speculative fiction, installation, participatory art and postmodern and post-urban theory as a basis, Stories from the other side invites participants to consider how  narratives, signs and momentalisation are didactic processes that shape urbanisation and the different lenses that Vana-Narva maantee can be seen through. 

 

11:00–11:25 The last outpost – Ahmad Tahir

Walk-exercise, starting point at Madikse tee

The process of urbanisation reshapes the concept of the ‘hinterland’ as a warehouse that serves the capital. This curated walk in the backyards of the Kärmu industrial zone explores the role of the post-industrial town of Maardu in regional development, and the municipality’s future speculations in the neoliberal realm.

 

11:30–12:00 Walking along a life vein – Sarah Gerdiken 

Guided walk

Walking the solid but disused line of railroad, the landscape surrounding us is united by different scales of human use joining together the travelers of its past, present and expected scenarios of the future. Wear your gloves and proper shoes!

 

12:05–12:30 AED – Annika Ülejõe

Installation at Kitsekakra 17, Muuga aedlinn

AED looks at the process of suburbanisation changing the dynamics of the once solely summerhouse area on the basis of a family archive. By revealing layers of history, the on-site intervention highlights both physical alteration of the area and the change in its social fabric.  

 

12:35–13:00 Muuga muutub (Muuga Changes) – Deniz Taşkın 

Interactive platform, Muuga aedlinn

For last decades Muuga aedlinn has been experiencing a profound change in its urban fabric and daily practices. An interactive platform is created for locals and visitors alike to archive the change in process, inviting old and new locals to spot the alteration of Muuga in order to be able to cope with it.

 

13:10–13:35 Muuga harbour: The Once Only Unicorn – Egemen Mercanlioglu

Performance-lecture on the roundabout of Laasti tee and Veose street

On an ambiguous roundabout that overlooks the Muuga Harbour, a (non)speculative story of the likely future development of the biggest cargo harbour in Estonia will be put across. Zooming out to grasp the patterns of globalisation-driven urbanisation process of Muuga and Estonia, the narration covers topics from the Rail Baltic to the digitalization. Travelling from Muuga to China and back to Muuga again, this story will help visitors to track the traces of urbanisation.

13:45–14:10 In memory of the City – Lisa Rohrer

Ceremonial performance, at Keemikute street (near the Maardu kalmistu bus stop)

The Maardu Cemetery functions as a hybrid space – it is a site for life and for death, for grief and for celebration of a memory, for spirituality and for pragmatism, for expressing emotion and for economic exchange. In light of postmodern scholarship from the late 20th century, this exhibition will consider the death of “the city” and witness the emergence of “the urban” at its passing.

14:15–14:40 A lonesome hill – Oleksandr Nenenko

Performance/exhibition at Ringi 54D, Maardu

Courtyards of mass housing areas as enclosed places for meeting and daily practices accompany the processes around urban, from severe housing crisis to land use value. This project looks at the visible and non-visible changes of one courtyard in Kallavere by trying to answer a seemingly simple question: “why is the hill so lonely?”. 

 

14:45–15:10 Walk around the image – Zahaan Khan

Guided walk, starting point at Ringi 54D, Maardu 

In a heavily visual culture, images can act as representative symbols for a city. Through an investigative walk, this performance will look closer at the orthodox church of Archangel Michael in Maardu to understand how it became to be the centerpiece of the new image created for the city’s socio-cultural life in the past decade.

 

15:15–15:40 New archives as karaoke – Wimke Dekker

Screening at Fortuna bar, Stardi 2, Maardu

A spiderweb of scales and structures, houses and containers, roads and electricity networks. The frames are given, but the people who are living in Maardu are what creates a process, a movement, a development. Combining new archives from the internet with fragments that show details of daily life, this film, shown at a local bar Fortuna, creates a new archive of the present.

Postitas Keiti Kljavin — Püsilink

Beyond Borders: Moving through Maardu

Laupäev 14 detsember, 2019

13.4

A lake and a port. Summer housing and mass housing. Metal, steel, automobiles, and the not-so distant memories of phosphorus mining. Beyond the towers of Vanalinn and the limestone of Lasnamäe exists this municipal assemblage that over 15,000 people call home.

Beyond Borders: Moving through Maardu is a public output & final grading of Estonian Academy of Arts Urban Studies Urbanisation studio “Tallinn–Maardu: expedition into the edge”, tutored by Andra Aaloe & Keiti Kljavin.

Whether or not you are familiar with Maardu, this festival of a kind will urge you to experience the area through various site-specific interventions exploring its physical and conceptual boundaries, the global and local activities that shape it, and the area’s relationship to neighbouring localities.

There will be a private bus service to transport guests to each event according to the programme below. To register for the tour bus that will travel to each exhibition of the festival, please email Lisa Rohrer at lisa.rohrer@artun.ee. You are also welcome to visit individual exhibits via your own transportation at the times displayed in the program schedule below. Please note that the private bus will not return to Tallinn, but public transportation runs between Maardu and Tallinn for our return trip.

Please dress warmly for outdoor weather and bring along snacks and refreshments! For more information check FB EVENT!

PROGRAMME SCHEDULE ON 14 DECEMBER 2019:

9:00–9:25 Urban artist in an urban field

(Last chance to use the loo) – Jesse Keddie

Photo Installation at Põhja pst 7 (Estonian Academy of Arts)

Stanely Kubrick said on the art of filmmaking “You may not have to know very much about anything else, but you must know about photography”. So what do I know? I know about filmmaking and I know about photography. On display at EKA will be the forgotten fields of Rootsi-Kallavere that embody how I express the world at large – it’s not what I’m doing in the space it’s what the space is doing through me.

 

9:30 Private bus service leaves from EKA, Tallinn

 

10.00–10:25 Occupying the void – Marina Pushkar

Walk and installation, starting point at Fosforiidi and Kroodi intersection.

The pedestrian tunnel connecting the Kroodi industrial park and the lake of Maardu facilitates the transition from the industrial realm to the prefigurative urban wilderness. Through a guided walk and installation, this project unveils the layers of human dominance in the process of occupying the space.

 

10:30–10:55 Stories from the other side – Alice Ashton

Expedition and participatory exercise at Vana-Narva maantee – Nurgatagune Puhvet, Vana Narva maantee

Vana-Narva maantee is a highway and an important geographical and infrastructural location for Maardu. It is also home to many diverse local activities and phenomena. Taking speculative fiction, installation, participatory art and postmodern and post-urban theory as a basis, Stories from the other side invites participants to consider how  narratives, signs and momentalisation are didactic processes that shape urbanisation and the different lenses that Vana-Narva maantee can be seen through. 

 

11:00–11:25 The last outpost – Ahmad Tahir

Walk-exercise, starting point at Madikse tee

The process of urbanisation reshapes the concept of the ‘hinterland’ as a warehouse that serves the capital. This curated walk in the backyards of the Kärmu industrial zone explores the role of the post-industrial town of Maardu in regional development, and the municipality’s future speculations in the neoliberal realm.

 

11:30–12:00 Walking along a life vein – Sarah Gerdiken 

Guided walk

Walking the solid but disused line of railroad, the landscape surrounding us is united by different scales of human use joining together the travelers of its past, present and expected scenarios of the future. Wear your gloves and proper shoes!

 

12:05–12:30 AED – Annika Ülejõe

Installation at Kitsekakra 17, Muuga aedlinn

AED looks at the process of suburbanisation changing the dynamics of the once solely summerhouse area on the basis of a family archive. By revealing layers of history, the on-site intervention highlights both physical alteration of the area and the change in its social fabric.  

 

12:35–13:00 Muuga muutub (Muuga Changes) – Deniz Taşkın 

Interactive platform, Muuga aedlinn

For last decades Muuga aedlinn has been experiencing a profound change in its urban fabric and daily practices. An interactive platform is created for locals and visitors alike to archive the change in process, inviting old and new locals to spot the alteration of Muuga in order to be able to cope with it.

 

13:10–13:35 Muuga harbour: The Once Only Unicorn – Egemen Mercanlioglu

Performance-lecture on the roundabout of Laasti tee and Veose street

On an ambiguous roundabout that overlooks the Muuga Harbour, a (non)speculative story of the likely future development of the biggest cargo harbour in Estonia will be put across. Zooming out to grasp the patterns of globalisation-driven urbanisation process of Muuga and Estonia, the narration covers topics from the Rail Baltic to the digitalization. Travelling from Muuga to China and back to Muuga again, this story will help visitors to track the traces of urbanisation.

13:45–14:10 In memory of the City – Lisa Rohrer

Ceremonial performance, at Keemikute street (near the Maardu kalmistu bus stop)

The Maardu Cemetery functions as a hybrid space – it is a site for life and for death, for grief and for celebration of a memory, for spirituality and for pragmatism, for expressing emotion and for economic exchange. In light of postmodern scholarship from the late 20th century, this exhibition will consider the death of “the city” and witness the emergence of “the urban” at its passing.

14:15–14:40 A lonesome hill – Oleksandr Nenenko

Performance/exhibition at Ringi 54D, Maardu

Courtyards of mass housing areas as enclosed places for meeting and daily practices accompany the processes around urban, from severe housing crisis to land use value. This project looks at the visible and non-visible changes of one courtyard in Kallavere by trying to answer a seemingly simple question: “why is the hill so lonely?”. 

 

14:45–15:10 Walk around the image – Zahaan Khan

Guided walk, starting point at Ringi 54D, Maardu 

In a heavily visual culture, images can act as representative symbols for a city. Through an investigative walk, this performance will look closer at the orthodox church of Archangel Michael in Maardu to understand how it became to be the centerpiece of the new image created for the city’s socio-cultural life in the past decade.

 

15:15–15:40 New archives as karaoke – Wimke Dekker

Screening at Fortuna bar, Stardi 2, Maardu

A spiderweb of scales and structures, houses and containers, roads and electricity networks. The frames are given, but the people who are living in Maardu are what creates a process, a movement, a development. Combining new archives from the internet with fragments that show details of daily life, this film, shown at a local bar Fortuna, creates a new archive of the present.

Postitas Keiti Kljavin — Püsilink