Üritused

28.04.2019

Sisseastujale: joonistamise töötuba ja portfolio cafe Telliskivi sünnipäeval

Carl-Robert-Kagge-631x600

Pühapäeval, 28. aprillil tähistame Telliskivi Loomelinnaku sünnipäeva Loomelinnak 10 (sünni)päevaklubi üritusel. Otsi meid Erinevate Tubade Klubi “klubisaalist”!

Töötuba: “Katkematu joonistus”


Allan Kukk

Pühapäev, 28. aprill kell 12–13.30
Erinevate Tubade Klubi “klubituba”
Tasuta

EKA avatud akadeemia joonistamise töötoas luuakse pilte, millega vaadeldakse ümbritsevat ja eneses toimuvat vaheldumisi. Kui keskkonna kujutamisel tekib vajadus sellest puhata või pole kindel, kuidas edasi jätkata, siis joonistatakse edasi kõike seda, mis parasjagu pähe tuleb kuni paber on täis. See annab võimaluse näha, kuidas igaühe tähelepanu töötab ja kuidas ümbritseva vaatlemine mõtteprotsesse mõjutab. Töötuba sobib nii algajale kui edasijõudnule.

–Juhendab EKA avatud akadeemia joonistamise õppejõud, graafiline disainer ja kujundaja Allan Kukk.
–Joonistusvahendid saab kohapealt.
–Töötuba on osalejale tasuta.
–Kohti on 15le inimesele, vajalik on eelnev registreerumine.

Registeerun töötuppa

Portfoolio Cafe

Carl-Robert Kagge ja Madli Ehasalu

Pühapäev, 28. aprill kell 14–16
Erinevate Tubade Klubi “klubituba”
Tasuta

EKA sisseastumishuvilised saavad tutvustada oma töid ja tegemisi EKA magistrantidele, kes annavad tagasisidet visanditele, tööde mappidele ja portfooliotele. Tule ja näita elava järjekorra alusel oma loomingut ning praegused EKAlased annavad tagasisidet, kuidas seda sisseastumiskatsetel parimal moel presenteerida. Kõigi huvilistega jutustavad:

– graafiline disainer, maali eriala MA tudeng Carl-Robert Kagge
– kunstiteaduse ja visuaalkultuuri eriala MA tudeng, vabakutseline kriitik ja kuraator, EKA sisseastumisekspert Madli Ehasalu

Sisseastumise kohta uuri veel: artun.ee/sisseastumine

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

Sisseastujale: joonistamise töötuba ja portfolio cafe Telliskivi sünnipäeval

Pühapäev 28 aprill, 2019

Carl-Robert-Kagge-631x600

Pühapäeval, 28. aprillil tähistame Telliskivi Loomelinnaku sünnipäeva Loomelinnak 10 (sünni)päevaklubi üritusel. Otsi meid Erinevate Tubade Klubi “klubisaalist”!

Töötuba: “Katkematu joonistus”


Allan Kukk

Pühapäev, 28. aprill kell 12–13.30
Erinevate Tubade Klubi “klubituba”
Tasuta

EKA avatud akadeemia joonistamise töötoas luuakse pilte, millega vaadeldakse ümbritsevat ja eneses toimuvat vaheldumisi. Kui keskkonna kujutamisel tekib vajadus sellest puhata või pole kindel, kuidas edasi jätkata, siis joonistatakse edasi kõike seda, mis parasjagu pähe tuleb kuni paber on täis. See annab võimaluse näha, kuidas igaühe tähelepanu töötab ja kuidas ümbritseva vaatlemine mõtteprotsesse mõjutab. Töötuba sobib nii algajale kui edasijõudnule.

–Juhendab EKA avatud akadeemia joonistamise õppejõud, graafiline disainer ja kujundaja Allan Kukk.
–Joonistusvahendid saab kohapealt.
–Töötuba on osalejale tasuta.
–Kohti on 15le inimesele, vajalik on eelnev registreerumine.

Registeerun töötuppa

Portfoolio Cafe

Carl-Robert Kagge ja Madli Ehasalu

Pühapäev, 28. aprill kell 14–16
Erinevate Tubade Klubi “klubituba”
Tasuta

EKA sisseastumishuvilised saavad tutvustada oma töid ja tegemisi EKA magistrantidele, kes annavad tagasisidet visanditele, tööde mappidele ja portfooliotele. Tule ja näita elava järjekorra alusel oma loomingut ning praegused EKAlased annavad tagasisidet, kuidas seda sisseastumiskatsetel parimal moel presenteerida. Kõigi huvilistega jutustavad:

– graafiline disainer, maali eriala MA tudeng Carl-Robert Kagge
– kunstiteaduse ja visuaalkultuuri eriala MA tudeng, vabakutseline kriitik ja kuraator, EKA sisseastumisekspert Madli Ehasalu

Sisseastumise kohta uuri veel: artun.ee/sisseastumine

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

06.05.2019 — 08.05.2019

Seminar: Utilizing Art and Design Practice as a Method for Research Inquiry

Date: 6–8 May 2019 at 10.00 – 15.30

Venue: Estonian Academy of Arts, Põhja pst 7, room A402 (6-7 May), A301 (8 May)

Lecturer: Nithikul Nimkulrat

 

Practice-based research[1]has been adopted by creative practitioners in various art and design disciplines for over three decades. Its basic proposition is that “not only is practice embedded in the research process but research questions arise from the process of practice, the answers to which are directed toward enlightening and enhancing practice” (Candy and Edmonds 2018, p. 63). An emphasis on the contribution of research outcomes from practice-based research is that new knowledge is generated to inform creative practice and such knowledge may at times only be obtainable by means of practice.

 

Whilst artifacts created from within a research project is viewed as an integral part of the practice-based research process, they are expected to be placed in context through written theses and/or disseminated in published papers. By the necessity of written theses in academic research, reflection and documentation of the creative process and the overall research process is unavoidable (Nimkulart 2007).

This seminar aims to assist art and design students in situating their creative artifacts in research (Nimkulrat 2013) and in designing and structing their research conduct that involves their own practice as a research method based on their research questions initially set. This is not to understand practice as research. Practice is not research but can play a significant role in research.

 

The seminar will focus on the following research components:

  1. Research question– Why would art and design practice be necessary for answering it?
  2. Research process– How is it constructed based on the research question? Where is art and design practice located within the research process? How is documentation performed throughout the processes? How does reflection drive the process further and transform the research question initially set?
  3. Artifacts– Do they answer or support the written thesis to answer the research question?

In addition, the seminar will highlight how documentation functions as a research tool for capturing the practitioner-researcher’s reflection in- and on- action (Mäkelä and Nimkulrat 2018).

Requirement

To participate in the seminar, please send an abstract (250 words) that describes their PhD project and includes a few photos of artifacts and their processes, if any, to elika.kiilo@artun.eeby 1 May 2019. Please note that a primary research question must be clearly stated in the abstract.

In preparation for the seminar, participants will be asked to read

Candy, L. and Edmonds E. (2018). Practice-Based Research in the Creative Arts: Foundations and Futures from the Front Line. Leonardo 51(1), 63–69. https://www.mitpressjournals.org/doi/pdf/10.1162/LEON_a_01471

Mäkelä, M., & Nimkulrat, N. (2018). Documentation as Practice-Led Research Tools for Reflection on Experiential Knowledge. FORMakademisk 11(2).

DOI: https://doi.org/10.7577/formakademisk.1818

Nimkulrat, N. (2007). The Role of Documentation in Practice-Led Research. Journal of Research Practice, 3(1), Article M6. http://jrp.icaap.org/index.php/jrp/article/view/58/83

Nimkulrat, N. (2009). Paperness: Expressive Material in Textile Art from an Artist’s Viewpoint (pp. 34–38). Helsinki, Finland: University of Art and Design Helsinki. https://nithikul.com/PDF/Paperness.pdf

Nimkulrat, N. (2013). Situating Creative Artifacts in Art and Design Research. FORMakademisk, 6(2), Article 4. DOI: https://doi.org/10.7577/formakademisk.657

Registration

The seminar is open to PhD students. Registration is open until 30.04.2019.

Registration form

 

Nithikul Nimkulrat is a practitioner-researcher who intertwines research with textile practice, focusing on experiential knowledge in craft processes in the context of design research. Prior to her current appointment as a Tenured Associate Professor at OCAD University in Canada in December 2018, Nithikul has worked at Estonian Academy of Arts, Loughborough University, and Aalto University, where she earned a doctorate in 2009. Nithikul is an elected council member of the Design Research Society (DRS), the convenor of the DRS Special Interest Group on Experiential Knowledge (EKSIG), and the leader of the Cumulus Association’s Fashion and Textile Working Group.

[1]The term “practice-based research” is chosen over “artistic research” and “practice-led research” to be used in the workshop in order to give practice a general role in scholarly research. For differentiation in meaning of different terms, see Nimkulrat (2009, pp. 34–38) and Candy and Edmonds (2018, pp. 64–65).

 

 

This event is organised by the Graduate School of Culture Studies and Arts, supported by the ASTRA project of the Estonian Academy of Arts – EKA LOOVKÄRG (European Union, European Regional Development Fund).

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

Seminar: Utilizing Art and Design Practice as a Method for Research Inquiry

Esmaspäev 06 mai, 2019 — Kolmapäev 08 mai, 2019

Date: 6–8 May 2019 at 10.00 – 15.30

Venue: Estonian Academy of Arts, Põhja pst 7, room A402 (6-7 May), A301 (8 May)

Lecturer: Nithikul Nimkulrat

 

Practice-based research[1]has been adopted by creative practitioners in various art and design disciplines for over three decades. Its basic proposition is that “not only is practice embedded in the research process but research questions arise from the process of practice, the answers to which are directed toward enlightening and enhancing practice” (Candy and Edmonds 2018, p. 63). An emphasis on the contribution of research outcomes from practice-based research is that new knowledge is generated to inform creative practice and such knowledge may at times only be obtainable by means of practice.

 

Whilst artifacts created from within a research project is viewed as an integral part of the practice-based research process, they are expected to be placed in context through written theses and/or disseminated in published papers. By the necessity of written theses in academic research, reflection and documentation of the creative process and the overall research process is unavoidable (Nimkulart 2007).

This seminar aims to assist art and design students in situating their creative artifacts in research (Nimkulrat 2013) and in designing and structing their research conduct that involves their own practice as a research method based on their research questions initially set. This is not to understand practice as research. Practice is not research but can play a significant role in research.

 

The seminar will focus on the following research components:

  1. Research question– Why would art and design practice be necessary for answering it?
  2. Research process– How is it constructed based on the research question? Where is art and design practice located within the research process? How is documentation performed throughout the processes? How does reflection drive the process further and transform the research question initially set?
  3. Artifacts– Do they answer or support the written thesis to answer the research question?

In addition, the seminar will highlight how documentation functions as a research tool for capturing the practitioner-researcher’s reflection in- and on- action (Mäkelä and Nimkulrat 2018).

Requirement

To participate in the seminar, please send an abstract (250 words) that describes their PhD project and includes a few photos of artifacts and their processes, if any, to elika.kiilo@artun.eeby 1 May 2019. Please note that a primary research question must be clearly stated in the abstract.

In preparation for the seminar, participants will be asked to read

Candy, L. and Edmonds E. (2018). Practice-Based Research in the Creative Arts: Foundations and Futures from the Front Line. Leonardo 51(1), 63–69. https://www.mitpressjournals.org/doi/pdf/10.1162/LEON_a_01471

Mäkelä, M., & Nimkulrat, N. (2018). Documentation as Practice-Led Research Tools for Reflection on Experiential Knowledge. FORMakademisk 11(2).

DOI: https://doi.org/10.7577/formakademisk.1818

Nimkulrat, N. (2007). The Role of Documentation in Practice-Led Research. Journal of Research Practice, 3(1), Article M6. http://jrp.icaap.org/index.php/jrp/article/view/58/83

Nimkulrat, N. (2009). Paperness: Expressive Material in Textile Art from an Artist’s Viewpoint (pp. 34–38). Helsinki, Finland: University of Art and Design Helsinki. https://nithikul.com/PDF/Paperness.pdf

Nimkulrat, N. (2013). Situating Creative Artifacts in Art and Design Research. FORMakademisk, 6(2), Article 4. DOI: https://doi.org/10.7577/formakademisk.657

Registration

The seminar is open to PhD students. Registration is open until 30.04.2019.

Registration form

 

Nithikul Nimkulrat is a practitioner-researcher who intertwines research with textile practice, focusing on experiential knowledge in craft processes in the context of design research. Prior to her current appointment as a Tenured Associate Professor at OCAD University in Canada in December 2018, Nithikul has worked at Estonian Academy of Arts, Loughborough University, and Aalto University, where she earned a doctorate in 2009. Nithikul is an elected council member of the Design Research Society (DRS), the convenor of the DRS Special Interest Group on Experiential Knowledge (EKSIG), and the leader of the Cumulus Association’s Fashion and Textile Working Group.

[1]The term “practice-based research” is chosen over “artistic research” and “practice-led research” to be used in the workshop in order to give practice a general role in scholarly research. For differentiation in meaning of different terms, see Nimkulrat (2009, pp. 34–38) and Candy and Edmonds (2018, pp. 64–65).

 

 

This event is organised by the Graduate School of Culture Studies and Arts, supported by the ASTRA project of the Estonian Academy of Arts – EKA LOOVKÄRG (European Union, European Regional Development Fund).

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

17.05.2019

Kädi Talvoja doktoritöö kaitsmine

unnamed-2

17. mail 2019 kaitseb Eesti Kunstiakadeemia kunstiteaduse ja visuaalkultuuri eriala doktorant Kädi Talvoja oma doktoritööd “Karm stiil eesti kunstiajalookirjutuse kontekstis” (“Severe Style in the Context of Estonian Art History Writing”).

Avalik kaitsmine toimub algusega kell 10:00 Põhja pst 7, ruumis A501.

Doktoritöö juhendaja on dr Virve Sarapik.

Doktoritöö eelretsensendid on dr Epp Annus ja dr Anu Allas.

Doktoritöö oponent on dr Epp Annus.

Kädi Talvoja doktoritöö lähtub karmiks stiiliks nimetatud nõukogude perioodi kunstinähtuse ajaloolise tähenduse ja rolli mõtestamisest Eesti kontekstis. 1950. aastate lõpul ja 1960. aastate algul Nõukogude Liidu eri keskustes esile kerkinud karm stiil on ainus fenomen stalinistliku sotsialistliku realismi kõrval, mida nõukogudejärgsed tõlgendused määratlevad üsna üksmeelselt ametliku kunstina. Erinevalt repressiivselt kunstnikele peale surutud sotsialistlikust realismist tärkas karm stiil suhteliselt liberaalses sula õhustikus ja kunstnike initsiatiivil, mitte käsukorras. Vabatahtliku ametlikkuse motiiv aga ei taha kuidagi klappida eesti kunsti ajaloo vastupanupõhiste mudelitega. Uurimuse strateegiliseks lähtepunktiks on arusaam, et vastupanu kontseptsioonist ajenduv käsitlusviis pigem varjab kui avab Nõukogude Eesti kunstivälja toimimisviise: maskeerib ametlike diskursuste laialdast, kuigi kohati hämarat mõju eesti kunstile ning eirab neid muutusi, mis nõukogude kultuuri kontseptsioonides ja praktikates aja jooksul aset leidsid. Analüüsides omaaegsete arutelude abil sulaperioodi kunsti keskseid (st ametlikke) diskursusi ja nende muutuste dünaamikat, liigub uurimus karmi stiili problemaatika kaudu avaramale väljale ja esitab laiema pildi ajajärgu kunstiprotsessidest.

Doktoritööga on võimalik tutvuda Eesti Kunstiakadeemia doktorikooli kodulehel.

Doktoritöö kaitsmiskomisjoni liikmed on dr Anu Allas, prof Krista Kodres, prof Andres Kurg, dr Anneli Randla ja prof Marek Tamm.

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

Kädi Talvoja doktoritöö kaitsmine

Reede 17 mai, 2019

unnamed-2

17. mail 2019 kaitseb Eesti Kunstiakadeemia kunstiteaduse ja visuaalkultuuri eriala doktorant Kädi Talvoja oma doktoritööd “Karm stiil eesti kunstiajalookirjutuse kontekstis” (“Severe Style in the Context of Estonian Art History Writing”).

Avalik kaitsmine toimub algusega kell 10:00 Põhja pst 7, ruumis A501.

Doktoritöö juhendaja on dr Virve Sarapik.

Doktoritöö eelretsensendid on dr Epp Annus ja dr Anu Allas.

Doktoritöö oponent on dr Epp Annus.

Kädi Talvoja doktoritöö lähtub karmiks stiiliks nimetatud nõukogude perioodi kunstinähtuse ajaloolise tähenduse ja rolli mõtestamisest Eesti kontekstis. 1950. aastate lõpul ja 1960. aastate algul Nõukogude Liidu eri keskustes esile kerkinud karm stiil on ainus fenomen stalinistliku sotsialistliku realismi kõrval, mida nõukogudejärgsed tõlgendused määratlevad üsna üksmeelselt ametliku kunstina. Erinevalt repressiivselt kunstnikele peale surutud sotsialistlikust realismist tärkas karm stiil suhteliselt liberaalses sula õhustikus ja kunstnike initsiatiivil, mitte käsukorras. Vabatahtliku ametlikkuse motiiv aga ei taha kuidagi klappida eesti kunsti ajaloo vastupanupõhiste mudelitega. Uurimuse strateegiliseks lähtepunktiks on arusaam, et vastupanu kontseptsioonist ajenduv käsitlusviis pigem varjab kui avab Nõukogude Eesti kunstivälja toimimisviise: maskeerib ametlike diskursuste laialdast, kuigi kohati hämarat mõju eesti kunstile ning eirab neid muutusi, mis nõukogude kultuuri kontseptsioonides ja praktikates aja jooksul aset leidsid. Analüüsides omaaegsete arutelude abil sulaperioodi kunsti keskseid (st ametlikke) diskursusi ja nende muutuste dünaamikat, liigub uurimus karmi stiili problemaatika kaudu avaramale väljale ja esitab laiema pildi ajajärgu kunstiprotsessidest.

Doktoritööga on võimalik tutvuda Eesti Kunstiakadeemia doktorikooli kodulehel.

Doktoritöö kaitsmiskomisjoni liikmed on dr Anu Allas, prof Krista Kodres, prof Andres Kurg, dr Anneli Randla ja prof Marek Tamm.

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

17.04.2019

Maaliosakonna tudengitööde oksjon Wabaduses

roti oksjon

Kohvikus Wabadus saab näha EKA maaliosakonna tudengitööde näitust. Kell 19 algab ka maalide oksjon, mille kogutulu läheb osalevate maalitudengite augustis toimuva Veneetsia Biennaali vaatluspraktika toetuseks!

Näitusel osalevad EKA maaliosakonna tudengid:
Laura Talvet, Joel Jõevee, Olev Kuma, Janne Lias, Jelizaveta Šalova, Kati Müüripeal, Brenda Purtsak, Karola Kaugema, Georg Kaasik, Eero Alev, Loora Kaubi, Marleen Suvi, Lisette Lepik, Ekke Peeter Sauter, Egert Tischler, Liisa- Aleksandra Volmer, Aivi Raja.

Sündmus Facebookis.

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

Maaliosakonna tudengitööde oksjon Wabaduses

Kolmapäev 17 aprill, 2019

roti oksjon

Kohvikus Wabadus saab näha EKA maaliosakonna tudengitööde näitust. Kell 19 algab ka maalide oksjon, mille kogutulu läheb osalevate maalitudengite augustis toimuva Veneetsia Biennaali vaatluspraktika toetuseks!

Näitusel osalevad EKA maaliosakonna tudengid:
Laura Talvet, Joel Jõevee, Olev Kuma, Janne Lias, Jelizaveta Šalova, Kati Müüripeal, Brenda Purtsak, Karola Kaugema, Georg Kaasik, Eero Alev, Loora Kaubi, Marleen Suvi, Lisette Lepik, Ekke Peeter Sauter, Egert Tischler, Liisa- Aleksandra Volmer, Aivi Raja.

Sündmus Facebookis.

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

04.06.2019 — 07.06.2019

Seminar: Unpacking “show and tell”

estonian-academy-arts-logo

Date: June 4, 6, 7 at 10.00 to 17.00

Venue: Estonian Academy of Arts, Põhja pst 7, room A202

Lecturer: Benjamin Lignel

Artist, writer and curator Benjamin Lignel will conduct a 3-day seminar in June, focusing on the challenges and opportunities inherent to artistic research. We will be thinking through the temporalities of making, documenting, and argumenting, and the different sort of “proof” they invoke; we will attempt a 21st century autopsy of the author-function and look at subject-positions with the help of Italo Calvino, Joan Scott and Audre Lord; we will play at presenting an object (textual or physical) for public scrutiny with a view to understanding what “stewardship of ideas” might imply.

 

Students who sign up for the seminar will be required to read 3 texts in advance:

Audre Lord, the Use of Anger, Women responding to Racism (1981)

Joan Scott, The Evidence of Experience (1991)

Ulrike Müller, Herstory Inventory (2011)

You will also be required to write, in conversational/diaristic mode, how you first met an idea that subequently guided your current research (max. 500 words).

 

Registration

The seminar is open to PhD and MA students.

Registration form

Registration is open until 28.05.2019.

 

This event is organised by the Graduate School of Culture Studies and Arts, supported by the ASTRA project of the Estonian Academy of Arts – EKA LOOVKÄRG (European Union, European Regional Development Fund).

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

Seminar: Unpacking “show and tell”

Teisipäev 04 juuni, 2019 — Reede 07 juuni, 2019

estonian-academy-arts-logo

Date: June 4, 6, 7 at 10.00 to 17.00

Venue: Estonian Academy of Arts, Põhja pst 7, room A202

Lecturer: Benjamin Lignel

Artist, writer and curator Benjamin Lignel will conduct a 3-day seminar in June, focusing on the challenges and opportunities inherent to artistic research. We will be thinking through the temporalities of making, documenting, and argumenting, and the different sort of “proof” they invoke; we will attempt a 21st century autopsy of the author-function and look at subject-positions with the help of Italo Calvino, Joan Scott and Audre Lord; we will play at presenting an object (textual or physical) for public scrutiny with a view to understanding what “stewardship of ideas” might imply.

 

Students who sign up for the seminar will be required to read 3 texts in advance:

Audre Lord, the Use of Anger, Women responding to Racism (1981)

Joan Scott, The Evidence of Experience (1991)

Ulrike Müller, Herstory Inventory (2011)

You will also be required to write, in conversational/diaristic mode, how you first met an idea that subequently guided your current research (max. 500 words).

 

Registration

The seminar is open to PhD and MA students.

Registration form

Registration is open until 28.05.2019.

 

This event is organised by the Graduate School of Culture Studies and Arts, supported by the ASTRA project of the Estonian Academy of Arts – EKA LOOVKÄRG (European Union, European Regional Development Fund).

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

09.04.2019

EKA virtuaalreaalsuse labor MELT innovatsiooni foorumil Kultuurikatlas

1
Teisipäeval, 9. aprillil toimub MELT innovatsiooni foorum Tallinna Kultuurikatlas. Eesti Kunstiakadeemia on esindatud Showcase alal, kus EKA virtuaalreaalsuse labori (VR) juhataja Johanna Jõekalda ja vilistlane Artur Staśkevitś tutvustavad EKA virtuaalreaalsuse laborit. Lisainfo ja piletid: www.melt.ee.

EKA VR Labor

Käesoleval õppeaastal alustas Eesti Kunstiakadeemias tegevust VR Labor, mis koondab arhitektile ja disainerile vajalikke eriteadmisi virtuaalreaalsustehnikate rakendamisest disainiprotsessis. Virtuaalreaalsustehnikad võimaldavad kavandada ruumi selle tulevase kasutaja vaatepunktist ja pöörata disainiprotsessis tavapärasest suuremat tähelepanu kasutaja ruumielamusele. Ühtlasi võimaldavad need kuvada kasutajale reaalsuse kihistusi, mis jäävad tavaolukorras tema silmale nähtamatuks, ning laiendada seeläbi tema taju ulatust. VR Laboris keskendume neile ja teistele lisaväärtustele, mida virtuaalreaalsustehnikad arhitekti ja disaineri jaoks endas kannavad.  Igal semestril toimub VR Laboris üks intensiivkursus, mis annab ülevaate immersiivsetest ruumi kujutamise ja kujundamise viisidest. Kursusel omandatakse virtuaalreaalsusseadmete ja mängumootorite kasutuspõhimõtted ning oskus rakendada neid erialase loovmeediumina.
 

Uurimisprojekt “Biomeetriliste andmete rakendus interaktiivsetes disainilahendustes”

Interaktiivseid ruumimudeleid on muutujate rohkuse tõttu keeruline oma peas täpselt ette kujutada ja paberile panna. Arhitekti ja disaineri jaoks on virtuaalreaalsustehnikate oluliseks lisaväärtuseks võimalus interaktiivseid ruume kogeja vaatepunktist läbi testida. Sellest tulenevalt on käesoleval õppeaastal VR Labori peamiseks uurimissuunaks elamuspõhine interaktsioon. Mõõdistame biomeetriliste sensoritega ruumi mõju kasutaja aktiivsus-passiivsus ja positiivsus-negatiivsus näitajatele. Tuvastame ruumiliste stiimulite ja nende poolt esile kutsutud reaktsioonide vahel seaduspärasid. Paneme ruumi parameetrid elamusandmetest lähtuvalt interaktiivselt muutuma. Uurimistöö väljundiks on interaktiivse ruumi prototüübid, mis on programmeeritud kasutaja enesetunde stimuleerimiseks reaalajas oma omadusi ümber kohandama. Loe projektist veel.
Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

EKA virtuaalreaalsuse labor MELT innovatsiooni foorumil Kultuurikatlas

Teisipäev 09 aprill, 2019

1
Teisipäeval, 9. aprillil toimub MELT innovatsiooni foorum Tallinna Kultuurikatlas. Eesti Kunstiakadeemia on esindatud Showcase alal, kus EKA virtuaalreaalsuse labori (VR) juhataja Johanna Jõekalda ja vilistlane Artur Staśkevitś tutvustavad EKA virtuaalreaalsuse laborit. Lisainfo ja piletid: www.melt.ee.

EKA VR Labor

Käesoleval õppeaastal alustas Eesti Kunstiakadeemias tegevust VR Labor, mis koondab arhitektile ja disainerile vajalikke eriteadmisi virtuaalreaalsustehnikate rakendamisest disainiprotsessis. Virtuaalreaalsustehnikad võimaldavad kavandada ruumi selle tulevase kasutaja vaatepunktist ja pöörata disainiprotsessis tavapärasest suuremat tähelepanu kasutaja ruumielamusele. Ühtlasi võimaldavad need kuvada kasutajale reaalsuse kihistusi, mis jäävad tavaolukorras tema silmale nähtamatuks, ning laiendada seeläbi tema taju ulatust. VR Laboris keskendume neile ja teistele lisaväärtustele, mida virtuaalreaalsustehnikad arhitekti ja disaineri jaoks endas kannavad.  Igal semestril toimub VR Laboris üks intensiivkursus, mis annab ülevaate immersiivsetest ruumi kujutamise ja kujundamise viisidest. Kursusel omandatakse virtuaalreaalsusseadmete ja mängumootorite kasutuspõhimõtted ning oskus rakendada neid erialase loovmeediumina.
 

Uurimisprojekt “Biomeetriliste andmete rakendus interaktiivsetes disainilahendustes”

Interaktiivseid ruumimudeleid on muutujate rohkuse tõttu keeruline oma peas täpselt ette kujutada ja paberile panna. Arhitekti ja disaineri jaoks on virtuaalreaalsustehnikate oluliseks lisaväärtuseks võimalus interaktiivseid ruume kogeja vaatepunktist läbi testida. Sellest tulenevalt on käesoleval õppeaastal VR Labori peamiseks uurimissuunaks elamuspõhine interaktsioon. Mõõdistame biomeetriliste sensoritega ruumi mõju kasutaja aktiivsus-passiivsus ja positiivsus-negatiivsus näitajatele. Tuvastame ruumiliste stiimulite ja nende poolt esile kutsutud reaktsioonide vahel seaduspärasid. Paneme ruumi parameetrid elamusandmetest lähtuvalt interaktiivselt muutuma. Uurimistöö väljundiks on interaktiivse ruumi prototüübid, mis on programmeeritud kasutaja enesetunde stimuleerimiseks reaalajas oma omadusi ümber kohandama. Loe projektist veel.
Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

11.04.2019

EKA doktorikooli konverents

unnamed-3

Eesti Kunstiakadeemia doktorikooli konverents toimub neljapäeval, 11. aprillil Eesti Kunstiakadeemias aadressil Põhja pst 7 ruumis A501.

Konverentsil osalemiseks tuleb eelnevalt registreeruda.

Registreerun

Avasõnad

09.00–09.15 EKA doktorikooli juhataja, teadusprorektor dr Epp Lankots

Külalisesinejad

09.15–09.45 Tallinna Ülikooli Balti filmi, meedia, kunstide ja kommunikatsiooni instituudi sotsiaalmeedia ja visuaalkultuuri dotsent ning sotsiaalmeedia ja visuaalkultuuri uurija dr Katrin Tiidenberg

09.45–10.15 Kunstnik, kelle kunstipraktikas on keskne koht soouuringutel ning feministlikel lähenemistel – dr. Fideelia-Signe Roots

Kohvipaus
10.15–10.40 Kohvipaus registreerunud osalejatele

Doktorantide ettekanded 

Muinsuskaitse ja konserveerimine
modereerib õppekava juht dr Anneli Randla

10.40–11.20 Siim Raie – “Identiteedi uurimise probleemid” (Diskussant: Matthias-Jakob Sildnik)

Kunst ja disain
modereerib õppekava juht dr Liina Unt

11.20–12.00 Merike Rehepapp – “Kasutajakeskne disain, tööriist õppeaine loomiseks”(Diskussant: Eik Hermann)

12.00–12.40 Matthias-Jakob Sildnik – “Miks on generatiivne kunst igav?” (Diskussant: Toomas Paaver)

Lõunapaus
12.40–13.30 Lõunasöök registreerunud osalejatele

Arhitektuur ja linnaplaneerimine
modereerib õppekava juht dr Jüri Soolep

13.30–14.10 Toomas Paaver – “Avalik ruum kui elukeskkonda siduv võrgustik” (Diskussant: Siim Raie)

14.10–14.50 Eik Hermann – “Disainiuurimus teooria ja praktika vahealal”(Diskussant: Merike Rehepapp)

14.50–15.30 Siim Tuksam – “Modulated modularity – revisiting modularity in architecture in the age of automation” (Diskussant: Roemer van Toorn)

15.30-16.10 Roemer van Toorn – “Society of the And. The bewildering interdependence of our times” (Diskussant: Siim Tuksam)

Lõpusõnad
16.10—16.30 Kokkuvõttev arutelu ja konverentsi lõpetamine

 

EKA doktorikooli konverents on rahastatud Eesti Kunstiakadeemia ASTRA projektist EKA LOOVKÄRG

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

EKA doktorikooli konverents

Neljapäev 11 aprill, 2019

unnamed-3

Eesti Kunstiakadeemia doktorikooli konverents toimub neljapäeval, 11. aprillil Eesti Kunstiakadeemias aadressil Põhja pst 7 ruumis A501.

Konverentsil osalemiseks tuleb eelnevalt registreeruda.

Registreerun

Avasõnad

09.00–09.15 EKA doktorikooli juhataja, teadusprorektor dr Epp Lankots

Külalisesinejad

09.15–09.45 Tallinna Ülikooli Balti filmi, meedia, kunstide ja kommunikatsiooni instituudi sotsiaalmeedia ja visuaalkultuuri dotsent ning sotsiaalmeedia ja visuaalkultuuri uurija dr Katrin Tiidenberg

09.45–10.15 Kunstnik, kelle kunstipraktikas on keskne koht soouuringutel ning feministlikel lähenemistel – dr. Fideelia-Signe Roots

Kohvipaus
10.15–10.40 Kohvipaus registreerunud osalejatele

Doktorantide ettekanded 

Muinsuskaitse ja konserveerimine
modereerib õppekava juht dr Anneli Randla

10.40–11.20 Siim Raie – “Identiteedi uurimise probleemid” (Diskussant: Matthias-Jakob Sildnik)

Kunst ja disain
modereerib õppekava juht dr Liina Unt

11.20–12.00 Merike Rehepapp – “Kasutajakeskne disain, tööriist õppeaine loomiseks”(Diskussant: Eik Hermann)

12.00–12.40 Matthias-Jakob Sildnik – “Miks on generatiivne kunst igav?” (Diskussant: Toomas Paaver)

Lõunapaus
12.40–13.30 Lõunasöök registreerunud osalejatele

Arhitektuur ja linnaplaneerimine
modereerib õppekava juht dr Jüri Soolep

13.30–14.10 Toomas Paaver – “Avalik ruum kui elukeskkonda siduv võrgustik” (Diskussant: Siim Raie)

14.10–14.50 Eik Hermann – “Disainiuurimus teooria ja praktika vahealal”(Diskussant: Merike Rehepapp)

14.50–15.30 Siim Tuksam – “Modulated modularity – revisiting modularity in architecture in the age of automation” (Diskussant: Roemer van Toorn)

15.30-16.10 Roemer van Toorn – “Society of the And. The bewildering interdependence of our times” (Diskussant: Siim Tuksam)

Lõpusõnad
16.10—16.30 Kokkuvõttev arutelu ja konverentsi lõpetamine

 

EKA doktorikooli konverents on rahastatud Eesti Kunstiakadeemia ASTRA projektist EKA LOOVKÄRG

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

03.04.2019

Teateid sisseelamisest: urbanistika tudengite linnamudelite erialaaine hindamine

INHABITATION FACEBOOK POSTER
Teateid sisseelamisest. Urbanistika tudengite linnamudelite erialaaine avalik hindamine EKA “kohviku-augus” toimub 3. aprillil kell 14-18.

 

Esitamisele tuleb 7 ettekannet üle öö elukeskkonna kogemustest erinevates ruumides. Eksperimentaalne lühidokumentaal, kollaaž-video, näitus, heli-ekspeditsioon, loeng jne seovad kokku tudengite vahetu kogemuse konkreetse arhitektuuriteooria ja elamuehituse teema kaudu.

 

Töögrupp: Larissa Franz, Anna Lihodedova, Augustinas Viselga, Dagmara H. S. Brzeziecka, Jannat Sohail, Artun Gürkan, Huong Nguyen.
Juhendajad: Keiti Kljavin, Kadri Klementi
Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

Teateid sisseelamisest: urbanistika tudengite linnamudelite erialaaine hindamine

Kolmapäev 03 aprill, 2019

INHABITATION FACEBOOK POSTER
Teateid sisseelamisest. Urbanistika tudengite linnamudelite erialaaine avalik hindamine EKA “kohviku-augus” toimub 3. aprillil kell 14-18.

 

Esitamisele tuleb 7 ettekannet üle öö elukeskkonna kogemustest erinevates ruumides. Eksperimentaalne lühidokumentaal, kollaaž-video, näitus, heli-ekspeditsioon, loeng jne seovad kokku tudengite vahetu kogemuse konkreetse arhitektuuriteooria ja elamuehituse teema kaudu.

 

Töögrupp: Larissa Franz, Anna Lihodedova, Augustinas Viselga, Dagmara H. S. Brzeziecka, Jannat Sohail, Artun Gürkan, Huong Nguyen.
Juhendajad: Keiti Kljavin, Kadri Klementi
Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

11.09.2019

Rahvusvaheline arhitektuurikonverents “Ruum ja digireaalsus”

architecture_conference

Aeg: 11. september 2019

Koht: Eesti Kunstiakadeemia, Suur saal A101

Eesti Kunstiakadeemia korraldab Tallinna Arhitektuuribiennaali TAB 2019 raames rahvusvahelise konverentsi “Ruum ja Digireaalsus”.

Maailma majandus ja kultuur on jõudnud Kolmanda tehnoloogilise revolutsiooni ajastusse. Ilmnemas on totaalselt uus reaalsus, oma vääramatu olemuse, struktuuri ja tahtega – digitaalreaalsus. See koosneb info- ja kommunikatsioonivõrgustikest, millel on oma keeruline arvutusalgoritmide hierarhia ja ekraanidele projitseeritud tähendussüsteem. Digitaalreaalsuses võib informatsioon end luua, interpreteerida, muteerida ja kopeerida lõpmatult.

Me palume osalejatel uurida, kujutleda ja spekuleerida arhitektuuri, urbanistika ja disainivaldkonna arengust ja tulevikust.

Konverentsi peaesinejad on Mario Carpo, Antoine Picon ja Roland Snooks.

Kõik konverentsile kutsutud esinejad on ühtlasi ka 2019. aasta Tallinna arhitektuuribiennaali TAB külalised. TAB on kireva programmiga rahvusvaheline arhitektuuri ja linnaplaneerimise festival, mis edendab arhitektuurikultuuri ning mida käesoleval aastal kureerib dr Yael Reisner.

Olulised kuupäevad:

– Ettekande lühikokkuvõtte esitamise tähtaeg on 15. märtsil 2019
– Esitatud lühikokkuvõtete seast tehakse valik 25. märtsil 2019.
– Lühikokkuvõtte lõpliku versiooni esitamise tähteaeg: 20. juuni 2019.
– Konverents toimub 11. septembril 2019.
– Lõpliku täisteksti esitamise tähtaeg on 10. oktoobril 2019 (kuni 20000 tähemärki koos tühikutega, kuni 2 lehekülge illustratsioone; esitatud ja eelretsenseeritud artiklid avaldatakse konverentsi publikatsioonis).

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

Rahvusvaheline arhitektuurikonverents “Ruum ja digireaalsus”

Kolmapäev 11 september, 2019

architecture_conference

Aeg: 11. september 2019

Koht: Eesti Kunstiakadeemia, Suur saal A101

Eesti Kunstiakadeemia korraldab Tallinna Arhitektuuribiennaali TAB 2019 raames rahvusvahelise konverentsi “Ruum ja Digireaalsus”.

Maailma majandus ja kultuur on jõudnud Kolmanda tehnoloogilise revolutsiooni ajastusse. Ilmnemas on totaalselt uus reaalsus, oma vääramatu olemuse, struktuuri ja tahtega – digitaalreaalsus. See koosneb info- ja kommunikatsioonivõrgustikest, millel on oma keeruline arvutusalgoritmide hierarhia ja ekraanidele projitseeritud tähendussüsteem. Digitaalreaalsuses võib informatsioon end luua, interpreteerida, muteerida ja kopeerida lõpmatult.

Me palume osalejatel uurida, kujutleda ja spekuleerida arhitektuuri, urbanistika ja disainivaldkonna arengust ja tulevikust.

Konverentsi peaesinejad on Mario Carpo, Antoine Picon ja Roland Snooks.

Kõik konverentsile kutsutud esinejad on ühtlasi ka 2019. aasta Tallinna arhitektuuribiennaali TAB külalised. TAB on kireva programmiga rahvusvaheline arhitektuuri ja linnaplaneerimise festival, mis edendab arhitektuurikultuuri ning mida käesoleval aastal kureerib dr Yael Reisner.

Olulised kuupäevad:

– Ettekande lühikokkuvõtte esitamise tähtaeg on 15. märtsil 2019
– Esitatud lühikokkuvõtete seast tehakse valik 25. märtsil 2019.
– Lühikokkuvõtte lõpliku versiooni esitamise tähteaeg: 20. juuni 2019.
– Konverents toimub 11. septembril 2019.
– Lõpliku täisteksti esitamise tähtaeg on 10. oktoobril 2019 (kuni 20000 tähemärki koos tühikutega, kuni 2 lehekülge illustratsioone; esitatud ja eelretsenseeritud artiklid avaldatakse konverentsi publikatsioonis).

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

28.03.2019 — 30.03.2019

TMW kunstiprogramm: EKA tudengite valgus- ja heliinstallatsioonide näitus Noblessneris

valgus_tmw

Ajakulg on kui alguse ja lõputa tee, millel astunud inimesed ning toimunud sündmused pidevalt silmapiiri taha kaovad.

Kalju Rahu

 

28.-30. märtsil ootavad TMW külalisi Noblessneri sadamalinnakus Eesti Kunstiakadeemia tudengite valgus- ja heliinstallatsioonide näitus “Aeg kui valgus”.

Päikeseloojangu järgne Noblessneri sadamalinnak on erilise atmosfääriga paik, kus hilisele uitajale loodud valgusraja 7 installatsiooni ühtaegu ähmastavad kui toovad esile selle ajalugu jutustavate hoonete omavahelised piirid. Peatades rajal kõndija aja tema kohtumise hetkel ümbrusega, pakuvad installatsioonid ligipääsu juba möödunud tuleviku või veel tulemata minevikku stsenaariumite ühendruumi: Peetri tänavalt alla voolav varjude ja valguse jõgi; vana laevatehase möödanikku talletanud müüride uue lootuse kuma; Halli fassaadile mapitud pahupidi keeratud selle techno-tossune koor; tunnelisse siseneja taju tervikut viivudeks dekonstrueeriv unenäoline atmosfäär ning kirjutamist ootavad ja ometi ajas kaduvad valguse sõnumid… sa peatu kolme akna juures, hetkeks. Vaata ringi. Vaata läbi seinadest, mis sind ümbritsevad. Vaata suuremat pilti, tervikut. Aeg ja valgus loovad mustreid mere ja tsivilisatsiooni kaldal.

Osalevad tudengid: Silvia Ilves, Henri Kaarel Luht, Merilin Põldsam, Kati Müüripeal, Elis Rumma, Rebeka Vaino, Eliise Saar, Klarika Mäeots-Uustal, Mati Uustal, Elisabeth Juusu, Joonas Timmi, Nina Lang, Moonika Mällo, Johanna Põldemaa, Annika Ülejõe, Karl Kristian Kits.

Kursuse juhendaja: Elo Liiv.

Täname toetajaid: Videal, Noblessner Arendus OÜ, Tallinn Music Week-i team

 

Noorte kunstnikega on võimalik kohtuda installatsioonide juures näituse avamisel 28.märtsil kell 21.00. Valgusinstallatsioonid jäävad avatuks ainult kolmel õhtul, pühapäeval on Noblessneri sadamalinnakus taas kõik endine.

 

Lisateave:

Elo Liiv
56984477
www.tmw.ee

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink

TMW kunstiprogramm: EKA tudengite valgus- ja heliinstallatsioonide näitus Noblessneris

Neljapäev 28 märts, 2019 — Laupäev 30 märts, 2019

valgus_tmw

Ajakulg on kui alguse ja lõputa tee, millel astunud inimesed ning toimunud sündmused pidevalt silmapiiri taha kaovad.

Kalju Rahu

 

28.-30. märtsil ootavad TMW külalisi Noblessneri sadamalinnakus Eesti Kunstiakadeemia tudengite valgus- ja heliinstallatsioonide näitus “Aeg kui valgus”.

Päikeseloojangu järgne Noblessneri sadamalinnak on erilise atmosfääriga paik, kus hilisele uitajale loodud valgusraja 7 installatsiooni ühtaegu ähmastavad kui toovad esile selle ajalugu jutustavate hoonete omavahelised piirid. Peatades rajal kõndija aja tema kohtumise hetkel ümbrusega, pakuvad installatsioonid ligipääsu juba möödunud tuleviku või veel tulemata minevikku stsenaariumite ühendruumi: Peetri tänavalt alla voolav varjude ja valguse jõgi; vana laevatehase möödanikku talletanud müüride uue lootuse kuma; Halli fassaadile mapitud pahupidi keeratud selle techno-tossune koor; tunnelisse siseneja taju tervikut viivudeks dekonstrueeriv unenäoline atmosfäär ning kirjutamist ootavad ja ometi ajas kaduvad valguse sõnumid… sa peatu kolme akna juures, hetkeks. Vaata ringi. Vaata läbi seinadest, mis sind ümbritsevad. Vaata suuremat pilti, tervikut. Aeg ja valgus loovad mustreid mere ja tsivilisatsiooni kaldal.

Osalevad tudengid: Silvia Ilves, Henri Kaarel Luht, Merilin Põldsam, Kati Müüripeal, Elis Rumma, Rebeka Vaino, Eliise Saar, Klarika Mäeots-Uustal, Mati Uustal, Elisabeth Juusu, Joonas Timmi, Nina Lang, Moonika Mällo, Johanna Põldemaa, Annika Ülejõe, Karl Kristian Kits.

Kursuse juhendaja: Elo Liiv.

Täname toetajaid: Videal, Noblessner Arendus OÜ, Tallinn Music Week-i team

 

Noorte kunstnikega on võimalik kohtuda installatsioonide juures näituse avamisel 28.märtsil kell 21.00. Valgusinstallatsioonid jäävad avatuks ainult kolmel õhtul, pühapäeval on Noblessneri sadamalinnakus taas kõik endine.

 

Lisateave:

Elo Liiv
56984477
www.tmw.ee

Postitas Kunstiakadeemia — Püsilink