Üritused

09.12.2019 — 16.03.2019

ERKI Moeshow kuulutab välja konkursi tuleviku moeloojate leidmiseks

Kunstiakadeemia tudengid toovad tuleval kevadel taas publiku ette Eesti suurima moeürituse, mis julgustab noori moeloojaid oma ainukordset loomingut avalikkuse ette tooma. ERKI Moeshow ootab konkursil osalemiseks 16. märtsini 2020 ambitsioonikate disainiideedega kavandeid!

Kollektsioonil võib olla nii üks kui ka mitu autorit ning osaleda saavad loomeinimesed, kes on lõpetanud keskkooli ning on hetkel registreeritud ülikooli/ametikooli tudengi või õpilasena. Lisaks võimaldab ERKI Moeshow reglement kandideerida ka neil, kes on oma õpingud lõpetanud viimase kolme aasta jooksul.

Kavandite esitamise tähtaeg on 16. märts 2020 kell 19.00. Tööd tuleb tuua Eesti Kunstiakadeemia fuajees asuvasse valvelauda või saata need postiga aadressile Põhja puiestee 7. Moeshow-le pääsenutega võetakse ühendust sellele järgneva nädala jooksul. Moeshow toimub 23. mail 2020.

ERKI 2020 konkursi reglement: artun.ee/erki-reglement
ERKI koduleht: artun.ee/erki
ERKI Facebookis ja Instagramis
#ERKIMoeshow

Lisainfo
Karin Kiigemägi
ERKI Moeshow peakorraldaja
karin.kiigemagi@artun.ee
5035096


ERKI Moeshow on 1982. aastast katkematult toimunud ja parimaid noori moeloojaid avalikkusele tutvustav suursündmus, mida korraldavad Eesti Kunstiakadeemia tudengid. ERKI kõlapind ulatub ka väljapoole Eestit – igal aastal on kaasatud nii rahvusvaheline žürii kui ka osalejaid mitmelt poolt maailmast.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

ERKI Moeshow kuulutab välja konkursi tuleviku moeloojate leidmiseks

Esmaspäev 09 detsember, 2019 — Laupäev 16 märts, 2019

Kunstiakadeemia tudengid toovad tuleval kevadel taas publiku ette Eesti suurima moeürituse, mis julgustab noori moeloojaid oma ainukordset loomingut avalikkuse ette tooma. ERKI Moeshow ootab konkursil osalemiseks 16. märtsini 2020 ambitsioonikate disainiideedega kavandeid!

Kollektsioonil võib olla nii üks kui ka mitu autorit ning osaleda saavad loomeinimesed, kes on lõpetanud keskkooli ning on hetkel registreeritud ülikooli/ametikooli tudengi või õpilasena. Lisaks võimaldab ERKI Moeshow reglement kandideerida ka neil, kes on oma õpingud lõpetanud viimase kolme aasta jooksul.

Kavandite esitamise tähtaeg on 16. märts 2020 kell 19.00. Tööd tuleb tuua Eesti Kunstiakadeemia fuajees asuvasse valvelauda või saata need postiga aadressile Põhja puiestee 7. Moeshow-le pääsenutega võetakse ühendust sellele järgneva nädala jooksul. Moeshow toimub 23. mail 2020.

ERKI 2020 konkursi reglement: artun.ee/erki-reglement
ERKI koduleht: artun.ee/erki
ERKI Facebookis ja Instagramis
#ERKIMoeshow

Lisainfo
Karin Kiigemägi
ERKI Moeshow peakorraldaja
karin.kiigemagi@artun.ee
5035096


ERKI Moeshow on 1982. aastast katkematult toimunud ja parimaid noori moeloojaid avalikkusele tutvustav suursündmus, mida korraldavad Eesti Kunstiakadeemia tudengid. ERKI kõlapind ulatub ka väljapoole Eestit – igal aastal on kaasatud nii rahvusvaheline žürii kui ka osalejaid mitmelt poolt maailmast.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

13.12.2019

Reedel pakutakse EKA uutest disaintassidest glögi

EKA_tassid

Kõik keraamikahuvilised, EKA meenete fännid ja glögisõbrad on oodatud reedel, 13. detsembril kell 15 Eesti Kunstiakadeemia 2. korruse avatud alale, sest seal saab tutvuda kaheksa uue versiooniga EKA tassist. Tasside funktsionaalsust katsetatakse glögi joomisega. Edaspidi saab EKA tudengite ja töötajate ideekavandite järgi valmistatud sangadega tasse soetada kommunikatsiooniosakonnast, ruum D207, ja ilma sangadeta tasse EKA sööklast.

Meie keraamika osakonna magistrant Elize Hiiop, kes on EKA tassi loomise projektijuht, kirjeldab tassi loomislugu:

EKA tass ehk kuidas ühest sai kaheksa
EKA tassi loomine sai alguse juba 2017. aastal kui EKA uue hoone ehitus oli täies hoos. EKAlaste soov oli, et meie sööklas võiks olla kasutusel, mitte Hiinast ega Indiast, vaid selle maja seinte vahel valminud nõud – alustuseks tass. Esmalt ühildati tassi projekt keraamika eriala projektiga, kus hindamiste järgsel hääletusel kogus enim hääli Mart Vaarpuu puitsangaga tass. Suve hakul jätkasid neli tudengit sangade disainimise ja valmistamisega, et osaliselt toota tass Eesti Portselanitehases. Kuna sangad valmisid käsitsi ja tööd-vilet nähti omajagu, siis sai EKA tass esimese aasta lõpuks ühe sanga asemel neli erinevat nägu.

EKA uue hoone avamisel võeti tassid soojalt vastu ja olid nii populaarsed, et kadusid poole aastaga silmapiirilt – kes aegsasti jaol, sai osta, kes jäi ilma, see võttis tassi nähtavasti sööklast kaasa. Suur nõudlus kinnitas, et tegemist on hea asjaga, kuid korrektuurid olid vajalikud. Esimene eesmärk oli tassi tootmine täielikult automatiseerida. Tehase tootlikkus on päevas keskmiselt 1000 sanga, kuid see tähendab, et ühes kipsvormis on 4 paari ühesuguseid standardseid sangasid. Loomeressurss pole raisata, tahtsime siiski nelja paari erinevaid täiesti ebastandardseid sangasid, et igaüks võiks leida oma lemmiku. Protsessi käigus ilmnes, et ühe sanga disain ei vastanud kahjuks tehase tootmistingimustele ning neljasesse sangade vormi oli vaja leida uus asemik.  2018. aastal korraldasime konkursi uuele sangale sedakorda EKA tugiüksuste töötajatele, et disainimisel saaksid kätt proovida inimesed, kes enamasti on hindaja, otsustaja või kasutaja rollis aga harva loojad ise. 

Žürii otsuse kohaselt pälvis ülekaaluka esimese koha muinsuskaitse ja konserveerimise osakonna teadussekretär Maris Veeremäe EKA visuaalset identiteeti kandev lahendus, teist ja kolmandat kohta jagasid vanemraamatupidaja Hedi Tõnisson ja finants- ja haldusdirektor Andres Tammsaar ning neljandat-viiendat kohta disainiteaduskonna õppespetsialistid Helen Kuldkepp ja Katrin Sütt. Kuna tegemist oli ikkagi enneolematute disainsangadega, siis soovis tehase tootmisjuht, et riskide minimeerimiseks tehtaks proovivalu kolmele esimesele sangadisainile välja selgitamaks tootmiskõlbulikkus väheamlt ühele. Algas töö 3D laboris ja keraamika osakonnas.

3+3=8. Peale konkurssi jäi keraamikavalu moodulisse veel kaks kohta, mis ootasid täitmist. Terve suvi olid EKA meistrid tasside loomise juures abistanud – 3D joonestanud, kipsi ja silikooni valanud, printinud ja freesinud ning seejuures 3D labori masinaid, programme ja teadmisi aina täpsemaks lihvinud. Seega oli õiglane pakkuda vakantseid kohti prototüüpimise labori juhataja Madis Kaasikule ja keraamika osakonna meister Lauri Kiluskile. Mudelite ja vormide juures rakendati uusi tehnoloogiaid, mis tulevikus pakuvad EKA tudengitele ja valdkonna inimestele mitmekesisemaid lahendusi ja samas täpsemaid tulemusi. Tehastootmise juurutamine on ajamahukas – et tundma õppida iga disaini spetsiifikat, langes tehases tootlikkus kümneid kordi – see on originaalsuse hind. Esimese tellimusena tarniti koolile 250 tassi. Igal tassil on käetunne sees, kui lähemalt imetleda ja seda saab teha EKA-s juba tuleval reedel 13.12 kell 15 teise korruse vahealal A200. Edaspidi on võimalik tasse soetada kommunikatsiooniosakonnast, lihtsamaid ilma sangata tasse saab kaasa haarata sööklast, seekord raha eest. Kui on oma, siis hoitakse.

EKA tassi projekt on tähelepanu ja tunnustust saanud mitmete teiste ülikoolide esindajatelt, sest nähakse kooli avatust ja toetust tudengi algatusele ning koostöövalmidust tootmisettevõtetega. Pidasin oluliseks juhtida disainiprotsesse nii, et saaks maksimaalselt võimalused ja ressursid ära kasutatud ning kõik osapooled jääksid tulemusega rahule. Täname Eesti Portselanitehast usalduse ja ebatavalise kunstiprojektiga kaasa tulemise eest.  Loodan, et EKA inimeste poolt EKA-le loodud portselantassid pakuvad pikka kasutamisrõõmu ja inspireerivad tudengeid uutele julgetele mõtetele.”

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Reedel pakutakse EKA uutest disaintassidest glögi

Reede 13 detsember, 2019

EKA_tassid

Kõik keraamikahuvilised, EKA meenete fännid ja glögisõbrad on oodatud reedel, 13. detsembril kell 15 Eesti Kunstiakadeemia 2. korruse avatud alale, sest seal saab tutvuda kaheksa uue versiooniga EKA tassist. Tasside funktsionaalsust katsetatakse glögi joomisega. Edaspidi saab EKA tudengite ja töötajate ideekavandite järgi valmistatud sangadega tasse soetada kommunikatsiooniosakonnast, ruum D207, ja ilma sangadeta tasse EKA sööklast.

Meie keraamika osakonna magistrant Elize Hiiop, kes on EKA tassi loomise projektijuht, kirjeldab tassi loomislugu:

EKA tass ehk kuidas ühest sai kaheksa
EKA tassi loomine sai alguse juba 2017. aastal kui EKA uue hoone ehitus oli täies hoos. EKAlaste soov oli, et meie sööklas võiks olla kasutusel, mitte Hiinast ega Indiast, vaid selle maja seinte vahel valminud nõud – alustuseks tass. Esmalt ühildati tassi projekt keraamika eriala projektiga, kus hindamiste järgsel hääletusel kogus enim hääli Mart Vaarpuu puitsangaga tass. Suve hakul jätkasid neli tudengit sangade disainimise ja valmistamisega, et osaliselt toota tass Eesti Portselanitehases. Kuna sangad valmisid käsitsi ja tööd-vilet nähti omajagu, siis sai EKA tass esimese aasta lõpuks ühe sanga asemel neli erinevat nägu.

EKA uue hoone avamisel võeti tassid soojalt vastu ja olid nii populaarsed, et kadusid poole aastaga silmapiirilt – kes aegsasti jaol, sai osta, kes jäi ilma, see võttis tassi nähtavasti sööklast kaasa. Suur nõudlus kinnitas, et tegemist on hea asjaga, kuid korrektuurid olid vajalikud. Esimene eesmärk oli tassi tootmine täielikult automatiseerida. Tehase tootlikkus on päevas keskmiselt 1000 sanga, kuid see tähendab, et ühes kipsvormis on 4 paari ühesuguseid standardseid sangasid. Loomeressurss pole raisata, tahtsime siiski nelja paari erinevaid täiesti ebastandardseid sangasid, et igaüks võiks leida oma lemmiku. Protsessi käigus ilmnes, et ühe sanga disain ei vastanud kahjuks tehase tootmistingimustele ning neljasesse sangade vormi oli vaja leida uus asemik.  2018. aastal korraldasime konkursi uuele sangale sedakorda EKA tugiüksuste töötajatele, et disainimisel saaksid kätt proovida inimesed, kes enamasti on hindaja, otsustaja või kasutaja rollis aga harva loojad ise. 

Žürii otsuse kohaselt pälvis ülekaaluka esimese koha muinsuskaitse ja konserveerimise osakonna teadussekretär Maris Veeremäe EKA visuaalset identiteeti kandev lahendus, teist ja kolmandat kohta jagasid vanemraamatupidaja Hedi Tõnisson ja finants- ja haldusdirektor Andres Tammsaar ning neljandat-viiendat kohta disainiteaduskonna õppespetsialistid Helen Kuldkepp ja Katrin Sütt. Kuna tegemist oli ikkagi enneolematute disainsangadega, siis soovis tehase tootmisjuht, et riskide minimeerimiseks tehtaks proovivalu kolmele esimesele sangadisainile välja selgitamaks tootmiskõlbulikkus väheamlt ühele. Algas töö 3D laboris ja keraamika osakonnas.

3+3=8. Peale konkurssi jäi keraamikavalu moodulisse veel kaks kohta, mis ootasid täitmist. Terve suvi olid EKA meistrid tasside loomise juures abistanud – 3D joonestanud, kipsi ja silikooni valanud, printinud ja freesinud ning seejuures 3D labori masinaid, programme ja teadmisi aina täpsemaks lihvinud. Seega oli õiglane pakkuda vakantseid kohti prototüüpimise labori juhataja Madis Kaasikule ja keraamika osakonna meister Lauri Kiluskile. Mudelite ja vormide juures rakendati uusi tehnoloogiaid, mis tulevikus pakuvad EKA tudengitele ja valdkonna inimestele mitmekesisemaid lahendusi ja samas täpsemaid tulemusi. Tehastootmise juurutamine on ajamahukas – et tundma õppida iga disaini spetsiifikat, langes tehases tootlikkus kümneid kordi – see on originaalsuse hind. Esimese tellimusena tarniti koolile 250 tassi. Igal tassil on käetunne sees, kui lähemalt imetleda ja seda saab teha EKA-s juba tuleval reedel 13.12 kell 15 teise korruse vahealal A200. Edaspidi on võimalik tasse soetada kommunikatsiooniosakonnast, lihtsamaid ilma sangata tasse saab kaasa haarata sööklast, seekord raha eest. Kui on oma, siis hoitakse.

EKA tassi projekt on tähelepanu ja tunnustust saanud mitmete teiste ülikoolide esindajatelt, sest nähakse kooli avatust ja toetust tudengi algatusele ning koostöövalmidust tootmisettevõtetega. Pidasin oluliseks juhtida disainiprotsesse nii, et saaks maksimaalselt võimalused ja ressursid ära kasutatud ning kõik osapooled jääksid tulemusega rahule. Täname Eesti Portselanitehast usalduse ja ebatavalise kunstiprojektiga kaasa tulemise eest.  Loodan, et EKA inimeste poolt EKA-le loodud portselantassid pakuvad pikka kasutamisrõõmu ja inspireerivad tudengeid uutele julgetele mõtetele.”

Postitas Mart Vainre — Püsilink

21.12.2019

Roti oksjon EKA Galeriis

roti oksjon fb päis

Hindamismaratoni lõpetab EKA maali osakond tudengite teoste oksjoniga. Tule soeta endale kunsti! Tulu läheb tudengitele Manifesta biennaali külastamiseks.

Uksed 15:00
Oksjon 16:00

Postitas Pire Sova — Püsilink

Roti oksjon EKA Galeriis

Laupäev 21 detsember, 2019

roti oksjon fb päis

Hindamismaratoni lõpetab EKA maali osakond tudengite teoste oksjoniga. Tule soeta endale kunsti! Tulu läheb tudengitele Manifesta biennaali külastamiseks.

Uksed 15:00
Oksjon 16:00

Postitas Pire Sova — Püsilink

14.12.2019

Beyond Borders: Moving through Maardu

13.4

A lake and a port. Summer housing and mass housing. Metal, steel, automobiles, and the not-so distant memories of phosphorus mining. Beyond the towers of Vanalinn and the limestone of Lasnamäe exists this municipal assemblage that over 15,000 people call home.

Beyond Borders: Moving through Maardu is a public output & final grading of Estonian Academy of Arts Urban Studies Urbanisation studio “Tallinn–Maardu: expedition into the edge”, tutored by Andra Aaloe & Keiti Kljavin.

Whether or not you are familiar with Maardu, this festival of a kind will urge you to experience the area through various site-specific interventions exploring its physical and conceptual boundaries, the global and local activities that shape it, and the area’s relationship to neighbouring localities.

There will be a private bus service to transport guests to each event according to the programme below. To register for the tour bus that will travel to each exhibition of the festival, please email Lisa Rohrer at lisa.rohrer@artun.ee. You are also welcome to visit individual exhibits via your own transportation at the times displayed in the program schedule below. Please note that the private bus will not return to Tallinn, but public transportation runs between Maardu and Tallinn for our return trip.

Please dress warmly for outdoor weather and bring along snacks and refreshments! For more information check FB EVENT!

PROGRAMME SCHEDULE ON 14 DECEMBER 2019:

9:00–9:25 Urban artist in an urban field

(Last chance to use the loo) – Jesse Keddie

Photo Installation at Põhja pst 7 (Estonian Academy of Arts)

Stanely Kubrick said on the art of filmmaking “You may not have to know very much about anything else, but you must know about photography”. So what do I know? I know about filmmaking and I know about photography. On display at EKA will be the forgotten fields of Rootsi-Kallavere that embody how I express the world at large – it’s not what I’m doing in the space it’s what the space is doing through me.

 

9:30 Private bus service leaves from EKA, Tallinn

 

10.00–10:25 Occupying the void – Marina Pushkar

Walk and installation, starting point at Fosforiidi and Kroodi intersection.

The pedestrian tunnel connecting the Kroodi industrial park and the lake of Maardu facilitates the transition from the industrial realm to the prefigurative urban wilderness. Through a guided walk and installation, this project unveils the layers of human dominance in the process of occupying the space.

 

10:30–10:55 Stories from the other side – Alice Ashton

Expedition and participatory exercise at Vana-Narva maantee – Nurgatagune Puhvet, Vana Narva maantee

Vana-Narva maantee is a highway and an important geographical and infrastructural location for Maardu. It is also home to many diverse local activities and phenomena. Taking speculative fiction, installation, participatory art and postmodern and post-urban theory as a basis, Stories from the other side invites participants to consider how  narratives, signs and momentalisation are didactic processes that shape urbanisation and the different lenses that Vana-Narva maantee can be seen through. 

 

11:00–11:25 The last outpost – Ahmad Tahir

Walk-exercise, starting point at Madikse tee

The process of urbanisation reshapes the concept of the ‘hinterland’ as a warehouse that serves the capital. This curated walk in the backyards of the Kärmu industrial zone explores the role of the post-industrial town of Maardu in regional development, and the municipality’s future speculations in the neoliberal realm.

 

11:30–12:00 Walking along a life vein – Sarah Gerdiken 

Guided walk

Walking the solid but disused line of railroad, the landscape surrounding us is united by different scales of human use joining together the travelers of its past, present and expected scenarios of the future. Wear your gloves and proper shoes!

 

12:05–12:30 AED – Annika Ülejõe

Installation at Kitsekakra 17, Muuga aedlinn

AED looks at the process of suburbanisation changing the dynamics of the once solely summerhouse area on the basis of a family archive. By revealing layers of history, the on-site intervention highlights both physical alteration of the area and the change in its social fabric.  

 

12:35–13:00 Muuga muutub (Muuga Changes) – Deniz Taşkın 

Interactive platform, Muuga aedlinn

For last decades Muuga aedlinn has been experiencing a profound change in its urban fabric and daily practices. An interactive platform is created for locals and visitors alike to archive the change in process, inviting old and new locals to spot the alteration of Muuga in order to be able to cope with it.

 

13:10–13:35 Muuga harbour: The Once Only Unicorn – Egemen Mercanlioglu

Performance-lecture on the roundabout of Laasti tee and Veose street

On an ambiguous roundabout that overlooks the Muuga Harbour, a (non)speculative story of the likely future development of the biggest cargo harbour in Estonia will be put across. Zooming out to grasp the patterns of globalisation-driven urbanisation process of Muuga and Estonia, the narration covers topics from the Rail Baltic to the digitalization. Travelling from Muuga to China and back to Muuga again, this story will help visitors to track the traces of urbanisation.

13:45–14:10 In memory of the City – Lisa Rohrer

Ceremonial performance, at Keemikute street (near the Maardu kalmistu bus stop)

The Maardu Cemetery functions as a hybrid space – it is a site for life and for death, for grief and for celebration of a memory, for spirituality and for pragmatism, for expressing emotion and for economic exchange. In light of postmodern scholarship from the late 20th century, this exhibition will consider the death of “the city” and witness the emergence of “the urban” at its passing.

14:15–14:40 A lonesome hill – Oleksandr Nenenko

Performance/exhibition at Ringi 54D, Maardu

Courtyards of mass housing areas as enclosed places for meeting and daily practices accompany the processes around urban, from severe housing crisis to land use value. This project looks at the visible and non-visible changes of one courtyard in Kallavere by trying to answer a seemingly simple question: “why is the hill so lonely?”. 

 

14:45–15:10 Walk around the image – Zahaan Khan

Guided walk, starting point at Ringi 54D, Maardu 

In a heavily visual culture, images can act as representative symbols for a city. Through an investigative walk, this performance will look closer at the orthodox church of Archangel Michael in Maardu to understand how it became to be the centerpiece of the new image created for the city’s socio-cultural life in the past decade.

 

15:15–15:40 New archives as karaoke – Wimke Dekker

Screening at Fortuna bar, Stardi 2, Maardu

A spiderweb of scales and structures, houses and containers, roads and electricity networks. The frames are given, but the people who are living in Maardu are what creates a process, a movement, a development. Combining new archives from the internet with fragments that show details of daily life, this film, shown at a local bar Fortuna, creates a new archive of the present.

Postitas Keiti Kljavin — Püsilink

Beyond Borders: Moving through Maardu

Laupäev 14 detsember, 2019

13.4

A lake and a port. Summer housing and mass housing. Metal, steel, automobiles, and the not-so distant memories of phosphorus mining. Beyond the towers of Vanalinn and the limestone of Lasnamäe exists this municipal assemblage that over 15,000 people call home.

Beyond Borders: Moving through Maardu is a public output & final grading of Estonian Academy of Arts Urban Studies Urbanisation studio “Tallinn–Maardu: expedition into the edge”, tutored by Andra Aaloe & Keiti Kljavin.

Whether or not you are familiar with Maardu, this festival of a kind will urge you to experience the area through various site-specific interventions exploring its physical and conceptual boundaries, the global and local activities that shape it, and the area’s relationship to neighbouring localities.

There will be a private bus service to transport guests to each event according to the programme below. To register for the tour bus that will travel to each exhibition of the festival, please email Lisa Rohrer at lisa.rohrer@artun.ee. You are also welcome to visit individual exhibits via your own transportation at the times displayed in the program schedule below. Please note that the private bus will not return to Tallinn, but public transportation runs between Maardu and Tallinn for our return trip.

Please dress warmly for outdoor weather and bring along snacks and refreshments! For more information check FB EVENT!

PROGRAMME SCHEDULE ON 14 DECEMBER 2019:

9:00–9:25 Urban artist in an urban field

(Last chance to use the loo) – Jesse Keddie

Photo Installation at Põhja pst 7 (Estonian Academy of Arts)

Stanely Kubrick said on the art of filmmaking “You may not have to know very much about anything else, but you must know about photography”. So what do I know? I know about filmmaking and I know about photography. On display at EKA will be the forgotten fields of Rootsi-Kallavere that embody how I express the world at large – it’s not what I’m doing in the space it’s what the space is doing through me.

 

9:30 Private bus service leaves from EKA, Tallinn

 

10.00–10:25 Occupying the void – Marina Pushkar

Walk and installation, starting point at Fosforiidi and Kroodi intersection.

The pedestrian tunnel connecting the Kroodi industrial park and the lake of Maardu facilitates the transition from the industrial realm to the prefigurative urban wilderness. Through a guided walk and installation, this project unveils the layers of human dominance in the process of occupying the space.

 

10:30–10:55 Stories from the other side – Alice Ashton

Expedition and participatory exercise at Vana-Narva maantee – Nurgatagune Puhvet, Vana Narva maantee

Vana-Narva maantee is a highway and an important geographical and infrastructural location for Maardu. It is also home to many diverse local activities and phenomena. Taking speculative fiction, installation, participatory art and postmodern and post-urban theory as a basis, Stories from the other side invites participants to consider how  narratives, signs and momentalisation are didactic processes that shape urbanisation and the different lenses that Vana-Narva maantee can be seen through. 

 

11:00–11:25 The last outpost – Ahmad Tahir

Walk-exercise, starting point at Madikse tee

The process of urbanisation reshapes the concept of the ‘hinterland’ as a warehouse that serves the capital. This curated walk in the backyards of the Kärmu industrial zone explores the role of the post-industrial town of Maardu in regional development, and the municipality’s future speculations in the neoliberal realm.

 

11:30–12:00 Walking along a life vein – Sarah Gerdiken 

Guided walk

Walking the solid but disused line of railroad, the landscape surrounding us is united by different scales of human use joining together the travelers of its past, present and expected scenarios of the future. Wear your gloves and proper shoes!

 

12:05–12:30 AED – Annika Ülejõe

Installation at Kitsekakra 17, Muuga aedlinn

AED looks at the process of suburbanisation changing the dynamics of the once solely summerhouse area on the basis of a family archive. By revealing layers of history, the on-site intervention highlights both physical alteration of the area and the change in its social fabric.  

 

12:35–13:00 Muuga muutub (Muuga Changes) – Deniz Taşkın 

Interactive platform, Muuga aedlinn

For last decades Muuga aedlinn has been experiencing a profound change in its urban fabric and daily practices. An interactive platform is created for locals and visitors alike to archive the change in process, inviting old and new locals to spot the alteration of Muuga in order to be able to cope with it.

 

13:10–13:35 Muuga harbour: The Once Only Unicorn – Egemen Mercanlioglu

Performance-lecture on the roundabout of Laasti tee and Veose street

On an ambiguous roundabout that overlooks the Muuga Harbour, a (non)speculative story of the likely future development of the biggest cargo harbour in Estonia will be put across. Zooming out to grasp the patterns of globalisation-driven urbanisation process of Muuga and Estonia, the narration covers topics from the Rail Baltic to the digitalization. Travelling from Muuga to China and back to Muuga again, this story will help visitors to track the traces of urbanisation.

13:45–14:10 In memory of the City – Lisa Rohrer

Ceremonial performance, at Keemikute street (near the Maardu kalmistu bus stop)

The Maardu Cemetery functions as a hybrid space – it is a site for life and for death, for grief and for celebration of a memory, for spirituality and for pragmatism, for expressing emotion and for economic exchange. In light of postmodern scholarship from the late 20th century, this exhibition will consider the death of “the city” and witness the emergence of “the urban” at its passing.

14:15–14:40 A lonesome hill – Oleksandr Nenenko

Performance/exhibition at Ringi 54D, Maardu

Courtyards of mass housing areas as enclosed places for meeting and daily practices accompany the processes around urban, from severe housing crisis to land use value. This project looks at the visible and non-visible changes of one courtyard in Kallavere by trying to answer a seemingly simple question: “why is the hill so lonely?”. 

 

14:45–15:10 Walk around the image – Zahaan Khan

Guided walk, starting point at Ringi 54D, Maardu 

In a heavily visual culture, images can act as representative symbols for a city. Through an investigative walk, this performance will look closer at the orthodox church of Archangel Michael in Maardu to understand how it became to be the centerpiece of the new image created for the city’s socio-cultural life in the past decade.

 

15:15–15:40 New archives as karaoke – Wimke Dekker

Screening at Fortuna bar, Stardi 2, Maardu

A spiderweb of scales and structures, houses and containers, roads and electricity networks. The frames are given, but the people who are living in Maardu are what creates a process, a movement, a development. Combining new archives from the internet with fragments that show details of daily life, this film, shown at a local bar Fortuna, creates a new archive of the present.

Postitas Keiti Kljavin — Püsilink

05.12.2019 — 07.12.2019

Polügoonteater toob lavastuse Tallinna trammidesse ja kaasab publiku väljakaevamistele

WEB_TRAMWARM_Illustration_3_A3

Neljapäeval, 5. detsembril kaasatakse linnaelanikud teatrietendusse, sest Tallinna trammides toimub Eesti Kunstiakadeemia stsenograafia üliõpilaste lavastus TRAMWARM.

Laupäeval, 7. detsembril toimub aga EKA õppehoones etendus EKSHUMEERIMINE, mille käigus saavad kõik kohaletulnud osaleda väljakaevamistel. Mõlemad etendused on tasuta.

TRAMWARM
Neljapäeval, 5. detsembril toimub etendus alates kella 16st nr 1 liinil sõitvates trammides ning järgnevates trammipeatustes: Põhja puiestee (kell 15.30–16.00 ja 17.02–17.22), Kadriorg (kell 16.19–16.42) ja Kopli (kell 17.42–17.59).

TRAMWARM sai tõuke EKA uue hoone asukohast, paiknemisest keskvaksali ja trammitee vahetus läheduses. Trammiliin nr1 ühendab erinevaid linnaasumeid ning lisaks ka kolme avalik-õiguslikku ülikooli.

Etenduse lavastaja Aleksandra Ianchenko sõnul keskendutakse lisaks ühistranspordile ka avaliku ruumi, privaatsuse, kodu ja hubasuse teemadel. “Liikudes trammiliinil loovad kunstnikud enesele ajutise kodu. Nad mängivad õrnalt, kuid teadlikult; nähtamatult, kuid samas jälgitavalt. Nende kummaline, kuid siiski normaalsuse piiridesse jääv käitumine kutsub jälgima, kus asub piir isikliku ja avaliku ruumi, külalislahkuse ja vaenulikkuse ning tavapärase ja erilise vahel,” kirjeldab Ianchenko etenduse temaatikat.

EKA stsenograafia osakonna 1. kursus: Milla Mona Andres, Linda Mai Kari, Anita Kremm, Liisamari Viik, Kristel Zimmer. Lisaks ka trammireisjad, linnakodanikud jt.
Lavastus: Aleksandra Ianchenko – kunstnik, PUTSPACE projekti „Public Transport as Public Space in European Cities“ (putspace.eu) nooremteadur, TLÜ doktorant
In(t)spi(r)tsient: Erki Kasemets –Polügoonteater

EKSHUMEERIMINE
Laupäeval, 7. detsembril EKA hoones aadressil Põhja pst 7, kolmanda korruse avalikul alal (A300) algusega kell 16.

EKSHUMEERIMINE räägib eelkõige ajast ja materiaalsete ajamärkide, sealhulgas kunstiteoste, säilitamise ja elukaare pikendamise ja ümbermõtestamisega seonduvast ehk kõigest sellest, millega puutuvad oma töös otseselt kokku ka konservaatorid-restauraatorid. Etenduse käigus avatakse salapärane tume plastikust prügikott ja kaevutakse rangeid protseduurireegleid järgides selle sisusse. Eelnevalt on teada vaid, et kotis peaks leiduma minevikudaatumeid jäädvustanud artefaktide jäänuseid. Kottikaevumise käigus peaksid avanema üha uued ja järjest sügavamad küsimustekihistused. Tehniliste töövõtete sfäärist algab teekond filosoofilisse kaduvikku ja jõuab sealt lõpuks tagasi maapinnale. Etendus päädib vältimatu otsustusega – mis saab päevavalgele tulnud jäänustest edasi? Kas ja milliseks võiks kujuneda nende uus elu? Kõigil kohaletulnutel on võimalus väljakaevamisprotsessis aktiivselt osaleda.

Koordinaator: prof. Hilkka Hiiop (EKA muinsuskaitse ja konserveerimise osakond)
Korraldusjuht: Taavi Tiidor (EKA muinsuskaitse ja konserveerimise osakond)
In(t)spi(r)tsient: Erki Kasemets (Polügoonteater)

Polügoonteater on nn keskkonnateater, mis on avatud vahetult toimivatele teguritele, kõik, ka planeerimatult toimuv, võib saada osaks etendusest. Sageli on polügoonteatris segunenud publik ja esinejad, vaataja võib olla samaaegselt etendaja ning vastupidi.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Polügoonteater toob lavastuse Tallinna trammidesse ja kaasab publiku väljakaevamistele

Neljapäev 05 detsember, 2019 — Laupäev 07 detsember, 2019

WEB_TRAMWARM_Illustration_3_A3

Neljapäeval, 5. detsembril kaasatakse linnaelanikud teatrietendusse, sest Tallinna trammides toimub Eesti Kunstiakadeemia stsenograafia üliõpilaste lavastus TRAMWARM.

Laupäeval, 7. detsembril toimub aga EKA õppehoones etendus EKSHUMEERIMINE, mille käigus saavad kõik kohaletulnud osaleda väljakaevamistel. Mõlemad etendused on tasuta.

TRAMWARM
Neljapäeval, 5. detsembril toimub etendus alates kella 16st nr 1 liinil sõitvates trammides ning järgnevates trammipeatustes: Põhja puiestee (kell 15.30–16.00 ja 17.02–17.22), Kadriorg (kell 16.19–16.42) ja Kopli (kell 17.42–17.59).

TRAMWARM sai tõuke EKA uue hoone asukohast, paiknemisest keskvaksali ja trammitee vahetus läheduses. Trammiliin nr1 ühendab erinevaid linnaasumeid ning lisaks ka kolme avalik-õiguslikku ülikooli.

Etenduse lavastaja Aleksandra Ianchenko sõnul keskendutakse lisaks ühistranspordile ka avaliku ruumi, privaatsuse, kodu ja hubasuse teemadel. “Liikudes trammiliinil loovad kunstnikud enesele ajutise kodu. Nad mängivad õrnalt, kuid teadlikult; nähtamatult, kuid samas jälgitavalt. Nende kummaline, kuid siiski normaalsuse piiridesse jääv käitumine kutsub jälgima, kus asub piir isikliku ja avaliku ruumi, külalislahkuse ja vaenulikkuse ning tavapärase ja erilise vahel,” kirjeldab Ianchenko etenduse temaatikat.

EKA stsenograafia osakonna 1. kursus: Milla Mona Andres, Linda Mai Kari, Anita Kremm, Liisamari Viik, Kristel Zimmer. Lisaks ka trammireisjad, linnakodanikud jt.
Lavastus: Aleksandra Ianchenko – kunstnik, PUTSPACE projekti „Public Transport as Public Space in European Cities“ (putspace.eu) nooremteadur, TLÜ doktorant
In(t)spi(r)tsient: Erki Kasemets –Polügoonteater

EKSHUMEERIMINE
Laupäeval, 7. detsembril EKA hoones aadressil Põhja pst 7, kolmanda korruse avalikul alal (A300) algusega kell 16.

EKSHUMEERIMINE räägib eelkõige ajast ja materiaalsete ajamärkide, sealhulgas kunstiteoste, säilitamise ja elukaare pikendamise ja ümbermõtestamisega seonduvast ehk kõigest sellest, millega puutuvad oma töös otseselt kokku ka konservaatorid-restauraatorid. Etenduse käigus avatakse salapärane tume plastikust prügikott ja kaevutakse rangeid protseduurireegleid järgides selle sisusse. Eelnevalt on teada vaid, et kotis peaks leiduma minevikudaatumeid jäädvustanud artefaktide jäänuseid. Kottikaevumise käigus peaksid avanema üha uued ja järjest sügavamad küsimustekihistused. Tehniliste töövõtete sfäärist algab teekond filosoofilisse kaduvikku ja jõuab sealt lõpuks tagasi maapinnale. Etendus päädib vältimatu otsustusega – mis saab päevavalgele tulnud jäänustest edasi? Kas ja milliseks võiks kujuneda nende uus elu? Kõigil kohaletulnutel on võimalus väljakaevamisprotsessis aktiivselt osaleda.

Koordinaator: prof. Hilkka Hiiop (EKA muinsuskaitse ja konserveerimise osakond)
Korraldusjuht: Taavi Tiidor (EKA muinsuskaitse ja konserveerimise osakond)
In(t)spi(r)tsient: Erki Kasemets (Polügoonteater)

Polügoonteater on nn keskkonnateater, mis on avatud vahetult toimivatele teguritele, kõik, ka planeerimatult toimuv, võib saada osaks etendusest. Sageli on polügoonteatris segunenud publik ja esinejad, vaataja võib olla samaaegselt etendaja ning vastupidi.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

04.12.2019

William Halletti kunstnikuvestlus

deed

Kolmapäeval, 4. detsembril algusega kell 16 toimub EKA aulas kunstnik ja humanitaarteaduste uurija William Foster Hallett avalik kunstnikuvestlus “Adipose, Axolotl ja Adipositional Lands: arvutuslik meediapoliitika maatriksisüsteemide ja mängude poole.”

William Halletti sõnul lähtub tema loeng kaasaegse kunstialase masinõppe tavade matemaatilisest ja statistilisest taustast, keskendudes varjatud ruumi interpolatsiooni kasutamisele hiljutistes visuaalsetes ja kogemuslikes kunstiteostes. Lisaks vaadeldakse tänapäevaste sotsiaalsete ja poliitiliste mõtetega tegelevate meediateadlaste varasemaid püüdlusi arvutusobjektide analüüsimisel. Need on aluseks Halletti meetoditel varjatud ruumi uuenduste mõtestamisel esteetilistes ja statistilistes protsessides. Teisisõnu, järgides kaasaegsete teoreetikute Alexaner Galloway, Luciana Parisi ja Thomas LaMarre analüüse, püüab William avada, millist ajalist kogemust taolised uudsed kunstiteosed vaatajates tekitavad. Kokkuvõtteks esitab William Hallett oma kunstipraktika näiteid, keskendudes (potentsiaalsele) emotsionaalsele ja psühholoogilisele võimalusele, mida pakuvad identiteedi, keha, trauma ja aja kujutamist käsitlevad arvutuslikud lähenemisviisid.

Hetkel tegeleb Hellett õpingutega USA uuringute keskuses New Centre for Research and Practice osaledes transdissiplinaarses uurimis- ja praktikaprogrammis. Tema töö kätkeb omavahel põimuvaid valdkondi reaalpoliitilise ja metafüüsilise mõttemaailma vahel, sidudes rassilise, feministliku ja kontinentaalse tõlgenduse. Sealjuures põhinevad ta uurimused teemadel nagu aeg, valuuta, tööjõud ja arvutuslik ruum. Hinnates uue kujundifilosoofia kaudu ümber identiteeti, otsib ta reproduktsiooni, trauma, virtuaalsuse ja arhitektuuri võrdlevaid analüüse.

Tutvu William Halletti tööga siin: https://williamfhallett.wordpress.com/

Loeng toimub inglise keeles.

Lisaks tasub reedel, 6. detsembril külastada Hallett’i interaktiivset intallatsiooni EKA maja A500 avatud alal.

Postitas Merilin Kuklas — Püsilink

William Halletti kunstnikuvestlus

Kolmapäev 04 detsember, 2019

deed

Kolmapäeval, 4. detsembril algusega kell 16 toimub EKA aulas kunstnik ja humanitaarteaduste uurija William Foster Hallett avalik kunstnikuvestlus “Adipose, Axolotl ja Adipositional Lands: arvutuslik meediapoliitika maatriksisüsteemide ja mängude poole.”

William Halletti sõnul lähtub tema loeng kaasaegse kunstialase masinõppe tavade matemaatilisest ja statistilisest taustast, keskendudes varjatud ruumi interpolatsiooni kasutamisele hiljutistes visuaalsetes ja kogemuslikes kunstiteostes. Lisaks vaadeldakse tänapäevaste sotsiaalsete ja poliitiliste mõtetega tegelevate meediateadlaste varasemaid püüdlusi arvutusobjektide analüüsimisel. Need on aluseks Halletti meetoditel varjatud ruumi uuenduste mõtestamisel esteetilistes ja statistilistes protsessides. Teisisõnu, järgides kaasaegsete teoreetikute Alexaner Galloway, Luciana Parisi ja Thomas LaMarre analüüse, püüab William avada, millist ajalist kogemust taolised uudsed kunstiteosed vaatajates tekitavad. Kokkuvõtteks esitab William Hallett oma kunstipraktika näiteid, keskendudes (potentsiaalsele) emotsionaalsele ja psühholoogilisele võimalusele, mida pakuvad identiteedi, keha, trauma ja aja kujutamist käsitlevad arvutuslikud lähenemisviisid.

Hetkel tegeleb Hellett õpingutega USA uuringute keskuses New Centre for Research and Practice osaledes transdissiplinaarses uurimis- ja praktikaprogrammis. Tema töö kätkeb omavahel põimuvaid valdkondi reaalpoliitilise ja metafüüsilise mõttemaailma vahel, sidudes rassilise, feministliku ja kontinentaalse tõlgenduse. Sealjuures põhinevad ta uurimused teemadel nagu aeg, valuuta, tööjõud ja arvutuslik ruum. Hinnates uue kujundifilosoofia kaudu ümber identiteeti, otsib ta reproduktsiooni, trauma, virtuaalsuse ja arhitektuuri võrdlevaid analüüse.

Tutvu William Halletti tööga siin: https://williamfhallett.wordpress.com/

Loeng toimub inglise keeles.

Lisaks tasub reedel, 6. detsembril külastada Hallett’i interaktiivset intallatsiooni EKA maja A500 avatud alal.

Postitas Merilin Kuklas — Püsilink

18.12.2019

Maris Mändeli doktoritöö kaitsmine

3.65

18. detsembril 2019. a kaitseb Eesti Kunstiakadeemia muinsuskaitse ja konserveerimise  eriala doktorant Maris Mändel doktoritööd „Tehiskivimaterjalid Eesti 20. sajandi arhitektuuris. Kasutuslugu ja väärtustamine“.

Avalik kaitsmine toimub algusega kell 14.00 Põhja pst 7, ruumis A501.

Doktoritöö juhendajad: dr Mart Kalm (Eesti Kunstiakadeemia) ja dr Lembi-Merike Raado (Tallinna Tehnikaülikool)

Eelretsensendid: dr Karl Õiger (Tallinna Tehnikaülikool) ja dr Kurmo Konsa (Tartu Ülikooli ajaloo- ja arheoloogia instituut)

Oponent dr Karl Õiger

Doktoritöö fookuses on Eestis 20. sajandil laialdaselt kasutatud ehitusmaterjalid, mis oma harilikkuse tõttu jäävad sageli lähema eritluse alt välja ja mida tänases restaureerimisprotsessis kiputakse ilma suurema süvenemiseta hindama väheväärtuslikuks. Doktoritöö eesmärgiks on leida lahendusi selliste materjalide restaureerimisel üles kerkivatele väärtuspõhistele küsimustele: millal üldlevinud ehitusmaterjale peaks püüdma säilitada kui hinnalist originaalmaterjali ja millest lähtuda asendusmaterjali valikul?

Väärtushindamise problemaatika harutakse lahti nelja tehiskivimaterjali näitel. Põhjalik ülevaade betoonkivide, silikaattelliste, silikaltsiidist suurplokkide ja raudbetoonist suurpaneelide kasutusajaloost annab ühtlasi hea pildi omaaegsest Eesti ehituskultuurist ja selle muutumisest, kui käsitöömahukas tootmis- ja ehitusviis asendus samm-sammult industrialiseeritud ehitusega.

Uurimistööl on selge rakenduslik väärtus: selle tulemused võimaldavad arhitektuuriajaloolastel, muinsuskaitsespetsialistidel, ehitusinseneridel, majaomanikel ja teistel langetada kõnealuste ehitusmaterjalide kohta läbikaalutum restaureerimisotsus, olles nii abiks Eesti kultuuripärandi teadlikumal hoidmisel.

Doktoritöö kaitsmiskomisjoni liikmed on dr Anneli Randla, dr Epp Lankots, prof dr Lilian Hansar, prof dr Urve Kallavus, prof dr Krista Kodres, prof dr Juhan Maiste, prof dr Targo Kalamees, dr Üllar Alev.

Doktoritööga on võimalik tutvuda Eesti Kunstiakadeemia  doktorikooli kodulehel

Postitas Irene Hütsi — Püsilink

Maris Mändeli doktoritöö kaitsmine

Kolmapäev 18 detsember, 2019

3.65

18. detsembril 2019. a kaitseb Eesti Kunstiakadeemia muinsuskaitse ja konserveerimise  eriala doktorant Maris Mändel doktoritööd „Tehiskivimaterjalid Eesti 20. sajandi arhitektuuris. Kasutuslugu ja väärtustamine“.

Avalik kaitsmine toimub algusega kell 14.00 Põhja pst 7, ruumis A501.

Doktoritöö juhendajad: dr Mart Kalm (Eesti Kunstiakadeemia) ja dr Lembi-Merike Raado (Tallinna Tehnikaülikool)

Eelretsensendid: dr Karl Õiger (Tallinna Tehnikaülikool) ja dr Kurmo Konsa (Tartu Ülikooli ajaloo- ja arheoloogia instituut)

Oponent dr Karl Õiger

Doktoritöö fookuses on Eestis 20. sajandil laialdaselt kasutatud ehitusmaterjalid, mis oma harilikkuse tõttu jäävad sageli lähema eritluse alt välja ja mida tänases restaureerimisprotsessis kiputakse ilma suurema süvenemiseta hindama väheväärtuslikuks. Doktoritöö eesmärgiks on leida lahendusi selliste materjalide restaureerimisel üles kerkivatele väärtuspõhistele küsimustele: millal üldlevinud ehitusmaterjale peaks püüdma säilitada kui hinnalist originaalmaterjali ja millest lähtuda asendusmaterjali valikul?

Väärtushindamise problemaatika harutakse lahti nelja tehiskivimaterjali näitel. Põhjalik ülevaade betoonkivide, silikaattelliste, silikaltsiidist suurplokkide ja raudbetoonist suurpaneelide kasutusajaloost annab ühtlasi hea pildi omaaegsest Eesti ehituskultuurist ja selle muutumisest, kui käsitöömahukas tootmis- ja ehitusviis asendus samm-sammult industrialiseeritud ehitusega.

Uurimistööl on selge rakenduslik väärtus: selle tulemused võimaldavad arhitektuuriajaloolastel, muinsuskaitsespetsialistidel, ehitusinseneridel, majaomanikel ja teistel langetada kõnealuste ehitusmaterjalide kohta läbikaalutum restaureerimisotsus, olles nii abiks Eesti kultuuripärandi teadlikumal hoidmisel.

Doktoritöö kaitsmiskomisjoni liikmed on dr Anneli Randla, dr Epp Lankots, prof dr Lilian Hansar, prof dr Urve Kallavus, prof dr Krista Kodres, prof dr Juhan Maiste, prof dr Targo Kalamees, dr Üllar Alev.

Doktoritööga on võimalik tutvuda Eesti Kunstiakadeemia  doktorikooli kodulehel

Postitas Irene Hütsi — Püsilink

11.11.2019 — 30.12.2019

Vent Space Open Call 2020

Screenshot 2019-11-13 at 11.03.35
Screenshot 2019-11-13 at 11.03.35

Tudengite juhitud projektiruum Vent Space kuulutab oma uue tiimiga välja open calli uueks hooajaks, mis kestab 2020  aasta jaanuarist oktoobrini.
Uue hooaja fookuseks on potentsiaalsus, mida ootamatud kohtumised tuua võivad, otsides viise, kuidas tavapäraseid praktikaid laiendada ja julgustades eksperimenteerimist ja avatud meelt läbi eri valdkondade koostöö.

 

Kandideerida saad siin!
Taotluse saatmise tähtaeg on
30. detsember 2019.

Postitas Sidney Lepp — Püsilink

Vent Space Open Call 2020

Esmaspäev 11 november, 2019 — Esmaspäev 30 detsember, 2019

Screenshot 2019-11-13 at 11.03.35
Screenshot 2019-11-13 at 11.03.35

Tudengite juhitud projektiruum Vent Space kuulutab oma uue tiimiga välja open calli uueks hooajaks, mis kestab 2020  aasta jaanuarist oktoobrini.
Uue hooaja fookuseks on potentsiaalsus, mida ootamatud kohtumised tuua võivad, otsides viise, kuidas tavapäraseid praktikaid laiendada ja julgustades eksperimenteerimist ja avatud meelt läbi eri valdkondade koostöö.

 

Kandideerida saad siin!
Taotluse saatmise tähtaeg on
30. detsember 2019.

Postitas Sidney Lepp — Püsilink

10.06.2020 — 12.06.2020

Juunis 2020 EKAs toimuma pidanud ESA konverents on edasi lükatud

ESA poster-jpg

10.-12. juunil 2020 EKAs toimuma pidanud ESA ehk Euroopa Esteetikaühingu aastakonverents on edasi lükatud 2021. aastasse. Konverentsi peaettekandjad on professor David Davies (McGilli ülikool, Kanada), professor Bence Nanay (Antverpeni ülikool, Belgia) ja professor Virve Sarapik (Eesti Kunstiakadeemia).  Lisainfo konverentsi koduleheküljel.

Postitas Mari Laaniste — Püsilink

Juunis 2020 EKAs toimuma pidanud ESA konverents on edasi lükatud

Kolmapäev 10 juuni, 2020 — Reede 12 juuni, 2020

ESA poster-jpg

10.-12. juunil 2020 EKAs toimuma pidanud ESA ehk Euroopa Esteetikaühingu aastakonverents on edasi lükatud 2021. aastasse. Konverentsi peaettekandjad on professor David Davies (McGilli ülikool, Kanada), professor Bence Nanay (Antverpeni ülikool, Belgia) ja professor Virve Sarapik (Eesti Kunstiakadeemia).  Lisainfo konverentsi koduleheküljel.

Postitas Mari Laaniste — Püsilink

13.12.2019

Seminar „Eesti kunstiteaduse viimane poolsada: Jaak Kangilaski 80“

Jaak Kangilaski portree_Ludmilla Siim

Reedel, 13. detsembril toimub EKA aulas (A101) seminar “Eesti kunstiteaduse viimane poolsada: Jaak Kangilaski 80”.

EKA kunagine rektor, professor ja kunstiteaduse instituudi juht, praegune emeriitprofessor Jaak Kangilaski saab 80-aastaseks. Kuid Kangilaski on olnud ka Tartu ülikooli prorektor, õppejõud, professor, nüüdne emeriitprofessor. Teinekord võib ühe inimese roll olla lausa uskumatult suur. Kangilaski on kindlasti üks selline, kelle mõju on ulatunud kaugele üle kunstiteaduse piiride.

EKA kunstiteaduse ja visuaalkultuuri instituut tähistab juubelit seminariga Eesti kunstiteaduse ajaloost. Piiride ja piirideta realismi, kunsti historiograafia ja kunstiteaduse institutsionaalse ajaloo teemadel võtavad sõna tema kunagised õpilased. Järgnevad kõned ja õnnitlused. Avaliku sõnavõtu soovi korral palume sellest eelnevalt informeerida korraldajaid (KVI teadussekretär Mari Laaniste, mari.laaniste@artun.ee).

Seminari kava:

15:30 Registreerimine ja tervituskohv-tee-suupiste

16:00 Ettekanded:

Krista Kodres, „Sotsmarksismi revideerides: Jaak Kangilaski kirjutab „Kukeaabitsat“ (1967)“

Virve Sarapik, „Marksistlik-leninlik esteetika ja ERKI kunstiajaloo kateeder. Veidi ka realismist“

Epi Tohvri, „Tartu ülikooli kunstiajaloo õppetooli taastamisest“

Eero Epner, „Kunstiteos ja maailm“

18:00 Kohvipaus

18.30 Esinejate vestlusring ja Jaak Kangilaski kommentaarid

19.30 Kõned (EKA nimel Mart Kalm, EKKÜ nimel Tiina-Mall Kreem, EKM nimel Sirje Helme, TÜ nimel Kadri Asmer, EKL nimel Elin Kard), meenutused (Kadri Mälk jt) ja pidulik vastuvõtt.

NB! Sujuvama korraldustöö nimel palume huvilistel end eelregistreerida sellel lingil hiljemalt 6. detsembriks.

Postitas Mari Laaniste — Püsilink

Seminar „Eesti kunstiteaduse viimane poolsada: Jaak Kangilaski 80“

Reede 13 detsember, 2019

Jaak Kangilaski portree_Ludmilla Siim

Reedel, 13. detsembril toimub EKA aulas (A101) seminar “Eesti kunstiteaduse viimane poolsada: Jaak Kangilaski 80”.

EKA kunagine rektor, professor ja kunstiteaduse instituudi juht, praegune emeriitprofessor Jaak Kangilaski saab 80-aastaseks. Kuid Kangilaski on olnud ka Tartu ülikooli prorektor, õppejõud, professor, nüüdne emeriitprofessor. Teinekord võib ühe inimese roll olla lausa uskumatult suur. Kangilaski on kindlasti üks selline, kelle mõju on ulatunud kaugele üle kunstiteaduse piiride.

EKA kunstiteaduse ja visuaalkultuuri instituut tähistab juubelit seminariga Eesti kunstiteaduse ajaloost. Piiride ja piirideta realismi, kunsti historiograafia ja kunstiteaduse institutsionaalse ajaloo teemadel võtavad sõna tema kunagised õpilased. Järgnevad kõned ja õnnitlused. Avaliku sõnavõtu soovi korral palume sellest eelnevalt informeerida korraldajaid (KVI teadussekretär Mari Laaniste, mari.laaniste@artun.ee).

Seminari kava:

15:30 Registreerimine ja tervituskohv-tee-suupiste

16:00 Ettekanded:

Krista Kodres, „Sotsmarksismi revideerides: Jaak Kangilaski kirjutab „Kukeaabitsat“ (1967)“

Virve Sarapik, „Marksistlik-leninlik esteetika ja ERKI kunstiajaloo kateeder. Veidi ka realismist“

Epi Tohvri, „Tartu ülikooli kunstiajaloo õppetooli taastamisest“

Eero Epner, „Kunstiteos ja maailm“

18:00 Kohvipaus

18.30 Esinejate vestlusring ja Jaak Kangilaski kommentaarid

19.30 Kõned (EKA nimel Mart Kalm, EKKÜ nimel Tiina-Mall Kreem, EKM nimel Sirje Helme, TÜ nimel Kadri Asmer, EKL nimel Elin Kard), meenutused (Kadri Mälk jt) ja pidulik vastuvõtt.

NB! Sujuvama korraldustöö nimel palume huvilistel end eelregistreerida sellel lingil hiljemalt 6. detsembriks.

Postitas Mari Laaniste — Püsilink