Rubriik: Kaasaegne kunst

05.10.2023 — 30.10.2023

Chun Au Yeung Hobusepea galeriis

Chun Au Yeung Hobusepea

EKA noore kunstniku preemia 2022 aasta laureaadi Chun Au Yeungi isikunäitus “Oled mu mõtteis” Hobusepea galeriis on avatud 30. oktoobrini.

„Öö oli jahe, nii et kõndisin koju pärast pikka jalutuskäiku koidikul. Istusin diivanil teki all ja kuulasin laulu, mille sõnad kaikusid mu peas…“that’s me in the corner, that’s me in the spotlight, losing my religion…” Sel õhtul polnud ma ainuke, kes tähelepanu keskmes oli. Järsku käis nurgas vali pauk. Toas oli nii pime, nii et nägin ainult kuidas kõik mu joped maha kukkusid. Mõtlesin sel hetkel kellegi peale…”
Chun Au Yeung

„Oled mul mõtteis” lähtub hetkede sügavamast sisemusest, et vaadelda pinget, mis tekib lootuse ja hirmu vahel ning püüab kunstiks tõlgituna mõtestada, kuidas need kaks tunnet kujunevad, kokku langevad ja saavad kõnetatud. Chun’i sisekaemuslikud joonistused ja installatsioonid lähtuvad isiklikust kogemusest suhestumisel elupaigaga, esitledes seda intiimse, kuid samas ka võõristust tekitavana läbi majapidamisesemete ja muude elementide ühteliitmise.

Näitusele loodud teosed tulenevad Chun’i enda kogemustest ja läbielatud olukordadest, mis on enamasti seotud kodumaalt eemalolekuga. „Ma kannan oma hinge raskust, otsin varjatud märke lootusest ja tähendusest, kuid see hoiab mind tagasi, see paneb mind hirmu tundma.” kirjeldab Chun. Teos““Tervitused, hüvastijätud” (2023) on ümber ehitatud riidenagist. Eemaldanud kõik riputuskonksud, kinnitas Chun nagi korpuse külge vibu, viidates justkui laseks keegi kusagilt sihtmärki, paljastades haavatud ja hävinud suhte.

Näitusega „Oled mul mõtteis” jätkab Chun koduste elementide ja inimloomuse suhete uurimist, kõrvutades nii isiklikke kui ka kollektiivseid emotsioone. Mööblist saab meedium, mis võimaldab kunstnikul avada igapäevaste tundmuste keerukust, iga objekt avamas ühteaegu nii dekadentlikku kui ka lootusrikast dialoogi kodu mõiste ümber.
Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.

Näituste korraldamist Hobusepea galeriis toetavad Eesti Kultuurkapital,

Kultuuriministeerium ja AS Liviko.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Chun Au Yeung Hobusepea galeriis

Neljapäev 05 oktoober, 2023 — Esmaspäev 30 oktoober, 2023

Chun Au Yeung Hobusepea

EKA noore kunstniku preemia 2022 aasta laureaadi Chun Au Yeungi isikunäitus “Oled mu mõtteis” Hobusepea galeriis on avatud 30. oktoobrini.

„Öö oli jahe, nii et kõndisin koju pärast pikka jalutuskäiku koidikul. Istusin diivanil teki all ja kuulasin laulu, mille sõnad kaikusid mu peas…“that’s me in the corner, that’s me in the spotlight, losing my religion…” Sel õhtul polnud ma ainuke, kes tähelepanu keskmes oli. Järsku käis nurgas vali pauk. Toas oli nii pime, nii et nägin ainult kuidas kõik mu joped maha kukkusid. Mõtlesin sel hetkel kellegi peale…”
Chun Au Yeung

„Oled mul mõtteis” lähtub hetkede sügavamast sisemusest, et vaadelda pinget, mis tekib lootuse ja hirmu vahel ning püüab kunstiks tõlgituna mõtestada, kuidas need kaks tunnet kujunevad, kokku langevad ja saavad kõnetatud. Chun’i sisekaemuslikud joonistused ja installatsioonid lähtuvad isiklikust kogemusest suhestumisel elupaigaga, esitledes seda intiimse, kuid samas ka võõristust tekitavana läbi majapidamisesemete ja muude elementide ühteliitmise.

Näitusele loodud teosed tulenevad Chun’i enda kogemustest ja läbielatud olukordadest, mis on enamasti seotud kodumaalt eemalolekuga. „Ma kannan oma hinge raskust, otsin varjatud märke lootusest ja tähendusest, kuid see hoiab mind tagasi, see paneb mind hirmu tundma.” kirjeldab Chun. Teos““Tervitused, hüvastijätud” (2023) on ümber ehitatud riidenagist. Eemaldanud kõik riputuskonksud, kinnitas Chun nagi korpuse külge vibu, viidates justkui laseks keegi kusagilt sihtmärki, paljastades haavatud ja hävinud suhte.

Näitusega „Oled mul mõtteis” jätkab Chun koduste elementide ja inimloomuse suhete uurimist, kõrvutades nii isiklikke kui ka kollektiivseid emotsioone. Mööblist saab meedium, mis võimaldab kunstnikul avada igapäevaste tundmuste keerukust, iga objekt avamas ühteaegu nii dekadentlikku kui ka lootusrikast dialoogi kodu mõiste ümber.
Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.

Näituste korraldamist Hobusepea galeriis toetavad Eesti Kultuurkapital,

Kultuuriministeerium ja AS Liviko.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

25.10.2023

Avatud loeng: Peavarju otsimas

SEEKING IG 01
2023 10 04 LVIV LNAA CONSERVATION-0827

EKA kaasaegse kunsti (MACA) ja museoloogia külalisõppejõud David K. Ross ja Rebecca Duclos reisisid hiljuti Põhja-Ukrainas, külastades kaheksat kunstikooli Lvivis, Harkivis ja Kiievis. 

David näitab reisi pilte ja arutab mõningaid pakilisi probleeme, millega Ukraina kunstiharidus täna silmitsi seisab.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Avatud loeng: Peavarju otsimas

Kolmapäev 25 oktoober, 2023

SEEKING IG 01
2023 10 04 LVIV LNAA CONSERVATION-0827

EKA kaasaegse kunsti (MACA) ja museoloogia külalisõppejõud David K. Ross ja Rebecca Duclos reisisid hiljuti Põhja-Ukrainas, külastades kaheksat kunstikooli Lvivis, Harkivis ja Kiievis. 

David näitab reisi pilte ja arutab mõningaid pakilisi probleeme, millega Ukraina kunstiharidus täna silmitsi seisab.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

19.10.2023

Avatud loeng: Eva Weinmayr “Sõnast teoni – kirjastamise mikropoliitika”

wiki.evaweinmayr.com_images_4_4a_Ros alie–eva_phd_2020-04-18_12-21-09

Neljapäeval, 19. oktoobril kell 18.00, räägib Eva Weinmayr oma praktikast ning kunstnike kirjastamise sotsiaalsest ja poliitilisest toimimisest.

Intersektsioonilisest feministlikust vaatenurgast rääkides, pole kõne keskmes mitte kauba žanr “kunstiväljaanne”, vaid kollektiivsed protsessidv ja suhted, mida sellised kriitilised avaldamised võivad võimaldada.

Loeng toimub Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumis (EKKM).

Eva Weinmayr viib läbi praktikapõhist uurimistööd kunsti, kriitilise pedagoogika ja institutsionaalse analüüsi ristumiskohas. 2020. aastal avaldas ta MediaWikis oma doktoritöö pealkirjaga Noun to verb. Uurimus käsitleb avaldamise mikropoliitikat ja segaseid autorsuse mõisteid ristlõikelisest feministlikust vaatenurgast. (HDK-Valand, Göteborgi Ülikool, SE)

Müncheni kunstiakadeemia kunsti- ja haridusteaduskonna ajutise õppetooli juhatajana (2022–2023) lõi ta koos üliõpilastega kritilab, avatud lähtekoodiga platvormi diskrimineerimise kriitiliseks kunstiõpetuseks. Aastatel 2019–2022 juhtis ta EL-i rahastatud kollektiivset uurimis- ja õppeprogrammi Teaching to Transgress Toolbox, mis oli inspireeritud USA aktivistist, õpetajast ja teoreetikust kellakonksudest (koos ergiga, Brüssel, BE). Praegu on ta Coventry ülikooli (Ühendkuningriik) postdigitaalsete kultuuride keskuse külalisliige valdkonnaga Ecologies of Dissemination​​​​, koostöös kunstnik Femke Sneltingiga, kes tegeleb levitamisstrateegiate ja taaskasutuspoliitikaga, feministlike metoodikatega, dekoloniaalsete teadmispraktikatega ja avatud juurdepääsu põhimõtetega (HDK-Valand, 2023-24).

Eva Weinmayr peab laialdaselt loenguid ja töötab kunsti- ja aktivistide ruumides (SALT Research Istanbul, MayDay Rooms London, Showroom London, Kunstverein München, Steirischer Herbst Graz) ning ka väljakujunenud kunstiinstitutsioonides (Varssavi riiklik kunstigalerii, Saint Louis kaasaegse kunsti muuseum, Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofia Madrid, Venezia biennaal).

Tema hiljutiste kunstiuuringutel põhinevate projektide hulka kuuluvad „Radikaalse kataloogi õpetamine – ainekava” (2021–22, koos Lucie Kolbiga), „Kaasamiste ja väljajätmiste raamatukogu“ (2016–2020), „Piraadiprojekt“ (2010–2015, koos Andrea Francke), AND Publishing (2010. aastal, koos Rosalie Schweikeriga).

Eva Weinmayri loengut korraldavad MA Graafilise Disaini ja MA Kaasaegse Kunsti programmid.

Postitas Anu Vahtra — Püsilink

Avatud loeng: Eva Weinmayr “Sõnast teoni – kirjastamise mikropoliitika”

Neljapäev 19 oktoober, 2023

wiki.evaweinmayr.com_images_4_4a_Ros alie–eva_phd_2020-04-18_12-21-09

Neljapäeval, 19. oktoobril kell 18.00, räägib Eva Weinmayr oma praktikast ning kunstnike kirjastamise sotsiaalsest ja poliitilisest toimimisest.

Intersektsioonilisest feministlikust vaatenurgast rääkides, pole kõne keskmes mitte kauba žanr “kunstiväljaanne”, vaid kollektiivsed protsessidv ja suhted, mida sellised kriitilised avaldamised võivad võimaldada.

Loeng toimub Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumis (EKKM).

Eva Weinmayr viib läbi praktikapõhist uurimistööd kunsti, kriitilise pedagoogika ja institutsionaalse analüüsi ristumiskohas. 2020. aastal avaldas ta MediaWikis oma doktoritöö pealkirjaga Noun to verb. Uurimus käsitleb avaldamise mikropoliitikat ja segaseid autorsuse mõisteid ristlõikelisest feministlikust vaatenurgast. (HDK-Valand, Göteborgi Ülikool, SE)

Müncheni kunstiakadeemia kunsti- ja haridusteaduskonna ajutise õppetooli juhatajana (2022–2023) lõi ta koos üliõpilastega kritilab, avatud lähtekoodiga platvormi diskrimineerimise kriitiliseks kunstiõpetuseks. Aastatel 2019–2022 juhtis ta EL-i rahastatud kollektiivset uurimis- ja õppeprogrammi Teaching to Transgress Toolbox, mis oli inspireeritud USA aktivistist, õpetajast ja teoreetikust kellakonksudest (koos ergiga, Brüssel, BE). Praegu on ta Coventry ülikooli (Ühendkuningriik) postdigitaalsete kultuuride keskuse külalisliige valdkonnaga Ecologies of Dissemination​​​​, koostöös kunstnik Femke Sneltingiga, kes tegeleb levitamisstrateegiate ja taaskasutuspoliitikaga, feministlike metoodikatega, dekoloniaalsete teadmispraktikatega ja avatud juurdepääsu põhimõtetega (HDK-Valand, 2023-24).

Eva Weinmayr peab laialdaselt loenguid ja töötab kunsti- ja aktivistide ruumides (SALT Research Istanbul, MayDay Rooms London, Showroom London, Kunstverein München, Steirischer Herbst Graz) ning ka väljakujunenud kunstiinstitutsioonides (Varssavi riiklik kunstigalerii, Saint Louis kaasaegse kunsti muuseum, Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofia Madrid, Venezia biennaal).

Tema hiljutiste kunstiuuringutel põhinevate projektide hulka kuuluvad „Radikaalse kataloogi õpetamine – ainekava” (2021–22, koos Lucie Kolbiga), „Kaasamiste ja väljajätmiste raamatukogu“ (2016–2020), „Piraadiprojekt“ (2010–2015, koos Andrea Francke), AND Publishing (2010. aastal, koos Rosalie Schweikeriga).

Eva Weinmayri loengut korraldavad MA Graafilise Disaini ja MA Kaasaegse Kunsti programmid.

Postitas Anu Vahtra — Püsilink

06.10.2023 — 07.10.2023

Karolin Poska “Lucky Charmi” viimased etendused

karolin poska_lucky charm_kanuti 08042023_photography_alana proosa-11
Kanuti Gildi SAALis toimuvad 2023. oktoobri alguses viimased EKA kaasaegse kunsti magistri Karolin Poska “Lucky Charmi” etendused.
Etendused toimuvad 6. ja 7. oktoobril kell 19.30.
Lavastuse raames on Karolin Poska isehakanud antropoloog, kes uurib nälga üleloomulike jõudude järele. Mõnikord on elu päris hirmus ja inimesed teeksid mida iganes, et peidetud ohtusid vältida. Aitavad kristallid pere tervise eest hoolt kanda, astroloog minapilti avada, tarokaardid tuleviku eest hoiatada, õige jalaga voodist tõusmine paremat päeva manifesteerida või kolm korda vastu lauda koputamine näilist turvatunnet tekitada?

Laval on Karolin Poska, Sveta Grigorjeva ja Shion Yokoo-Ruttas

Lavastuse kostüümikunstnik on EKAs moedisaini vilistlane Lisette Sivard

 

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Karolin Poska “Lucky Charmi” viimased etendused

Reede 06 oktoober, 2023 — Laupäev 07 oktoober, 2023

karolin poska_lucky charm_kanuti 08042023_photography_alana proosa-11
Kanuti Gildi SAALis toimuvad 2023. oktoobri alguses viimased EKA kaasaegse kunsti magistri Karolin Poska “Lucky Charmi” etendused.
Etendused toimuvad 6. ja 7. oktoobril kell 19.30.
Lavastuse raames on Karolin Poska isehakanud antropoloog, kes uurib nälga üleloomulike jõudude järele. Mõnikord on elu päris hirmus ja inimesed teeksid mida iganes, et peidetud ohtusid vältida. Aitavad kristallid pere tervise eest hoolt kanda, astroloog minapilti avada, tarokaardid tuleviku eest hoiatada, õige jalaga voodist tõusmine paremat päeva manifesteerida või kolm korda vastu lauda koputamine näilist turvatunnet tekitada?

Laval on Karolin Poska, Sveta Grigorjeva ja Shion Yokoo-Ruttas

Lavastuse kostüümikunstnik on EKAs moedisaini vilistlane Lisette Sivard

 

Postitas Andres Lõo — Püsilink

06.09.2023 — 30.09.2023

Kelli Gedvil ja Kristen Rästas Draakoni galeriis

Gedvil Rästas

Kolmapäeval, 6. septembril 2023 kell 18.00 avaneb Draakoni galeriis Kelli Gedvil ja Kristen Rästase ühisnäitus „Ärata mind üles, kui kõik on möödas“. 

 

„Ärata mind üles, kui kõik on möödas“ on Kelli Gedvili ja Kristen Rästase ühisnäitus, mis kajastab igapäevapoeetiliselt maailmatundlikkusest sündinud introvertset tungi kapselduda digitaalsesse maailma. Kunstnikud keskenduvad atmosfääri loomisele, milles nad uurivad hetkelist inimlikku mentaliteeti, mis on seotud ühest kriisist väljumise ja uude sisenemisega.

Näitusel kujutavad kunstnikud loomingulisi fantaasiapõhiseid, ammu kadunuid ja veel olematuid elu- ja maastikuvorme, nendes ära eksimist ning loovad igatsuse ja leina ajendil sümboleid, läbi mille sünnivad uued tehislikud eluvormid. Need muudavad harjumuslikke viise, kuidas juba möödunut vaadelda ning mälupildis talletada.

Näitus koosneb eri meediumites teostest – installatiivsetest skulptuuridest, aga ka intiimsematest miniatuursematest taiestest, interaktiivsetest ja kasutajakogemusele toetuvatest digitaalsetest teostest ja virtuaalreaalsusest, mida kõike saadavad atmosfäärilised helimaastikud.

 

Kelli Gedvil (1994) on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia maaliosakonna bakalaureuseõppe ja kaasaegse kunsti magistriõppe ning viibinud vahetusõpingutel Ungari Kaunite Kunstide Ülikoolis ja Valand Akadeemias Rootsis. Ta on osalenud mitmetel näitustel Eestis, Rootsis, Belgias, Saksamaal, Kanadas, Ungaris ja Poolas. Gedvil on Robin Ellis Meta nimelise kunstirühmituse kaasasutaja ning veebigalerii post-gallery.online kuraator ja veebiarendaja. Oma viimaste näitustel “4EVER” ja “Purifying Your Skin” on ta uurinud eneseesitluse käitumismustreid erinevates virtuaalsetes kogukondades ja seda, kuidas need väljenduvad ning kuidas mõjutavad füüsilist keha.

 

Kristen Rästas (1992) on interdistsiplinaarne kunstnik, kelle looming kaasab videot, kontseptualismi, virtuaalreaalsust ja segatehnikas skulptuure. Tema uusimad projektid on inspireeritud klassikalisest maastikumaalist, mida kunstnik proovib esitada läbi digitaalsete tehnoloogiate, luues kunstlikke looduslikke keskkondi, mis visualiseerivad kaasaegse inimese võõrandumist ja eskapismi peegeldavate seoste uurimist. Rästas on lõpetanud 2019. aastal Eesti Kunstiakadeemia ja omandanud kaasaegse kunsti magistrikraadi. Ta on end täiendanud Ungari Kaunite Kunstide Ülikoolis Budapestis ja KASKi Kunstiülikoolis Gentis, Belgias. Rästas on näitustel osalenud alates 2012. aastast ning tal on olnud näituseid Eestis, Saksamaal, Leedus, Islandil ja Belgias. Ta on üks Robin Ellis Meta pseudonüümi all tegutsevatest kunstnikest ja post-gallery.online veebigalerii kaasasutaja. Kunstnik elab ja töötab Berliinis ja Tallinnas.

Kristen Rästase teose helikujundus: Mataya Waldenberg.
Tehniline tugi: Ian Simon Märjama.
Graafiline disain: Nathan Tulve.
Kunstnikud tänavad: Natalia Wójcik, Sten Saarits, Leegi Kiis, Marek Gedvil, Ago Märjama, Johannes Luik.
Mälestades Anti Kidronit.

Näitust toetavad: Eesti Kultuurkapital, Federal Government Commissioner for Culture and Media in the program NEUSTART KULTUR Module D – Digital Mediation Formats.

 

Näitus jääb avatuks 30. septembrini 2023.

 

Näituseid Draakoni galeriis toetavad Eesti Kultuurkapital, Kultuuriministeerium ja AS Liviko.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Kelli Gedvil ja Kristen Rästas Draakoni galeriis

Kolmapäev 06 september, 2023 — Laupäev 30 september, 2023

Gedvil Rästas

Kolmapäeval, 6. septembril 2023 kell 18.00 avaneb Draakoni galeriis Kelli Gedvil ja Kristen Rästase ühisnäitus „Ärata mind üles, kui kõik on möödas“. 

 

„Ärata mind üles, kui kõik on möödas“ on Kelli Gedvili ja Kristen Rästase ühisnäitus, mis kajastab igapäevapoeetiliselt maailmatundlikkusest sündinud introvertset tungi kapselduda digitaalsesse maailma. Kunstnikud keskenduvad atmosfääri loomisele, milles nad uurivad hetkelist inimlikku mentaliteeti, mis on seotud ühest kriisist väljumise ja uude sisenemisega.

Näitusel kujutavad kunstnikud loomingulisi fantaasiapõhiseid, ammu kadunuid ja veel olematuid elu- ja maastikuvorme, nendes ära eksimist ning loovad igatsuse ja leina ajendil sümboleid, läbi mille sünnivad uued tehislikud eluvormid. Need muudavad harjumuslikke viise, kuidas juba möödunut vaadelda ning mälupildis talletada.

Näitus koosneb eri meediumites teostest – installatiivsetest skulptuuridest, aga ka intiimsematest miniatuursematest taiestest, interaktiivsetest ja kasutajakogemusele toetuvatest digitaalsetest teostest ja virtuaalreaalsusest, mida kõike saadavad atmosfäärilised helimaastikud.

 

Kelli Gedvil (1994) on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia maaliosakonna bakalaureuseõppe ja kaasaegse kunsti magistriõppe ning viibinud vahetusõpingutel Ungari Kaunite Kunstide Ülikoolis ja Valand Akadeemias Rootsis. Ta on osalenud mitmetel näitustel Eestis, Rootsis, Belgias, Saksamaal, Kanadas, Ungaris ja Poolas. Gedvil on Robin Ellis Meta nimelise kunstirühmituse kaasasutaja ning veebigalerii post-gallery.online kuraator ja veebiarendaja. Oma viimaste näitustel “4EVER” ja “Purifying Your Skin” on ta uurinud eneseesitluse käitumismustreid erinevates virtuaalsetes kogukondades ja seda, kuidas need väljenduvad ning kuidas mõjutavad füüsilist keha.

 

Kristen Rästas (1992) on interdistsiplinaarne kunstnik, kelle looming kaasab videot, kontseptualismi, virtuaalreaalsust ja segatehnikas skulptuure. Tema uusimad projektid on inspireeritud klassikalisest maastikumaalist, mida kunstnik proovib esitada läbi digitaalsete tehnoloogiate, luues kunstlikke looduslikke keskkondi, mis visualiseerivad kaasaegse inimese võõrandumist ja eskapismi peegeldavate seoste uurimist. Rästas on lõpetanud 2019. aastal Eesti Kunstiakadeemia ja omandanud kaasaegse kunsti magistrikraadi. Ta on end täiendanud Ungari Kaunite Kunstide Ülikoolis Budapestis ja KASKi Kunstiülikoolis Gentis, Belgias. Rästas on näitustel osalenud alates 2012. aastast ning tal on olnud näituseid Eestis, Saksamaal, Leedus, Islandil ja Belgias. Ta on üks Robin Ellis Meta pseudonüümi all tegutsevatest kunstnikest ja post-gallery.online veebigalerii kaasasutaja. Kunstnik elab ja töötab Berliinis ja Tallinnas.

Kristen Rästase teose helikujundus: Mataya Waldenberg.
Tehniline tugi: Ian Simon Märjama.
Graafiline disain: Nathan Tulve.
Kunstnikud tänavad: Natalia Wójcik, Sten Saarits, Leegi Kiis, Marek Gedvil, Ago Märjama, Johannes Luik.
Mälestades Anti Kidronit.

Näitust toetavad: Eesti Kultuurkapital, Federal Government Commissioner for Culture and Media in the program NEUSTART KULTUR Module D – Digital Mediation Formats.

 

Näitus jääb avatuks 30. septembrini 2023.

 

Näituseid Draakoni galeriis toetavad Eesti Kultuurkapital, Kultuuriministeerium ja AS Liviko.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

14.07.2023 — 10.08.2023

„Kive pehmeks rääkida” EKA Galeriis 15.07–10.08.2023

Foto: Paul Klooren
Foto: Elo Vahtrik

„Kive pehmeks rääkida”
Sophia Hallmann, Loora Kaubi, Mattias Veller, Oliver Wellmann
15.07–10.08.2023
Avamine 14.07 kell 18.00

Olete oodatud näituse „Kive pehmeks rääkida” avamisele 14. Juulil kell 18.00 EKA Galeriis! Sissepääs näitusele on Kotzebue tn kaudu.

 

Kujund kive pehmeks rääkida viitab, et inimene on suuteline mõjutama või manipuleerima ka kõige kõvemaid ja kangekaelsemaid esemeid, sarnaselt sõnade võimele viia emotsionaalse läbimurde või muutuseni.

Kunstnikud leidsid ühise keele tegeledes sellega, mis on neist endist suurem: olgu selleks nähtused, mis ulatuvad ajas kaugele tagasi või need, mis eksisteerivad kollektiivses teadvuses. Kive võib näha kui tänaseni kestvate vanade ideede kehastusi. Mõned neist on unustuste hõlma langenud, teised seisavad ikka veel nagu monumendid. Paljud neist sooviksime oma õlgadelt heita, aga tihti on nad selleks liiga rasked. Maailmavaatelised süsteemid on õppinud muutustele vastu panema, sünnitades oma pooldajate peades väärkujutlusi.

 

Sophia Hallmann’i teoses on suhkur muudetud klaasi meenutavateks okasteks. Installatsioonis “Hüperstiimulid” kõrvutab ta materjali haprust ja magusust okaste ohtliku teravusega. Need vastandlikud omadused koonduvad magusa valu mõisteks. Teos äratab lisaks nägemisele ka maitse- ja kompimismeeled ning osutab naudingu ja ebamugavuse keerukale suhtele. Isomaltsuhkur on muundatud näiliselt luksuslikuks klaasjaks esemeks. Kuna nii oksad kui suhkur on orgaanilised, siis ükskord nad lagunevad ja purustavad luksuse loodud illusiooni igavesest turvalisusest.

Veenmine on reaalsuse kujundamise tööriist. Seda saab kasutada, et luua kujutelma ohutusest, millega kaasneb vaid petlik rahulolu. Loora Kaubi teos käsitleb seda, kuidas patriarhaalse süsteemi võimutsemine väljendub vägivaldse arhitektuuri kaudu. Kaubi etendab väändunud, sillapositsioonis vaataja poole kõndivat keha, mis viitab rõhumisele allumisest tingitud vaimsele kahjule. “Käsi ja meel järgivad kurja teed” loob pinnase, et mõtiskleda ebamugavuse ja vaenulikkuse üle koreograafia ning esemete abil. Kas välismaailm on see, mille eest end kaitsma peab, või peab kaitsma välist ka enda sisemaailma eest? Piirdeaed on materiaalne kehastus hirmust, mida tunnevad kõik, kes ei seisa turvaliselt võimuhierarhia tipus.

Neile, keda muidu kuulda ei võeta, võivad hääle anda lood. Loovestjat julgustatakse end kuuldavaks tegema ning tal on võimalus väljendada oma tõlgendusi näiliselt objektiivsetena. Oliver Wellmann’i looming tiirleb ümber müütiliste traditsioonide uurides neis peituvaid vastuolusid. Teos “Raunen (Põlengud)” pärineb käimasolevast performance’ite seeriast “Raunen” (saksa k. ‘tõe sosistamine’), kus sünged maapiirkondadest inspireeritud maailmad segunevad autofiktiivsete elementidega. Hein süttib sageli iseenesest ja tekitab suuri tulekahjusid. 

Veel üks suur lugu on müütiline rahvusnarratiiv, mis kõrgub kaljuna indiviidi kohal. Mattias Veller väljendab oma rahulolematust, et peab seda koos kõigi selle vasturääkivustega aktsepteerima. Üksinda on ta võimetu jäika rahvusmüüti pehmeks rääkima, seega otsustab ta rollid ümber pöörata. Installatsioonis “Eesel Eestis” näitab ta, millistel absurdsetel viisidel kollektiivset identiteeti kujundatakse. Teda huvitab, kuidas uskumine töötab ja kuidas kergeusklikke ninapidi vedada.

Teoseid näitusel “Kive pehmeks rääkida” võib vaadelda kui kunstnike tõlgendusi nende endi ja suurte väliste jõudude vahel valitsevatest pingetest. Olgu tegu nõustumise, talumise, protesti või domineerimisega – kõigis teostes ilmneb mingisugune veenmise element. Selle tõhusust ei saa aga kunagi ette teada.

 

​​Sophia Hallmann (s. 1995) elab ja töötab Berliinis, ta õpib Berliini Kunstiülikoolis skulptuuri ja installatsiooni. Tema tööde keskmes on erinevad vormi võtmise tehnikad ja valu valamise protsessid, kus mängib tähtsat rolli kunstilise objekti ja materjali vaheline seos. Sageli kutsuvad tema teosed esile pingestatust inimkeha suhtes, tulenevalt kasutatud või kujutatud esemete omadustest. Eesti Kunstiakadeemias veedetud Erasmus vahetusõpingutel osales Sophia Hallmann EKA Noore Skulptori Preemianäitusel 2023 ja võitis seal 3. koha. Lisaks on ta osalenud mitmetel grupinäitustel Berliinis ja pälvinud Tutsek Foundation Glass Class-i stipendiumi.

 

Oliver Wellmann (s. 1991) on Saksamaalt pärit kunstnik, kes elab ja töötab Berliinis. Wellmann õpib hetkel Berliinis UdK Vabade Kunstide Teaduskonnas, osakonnas Performance/Skulptuur. Tema kunstipraktika seob omavahel sisemisi allikaid välimistega või nendega, mis on mahajäetud. Tema tööde kujundid ringlevad selgelt maapiirkondade, folkloorsete traditsioonide ja vaimse võimestatuse, näiteks nõiduse ümber. Oliveri kunstiline uurimustöö nõiakunsti kohta kaasaegses kontekstis tõstatab küsimusi ühiskonnas, mis januneb tähenduse ja vaimsuse järele, kuid kus need mõlemad samaaegselt ka kaduvate nähtuste alla liigituvad.

 

Loora Kaubi (s. 1998) on Tallinnas töötav kunstnik. Ta on omandanud bakalaureusekraadi Eesti Kunstiakadeemia Vabade kunstide teaduskonnas. Ta on end täiendanud Viini Kunstiakadeemias ja Mexico City’s Casa Lü residentuuris. Kaubi praktika keerleb ümber (naise) keha ja sellesse puutuvate ühiskondlike ja sotsiaalsete suhete. Ekseldes päris ja väljamõeldu vahealal, keskendub ta oma töödes kõhedusttekitavatele, intensiivsetele tundmustele, mida stseeniloome kaudu etendada. Kaubi on pälvinud Eesti Noorte Kaasaegse Kunsti Liidu Nädalapreemia ja 2023 aasta jaanuaris toimus tema isikunäitus “Inimene ei näe kunagi unes päikest” Uus Rada galeriis. Lisaks on Kaubi osalenud näituste ja performance’itega Tallinnas, Narvas, Haapsalus, Valgas, Viinis ning Mexico Citys.

Mattias Velleri (s. 1998) kunstipraktikas on läbivad teemad füüsiline töö ning inimese ja materjali suhted. Otsuste tegemisel on ta minimalistlik ja materjalis täpne, tihti kasutades aeganõudvaid käsitöölisi tehnikaid. Hetkel huvitub ta enim kollektiivsest teadvusest ja ajaloost. Teda on autasustatud Eesti Noorte Kaasaegse Kunsti Liidu Nädalapreemiaga. Velleri tööd on olnud grupiprojektides ARS projektiruumis ja Uus Rada Galeriis (2023), EKA galeriis (2022) ja paarisnäitusel Lõputu elu galeriis (2021).

 

Näitust toetavad: Eesti Kultuurkapital, UdK Berlin, Saksamaa Liitvabariigi Suursaatkond Eestis

 

Täname: Ulvar Kaubi, Saara Liis Jõerand, Elss Raidmets, Patrick Zavadskis, Mirje Veller, Riina Veller, Karl Linnasmägi (OÜ NovaElement), Valge Kuup OÜ

Postitas Pire Sova — Püsilink

„Kive pehmeks rääkida” EKA Galeriis 15.07–10.08.2023

Reede 14 juuli, 2023 — Neljapäev 10 august, 2023

Foto: Paul Klooren
Foto: Elo Vahtrik

„Kive pehmeks rääkida”
Sophia Hallmann, Loora Kaubi, Mattias Veller, Oliver Wellmann
15.07–10.08.2023
Avamine 14.07 kell 18.00

Olete oodatud näituse „Kive pehmeks rääkida” avamisele 14. Juulil kell 18.00 EKA Galeriis! Sissepääs näitusele on Kotzebue tn kaudu.

 

Kujund kive pehmeks rääkida viitab, et inimene on suuteline mõjutama või manipuleerima ka kõige kõvemaid ja kangekaelsemaid esemeid, sarnaselt sõnade võimele viia emotsionaalse läbimurde või muutuseni.

Kunstnikud leidsid ühise keele tegeledes sellega, mis on neist endist suurem: olgu selleks nähtused, mis ulatuvad ajas kaugele tagasi või need, mis eksisteerivad kollektiivses teadvuses. Kive võib näha kui tänaseni kestvate vanade ideede kehastusi. Mõned neist on unustuste hõlma langenud, teised seisavad ikka veel nagu monumendid. Paljud neist sooviksime oma õlgadelt heita, aga tihti on nad selleks liiga rasked. Maailmavaatelised süsteemid on õppinud muutustele vastu panema, sünnitades oma pooldajate peades väärkujutlusi.

 

Sophia Hallmann’i teoses on suhkur muudetud klaasi meenutavateks okasteks. Installatsioonis “Hüperstiimulid” kõrvutab ta materjali haprust ja magusust okaste ohtliku teravusega. Need vastandlikud omadused koonduvad magusa valu mõisteks. Teos äratab lisaks nägemisele ka maitse- ja kompimismeeled ning osutab naudingu ja ebamugavuse keerukale suhtele. Isomaltsuhkur on muundatud näiliselt luksuslikuks klaasjaks esemeks. Kuna nii oksad kui suhkur on orgaanilised, siis ükskord nad lagunevad ja purustavad luksuse loodud illusiooni igavesest turvalisusest.

Veenmine on reaalsuse kujundamise tööriist. Seda saab kasutada, et luua kujutelma ohutusest, millega kaasneb vaid petlik rahulolu. Loora Kaubi teos käsitleb seda, kuidas patriarhaalse süsteemi võimutsemine väljendub vägivaldse arhitektuuri kaudu. Kaubi etendab väändunud, sillapositsioonis vaataja poole kõndivat keha, mis viitab rõhumisele allumisest tingitud vaimsele kahjule. “Käsi ja meel järgivad kurja teed” loob pinnase, et mõtiskleda ebamugavuse ja vaenulikkuse üle koreograafia ning esemete abil. Kas välismaailm on see, mille eest end kaitsma peab, või peab kaitsma välist ka enda sisemaailma eest? Piirdeaed on materiaalne kehastus hirmust, mida tunnevad kõik, kes ei seisa turvaliselt võimuhierarhia tipus.

Neile, keda muidu kuulda ei võeta, võivad hääle anda lood. Loovestjat julgustatakse end kuuldavaks tegema ning tal on võimalus väljendada oma tõlgendusi näiliselt objektiivsetena. Oliver Wellmann’i looming tiirleb ümber müütiliste traditsioonide uurides neis peituvaid vastuolusid. Teos “Raunen (Põlengud)” pärineb käimasolevast performance’ite seeriast “Raunen” (saksa k. ‘tõe sosistamine’), kus sünged maapiirkondadest inspireeritud maailmad segunevad autofiktiivsete elementidega. Hein süttib sageli iseenesest ja tekitab suuri tulekahjusid. 

Veel üks suur lugu on müütiline rahvusnarratiiv, mis kõrgub kaljuna indiviidi kohal. Mattias Veller väljendab oma rahulolematust, et peab seda koos kõigi selle vasturääkivustega aktsepteerima. Üksinda on ta võimetu jäika rahvusmüüti pehmeks rääkima, seega otsustab ta rollid ümber pöörata. Installatsioonis “Eesel Eestis” näitab ta, millistel absurdsetel viisidel kollektiivset identiteeti kujundatakse. Teda huvitab, kuidas uskumine töötab ja kuidas kergeusklikke ninapidi vedada.

Teoseid näitusel “Kive pehmeks rääkida” võib vaadelda kui kunstnike tõlgendusi nende endi ja suurte väliste jõudude vahel valitsevatest pingetest. Olgu tegu nõustumise, talumise, protesti või domineerimisega – kõigis teostes ilmneb mingisugune veenmise element. Selle tõhusust ei saa aga kunagi ette teada.

 

​​Sophia Hallmann (s. 1995) elab ja töötab Berliinis, ta õpib Berliini Kunstiülikoolis skulptuuri ja installatsiooni. Tema tööde keskmes on erinevad vormi võtmise tehnikad ja valu valamise protsessid, kus mängib tähtsat rolli kunstilise objekti ja materjali vaheline seos. Sageli kutsuvad tema teosed esile pingestatust inimkeha suhtes, tulenevalt kasutatud või kujutatud esemete omadustest. Eesti Kunstiakadeemias veedetud Erasmus vahetusõpingutel osales Sophia Hallmann EKA Noore Skulptori Preemianäitusel 2023 ja võitis seal 3. koha. Lisaks on ta osalenud mitmetel grupinäitustel Berliinis ja pälvinud Tutsek Foundation Glass Class-i stipendiumi.

 

Oliver Wellmann (s. 1991) on Saksamaalt pärit kunstnik, kes elab ja töötab Berliinis. Wellmann õpib hetkel Berliinis UdK Vabade Kunstide Teaduskonnas, osakonnas Performance/Skulptuur. Tema kunstipraktika seob omavahel sisemisi allikaid välimistega või nendega, mis on mahajäetud. Tema tööde kujundid ringlevad selgelt maapiirkondade, folkloorsete traditsioonide ja vaimse võimestatuse, näiteks nõiduse ümber. Oliveri kunstiline uurimustöö nõiakunsti kohta kaasaegses kontekstis tõstatab küsimusi ühiskonnas, mis januneb tähenduse ja vaimsuse järele, kuid kus need mõlemad samaaegselt ka kaduvate nähtuste alla liigituvad.

 

Loora Kaubi (s. 1998) on Tallinnas töötav kunstnik. Ta on omandanud bakalaureusekraadi Eesti Kunstiakadeemia Vabade kunstide teaduskonnas. Ta on end täiendanud Viini Kunstiakadeemias ja Mexico City’s Casa Lü residentuuris. Kaubi praktika keerleb ümber (naise) keha ja sellesse puutuvate ühiskondlike ja sotsiaalsete suhete. Ekseldes päris ja väljamõeldu vahealal, keskendub ta oma töödes kõhedusttekitavatele, intensiivsetele tundmustele, mida stseeniloome kaudu etendada. Kaubi on pälvinud Eesti Noorte Kaasaegse Kunsti Liidu Nädalapreemia ja 2023 aasta jaanuaris toimus tema isikunäitus “Inimene ei näe kunagi unes päikest” Uus Rada galeriis. Lisaks on Kaubi osalenud näituste ja performance’itega Tallinnas, Narvas, Haapsalus, Valgas, Viinis ning Mexico Citys.

Mattias Velleri (s. 1998) kunstipraktikas on läbivad teemad füüsiline töö ning inimese ja materjali suhted. Otsuste tegemisel on ta minimalistlik ja materjalis täpne, tihti kasutades aeganõudvaid käsitöölisi tehnikaid. Hetkel huvitub ta enim kollektiivsest teadvusest ja ajaloost. Teda on autasustatud Eesti Noorte Kaasaegse Kunsti Liidu Nädalapreemiaga. Velleri tööd on olnud grupiprojektides ARS projektiruumis ja Uus Rada Galeriis (2023), EKA galeriis (2022) ja paarisnäitusel Lõputu elu galeriis (2021).

 

Näitust toetavad: Eesti Kultuurkapital, UdK Berlin, Saksamaa Liitvabariigi Suursaatkond Eestis

 

Täname: Ulvar Kaubi, Saara Liis Jõerand, Elss Raidmets, Patrick Zavadskis, Mirje Veller, Riina Veller, Karl Linnasmägi (OÜ NovaElement), Valge Kuup OÜ

Postitas Pire Sova — Püsilink

30.06.2023 — 30.07.2023

Aksel Haagenseni isikunäitus “Linnurõõm ja -nukrus”

Aksel Haagensen

30. juunil kell 17.00 avatakse Tartu Kunstimaja väikeses saalis EKA kaasaegse kunsti vilistlase Aksel Haagenseni isikunäitus “Linnurõõm ja -nukrus”.

Näitus räägib rõõmust, mis tuleb lindudest ja nukrusest nende järk-järgult kadumise üle. Näituse kuraator on Saskia Lillepuu.

Aksel Haagensen sündis Sydneys Austraalias, kuid ta kolis 8-aastasena koos oma perega Eestisse. Üks tema eredamaid mälestusi varajasest lapsepõlvest on huvi lindude vastu – ta joonistas neid, uuris neid binokliga, käis loomaaias neid vaatamas ja vaatas korduvalt loodusdokumentaalfilme.

Uurides kunstiprojektides oma pere pagulust, väliseestlust ning enda väliseesti lapsepõlve, on Haagensenis taas süttinud huvi lindude ning ökoloogia vastu. Oma hiljutistes projektides toob ta selle rõõmu, mida linnud temas esile kutsuvad, kokku pragmaatilisema-teoreetilisema huviga looduskaitse ajaloo vastu.

Lisaks Haagenseni tänapäevastele teostele on näitusel ka tema 25 aasta tagused joonistused, kunstnik Ulvi Haagenseni tikanditega linik ning Elizabeth Gouldi 1830.–1840. aastatest pärit ornitoloogilised joonised.

Aksel Haagensen (sündinud 1993) on Tallinnas tegutsev kunstnik, kes on õppinud installatsiooni ja skulptuuri (BA, 2017) ja kaasaegset kunsti (MA, 2020) Eesti Kunstiakadeemias. Haagensen kasutab oma kunstis peamiselt installatsiooni ja videot ning on huvitatud dokumentaalsusest kaasaegses kunstis.

Näitus jääb avatuks 30. juulini.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Aksel Haagenseni isikunäitus “Linnurõõm ja -nukrus”

Reede 30 juuni, 2023 — Pühapäev 30 juuli, 2023

Aksel Haagensen

30. juunil kell 17.00 avatakse Tartu Kunstimaja väikeses saalis EKA kaasaegse kunsti vilistlase Aksel Haagenseni isikunäitus “Linnurõõm ja -nukrus”.

Näitus räägib rõõmust, mis tuleb lindudest ja nukrusest nende järk-järgult kadumise üle. Näituse kuraator on Saskia Lillepuu.

Aksel Haagensen sündis Sydneys Austraalias, kuid ta kolis 8-aastasena koos oma perega Eestisse. Üks tema eredamaid mälestusi varajasest lapsepõlvest on huvi lindude vastu – ta joonistas neid, uuris neid binokliga, käis loomaaias neid vaatamas ja vaatas korduvalt loodusdokumentaalfilme.

Uurides kunstiprojektides oma pere pagulust, väliseestlust ning enda väliseesti lapsepõlve, on Haagensenis taas süttinud huvi lindude ning ökoloogia vastu. Oma hiljutistes projektides toob ta selle rõõmu, mida linnud temas esile kutsuvad, kokku pragmaatilisema-teoreetilisema huviga looduskaitse ajaloo vastu.

Lisaks Haagenseni tänapäevastele teostele on näitusel ka tema 25 aasta tagused joonistused, kunstnik Ulvi Haagenseni tikanditega linik ning Elizabeth Gouldi 1830.–1840. aastatest pärit ornitoloogilised joonised.

Aksel Haagensen (sündinud 1993) on Tallinnas tegutsev kunstnik, kes on õppinud installatsiooni ja skulptuuri (BA, 2017) ja kaasaegset kunsti (MA, 2020) Eesti Kunstiakadeemias. Haagensen kasutab oma kunstis peamiselt installatsiooni ja videot ning on huvitatud dokumentaalsusest kaasaegses kunstis.

Näitus jääb avatuks 30. juulini.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

05.06.2023 — 06.06.2023

Magistritööde kaitsmised Kaasaegse kunsti ja Animatsiooni õppekavadel

unnamed

Magistritööde kaitsmised Kaasaegse kunsti ja Animatsiooni õppekavadel
5. – 6. juunil algusega kell 10.00 TASE ‘23 näitusel Tallinna Kunstihoones, Vabaduse väljak 8

 

5. juuni / June 5

10.00 – 10.45, VI floor
Heli Haav – master’s thesis: artistic component “Lilith” and written component ”Looking into the invisible: Attempts to find unspoken connections between the health of the Earth and the well-being of humankind”, supervisor Anu Vahtra (MA). Reviewer Elnara Taidre (PhD).

10.45 – 11.30, V floor
Jonathan Stavleu – master’s thesis entitled ”Museum of the 20th Century Archeology”, supervisor Anu Vahtra (MA). Reviewer Camille Laurelli (PhD).

11.30 – 12.15, IV floor
Samuel Lehikoinen – master’s thesis: artistic component “Unemployment Simulator 2018” and written component ”Everyday is Sunday”, supervisor John Grzinich (MA). Reviewer Taavi Varm (MA).

Lunch 12.15 – 13.15

13.15 – 14.00, III floor
M. Mojtaba H. Davijani – master’s thesis: artistic component “The Little Goldfish” and written component ”Shoot for Freedom”, supervisors John Grzinich (MA) and Kersti Uibo (MA). Reviewer David Ross (MA).

14.00 – 14.45, II floor, elevator
Stina Isabel Gavrilin – master’s thesis: artistic component “Break out. Give in.” and written component ”Seele Brennt”, supervisors John Grzinich (MA) and David Ross (MA). Reviewer Camille Laurelli (PhD).

15.45 – 16.30 ZOOM in EKA
Keawalee Warutkomain (Animation MA) – master’s thesis “Being-in-Between: A Journey to Contemplate the Notion of ‘Life/Death’ via an Improvisational Animation Approach”, supervisor Michael Croft (MA). Reviewer Mari-Liis Rebane (MA).

Assessment committee: Kristi Kongi, Sten Ojavee, Kristina Õllek, Agnė Jokšė, Rebecca Duclos.

/

6. juuni / June 6

10.00 – 10.45, Kunstihoone
Triin Türnpuu – magistritöö koondpealkirjaga „Kunst on sinu ümber. Pea meeles – võid katsuda, mitte vaadata!”, juhendajad Ingrid Allik (MA) ja Else Lagerspetz (MA). Retsensent Tamara Luuk (MA).

10.45 – 11.30, Kunstihoone
Marleen Suvi – magistritöö koondpealkirjaga „18:25”, juhendajad Merike Estna (MA) ja Eik Hermann (MA). Retsensent Kaarin Kivirähk (MA).

11.30 – 12.15, Kunstihoone
Lisann Lillevere – magistritöö loominguline osa „Sulav tõde” ja kirjalik osa „Ma ei tea, mis on reaalsus, aga ma tean, mis mulle meeldib”, juhendajad Marge Monko (MA) ja Helen Sirp (MA). Retsensent Elnara Taidre (PhD).

12.15 – 13.00, I korrus
Anselm Oja – magistritöö koondpealkirjaga „Tuunitud eneseotsingud pimedatel sisetänavatel”, juhendajad Reimo Võsa-Tangsoo (MA) ja Anu Vahtra (MA). Retsensent Elo Liiv (MA).

Paus 13.00 – 14.00

14.00 – 14.45, III korrus
Kristiina Aarna – magistritöö loominguline osa „518 päeva” ja kirjalik osa „Nähtamatu hääl ja hool naiskunstnike loomingus”, juhendaja Marge Monko (MA). Retsensent Brit Pavelson (MA).

14.45 – 15.30, III korrus
Heleliis Hõim – magistritöö koondpealkirjaga „Täitumatus (Unfulfilled)”, juhendaja Reimo Võsa-Tangsoo (MA). Retsensent Holger Loodus (MA).

15.30 – 16.15, VI korrus
Annika Hint – magistritöö loominguline osa “Recreate.betterlife.jpg” ja kirjalik osa “Trying to grasp a rainbow is the surest way to make it vanish”, juhendaja Taavi Talve (MA). Retsensent Hanno Soans (MA).

16.15 – 17.00, VI korrus
Liis-Marleen Verilaskja – magistritöö loominguline osa „Jumaliku surm: Apokalüptiline unenägu” ja kirjalik osa „Jõudmine unenäost usuni ja kunsti”, juhendajad Eve Kask (MA) ja Andrus Laansalu (MA). Retsensent Lilli-Krõõt Repnau (MA).

Hindamiskomisjon: Kristi Kongi, Sten Ojavee, Kristina Õllek, Sandra Kosorotova, Tõnis Saadoja. 

Postitas Keidi Jaakson — Püsilink

Magistritööde kaitsmised Kaasaegse kunsti ja Animatsiooni õppekavadel

Esmaspäev 05 juuni, 2023 — Teisipäev 06 juuni, 2023

unnamed

Magistritööde kaitsmised Kaasaegse kunsti ja Animatsiooni õppekavadel
5. – 6. juunil algusega kell 10.00 TASE ‘23 näitusel Tallinna Kunstihoones, Vabaduse väljak 8

 

5. juuni / June 5

10.00 – 10.45, VI floor
Heli Haav – master’s thesis: artistic component “Lilith” and written component ”Looking into the invisible: Attempts to find unspoken connections between the health of the Earth and the well-being of humankind”, supervisor Anu Vahtra (MA). Reviewer Elnara Taidre (PhD).

10.45 – 11.30, V floor
Jonathan Stavleu – master’s thesis entitled ”Museum of the 20th Century Archeology”, supervisor Anu Vahtra (MA). Reviewer Camille Laurelli (PhD).

11.30 – 12.15, IV floor
Samuel Lehikoinen – master’s thesis: artistic component “Unemployment Simulator 2018” and written component ”Everyday is Sunday”, supervisor John Grzinich (MA). Reviewer Taavi Varm (MA).

Lunch 12.15 – 13.15

13.15 – 14.00, III floor
M. Mojtaba H. Davijani – master’s thesis: artistic component “The Little Goldfish” and written component ”Shoot for Freedom”, supervisors John Grzinich (MA) and Kersti Uibo (MA). Reviewer David Ross (MA).

14.00 – 14.45, II floor, elevator
Stina Isabel Gavrilin – master’s thesis: artistic component “Break out. Give in.” and written component ”Seele Brennt”, supervisors John Grzinich (MA) and David Ross (MA). Reviewer Camille Laurelli (PhD).

15.45 – 16.30 ZOOM in EKA
Keawalee Warutkomain (Animation MA) – master’s thesis “Being-in-Between: A Journey to Contemplate the Notion of ‘Life/Death’ via an Improvisational Animation Approach”, supervisor Michael Croft (MA). Reviewer Mari-Liis Rebane (MA).

Assessment committee: Kristi Kongi, Sten Ojavee, Kristina Õllek, Agnė Jokšė, Rebecca Duclos.

/

6. juuni / June 6

10.00 – 10.45, Kunstihoone
Triin Türnpuu – magistritöö koondpealkirjaga „Kunst on sinu ümber. Pea meeles – võid katsuda, mitte vaadata!”, juhendajad Ingrid Allik (MA) ja Else Lagerspetz (MA). Retsensent Tamara Luuk (MA).

10.45 – 11.30, Kunstihoone
Marleen Suvi – magistritöö koondpealkirjaga „18:25”, juhendajad Merike Estna (MA) ja Eik Hermann (MA). Retsensent Kaarin Kivirähk (MA).

11.30 – 12.15, Kunstihoone
Lisann Lillevere – magistritöö loominguline osa „Sulav tõde” ja kirjalik osa „Ma ei tea, mis on reaalsus, aga ma tean, mis mulle meeldib”, juhendajad Marge Monko (MA) ja Helen Sirp (MA). Retsensent Elnara Taidre (PhD).

12.15 – 13.00, I korrus
Anselm Oja – magistritöö koondpealkirjaga „Tuunitud eneseotsingud pimedatel sisetänavatel”, juhendajad Reimo Võsa-Tangsoo (MA) ja Anu Vahtra (MA). Retsensent Elo Liiv (MA).

Paus 13.00 – 14.00

14.00 – 14.45, III korrus
Kristiina Aarna – magistritöö loominguline osa „518 päeva” ja kirjalik osa „Nähtamatu hääl ja hool naiskunstnike loomingus”, juhendaja Marge Monko (MA). Retsensent Brit Pavelson (MA).

14.45 – 15.30, III korrus
Heleliis Hõim – magistritöö koondpealkirjaga „Täitumatus (Unfulfilled)”, juhendaja Reimo Võsa-Tangsoo (MA). Retsensent Holger Loodus (MA).

15.30 – 16.15, VI korrus
Annika Hint – magistritöö loominguline osa “Recreate.betterlife.jpg” ja kirjalik osa “Trying to grasp a rainbow is the surest way to make it vanish”, juhendaja Taavi Talve (MA). Retsensent Hanno Soans (MA).

16.15 – 17.00, VI korrus
Liis-Marleen Verilaskja – magistritöö loominguline osa „Jumaliku surm: Apokalüptiline unenägu” ja kirjalik osa „Jõudmine unenäost usuni ja kunsti”, juhendajad Eve Kask (MA) ja Andrus Laansalu (MA). Retsensent Lilli-Krõõt Repnau (MA).

Hindamiskomisjon: Kristi Kongi, Sten Ojavee, Kristina Õllek, Sandra Kosorotova, Tõnis Saadoja. 

Postitas Keidi Jaakson — Püsilink

02.06.2023 — 11.06.2023

Kaunis nänn, võluv kola ja kõik ülejäänud asjad

Pretty Gimmicks Charming Trinkets and All the Other Things

Reedel, 2. juunil kell 18.00 avatakse Kopli trammiliini lõpp-peatuses grupinäitus “Kaunis nänn, võluv kola ja kõik ülejäänud asjad”.

Kuut näitusel osalevat kunstnikku seob armastus asjade vastu: nende looming keerleb peaaegu unustatud leidesemete ümber, justkui pikendades nende eluiga. Ajal, mil asju on rohkem kui kunagi varem ja ammugi liiga palju, ollakse siiski materiaalsusesse tugevalt kiindunud. Läbi argiste objektide pingsa vaatlemise, kogumise, lammutamise ja kordamise heidetakse pilk inimkonna alateadvusesse. Kunstnikud tegelevad asjade najal nii autobiograafiliste, poeetiliste kui antropoloogiliste küsimustega.

Näitus leiab aset Kopli trammiliini viimasesse peatusse paigutatud vanas kioskis. Putkaletile laotunud teosed uurivad inimese armastust ilukulinate vastu, masstootmise absurdset olemust, esemete võimet kogukondi ühendada ja lahutada.

Kioski müüja asemel on kioskis valvel igal päeval üks kunstnikest, mistõttu võtab näitusekogemus iga kunstniku või kuraatori kohalolu kaudu igal päeval veidi erineva kuju.

Osalevad kunstnikud: Sandra Ernits, Rose Magee, Mara Kirchberg, Sarah Nõmm, Siim Preiman, Leonor Talefe
Kuraator: Anita Kodanik
Graafiline disain: Kertu Klementi

Kiosk Kopli 99b hoone kõrval, Kopli trammipeatuses

Näitus on avatud 11. juunini
E–R 14.00–20.00, L–P 12.00–18.00

Eriline tänu: Mart Veelmaa, Anders Härm, Margit Säde, Mattias Veller, kohvik Derevjashka

Rohkem infot:
Anita Kodanik 
anita.kodanik@artun.ee
+372 55507327

Facebook event

 

 

 

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Kaunis nänn, võluv kola ja kõik ülejäänud asjad

Reede 02 juuni, 2023 — Pühapäev 11 juuni, 2023

Pretty Gimmicks Charming Trinkets and All the Other Things

Reedel, 2. juunil kell 18.00 avatakse Kopli trammiliini lõpp-peatuses grupinäitus “Kaunis nänn, võluv kola ja kõik ülejäänud asjad”.

Kuut näitusel osalevat kunstnikku seob armastus asjade vastu: nende looming keerleb peaaegu unustatud leidesemete ümber, justkui pikendades nende eluiga. Ajal, mil asju on rohkem kui kunagi varem ja ammugi liiga palju, ollakse siiski materiaalsusesse tugevalt kiindunud. Läbi argiste objektide pingsa vaatlemise, kogumise, lammutamise ja kordamise heidetakse pilk inimkonna alateadvusesse. Kunstnikud tegelevad asjade najal nii autobiograafiliste, poeetiliste kui antropoloogiliste küsimustega.

Näitus leiab aset Kopli trammiliini viimasesse peatusse paigutatud vanas kioskis. Putkaletile laotunud teosed uurivad inimese armastust ilukulinate vastu, masstootmise absurdset olemust, esemete võimet kogukondi ühendada ja lahutada.

Kioski müüja asemel on kioskis valvel igal päeval üks kunstnikest, mistõttu võtab näitusekogemus iga kunstniku või kuraatori kohalolu kaudu igal päeval veidi erineva kuju.

Osalevad kunstnikud: Sandra Ernits, Rose Magee, Mara Kirchberg, Sarah Nõmm, Siim Preiman, Leonor Talefe
Kuraator: Anita Kodanik
Graafiline disain: Kertu Klementi

Kiosk Kopli 99b hoone kõrval, Kopli trammipeatuses

Näitus on avatud 11. juunini
E–R 14.00–20.00, L–P 12.00–18.00

Eriline tänu: Mart Veelmaa, Anders Härm, Margit Säde, Mattias Veller, kohvik Derevjashka

Rohkem infot:
Anita Kodanik 
anita.kodanik@artun.ee
+372 55507327

Facebook event

 

 

 

Postitas Andres Lõo — Püsilink

18.05.2023 — 19.05.2023

KAASAEGSE KUNSTI MA TUDENGITE NÄITUSED

MACA_Sandra_Ernits_foto_Erik_Hõim

Kutsume teid külastama 18. ja 19. mail EKA galeriid ning 2. ja 5. korruse vahealasid, kus kahel päeval on väljas kaasaegse kunsti magistriõppe esimese kursuse tudengite kevadsemestri vältel tehtud tööd.

Näitus on avatud mõlemal päeval 15.00–18.00 ning on osa vabade kunstide Hindamismaratonist, mis pakub ainulaadset võimalust tutvuda noorte kunstnike praeguse loominguga.

Lisaks EKA majale on avatud tudengite näitused veel mitmes asukohas:

– Rose Magee näitus on avatud Vent Space galeriis kuni kolmapäeva, 17. maini, 16.00–19.00

– Lara Žagari näituse avamine toimub Vent Space galeriis reedel, 19. mail kell 19.00.

– Sarah Nõmme tööd saab näha Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumis toimuval näitusel “Loomulikult see ei ole nii” kuni 11. juunini, K, R–P 11.00–18.00, N 11.00–20.00.

– Eri Rääski töid saab näha Baltas (Vana-Kalamaja 1 & 3 vahel) reedel, 19. mail, 17.00–03.00.

Näitusel osalevad tudengid: Rose Magee, Sarah Nõmm, Mia Felic, Mara Kirchberg, Mirjam Varik, Siim Preiman, Anna-Liisa Kree, Iryna Tanasiichuk, Sarah Noonan, Eri Rääsk, Leonor Talefe, Sandra Ernits, Mari Steinberg, Lara Žagar, Alisa Khellberg, Gerda Hansen and Syed Sachal Rizvi.

Tudengeid juhendasid Marge Monko, Kirke Kangro, Merike Estna, Taavi Talve, Anu Vahtra, John Grzinich, Paul Kuimet, Taavi Piibemann, Sirja-Liisa Eelma, Eve Kask, David K. Ross.

Postitas Keidi Jaakson — Püsilink

KAASAEGSE KUNSTI MA TUDENGITE NÄITUSED

Neljapäev 18 mai, 2023 — Reede 19 mai, 2023

MACA_Sandra_Ernits_foto_Erik_Hõim

Kutsume teid külastama 18. ja 19. mail EKA galeriid ning 2. ja 5. korruse vahealasid, kus kahel päeval on väljas kaasaegse kunsti magistriõppe esimese kursuse tudengite kevadsemestri vältel tehtud tööd.

Näitus on avatud mõlemal päeval 15.00–18.00 ning on osa vabade kunstide Hindamismaratonist, mis pakub ainulaadset võimalust tutvuda noorte kunstnike praeguse loominguga.

Lisaks EKA majale on avatud tudengite näitused veel mitmes asukohas:

– Rose Magee näitus on avatud Vent Space galeriis kuni kolmapäeva, 17. maini, 16.00–19.00

– Lara Žagari näituse avamine toimub Vent Space galeriis reedel, 19. mail kell 19.00.

– Sarah Nõmme tööd saab näha Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumis toimuval näitusel “Loomulikult see ei ole nii” kuni 11. juunini, K, R–P 11.00–18.00, N 11.00–20.00.

– Eri Rääski töid saab näha Baltas (Vana-Kalamaja 1 & 3 vahel) reedel, 19. mail, 17.00–03.00.

Näitusel osalevad tudengid: Rose Magee, Sarah Nõmm, Mia Felic, Mara Kirchberg, Mirjam Varik, Siim Preiman, Anna-Liisa Kree, Iryna Tanasiichuk, Sarah Noonan, Eri Rääsk, Leonor Talefe, Sandra Ernits, Mari Steinberg, Lara Žagar, Alisa Khellberg, Gerda Hansen and Syed Sachal Rizvi.

Tudengeid juhendasid Marge Monko, Kirke Kangro, Merike Estna, Taavi Talve, Anu Vahtra, John Grzinich, Paul Kuimet, Taavi Piibemann, Sirja-Liisa Eelma, Eve Kask, David K. Ross.

Postitas Keidi Jaakson — Püsilink