
Kursusel keskendutakse staatiliste piltide elluäratamisele animatsiooniga. Pildiks võib olla osaleja enda illustratsioon, selgitav joonis, ettevõtte logo või märk, foto või isegi maalirepro kunstiajaloost. Vastavalt pildi tüübile – graafiline vektorjoonis või foto – õpitakse tundma erinevaid arvutianimatsiooni tehnikaid.
Kursusel läbitakse juhendaja ettenäitamisel rida näitlikke ülesandeid. Paralleelselt loengutega tehakse praktilist tööd koduste ülesannete näol. Iga suurema teema puhul püüame tööde analüüsimisel tegeleda veidi ka mõttetööga, et vastata mitte ainult küsimusele „Kuidas midagi teha?“, vaid ka „Miks midagi teha?“. Iga õppepäev koosneb neljast järjestikusest akadeemilisest tunnist.
Osalema on oodatud kõik, kel on huvi liikuva graafika ja animatsiooni vastu, aga ennekõike disainerid, fotograafid, koolitusmaterjalide koostajad, videomonteerijad ja illustraatorid, kes tahavad teha algust animeerimisega Adobe After Effectsis.
Eeldused osalemiseks
Keskharidus ja eesti keele oskus, arvutikasutamise baasteadmised
Iseseisva töö tegemiseks Adobe After Effectsi, Photoshopi ja Illustratori programmide kasutamise võimalus
Kava
1. päev. Adobe After Effectsi programmi ja liikuva graafika teema üldine tutvustus. After Effects kui tööriist loovtööstuse erinevates valdkondades. Mõisted, seaded ja programmi tööriistade tutvustamine. Võtmekaadrid ja timeline. Arvutianimatsiooni põhimõte. Layer’ite põhiparameetrid ja nende animeerimine. Animatsioon After Effectsi shape layer’itega. Kodutöö
2. päev. Kodutööde ülevaatamine. Fotoanimatsiooni tehnikas teostatud näidisprojektid ja nende analüüs. Photoshopi faili ettevalmistamine Photoshopis ja importimine After Effectsi. Failitüübid. Renderdamine. Media Encoderi programmi tutvustamine. Kodutöö
3. päev. Kodutööde ülevaatamine. Ankurpunkt, selle olulisus ja asukoha muutmise võimalused. Animeerimine Puppet Pini tööriista kasutades. Muusika, muusikapangad ja litsentsid. Animatsiooniprojekti helindamine. Inspireerivad näited animatsiooniprojektidest, kus on helil väga oluline roll. Kodutöö
4. päev. Kodutööde ülevaatamine. Fotoanimatsiooniga klipi monteerimine. Parallaks, 2,5D- ja 3D-layerid. Camera, filmiliku efekti saavutamine. Alpha, sarnases tehnikas projektide analüüs. Kodutöö
5. päev. Kodutööde ülevaatamine. Efektide paneel, efektide kasutamine ja sortimine Adobe Bridge’i abil. Tekstianimatsioonide valmistamine efekte kasutades ja nende modifitseerimine. Kodutöö
6. päev. Kodutööde ülevaatamine. Joon – punktiir, punktiiriefektid; path, selle animeerimine ja rakendusvõimalused. Vektorgraafika ettevalmistamine Adobe Illustratoris.
7. päev. Kodutööde ülevaatamine. Vektorgraafika importimine ja animatsiooniks ettevalmistamine After Effectsis, parenting. Vektortegelaste animeerimine, maskimine. Kodutöö
8. päev. Kodutööde ülevaatamine. Vektortegelaste animeerimine. Erinevad videoformaadid ja seaded. Oma preset’i loomine. Projekti organiseerimine. Tööjaotus animatsiooniprojekti loomisel. Efektiivsus. Iseseisvaks õppimiseks mõeldud veebilehtede ja võimaluste tutvustamine. Inspireerivad liikuva graafika autorid ja nende projektid. Konverentsid ja temaatilised üritused, millega võiks liikuva graafika disainer end kursis hoida. Kodutöö
9. päev. Kodutööde ülevaatamine. Vektortegelaste animeerimine. Track matte. Expressions. Skriptimine. Lihtsamate koodiridade kirjutamine animatsiooni tekitamiseks. Kodutöö
10. päev. Kodutööde ülevaatamine. Arutelu arvestusprojektide üle. Storyboard. Animatic, mis see on ja miks seda on vaja? Moodboard. Projekti ettevalmistamine, tööjaotus ja materjalide arhiveerimine pärast projekti lõppu. Kodutöö
11. päev. Template’id ja erinevate karakteranimatsiooni abiprogrammide tutvustus. Trikid ja nipid, lisatehnikad töö hõlbustamiseks. Arvestus, arvestustööde analüüsimine
Kursuse läbinu
- tunneb ja oskab kasutada peamisi After Effectsi tööriistu
- teab, kuidas valmistada pilte ja graafikat animatsiooniks ette nii Photoshopis kui ka Illustratoris
- oskab luua vektorgraafikal põhinevat animatsiooni
- oskab animeerida nii illustratsioone kui ka fotosid
- teab, kuidas animatsioon salvestada erinevate tehniliste parameetritega videofailideks
- omab teadmisi animatsiooniprojektide läbiviimisest ka projektijuhi ja kliendi tasandil
Hindamine
Kursus lõpeb arvestusega, mille eelduseks on osalemine kontakttundides vähemalt 75% ulatuses. Arvestuseks on personaalse animatsiooniprojekti esitlus ja arutelu. Arvestuse saanule väljastatakse pärast kirjaliku tagasiside täitmist Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.
Vajalikud töövahendid
Iseseisva töö tegemiseks vajalike programmidega arvuti
NB! Kõik vajalike vahendite ja programmidega seotud kulud kannab osaleja ise
Juhendaja
Tuuli Lepik on omandanud Eesti Kunstiakadeemias interaktiivse multimeedia erialal magistrikraadi ning Tallinna Pedagoogikaülikoolis kunstiõpetuse ja joonestamine bakalaureusekraadi reklaami ja meedia lisaerialaga. Ta on 13 aastat töötanud animatsioonistuudio Blue Cat (www.bluecat.ee) projektide produtsendi, animaatori ja/või illustraatorina. Lisaks on ta juhendanud After Effectsi kursuseid Eesti Ettevõtluskõrgkoolis Mainor, EKA avatud akadeemias ja Pärnu Saksa Tehnoloogiakoolis.
Aeg: 15. septembrist kuni 1. detsembrini 2025 esmaspäeviti kell 18–21 (v.a 20. oktoober)
Koht: Tallinn, Põhja pst 7, Eesti Kunstiakadeemia, ruum A404
Maht: 44 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 34 akadeemilist tundi iseseisvat tööd (3 EAP)
Õppekavarühm: audiovisuaalsed tehnikad ja meedia tootmine
Õppegrupp: 10 kuni 12 osalejat
Lisateave: koolitus@artun.ee, 5919 9496
Registreerumine: 8. septembrini või kuni kohti jätkub
Hind: 640 eurot
Registreerudes enne 1. septembrit, on võimalik tasuda osamaksetena: registreerudes 300 eurot, seejärel 6. septembriks 340 eurot.