Animeerimine Adobe After Effectsiga

Kursusel keskendutakse staatiliste piltide elluäratamisele animatsiooniga. Pildiks võib olla osaleja enda illustratsioon, selgitav joonis, ettevõtte logo või märk, foto või isegi maalirepro kunstiajaloost. Vastavalt pildi tüübile – graafiline vektorjoonis või foto – õpitakse tundma erinevaid arvutianimatsiooni tehnikaid.

Kursusel läbitakse juhendaja ettenäitamisel rida näitlikke ülesandeid. Paralleelselt loengutega tehakse praktilist tööd koduste ülesannete näol. Iga suurema teema puhul püüame tööde analüüsimisel tegeleda veidi ka mõttetööga, et vastata mitte ainult küsimusele „Kuidas midagi teha?“, vaid ka „Miks midagi teha?“. Iga õppepäev koosneb neljast järjestikusest akadeemilisest tunnist.

Osalema on oodatud kõik, kel on huvi liikuva graafika ja animatsiooni vastu, aga ennekõike disainerid, fotograafid, koolitusmaterjalide koostajad, videomonteerijad ja illustraatorid, kes tahavad teha algust animeerimisega Adobe After Effectsis.

Eeldused osalemiseks

Keskharidus ja eesti keele oskus, arvutikasutamise baasteadmised

Iseseisva töö tegemiseks Adobe After Effectsi, Photoshopi ja Illustratori programmide kasutamise võimalus.

Kava

1. päev. Adobe After Effectsi programmi ja liikuva graafika teema üldine tutvustus. After Effects kui tööriist loovtööstuse erinevates valdkondades. Mõisted, seaded ja programmi tööriistade tutvustamine. Võtmekaadrid ja timeline. Arvutianimatsiooni põhimõte. Layer’ite põhiparameetrid ja nende animeerimine. Animatsioon After Effectsi shape layer’itega. Kodutöö

2. päev. Kodutööde ülevaatamine. Vektorgraafika ettevalmistamine Adobe Illustratoris.  Failitüübid. Renderdamine. Media Encoderi programmi tutvustamine. Kodutöö

3. päev. Kodutööde ülevaatamine. Ankurpunkt, selle olulisus ja asukoha muutmise võimalused. Animeerimine Puppet Pini tööriista kasutades. Muusika, muusikapangad ja litsentsid. Animatsiooniprojekti helindamine. Inspireerivad näited animatsiooniprojektidest, kus on helil väga oluline roll. Kodutöö

4. päev. Kodutööde ülevaatamine. Fotoanimatsiooni tehnikas teostatud näidisprojektid ja nende analüüs. Photoshopi faili ettevalmistamine Photoshopis ja importimine After Effectsi. Kodutöö

5. päev. Kodutööde ülevaatamine. Parallaks, 2,5D- ja 3D-layerid. Alpha. Efektide paneel, efektide kasutamine ja sortimine Adobe Bridge’i abil. Moodboard, storyboard ja animatic. Projekti ettevalmistamine, tööjaotus ja materjalide arhiveerimine pärast projekti lõppu. Kodutöö

6. päev. Kodutööde ülevaatamine. Joon – punktiir, punktiiriefektid; path, selle animeerimine ja rakendusvõimalused. Tekstianimatsioonide valmistamine efekte kasutades ja nende modifitseerimine. 

7. päev. Kodutööde ülevaatamine. Vektorgraafika importimine ja animatsiooniks ettevalmistamine After Effectsis, parenting. Vektortegelaste animeerimine, maskimine. Kodutöö

8. päev. Kodutööde ülevaatamine. Vektortegelaste animeerimine. Erinevad videoformaadid ja seaded. Oma preset’i loomine. Projekti organiseerimine. Efektiivsus. Iseseisvaks õppimiseks mõeldud veebilehtede ja võimaluste tutvustamine. Inspireerivad liikuva graafika autorid ja nende projektid. Kodutöö

9. päev. Kodutööde ülevaatamine. Vektortegelaste animeerimine. Track matte. Expressions. Skriptimine. Lihtsamate koodiridade kirjutamine animatsiooni tekitamiseks. Kodutöö

10. päev. Kodutööde ülevaatamine. Arutelu arvestusprojektide üle. Trikid ja nipid, lisatehnikad töö hõlbustamiseks. Kodutöö

11. päev. Template’id ja erinevate karakteranimatsiooni abiprogrammide tutvustus. Arvestus, arvestustööde analüüsimine

Kursuse läbinu

  • tunneb ja oskab kasutada peamisi After Effectsi tööriistu
  • teab, kuidas valmistada pilte ja graafikat animatsiooniks ette nii Photoshopis kui ka Illustratoris
  • oskab luua vektorgraafikal põhinevat animatsiooni
  • oskab animeerida nii illustratsioone kui ka fotosid
  • teab, kuidas animatsioon salvestada erinevate tehniliste parameetritega videofailideks
  • omab teadmisi animatsiooniprojektide läbiviimisest ka projektijuhi ja kliendi tasandil

Hindamine

Kursus lõpeb arvestusega, mille eelduseks on osalemine kontakttundides vähemalt 75% ulatuses. Arvestuseks on personaalse animatsiooniprojekti esitlus ja arutelu. Arvestuse saanule väljastatakse pärast kirjaliku tagasiside täitmist Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.

Vajalikud töövahendid

Iseseisva töö tegemiseks vajalike programmidega arvuti

NB! Kõik vajalike vahendite ja programmidega seotud kulud kannab osaleja ise

Juhendaja

Tuuli Lepik on omandanud Eesti Kunstiakadeemias interaktiivse multimeedia erialal magistrikraadi ning Tallinna Pedagoogikaülikoolis kunstiõpetuse ja joonestamine bakalaureusekraadi reklaami ja meedia lisaerialaga. Ta on 15 aastat töötanud animatsioonistuudio Blue Cat (www.bluecat.ee) projektide produtsendi, animaatori ja/või illustraatorina. Lisaks on ta juhendanud After Effectsi kursuseid Eesti Ettevõtluskõrgkoolis Mainor, EKA avatud akadeemias ja Pärnu Saksa Tehnoloogiakoolis.


Aeg: 9. veebruarist kuni 4. maini  2026, esmaspäeviti kell 18–21 (v.a 23. veebruar ja 13. aprill)
Koht: Tallinn, Põhja pst 7, Eesti Kunstiakadeemia, ruum A404
Maht: 44 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 34 akadeemilist tundi iseseisvat tööd (3 EAP)
Õppekavarühm: audiovisuaalsed tehnikad ja meedia tootmine
Õppegrupp: 10 kuni 12 osalejat
Lisateave: koolitus@artun.ee, 5919 9496

Registreerumine:  või kuni kohti jätkub
Hind: 590€

Registreerudes enne 26. jaanuari on võimalik tasuda osamaksetena: registreerudes 290 eurot, seejärel 31. jaanuariks 300 eurot.

Jaga sõpradega:
Lisa Google kalendrisse

Viimati muudetud