Bränding Adobe Illustratori abil

See praktiline ja loov õppeprogramm on mõeldud nii algajatele kui ka neile, kes soovivad süvendada oma teadmisi brändingust ja vektorgraafikast, kasutades töövahendina Adobe Illustratorit.

Õppimise fookuses on brändinguelementide nagu logo, ikoonide, värvipalettide ja tüpograafia loomine, mille käigus tutvutakse Illustratori võimalustega ja disainitööde tehnilise ülesehitusega.

Osalejad arendavad oskusi, kuidas luua terviklikku ja äratuntavat visuaalset identiteeti, mis aitab esile tõusta visuaalkultuuri tihedas infoväljas.

Kursus sobib graafilise disaini valdkonnaga alustamiseks, kuid pakub väärtust ka neile, kes soovivad oma teadmisi värskendada, täiendada või suunata neid teadlikumalt loomekarjääri kujundamisse.

Eeldus osalemiseks

Keskharidus ja eesti keele oskus, arvuti kasutamise oskus

Õppemetoodika

Õppeprotsessis kombineeritakse teooria praktikaga. Iga uus teema juhatatakse sisse lühikese teoreetilise ülevaatega, millele järgneb praktiline harjutus. Lahendatakse ülesandeid, mis võimaldavad omandatud teadmisi kohe rakendada. Tööle saab jooksvalt tagasisidet, mis aitab oskusi lihvida ja paremini mõista graafilise disaini parimaid praktikaid. Tunnis õpitut kinnistavad kodused ülesanded.

Kava

1. päev. Sissejuhatus Illustratorisse ja vektorgraafika põhitööriistad. Teooria: Illustratori töökeskkonna ja tööriistade ülevaade; vektorgraafika põhialused, vektorgraafika erinevus rastergraafikast ja selle kasutamise võimalused. Praktika: Pen Tool (P), Shape Tool (M) ja Pathfinder; kuidas luua erinevaid kujundeid. Ülesanne: lihtsate logoelementide loomine

2. päev. Logo ja ikoonide loomine, efektid ja tekstuurid. Teooria: logode ja ikoonide loomise alused, efektide lisamine ja nende mõju brändingule; kuidas teha oma logo ja ikoonid atraktiivseks, aga samas lihtsaks ja äratuntavaks. Praktika: logo ja ikoonide loomine, kasutades tööriistu Pen Tool ja Pathfinder. Efektide lisamine: varjud, äärised, gradiendid ja läbipaistvused

3. päev. Teooria: värvipsühholoogia ja värvipalettide loomine, brändi värvid ja nende järjepidev kasutamine. Praktika: värvide määramine ja kohandamine; tööriistad Color Picker, Swatches, Gradient Tool ning Blend Tool; Illustratori efektide kasutamine (nt varjud, läbipaistvused, sära jm). Ülesanne: brändi värvipaleti loomine ja selle rakendamine graafilises kujunduses

4. päev. Tüpograafia ja teksti kasutamine brändingus. Teooria: tüpograafia alused, teksti ja logo kombineerimine, brändingu jaoks sobiva fondi leidmine. Praktika: teksti töötlus ja kohandamine, paletid Paths (T), Character ja Paragraph. Ülesanne: logo kujundamine koos tüpograafiaga

5. päev. Pakendidisaini alused. Teooria: pakendidisaini tähtsus brändingus; kuidas pakend lisab väärtust brändi identiteedile; erinevad pakenditüübid (tooted, teenused, toidud jne). Praktika: pakendidisain. Ülesanne: pakendi disaini loomine (nt toote pakend, karp jne)

6. päev. Brändingu täiendamine ja eksportimine, mockup’id. Teooria: brändinguelementide koostamine ühtseks visuaalseks identiteediks; mockup’ide loomine ja testimine; kuidas disain toimib erinevates meediumides; brändinguelementide eksportimine erinevatesse formaatidesse (SVG, PNG, PDF). Praktika: mockup’ide loomine ja brändinguelementide paigutamine digitaalsetele ja trükitud toodetele (visiitkaardid, veebilehed, sotsiaalmeedia postitused, pakendid)

7. päev. Kujunduse koondamine tervikuks ja brändiraamatu (brandbook) loomine

Teooria: kujunduse ühtsus ja visuaalne järjepidevus erinevates kanalites. Mis on brandbook ja milleks see vajalik on. Praktika: varem loodud kujundusmaterjalide koondamine; lehekülgede ülesehitus ja kujundusreeglid; tekstide, värvipaleti, fontide ja graafiliste elementide süstematiseerimine. Ülesanne: isikliku mini-brandbook’i koostamine, mis koondab seni loodud materjalid ja kujundusstiili juhised

8. päev. Kokkuvõte ja lõpuprojekti esitlus

Kursuse läbinu

  • oskab kasutada Illustratori tööriistu professionaalse brändingu loomiseks
  • suudab kujundada visuaalseid elemente, sealhulgas logo, ikoonid ja mustrid
  • mõistab värvide ja tekstuuride mõju brändingu identiteedile ja oskab neid rakendada
  • oskab luua ja testida brändinguelemente mockup’ide abil

Hindamine

Kursus lõpeb arvestusega, mille saamiseks tuleb osaleda kontakttundides vähemalt 75% ulatuses. Arvestuseks on kursuse jooksul loodud mockup’ide ja brändinguprojektide esitlus ja arutelu. Arvestuse saanule väljastatakse pärast kirjaliku tagasiside täitmist Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.

Juhendaja

Dina Aller on omandanud 2023. aastal magistrikraadi Eesti Kunstiakadeemias disaini ja rakenduskunsti erialal. Lisaks on Alleril bakalaureusekraadid programmeerimistehnika, raamatuköitmise ja aksessuaaridisaini erialal. Ta on mitme rahvusvahelise disainikonkursi võitja.

Vajalikud töövahendid

Iseseisva töö jaoks arvuti, Adobe Illustratori kasutamise võimalus


Aeg: 11. veebruarist kuni 8. aprillini 2026 kolmapäeviti kell 18–21 (v.a 25. veebruar)
Koht: Tallinn, Põhja pst 7, Eesti Kunstiakadeemia, ruum A407
Maht: 32 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 20 tundi iseseisvat tööd (2 EAP)
Õppekavarühm: audiovisuaalsed tehnikad ja meedia tootmine
Õppegrupp: 9 kuni 10 osalejat
Lisateave: koolitus@artun.ee, 5919 9496

Registreerumine: 4. veebruarini või kuni kohti jätkub
Hind: 410€

Registreerudes enne 28. jaanuari on võimalik tasuda osamaksetena: registreerudes 200 eurot, seejärel 2. veebruariks 210 eurot.

Jaga sõpradega:
Lisa Google kalendrisse

Viimati muudetud