
Kursuse eesmärk on anda kunstnikele, disaineritele ja entusiastlikele loomeinimestele teadmised ja oskused, mis on vajalikud tugeva brändi loomiseks. Kursus õpetab, kuidas muuta kunstiline visioon tugevaks brändiks. Uurime, kuidas loovus kohtub äriga, ja õpime, kuidas muuta kirg kunsti vastu edukaks ja jätkusuutlikuks brändiks.
Osalema on oodatud loovisikud, kunstnikud ja disainerid, kes soovivad oma brändi luua või olemasoleva brändi nähtavust suurendada.
Eeldused osalejale
Keskharidus ja eesti keele oskus
Soov uurida kunsti, disaini ja äri kokkupuutepunkte
Kava
1. päev. Brändi identiteet, väärtused ja missioon. Veenva brändi identiteedi määratlemine ja loomine, mis kõnetab nii kunstniku kirge kui ka publikut ehk kliente.
2. päev. Sihtrühm ja turg. Miks oma sihtrühma tundmine on oluline? Kuidas kasvatada lojaalset kliendibaasi? Tööriistad sihtrühma tuvastamiseks.
3. päev. Persoonibrändi põhialused. Brändi turundusstrateegia väljatöötamine.
4. päev. Digiturunduse põhimõtted ja trendid. Kuidas eristuda ja olla märgatav? Väikese eelarvega turundustaktikad.
5. päev. Tootearendusese ABC, positsioneerimine ja USP. Toote ja või teenuse planeerimine ning hinnastamine. Müügikanalite valik.
6. päev. Trendiprognooside ja tehisintellekti kasutamine tootearenduses. AI kasutamine visuaalide loomiseks.
7. päev. Turundusstrateegiad loomevaldkonnas. Turundust kujundavad trendid.
8. päev. Viimane kohtumine, kus osalejad jagavad oma projekte ja saavad tagasisidet.
Õppemetoodika
Kursus koosneb interaktiivsetest loengutest ja praktilistest töötubadest. Osalejatel on võimalus rakendada õpitud kontseptsioone reaalsete stsenaariumide kallal. Kursuse kulminatsioonina koostatakse terviklik brändi arengukava.
Kursuse läbinu
- on omandanud oskused, kuidas iseseisvalt arendada, käivitada ja säilitada ainulaadset brändi konkurentsirohkel loomingulisel maastikul
- on koostanud reaalse brändi arendamise plaani, mis sisaldab online-kohaloleku, digiturunduse ja kliendibaasi loomise strateegiaid
Hindamine
Kursus lõpeb arvestusega, mille eelduseks on osalemine kontakttundides vähemalt 75% ulatuses. Arvestuse sisuks on projektide esitlus ja arutelu. Arvestuse läbinule väljastatakse pärast kirjaliku tagasiside täitmist Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.
Vajalikud materjalid
Miro (tasuta versioon).
NB! Kõik vajalike programmide ja vahenditega seotud kulud kannab osaleja ise (võib kasutada tasuta versioone ilma subscription’ita)
Juhendaja
Sofia Hallik (MA, ehte- ja sepakunst, 2015; PhD 2015 kuni tänaseni) on EKA kunsti ja disaini eriala doktorant, Eesti ehtebrändide SOMA ja ONEHE loovjuht. Peale brändide loovjuhtimise ja ehete loomise on Hallik aastate jooksul omandanud kogemusi erinevatesse meediumidesse sisu loomisel, tehes tihedat koostööd digiturunduse spetsialistide, fotograafide, videograafide, modellide ja loovagentuuridega. Lisaks on erinevatel kohtumistel külalisjuhendajad.
sofiahallik.com
Aeg: 29. septembrist kuni 24. novembrini 2025 esmaspäeviti kell 18–21 (v.a 20. oktoober)
Koht: Tallinn, Põhja pst 7, Eesti Kunstiakadeemia, ruum A402
Maht: 32 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 20 akadeemilist tundi iseseisvat tööd (2 EAP)
Õppekavarühm: moe-, sise- ja tööstusdisain
Õppegrupp: 10 kuni 15 osalejat
Lisateave: koolitus@artun.ee, 5919 9496
Registreerumine: 22. septembrini või kuni kohti jätkub
Hind: 470 eurot
Registreerudes enne 15. septembrit, on võimalik tasuda osamaksetena: registreerudes 230 eurot, seejärel 20. septembriks 240 eurot.