
Kursuse raames õpitakse ruumiloome protsesse, keskendudes kvaliteetsele, kõiki arvestavale linnaruumile kui elukeskkonnale. Kursuse eesmärk on arendada mõtlemist ja mõistmist linnaruumi kontekstis, kuna see on üks komplekssemaid keskkondi, mis eeldab laialdasi ja mitmekihilisi teadmisi ruumiloomest.
Eeldused osalejale
Keskharidus ja eesti keele oskus, (baas)teadmised ruumiloomest, valmidus avatud aruteludeks ja linnas rattaga sõitmise oskus
Õppemetoodika
Aktiivõpe, kus õppija on kesksel kohal. Ruumiloome protsesse õpitakse ruumiülesannete abil, simulatsiooni Lego Serious Play meetodil ja rattaekskursioonidel. Arutelude ja koosloome kaudu osaleja mõistab, hindab ja arendab enda teadmisi ruumiloomes ning koostab enda edaspidist teekonda.
Õppeprotsessis liigutakse laiast skaalast iga õppija personaalse fookuseni. Alustame linnade teooriast ning kaasaegsete linnade väljakutsetest ja arengusuundadest, inspiratsiooniks erialased videod ja filmid. Uurime ka ruumiloome alusdokumente ning kinnistame teadmisi ruumiülesannetega.
Järgmise etapina õpitakse mängulise simulatsiooni kaudu kohaloome protsessi, kus kaasamine on kesksel kohal. Õpime, mis on hea ja halva linnaruumi vahe erinevate kriteeriumite abil.
Kolmandas osas sõidame ratastega Tallinnas ringi, et kogeda linnaruumi oma kehaga ja reflekteerida enda jaoks läbielatud kogemust.
Kava
14.03. Sissejuhatus. Arutelud ja ruumiülesanded
28.03. Arutelud ja ruumiülesanded
11.04. Ruumiülesanne: linnaruumi simulatsioon
25.04. Rattaekskursioon ja ruumiülesanded
9.05. Rattaekskursioon ja ruumiülesanded
23.05. Ruumiülesanded ja tööde esitlus
Kursuse läbinu
● on teadlik linnaruumi loomisprotsessist, sh õpib nägema idee ja realiseerunud objekti teekonda ning mõju keskkonnale, inimestele ja tulevikule
● oskab arvestada ruumilooja töös ettetulevate katsumustega
● oskab analüüsida linnaruumi kõiki arvestava ja elukeskse lähenemisega
● oskab kaasa rääkida ruumiloome teemadel ja/või kasutada saadud teadmisi oma töös
Hindamine
Kursus lõpeb arvestusega, mille saamiseks tuleb osaleda kontakttundides vähemalt 83% (6 kohtumisest osaleda vähemalt 5) ulatuses. Arvestuse sisuks on valminud õpimapp ja selle esitlus. Arvestuse sooritanule väljastatakse pärast kirjaliku tagasiside täitmist Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.
Vajalikud materjalid
- Jan Gehli raamat „Linnad inimestele“
- Kaasaegse ruumiloome alusdokumendid: ruumiloome ekspertrühmade (Euroopa ja Eesti) raportid, rohepoliitika eksperdirühma raport, inimarengu aruanded ning kõiki kaasava elukeskkonna kavandamise ja loomise juhend
- Jalgratas
Juhendaja
Aljona Galazan on omandanud 2004. aastal Eesti Maaülikoolis maastikuarhitektuuri eriala magistrikraadi. Galazan on maastikuarhitekt ja erialaste sündmuste looja arhitektuuri, disaini ja hariduse valdkonnas. Ta on maastikuarhitektide liidu liige ja EMÜ maastikuarhitektuuri õppetooli külalisõppejõud. Ta on omandanud teadmised eri tasanditel alates individuaalsest projekteerimisest kuni teemaplaneeringute ja kohalike omavalitsuste nõustamiseni. Tema fookus on alati olnud eriala populariseerimisel: maastikuarhitektuuril on positiivne mõju linnadele ja inimestele, eriti kliimamuutustega kohandumisel. Selle nimel on ta korraldanud arvukalt erialasündmusi ning käinud koolides rääkimas headest linnadest. Praegu on Galazani erialane fookus linnaruumil ja kohaloomel (ingl placemaking).
Aeg: 14. märtsist kuni 23. maini 2026 laupäeviti kell 11–17 (sh 1 tund lõunapaus)
Koht: Tallinn, Põhja pst 7, Eesti Kunstiakadeemia, ruum A204 ja Tallinna linnaruum
Maht: 36 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 16 tundi iseseisvat tööd (2 EAP)
Õppekavarühm: arhitektuur ja linnaplaneerimine
Õppegrupp: 10 kuni 12 osalejat
Lisateave: koolitus@artun.ee, 5919 9496
Registreerumine: 7. märtsini või kuni kohti jätkub
Hind: 340€