Õppe sisu

 

Lisainfo

 Pikalt etteplaneeritud ad hoc..

..on tänast EKA sisearhitektuuriosakonna tegevust kokkuvõttev määratlus. Kiired sisse-/väljalülitused ja suunamuutused läbi võimsa keskendumise on kvaliteedid, mis sobiks ehk sõjakooli lennundusklassi treeningutele, kuid nähes kuidas aastakümneid puutumatult seisnud väärtused üleöö varisevad, leiame et piloodikoolitus on täiesti sobilik ka sisearhitektile.

MIKS ÕPPIDA SISEARHITEKTUURI?

Positsioneerudes kuhugile arhitektuuri ja tootedisaini vahele otsime kvaliteeti, mis oleks lisaks funktsionaalsete lahenduste loomisele võimeline samamoodi üldises kultuuriloos kaasa rääkima nagu film või kirjandus. Kuna me ei tea, milline on maailm kümne aasta pärast – ehk hetkel mil meie tänased tudengid on jõudmas kõrgvormi – õpetame pigem läbi suhtumiste ja probleemilahendusoskuste, vältides teadlikult täpsete erialaste oskuste treenimist, mis võivad kooli lõpetamise hetkeks olla juba aegunud.

MIS ON INIMMÕÕTMELINE RUUM?

Eelnevate dekaadide jooksul on sisearhitektuurist räägitud välisseina-põhiselt. Kõik see, mis aknast välja ulatub, ei ole enam justkui meie jaoks. Selline enesemääratlus tänast EKA sisearhitektuuri ei huvita. Hoopis põnevam on defineerida oma tegevus skaala-põhiselt: inimmõõtmelisena. Nii ei ole ülimalt tähtis, kas tegutseme parajasti sise- või välisruumis.

KUS ON KOHALIK RUUMI KVALITEET?

Pingutame selle nimel, et meie bakalaureuse tudengid ei jääks pärast kolmanda kursuse lõpetamist arglikult kodumaale tiksuma, vaid lendaksid julgelt üle maailma laiali. Mõne aasta pärast ootame neid tagasi märksa tugevamatena, kas õpinguid magistritasemel jätkama, õpetama või lihtsalt jõuliselt eriala edasi arendama. Leiame, et maailma minnes on oluline omada mõnda unikaalset oskust või kogemust, millega silma paista. Kui maailma metropolides on osatakse tegeleda peamiselt tihedusega, siis Eesti spetsialisti eeliseks võiks olla hoopis hõreduse kogemus.

Hannes Praks

professor, sisearhitektuuri osakonna juhataja