
Kaader VR-mängust "Anomalia" - M. Immonen, M. Laskujärvi (Aalto Ülikool)
“Rahutuse süsteemid”: Eesti ja Soome kunstiüliõpilased reageerivad Ars Electronical tänapäeva ärevustele
Esimest korda ühendavad Eesti Kunstiakadeemia ja Aalto Ülikool jõud Ars Electronica festivalil, esitledes näitust “Systems of Unrest”, mis leiab aset 3.–7. septembrini Linzis, Austrias.
Koostöönäitus koondab viit interdistsiplinaarset installatsiooni, mis uurivad, kuidas inimesed suudavad säilitada tegutsemisvõime tehnoloogiliste süsteemide kõikumisel mängu ja paanika vahel – vastates otseselt festivali selleaastasele peateemale „Paanika. Jah või ei?“
Projektis osalevad EKA disainiteaduskonna (interaktsioonidisain, tootedisain) ja vabade kunstide (kaasaegne kunst, uusmeedia) teaduskonna õpilased ja õppejõud. Esimest korda tehakse Ars Electronical koostööd ka Aalto Ülikooli uusmeedia osakonnaga.
“Threshold State”
„Threshold State“ on interaktiivne installatsioon, mis lavastab futuristliku piiripunkti ja uurib, kuidas seire, tehisintellekt ja piirikontroll mõjutavad inimeste privaatsust, identiteeti ja teovõimet käesoleval digiajastul.
Autorid (tööstus- ja digitootedisain BA, interaktsioonidisain MA): Erik Lond, Tõnis Bender, Ezgi Okka, Mia-Mai Roosberg, Luiza Stibe, Paul Pank, Karl-Alder Kuivjõgi.
Juhendajad: Tanel Kärp, Ottavio Cambieri, Carol Tikerperi, Björn Koop.
Projektijuht: Ottavio Cambieri
“Animating Elephant”
„Animating Elephant“ on interaktiivne installatsioon, milles põimuvad digitaalne nukuteater, tehisintellekti abiga loodud visuaalid, 3D-skanneeritud antiiksed nukud ja elevandid. Külastaja viiakse fantaasiarohkesse rännakusse, kus kohtuvad tegelikkuse ja kujutluse piirid.
Autor: Yiyang Sun (EKA, kaasaegne kunst MA), Ariana Marta (Aalto Ülikool, uusmeedia MA)
Juhendajad: Taavi Varm (EKA uusmeedia osakond), Matti Niinimäki (Aalto Ülikool, uusmeedia osakond).
Projektijuht: Kaia-Liisa Jõesalu (EKA)
“Rigged”
„Rigged“ on inimsuuruses skulptuur, mis uurib kontrolli, aega ja lagunemist. Marionetilaadne figuur kannab õõnsat pead liiliakujulise tiksuva kellaga ning avatud ribisid, mis on inspireeritud autori lapsepõlvest pärit tuttavast puust. Teos kutsub kaasa mõtlema abitusest, mälust ja aja möödumisest, kasutades mängulisi, ent kõhedaid viiteid mänguasjadele, videomängudele ja surelikkusele.
Autor: Bob Bicknell-Knight (kaasaegne kunst MA)
Juhendaja: Camille Laurelli
Tehniline tugi: Hans Gunther Lock
Projektijuht: Kaia-Liisa Jõesalu
“Yummy Acid”
“Yummy Acid” on biograafiline 3D-videoteos, mis uurib buliimia varjatud ohte groteskse, animeeritud tegelase (“The Mouth”) ehk suu kaudu. Teos visualiseerib sürreaalse ülesöömishoo lõppemise mao rebendiga, tuues esile häiriva, sageli tähelepanuta jääva vägivaldsuse häire ning hägustades piire füüsilise ja digitaalse keha vahel.
Autor: Rosa-Maria Katariina Nuutinen
Juhendaja: Camille Laurelli
Tehniline tugi:Hans-Gunter Lock
Projektijuht: Kaia-Liisa Jõesalu
“Anomalia”
Anomalia on koostööl põhinev VR-mäng, kus mängijad aitavad maailma elanikel kadunud puu- ja köögiviljaolendid tagasi tuua ja lossis lõksus oleva päikese vabastada.
Autorid: Maisa Immonen ja Markku Laskujärvi (Aalto Ülikool, uusmeedia osakond)
Juhendaja: Matti Niinimäki (Aalto Ülikool, uusmeedia osakond)
![]()
![]()
![]()






















