Galeristiõppe praktikareis Dakari, Senegali

BB5A5826
BB5A5349
BB5A5690
BB5A6168
BB5A3954
BB5A4013
BB5A4794
BB5A4814
BB5A4816
BB5A5220
BB5A5315
BB5A5603
BB5A5670
BB5A5804
BB5A5891
BB5A5984
BB5A6011
BB5A6177
Piltide autor Annika Haas

Märtsi viimasel nädalal toimus kunstiteaduse ja visuaalkultuuri instituudi kuraatori suuna magistrantide õppereis Senegali. Õppereis oli osa Triin Metsla juhitud galeristiõppe kursusest ning selle eesmärk oli tutvustada tudengitele globaalset kunstiajalugu ja kaasaegset kunsti väljaspool Euroopat ja angloameerika kultuuriruumi. Senegali pealinn Dakar oli valitud sihtkohaks, kuna viimastel aastakümnetel on see muutunud Aafrika kaasaegse kunsti keskuseks ning seal on tugev galeriivõrgustik

Õppereis algas UNESCO maailmapärandi nimekirja kuuluva Gorée saare külastusega. Väike värviküllane saar on tuntud hoopiski oma sünge ajaloo poolest – tegu oli 15-19. sajandil orjakaubanduse keskusega. Saare külastamine pakkus võimaluse tutvuda Lääne-Aafrika ajaloo ja sealse piirkonna koloniseerimise temaatikaga.

Järgnevatel päevadel toimusid erinevate galeriide, muuseumite ja kunstiorganisatsioonide külastused ning kohtumised kohalike kunstnike ja institutsioonidega. Senegali skulptori Ousmane Sow majamuuseumis tutvuti tema üleelusuuruste skulptuuridega, mis olid mõjutatud traditsioonilisest Aafrika kunstist. Ka maja ise, kus lisaks teostele sai tutvuda kunstniku isikuarhiivi ja mälestusega, oli tema enda kätega loodud. Samuti külastati Théodore Monod African Art muuseumi (endise nimega IFAN Museum of African Arts), mille puhul on tegu ühe vanima Aafrika moodsale kunstile spetsialiseerunud muuseumiga Lääne-Aafrikas. Seal avanes võimalus kohtuda muuseumi peakuraatoriga, kes muuhulgas rääkis lähemalt ka Dakari Biennaalist.

Galeriide külastused toimusid Cecile Fakoury, Selebe Yooni, OH, Atiss Dakari ja Trames galeriidesse. Need galeriid on spetsialiseerunud kaasaegsele Aafrika aga ka diasporaa kunstile ning mitmed nendest toetavad kunstnike läbi residentuuriprogrammide. Mitmes galeriis toimus kohtumine kuraatorite või galerii omanikega, mis andis hea ülevaate kohaliku kunstimaastiku toimimisest.

Kunstiorganisatsioonidest külastati veel Village des Arts’i, mille puhul on tegu elava ja kontrastirikka minikülaga, kus asuvad kunstnike ateljeed ja stuudiod ning Léopold Sédar Senghori nimeline galerii. Samuti käidi tutvumas Diopi ülikooliga ning kaasaegse kunsti hariduskeskuse Raw Material Company’iga. Meeldejäävateks võib pidada külastust Black Rock Senegali, mille puhul on tegu eksklusiivse kunstiresidentuuriga, kus oli võimalus vestelda seal hetkel resideerivate kunstnikega. Aga kindlasti ka kunstnik Djibril Drame kodustuudio külastust, visiiti Aissa Dioni tekstiilitööstusse ning kohaliku erakollektsionääri koguga tutvumist – mis pakkusid eriilmelisi sisevaateid kohalikule kunstile.

Õppereisilt ei puudunud ka traditsioonilised arhitektuuri jalutuskäigud ning päeva lõpus peetavad ühised seminarid, arutlemaks nähtut ja kogetut.

Reisil osalesid õppejõud: Triin Metsla, Linda Kaljundi, Epp Lankots, Anders Härm ja Rahel Aerin Eslas; ning tudengid: Anastassia Janovskaja, Birgit Tohter, Annika Haas, Emili Kelle, Hanna Õunapuu, Kaidi Ojasoo, Hans Alla, Triinu Rannula, Polina Richter, Piret Arukaevu, Mailis Timmi ja Sergei Trofimov.

Teksti pani kokku Triinu Rannula, fotode autor Annika Haas.

Reisist kirjutas ka magistrant Hans Alla Sirbis.

Õppereisi toimumist rahastas:

Jaga sõpradega:

Postitas Annika Tiko
Viimati muudetud