Rahvusvaheliste õppejõudude kuu EKA moeosakonnas

EKA moeosakonna intensiivne kuu täis eksperimenteerimist, tulevikutrendide kompamist, disainimist ja strateegiate väljatöötamist koos maailmatasemel õppejõududega viis tudengid uutele väljakutsetele. Periood sai avapaugu 21. oktoobril kahe 5-päevase kursusega, mida juhendasid disainer Wenche Lyche ja kuraator Judith ter Haar ning jätkus couture-peakatete töötoaga koos kübarakunstnik Eia Radosavljevic’iga. Võimsa punkti paneb semestrile Sissi Silváni kursus “How to create a successful design brand for international markets”.

Wenche Lyche meistriklass ,,Pinnad kui objekt” keskendus uuenduslike materjalikombinatsioonide väljatöötamisele. Wenche on hetkel Norra Oslo MET ülikooli õppejõud, endine kuningliku perekonna ihudisainer ja omab laiahaardelist kogemust tehnilise spordirõiva loomes. Oma loomingus ristab ta väga vastandlikke materjale nagu klaas ja tekstiil, puit ja keraamika või komposiidid ja pehmed pinnad. Tema kursuse käigus oli moeosakonna käsutuses terve arsenal alates põletusahjudest lõpetades 3D-printerite ja laseritega. Tudengid proovisid spekulatiivse lähenemisega mõtestada materjalide uusi rolle tulevatel kümnenditel ja ühendada juba kasutusel olevaid tootmisviise uute tehnoloogiatega. Kursuse lõpuks esitlesid tudengid uudseid materjale ja pindasid minikollektsioonidena.

Samal ajal viis teist gruppi uutele väljakutsetele üle 25 aasta iseseisva ettevõtjana töötanud trendiennustaja, kuraator ja kontseptsioonilooja Judith ter Haar, kes püüab intuitiivsete kogemuste läbi kokku viia inimesi, tooteid ja lokatsioone. Tehes koostööd Dries Van Noteni, Maison Martin Margiela, Ann Demeulemeester’i ja teistega, lõi Judith Jones Arnhem nimelise platvormi, et tutvustada publikule kunsti ja jaekaubanduse harmoonilist kooselu. Lisaks annab ta loenguid ArtEZ kunstiülikoolis, mille lõpetajate seast võib näiteks välja tuua Iris van Herpeni ja Viktor&Rolfi. Kursuse eesmärk on tudengitele tutvustada trendiennustuse meetodeid läbi etnograafilise uurimise, kriitilise mõtlemise ja intuitiivse teadlikkuse. Tudengid lõid iskilikku visiooni kasutades uurimustöid, mis kajastasid moe- ja tekstiilitööstuse tulevikustsenaariumeid. Lõpptulemusel esitles iga tudeng erinevalt kas oma kontseptsiooni, uurimustööd, trendianalüüsi või hoopis isiklikke elukogemusi läbi erinevate meediumite: olnud selleks siis näiteks trendiraamat, kaardipakk, koomiks, hetkelised looduse mustrid või hoopis intrigeeriv performance.

Novembri kaks esimest nädalat möödusid Chicago Kunstiinstituudi õppejõu Eia Radosavljevic’i käe all, kes on EKA-t külastanud juba kolmel korral. Tudengitele tutvustati erilisi peakatete valmistamise couture-tehnikaid, mis on ka kasutusel olnud Balenciaga moemajas. Meistriklassi käigus pidid tudengid alustama täiesti algusest ja looma styrofoam-materjalist vormid nii oma pea kui peakatte järgi, mille pinnale kunstiteos ehitada. Põhiliseks materjaliks oli vilt, kuid loomingulisema ja lõbusama kursuse osana said tudengid mängida ka õlekangaga, luues suurejoonelisi vorme, mille üle ka Philip Tracy võiks uhkust tunda.

Disainitudengite erakordne kuu on lõppemas tõeliselt maineka kursusega “How to create a successful design brand for international markets” (“Kuidas tuua edukas disainibränd rahvusvahelisele turule”) mida viib läbi Sissi Silván, rahvusvahelise moeäri professionaal, kes spetsialiseerub Skandinaavia brändide välisturgudele aitamisega.  Tudengid saavad põhjaliku ülevaate potentsiaalsetest turgudest väljaspool Eestit, mis nende loometööle sobiksid ja juhtnöörid, kuidas sisseostjate ja kuraatorite huvi püüda ning nende ootusi ületada. Õpitakse vajalikud sammud oma äri laiendamiseks ning ühtlasi ka vahendeid ja meetodeid, et professionaalselt oma ettevõtmist ülal hoida ja luua kasumlik kasvuplaan. Selle spetsiifilise programmi ühe osana said tudengid võimaluse oktoobri viimasel nädalal Kopenhaagenis tutvuda äärmiselt muljetavaldavate Skandinaavia disainiäri näidetega, kes on globaalsel turul edukat õitsele puhkenud. 

Intensiivkursuste perioodi eesmärk on anda 3. kursuse ja magistritudengitele vajalik tõuge esimeste sammude tegemiseks tugevate lõpukollektsioonide loomise suunas ning aidata neil efektiivsemalt püüelda originaalse ja äratuntava käekirjaga disaineriks kasvamise poole.

eia_hats
fashiondept_works_1
fashiondept_works_2
fashiondept_works_7
fashiondept_works_12
fashiondept_works_13
fashiondept_works_19
millinery_5822+
millinery_5825+
millinery_5837+
millinery_5844+
millinery_5845+
Jaga sõpradega:

Postitas Ronja Soopan
Viimati muudetud

Disaini­­teaduskond