Tootedisaineri ankeet: Merike Liiva

Merike Liiva

Uus kuu ja uus tootedisaineri ankeet. Sellel korral saate tutvuda meie värske tootedisaini bakalaureuse õppekava vilistlase Merike Liivaga, kes pälvis äsja teise preemia EKA Rakenduslike teadus- ja arendustööde konkursil oma lõputööga “Patsiendi lähedase toetamine Põhja-Eesti Regionaalhaigla intensiivravi keskuses”. Merike püüab võtta kõigis ome tegemistes maksimumprogrammi ning seega käis ta ka EKA õpingute ajal vahetusaastal RMIT Ülikoolis, Austraalias. Erialaselt on ta tänaseks suundunud kasutajakogemuse disainivaldkonda.


Nimi: Merike Liiva

Positsioon: UX Disainer, ADM Interactive
Seos EKAga: BA tootedisaini vilistlane (lõpetanud 2021)


1. Millised projektid sul hetkel käsil on?

Disainiagentuuris töötades on mul käsil väga palju erinevaid projekte aga üks olulisemaid projekte minu jaoks, mis hiljuti just arendusse läks, on uus vaktsineeri.ee leht (ankeedi avaldamise hetkel veel töös). See projekt tuletas mulle meelde, et lihtsuses peitub võlu – loodan, et uuendatud veebileht kajastab ka kasutajate jaoks seda.

2. Mis on disainis tähis, mis ebatähtis?

Väga keeruline on head toodet luua täiesti üksinda, seega ma usun, et koostöö on disainis väga oluline. Ebatähtis on see, et toode tuleks juba esimese katsetusega suurepärane välja. Minu kogemusel seda ei juhtu mitte kunagi ja esimene idee ei ole tavaliselt ka kõige parem.

3. Milline on su lemmik etapp toote loomise juures ning milline see välja näeb?

Kõige magusam etapp on muidugi siis kui saan nautida missugune minu loodud toode lõpus välja näeb ja kuidas inimesed naudivad selle kasutamist aga mulle tegelikult väga meeldivad ka takistused ja ebaõnnestumised toote loomisprotsessis. See tekitab minus mingisugust adrenaliini, sunnib mind arenema ja uusi lahendusi välja mõtlema. Võib-olla see oli ka põhjus miks ma EKA-s tahtsin endale alati kõige keerulisemad projektid võtta: töötav elektritõukeratas kohe esimesel EKA aastal ja bakalaureusetöö koostöös intensiivraviga keset Covid kriisi kui reaalsuses oli haigla kinni ja ühelgi töötajal aega minuga suhelda ei olnud. Alati on lahendus, ka kõige raskemates situatsioonides. See on minu arust üks disaineri kõige olulisemaid oskusi- näha lahendusi probleemides. 

4. Milline oli su lemmik projekt EKA’s õppides? Millise avastuse selle puhul enda jaoks tegid?

Minu lemmik projekt EKA´s õppides oli mu bakalaureusetöö, sest see on väga hingelähedane teema mulle ning pärast 4 aastat tootedisaini õppimist oli mul võimalus panna proovile kõik enda teadmised ja oskused. 

Suurimad avastused selle projekti käigus olid minu enda tugevuste ja arengu kohta. Disainiga seoses leidsin, et inimkeskse disaini puhul on väga oluline toetuda teadusmaterjalidele ja psühholoogiale. 

5. Millisena näed disaineri rolli ühiskonnas 10 aasta pärast?

Ma tunnen, et digitootedisainerite roll ühiskonnas on muutumas, sest kui aastaid tagasi keskenduti väga tugevalt “käeliste oskuste” arendamisele, siis nüüd meil on olemas väga palju vabalt kasutatavaid komplekte, ikoone ja materjale. Digilahenduste loomine on muutumas justkui komponentide komplekteerimiseks, kuid tänu sellele on meil järjest rohkem resurssi keskenduda disaini sisulisele poolele- probleemide lahendamisele, mitte lahenduse visualiseerimisele.

Mul on hea meel näha, et disainmõtlemist ja disainereid kasutatakse järjest enam ka avalikus sektoris. Loodan, et meil Eestis on 10 aasta pärast järjest enam disainereid, kes keskenduvad ka tervishoiuteenuste inimkesksemaks muutmisele.

6. Disainerina suhtun austusega…

Avatud inimestesse, kes on valmis jagama enda lugu ja kogemusi, selleks et disainerid mõistaksid konteksti, milles nad töötavad. Ilma avatud inimesteta, kes on valmis vastama disainerite lollidele küsimustele ja katsetama värskelt valminud makette, ei oleks võimalik disaineritel oma tööd hästi teha.

Kui sulle pakuvad huvi Merike Liiva disaineri käekiri ja mõtteviis, võid temaga ühendust võtta meili teel:
merike.liiva@artun.ee

Merike Liiva BA lõputöö
Feelixmain
Merike Liiva tööd
Jaga sõpradega:

Postitas Merilin Kuklas
Viimati muudetud