Magistritööde ülevaade EKA Entus, täistekstid leitavad Tallinna Ülikooli E-teadusraamatukogus ETERA
2025
Beyza Nur Badem, “Women’s Agency in Orientalist Literature: A Comparative Analysis of Salammbô and Lalla Rookh” (Naiste toimevõimekus orientalistlikus kirjanduses: “Salammbô” ja “Lalla Rookh” ), juhendaja Eneken Laanes, retsensent Ksenia Shmydkaya.
Mia Roshni Mody, “Two Memorials and One National Trauma: Maarjamäe as a Cultural and Ideological Memory Landscape” (Kaks memoriaali ja üks rahvuslik trauma: Maarjamäe kui kultuuriline ja ideoloogiline mälu maastik), juhendaja Eneken Laanes, retsensent Anni Martin.
Andreas Erik Nygren, “Creation and Utilization of Ineffable Experiences in the Romantic Cinema of Werner Herzog, as Seen in Nosferatu: Phantom der Nacht” (Sõnulseletamatute kogemuste loomine ja rakendamine Werner Herzogi romantilises filmikunstis filmi “Nosferatu: Phantom der Nacht” näitel), juhendaja Matthias Jost, retsensent Daniele Monticelli.
Yana Sinitsyna, “Implicated Subject in Oksana Zabuzhko’s “The Museum of Abandoned Secrets” (2009) and Sofi Oksanen’s “When the Doves Disappeared” (2012) (Seotud subjekt Oksana Zabuzhko teoses “Hüljatud saladuste muuseum” (2009) ja Sofi Oksaneni teoses “Kui tuvid kadusid” (2012)), juhendaja Eneken Laanes, retsensent Aigi Heero.
Marta Marita Lauri, “Magical Realism, Trauma, and Memory in Yōko Ogawa’s “The Memory Police”” (Maagiline realism, trauma ja mälu Yōko Ogawa teoses „The Memory Police”), juhendajad Eneken Laanes, Alari Allik, retsensent Daniele Monticelli.
Helen Murd, “Documentary and Gaze: a Look Into the Depiction of Women in Savvusanna Sõsarad and Ward 81” (Dokumentaalfilm ja pilk: vaade naiste kujutamisse Savvusanna Sõsarad ja Ward 81), juhendajad Eneken Laanes ja Daniele Monticelli, retsensent Rebeka Põldsam.
2024
Amitie Lee, “The Representation of AI and Power Dynamics in Select Films: Exploring Societal Concerns and Anxieties” (“Tehisaru ja jõusuhete kujutamine kui sotsiaalsete hirmude ning ärevuste väljendus”). Juhendaja dr Teet Teinemaa, retsensent dr Oliver Laas.
Suphon Niamkamnoet, “Love, Truth, and Cinema: Exploring Love through a Nonhuman Perspective” (“Armastus, tõde ja kino: armastuse uurimine mitteinimliku vaatenurga kaudu”). Juhendaja dr Kristiine Kikas, retsensent prof Julia Kuznetski.
Prachi Devendra Sarmalkar, “The Greys of Black and White Cinema: An Expository Analysis of Black-and-White Aesthetics in C’mon, C’mon (Mills, 2021)”. (“Mustvalge kino hallid: Mustvalge esteetika ekspositoorne analüüs filmis “C’mon C’mon” (Mills, 2021)”). Juhendaja dr Teet Teinemaa, retsensent dr Emilia Diana Popa.
Olha Stovpivska, “Representation of Pain and Suffering in Contemporary Ukrainian Visual Art: Works by Evgeny Maloletka and Kateryna Lysovenko” (“Valu ja kannatuse kujutamine Ukraina kaasaegses visuaalses kunstis Evgeny Maloletka ja Kateryna Lysovenko tööde näitel”). Juhendaja dr Regina-Nino Mion, retsensent dr Margaret Tali.
2023
Pierangelly Del Rio Martinez, “Elusive and violent memories: an analysis of memorial dynamics in contemporary Colombian literature” (“Tabamatud ja vägivaldsed mälestused: mälu dünaamika analüüs kaasaegses Colombia kirjanduses”). Juhendaja prof Eneken Laanes, retsensent prof Julia Kuznetski.
Alagoz Hajiyeva, “Representation of Otherness in Contemporary Science Fiction Cinema in the Case of Arrival” (“Teistsuguse kujutamine kaasaegses ulmekinos filmi “Saabumine” näitel”). Juhendaja dr Teet Teinemaa, retsensent Lauri Linask.
Mariia Ivanova, “Overcoming Alienation: The Representations of Personal and Collective Estrangement in The Orphanage” (“Võõrandumise ületamine: isikliku ja kollektiivse võõrdumise kujutamine Serhi Žadani romaanis “Internaat””). Juhendaja prof Eneken Laanes, retsensent dr Aigi Heero.
Kotte Pathirannehelage Geethma Sudarshani Madanayake, “The Intersections of Posthumanism and Buddhist Philosophy in The Matrix: Analyzing Dialogue Depictions” (“Posthumanismi ja budistliku filosoofia lõikepunktid filmi „Matrix“ dialoogitekstides”). Juhendajad prof Julia Kuznetski ja prof Lisa Indraccolo, retsensent dr Margus Ott.
Anna Kovalenko, “The Connection of the Ukrainian Woman and the Land as Represented in the Works of Lesya Ukrainka and Sana Shahmuradova-Tanska” (“Maa ja Ukraina naise vahelise seose kujutamine Lesja Ukrainka ja Sana Shahmuradova-Tanska loomingus”). Juhendaja prof Julia Kuznetski, retsensent dr Kristiine Kikas.
Rahul Sharma, “Examining Diaspora Identities and Gaze in Cinematic Representations of Immigrants in The Namesake (2006) and Joy (2018)” (“Diasporaa identiteetide ja pilgu uurimine immigrantide kinematograafilises kujutamises filmides “The Namesake” (2006) ja “Joy” (2018)”). Juhendaja prof Julia Kuznetski, retsensent dr Teet Teinemaa.
2022
Iveta Aare, “Cinematic Adaptation of The Metamorphosis: The Representation of Ambiguity in The Transformation (Превращение)” (“”Metamorfoosi” filmiadaptatsioon: Ambivalentsuse kujutamine filmis “Transformatsioon” (Превращение)”). Juhendaja dr Teet Teinemaa, retsensent dr Kristiine Kikas.
Anna Botalova, “Re-symbolisation of a Leper’s Image in Cinema: From Alienation Towards Acceptance and Integration” (“Leeprahaigete kuvandi re-sümboliseerimine filmides: võõrandumisest omaksvõtu ja lõimimiseni”). Juhendaja Linda Kaljundi, retsensent Daniele Monticelli
Michaela Dlouhá, “The aspects of femininity and masculinity in Friedrich Reinhold Kreutzwald’s Old Estonian Fairy Tales (1866)” (Feminiinsuse ja maskuliinsuse tahud Friedrich Reinhold Kreutzwaldi “Ennemuistetes juttudes” (1866)). Juhendaja dr Linda Kaljundi, retsensent prof Julia Kuznetski
Uduwanage Milani Perera, “Landscape and Void: Form and Meaning in Forsaken Land and Death on a Full Moon Day” („Maastik ja tühjus: uurimus vormist ja tähendusest filmides “Forsaken Land” ja “Death on A Full Moon Day”“). Juhendaja Teet Teinemaa, retsensent Piret Peiker
Ellen Jane Power, “The Time-image and Representations of Class Conflict in Bait and Parasite” (“Ajapilt ja klassivõitlus filmides „Sööt“ ja „Parasiit“”). Juhendaja dr Teet Teinemaa, retsensent Matthias Jost.
Marlene Suits, “Black Images Matter: A Case Study of Race Relations and Instagram Images in Contemporary America” (“Black Images Matter: Juhtumuuring rassidevahelistest suhetest tänapäeva USA ühiskonnas Instagrami piltide varal”). Juhendaja Alo Paistik, retsensent Liisa-Helena Lumberg.
Naz Özgen Üstünkaya, “A Feminist Critique of The Film 365 Days and Its Reflection on TikTok” (“Film “365 päeva” ja selle vastukaja sotsiaalmeediaplatvormil TikTok. Feminismiteoreetiline analüüs ja kriitika”). Juhendaja Rita Niineste, retsensent Paul Rüsse.
2021
Mayra Lynn Assink, “Theorisation of the Patriarchal Gaze and Glance Through Representation of Women in Present-Day Narrative Cinema” („Patriarhaalse ‘pilgu’ ja ‘vaate’ teoretiseerimine läbi naiste esindatuse tänapäeva narratiivses kinos”). Juhendaja prof Julia Kuznetski, retsensent Rebeka Põldsam.
Raya Bouslah, “How can films do philosophy: The case of Westworld, the TV series” (“Kuidas filmid saavad teha filosoofiat: telesarja “Westworld” juhtum”). Juhendaja dr Teet Teinemaa, retsensent Mari Laaniste.
Andreas Fecher, “Cannibalism in Film as Reflection on Society: Subversion of the Notion of Difference in Week End and Dans ma Peau” (“Kannibalism filmis kui mõtisklus ühiskonnast. Erinevuse idee kummutamine filmides „Week End“ ja „Dans ma Peau“”). Juhendaja dr Henry John Mead, retsensent prof Daniele Monticelli.
Margherita Marchetti, “Queer and Monstrous: Exploring the Possibilities of Queer Narratives” („Kväär ja koletislik: kväär-narratiivide võimalusi uurides”). Juhendajad prof Julia Kuznetski ja Michael Keerdo-Dawson, retsensent dr Miriam Anne McIlfatrick-Ksenofontov.
Mariam Meparishvili, “In Search of Identity: Georgian Art Scene in the 1990s” (“Identiteedi otsinguil: Georgia kunstiskeene 1990ndatel”). Juhendajad dr Francisco Martinez ja dr Kädi Talvoja, retsensent dr Ingrid Ruudi.
Chirag Surendra Singh, “Existentialist Philosophy Portrayed through the Character of BoJackHorseman in the Animated Sitcom BoJack Horseman” (“Eksistentsialistliku filosoofia kujutamine animeeritud komöödiasarjas “BoJack Horseman” läbi nimitegelaskuju”). Juhendaja dr Teet Teinemaa, retsensent Matthias Jost.
2020
Maria del Mar Sanchez Bernal,”Cinematic Landscapes as Constructors and Disruptors of Societal Norms and Values: Case Studies of Roma (2018) and Güeros (2014)”. Juhendaja Gregor Taul, retsensent dr Raili Nugin. Cum laude.
Sally Anne Hanson, “Prosthetic Memory and Cultural Phenomena on Screen: How Reconstructed Disasters Provoke Emotive Response in the TV Series Chernobyl”. Juhendaja dr Teet Teinemaa, retsensent dr Linda Kaljundi.
Jon Karvinen, “Creativity, Garfield and AI: Using AI to Enhance Our Understanding of Comics”. Juhendaja Mari Laaniste, retsensent dr Raivo Kelomees. Cum laude.
Kevin Loigu, “Re(-)presentation of Time, Memory, and Urban Space in Synecdoche, New York and The Truman Show as Critique of Mediatisation and Virtual Space in the Digital Age”. Juhendaja dr Eneken Laanes, retsensent dr Henry John Mead.
Eva Johanna Mallene, “Elusive Eastern Europeans or Exotic Fools? The Portrayals of Estonians in Fictional Anglophone Film and TV Shows”. Juhendaja prof Daniele Monticelli, retsensent Anneli Niinre.
Raimond Merila, “One Piece Manga Fandom as a Participatory Culture: Reddit and YouTube Practices”. Juhendaja dr Katrin Tiidenberg, retsensent prof Piret Viires.
Monireh Sadat Razavi Ganji,”Toward a “Cultural Turn” in Adaptation Studies: A Methodological Framework for Studying Adaptation with a Focus on the Case of Dariush Mehrjui’s Pari”. Juhendaja prof Daniele Monticelli, retsensent dr Teet Teinemaa. Cum laude.
Bernadette Ščasná, “”It’s a-Me, Another Bad Review!”: Assessing the Perceived Failure of the Video Game Adaptations Based on the Cinematic Adaptations of Super Mario Bros. and Max Payne”. Juhendaja dr Teet Teinemaa, retsensent Oliver Laas.
2019
Hanna Maria Aunin, “The Gaze in Mary Harron’s American Psycho and Roman Polanski’s Rosemary’s Baby”. Juhendaja dr Eneken Laanes, oponent dr Julia Tofantšuk.
Çağrı Çavaş, “Oneiric film theory in terms of cross-cultural dream understanding: A case study with the movie Gizli Yüz (aka The Secret Face) by Ömer Kavur”. Juhendaja dr Carlo Cubero Irizarry, oponent Tõnis Kahu.
Michael Keerdo-Dawson, “Being (,) undone: The Romanian new wave and the limits of epistemic violence”. Juhendaja dr Eneken Laanes, oponent dr Teet Teinemaa.
Silvia Kurr, “Nabokov and Voices of the Renaissance: Ekphrasis as Part of Double Coding in Pnin”. Juhendaja Miriam McIlfatrick-Ksenofontov, oponent dr Grigori Utgof.
Hazuki Okemoto, “Emotions and Colours in the Neurodivergent Person: Autoethnographic Analyses Inspired by Disney Pixar’s Inside Out”. Juhendaja Mari Laaniste, oponent Andreas Trossek.
Sofya Safargalieva, “Ambivalent Space in The Piano Teacher”. Juhendaja prof Andres Kurg, oponent dr Eneken Laanes.
John David Antoni Winslow, “I Want to be the Machine in Your Hand: Seven Theses on the Smartphone”. Juhendaja dr Eneken Laanes, oponent dr Katrin Tiidenberg.