Rubriik: Rektoraat

21.12.2018

Varvara Guljajeva doktoritöö kaitsmine

rhythms2

21. detsembril 2018. a kaitseb Eesti Kunstiakadeemia kunsti ja disaini eriala doktorant Varvara Guljajeva doktoritööd “Interaktsioonist osalusjärgsuseni: aktiivse osaleja kaduv roll”(“From interaction to post-participation: the disappearing role of the active participant”).

 

Avalik kaitsmine toimub algusega kell 12.00 Põhja pst 7, ruumis A101

 

Doktoritöö juhendajad: dr Raivo Kelomees (Eesti Kunstiakadeemia) ja dr Pau Waelder (The Open University of Catalonia)

 

Eelretsensendid: prof dr Christa Sommerer (Interface Cultures, The University of Art and Design Linz) ja prof dr Moises Mañas Carbonell (Faculty of Fine Arts, Polytechnic University of Valencia)

 

Oponent: prof dr Christa Sommerer (Interface Cultures, The University of Art and Design Linz)

 

Varvara Guljajeva loomepõhine doktoritöö analüüsib ja kontekstualiseerib osalusjärgsuse vaatepunktist passiivset interaktsiooni publikuga ning vaatleb, kuidas interaktiivses kunstis on aktiivne osalus asendunud passiivsega. Doktoritöö käsitleb interaktiivse kunsti ajalugu ja identiteedidiskursust, uurides seda, kuidas räägitakse kunstiteostest, mis ei kaasa publikut, kuid hõlmavad sisemist süsteemiinteraktsiooni andmeallikaga. Teisisõnu, uurimus käsitleb huvi nihkumist inimese ja masina vaheliselt interaktsioonilt süsteemidevahelisele ning selle põhjusi. Käesolevas doktoritöös on eristatud vahetut ja kaudset osalusjärgsust. Valitud kunstiteoseid on uuritud seega kontseptsiooni, vahetu või kaudse osalusjärgsuse ja teostuse vaatepunktist. Lisaks on iga osalusjärgsuse alamkategooria all tutvustatud ja analüüsitud teiste kunstnike seonduvaid teoseid.

Lõpuks annab doktoritöö oma panuse interaktiivse kunsti arendamisse, analüüsides ja kontekstualiseerides osalusjärgsusena avalduvat passiivset osalust publikuga. Autor väidab, et osalusjärgsuse mõiste aitab käsitleda nihet aktiivselt vaatajalt passiivsele keerulisel andmejälitusajastul, mil inimestelt nõusolekut küsimata neid pidevalt jälgitakse, jälitatakse ja vaadeldakse.

 

 

Doktoritööga on võimalik tutvuda Eesti Kunstiakadeemia doktorikooli kodulehel.

 

Kaitsmine toimub inglise keeles.

 

Doktoritöö kaitsmiskomisjoni liikmed on dr Liina Unt, dr Epp Lankots, dr Virve Sarapik, dr Roomet Jakapi, dr Tahiroglu Koray, prof Kirke Kangro

 

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

Varvara Guljajeva doktoritöö kaitsmine

Reede 21 detsember, 2018

rhythms2

21. detsembril 2018. a kaitseb Eesti Kunstiakadeemia kunsti ja disaini eriala doktorant Varvara Guljajeva doktoritööd “Interaktsioonist osalusjärgsuseni: aktiivse osaleja kaduv roll”(“From interaction to post-participation: the disappearing role of the active participant”).

 

Avalik kaitsmine toimub algusega kell 12.00 Põhja pst 7, ruumis A101

 

Doktoritöö juhendajad: dr Raivo Kelomees (Eesti Kunstiakadeemia) ja dr Pau Waelder (The Open University of Catalonia)

 

Eelretsensendid: prof dr Christa Sommerer (Interface Cultures, The University of Art and Design Linz) ja prof dr Moises Mañas Carbonell (Faculty of Fine Arts, Polytechnic University of Valencia)

 

Oponent: prof dr Christa Sommerer (Interface Cultures, The University of Art and Design Linz)

 

Varvara Guljajeva loomepõhine doktoritöö analüüsib ja kontekstualiseerib osalusjärgsuse vaatepunktist passiivset interaktsiooni publikuga ning vaatleb, kuidas interaktiivses kunstis on aktiivne osalus asendunud passiivsega. Doktoritöö käsitleb interaktiivse kunsti ajalugu ja identiteedidiskursust, uurides seda, kuidas räägitakse kunstiteostest, mis ei kaasa publikut, kuid hõlmavad sisemist süsteemiinteraktsiooni andmeallikaga. Teisisõnu, uurimus käsitleb huvi nihkumist inimese ja masina vaheliselt interaktsioonilt süsteemidevahelisele ning selle põhjusi. Käesolevas doktoritöös on eristatud vahetut ja kaudset osalusjärgsust. Valitud kunstiteoseid on uuritud seega kontseptsiooni, vahetu või kaudse osalusjärgsuse ja teostuse vaatepunktist. Lisaks on iga osalusjärgsuse alamkategooria all tutvustatud ja analüüsitud teiste kunstnike seonduvaid teoseid.

Lõpuks annab doktoritöö oma panuse interaktiivse kunsti arendamisse, analüüsides ja kontekstualiseerides osalusjärgsusena avalduvat passiivset osalust publikuga. Autor väidab, et osalusjärgsuse mõiste aitab käsitleda nihet aktiivselt vaatajalt passiivsele keerulisel andmejälitusajastul, mil inimestelt nõusolekut küsimata neid pidevalt jälgitakse, jälitatakse ja vaadeldakse.

 

 

Doktoritööga on võimalik tutvuda Eesti Kunstiakadeemia doktorikooli kodulehel.

 

Kaitsmine toimub inglise keeles.

 

Doktoritöö kaitsmiskomisjoni liikmed on dr Liina Unt, dr Epp Lankots, dr Virve Sarapik, dr Roomet Jakapi, dr Tahiroglu Koray, prof Kirke Kangro

 

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

18.11.2018

EKA ja EMTA ühisseminar

EKA_logo_gmail_small

18.11.2018
Eesti Kunstiakadeemia

Ruum A403

KAVA
10.45 kogunemine

11.00-11.30 Ruth-Helene Melioranski “Eesti uute  disainipraktikatekontseptualiseerimisest”

11.30-12.00 Katrin Kabun „Lambavilla rehabiliteerimine – arhailisematerjali rakendusvõimalused kaasaegses disainis“

12.00-12.30 Maarja Mitt „Ruum: näitleja psühhotehniline vahend“

12.30-12.45 kohvipaus

12.50-13.20 Sirja-Liisa Eelma „Tühjuse paradoks. Maalipraktika, (näituse)ruumist ümbritseva oleku muutmiseni”

13.20-13.50 Jaak Sikk „Stiimuli abil indutseeritud mentaalse ettekujutusemõju vabaimprovisatsioonilisele mänguprotsessile — katselineuurimisprotsess“

13.50-14.20 Piret Jaaks „Kogukondliku dramaturgia eetiline dimensioon“

14.20-14.50 Andrus Kallastu „Mukselist võrsub muusika. Ühe kompositsioonimeetodi kirjeldus“

14.50-15.00 kokkuvõte

15.00 majaekskursioon

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

EKA ja EMTA ühisseminar

Pühapäev 18 november, 2018

EKA_logo_gmail_small

18.11.2018
Eesti Kunstiakadeemia

Ruum A403

KAVA
10.45 kogunemine

11.00-11.30 Ruth-Helene Melioranski “Eesti uute  disainipraktikatekontseptualiseerimisest”

11.30-12.00 Katrin Kabun „Lambavilla rehabiliteerimine – arhailisematerjali rakendusvõimalused kaasaegses disainis“

12.00-12.30 Maarja Mitt „Ruum: näitleja psühhotehniline vahend“

12.30-12.45 kohvipaus

12.50-13.20 Sirja-Liisa Eelma „Tühjuse paradoks. Maalipraktika, (näituse)ruumist ümbritseva oleku muutmiseni”

13.20-13.50 Jaak Sikk „Stiimuli abil indutseeritud mentaalse ettekujutusemõju vabaimprovisatsioonilisele mänguprotsessile — katselineuurimisprotsess“

13.50-14.20 Piret Jaaks „Kogukondliku dramaturgia eetiline dimensioon“

14.20-14.50 Andrus Kallastu „Mukselist võrsub muusika. Ühe kompositsioonimeetodi kirjeldus“

14.50-15.00 kokkuvõte

15.00 majaekskursioon

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

16.11.2018

Sofia Hallik’u näituse eelretsenseerimine

poster

Reedel, 16. novembril 2018. a kell 14.00 toimub ARSi projektiruumis (Pärnu mnt 154, Tallinn) kunsti ja disaini eriala doktorandi Sofia Hallik’u doktoritöö loomingulise osa juurde kuuluva isikunäituse “Tangibility Matters” eelretsenseerimine.

Näitus on avatud:

15.11.2018 kell 12-18

16.11.2018 kell 12-20 (kell 18.00 toimub näituse lõpetamine)

Doktoritöö juhendajad on prof Kadri Mälk (Eesti Kunstiakadeemia) ja dr Jaak Tomberg.

Näituse eelretsensendid on dr Kärt Ojavee (Eesti Kunstiakadeemia) ja dr Raivo Kelomees (Eesti Kunstiakadeemia).

 

Ehtesari, mis on tehtud näituse jaoks doktoritöö raames, kujutab endast käsitöö ja digitaalse tootmise hübriidi. Luues ehet tunneb autor vajadust seda puudutada ja kompida, kuid 3D-printeriga tehtud objekt on tühi vorm, mis tuleb millegagi täita. Tehnoloogiamaailmas tunneb autor puudust füüsilisest kontaktist kunstiteosega, kuna CAD-programmiga töötamine ja 3D-printimine muudavad käeagakatsutavuse olemust. Just seetõttu autor kustutab prinditud objektilt digitaalsuse kihi käsitöö ja ehtekunsti traditsiooniliste võtetega. Nii tekib 3D-prinditud objektile emotsioon.

 

Näitusel välja pandud tööd on sündinud kahest vastuolulisest algest: digitaalne tootmine ja käsitöö. Need kehastavad inimese ja masina vastastikust lähedust. Teisisõnu, sel ajal, kui inimesed üha enam pöörduvad digitaalse maailma poole, muutub tehnoloogia inimlikumaks.

 

Sofia Hallik (s.1991) on ehtekunstnik ning Eesti Kunstiakadeemia doktorant. Oma doktoritöös “Hand vs. Machine: Three Methods of Jewellery Making” keskendub noor kunstnik innovatiivsetele materjalidele ja tehnoloogiatele. Enim huvitab teda, kuidas digitaalne tehnoloogia mõjutab ehtekunsti.

 

Suured tänud: Kadri Mälk, Jaak Tomberg, Oskar Narusberk, Eesti Kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti osakond, 3D Koda OÜ.

 

Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.

 

 

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

Sofia Hallik’u näituse eelretsenseerimine

Reede 16 november, 2018

poster

Reedel, 16. novembril 2018. a kell 14.00 toimub ARSi projektiruumis (Pärnu mnt 154, Tallinn) kunsti ja disaini eriala doktorandi Sofia Hallik’u doktoritöö loomingulise osa juurde kuuluva isikunäituse “Tangibility Matters” eelretsenseerimine.

Näitus on avatud:

15.11.2018 kell 12-18

16.11.2018 kell 12-20 (kell 18.00 toimub näituse lõpetamine)

Doktoritöö juhendajad on prof Kadri Mälk (Eesti Kunstiakadeemia) ja dr Jaak Tomberg.

Näituse eelretsensendid on dr Kärt Ojavee (Eesti Kunstiakadeemia) ja dr Raivo Kelomees (Eesti Kunstiakadeemia).

 

Ehtesari, mis on tehtud näituse jaoks doktoritöö raames, kujutab endast käsitöö ja digitaalse tootmise hübriidi. Luues ehet tunneb autor vajadust seda puudutada ja kompida, kuid 3D-printeriga tehtud objekt on tühi vorm, mis tuleb millegagi täita. Tehnoloogiamaailmas tunneb autor puudust füüsilisest kontaktist kunstiteosega, kuna CAD-programmiga töötamine ja 3D-printimine muudavad käeagakatsutavuse olemust. Just seetõttu autor kustutab prinditud objektilt digitaalsuse kihi käsitöö ja ehtekunsti traditsiooniliste võtetega. Nii tekib 3D-prinditud objektile emotsioon.

 

Näitusel välja pandud tööd on sündinud kahest vastuolulisest algest: digitaalne tootmine ja käsitöö. Need kehastavad inimese ja masina vastastikust lähedust. Teisisõnu, sel ajal, kui inimesed üha enam pöörduvad digitaalse maailma poole, muutub tehnoloogia inimlikumaks.

 

Sofia Hallik (s.1991) on ehtekunstnik ning Eesti Kunstiakadeemia doktorant. Oma doktoritöös “Hand vs. Machine: Three Methods of Jewellery Making” keskendub noor kunstnik innovatiivsetele materjalidele ja tehnoloogiatele. Enim huvitab teda, kuidas digitaalne tehnoloogia mõjutab ehtekunsti.

 

Suured tänud: Kadri Mälk, Jaak Tomberg, Oskar Narusberk, Eesti Kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti osakond, 3D Koda OÜ.

 

Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.

 

 

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

19.11.2018

Seminar: Using Psychoanalysis in Artistic Research

Date: November 19, 2018 at 14.00 – 17.30

Venue: Estonian Academy of Arts, Põhja pst 7, room A502

Lecturer: Pia Sivenius

 

The idea of using psychoanalysis for artistic research seems tempting for artists in various fields, designers and architects. The aim of the seminar is to introduce the cornerstones of the theories of psychoanalysis and reflect on their uses in the field of arts.

 

Pia Sivenius specialises in the French psychoanalysis theories. She has published numerous articles on the subject and translated the works of Lacan, Kristeva and Irigaray into the Finnish language. She is the long standing research coordinator in Aalto Arts (formerly University of Art and Design Helsinki) which gives her valuable insight into current artistic research.

 

 

Registration

Theseminar is open to PhD and MA students. Registration is open until16.11.

Registration form.

 

Program

14.00-15.30 seminar

15.30-16.00 break

16.00-17.30 seminar

 

This event is organised by the Graduate School of Culture Studies and Arts, supported by the ASTRA project of the Estonian Academy of Arts – EKA LOOVKÄRG (European Union, European Regional Development Fund).

 

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

Seminar: Using Psychoanalysis in Artistic Research

Esmaspäev 19 november, 2018

Date: November 19, 2018 at 14.00 – 17.30

Venue: Estonian Academy of Arts, Põhja pst 7, room A502

Lecturer: Pia Sivenius

 

The idea of using psychoanalysis for artistic research seems tempting for artists in various fields, designers and architects. The aim of the seminar is to introduce the cornerstones of the theories of psychoanalysis and reflect on their uses in the field of arts.

 

Pia Sivenius specialises in the French psychoanalysis theories. She has published numerous articles on the subject and translated the works of Lacan, Kristeva and Irigaray into the Finnish language. She is the long standing research coordinator in Aalto Arts (formerly University of Art and Design Helsinki) which gives her valuable insight into current artistic research.

 

 

Registration

Theseminar is open to PhD and MA students. Registration is open until16.11.

Registration form.

 

Program

14.00-15.30 seminar

15.30-16.00 break

16.00-17.30 seminar

 

This event is organised by the Graduate School of Culture Studies and Arts, supported by the ASTRA project of the Estonian Academy of Arts – EKA LOOVKÄRG (European Union, European Regional Development Fund).

 

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

07.11.2018 — 08.11.2018

Seminar: Ways of drifting in research through design

estonian-academy-arts-logo

Date: November 7-8, 2018

Venue: Estonian Academy of Arts, Põhja pst 7

Lecturer: Thomas Markussen

 

Research through design is about understanding how processes of designing and creating artworks can serve as the primary method of inquiry into questions relevant for art and design. Originally, the method was described by Christopher Frayling (1993) and Bruce Archer (1995), and since then many different suggestions for what the characteristics of research through design have been presented. This 2-day seminar offers PhD students visual sketching techniques and methodological tools that can be used to clarify how they practice research through design. Based on readings and the students’ position papers, we will be using visual models and diagrams to map out the role played by designerly and artistic experiments in the students’ own projects? Questions that will be addressed are: How can experiments in art and design serve as means for inquiry? How do we account for knowledge produced by these experiments? Each day will be framed by a talk that will set up a conceptual space for collective work.

 

Thomas Markussen is associate professor and co-founder of the Social Design Research Unit, at the University of Southern Denmark. In his work, Markussen focuses on how design can be used as a political and critical aesthetic practice, notably in the fields of social design, design activism and design fiction. He is one of the contributors to the recently published book Practice-based Design Research, edited by Laurene Vaughan, and has previously been head of phd education at Kolding School of Design. His other publications include journal articles such as “The disruptive aesthetics of design activism: enacting design between art and politics” (Design Issues); “Disentangling the ‘social’ in social design’s engagement with the public realm” (CoDesign); and “The politics of design activism – from impure politics to parapolitics” appearing in Routledge’s forthcoming book Design and Dissent.

Registration

Theseminar is open to PhD and MA students and researchers with ongoing research projects. Registration is open until 26.10.

Registration form.

Requirements

Particpants must submit a position paper (max 1 page) that describe their PhD project. The paper should provide understanding of the aim of the project, primary research questions, methods and the students training and background. Please send your paper to elika.kiilo@artun.eeby 30.10

As preparation for the seminar, participants will be asked to read:

Bang., A-L; Ludvigsen, M; Krogh P-G & Markussen, T. (2012):The Role of Hypothesis in Constructive Design Research. The Art of Research Conference, Aalto University, Helsinki.

Krogh, P-G; Markussen, T & Bang, A-L (2015): ICord’15 – International Conference on Research into Design, Springer Verlag.

The text will be made available upon registration.

 

Students can earn 2 credit points (ECTS) for participation.

 

Preliminary Program

 

Wednesday, Nov 7

13:00-14:00Introduction to Research through Design – a murky concept or expanding methodology?, talk by Thomas Markussen

Break

14:15-15:30 Group work – understanding the basic elements of research through design PhD projects

Break

15:45-16:30 PhD Poster exhibition

 

Thursday, Nov 8

9:30-10:30Ways of drifting – 5 methods for experimenting in research through design, talk by Thomas Markussen

Break

10:45-11:45 Group work on the role of designerly and artistic experiments in research through design PhD projects

Lunch

12:30:-13:15 Group work on the role of designerly and artistic experiments in research through design PhD projects

13:15-14:30 Collective sharing and presenting

 

This event is organised by the Graduate School of Culture Studies and Arts, supported by the ASTRA project of the Estonian Academy of Arts – EKA LOOVKÄRG (European Union, European Regional Development Fund).

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

Seminar: Ways of drifting in research through design

Kolmapäev 07 november, 2018 — Neljapäev 08 november, 2018

estonian-academy-arts-logo

Date: November 7-8, 2018

Venue: Estonian Academy of Arts, Põhja pst 7

Lecturer: Thomas Markussen

 

Research through design is about understanding how processes of designing and creating artworks can serve as the primary method of inquiry into questions relevant for art and design. Originally, the method was described by Christopher Frayling (1993) and Bruce Archer (1995), and since then many different suggestions for what the characteristics of research through design have been presented. This 2-day seminar offers PhD students visual sketching techniques and methodological tools that can be used to clarify how they practice research through design. Based on readings and the students’ position papers, we will be using visual models and diagrams to map out the role played by designerly and artistic experiments in the students’ own projects? Questions that will be addressed are: How can experiments in art and design serve as means for inquiry? How do we account for knowledge produced by these experiments? Each day will be framed by a talk that will set up a conceptual space for collective work.

 

Thomas Markussen is associate professor and co-founder of the Social Design Research Unit, at the University of Southern Denmark. In his work, Markussen focuses on how design can be used as a political and critical aesthetic practice, notably in the fields of social design, design activism and design fiction. He is one of the contributors to the recently published book Practice-based Design Research, edited by Laurene Vaughan, and has previously been head of phd education at Kolding School of Design. His other publications include journal articles such as “The disruptive aesthetics of design activism: enacting design between art and politics” (Design Issues); “Disentangling the ‘social’ in social design’s engagement with the public realm” (CoDesign); and “The politics of design activism – from impure politics to parapolitics” appearing in Routledge’s forthcoming book Design and Dissent.

Registration

Theseminar is open to PhD and MA students and researchers with ongoing research projects. Registration is open until 26.10.

Registration form.

Requirements

Particpants must submit a position paper (max 1 page) that describe their PhD project. The paper should provide understanding of the aim of the project, primary research questions, methods and the students training and background. Please send your paper to elika.kiilo@artun.eeby 30.10

As preparation for the seminar, participants will be asked to read:

Bang., A-L; Ludvigsen, M; Krogh P-G & Markussen, T. (2012):The Role of Hypothesis in Constructive Design Research. The Art of Research Conference, Aalto University, Helsinki.

Krogh, P-G; Markussen, T & Bang, A-L (2015): ICord’15 – International Conference on Research into Design, Springer Verlag.

The text will be made available upon registration.

 

Students can earn 2 credit points (ECTS) for participation.

 

Preliminary Program

 

Wednesday, Nov 7

13:00-14:00Introduction to Research through Design – a murky concept or expanding methodology?, talk by Thomas Markussen

Break

14:15-15:30 Group work – understanding the basic elements of research through design PhD projects

Break

15:45-16:30 PhD Poster exhibition

 

Thursday, Nov 8

9:30-10:30Ways of drifting – 5 methods for experimenting in research through design, talk by Thomas Markussen

Break

10:45-11:45 Group work on the role of designerly and artistic experiments in research through design PhD projects

Lunch

12:30:-13:15 Group work on the role of designerly and artistic experiments in research through design PhD projects

13:15-14:30 Collective sharing and presenting

 

This event is organised by the Graduate School of Culture Studies and Arts, supported by the ASTRA project of the Estonian Academy of Arts – EKA LOOVKÄRG (European Union, European Regional Development Fund).

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

15.10.2018 — 19.10.2018

Workshop: Smart information systems for cultural heritage

EKA_logo_gmail_50pxväike-ja-terav-1
Date and time: October: 15-19, at 9.00 – 15.45
Venue: Estonian Academy of Arts, Põhja pst 7, Tallinn, room D306 (15.-17.10), D412 (18.-19.10)

Theme
The theme of the workshop focuses on the informative systems and applications developed for documentation, management and enhancement of Cultural Heritage, including an overview on advanced methods and technologies for 3D surveying and modelling of architecture and works of art.

The lectures include an overview on tools for heritage cataloguing and dissemination through information systems, with some of the latest implementation by the scientific community. The participants will learn the basics in 3D surveying with photogrammetry, data acquisition with digital cameras, models processing and practice for the construction of a Cultural Heritage 3D digital model. Some practical exercises will be arranged to complement theoretical lectures.

Lectures will be delivered by Ph.D. Arch. Fabrizio I. Apollonio, Full Professor at the Department of Architecture University of Bologna, and Ph.D. Arch. Silvia Bertacchi, Adjunct Professor at University of Bologna.

Registration
The final registration deadline is October 11 (max 20 participants).

Registration form.

Students participating will have to bring along:
Material:
• Digital camera (Reflex)
• PC/Laptop (high performances)

Software:
• Agisoft PhotoScan Professional Edition (30-day trial at www.agisoft.ru)

Contact:
CULTHERIS2018@gmail.com

This event is organised by the Graduate School of Culture Studies and Arts, supported by the ASTRA project of the Estonian Academy of Arts – EKA LOOVKÄRG (European Union, European Regional Development Fund).

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

Workshop: Smart information systems for cultural heritage

Esmaspäev 15 oktoober, 2018 — Reede 19 oktoober, 2018

EKA_logo_gmail_50pxväike-ja-terav-1
Date and time: October: 15-19, at 9.00 – 15.45
Venue: Estonian Academy of Arts, Põhja pst 7, Tallinn, room D306 (15.-17.10), D412 (18.-19.10)

Theme
The theme of the workshop focuses on the informative systems and applications developed for documentation, management and enhancement of Cultural Heritage, including an overview on advanced methods and technologies for 3D surveying and modelling of architecture and works of art.

The lectures include an overview on tools for heritage cataloguing and dissemination through information systems, with some of the latest implementation by the scientific community. The participants will learn the basics in 3D surveying with photogrammetry, data acquisition with digital cameras, models processing and practice for the construction of a Cultural Heritage 3D digital model. Some practical exercises will be arranged to complement theoretical lectures.

Lectures will be delivered by Ph.D. Arch. Fabrizio I. Apollonio, Full Professor at the Department of Architecture University of Bologna, and Ph.D. Arch. Silvia Bertacchi, Adjunct Professor at University of Bologna.

Registration
The final registration deadline is October 11 (max 20 participants).

Registration form.

Students participating will have to bring along:
Material:
• Digital camera (Reflex)
• PC/Laptop (high performances)

Software:
• Agisoft PhotoScan Professional Edition (30-day trial at www.agisoft.ru)

Contact:
CULTHERIS2018@gmail.com

This event is organised by the Graduate School of Culture Studies and Arts, supported by the ASTRA project of the Estonian Academy of Arts – EKA LOOVKÄRG (European Union, European Regional Development Fund).

Postitas Elika Kiilo — Püsilink

23.02.2018

EESTI VABARIIK 100 AKTUS

ev100

Tähistame vaba riigi sündi Eesti Kunstiakadeemias

Eesti Kunstiakadeemia ja tema eelkäijad on meie riigi ajaloos mitmel otsustaval hetkel mänginud olulist rolli. Nii oli see Eesti Vabariigi sünni puhul 100 aastat tagasi kui selle taassünni puhul ärkamisajal ja 90-ndate alul.

Seda enam on meil põhjust tulla kokku ja ühiselt tähistada iseseisvuse ja vabaduse sündi meenutamaks Eesti Vabariigi loomisele kaasa aidanud kolleege ja Päästekomitee konspiratiivkorterit toonases EKAs.

Koguneme pidulikule aktusele 23. veebruaril kell 12.00 Estonia pst 7 hoones, ruumis 440. EKA osalusest ajaloo otsustaval hetkel räägib lektor teadur Oliver Orro.

Elagu Eesti Vabariik!

Postitas Mart Vainre — Püsilink

EESTI VABARIIK 100 AKTUS

Reede 23 veebruar, 2018

ev100

Tähistame vaba riigi sündi Eesti Kunstiakadeemias

Eesti Kunstiakadeemia ja tema eelkäijad on meie riigi ajaloos mitmel otsustaval hetkel mänginud olulist rolli. Nii oli see Eesti Vabariigi sünni puhul 100 aastat tagasi kui selle taassünni puhul ärkamisajal ja 90-ndate alul.

Seda enam on meil põhjust tulla kokku ja ühiselt tähistada iseseisvuse ja vabaduse sündi meenutamaks Eesti Vabariigi loomisele kaasa aidanud kolleege ja Päästekomitee konspiratiivkorterit toonases EKAs.

Koguneme pidulikule aktusele 23. veebruaril kell 12.00 Estonia pst 7 hoones, ruumis 440. EKA osalusest ajaloo otsustaval hetkel räägib lektor teadur Oliver Orro.

Elagu Eesti Vabariik!

Postitas Mart Vainre — Püsilink

25.08.2014

Eesti Kunstiakadeemia uue hoone arhitektuurikonkursi võitjate väljakuulutamine

Uus maja

25. augustil algusega kell 13.00 toimub Tallinnas Eesti
Arhitektuurikeskuse Arhitektuurikatlas (Põhja pst 27a) Eesti Kunstiakadeemia
uue hoone arhitektuurikonkursi võitjate väljakuulutamine. Riigi Kinnisvara AS
ja Eesti Kunstiakadeemia koostöös korraldatud arhitektuurikonkursile esitati
kokku 10 võistlustööd. Konkurssi preemiafond on kokku 40 000 eurot.

Konkursile laekunud võistlustööde hulgast tunnistati esikoha
vääriliseks ideelahendus märgusõnaga „
Linea“. Esimese koha preemia suurus on 15 000 eurot.

Teise koha vääriliseks tunnistati võistlustöö pealkirjaga
„Aletheia“. Teise koha
preemia
suurus on 10 000 eurot.

Kolmanda koha vääriliseks tunnistati võistlustöö pealkirjaga „Akadeemia“.
Kolmanda koha
preemia
suurus on 7 000 eurot.

Lisaks pälvisid ergutuspreemiad ideelahendused pealkirjaga „Imaginarium“ ja
 
Edge“. Ergutuspreemia suurus on 4000 eurot.

Konkursi eesmärgiks oli ideelahendusena luua Eesti
Kunstiakadeemiale tänapäevane, kunstikultuuri arengut ning õpetuse
sünergeetilisust toetav ja üliõpilasi ning õppejõude loominguliselt inspireeriv
ühine keskkond ajaloolises E. Habermanni projekteeritud vabrikuhoones, kus kõik
akadeemia liikmed on ühe katuse all.

Võistluse žürii hindas
lähtuvalt Kotzebue maja eripärast võistlustööde juures:

1)     Ruumilahenduse funktsionaalsust ja paindlikkust, mis arvestaks nii
Eesti Kunstiakadeemia spetsiifikat kui ka vastaks tudengite ja õppejõudude
vajadustele. Liikumisvõimaluste ja –seoste inimsõbralikkust, arvestades seoseid
nii hoone osade kui ka hoone ja ümbritseva linnaruumi vahel.

2)     Arhitektuurse terviklahenduse esinduslikkust ja sobivust XXI
sajandi kunstikõrgkoolile, lahenduse sümboolse väärtuse mõju, selle eripärasust
ja uuenduslikkust. Olemasolevate kultuuriväärtuste ja ümbritseva miljöö
tunnetust.

3)     Majanduslikult otstarbeka ehitamise (ehitusmaksumuse),
energiatõhususe, edasise ülalpidamise kulude jm praktiliste eesmärkide
arvestamist, sh olemasolevate konstruktsioonide kasutatavust edasisel
projekteerimisel ja ehitamisel.

Kavandite hindamiseks
moodustatud žüriisse kuulusid Eesti Kunstiakadeemia (EKA), Eesti Arhitektide
Liidu (EAL), Tallinna Linnaplaneerimise Ameti (TLPA) ja Riigi Kinnisvara AS-i
(RKAS) esindajad: Timo Aarmaa (RKAS), Ivar Piirsalu (RKAS), Andres Tali (EKA),
Toomas Johanson (EKA), Jaak-Adam Looveer (arhitekt, TLPA), Jaak Huimerind
(arhitekt, EAL), Tiit Trummal (arhitekt, EAL), Toomas Tammis (arhitekt, EAL),
Andres Ojari (arhitekt, EAL), Lylian Meister (varuliige, EKA), Jan Skolimowski
(varuliige, arhitekt, EAL). Võistlustööde kohta eriküsimustes hinnangu
saamiseks olid žürii töösse kaasatud asjatundjatena erialaeksperdid
Muinsuskaitseametist ja Tallinna Kultuuriväärtuste Ametist.

Peale arhitektuurikonkursi võitja
selgumist kuulutatakse välja hankemenetluse II etapp hoonekompleksi
projekteerimiseks. Projekti finantseerimiseks on kavandatud kasutada Euroopa
Liidu struktuurifondide uue perioodi rahastust ja EKA omavahendeid. Suurim osa
EKA omavahenditest tuleb Kunstiakadeemia kinnistute müügist Tallinna
kesk- ja vanalinnas Gonsiori ja Suur-Kloostri tänaval. Kokku võõrandatakse 3
kinnistut.

Eesti Kunstiakadeemia tulevases õppehoones saab olema ligikaudu 12 000
ruutmeetrit suletud netopinda. Planeeritud ajakava kohaselt on uues õppehoones
võimalik alustada tegevust 2016. aasta lõpus.

Kõigi
võistlustöödega on võimalik tutvuda alates 27. augustist kuni 14. septembrini Eesti
Kunstiakadeemia fuajees (Estonia pst 7).

Lisainfo:

Toomas Johanson

toomas.johanson@artun.ee

53429976


Postitas Neeme Lopp — Püsilink

Eesti Kunstiakadeemia uue hoone arhitektuurikonkursi võitjate väljakuulutamine

Esmaspäev 25 august, 2014

Uus maja

25. augustil algusega kell 13.00 toimub Tallinnas Eesti
Arhitektuurikeskuse Arhitektuurikatlas (Põhja pst 27a) Eesti Kunstiakadeemia
uue hoone arhitektuurikonkursi võitjate väljakuulutamine. Riigi Kinnisvara AS
ja Eesti Kunstiakadeemia koostöös korraldatud arhitektuurikonkursile esitati
kokku 10 võistlustööd. Konkurssi preemiafond on kokku 40 000 eurot.

Konkursile laekunud võistlustööde hulgast tunnistati esikoha
vääriliseks ideelahendus märgusõnaga „
Linea“. Esimese koha preemia suurus on 15 000 eurot.

Teise koha vääriliseks tunnistati võistlustöö pealkirjaga
„Aletheia“. Teise koha
preemia
suurus on 10 000 eurot.

Kolmanda koha vääriliseks tunnistati võistlustöö pealkirjaga „Akadeemia“.
Kolmanda koha
preemia
suurus on 7 000 eurot.

Lisaks pälvisid ergutuspreemiad ideelahendused pealkirjaga „Imaginarium“ ja
 
Edge“. Ergutuspreemia suurus on 4000 eurot.

Konkursi eesmärgiks oli ideelahendusena luua Eesti
Kunstiakadeemiale tänapäevane, kunstikultuuri arengut ning õpetuse
sünergeetilisust toetav ja üliõpilasi ning õppejõude loominguliselt inspireeriv
ühine keskkond ajaloolises E. Habermanni projekteeritud vabrikuhoones, kus kõik
akadeemia liikmed on ühe katuse all.

Võistluse žürii hindas
lähtuvalt Kotzebue maja eripärast võistlustööde juures:

1)     Ruumilahenduse funktsionaalsust ja paindlikkust, mis arvestaks nii
Eesti Kunstiakadeemia spetsiifikat kui ka vastaks tudengite ja õppejõudude
vajadustele. Liikumisvõimaluste ja –seoste inimsõbralikkust, arvestades seoseid
nii hoone osade kui ka hoone ja ümbritseva linnaruumi vahel.

2)     Arhitektuurse terviklahenduse esinduslikkust ja sobivust XXI
sajandi kunstikõrgkoolile, lahenduse sümboolse väärtuse mõju, selle eripärasust
ja uuenduslikkust. Olemasolevate kultuuriväärtuste ja ümbritseva miljöö
tunnetust.

3)     Majanduslikult otstarbeka ehitamise (ehitusmaksumuse),
energiatõhususe, edasise ülalpidamise kulude jm praktiliste eesmärkide
arvestamist, sh olemasolevate konstruktsioonide kasutatavust edasisel
projekteerimisel ja ehitamisel.

Kavandite hindamiseks
moodustatud žüriisse kuulusid Eesti Kunstiakadeemia (EKA), Eesti Arhitektide
Liidu (EAL), Tallinna Linnaplaneerimise Ameti (TLPA) ja Riigi Kinnisvara AS-i
(RKAS) esindajad: Timo Aarmaa (RKAS), Ivar Piirsalu (RKAS), Andres Tali (EKA),
Toomas Johanson (EKA), Jaak-Adam Looveer (arhitekt, TLPA), Jaak Huimerind
(arhitekt, EAL), Tiit Trummal (arhitekt, EAL), Toomas Tammis (arhitekt, EAL),
Andres Ojari (arhitekt, EAL), Lylian Meister (varuliige, EKA), Jan Skolimowski
(varuliige, arhitekt, EAL). Võistlustööde kohta eriküsimustes hinnangu
saamiseks olid žürii töösse kaasatud asjatundjatena erialaeksperdid
Muinsuskaitseametist ja Tallinna Kultuuriväärtuste Ametist.

Peale arhitektuurikonkursi võitja
selgumist kuulutatakse välja hankemenetluse II etapp hoonekompleksi
projekteerimiseks. Projekti finantseerimiseks on kavandatud kasutada Euroopa
Liidu struktuurifondide uue perioodi rahastust ja EKA omavahendeid. Suurim osa
EKA omavahenditest tuleb Kunstiakadeemia kinnistute müügist Tallinna
kesk- ja vanalinnas Gonsiori ja Suur-Kloostri tänaval. Kokku võõrandatakse 3
kinnistut.

Eesti Kunstiakadeemia tulevases õppehoones saab olema ligikaudu 12 000
ruutmeetrit suletud netopinda. Planeeritud ajakava kohaselt on uues õppehoones
võimalik alustada tegevust 2016. aasta lõpus.

Kõigi
võistlustöödega on võimalik tutvuda alates 27. augustist kuni 14. septembrini Eesti
Kunstiakadeemia fuajees (Estonia pst 7).

Lisainfo:

Toomas Johanson

toomas.johanson@artun.ee

53429976


Postitas Neeme Lopp — Püsilink