AksessuaaridisainAnimatsioonArhitektuur ja linnaplaneerimineArhitektuuriteaduskondAvatud akadeemiaDesign and Technology FuturesDisain ja innovatsioonDisainiteaduskondDoktorikoolDoktorikoolEhte- ja sepakunstErialadERKI MoeshowFotograafiaGaleriiGraafikaGraafiline disainHaldusosakond ja töökojadInstallatsioon ja skulptuurIT osakondJätkusuutliku disaini laborJoonistamineKaasaegne kunstKeraamikaKlaasKommunikatsiooniosakondKunstiharidusKunstiteadus ja visuaalkultuurKunstikultuuri teaduskondMaalMoedisainMuinsuskaitse ja konserveerimineMuuseumÕppeosakondRaamatukoguRahandusosakondRektoraatSisearhitektuurStsenograafiaTasapinnaliste tehnoloogiate tehnokeskusTeadus- ja arendusosakondTegevuskunstTekstiilidisainTootedisainTugistruktuuridÜliõpilasesindusUncategorizedUrbanistikaUusmeediaVabade kunstide teaduskondVälissuhete osakond
Tartu Ülikooli piduliku sümboolika kavandikonkurss
30.01.2019 — 30.01.2018
Tartu Ülikooli piduliku sümboolika kavandikonkurss
Ehte- ja sepakunst
Tartu Ülikool kuulutab välja kavandikonkursi rektori ametiraha, ülikooli medalite (suur medal, väike medal, audoktori medal, auliikme medal ja Skytte medal) ning aumärgi kujunduse saamiseks.
Rektori ametiraha, medalite ja aumärgi kujunduse üldised põhimõtted:
- ametiraha, medalid ja aumärk vastavad Tartu Ülikooli identiteedi lähtekohtadele;
- kujundus peab ajaproovile vastu;
- rektori ametiraha, suur medal, väike medal ja aumärk moodustavad ühtse stiiliga terviku;
- läbivate kujunduselementidena kasutatakse ülikooli peahoone fassaadi või portaali kui üldtuntud märksümbolit, teksti „UNIVERSITAS TARTUENSIS“ ja ülikooli asutamise aastat 1632;
- medalite ja aumärgi kujundus väljendab nende statuutide põhimõtteid;
- ametiraha, medalite ja aumärgi materjal on vastavuses nende sisulise väärtusega.
Rektori ametiraha kujunduse alused:
- lähtutakse ülikooli ja akadeemilist vaimsust väljendavatest sümbolitest, mitte parajasti kehtivast ülikooli struktuurist;
- ametiraha põhimaterjal on hõbe, lisaks võib kasutada ka teisi materjale.
Rektori ametiraha põhiosad:
- esiosa keskelement;
- küljeketid;
- tugikett (kuklatagune);
- tagaosa keskelement.
Rektori ametiraha mõõtmed:
- pikkus (esi- ja tagaosa kokku) kuni 60 cm, kusjuures võimalik on lühendamine ja pikendamine mõne sentimeetri ulatuses;
- küljeketi laius vähemalt 3 cm, kuid kooskõlas keskelemendi proportsioonidega;
- tugiketi pikkus 16–19 cm.
Rektori ametiraha, ülikooli medalite ja aumärgi kavandid tuleb esitada komplektina (kokku seitse kavandit). Esitamise tähtpäev on 30. jaanuar 2019.
Kavandid ja teostuse hinnapakkumus esitada märgusõnaga ümbrikus Tartu Ülikooli akadeemilisele sekretärile aadressil Ülikooli 18–138, 50090 Tartu. Autori nimi lisada suletud ümbrikusse.
Kavandid esitada pinnalise lahendusena mõõtkavas 1 : 1, näidates ära kõrgused ja paksused ning kasutatavad materjalid. Soovi korral võib lisada kavandite digitaalsed kujutised.
Võidukavandid valib komisjon, kuhu kuuluvadTartu Ülikooli rektor, professor Juhan Maiste, professor Kadri Mälk, lektor Eilve Manglus ja üliõpilaste esindaja.
Preemia väljavalitud kavandite eest on 10 000 eurot ja summa jaotumise võidutööde vahel otsustab komisjon.
Võidukavandite autori(te)ga sõlmitakse leping rektori ametiraha ja medalite valmistamiseks.
Rektori ametiraha ja medalite ülikoolile üleandmise tähtpäev on 1. oktoober 2019.
Lisateave:
Andres Soosaar
Tartu Ülikooli akadeemiline sekretär
737 5605, andres.soosaar@ut.ee
¤ Tartu Ülikooli põhikiri
¤ Tartu Ülikooli arengukava aastateks 2015-2020 (sisaldab ülikooli missiooni, põhiväärtusi ja visiooni)
¤ Tartu Ülikooli suure medali statuut
¤ Tartu Ülikooli väikese medali statuut
¤ Tartu Ülikooli aumärgi statuut
¤ Tartu Ülikooli audoktori statuut
¤ Tartu Ülikooli auliikme statuut
Postitas Mart Vainre — Püsilink
Tartu Ülikooli piduliku sümboolika kavandikonkurss
Kolmapäev 30 jaanuar, 2019 — Teisipäev 30 jaanuar, 2018
Ehte- ja sepakunst
Tartu Ülikool kuulutab välja kavandikonkursi rektori ametiraha, ülikooli medalite (suur medal, väike medal, audoktori medal, auliikme medal ja Skytte medal) ning aumärgi kujunduse saamiseks.
Rektori ametiraha, medalite ja aumärgi kujunduse üldised põhimõtted:
- ametiraha, medalid ja aumärk vastavad Tartu Ülikooli identiteedi lähtekohtadele;
- kujundus peab ajaproovile vastu;
- rektori ametiraha, suur medal, väike medal ja aumärk moodustavad ühtse stiiliga terviku;
- läbivate kujunduselementidena kasutatakse ülikooli peahoone fassaadi või portaali kui üldtuntud märksümbolit, teksti „UNIVERSITAS TARTUENSIS“ ja ülikooli asutamise aastat 1632;
- medalite ja aumärgi kujundus väljendab nende statuutide põhimõtteid;
- ametiraha, medalite ja aumärgi materjal on vastavuses nende sisulise väärtusega.
Rektori ametiraha kujunduse alused:
- lähtutakse ülikooli ja akadeemilist vaimsust väljendavatest sümbolitest, mitte parajasti kehtivast ülikooli struktuurist;
- ametiraha põhimaterjal on hõbe, lisaks võib kasutada ka teisi materjale.
Rektori ametiraha põhiosad:
- esiosa keskelement;
- küljeketid;
- tugikett (kuklatagune);
- tagaosa keskelement.
Rektori ametiraha mõõtmed:
- pikkus (esi- ja tagaosa kokku) kuni 60 cm, kusjuures võimalik on lühendamine ja pikendamine mõne sentimeetri ulatuses;
- küljeketi laius vähemalt 3 cm, kuid kooskõlas keskelemendi proportsioonidega;
- tugiketi pikkus 16–19 cm.
Rektori ametiraha, ülikooli medalite ja aumärgi kavandid tuleb esitada komplektina (kokku seitse kavandit). Esitamise tähtpäev on 30. jaanuar 2019.
Kavandid ja teostuse hinnapakkumus esitada märgusõnaga ümbrikus Tartu Ülikooli akadeemilisele sekretärile aadressil Ülikooli 18–138, 50090 Tartu. Autori nimi lisada suletud ümbrikusse.
Kavandid esitada pinnalise lahendusena mõõtkavas 1 : 1, näidates ära kõrgused ja paksused ning kasutatavad materjalid. Soovi korral võib lisada kavandite digitaalsed kujutised.
Võidukavandid valib komisjon, kuhu kuuluvadTartu Ülikooli rektor, professor Juhan Maiste, professor Kadri Mälk, lektor Eilve Manglus ja üliõpilaste esindaja.
Preemia väljavalitud kavandite eest on 10 000 eurot ja summa jaotumise võidutööde vahel otsustab komisjon.
Võidukavandite autori(te)ga sõlmitakse leping rektori ametiraha ja medalite valmistamiseks.
Rektori ametiraha ja medalite ülikoolile üleandmise tähtpäev on 1. oktoober 2019.
Lisateave:
Andres Soosaar
Tartu Ülikooli akadeemiline sekretär
737 5605, andres.soosaar@ut.ee
¤ Tartu Ülikooli põhikiri
¤ Tartu Ülikooli arengukava aastateks 2015-2020 (sisaldab ülikooli missiooni, põhiväärtusi ja visiooni)
¤ Tartu Ülikooli suure medali statuut
¤ Tartu Ülikooli väikese medali statuut
¤ Tartu Ülikooli aumärgi statuut
¤ Tartu Ülikooli audoktori statuut
¤ Tartu Ülikooli auliikme statuut
Postitas Mart Vainre — Püsilink
16.10.2018
Liikuva figuuri joonistamine
Joonistamise töötoas keskendume figuuri liikumise visandamisele ning uurime, kuidas kasutada mälu liigutuste, žestide ja oleku jäädvustamisel. Lisaks õpime kasutama lihtsaid ja kiireid võtteid, kuidas figuuri proportsioone märgata. Vajalikud materjalid on kursuse hinnas ja kohapeal olemas.
Postitas Elise Eimre — Püsilink
Liikuva figuuri joonistamine
Teisipäev 16 oktoober, 2018
Joonistamise töötoas keskendume figuuri liikumise visandamisele ning uurime, kuidas kasutada mälu liigutuste, žestide ja oleku jäädvustamisel. Lisaks õpime kasutama lihtsaid ja kiireid võtteid, kuidas figuuri proportsioone märgata. Vajalikud materjalid on kursuse hinnas ja kohapeal olemas.
Postitas Elise Eimre — Püsilink
04.10.2018
Avatud Loeng, arhitektuur: Jason Hilgefort
Arhitektuur ja linnaplaneerimine
Neljapäeval, 4. oktoobril algusega kell 18.00 toimub Eesti Kunstiakadeemia suures saalis (Põhja pst 7) Hollandis ja Hong Kongis tegutseva urbanist-arhitekti Jason Hilgeforti avalik loeng. Hilgefort keskendub oma töös eelkõige tuleviku kübermaailmale ja sellele, kuidas nüüdistehnoloogiad võiksid muuta linnaplaneerimist. Hilgefort tuleb Tallinnasse esinema EKA arhitektuuriteaduskonna Avatud Loengute sarja raames – loengud toimuvad neljapäeviti iga kahe nädala tagant, on inglise keeles ning tasuta.
Jason Hilgefort on FUTURE+ ja Aformal Academy asutajaliige ning Land+Civilization Compositions kaasasutaja. Tema projektide fookus on võimalikel tulevikustsenaariumidel, mida nüüdistehnoloogia, rahvusvahelised suhted ja kliimamuutused võivad meie linnaplaneerimises esile kutsuda. Hilgeforti juhitud mõttekojad tegutsevad nõuandjatena sellistes suurlinnades nagu Hong Kong ja Shenzhen Hiinas ning kiirelt arenevates Euroopa pealinnades. Hilgefort õppis linnaplaneerimist ja disaini Cincinnati Ülikoolis (USA) ja arhitektuuri Briti Columbia Ülikoolis Vancouveris (Kanada). Tal on töökogemus maailma erinevatest nurkadest alustades New Yorgist (Ehrenkrantz Eckstut and Kuhn) ja Los Angelesest (Behnisch Architekten) ja lõpetades Mumbaiga (Rahul Mehrotra). Aastatel 2000 kuni 2004 töötas ta linnaplaneerija ja innovaatori Peter Calthorpe’i juures.
Oma loengus pealkirjaga “Hajusad infrastruktuurid uuetele ühiselt loodud linnadele” räägib Hilgefort sellest, kuidas linnad olid alguses lihtsalt indiviidide kogumid, kes jagasid ühiseid elemente, aga pikkamööda on need arenenud ja endasse hõlmanud megageopoliitilisi võrgustikke. Võrgustikke, mida iseloomustavad suured ja kõikehõlmavad riigi ja erasektori poolt ehitatud keskkonnad. Hajutatud ja liikuvate infrastruktuursete elementide (mobiiltelefonid, droonid jmt) esiletõus ja levik, on meid aga viinud murrangulise hetkeni – olukorrani, kus inimeste eluolu sõltuvus ülevalt alla juhitud elukorraldusest on muutunud küsitavaks. Hilgefort leiab, et uuel kujul, vastastikku sõltuv individuaalsus on muutunud võimalikuks.
Töötades alates 2007. aastast rahvusvahelises linnaplaneerimise ja maastikuarhitektuuri büroos Maxwan A+U, oli ta seotud selliste projektidega nagu A101 Moskvas, Rotterdami kesklinna planeering ja Barking Riverside Londonis. Hilgeforti juhtimisel võitis büroo mitmeid arhitektuurivõistlusi – Helsingis, Baselis, Kiievis, Hannoveris, Ostravas, Magdeburgis ja Kaunases. Samasse aega langes ka üle-euroopalise linnaplaneerimise ja arhitektuuri ideevõistluse Europan 11 võit Viinis.
Hilgeforti kaasasutatud büroo Land+Civilization Compositions tegeleb ehitatud vormidega seotud teemadega alates teadusuuringutest kuni lõpliku disainini. Büroo hinnangul elame me ajal, mil (linna)ehituslike valdkondade omavahelised suhted üha tihenevad, samal ajal kui nende erinevused üha rohkem hägustuvad. Glokaalne majandus ning järjest rohkem teemaks muutuvad sotsiaal- ja keskkonnaprobleemid tingivad uute prioriteetide esiletõusu. Tekkimas on uus generatsioon linnaruumist mõtlejaid, kelle jaoks ‘protsess’ on muutumas tähtsamaks kui ‘lõpptoode’.
Kuulama on oodatud kõikide Eesti koolide tudengid – olgu siis arhitektuuri, urbanistika, sisearhitektuuri või ka robootika, programmeerimise, disaini ning vabade kunstide valdkonnast; samuti tegutsevad arhitektid, õppejõud ning lihtsalt arhitektuuri- ja ruumihuvilised – eriti aga kõik, kes kaaluvad tulevikus arhitektuuri õppima asumist. Avatud loengud on alati tasuta ja inglise keeles.
EKA arhitektuuri ja linnaplaneerimise osakond on arhitektuuri avatud loenguid korraldanud 2012. aastast alates – igal õppeaastal astub Tallinnas erialase publiku ette kümmekond valdkonna omanäolist praktikut ja hinnatud teoreetikut. EKA arhitektuuriteaduskond on Eesti arhitektuurihariduse keskpunkt ja olulisim kompetentsikeskus kõigis tehiskeskkonda loovates distsipliinides, hõlmates sisearhitektuuri, arhitektuuri ja linnaplaneerimise valdkonda.
Loengusarja toetab Eesti Kultuurkapital. Jason Hilgeforti loeng on osa Future Architecture programmist. Tegu on innovatsiooni ning eksperimenteerimist edendava programmiga, mis tutvustab arhitektuuri ja Euroopa linnu lähitulevikus kujundama hakkavat noort põlvkonda. Täpsem info: http://futurearchitectureplatform.org.
Kuraatorid: Sille Pihlak, Johan Tali
www.avatudloengud.ee
https://www.facebook.com/EKAarhitektuur/
Lisainfo:
Pille Epner
E-post: arhitektuur@artun.ee
Tel. +372 642 0071
Postitas Triin Männik — Püsilink
Avatud Loeng, arhitektuur: Jason Hilgefort
Neljapäev 04 oktoober, 2018
Arhitektuur ja linnaplaneerimine
Neljapäeval, 4. oktoobril algusega kell 18.00 toimub Eesti Kunstiakadeemia suures saalis (Põhja pst 7) Hollandis ja Hong Kongis tegutseva urbanist-arhitekti Jason Hilgeforti avalik loeng. Hilgefort keskendub oma töös eelkõige tuleviku kübermaailmale ja sellele, kuidas nüüdistehnoloogiad võiksid muuta linnaplaneerimist. Hilgefort tuleb Tallinnasse esinema EKA arhitektuuriteaduskonna Avatud Loengute sarja raames – loengud toimuvad neljapäeviti iga kahe nädala tagant, on inglise keeles ning tasuta.
Jason Hilgefort on FUTURE+ ja Aformal Academy asutajaliige ning Land+Civilization Compositions kaasasutaja. Tema projektide fookus on võimalikel tulevikustsenaariumidel, mida nüüdistehnoloogia, rahvusvahelised suhted ja kliimamuutused võivad meie linnaplaneerimises esile kutsuda. Hilgeforti juhitud mõttekojad tegutsevad nõuandjatena sellistes suurlinnades nagu Hong Kong ja Shenzhen Hiinas ning kiirelt arenevates Euroopa pealinnades. Hilgefort õppis linnaplaneerimist ja disaini Cincinnati Ülikoolis (USA) ja arhitektuuri Briti Columbia Ülikoolis Vancouveris (Kanada). Tal on töökogemus maailma erinevatest nurkadest alustades New Yorgist (Ehrenkrantz Eckstut and Kuhn) ja Los Angelesest (Behnisch Architekten) ja lõpetades Mumbaiga (Rahul Mehrotra). Aastatel 2000 kuni 2004 töötas ta linnaplaneerija ja innovaatori Peter Calthorpe’i juures.
Oma loengus pealkirjaga “Hajusad infrastruktuurid uuetele ühiselt loodud linnadele” räägib Hilgefort sellest, kuidas linnad olid alguses lihtsalt indiviidide kogumid, kes jagasid ühiseid elemente, aga pikkamööda on need arenenud ja endasse hõlmanud megageopoliitilisi võrgustikke. Võrgustikke, mida iseloomustavad suured ja kõikehõlmavad riigi ja erasektori poolt ehitatud keskkonnad. Hajutatud ja liikuvate infrastruktuursete elementide (mobiiltelefonid, droonid jmt) esiletõus ja levik, on meid aga viinud murrangulise hetkeni – olukorrani, kus inimeste eluolu sõltuvus ülevalt alla juhitud elukorraldusest on muutunud küsitavaks. Hilgefort leiab, et uuel kujul, vastastikku sõltuv individuaalsus on muutunud võimalikuks.
Töötades alates 2007. aastast rahvusvahelises linnaplaneerimise ja maastikuarhitektuuri büroos Maxwan A+U, oli ta seotud selliste projektidega nagu A101 Moskvas, Rotterdami kesklinna planeering ja Barking Riverside Londonis. Hilgeforti juhtimisel võitis büroo mitmeid arhitektuurivõistlusi – Helsingis, Baselis, Kiievis, Hannoveris, Ostravas, Magdeburgis ja Kaunases. Samasse aega langes ka üle-euroopalise linnaplaneerimise ja arhitektuuri ideevõistluse Europan 11 võit Viinis.
Hilgeforti kaasasutatud büroo Land+Civilization Compositions tegeleb ehitatud vormidega seotud teemadega alates teadusuuringutest kuni lõpliku disainini. Büroo hinnangul elame me ajal, mil (linna)ehituslike valdkondade omavahelised suhted üha tihenevad, samal ajal kui nende erinevused üha rohkem hägustuvad. Glokaalne majandus ning järjest rohkem teemaks muutuvad sotsiaal- ja keskkonnaprobleemid tingivad uute prioriteetide esiletõusu. Tekkimas on uus generatsioon linnaruumist mõtlejaid, kelle jaoks ‘protsess’ on muutumas tähtsamaks kui ‘lõpptoode’.
Kuulama on oodatud kõikide Eesti koolide tudengid – olgu siis arhitektuuri, urbanistika, sisearhitektuuri või ka robootika, programmeerimise, disaini ning vabade kunstide valdkonnast; samuti tegutsevad arhitektid, õppejõud ning lihtsalt arhitektuuri- ja ruumihuvilised – eriti aga kõik, kes kaaluvad tulevikus arhitektuuri õppima asumist. Avatud loengud on alati tasuta ja inglise keeles.
EKA arhitektuuri ja linnaplaneerimise osakond on arhitektuuri avatud loenguid korraldanud 2012. aastast alates – igal õppeaastal astub Tallinnas erialase publiku ette kümmekond valdkonna omanäolist praktikut ja hinnatud teoreetikut. EKA arhitektuuriteaduskond on Eesti arhitektuurihariduse keskpunkt ja olulisim kompetentsikeskus kõigis tehiskeskkonda loovates distsipliinides, hõlmates sisearhitektuuri, arhitektuuri ja linnaplaneerimise valdkonda.
Loengusarja toetab Eesti Kultuurkapital. Jason Hilgeforti loeng on osa Future Architecture programmist. Tegu on innovatsiooni ning eksperimenteerimist edendava programmiga, mis tutvustab arhitektuuri ja Euroopa linnu lähitulevikus kujundama hakkavat noort põlvkonda. Täpsem info: http://futurearchitectureplatform.org.
Kuraatorid: Sille Pihlak, Johan Tali
www.avatudloengud.ee
https://www.facebook.com/EKAarhitektuur/
Lisainfo:
Pille Epner
E-post: arhitektuur@artun.ee
Tel. +372 642 0071
Postitas Triin Männik — Püsilink
15.10.2018 — 19.10.2018
Workshop: Smart information systems for cultural heritage
Disainiteaduskond
Date and time: October: 15-19, at 9.00 – 15.45
Venue: Estonian Academy of Arts, Põhja pst 7, Tallinn, room D306 (15.-17.10), D412 (18.-19.10)
Theme
The theme of the workshop focuses on the informative systems and applications developed for documentation, management and enhancement of Cultural Heritage, including an overview on advanced methods and technologies for 3D surveying and modelling of architecture and works of art.
The lectures include an overview on tools for heritage cataloguing and dissemination through information systems, with some of the latest implementation by the scientific community. The participants will learn the basics in 3D surveying with photogrammetry, data acquisition with digital cameras, models processing and practice for the construction of a Cultural Heritage 3D digital model. Some practical exercises will be arranged to complement theoretical lectures.
Lectures will be delivered by Ph.D. Arch. Fabrizio I. Apollonio, Full Professor at the Department of Architecture University of Bologna, and Ph.D. Arch. Silvia Bertacchi, Adjunct Professor at University of Bologna.
Registration
The final registration deadline is October 11 (max 20 participants).
Students participating will have to bring along:
Material:
• Digital camera (Reflex)
• PC/Laptop (high performances)
Software:
• Agisoft PhotoScan Professional Edition (30-day trial at www.agisoft.ru)
Contact:
CULTHERIS2018@gmail.com
This event is organised by the Graduate School of Culture Studies and Arts, supported by the ASTRA project of the Estonian Academy of Arts – EKA LOOVKÄRG (European Union, European Regional Development Fund).
Postitas Elika Kiilo — Püsilink
Workshop: Smart information systems for cultural heritage
Esmaspäev 15 oktoober, 2018 — Reede 19 oktoober, 2018
Disainiteaduskond
Date and time: October: 15-19, at 9.00 – 15.45
Venue: Estonian Academy of Arts, Põhja pst 7, Tallinn, room D306 (15.-17.10), D412 (18.-19.10)
Theme
The theme of the workshop focuses on the informative systems and applications developed for documentation, management and enhancement of Cultural Heritage, including an overview on advanced methods and technologies for 3D surveying and modelling of architecture and works of art.
The lectures include an overview on tools for heritage cataloguing and dissemination through information systems, with some of the latest implementation by the scientific community. The participants will learn the basics in 3D surveying with photogrammetry, data acquisition with digital cameras, models processing and practice for the construction of a Cultural Heritage 3D digital model. Some practical exercises will be arranged to complement theoretical lectures.
Lectures will be delivered by Ph.D. Arch. Fabrizio I. Apollonio, Full Professor at the Department of Architecture University of Bologna, and Ph.D. Arch. Silvia Bertacchi, Adjunct Professor at University of Bologna.
Registration
The final registration deadline is October 11 (max 20 participants).
Students participating will have to bring along:
Material:
• Digital camera (Reflex)
• PC/Laptop (high performances)
Software:
• Agisoft PhotoScan Professional Edition (30-day trial at www.agisoft.ru)
Contact:
CULTHERIS2018@gmail.com
This event is organised by the Graduate School of Culture Studies and Arts, supported by the ASTRA project of the Estonian Academy of Arts – EKA LOOVKÄRG (European Union, European Regional Development Fund).
Postitas Elika Kiilo — Püsilink
08.10.2018
Disainiteaduskonna avatud loeng: Disainibüroo Form Us With Love
Disainiteaduskond
Esmaspäeval, 8. oktoobril 2018 algusega kell 16:00 annab Eesti Kunstiakadeemia auditooriumis (Põhja pst 7, A-101) loengu Stockholmi disainibüroo Form Us With Love (FUWL).
Avatud loeng Design Real Change (Disain tõelise muutuse nimel) keskendub disainerite ette kerkinud vajadusele ümber mõtestada oma senised eesmärgid. FUWL toob välja viis disainibüroos igapäevaselt rakendatavat alusprintsiipi – uuenduslikkus, jätkusuutlikkus, skaleeritavus, tööstuslik toodetavus ja ajatus – millest sotsiaalselt vastutustundlik disain peaks lähtuma. Oma loengus keskendub FUWL sellele, kuidas jätkusuutlikkus on muutunud idealistlikkuse küsimustest paratamatuseks.
From Us With Loveon Stockholmis asuv interdistsiplinaarne disaini-, sisearhitektuuri- ja konsultatsioonibüroo, mille asutasid 2005. aastal disainerid Jonas Pettersson, Johan Löfgren ja Petrus Palmer. Varasemalt on FUWL teinud koostööd ja toonud disainivaate sisse selliste ettevõtete tootearendusse nagu näiteks Ikea, Muuto, Absolut, Cappellini, ateljé Lyktan, Design House Stockholm ja hem, teiste hulgas. FUWL on valitud äriajakirja Fast Company poolt 50 mõjukaima disainibüroo hulka ning tunnustatud Young Swedish Design Awards, Stora Dessign Priset, iF Communication Design Award, Red Dot ja Wallpaper Magazine Award disainiauhindadega.
Rohkem infot:
Anna-Liisa Laarits
Tootedisaini osakonna projektide koordinaator
anna-liisa.laarits@artun.ee
Postitas EKA DT — Püsilink
Disainiteaduskonna avatud loeng: Disainibüroo Form Us With Love
Esmaspäev 08 oktoober, 2018
Disainiteaduskond
Esmaspäeval, 8. oktoobril 2018 algusega kell 16:00 annab Eesti Kunstiakadeemia auditooriumis (Põhja pst 7, A-101) loengu Stockholmi disainibüroo Form Us With Love (FUWL).
Avatud loeng Design Real Change (Disain tõelise muutuse nimel) keskendub disainerite ette kerkinud vajadusele ümber mõtestada oma senised eesmärgid. FUWL toob välja viis disainibüroos igapäevaselt rakendatavat alusprintsiipi – uuenduslikkus, jätkusuutlikkus, skaleeritavus, tööstuslik toodetavus ja ajatus – millest sotsiaalselt vastutustundlik disain peaks lähtuma. Oma loengus keskendub FUWL sellele, kuidas jätkusuutlikkus on muutunud idealistlikkuse küsimustest paratamatuseks.
From Us With Loveon Stockholmis asuv interdistsiplinaarne disaini-, sisearhitektuuri- ja konsultatsioonibüroo, mille asutasid 2005. aastal disainerid Jonas Pettersson, Johan Löfgren ja Petrus Palmer. Varasemalt on FUWL teinud koostööd ja toonud disainivaate sisse selliste ettevõtete tootearendusse nagu näiteks Ikea, Muuto, Absolut, Cappellini, ateljé Lyktan, Design House Stockholm ja hem, teiste hulgas. FUWL on valitud äriajakirja Fast Company poolt 50 mõjukaima disainibüroo hulka ning tunnustatud Young Swedish Design Awards, Stora Dessign Priset, iF Communication Design Award, Red Dot ja Wallpaper Magazine Award disainiauhindadega.
Rohkem infot:
Anna-Liisa Laarits
Tootedisaini osakonna projektide koordinaator
anna-liisa.laarits@artun.ee
Postitas EKA DT — Püsilink
05.10.2018
Tuntud leedu kunstnik Deimantas Narkevičius tutvustab oma loomingut
Avatud loeng toimub 5. oktoobril kell 16.00 -17.30, EKA ruumis A302.
Deimantas Narkevičius (1964, Leedu) on kunstnik, kes elab ja töötab Vilniuses. Ta õppis Vilniuse Kunstiakadeemias skulptuuri, kuid tema loomingu peamiseks meediumiks on juba üheksakümnendate keskpaigast alates narratiivne film ja video. Kunstniku tähelepanu keskpunktis on ajaloo ja mälu protsesside uurimine, kusjuures ajalugu võib tema loomingu kontekstis käsitelda nii metodoloogiana(distsipliin) kui ka peamise uurimisainena (teema). Oma loomingus uurib Narkevičius isiklike mälestuste suhet poliitilise ajalooga, eriti oma kodumaal Leedus. Narkevičiuse filmid, kus ta sageli (taas)kasutab dokumentaalseid arhiivisalvestisi, kaadritagust häält, intervjueerimist, sündmuste taasesitamise ja -kehastamise võtteid ning leitud fotosid, allutavad ajaloolised sündmused kino narratiivsele struktuurile.
Kontakt:
Anders Härm
anders.harm@artun.ee
Postitas Mart Vainre — Püsilink
Tuntud leedu kunstnik Deimantas Narkevičius tutvustab oma loomingut
Reede 05 oktoober, 2018
Avatud loeng toimub 5. oktoobril kell 16.00 -17.30, EKA ruumis A302.
Deimantas Narkevičius (1964, Leedu) on kunstnik, kes elab ja töötab Vilniuses. Ta õppis Vilniuse Kunstiakadeemias skulptuuri, kuid tema loomingu peamiseks meediumiks on juba üheksakümnendate keskpaigast alates narratiivne film ja video. Kunstniku tähelepanu keskpunktis on ajaloo ja mälu protsesside uurimine, kusjuures ajalugu võib tema loomingu kontekstis käsitelda nii metodoloogiana(distsipliin) kui ka peamise uurimisainena (teema). Oma loomingus uurib Narkevičius isiklike mälestuste suhet poliitilise ajalooga, eriti oma kodumaal Leedus. Narkevičiuse filmid, kus ta sageli (taas)kasutab dokumentaalseid arhiivisalvestisi, kaadritagust häält, intervjueerimist, sündmuste taasesitamise ja -kehastamise võtteid ning leitud fotosid, allutavad ajaloolised sündmused kino narratiivsele struktuurile.
Kontakt:
Anders Härm
anders.harm@artun.ee
Postitas Mart Vainre — Püsilink
28.09.2018 — 16.09.2018
HANNA HANSEL HOP galeriis
Ehte- ja sepakunst
Reedel, 28. septembril kell 18.00 avatakse HOP galeriis kahe noore ehtekunstniku Hanna-Maria Vanaküla ja Hansel Tai ühisnäitus.
Hanna-Maria (1987) on Eestist pärit ehtekunstnik ja optometrist. Hetkel on ta lõpetamas oma magistratuuriõpinguid Eesti Kunstiakadeemias ehte- ja sepakunsti erialal.
Hansel (1994) on Eestis resideeruv Hiinast pärit kunstnik ja disainer. Ta on omandanud bakalaureuse kraadi Beijing´is CAFA Ülikoolis (Central Academy of Fine Arts, 2016).
2017 pälvis Hanna-Maria Noor Ehe stipendiumi ja 2018 oli Hansel nomineeritud finalist konkursil Amberif Design Award.
Ehtekunstnik Tanel Veenre kirjutab Hanna Hanseli näituse saateks:
Kas Hanseli ja Hanna maakera on lapik või ümar?
Need maailmad on korraga nii lapikud kui ümarad. Kord tundub, et oled jõudnud äärele, kust pole muud kui – auuuuuuuuuuu – kukkumine galaktilisse sügavikku. Kuid siis näed tuuma tugevust ja tõmmet, naba on kenasti paigas, kõik tundub pöörlevat ümber telje. Hansa ja Hanna nabade ristumiskohas on POP – soov puistata oma südant puhastatud kujunditega.
Hanseli naba on äärmises kultiveerituses. Tema loomingus on loomulikkus varjutatud kehakultuse, deformatsiooni, subkultuuriliste märkide ja kõrgläikese metalliga. Samas on pursete jäljed lihtsalt valtsitud lastes kunstniku käe asemel rääkida füüsikasedustel ja valtsmasinal. Kuid keerukad konstruktsioonid ja niburõngad on tirinud kujundi taas (sub)kultuursesse ruumi. Hansel on ratsionaalselt irratsionaalne – tema looduse toonid on krutitud kõige võõristavama futuristliku lõikava roheliseni. Kuid kui mõtlema hakata siis pole see loodus nii maheroheline ühti – sarnast käredat übermetallikut võib näha ka mardikate kuubedel. Nii on Hanseli Prints Albert korraga nii muinasjutuprints kui genitaalne ekshibitsionist.
Hanna naba on fookuses. Olles liikunud lihtsusse ja täpsusse on ta jõudnud minimaalsete kompadeni prilliläätsedest. Kuigi akrüülklaasi graveerimine ning eriti selle poleerimine on äärmine kannatlikkuse proov – on tulemus digitaaselt kerge. Inimeseks olemise paineid asendab jahe kalkuleeritus. Terastross giljotiinina ühendamas ümarust. Napp ja lõikavalt täpne. Sõnad on üleliigsed.
Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.
Näitusi Hop galeriis toetavad Eesti Kultuuriministeerium ja Eesti Kultuurkapital.
Lisainfo:
Maria Valdma
HOP galerii
Hobusepea 2
10133 Tallinn
tel: +372 6462887
gsm: +372 5112350
e-mail: www.eaa.ee/hop
Postitas Liina Lelov — Püsilink
HANNA HANSEL HOP galeriis
Reede 28 september, 2018 — Pühapäev 16 september, 2018
Ehte- ja sepakunst
Reedel, 28. septembril kell 18.00 avatakse HOP galeriis kahe noore ehtekunstniku Hanna-Maria Vanaküla ja Hansel Tai ühisnäitus.
Hanna-Maria (1987) on Eestist pärit ehtekunstnik ja optometrist. Hetkel on ta lõpetamas oma magistratuuriõpinguid Eesti Kunstiakadeemias ehte- ja sepakunsti erialal.
Hansel (1994) on Eestis resideeruv Hiinast pärit kunstnik ja disainer. Ta on omandanud bakalaureuse kraadi Beijing´is CAFA Ülikoolis (Central Academy of Fine Arts, 2016).
2017 pälvis Hanna-Maria Noor Ehe stipendiumi ja 2018 oli Hansel nomineeritud finalist konkursil Amberif Design Award.
Ehtekunstnik Tanel Veenre kirjutab Hanna Hanseli näituse saateks:
Kas Hanseli ja Hanna maakera on lapik või ümar?
Need maailmad on korraga nii lapikud kui ümarad. Kord tundub, et oled jõudnud äärele, kust pole muud kui – auuuuuuuuuuu – kukkumine galaktilisse sügavikku. Kuid siis näed tuuma tugevust ja tõmmet, naba on kenasti paigas, kõik tundub pöörlevat ümber telje. Hansa ja Hanna nabade ristumiskohas on POP – soov puistata oma südant puhastatud kujunditega.
Hanseli naba on äärmises kultiveerituses. Tema loomingus on loomulikkus varjutatud kehakultuse, deformatsiooni, subkultuuriliste märkide ja kõrgläikese metalliga. Samas on pursete jäljed lihtsalt valtsitud lastes kunstniku käe asemel rääkida füüsikasedustel ja valtsmasinal. Kuid keerukad konstruktsioonid ja niburõngad on tirinud kujundi taas (sub)kultuursesse ruumi. Hansel on ratsionaalselt irratsionaalne – tema looduse toonid on krutitud kõige võõristavama futuristliku lõikava roheliseni. Kuid kui mõtlema hakata siis pole see loodus nii maheroheline ühti – sarnast käredat übermetallikut võib näha ka mardikate kuubedel. Nii on Hanseli Prints Albert korraga nii muinasjutuprints kui genitaalne ekshibitsionist.
Hanna naba on fookuses. Olles liikunud lihtsusse ja täpsusse on ta jõudnud minimaalsete kompadeni prilliläätsedest. Kuigi akrüülklaasi graveerimine ning eriti selle poleerimine on äärmine kannatlikkuse proov – on tulemus digitaaselt kerge. Inimeseks olemise paineid asendab jahe kalkuleeritus. Terastross giljotiinina ühendamas ümarust. Napp ja lõikavalt täpne. Sõnad on üleliigsed.
Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.
Näitusi Hop galeriis toetavad Eesti Kultuuriministeerium ja Eesti Kultuurkapital.
Lisainfo:
Maria Valdma
HOP galerii
Hobusepea 2
10133 Tallinn
tel: +372 6462887
gsm: +372 5112350
e-mail: www.eaa.ee/hop
Postitas Liina Lelov — Püsilink
18.09.2018 — 01.10.2018
SUVA Type Foundry näitus EKAs
Graafiline disain
SUVA Type Foundry näitus, mis avati eelmisel nädalal XIII Disainiööl seoses uue veebiplatvormi esitlusega, kolis nüüd EKA uue hoone kolmandale korrusele ning jääb avatuks 1. oktoobrini.
SUVA Type Foundry veebiplatvorm (https://www.suvatypefoundry.ee), specimen kui ka näitus tutvustavad EKA GD üliõpilaste, vilistlaste ja õppejõudude poolt loodud fonte aastatel 2010–2018, tüpograafilisi katsetusi ja arhiivi materjale. SUVA Type Foundry on arenev keskkond, kuhu aja jooksul materjale lisandub ning kust on huvilistel võimalik fonte allalaadida.
Projekti meeskond: Kersti Heile, Ott Kagovere, Elis Kitt, Anneli Kripsaar, Laura Merendi, Sandra Nuut, Anselm Oja, Johanna Ruukholm ja Indrek Sirkel.
Postitas Mart Vainre — Püsilink
SUVA Type Foundry näitus EKAs
Teisipäev 18 september, 2018 — Esmaspäev 01 oktoober, 2018
Graafiline disain
SUVA Type Foundry näitus, mis avati eelmisel nädalal XIII Disainiööl seoses uue veebiplatvormi esitlusega, kolis nüüd EKA uue hoone kolmandale korrusele ning jääb avatuks 1. oktoobrini.
SUVA Type Foundry veebiplatvorm (https://www.suvatypefoundry.ee), specimen kui ka näitus tutvustavad EKA GD üliõpilaste, vilistlaste ja õppejõudude poolt loodud fonte aastatel 2010–2018, tüpograafilisi katsetusi ja arhiivi materjale. SUVA Type Foundry on arenev keskkond, kuhu aja jooksul materjale lisandub ning kust on huvilistel võimalik fonte allalaadida.
Projekti meeskond: Kersti Heile, Ott Kagovere, Elis Kitt, Anneli Kripsaar, Laura Merendi, Sandra Nuut, Anselm Oja, Johanna Ruukholm ja Indrek Sirkel.
Postitas Mart Vainre — Püsilink
29.09.2018 — 11.11.2018
Paul Kuimeti näitus “Five Volumes” Narva kunstiresidentuuris
Fotograafia
29. septembril avatakse Paul Kuimeti isikunäitus Five Volumes koostöös kuraator Nico Anklamiga EKA Narva kunstiresidentuuris (Joala 18, Narva). Näitus jääb avatuks 11. novembrini (kolmapäevast reedeni 12:00-20:00 ja laupäevast pühapäevani 12.00-18:00).
AJAKAVA 29.09:
15:00 Preview ja kuraatorituur Nico Anklami ja Paul Kuimetiga
16:00 Filmiprogramm Öö – kas see on aeg või ruum? Kuraator: Ingel Vaikla
18:00 Näituse Five Volumes avamine
Muusikat mängivad DJ Endamisi Salamisi ja Siim Karro
Registreerimine Tallinn – Narva – Tallinn bussile
Registreerimine Tartu – Narva – Tartu bussile
Paul Kuimeti isikunäitus Five Volumes võtab enda alla kogu Narva kunstiresidentuuri peamaja esimese korruse 250 m2 suuruse pinna. Tegu on kunstniku seni kõige mahukama näitusega, mis hõlmab kolme 16 mm filmiprojektsiooni, üht slaidiesitlust, esemeid ja fotosid – nende seas kolme uut tööd.
Berliinis tegutseva kuraatori Nico Anklamiga koostöös valminud näitus Five Volumes rõhutab ja avardab Kuimeti pikaaegset suhet liikuva pildi ja arhitektuurilise modernismi diskursusega, mis on seotud Pärnu KEKi töötajate kooperatiivelamuga Kuldne Kodu.
Five Volumes ei käsitle ainult fotograafilise ja kinematograafilise kujutise muutumist, vaid pakub ka ruumilist kogemust: Kuimeti kaamerasilm on õrnalt tabanud modernistlikke arhitektuurivorme ning paigutanud need Eesti ja Venemaa piiril asuva hääbuva tööstuslinna konteksti. Five Volumes on oma aineseks võtnud utoopilised lubadused ja nende esteetilised väljundid.
Paul Kuimet (sünd. 1984) on Tallinnas tegutsev kunstnik. Tema töid on viimasel ajal eksponeeritud sellistes institutsioonides nagu Schirn Kunsthalle, Frankfurt; Euroopa Keskpank, Frankfurt; KUMU Kunstimuuseum, Tallinn; WNTRP, Berliin ja BOZAR Center for Fine Arts, Brüssel. 2018. aastal osales ta residentuuriprogrammis WIELS Contemporary Art Centre, Brüssel ja võtab osa residentuurist International Studio & Curatorial Program (ISCP), New York.
Öö – on see aeg või ruum? on Ingel Vaikla poolt kureeritud filmiprogramm, mis on sisuliseks laienduseks Paul Kuimeti isikunäitusele Five Volumes. Filmiprogramm toimub kahel korral, millest esimene osa tuleb näitamisele 29. septembril kell 16:00 Narva kunstiresidentuuri kinosaalis. Filmiprogrammi keskseteks märksõnadeks on modernism, utoopia, arhitektuur ning skulpturaalsus kunstnike filmides. Valitud filmitegijate loomingu fookus on eelkõige vormi, ruumi ja kaamera vahelisel pingestatud dialoogil. Näitamisele tulevad viis rahvusvaheliselt tunnustatud audiovisuaalteost kunstnikelt Kanadast, Mehhikost, Eestist, Itaaliast ning Suurbritanniast.
Toetajad: Eesti Kultuurkapital, EV100 kunstiprogramm, Hasartmängumaksu Nõukogu, Eesti Kaasaegse Kunsti Arenduskeskus (EKKAK), Eesti Kunstiakadeemia fotoosakond, Goethe Instituut Eestis, High Voltage, Go Bus, Moe Õllevabrik
Üritus Facebookis
Korraldaja: EKA Narva kunstiresidentuur
Kontakt: ann.vaikla@artun.ee
Postitas Mart Vainre — Püsilink
Paul Kuimeti näitus “Five Volumes” Narva kunstiresidentuuris
Laupäev 29 september, 2018 — Pühapäev 11 november, 2018
Fotograafia
29. septembril avatakse Paul Kuimeti isikunäitus Five Volumes koostöös kuraator Nico Anklamiga EKA Narva kunstiresidentuuris (Joala 18, Narva). Näitus jääb avatuks 11. novembrini (kolmapäevast reedeni 12:00-20:00 ja laupäevast pühapäevani 12.00-18:00).
AJAKAVA 29.09:
15:00 Preview ja kuraatorituur Nico Anklami ja Paul Kuimetiga
16:00 Filmiprogramm Öö – kas see on aeg või ruum? Kuraator: Ingel Vaikla
18:00 Näituse Five Volumes avamine
Muusikat mängivad DJ Endamisi Salamisi ja Siim Karro
Registreerimine Tallinn – Narva – Tallinn bussile
Registreerimine Tartu – Narva – Tartu bussile
Paul Kuimeti isikunäitus Five Volumes võtab enda alla kogu Narva kunstiresidentuuri peamaja esimese korruse 250 m2 suuruse pinna. Tegu on kunstniku seni kõige mahukama näitusega, mis hõlmab kolme 16 mm filmiprojektsiooni, üht slaidiesitlust, esemeid ja fotosid – nende seas kolme uut tööd.
Berliinis tegutseva kuraatori Nico Anklamiga koostöös valminud näitus Five Volumes rõhutab ja avardab Kuimeti pikaaegset suhet liikuva pildi ja arhitektuurilise modernismi diskursusega, mis on seotud Pärnu KEKi töötajate kooperatiivelamuga Kuldne Kodu.
Five Volumes ei käsitle ainult fotograafilise ja kinematograafilise kujutise muutumist, vaid pakub ka ruumilist kogemust: Kuimeti kaamerasilm on õrnalt tabanud modernistlikke arhitektuurivorme ning paigutanud need Eesti ja Venemaa piiril asuva hääbuva tööstuslinna konteksti. Five Volumes on oma aineseks võtnud utoopilised lubadused ja nende esteetilised väljundid.
Paul Kuimet (sünd. 1984) on Tallinnas tegutsev kunstnik. Tema töid on viimasel ajal eksponeeritud sellistes institutsioonides nagu Schirn Kunsthalle, Frankfurt; Euroopa Keskpank, Frankfurt; KUMU Kunstimuuseum, Tallinn; WNTRP, Berliin ja BOZAR Center for Fine Arts, Brüssel. 2018. aastal osales ta residentuuriprogrammis WIELS Contemporary Art Centre, Brüssel ja võtab osa residentuurist International Studio & Curatorial Program (ISCP), New York.
Öö – on see aeg või ruum? on Ingel Vaikla poolt kureeritud filmiprogramm, mis on sisuliseks laienduseks Paul Kuimeti isikunäitusele Five Volumes. Filmiprogramm toimub kahel korral, millest esimene osa tuleb näitamisele 29. septembril kell 16:00 Narva kunstiresidentuuri kinosaalis. Filmiprogrammi keskseteks märksõnadeks on modernism, utoopia, arhitektuur ning skulpturaalsus kunstnike filmides. Valitud filmitegijate loomingu fookus on eelkõige vormi, ruumi ja kaamera vahelisel pingestatud dialoogil. Näitamisele tulevad viis rahvusvaheliselt tunnustatud audiovisuaalteost kunstnikelt Kanadast, Mehhikost, Eestist, Itaaliast ning Suurbritanniast.
Toetajad: Eesti Kultuurkapital, EV100 kunstiprogramm, Hasartmängumaksu Nõukogu, Eesti Kaasaegse Kunsti Arenduskeskus (EKKAK), Eesti Kunstiakadeemia fotoosakond, Goethe Instituut Eestis, High Voltage, Go Bus, Moe Õllevabrik
Üritus Facebookis
Korraldaja: EKA Narva kunstiresidentuur
Kontakt: ann.vaikla@artun.ee
Postitas Mart Vainre — Püsilink
22.09.2018
Ehtekunstnik Charon Kranseni avatud loeng “Has contemporary jewelry matured?”
Ehte- ja sepakunst
20-22 septembrini juhendab Eesti Kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti osakonnas meistriklassi New Yorgi galerist ja kunstivahendaja Charon Kransen.
Laupäeval, 22 septembril kell 18, EKA uue õppehoone ruumis A101 annab Kransen avatud loengu “Has contemporary jewelry matured?”
Charon Kransen on ehtekunstnik, õppejõud, kaasaegse ehte kollektsionäär ja diiler, New Yorgi galerii Caron Kransen Arts asutaja, koolitaja ja lektor. Ta tutvustab Põhja-Ameerikas ehtekunstnikke Euroopast, Austraaliast, Aasiast, Põhja- ja Lõuna-Ameerikast, esitledes nende loomingut mitmetel erinevatel messidel, kaasaegse tarbekunsti ja disainigaleriides. Charon Kransen Arts hariduslik tegevus hõlmab loenguid ja seminare ning metalli-, ehtekunsti ja disainiraamatute levitamist üle kogu maailma.
Postitas Mart Vainre — Püsilink
Ehtekunstnik Charon Kranseni avatud loeng “Has contemporary jewelry matured?”
Laupäev 22 september, 2018
Ehte- ja sepakunst
20-22 septembrini juhendab Eesti Kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti osakonnas meistriklassi New Yorgi galerist ja kunstivahendaja Charon Kransen.
Laupäeval, 22 septembril kell 18, EKA uue õppehoone ruumis A101 annab Kransen avatud loengu “Has contemporary jewelry matured?”
Charon Kransen on ehtekunstnik, õppejõud, kaasaegse ehte kollektsionäär ja diiler, New Yorgi galerii Caron Kransen Arts asutaja, koolitaja ja lektor. Ta tutvustab Põhja-Ameerikas ehtekunstnikke Euroopast, Austraaliast, Aasiast, Põhja- ja Lõuna-Ameerikast, esitledes nende loomingut mitmetel erinevatel messidel, kaasaegse tarbekunsti ja disainigaleriides. Charon Kransen Arts hariduslik tegevus hõlmab loenguid ja seminare ning metalli-, ehtekunsti ja disainiraamatute levitamist üle kogu maailma.
Postitas Mart Vainre — Püsilink






