IVAR VEERMÄE St. Ghislain´i Pilved Tallinna Linnagaleriis

07.11.2013 — 01.12.2013

IVAR VEERMÄE St. Ghislain´i Pilved Tallinna Linnagaleriis

image003

07.11. – 01.12.2013 

Näitusel “St. Ghislain´i Pilved” liigun mõttelisel vahealal, kus ühele poole jääb tehnoloogiline määratletus ja teisele seda esindav tehnokraatlik optimism. Kuna antud piirkond on väga ebakindel, siis leian, et parim viis sellega tegelemiseks on keskendumine olemasolevale ning selle juurdeloomisele. Uurides informatsioonisüsteemide infrastruktuuri võib jõuda erinevate olemasolu vormideni nagu näiteks serverikeskuste materiaalsus, masinate heli antud hoonete siseruumides või valgusimpulsid kiudoptilises kaablis, mis on hetkel kiireim ning levinuim informatsiooni ülekande viis.

Nagu tõestab ka Edward Snowdeni lekitatu – tehnoloogiafirmad ja riigid ei suuda “pilveretoorika” läbi oma infrastruktuuri nähtamatuks muuta.  Jättes salateenistuste tegevuse edasiseks uurimisobjektiks, keskendun Linnagaleriis näidatavas projektis infotehnoloogiaga seotud muutustele, mille parimaks näiteks on “pilvetehnoloogia” laialdane kasutuselevõtt. Üldjoontes tähendab see seda, et kasutaja saab tarbida ilusat ning mugavat toodet, jättes otsustavad otsad teenusepakkuja kätte. Protsesse võimaldab infrastruktuur, mis on väikse hulga firmade omanduses, kellel on majanduslikud huvid ning seetõttu oma kasutajatesse kui tarbijatesse suhtuvad. Kuna infotehnoloogiast on saanud üks põhilisemaid majandusharusid, siis teevad ka riigid ponnistusi, et sealt kasumit lõigata. Näiteks Infoühiskond Eesti plaanide järgi peaks Eestist saama 2020. aastaks maailma juhtiv e-riik või isegi “maailma esimene pilveriik”.

Kui näituse esimeses osas uurin infrastruktuuri kohalikkust ja materiaalsust, siis teises osas tegelen infotehnoloogia esinduskujunditega. Selle parimaks näiteks on utoopiline/düstoopiline sinine 1 ja 0 täis keskkond, mida loomulikult “päriselt” ruumiliselt olemas ei ole. Kandes antud kujundi üle reaalsesse ruumi, näitan nihet füüsilise ruumi ja selle esindatuse vahel.

Projekti võib kokku võtta Evgeny Morozovilt laenatud lausega: “Internetti pole olemas”, kuna abstraktse ühtse mõiste „Internet“ puhul on tegu tühja mulliga, millega pole midagi peale hakata. Seetõttu keskendungi infrastruktuuri olemasolule ja esinduskujunditele.

Tänud: Mart Anderson, Anja Dreißig, Andrus Karu, Paul Kuimet, Laura Kõiv, Fred Laur, Lauri Liinev, Aivar Lindmets, Raivo Männik, Laura Toots, Tõnu Tunnel, Kadri Veermäe, Tiit Veermäe

Näitust toetab: Eesti Kultuurkapital

 

Kontakt:  

Ivar Veermäe contact@ivarveermae.comwww.ivarveermae.com

Tamara Luuk tamara@kunstihoone.ee

 

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

IVAR VEERMÄE St. Ghislain´i Pilved Tallinna Linnagaleriis

Neljapäev 07 november, 2013 — Pühapäev 01 detsember, 2013

image003

07.11. – 01.12.2013 

Näitusel “St. Ghislain´i Pilved” liigun mõttelisel vahealal, kus ühele poole jääb tehnoloogiline määratletus ja teisele seda esindav tehnokraatlik optimism. Kuna antud piirkond on väga ebakindel, siis leian, et parim viis sellega tegelemiseks on keskendumine olemasolevale ning selle juurdeloomisele. Uurides informatsioonisüsteemide infrastruktuuri võib jõuda erinevate olemasolu vormideni nagu näiteks serverikeskuste materiaalsus, masinate heli antud hoonete siseruumides või valgusimpulsid kiudoptilises kaablis, mis on hetkel kiireim ning levinuim informatsiooni ülekande viis.

Nagu tõestab ka Edward Snowdeni lekitatu – tehnoloogiafirmad ja riigid ei suuda “pilveretoorika” läbi oma infrastruktuuri nähtamatuks muuta.  Jättes salateenistuste tegevuse edasiseks uurimisobjektiks, keskendun Linnagaleriis näidatavas projektis infotehnoloogiaga seotud muutustele, mille parimaks näiteks on “pilvetehnoloogia” laialdane kasutuselevõtt. Üldjoontes tähendab see seda, et kasutaja saab tarbida ilusat ning mugavat toodet, jättes otsustavad otsad teenusepakkuja kätte. Protsesse võimaldab infrastruktuur, mis on väikse hulga firmade omanduses, kellel on majanduslikud huvid ning seetõttu oma kasutajatesse kui tarbijatesse suhtuvad. Kuna infotehnoloogiast on saanud üks põhilisemaid majandusharusid, siis teevad ka riigid ponnistusi, et sealt kasumit lõigata. Näiteks Infoühiskond Eesti plaanide järgi peaks Eestist saama 2020. aastaks maailma juhtiv e-riik või isegi “maailma esimene pilveriik”.

Kui näituse esimeses osas uurin infrastruktuuri kohalikkust ja materiaalsust, siis teises osas tegelen infotehnoloogia esinduskujunditega. Selle parimaks näiteks on utoopiline/düstoopiline sinine 1 ja 0 täis keskkond, mida loomulikult “päriselt” ruumiliselt olemas ei ole. Kandes antud kujundi üle reaalsesse ruumi, näitan nihet füüsilise ruumi ja selle esindatuse vahel.

Projekti võib kokku võtta Evgeny Morozovilt laenatud lausega: “Internetti pole olemas”, kuna abstraktse ühtse mõiste „Internet“ puhul on tegu tühja mulliga, millega pole midagi peale hakata. Seetõttu keskendungi infrastruktuuri olemasolule ja esinduskujunditele.

Tänud: Mart Anderson, Anja Dreißig, Andrus Karu, Paul Kuimet, Laura Kõiv, Fred Laur, Lauri Liinev, Aivar Lindmets, Raivo Männik, Laura Toots, Tõnu Tunnel, Kadri Veermäe, Tiit Veermäe

Näitust toetab: Eesti Kultuurkapital

 

Kontakt:  

Ivar Veermäe contact@ivarveermae.comwww.ivarveermae.com

Tamara Luuk tamara@kunstihoone.ee

 

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

06.11.2013 — 15.12.2013

ANK ’64 – POOL SAJANDIT KUNSTIS

Retrospektiivnäitus Tallinna Kunstihoones / Retrospective exhibition of ANK ´64 artists in Tallinn Art Hall

Vabaduse väljak 6, Tallinn

06.11-15.12. 2013

ANK ’64 oli aastatel 1964–1969 Tallinnas tegutsenud kunstirühmitus, mille moodustasid Eesti Riikliku Kunstiinstituudi (ERKI, tänane Eesti Kunstiakadeemia) taustaga noored kunstnikud Malle Leis, Jüri Arrak, Kristiina Kaasik, Tiiu Pallo-Vaik, Enno Ootsing, Marju Mutsu, Vello Tamm, Tõnis Laanemaa ja Aili Vint, vaimseks juhtfiguuriks Tõnis Vint. Rühmituse asutamise 50. juubeli eel toob Tallinna Kunstihoone publikuni ulatusliku ja esindusliku retrospektiivnäituse, mis taaselustab 1960. aastate idealistliku ja otsingulise vaimu ning on mõeldud austusavaldusena ANK ’64 helgele ja mängulisele eksperimentaalsusele. Enamik ANK 64 liikmeid on tegusad tänini. Näituse lõpuosa esitab nende töid viimastest aastatest.

Näituse koostas Tamara Luuk, kujundas Mari Kurismaa. Ilmumas on kataloog.


Lisaks ülevaatlikule väljapanekule on näituse juurde mõeldud ka publiku- ja haridusprogrammid, mille raames tutvustatakse huvilistele rühmituse ajalugu ja ettevõtmisi.

„Esimesed õied“ on täiskasvanutele mõeldud publikuprogramm, mille käigus tutvustatakse näitust tollase kunstielu kontekstis. Vaatame, kuidas ankilastest said omamoodi kevadekuulutajad, esimene kunstirühmitus Teise maailmasõja-järgses Eestis ning mis toimus samal ajal muu maailma kunsti- ja kultuurielus. Toimuvad kohtumised kunstnikega – palun jälgige teadaandeid!

„Pillipuhuja Koiduväraval“ on nime saanud legendaarse ansambli Pink Floyd 1967. aastal ilmunud heliplaadi Piper at the Gates of Dawn järgi. See on põhi- ja keskkooliealistele suunatud, aga ka üliõpilastele kohandatav haridusprogramm, mille rõhk on ANK ’64 tegevusel oma ajas, 1960. aastatel. Selle kümnendi algust ning keskpaika tuntakse kui „sulaaega“, mil Nõukogude Liitu kuuluvas Eesti NSV-s hakkasid puhuma muutuste tuuled ja Raudsesse eesriidesse hakkasid tekkima augud, lastes jaopärast läbi Lääne kaasaegset muusikat, uusi kunstiotsinguid ja vabameelseid ideid.


Külastuspäevadeks sobivad kolmapäev, neljapäev, reede ja laupäev kl 12-18. 

Täiskasvanu pilet maksab 3.50€, õpilase pilet 2.50€, lisandub ekskursioonitasu 5.00 eurot / grupp. Kaks saatvat õpetajat tasuta. Grupi maksimaalne suurus on 15–20 inimest.

Rainer Vilumaa,
Tallinna Kunstihoone haridustöötaja
rainer@kunstihoone.ee
GSM +372 53 919 790

SA Tallinna Kunstihoone Fond
Vabaduse väljak 6, 10146 Tallinn
Tel: 644 2818
Piletikassa: 644 2907
Tallinna Kunstihoone Facebookis: www.facebook.com/TallinnaKunstihoone

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

ANK ’64 – POOL SAJANDIT KUNSTIS

Kolmapäev 06 november, 2013 — Pühapäev 15 detsember, 2013

Retrospektiivnäitus Tallinna Kunstihoones / Retrospective exhibition of ANK ´64 artists in Tallinn Art Hall

Vabaduse väljak 6, Tallinn

06.11-15.12. 2013

ANK ’64 oli aastatel 1964–1969 Tallinnas tegutsenud kunstirühmitus, mille moodustasid Eesti Riikliku Kunstiinstituudi (ERKI, tänane Eesti Kunstiakadeemia) taustaga noored kunstnikud Malle Leis, Jüri Arrak, Kristiina Kaasik, Tiiu Pallo-Vaik, Enno Ootsing, Marju Mutsu, Vello Tamm, Tõnis Laanemaa ja Aili Vint, vaimseks juhtfiguuriks Tõnis Vint. Rühmituse asutamise 50. juubeli eel toob Tallinna Kunstihoone publikuni ulatusliku ja esindusliku retrospektiivnäituse, mis taaselustab 1960. aastate idealistliku ja otsingulise vaimu ning on mõeldud austusavaldusena ANK ’64 helgele ja mängulisele eksperimentaalsusele. Enamik ANK 64 liikmeid on tegusad tänini. Näituse lõpuosa esitab nende töid viimastest aastatest.

Näituse koostas Tamara Luuk, kujundas Mari Kurismaa. Ilmumas on kataloog.


Lisaks ülevaatlikule väljapanekule on näituse juurde mõeldud ka publiku- ja haridusprogrammid, mille raames tutvustatakse huvilistele rühmituse ajalugu ja ettevõtmisi.

„Esimesed õied“ on täiskasvanutele mõeldud publikuprogramm, mille käigus tutvustatakse näitust tollase kunstielu kontekstis. Vaatame, kuidas ankilastest said omamoodi kevadekuulutajad, esimene kunstirühmitus Teise maailmasõja-järgses Eestis ning mis toimus samal ajal muu maailma kunsti- ja kultuurielus. Toimuvad kohtumised kunstnikega – palun jälgige teadaandeid!

„Pillipuhuja Koiduväraval“ on nime saanud legendaarse ansambli Pink Floyd 1967. aastal ilmunud heliplaadi Piper at the Gates of Dawn järgi. See on põhi- ja keskkooliealistele suunatud, aga ka üliõpilastele kohandatav haridusprogramm, mille rõhk on ANK ’64 tegevusel oma ajas, 1960. aastatel. Selle kümnendi algust ning keskpaika tuntakse kui „sulaaega“, mil Nõukogude Liitu kuuluvas Eesti NSV-s hakkasid puhuma muutuste tuuled ja Raudsesse eesriidesse hakkasid tekkima augud, lastes jaopärast läbi Lääne kaasaegset muusikat, uusi kunstiotsinguid ja vabameelseid ideid.


Külastuspäevadeks sobivad kolmapäev, neljapäev, reede ja laupäev kl 12-18. 

Täiskasvanu pilet maksab 3.50€, õpilase pilet 2.50€, lisandub ekskursioonitasu 5.00 eurot / grupp. Kaks saatvat õpetajat tasuta. Grupi maksimaalne suurus on 15–20 inimest.

Rainer Vilumaa,
Tallinna Kunstihoone haridustöötaja
rainer@kunstihoone.ee
GSM +372 53 919 790

SA Tallinna Kunstihoone Fond
Vabaduse väljak 6, 10146 Tallinn
Tel: 644 2818
Piletikassa: 644 2907
Tallinna Kunstihoone Facebookis: www.facebook.com/TallinnaKunstihoone

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

06.11.2013 — 24.11.2013

Kadri Toomi “Nurgatagused” Y-galeriis

Kolmapäeval, 6. novembril avati Y-galeriis Kadri Toomi isiknäitus NURGATAGUSED.

Näitus keskendub nähtamatule ruumile, tühjadele aladele, nurgatagustele inimeses, mis on väljendatud installatiivses maalimeediumis.

Kunstnik kirjeldab näitust järgmiselt:

“Igapäevaselt on kasutusel ruumiga seotud sõnapaarid nagu sisemine tühjus, sisemine hääl, sisemine vaikus, sisemine valgus, sisemine mänguruum, sisemine tasakaal. Erisuguste ruumide olemasolu inimeses on näituse keskpunktiks.

Näituse valmimise protsessis sorisin enese nurgatagustes ruumides. Esmavaatlusel ilmnenud tühjusest ja vaikusest kerkisid pinnale visuaalsed fragmendid, mis ekspositsiooni keskmes moodustavad ebaloogilise sürreaalse topeltloo. Üks fragment loob jadamisi järgmised. 1-3 kaadrit päevas, 7 päeva nädalas, 4 nädalat kuus. Nurgatagustes ruumides toimub kuhjumine, kihistumine, paigutamine, korrastamine, teravustamine, struktureerimine, koristamine, kergitamine, avamine, leidmine, tuhmumine, kinni katmine, selginemine. Nurgataguste ruumide interjöörid on lakoonilised ja väheste detailidega. Domineerib värv. Ruumide lihtsus jätab ruumi kujutluseks. Nurgatagustes peituvad tühjus, vahealad, kihid, stuktuurid, vaikus, vilksatused, teadvustamatus, peidupaigad, õõnsused ja augud, skeemid, peegeldused, jadad, vahed, sahinad, mullistused.

See on lõputu ruumide jada, mida näitusekontekstis korrastan ja vormistan. Näituse valmimise käigus olid lisaks oma ruumide külastustele inspiratsiooniks G. Pereci “Ruumiliigid”, raamatukogude riiulid, kangamustrid, sahtlid, trepid, paberlennukid, Efterklangi “Piramida” ja rongide kolin.”

Näitus on avatud 6.novembrist 24. novembrini  2013.

Kadri Toom (s 1984) on õppinud Tartu Kõrgemas Kunstikoolis maali (BA) ja Eesti Kunstiakadeemias graafikat (MA).

http://kadritoom.com

Näitust toetab Eesti Kultuurkapital

Y-galerii (Tartu, Küütri 2) on avatud K- R kl 12-18 ja L- P kl 12-17.

Kaisa Eiche

Y-galerii projektijuht

ygalerii.blogspot.com


Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Kadri Toomi “Nurgatagused” Y-galeriis

Kolmapäev 06 november, 2013 — Pühapäev 24 november, 2013

Kolmapäeval, 6. novembril avati Y-galeriis Kadri Toomi isiknäitus NURGATAGUSED.

Näitus keskendub nähtamatule ruumile, tühjadele aladele, nurgatagustele inimeses, mis on väljendatud installatiivses maalimeediumis.

Kunstnik kirjeldab näitust järgmiselt:

“Igapäevaselt on kasutusel ruumiga seotud sõnapaarid nagu sisemine tühjus, sisemine hääl, sisemine vaikus, sisemine valgus, sisemine mänguruum, sisemine tasakaal. Erisuguste ruumide olemasolu inimeses on näituse keskpunktiks.

Näituse valmimise protsessis sorisin enese nurgatagustes ruumides. Esmavaatlusel ilmnenud tühjusest ja vaikusest kerkisid pinnale visuaalsed fragmendid, mis ekspositsiooni keskmes moodustavad ebaloogilise sürreaalse topeltloo. Üks fragment loob jadamisi järgmised. 1-3 kaadrit päevas, 7 päeva nädalas, 4 nädalat kuus. Nurgatagustes ruumides toimub kuhjumine, kihistumine, paigutamine, korrastamine, teravustamine, struktureerimine, koristamine, kergitamine, avamine, leidmine, tuhmumine, kinni katmine, selginemine. Nurgataguste ruumide interjöörid on lakoonilised ja väheste detailidega. Domineerib värv. Ruumide lihtsus jätab ruumi kujutluseks. Nurgatagustes peituvad tühjus, vahealad, kihid, stuktuurid, vaikus, vilksatused, teadvustamatus, peidupaigad, õõnsused ja augud, skeemid, peegeldused, jadad, vahed, sahinad, mullistused.

See on lõputu ruumide jada, mida näitusekontekstis korrastan ja vormistan. Näituse valmimise käigus olid lisaks oma ruumide külastustele inspiratsiooniks G. Pereci “Ruumiliigid”, raamatukogude riiulid, kangamustrid, sahtlid, trepid, paberlennukid, Efterklangi “Piramida” ja rongide kolin.”

Näitus on avatud 6.novembrist 24. novembrini  2013.

Kadri Toom (s 1984) on õppinud Tartu Kõrgemas Kunstikoolis maali (BA) ja Eesti Kunstiakadeemias graafikat (MA).

http://kadritoom.com

Näitust toetab Eesti Kultuurkapital

Y-galerii (Tartu, Küütri 2) on avatud K- R kl 12-18 ja L- P kl 12-17.

Kaisa Eiche

Y-galerii projektijuht

ygalerii.blogspot.com


Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

10.11.2013

Seminar „Maastik ja koloniaalsus“

(Please scroll down for the English version)

Sel pühapäeval, 10. novembril kell 12.00 Tartu Kunstimuuseumis (Raekoja
plats 18)

„Maastiku“ etümoloogia ulatub tagasi 16. sajandisse, mida peetakse Lääne
modernsuse ja selle varjukülje — koloniaalsuse — alguspunktiks.
Koloniaalsus on kontseptsioon  kolonialismi pärandil põhinevast moodsast
maailmasüsteemist — see läbistab nii  majandust kui geopoliitilist võimu,
teadmiste ja subjektiivsuse produtseerimist, samuti soolisust ja
seksuaalsust kõige isiklikumal tasandil.

Seminar toob kokku teoreetilised ja loomingulised positsioonid, mis
suhestuvad  muuhulgas ka Tartu Kunstimuuseumis üleval oleva näitusega
„Metsa ja mere vahel.  Eesti loodusmaal“. Seminari eesmärk on vaadelda
maastikku kui konkreetse geopoliitilise reaalsuse representatsioonivormi,
mille eelduseks on koloniaalse võimumaatriksi poolt kujundatud teadmistel
ning tajul põhinev subjektiivsus. Dekoloniaalsuse kontseptsioon, mida on
tutvustanud Lõuna-Ameerika mõtlejad, seisneb koloniaalsest
võimumaatriksist lahtiütlemises, läbi mõtlemise ja tegemise. Dekoloniaalne
esteetika kui üks osa dekoloniaalsusest tegeleb inimtaju vabastamisega
esteetikast. Seminaris esindatud kunstnikupositsioonide suhe
lähtekontseptsiooniga võib diskussiooni käigus kas muutuda või samaks
jääda, kuivõrd seminari näol on tegemist diskussioonipõhise keskkonnaga.

Seminar „Maastik ja koloniaalsus“ on esimene peatükk Rael Arteli
paralleelprojektist “Kunstnik majapidamises”, mille eesmärgiks on kutsuda

kunstnikke reflekteerima Tartu Kunstimuuseumis toimuvat ning genereerima
alternatiivseid vaatenurki ja suhtumisi valitsevale normaalsusele.


Kuraator ja moderaator: Tanel Rander (kunstnik, Eesti Kunstiakadeemia
doktorant)

Osalejad: Liisa Kaljula (kunstiajaloolane, Eesti Kunstimuuseum), Karolina
Kubik (kunstnik, Poznani Kunstiakadeemia, Poola), Erkki Luuk (kunstnik,
Tartu Ülikool), Kaia Otstak (kunstnik, Tallinna Ülikool), Tanel Rander
(kunstnik, Eesti Kunstiakadeemia), Kadri Tüür (kirjandusteadlane, Tartu
Ülikool)

Seminar toimub Tartu Kunstimuuseumi II korruse näitusesaalis. Sissepääs
muuseumi piletiga (täispilet 2 eurot, sooduspilet 1 euro).

Seminar „Maastik ja koloniaalsus“ toimub eesti ja inglise keeles ning seda
toetab Eesti Kultuurkapital.

Ajakava

11.30 Kaia Otstaki sissejuhatus-performance

12.00 Teoreetiline osa:

Tanel Rander: Maastikumaali kui representatsiooni seotus koloniaalsusega
nii ajaloolises plaanis kui käesolevas geopoliitilises reaalsuses
Liisa Kaljula: Nõukogude modernsusest ja sellest, miks eesti kunstnikud
hilissotsialismi ajal maale läksid
Kadri Tüür: Looduse tekstuaalse (sh visuaalse) representeerimise
ideoloogilised aspektid — kelle identiteeti ja mis võtetega selle abil
üles ehitatakse?

14.00 Kohvipaus

14.30 Loominguline osa:

Kaia Otstak: Seksuaalsuse temaatika maastiku kontekstis — millist
tähendust “maastik” kannab või mida ta tähistab, kui tema vastuvõtt on
kehaline?
Karolina Kubik: kestvusperformance ja ettekanne “Wounds of the Hill” —
vaatluste ja vallutustega seotud maastikuühikutest läbi inimkeha retoorika
ning Poola perifeersus ja rikutud enesekuvand.
Erkki Luuk: Kase märdja tutvustamine. (Subjekti ja subjektiivsusega seotud
probleemistik)

16.00 Lõpudiskussioon

Tere tulemast!
—–
Seminar „Landscape and coloniality“
This Sunday, 10th of November, 12.00, Tartu Art Museum (Raekoja plats 18)

The etymology of „landscape“ leads back to 16th century that has been
considered as the starting point of Western modernity and its darker side
— coloniality, which is a concept of modern world system, based on
legacies of colonialism. Coloniality reaches from economy and geopolitical
power to production of knowledge and subjectivity, from perception to
gender and sexuality.

The seminar gathers theoretical and artistic positions in the context of
landscape painting exhibition „Between Forest and the Sea. Estonian nature
painting“ in Tartu Art Museum. The aim of the seminar is to observe
landscape as a form of representation, based on a certain geopolitical
reality, as well as a subject and subjectivity with knowledge and
perception that are shaped by colonial matrix of power. The concept of
decoloniality that has been introduced by South-American thinkers aims to
delink from colonial matrix of power through thinking and doing.
Decolonial aesthetics as a part of decoloniality is oriented to emancipate
human perception from aesthetics. The artistic positions that are
presented by the seminar may and may not change their relation to the
initial concept, as the seminar constitutes an open environment, based on
discussion.

Seminar „Landscape and coloniality“ is the first chapter of the parallel
project “Artist in the House” initiated by Rael Artel, which aim is to
invite artists to reflect on the ongoing activities in Tartu Art Museum
and to generate alternative views and attitudes towards dominant
normality.

Curated and moderated by Tanel Rander (artist, PhD student of Estonian Art
Academy)

Participants: Liisa Kaljula (art historian, The Art Museum of Estonia),
Karolina Kubik (artist, Academy of Fine Arts in Poznan, Poland), Erkki
Luuk (artist, University of Tartu), Kaia Otstak (artist, Tallinn
University), Tanel Rander (artist, Estonian Art Academy), Kadri Tüür
(literary theorist, University of Tartu)

The seminar takes place on 2nd floor of Tartu Art Museum (Raekoja plats
18). Admission by museum tickets (full price 2 eur, discount ticket 1
eur).

The seminar will be in Estonian and in English, and is supported by
Estonian Cultural Endowment.

Programme

Since 11.30 introductory-performance by Kaia Otstak

12.00 Theoretical part:
Tanel Rander: The relation between landscape representation and
coloniality, in the context of history and contemporary geopolitical
reality
Liisa Kaljula: On Soviet modernity and why Estonian artists went to the
countryside under late Socialism
Kadri Tüür: The ideological aspects of textual (incl. visual)
representation of nature —
who`s identities are thereby created and how?

14.00 Coffee break

14.30 Artistic part:

Kaia Otstak: Landscape and sexuality – what is the meaning of “landscape”
and what does it signify, if its reception is bodily?
Karolina Kubik: Durational performance and presentation “Wounds of the
Hill” – Landscape units, related with observations and conquest, through
the rhetorics of human body. Peripheric Poland and its destroyed
self-reception.
Erkki Luuk: The introduction of the szuceczisz of birch. (The problematics
of subject and subjectivity)

16.00  Conclusive discussion

Welcome!
————————
Forever Yours,
Rael Artel
gsm: + 372 56 229 213


Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Seminar „Maastik ja koloniaalsus“

Pühapäev 10 november, 2013

(Please scroll down for the English version)

Sel pühapäeval, 10. novembril kell 12.00 Tartu Kunstimuuseumis (Raekoja
plats 18)

„Maastiku“ etümoloogia ulatub tagasi 16. sajandisse, mida peetakse Lääne
modernsuse ja selle varjukülje — koloniaalsuse — alguspunktiks.
Koloniaalsus on kontseptsioon  kolonialismi pärandil põhinevast moodsast
maailmasüsteemist — see läbistab nii  majandust kui geopoliitilist võimu,
teadmiste ja subjektiivsuse produtseerimist, samuti soolisust ja
seksuaalsust kõige isiklikumal tasandil.

Seminar toob kokku teoreetilised ja loomingulised positsioonid, mis
suhestuvad  muuhulgas ka Tartu Kunstimuuseumis üleval oleva näitusega
„Metsa ja mere vahel.  Eesti loodusmaal“. Seminari eesmärk on vaadelda
maastikku kui konkreetse geopoliitilise reaalsuse representatsioonivormi,
mille eelduseks on koloniaalse võimumaatriksi poolt kujundatud teadmistel
ning tajul põhinev subjektiivsus. Dekoloniaalsuse kontseptsioon, mida on
tutvustanud Lõuna-Ameerika mõtlejad, seisneb koloniaalsest
võimumaatriksist lahtiütlemises, läbi mõtlemise ja tegemise. Dekoloniaalne
esteetika kui üks osa dekoloniaalsusest tegeleb inimtaju vabastamisega
esteetikast. Seminaris esindatud kunstnikupositsioonide suhe
lähtekontseptsiooniga võib diskussiooni käigus kas muutuda või samaks
jääda, kuivõrd seminari näol on tegemist diskussioonipõhise keskkonnaga.

Seminar „Maastik ja koloniaalsus“ on esimene peatükk Rael Arteli
paralleelprojektist “Kunstnik majapidamises”, mille eesmärgiks on kutsuda

kunstnikke reflekteerima Tartu Kunstimuuseumis toimuvat ning genereerima
alternatiivseid vaatenurki ja suhtumisi valitsevale normaalsusele.


Kuraator ja moderaator: Tanel Rander (kunstnik, Eesti Kunstiakadeemia
doktorant)

Osalejad: Liisa Kaljula (kunstiajaloolane, Eesti Kunstimuuseum), Karolina
Kubik (kunstnik, Poznani Kunstiakadeemia, Poola), Erkki Luuk (kunstnik,
Tartu Ülikool), Kaia Otstak (kunstnik, Tallinna Ülikool), Tanel Rander
(kunstnik, Eesti Kunstiakadeemia), Kadri Tüür (kirjandusteadlane, Tartu
Ülikool)

Seminar toimub Tartu Kunstimuuseumi II korruse näitusesaalis. Sissepääs
muuseumi piletiga (täispilet 2 eurot, sooduspilet 1 euro).

Seminar „Maastik ja koloniaalsus“ toimub eesti ja inglise keeles ning seda
toetab Eesti Kultuurkapital.

Ajakava

11.30 Kaia Otstaki sissejuhatus-performance

12.00 Teoreetiline osa:

Tanel Rander: Maastikumaali kui representatsiooni seotus koloniaalsusega
nii ajaloolises plaanis kui käesolevas geopoliitilises reaalsuses
Liisa Kaljula: Nõukogude modernsusest ja sellest, miks eesti kunstnikud
hilissotsialismi ajal maale läksid
Kadri Tüür: Looduse tekstuaalse (sh visuaalse) representeerimise
ideoloogilised aspektid — kelle identiteeti ja mis võtetega selle abil
üles ehitatakse?

14.00 Kohvipaus

14.30 Loominguline osa:

Kaia Otstak: Seksuaalsuse temaatika maastiku kontekstis — millist
tähendust “maastik” kannab või mida ta tähistab, kui tema vastuvõtt on
kehaline?
Karolina Kubik: kestvusperformance ja ettekanne “Wounds of the Hill” —
vaatluste ja vallutustega seotud maastikuühikutest läbi inimkeha retoorika
ning Poola perifeersus ja rikutud enesekuvand.
Erkki Luuk: Kase märdja tutvustamine. (Subjekti ja subjektiivsusega seotud
probleemistik)

16.00 Lõpudiskussioon

Tere tulemast!
—–
Seminar „Landscape and coloniality“
This Sunday, 10th of November, 12.00, Tartu Art Museum (Raekoja plats 18)

The etymology of „landscape“ leads back to 16th century that has been
considered as the starting point of Western modernity and its darker side
— coloniality, which is a concept of modern world system, based on
legacies of colonialism. Coloniality reaches from economy and geopolitical
power to production of knowledge and subjectivity, from perception to
gender and sexuality.

The seminar gathers theoretical and artistic positions in the context of
landscape painting exhibition „Between Forest and the Sea. Estonian nature
painting“ in Tartu Art Museum. The aim of the seminar is to observe
landscape as a form of representation, based on a certain geopolitical
reality, as well as a subject and subjectivity with knowledge and
perception that are shaped by colonial matrix of power. The concept of
decoloniality that has been introduced by South-American thinkers aims to
delink from colonial matrix of power through thinking and doing.
Decolonial aesthetics as a part of decoloniality is oriented to emancipate
human perception from aesthetics. The artistic positions that are
presented by the seminar may and may not change their relation to the
initial concept, as the seminar constitutes an open environment, based on
discussion.

Seminar „Landscape and coloniality“ is the first chapter of the parallel
project “Artist in the House” initiated by Rael Artel, which aim is to
invite artists to reflect on the ongoing activities in Tartu Art Museum
and to generate alternative views and attitudes towards dominant
normality.

Curated and moderated by Tanel Rander (artist, PhD student of Estonian Art
Academy)

Participants: Liisa Kaljula (art historian, The Art Museum of Estonia),
Karolina Kubik (artist, Academy of Fine Arts in Poznan, Poland), Erkki
Luuk (artist, University of Tartu), Kaia Otstak (artist, Tallinn
University), Tanel Rander (artist, Estonian Art Academy), Kadri Tüür
(literary theorist, University of Tartu)

The seminar takes place on 2nd floor of Tartu Art Museum (Raekoja plats
18). Admission by museum tickets (full price 2 eur, discount ticket 1
eur).

The seminar will be in Estonian and in English, and is supported by
Estonian Cultural Endowment.

Programme

Since 11.30 introductory-performance by Kaia Otstak

12.00 Theoretical part:
Tanel Rander: The relation between landscape representation and
coloniality, in the context of history and contemporary geopolitical
reality
Liisa Kaljula: On Soviet modernity and why Estonian artists went to the
countryside under late Socialism
Kadri Tüür: The ideological aspects of textual (incl. visual)
representation of nature —
who`s identities are thereby created and how?

14.00 Coffee break

14.30 Artistic part:

Kaia Otstak: Landscape and sexuality – what is the meaning of “landscape”
and what does it signify, if its reception is bodily?
Karolina Kubik: Durational performance and presentation “Wounds of the
Hill” – Landscape units, related with observations and conquest, through
the rhetorics of human body. Peripheric Poland and its destroyed
self-reception.
Erkki Luuk: The introduction of the szuceczisz of birch. (The problematics
of subject and subjectivity)

16.00  Conclusive discussion

Welcome!
————————
Forever Yours,
Rael Artel
gsm: + 372 56 229 213


Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

08.11.2013 — 26.11.2013

ULVI HAAGENSEN “Aagh! Õehh!” HOP galeriis

haagensen

08.11. – 26.11.2013

“Mingi osa minust ei taha siin olla. Igapäevarutiin on justkui rõõm ja needus korraga. Hea, et saame vaadata neid inglise ja teisi seebikaid, sest muidu me ei pääsekski siit ära. Koristamine, pesu pesemine, riputamine – ikka ja jälle pean ma neil paluma riided oma kohale panna. Kas nad ei mõista? Aga kes siis veel? Kelle teise peale siis vihastada? Kelles pettuda? Kes veel oleks seda väärt või mitte väärt või lihtsalt?

Päev päeva järel – mõnikord saab sellest väljapääs iseeneses – nagu mantra, mis meid kõiki uinutab. Siis aga lõikab miski lummusest läbi ning näen, et üks pisike käekene on rasvakriidiga seinale mingi eluka kritseldanud, sinnasamasse välisukse juurde, kus hoitakse vihmavarje ja rulasid ning jalgratast. Õehh! Aga mis siis saaks, kui ka mina hakkaksin seinale joonistama? Mis siis saaks?”

Ulvi Haagensen on Austraalias sündinud ja Eestis elav ning töötav kunstnik kes oma loomingus tegeleb argipäeva kujutamisega. Ka seekord seob ta oma isikliku argipäeva otseselt avatava näitusega, viibides ise galeriiruumis kus joonistades seintele mõtleb kunstnik rutiinist, armastusest, vihast, kahtlustest, piirangutest, vabadusest, äraminekust, paigalejäämisest ning sellest, mis jääb alles ja mis mitte.… kuid sellest kõigest alles siis … kui ta on kuivama riputanud viimase pesulaadungi!

Ulvi on galeriis kohal iga päev 11:00 –14:00. 

Näituse avamist ei toimu – on lihtsalt üks järjekordne tööpäev.

Suur tänu: Kirke Kangro, Michael Haagensen, Marge Laast

 

Näitusi Hop galeriis toetab Kultuuriministeerium.

CURRICULUM VITAE

Ulvi Haagensen, s 1964 Sydneys, Austraalias    ulvi@refiner.ee    https://ulvihaagensen.wordpress.com

Esindab:  Defiance Gallery, Sydney  www.defiancegallery.com

 

HARIDUS                     

1996–2001  Magister (MFA); College of Fine Art, University of New South Wales, Sydney

1988–1989  Ehtekunsti diplom (Jewellery Design Certificate); Randwick College of Technical and Further Education, Sydney

1983–1985  Kujutava kunsti bakalaureus (BA(Visual)); City Art Institute, Sydney                                             

 

ISIKNÄITUSED

2012  Everyday / Kasdien, (AV17) galerii, Vilnius

            Iga päev / Everyday, Hop galerii, Tallinn

           Järgmine, e-näitus24h galerii, Kunstikeskus http://www.kunstikeskus.ee/new/galerii/naitus/ulvi_haagensen.htm

2011     Ateljee, Draakoni galerii, Tallinn

2010     Kuidas vabaneda, Pärnu Uue Kunsti Muuseum

2009     Kuidas vabaneda, Toompea lossi kunstisaal, Tallinn

2008     Sahver, A-galerii seifis, Tallinn

            Antipoodid, Hop galerii, Tallinn

2003     Valitud jutud, Galerii Põlendruum, Tallinn

2002     Nurgad ja Karniisid, Linnagalerii, Tallinn

2001     Homeworks, Ivan Dougherty Gallery, Sydney

1991     Skulptuurid, Vaal galerii, Tallinn 

 

NÄITUSED viimased 5 aastat

2013     Cheongju rahvusvaheline tarbekunsti biennaal, Lõuna-Korea

Words & Works from a World Away, Project Space Spare Room, RMIT ülikool, Melbourne

Stuck Together, Defiance galerii, Sydney, Australia

Please be seated, Defiance galerii, Sydney

2012     Tiny Titans & Miniliths, 17th Annual 6x6x6 Inch Miniature Sculpture Show, Defiance galerii, Sydney

Piir, Lävi, Rada, Tallinna Joonistustriennaali kuraatoriprojekt, Viinistu Kunstimuuseum

Vaikne revolutsioon, Kunstihoone, Tallinn

2011     Ultramarine, Noblessneri valukoda, Tallinn

Drawing Show, Defiance galerii, Sydney

Abstraktne, Kunstihoone, Tallinn

2010     The Drawing Show, Defiance galerii, Sydney

Sculpture 2010, Defiance galerii, Sydney

2009     You Little beauty!, Defiance galerii, Sydney

            Variations, Agija Suna galerii, Riia

            Enesepaljastus, Eesti Kunstnike Liidu aastanäitus, Kunstihoone, Tallinn

            CDH 2009, Moskva Kunstnike Keskmaja, Moskva

 

TÖÖD AVALIKES KOGUDES

Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumis, Tallinn

Gintaro galerija-muziejus, Vilnius, Leedu

The Lady Ethel Nock Sculpture Collection, Sydney, Austraalia

Campbelltown City Bicentennial Art Gallery, New South Wales, Austraalia

           

PEDAGOOGILINE TEGEVUS

1999–2013        Õppejõud–Eesti Kunstiakadeemias

1994–98, 2001   Õppejõud–Sydney Institute of Technology, Design Centre Enmore, Sydney

1992–1993        Õppejõud–Randwick College of Technical and Further Education, Sydney

                                   

KUNSTIRESIDENTUURID

2013     Mustarinda, Soome2012     Kolin Ryynänen, Koli, Soome

2009     Portait Residents, Pori Kunstnike Liit, Pori, Soome

2002     Polli Talu Loominguline Keskus

Lisainfo:

Maria Valdma

HOP galerii

Hobusepea 2

10133 Tallinn

tel: +372 6462887

gsm: +372 5112350

e-mail: www.eaa.ee/hophop@eaa.ee


Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

ULVI HAAGENSEN “Aagh! Õehh!” HOP galeriis

Reede 08 november, 2013 — Teisipäev 26 november, 2013

haagensen

08.11. – 26.11.2013

“Mingi osa minust ei taha siin olla. Igapäevarutiin on justkui rõõm ja needus korraga. Hea, et saame vaadata neid inglise ja teisi seebikaid, sest muidu me ei pääsekski siit ära. Koristamine, pesu pesemine, riputamine – ikka ja jälle pean ma neil paluma riided oma kohale panna. Kas nad ei mõista? Aga kes siis veel? Kelle teise peale siis vihastada? Kelles pettuda? Kes veel oleks seda väärt või mitte väärt või lihtsalt?

Päev päeva järel – mõnikord saab sellest väljapääs iseeneses – nagu mantra, mis meid kõiki uinutab. Siis aga lõikab miski lummusest läbi ning näen, et üks pisike käekene on rasvakriidiga seinale mingi eluka kritseldanud, sinnasamasse välisukse juurde, kus hoitakse vihmavarje ja rulasid ning jalgratast. Õehh! Aga mis siis saaks, kui ka mina hakkaksin seinale joonistama? Mis siis saaks?”

Ulvi Haagensen on Austraalias sündinud ja Eestis elav ning töötav kunstnik kes oma loomingus tegeleb argipäeva kujutamisega. Ka seekord seob ta oma isikliku argipäeva otseselt avatava näitusega, viibides ise galeriiruumis kus joonistades seintele mõtleb kunstnik rutiinist, armastusest, vihast, kahtlustest, piirangutest, vabadusest, äraminekust, paigalejäämisest ning sellest, mis jääb alles ja mis mitte.… kuid sellest kõigest alles siis … kui ta on kuivama riputanud viimase pesulaadungi!

Ulvi on galeriis kohal iga päev 11:00 –14:00. 

Näituse avamist ei toimu – on lihtsalt üks järjekordne tööpäev.

Suur tänu: Kirke Kangro, Michael Haagensen, Marge Laast

 

Näitusi Hop galeriis toetab Kultuuriministeerium.

CURRICULUM VITAE

Ulvi Haagensen, s 1964 Sydneys, Austraalias    ulvi@refiner.ee    https://ulvihaagensen.wordpress.com

Esindab:  Defiance Gallery, Sydney  www.defiancegallery.com

 

HARIDUS                     

1996–2001  Magister (MFA); College of Fine Art, University of New South Wales, Sydney

1988–1989  Ehtekunsti diplom (Jewellery Design Certificate); Randwick College of Technical and Further Education, Sydney

1983–1985  Kujutava kunsti bakalaureus (BA(Visual)); City Art Institute, Sydney                                             

 

ISIKNÄITUSED

2012  Everyday / Kasdien, (AV17) galerii, Vilnius

            Iga päev / Everyday, Hop galerii, Tallinn

           Järgmine, e-näitus24h galerii, Kunstikeskus http://www.kunstikeskus.ee/new/galerii/naitus/ulvi_haagensen.htm

2011     Ateljee, Draakoni galerii, Tallinn

2010     Kuidas vabaneda, Pärnu Uue Kunsti Muuseum

2009     Kuidas vabaneda, Toompea lossi kunstisaal, Tallinn

2008     Sahver, A-galerii seifis, Tallinn

            Antipoodid, Hop galerii, Tallinn

2003     Valitud jutud, Galerii Põlendruum, Tallinn

2002     Nurgad ja Karniisid, Linnagalerii, Tallinn

2001     Homeworks, Ivan Dougherty Gallery, Sydney

1991     Skulptuurid, Vaal galerii, Tallinn 

 

NÄITUSED viimased 5 aastat

2013     Cheongju rahvusvaheline tarbekunsti biennaal, Lõuna-Korea

Words & Works from a World Away, Project Space Spare Room, RMIT ülikool, Melbourne

Stuck Together, Defiance galerii, Sydney, Australia

Please be seated, Defiance galerii, Sydney

2012     Tiny Titans & Miniliths, 17th Annual 6x6x6 Inch Miniature Sculpture Show, Defiance galerii, Sydney

Piir, Lävi, Rada, Tallinna Joonistustriennaali kuraatoriprojekt, Viinistu Kunstimuuseum

Vaikne revolutsioon, Kunstihoone, Tallinn

2011     Ultramarine, Noblessneri valukoda, Tallinn

Drawing Show, Defiance galerii, Sydney

Abstraktne, Kunstihoone, Tallinn

2010     The Drawing Show, Defiance galerii, Sydney

Sculpture 2010, Defiance galerii, Sydney

2009     You Little beauty!, Defiance galerii, Sydney

            Variations, Agija Suna galerii, Riia

            Enesepaljastus, Eesti Kunstnike Liidu aastanäitus, Kunstihoone, Tallinn

            CDH 2009, Moskva Kunstnike Keskmaja, Moskva

 

TÖÖD AVALIKES KOGUDES

Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumis, Tallinn

Gintaro galerija-muziejus, Vilnius, Leedu

The Lady Ethel Nock Sculpture Collection, Sydney, Austraalia

Campbelltown City Bicentennial Art Gallery, New South Wales, Austraalia

           

PEDAGOOGILINE TEGEVUS

1999–2013        Õppejõud–Eesti Kunstiakadeemias

1994–98, 2001   Õppejõud–Sydney Institute of Technology, Design Centre Enmore, Sydney

1992–1993        Õppejõud–Randwick College of Technical and Further Education, Sydney

                                   

KUNSTIRESIDENTUURID

2013     Mustarinda, Soome2012     Kolin Ryynänen, Koli, Soome

2009     Portait Residents, Pori Kunstnike Liit, Pori, Soome

2002     Polli Talu Loominguline Keskus

Lisainfo:

Maria Valdma

HOP galerii

Hobusepea 2

10133 Tallinn

tel: +372 6462887

gsm: +372 5112350

e-mail: www.eaa.ee/hophop@eaa.ee


Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

08.11.2013

EKA Disainiteaduskonna krokii

R, 08. novembril kell 14.45 – 17.00 toimub EKA Disainiteaduskonna krokii. 

Modellid: 6 a Mirta, ema Diana, Teksase roninastikud, Kuningpüüton, kameeleon jt. Mirtale meeldib väga joonistada, keksu mängida ja kiikuda.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=693418510682775&set=a.658254700865823.1073741826.100000438963959&type=1&theater

Postitas Ülle Marks — Püsilink

EKA Disainiteaduskonna krokii

Reede 08 november, 2013

R, 08. novembril kell 14.45 – 17.00 toimub EKA Disainiteaduskonna krokii. 

Modellid: 6 a Mirta, ema Diana, Teksase roninastikud, Kuningpüüton, kameeleon jt. Mirtale meeldib väga joonistada, keksu mängida ja kiikuda.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=693418510682775&set=a.658254700865823.1073741826.100000438963959&type=1&theater

Postitas Ülle Marks — Püsilink

11.11.2013

KUTSE KONVERENTSILE “Eesti humanitaarne tulevik”

11. novembril toimub Tallinna Ülikooli Eesti Humanitaarinstituudi 25. sünnipäeva konverents „Eesti humanitaarne tulevik“

Kas Eesti humanitaarial on tulevikku? Kas Eestil ilma humanitaariata on tulevikku? Kas homse päeva teadus on eilse päeva tuletis? Kas rahvusriik vajab rahvuskultuuri? Mis on inimlik mõõde teaduses, keskkonnas, ühiskonnas?

Neile ja veel paljudele teistele küsimustele püüab leida vastust Tallinnas toimuv konverents „Eesti humanitaarne tulevik“. 
„Kus on Eesti Nokia?“ küsis omal ajal president Lennart Meri ja Eesti meedia, visionäärid ja muud helgemad pead hakkasid kooris Eesti Nokiat otsima. „Kus on nüüd Soome Nokia?“ küsib selle peale üks konverentsi initsiaatoreid, TLÜ EHI prof. Mihhail Lotman. Ning jätkab: „Ajalugu ei tunne ühtegi näidet edukalt ja innovatiivselt toiminud ühiskonnast, kus oleksid nn pehmed ained unarusse jäetud. Ning vastupidi: kõikidel teadaolevatel revolutsioonidel teaduses ja tehnikas on humanitaarsed lätted. Euroopa ajalugu ei ole erand: näiteks tehniline läbimurre renessansi ajal tulenes humanitaarsest kultuurist ja humanistlikust ideoloogiast.“

Konverentsi avab EHI direktor Hannes Palang, ettekannetega astuvad üles Mart Kalm, Tiina Kirss, Krista Kodres, Marju Lauristin, Anne Lill, Mihhail Lotman, Ülar Ploom, Rein Raud, Jaan Ross, Urmas Sutrop. Ettekannetele järgneb ühine arutelu. Konverentsi modereerib Marek Tamm.

Konverents toimub kell 10-16 Tallinna Ülikooli Tallinna saalis.

Lõunapausil, algusega kell 12 esitleb 3. korruse aatriumis TLÜ Kirjastus Johan Huizinga, Erwin Panofsky ja Norbert Eliase eestindusi.

Olete oodatud!
Lisainfo
Rebekka Lotman
TLÜ EHI kolleegiumi liige
Tel: 6409243
— 
Rebekka Lotman
tegevtoimetaja
6409243
TLÜ Kirjastus
www.tlu.ee/kirjastus


Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

KUTSE KONVERENTSILE “Eesti humanitaarne tulevik”

Esmaspäev 11 november, 2013

11. novembril toimub Tallinna Ülikooli Eesti Humanitaarinstituudi 25. sünnipäeva konverents „Eesti humanitaarne tulevik“

Kas Eesti humanitaarial on tulevikku? Kas Eestil ilma humanitaariata on tulevikku? Kas homse päeva teadus on eilse päeva tuletis? Kas rahvusriik vajab rahvuskultuuri? Mis on inimlik mõõde teaduses, keskkonnas, ühiskonnas?

Neile ja veel paljudele teistele küsimustele püüab leida vastust Tallinnas toimuv konverents „Eesti humanitaarne tulevik“. 
„Kus on Eesti Nokia?“ küsis omal ajal president Lennart Meri ja Eesti meedia, visionäärid ja muud helgemad pead hakkasid kooris Eesti Nokiat otsima. „Kus on nüüd Soome Nokia?“ küsib selle peale üks konverentsi initsiaatoreid, TLÜ EHI prof. Mihhail Lotman. Ning jätkab: „Ajalugu ei tunne ühtegi näidet edukalt ja innovatiivselt toiminud ühiskonnast, kus oleksid nn pehmed ained unarusse jäetud. Ning vastupidi: kõikidel teadaolevatel revolutsioonidel teaduses ja tehnikas on humanitaarsed lätted. Euroopa ajalugu ei ole erand: näiteks tehniline läbimurre renessansi ajal tulenes humanitaarsest kultuurist ja humanistlikust ideoloogiast.“

Konverentsi avab EHI direktor Hannes Palang, ettekannetega astuvad üles Mart Kalm, Tiina Kirss, Krista Kodres, Marju Lauristin, Anne Lill, Mihhail Lotman, Ülar Ploom, Rein Raud, Jaan Ross, Urmas Sutrop. Ettekannetele järgneb ühine arutelu. Konverentsi modereerib Marek Tamm.

Konverents toimub kell 10-16 Tallinna Ülikooli Tallinna saalis.

Lõunapausil, algusega kell 12 esitleb 3. korruse aatriumis TLÜ Kirjastus Johan Huizinga, Erwin Panofsky ja Norbert Eliase eestindusi.

Olete oodatud!
Lisainfo
Rebekka Lotman
TLÜ EHI kolleegiumi liige
Tel: 6409243
— 
Rebekka Lotman
tegevtoimetaja
6409243
TLÜ Kirjastus
www.tlu.ee/kirjastus


Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

28.06.2013 — 03.11.2013

Viimast nädalat avatud „Kriitika ja kriisid. Kunst Euroopas alates 1945“

wolf-vostell-huulepulga-pommitaja-1968-peter-raue-koguwolf-vostell-siae

Pühapäeva, 3. oktoobrini on Kumu kunstimuuseumis avatud mastaapne rahvusvaheline näitus „Kriitika ja kriisid. Kunst Euroopas alates 1945“, mis toob Eestisse esmakordselt peaaegu sada Euroopa avangardkunsti suurnime mõlemalt poolt endist raudset eesriiet.  Loe edasi

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Viimast nädalat avatud „Kriitika ja kriisid. Kunst Euroopas alates 1945“

Reede 28 juuni, 2013 — Pühapäev 03 november, 2013

wolf-vostell-huulepulga-pommitaja-1968-peter-raue-koguwolf-vostell-siae

Pühapäeva, 3. oktoobrini on Kumu kunstimuuseumis avatud mastaapne rahvusvaheline näitus „Kriitika ja kriisid. Kunst Euroopas alates 1945“, mis toob Eestisse esmakordselt peaaegu sada Euroopa avangardkunsti suurnime mõlemalt poolt endist raudset eesriiet.  Loe edasi

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

05.11.2013

Dokumentaalfilm “Monument”, Tõnu Virve autoriõhtu Kinomajas

eft0511

Dokumentaalfilm MONUMENT.

Stsenarist Juta Kivimäe. Režissöör Tõnu Virve

Tootja Freyja Film 2009.

Inglise keelsed subtiitrid; 54’

Iga võim vajab monumente, ent ta tahab, et need oleksid tema monumendid. Eestis on riigivõim viimase sajandi jooksul korduvalt muutunud. Iga lahkunud võim on võtnud kaasa ka oma monumendid. Dokumentaal keskendub eesti monumentide saatusele muutuvas ajas. Monumendid võivad olla ideoloogia ohvrid. Ekraanile ilmuvad nii teisaldatud Pronkssõdur kui tšehhi kristallist Vabaduse rist oma lugudega. Dokumentaalfilm ei kavatse kirjutada ajalugu ümber. Film keskendub mälestusmärkide saatusele muutuvas ajas.

Kasutatud on unikaalseid kaaadreid ja paljusid arhiividokumente avaldatakse esmakordselt. Monumendid võivad olla ideoloogia ohvrid, samuti nagu inimesed ja terved rahvad on seda olnud varem ja on ilmselt ka edaspidi. Sõna saavad eesti skulptorid, endised meelsusvangid, ühiskonna- ja kunstiteadlased ning monumentide autorid.

Filmi toetajad: Eesti Kunstimuuseum, Kumu Kunstimuuseum, Eesti Filmi Sihtasutus, Eesti Rahvuskultuuri Fond, Eesti Kultuurkapital, Kultuuriministeerium, Tallinna Linnavalitsus


Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Dokumentaalfilm “Monument”, Tõnu Virve autoriõhtu Kinomajas

Teisipäev 05 november, 2013

eft0511

Dokumentaalfilm MONUMENT.

Stsenarist Juta Kivimäe. Režissöör Tõnu Virve

Tootja Freyja Film 2009.

Inglise keelsed subtiitrid; 54’

Iga võim vajab monumente, ent ta tahab, et need oleksid tema monumendid. Eestis on riigivõim viimase sajandi jooksul korduvalt muutunud. Iga lahkunud võim on võtnud kaasa ka oma monumendid. Dokumentaal keskendub eesti monumentide saatusele muutuvas ajas. Monumendid võivad olla ideoloogia ohvrid. Ekraanile ilmuvad nii teisaldatud Pronkssõdur kui tšehhi kristallist Vabaduse rist oma lugudega. Dokumentaalfilm ei kavatse kirjutada ajalugu ümber. Film keskendub mälestusmärkide saatusele muutuvas ajas.

Kasutatud on unikaalseid kaaadreid ja paljusid arhiividokumente avaldatakse esmakordselt. Monumendid võivad olla ideoloogia ohvrid, samuti nagu inimesed ja terved rahvad on seda olnud varem ja on ilmselt ka edaspidi. Sõna saavad eesti skulptorid, endised meelsusvangid, ühiskonna- ja kunstiteadlased ning monumentide autorid.

Filmi toetajad: Eesti Kunstimuuseum, Kumu Kunstimuuseum, Eesti Filmi Sihtasutus, Eesti Rahvuskultuuri Fond, Eesti Kultuurkapital, Kultuuriministeerium, Tallinna Linnavalitsus


Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

06.11.2013 — 04.12.2013

Maarit Murka “Missioon” Riigikogu Kunstisaalis

Kolmapäeval, 06.11.2013 kell 12.30 avab MAARIT MURKA (1981) Riigikogu Kunstisaalis isiknäituse „MISSIOON“.

Avamisele tulla soovijatel palume teatada tulekust aadressile elin.kard@eaa.ee esmaspäeva, 04.11.2013 ennelõunaks. Avamisele palume kaasa võtta isikut tõendav dokument.

Missioon (inglise keeles „mission“) on ühes tähenduses eluülesanne, kutsumus, vastutusrikas ülesanne ja teises  (sõjaline) eriülesanne mujal kui kodumaal, lähetus. Antud näitus koondab endasse mõlemad pooled. Kunstniku põhimissiooniks on kunsti loomine, esitlemine, loomeprotsessides osalemine. Kunstnik püüab haarata kõike mida maailm pakub, nähtut loomingusse rakendada ja publikule edasi anda. Tema missioon vältab läbi elu ja ta võtab vastutuse selle eest. Kunsti missioon laiemalt on kultuuri edendamine ja uute seoste loomine. Sõjaolukord on ühiskonnas radikaalsuse etalon. Öeldakse, et kaasaegne kunst on raiskamine- aja ja materiaalsete vahendite raiskamine. Paratamatult tekib sarnane küsimus ka sõja kohta. Loodud olukorrad ja vormid on küsitavad, kaduvad ja muutuvad ajas. Lihtsam on mitte küsimusi esitada ja käsku täita, alltekstid jooksevad vaikides subtiitritena. Silmis on enamat, kui suu rääkida lubab.
Näitusel eksponeeritav installatsioon demonstreerib militaarses režiimis loodud ajutist, hetkeks tähendust kandva kujutise loomist, mis päevadega muutub ja hävineb. Fotoseeria dokumenteerib loomeprotsessi ja analüüsib ajutise lühiajalise missioonina loodud kunsti sõnumit.

Maarit Murka

Maarit Murka on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia 2004. aastal maalikunsti erialal ja kaitses 2006. aastal Helsingi Kunstiakadeemias magistrikraadi. Hetkel õpib Balti Filmi- ja Meediakooli magistriõppes. Maarit Murka on Eesti Kunstnike Liidu ja Maalikunstnike Liidu liige, näitustel osaleb alates 2001. aastast.

Näituseid Riigikogu Kunstisaalis vahendab Eesti Kunstnike Liit.

__________________________________
Elin Kard
Asepresident / Vice-president
Eesti Kunstnike Liit /
Estonian Artists´ Association
gsm:(+372) 52 85 324
tel.: (+372) 6273 630
fax: (+372) 6273 631
skype: elinkard
e-mail: elin.kard@eaa.ee
http://www.eaa.ee
Vabaduse väljak 6
Tallinn 10146

—–
MAARIT MURKA
02/12/1981

EDUCATION
2010 European Network to Grow A Generation of Audiovisual Entrepreneurs programme
2009- … Baltic Film and Media school, master in screenplay writing
2004- 2006 Academy of Fine Arts of Helsinki master in department of painting
2000- 2004 Estonian Academy of Arts department of painting
1997- 2000 Old Town Educational College art department

ASSOCIATIONS
2007 Estonian Artists Association
2007 Estonian Painters Association

SOLO-EXHIBITIONS
2013 “Eclectic captures” Estonian House Gallery Stockholm
2013 “Objects in mirror are closer than they appear” Korjaamo Gallery Helsinki
2010 “Dark Land” Hobusepea Gallery Tallinn
2010 “Hairpower” Gallery 21 Riga Latvia
2010 “Hairpower” Korjaamo Gallery Helsinki
2010 „Hairpower“  Bottega Gallery Kiev Ukraine
2010 „Hairpower“ Y Gallery Minsk Belarussia
2010 „Hairpower“ Vaal Gallery Tallinn Estonia
2009 „0.43“ ArtDepoo and SooSoo Galleries Tallinn Estonia
2009 „0.43“ Korjaamo Helsinki Finland
2008 „I´m an artist from post-soviet country?“ Nobilis space Paris  France
2007 „ART+POLITICS=POWER” ArtDepoo Gallery Tallinn
2007 „STALKER” City Gallery Tallinn
2007 “Fotofobia” Patarei prison Tallinn
2007 “Ulli-elo” Võru city Gallery
2007 “The new beginning” Draakon Gallery Tallinn
2006 “Wake up!” ArtDepoo Tallinn
 2005 “The truth is out there” Vaal Gallery Tallinn
2005 “UMABILL” Culture Centre Kärdla Hiiumaa
2003 “Estonian boy. Estonian girl” (with Tõnis Saadoja) Vaal Gallery Tallinn

GROUP-EXHIBITIONS
2013 “XV Vilnius Painting Triennial “Painting contexts“ ” Contemporary Art Center Vilnius
2013 “100×100=900” Magmart festival, 100 video artists to tell a century, Rome, Italy
2012 “Art in Mind” The Brick Lane Gallery London UK
2012 “48H CRONO” La Friche la Belle de Mai Marseille France
2012 “Muuda oma meelt/ change your mind” Viljandi City gallery Viljandi Estonia
2012 “Aesthetics vs Information” Klaipeda Cultural Center Lithuania
2011 “Aesthetics vs Information” 4th Moscow Biennale of Contemporary Art Zurab Tsereteli Art Gallery Moscow
2011 “Laura Põld, Maarit Murka, Sirja-Liisa Eelma. Tapyba iš Estijos” Old Town Art Gallery Vilnius Lithuania
2011 “Woman`s glance” Magmart Film Festival Palazzo delle Arti Napoli Italy
2011 “Life 69. My erotics” Rakvere Museum
2010 “Convert!” The Museum of Estonian Architecture Tallinn
2010 “Kunst macht frei” Pecs Hungary
2010 “III International Festival of Video Art Gamagüey” Cuba
2010 “23es Instants Video Numeriques et Poetiques” Marseille France
2010 “VIDEOHOLICA 2010 3rd” Varna Bulgaria
2010 “The Sovereign Art Foundation Exhibition” Barbican Centre London UK
2010 “Festival Internazionale del Cinema d`Arte – IXth edition” Bergamo Italy
2010 “MAGMART, THE BEST OF” Naples Italy
2010 “Deflection being. 21 century art from the collection of Tartu Art Museum” Tartu Art Museum
2009 “Note” Võru City Gallery
2009 „Sleepwalkers Film Festival“ Tallinn Estonia
2009 “AsoloArtFilmFestival XXVIII edition” Italy
2009 „II Festival International de Videoarte Decamaguey“ Cuba 2009
2009 “Souveniers from earth” international Cable TV station
2009 „Vilnius Art Fair“ ArtDepoo Gallery Vilnius Lithuania
2009 “Self-portraits. Poses and diagnosis” KUMU Estonian Art Museum
2009 „IGVFest“ Dublin Ireland
2009 „MAGMART – video under volcano“ Naples Italy
2009 XXV „Sarajevo Winter“ Festival Sarajevo Bosnia and Herzegovina
2009 „CDH 2009“ Moscow
2009 „Life69“ Rakvere Estonia
2008 „Souveniers“ Riia Latvia
2008 „ The Chelsea International Fine Art Competition Exhibition“ Agora Gallery
Chelsea New York U.S.A
2008 “Baltic Biennale 2008” Maneez Sankt-Peterburg
2008 “Place, that moves” KUMU Art MUseum Estonia
2008 “Ceremonial” Viinistu Estonia
2008 “Nord Art `08” Rendsburg Germany
2008 “Red Cross Summer Exhibition 2008” Hague Netherlands
2008 “Perfect ring” ArtDepoo Tallinn
2008 “Wakening” Salt Sorage Tallinn
2008 “Roll Up Art” Bucharest Romania
2008 “3rd AAW International Youth Salon” Atelier of Alexandria Egipt
2008 “Liberty Square” Art Hall Tallinn
2007 “Estonian landscape `07” Tartu Tigu tower
2007 “ArtDepoo highlights-estonian young painting vol.1” ArtDepoo Tallinn
2007 “Tartu.University and painting school” Artists House Tartu
2007 „JCE 2007“ Montrouge France
2007 „Right choice“ Tartu Artists House
2007 “Body changing” ArtDepoo Tallinn
2007 “Nord Art `07” Rendsburg Germany
2007 “New Wave” Tallinn Art Hall
2006 “Naked” Tartu Art House
2006 “Spring exhibition” Helsinki Art Hall
2006 “Pure painting” Jõhvi Concert Hall
2005 “Zielpunkt” ArtDepoo Tallinn
2005 “New Estonian art” Art Centre “Kannel” Võru
2005 “Identities” Tallinn Art Hall Estonia
2004 “Here, but not now” Picture Gallery Kaunas Lithuania
2004 ” Notes about paintings. Estonian and Lithuanian young art” Vaal Gallery
Tallinn
2004 “Pre- position” Haapsalu
2004 ” Lets go” Salt Storage Tallinn
2004 “Ich bin ein Maler” Tallinn Art Hall
2003 “Inevitable to live at the same time” Estonian Art Museum
2003 “Self- portrait” Pärnu Art Summer Endla Theatre
2001 “Real realism” Tallinn Art Hall

PRIZES
2010 The Sovereign European Art Prize finalist
2008 Sankt-Peterburg I Baltic Biennale prize
2005 Vaal Gallery annual art prize

PUBLICATIONS
2007 “Pärnu in estonian art” Andra Orn and Anneli Lepp
2005 “22+ Estonian young artists” Karin Laansoo

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Maarit Murka “Missioon” Riigikogu Kunstisaalis

Kolmapäev 06 november, 2013 — Kolmapäev 04 detsember, 2013

Kolmapäeval, 06.11.2013 kell 12.30 avab MAARIT MURKA (1981) Riigikogu Kunstisaalis isiknäituse „MISSIOON“.

Avamisele tulla soovijatel palume teatada tulekust aadressile elin.kard@eaa.ee esmaspäeva, 04.11.2013 ennelõunaks. Avamisele palume kaasa võtta isikut tõendav dokument.

Missioon (inglise keeles „mission“) on ühes tähenduses eluülesanne, kutsumus, vastutusrikas ülesanne ja teises  (sõjaline) eriülesanne mujal kui kodumaal, lähetus. Antud näitus koondab endasse mõlemad pooled. Kunstniku põhimissiooniks on kunsti loomine, esitlemine, loomeprotsessides osalemine. Kunstnik püüab haarata kõike mida maailm pakub, nähtut loomingusse rakendada ja publikule edasi anda. Tema missioon vältab läbi elu ja ta võtab vastutuse selle eest. Kunsti missioon laiemalt on kultuuri edendamine ja uute seoste loomine. Sõjaolukord on ühiskonnas radikaalsuse etalon. Öeldakse, et kaasaegne kunst on raiskamine- aja ja materiaalsete vahendite raiskamine. Paratamatult tekib sarnane küsimus ka sõja kohta. Loodud olukorrad ja vormid on küsitavad, kaduvad ja muutuvad ajas. Lihtsam on mitte küsimusi esitada ja käsku täita, alltekstid jooksevad vaikides subtiitritena. Silmis on enamat, kui suu rääkida lubab.
Näitusel eksponeeritav installatsioon demonstreerib militaarses režiimis loodud ajutist, hetkeks tähendust kandva kujutise loomist, mis päevadega muutub ja hävineb. Fotoseeria dokumenteerib loomeprotsessi ja analüüsib ajutise lühiajalise missioonina loodud kunsti sõnumit.

Maarit Murka

Maarit Murka on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia 2004. aastal maalikunsti erialal ja kaitses 2006. aastal Helsingi Kunstiakadeemias magistrikraadi. Hetkel õpib Balti Filmi- ja Meediakooli magistriõppes. Maarit Murka on Eesti Kunstnike Liidu ja Maalikunstnike Liidu liige, näitustel osaleb alates 2001. aastast.

Näituseid Riigikogu Kunstisaalis vahendab Eesti Kunstnike Liit.

__________________________________
Elin Kard
Asepresident / Vice-president
Eesti Kunstnike Liit /
Estonian Artists´ Association
gsm:(+372) 52 85 324
tel.: (+372) 6273 630
fax: (+372) 6273 631
skype: elinkard
e-mail: elin.kard@eaa.ee
http://www.eaa.ee
Vabaduse väljak 6
Tallinn 10146

—–
MAARIT MURKA
02/12/1981

EDUCATION
2010 European Network to Grow A Generation of Audiovisual Entrepreneurs programme
2009- … Baltic Film and Media school, master in screenplay writing
2004- 2006 Academy of Fine Arts of Helsinki master in department of painting
2000- 2004 Estonian Academy of Arts department of painting
1997- 2000 Old Town Educational College art department

ASSOCIATIONS
2007 Estonian Artists Association
2007 Estonian Painters Association

SOLO-EXHIBITIONS
2013 “Eclectic captures” Estonian House Gallery Stockholm
2013 “Objects in mirror are closer than they appear” Korjaamo Gallery Helsinki
2010 “Dark Land” Hobusepea Gallery Tallinn
2010 “Hairpower” Gallery 21 Riga Latvia
2010 “Hairpower” Korjaamo Gallery Helsinki
2010 „Hairpower“  Bottega Gallery Kiev Ukraine
2010 „Hairpower“ Y Gallery Minsk Belarussia
2010 „Hairpower“ Vaal Gallery Tallinn Estonia
2009 „0.43“ ArtDepoo and SooSoo Galleries Tallinn Estonia
2009 „0.43“ Korjaamo Helsinki Finland
2008 „I´m an artist from post-soviet country?“ Nobilis space Paris  France
2007 „ART+POLITICS=POWER” ArtDepoo Gallery Tallinn
2007 „STALKER” City Gallery Tallinn
2007 “Fotofobia” Patarei prison Tallinn
2007 “Ulli-elo” Võru city Gallery
2007 “The new beginning” Draakon Gallery Tallinn
2006 “Wake up!” ArtDepoo Tallinn
 2005 “The truth is out there” Vaal Gallery Tallinn
2005 “UMABILL” Culture Centre Kärdla Hiiumaa
2003 “Estonian boy. Estonian girl” (with Tõnis Saadoja) Vaal Gallery Tallinn

GROUP-EXHIBITIONS
2013 “XV Vilnius Painting Triennial “Painting contexts“ ” Contemporary Art Center Vilnius
2013 “100×100=900” Magmart festival, 100 video artists to tell a century, Rome, Italy
2012 “Art in Mind” The Brick Lane Gallery London UK
2012 “48H CRONO” La Friche la Belle de Mai Marseille France
2012 “Muuda oma meelt/ change your mind” Viljandi City gallery Viljandi Estonia
2012 “Aesthetics vs Information” Klaipeda Cultural Center Lithuania
2011 “Aesthetics vs Information” 4th Moscow Biennale of Contemporary Art Zurab Tsereteli Art Gallery Moscow
2011 “Laura Põld, Maarit Murka, Sirja-Liisa Eelma. Tapyba iš Estijos” Old Town Art Gallery Vilnius Lithuania
2011 “Woman`s glance” Magmart Film Festival Palazzo delle Arti Napoli Italy
2011 “Life 69. My erotics” Rakvere Museum
2010 “Convert!” The Museum of Estonian Architecture Tallinn
2010 “Kunst macht frei” Pecs Hungary
2010 “III International Festival of Video Art Gamagüey” Cuba
2010 “23es Instants Video Numeriques et Poetiques” Marseille France
2010 “VIDEOHOLICA 2010 3rd” Varna Bulgaria
2010 “The Sovereign Art Foundation Exhibition” Barbican Centre London UK
2010 “Festival Internazionale del Cinema d`Arte – IXth edition” Bergamo Italy
2010 “MAGMART, THE BEST OF” Naples Italy
2010 “Deflection being. 21 century art from the collection of Tartu Art Museum” Tartu Art Museum
2009 “Note” Võru City Gallery
2009 „Sleepwalkers Film Festival“ Tallinn Estonia
2009 “AsoloArtFilmFestival XXVIII edition” Italy
2009 „II Festival International de Videoarte Decamaguey“ Cuba 2009
2009 “Souveniers from earth” international Cable TV station
2009 „Vilnius Art Fair“ ArtDepoo Gallery Vilnius Lithuania
2009 “Self-portraits. Poses and diagnosis” KUMU Estonian Art Museum
2009 „IGVFest“ Dublin Ireland
2009 „MAGMART – video under volcano“ Naples Italy
2009 XXV „Sarajevo Winter“ Festival Sarajevo Bosnia and Herzegovina
2009 „CDH 2009“ Moscow
2009 „Life69“ Rakvere Estonia
2008 „Souveniers“ Riia Latvia
2008 „ The Chelsea International Fine Art Competition Exhibition“ Agora Gallery
Chelsea New York U.S.A
2008 “Baltic Biennale 2008” Maneez Sankt-Peterburg
2008 “Place, that moves” KUMU Art MUseum Estonia
2008 “Ceremonial” Viinistu Estonia
2008 “Nord Art `08” Rendsburg Germany
2008 “Red Cross Summer Exhibition 2008” Hague Netherlands
2008 “Perfect ring” ArtDepoo Tallinn
2008 “Wakening” Salt Sorage Tallinn
2008 “Roll Up Art” Bucharest Romania
2008 “3rd AAW International Youth Salon” Atelier of Alexandria Egipt
2008 “Liberty Square” Art Hall Tallinn
2007 “Estonian landscape `07” Tartu Tigu tower
2007 “ArtDepoo highlights-estonian young painting vol.1” ArtDepoo Tallinn
2007 “Tartu.University and painting school” Artists House Tartu
2007 „JCE 2007“ Montrouge France
2007 „Right choice“ Tartu Artists House
2007 “Body changing” ArtDepoo Tallinn
2007 “Nord Art `07” Rendsburg Germany
2007 “New Wave” Tallinn Art Hall
2006 “Naked” Tartu Art House
2006 “Spring exhibition” Helsinki Art Hall
2006 “Pure painting” Jõhvi Concert Hall
2005 “Zielpunkt” ArtDepoo Tallinn
2005 “New Estonian art” Art Centre “Kannel” Võru
2005 “Identities” Tallinn Art Hall Estonia
2004 “Here, but not now” Picture Gallery Kaunas Lithuania
2004 ” Notes about paintings. Estonian and Lithuanian young art” Vaal Gallery
Tallinn
2004 “Pre- position” Haapsalu
2004 ” Lets go” Salt Storage Tallinn
2004 “Ich bin ein Maler” Tallinn Art Hall
2003 “Inevitable to live at the same time” Estonian Art Museum
2003 “Self- portrait” Pärnu Art Summer Endla Theatre
2001 “Real realism” Tallinn Art Hall

PRIZES
2010 The Sovereign European Art Prize finalist
2008 Sankt-Peterburg I Baltic Biennale prize
2005 Vaal Gallery annual art prize

PUBLICATIONS
2007 “Pärnu in estonian art” Andra Orn and Anneli Lepp
2005 “22+ Estonian young artists” Karin Laansoo

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink