Tootedisaineri ankeet: Kristin Silm

Kristin Silm on aktiivne rööprähkleja, kes teeb kõike, korraga ja koguaeg.
Nimi: Kristin Silm
Positsioon: Tudeng

Seos EKAga: 2. kursuse digitootedisaini tudeng, üliõpilasesinduse liige, protolabori assistent

1. Millised projektid sul hetkel käsil on?

Sügissemestril on meil käsil koostööprojekt Swedbankiga, kus me eesmärk on luua nende
klientidele väärtuslikemaid kogemusi enda digilahenduste näol. Kooliväliselt alustan iseseisva
projektiga, kus ma proovin luua mängu 1 nädala jooksul.

2. Mis on su lemmik etapp toote loomise juures ning milline see välja näeb?

Toote loomise puhul mulle meeldib kõige rohkem prototüüpimise ja testimise etapp. Just
prototüüpimise alguses on alati huvitav läbi mõelda, kuidas saaks mõnda keerulisemat ideed
testida ilma, et peaks üleliigselt ressursse kulutama alguses selle peale.
Testimise puhul mulle meeldib, et seal on minu jaoks olemas selguse moment, kus ma saan
täpsemalt aru, mis osa mu ideest toimib ja mis mitte.

3. Paber ja pliiats vs digitaalne meedium – kumba eelistad?

Pean tunnistama, et missest õpin digitootedisaini mulle ikkagi meeldib rohkem paberi peal tööd
teha. Paberil on vähem tähelepanu eemale tõmbavaid elemente minu jaoks, saangi tegeleda
ainult käesoleva teemaga. Lisaks on see ka, et kui ma visandan enda esmaseid ideid, siis paberil
ei teki mul võimalus hakata piksleid taga ajama.

4. Mis on olnud/oli su lemmik projekt EKA’s õppides?  Millise avastuse selle puhul enda jaoks tegid?

Minu jaoks kõige lemmikum projekt EKA’s õppides oli 2023 kevadsemestri mänguprojekt.
Pidime looma Loodusmuuseumile mängu teemal “Ohtlikud ilmastikunähtused Eestis”. Mängud
ja nende loomine on mulle alati meeldinud, aga see projekt aitas mulle kinnitada, et ma ei taha
teha mänge ainult hobi raames vaid ka erialaselt.

5. Guilty pleasure ehk “kehv disain või vahend disainimiseks”, mis sulle salaja meeldib?

Paber… Iseensest pole tegu kehva disainivahendiga, aga arvestades, et õpin digitootedisaini
tunnen vahepeal, et toetun liiga palju paberile enda märkmete ja ideede genereerimise jaoks.
Mulle küll meeldib paberiga töötada, aga sellel on omajagu pahupooli. Nagu näiteks võivad
need minna kergemini kaduma ja minu puhul kipuvad sassi minema.

6. Miski, mille disainer oleksid soovinud olla?

Minu meelest on kõige esimene Super Mario Bros mäng geniaalselt disainitud. Eriti just maailm
1 tase 1. Seal on nad disaininud tasandi just sellisel kujul, et mängija saaks tundma õppida,
kuidas mängu mängida ilma tekstilise juhendita. Uurides selle mängu tausta kohta sain ka teada, et nad meelega tegid 1. taseme viimasena eesmärgiga luua mängija jaoks intuitiivne sissejuhatus mängule.

7. 1 hea lugemine, mis sind erialaselt inspireerinud on?

Katherine Isbisteri “How Games Move Us: Emotion by Design” on olnud minu jaoks põnev
lugemine. Seal tuuakse tähelepanu sellele, kuidas videomängu disain võib luua kasutajatele
tugevaid positiivseid kogemusi. Eriti meeldis mulle sealt teine peatükk, mis räägib
mitmikmängude mõju ja nende disainimise kohta.

8. Mis sind peale disaini veel köidab?

Lisaks disainile ja mängudele köidab mind veel 3D modelleerimine, käsitöö ja vanadele
katkistele seadmetele uue elu andmine. Katkistele seadmetele uue elu andmise all mõtlen seda,
et kasutan vanemate seadmete osi, et luua midagi uut. Näiteks hetkel on mul pooleli projekt,
kus mu eesmärk on muuta vana sülearvuti ekraan eraldiseisvaks monitoriks.

9. Milline senine kogemus on sind disainerina kõige enam vorminud ja kuidas?

Seni on Swedbanki projekt mind kõige enim vorminud. Läbi selle projekti sain paremini aimu,
milline disainer ma olen ja soovin olla ning missugustes keskkondades ma sooviks edaspidi
töötada.

10. Portfoolio (või midagi sarnast) – Kus võime sinu tööde ja tegemistega rohkem tutvuda?

Hetkel on mul portfoolio alles töös, aga minu Loodusmuuseumi projekti mänguga ja teiste
tulevaste mängudega saab tutvuda siin: https://silmamunasupp.itch.io

5 (1)
6
1
4
Jaga sõpradega:

Postitas Mari Maiste
Viimati muudetud