TASE FILM invites: Student films from 2016/17 and a guest documentary about our very own Natalya

TASE FILM invites: Student films from 2016/17 and a guest documentary about our very own Natalya

Homme, 9. juunil kell 17.00 – 20.00 linastuvad Kino Sõpruses TASE FILMIL Eesti Kunstiakadeemia 2016/17 tudengifilmide paremik. Esmakordselt linastub TASE FILMIl külalislinateos “Natalja” (Kadi Poll, Laura Kõrvits), mis võitis Balti Filmi- ja Meediakooli parim dokumentaali tiitli. Film räägib EKA modellist Nataljast. Sissejuhatuse teeb produtsent Laura Kõrvits.

Seekord tegi valiku žürii koosseisus kunstnik Kristi Kongi, kunstiteadlane Keiu Krikmann, kunstnik Olivia Verev (I TASE FILM korraldaja), graafiline disainer/visuaalkunstnik Norman Orro, turundusspetsialist/kunstnik Rachel Kinbar, animatsiooni osakonna juhataja Helen Unt ja kommunikatsiooni osakonna juhataja Solveig Jahnke.

Valikusse sattusid filmid nii vabade kunstide, arhitektuuri- kui disainiteaduskonnast. Ringvaatesse saavad ka valitud lühikatsetused ja moestilistika reklaamfilmid, mida saavad näha varased saabujad alates kell 16.30.

Kõik on teretulnud! Pilet 2 Eurot.

Screening of EAA Student Films of 2016 and 2017. In addition, for the first time – a guest film from Baltic Film and Media School – Best Documentary” about the EAA model Natalya.

Special priced ticket – 2 Euros!

Programm

16:30 eelseanss

(Ringvaade)

17.00 – 20.00

Žürii valitud filmid

I sessioon

Natalja (13 min) – Režissöör Kadi Poll, produtsent Laura Kõrvits (BFM parim dokk!).

I TASE külalisfilm, mis räägib loo EKA modellist Nataljast.

OFF (11 min) – Kelli Gedvil

Ma olin jõudnud oma loomaprotsessis punkti, kus millegi loomiseks, oli vaja vana pind hävitada. Nii eemaldasin need vanad kihid kihtide haaval.

Reidi tee projekt – Juhan Teppart

Urbanistika magistritöö osana valminud dokfilmi. Magistritöö uurib Reidi tee projekteerimise ümber lahvatanud konflikti, selle erinevaid osapooli ja mõju teeprojekti menetlemisele. Dokfilm on kokku lõigatud magistritöö raames läbiviidud intervjuudest ja toob välja võtmeisikute rollid ja eri osapoolte vastandlikud seisukohad ja Tallinna linnaplaneerimise murekohad.

Kokku kestvus 56:25 min

II sessioon

Freedog Trippo Priidik (7 min) – Vello Lutter

Käesoleva aasta alguses toimus EKA graafilise disaini II kuruse tudengite eksperimentaalsete lühidokumentaalfilmide workshop “14 karakterit”. Minu poolt valmis film “Freedog Trippo Priidik”, milles räägib oma nägemusest ja nime valimisest muusik Priidik Hallas. Muusika filmis on tema enda looming. Film ise on tänu oma tempole ja peategelase karakterile 7-minutiline vitamiinipomm.

Funeral (32 min) – Robin Nõgisto

Autorifilm, mis jutustab igavikulise loo elust ja surmast. Robin Nõgisto film “Funeral” ei ole religioosne film, vaid räägib lugu autori enda loodud mütoloogilisest maailmast.

Filmis põimuvad läbi kolm tegelast, kes kõik on otsingutel, otsides neile kuuluvat vabadust. Lugu keerleb ümber noormehe, kes on kahe maailma vahel kinni ja kelle missiooniks on leida lepitus iseendaga, kuid hoopis leiab armastuse keda on igatsenud.

“Funeral” on kõike muud kui dramaturgia, tegemist on kunstniku omanäolise positsiooniga. See seisab kõige eest mida autor omal nahal tunneb ja tunnetab.

Teos on filmitud anamorphic objektiiviga ja on mõeldud spetsiaalselt suurele ekraanile.

Filmis löövad kaasa peale autori enda, Roosi Natali Nõgisto ja Olivia Verev.

Kokku kestvus 39 min

III sessioon TASE Anima

Aggie Lee Pak Yee

Muteum

Joonisfilm / drawn film

4’09’’

Kunstimuuseumis me peaksime olema…

In an Art Museum, we ought to be…

Evgeniia Golikova

Don’t wake / Ära ärata

Maalianimatsioon / paint-on-glass

5’30’’

A man spent most of his life in a prison.His body fully covered with tattoos, which says plenty about his criminal past and high authority status. But at one point, the time came to leave the prison… Would it be easy for the inmate to leave his Zone – comfort zone?

Mees veetis enamus oma elust vanglas. Tema keha on üleni kaetud tätoveeringutega, mis räägivad tema kriminaalsest minevikust ja kõrgest positsioonist. Aga ühel hetkel saab ta vanglast välja.. Kui lihtne on tal lahkuda oma Tsoonist, oma mugavustsoonist?

Helen Woolston

Krooniline tsirkus / A Chronic Circus

Joonisfilm / drawn film

6’

Igavlev lehm üritab leida mõnd väljendusvahendit. Saabuvad klounid ahvatlevad kaosega. Talumees üritab lehma kontrolli all hoida ning kaost ojata. Aga kaose seemned on külvatud sügavale ja päris ära ei kao.

A bored cow tries to find some means of self expression. Some visiting clowns offer a

tempting glimpse of chaos. A farmer tries to keep control of the situation, seeing this spread

of chaos as a kind of plague which he must put a stop to. But the seeds of chaos are planted

deeply and cannot be eradicated completely.

Helen Woolston

Magic Potion

Eksperimentaalfilm / experimental film

2’32’’

Nõia võlujoogi pajas tantsivad, oigavad ja muunduvad erinevad koostisosad, et luua uusi eluvorme.

Within the melting pot of a witch’s magic potion, the different ingredients dance, moan and transform together to create new forms of life.

Terje Henk

Soorebane / Swampfox

Liivaanimatsioon / sand animation

5’55’’

Liivanimatsioon kolmest inimesest ja ühest rebasest. Kuidas kinnismõte kaasa kisub, sõber lahti ei lase ja kui raske on unustada. See on lugu olukorrast, mis nõnda vetrub ja vajub, et raske on terve nahaga pääseda. Nurjatu rebane ei oska aidata ka siis, kui ta seda väga tahab.

Sand animation about three people and one fox. How obsession pulls, friend refuses to let go and how hard it is to forget. It’s a story of a situation so muddy it’s difficult to come out of it in tact. The wicked fox can’t help even if she really wants to.

Teele Strauss

Ükskord igavuse väljadel / Once in the Fields of Boredom

Segatehnika / mixed media

6’

Lugu „Ükskord igavuse väljadel“ kätkeb endas õhtuhämaruses peetavat õhtusööki, piknikku, mille osalisteks on tegelased Naine ja Mees. Tegevust justkui ei toimuks, dialoog näib olevat vaikimises, kuniks toimub katkestus – mille tagajärjel Naine lahkub/kaob vaateväljalt. Mees on segaduses ja otsustab Naisele järgneda. Peale pikki otsinguid metsas jõuab ta sarnasele piknikustseenile, mille osalisteks on Naine koos uue, tundmatu tegelasega. Mehe kohaleilmumisest ei muutu midagi, tema roll ühe osapoolena selles suhtes on läbi saanud.

Film räägib igavusest. Eksistentsiaalsest tühjusest ja igatsusest. Joonistatud animatsioonitegelaste viimisega projektsioonina metsa taustale üritasin tekitada teatava nihke karakterite olemuse ja ümbritseva keskkonna vahel, mis aitaks edasi anda nende valikuid ja käitumist.

My short animation „Once in the Fields of Boredom“ is a short story about a couple whose life together has come to an end – they struggle with boredom.

The movie starts with a supper, which is obviously dull and intolerable for both of them, especially for the Women. When there is an interruption with the flow and the Man shifts his attention to the possible interloper, the Woman disappears. As there is still some feelings and curiosity left, the Man starts to look for the Woman. He finds her after interrupting her supper with a new companion and realizes his defeat.

This story is technically a mixture of frame-by-frame animation projected on the forest. There is a shift in the design of the characters and the real forest. With this technique I wanted to emphasize their acting and the importance of the choices they make.

Katarina Skott

Esimesest silmapilgust / At First Sight

Kuivpastellis joonisfilm / drawn film with pastels

4’16”

“Esimesest silmapilgust” räägib valgusest pimedas armastuses. Kui elad maailmas mis sinus väärtust ei näe, kas seda näeb keegi teine?

“At First Sight” is a story about hope in blind love. When living in a world that sees no value in you, will somebody else set their sights on it instead?

Leore Klyszejko

Põdra Maja / Moose House

Joonisfilm / drawn film

2’56”

Põdral maja metsa sees, väiksest aknast välja vaatab.

There’s a moose in the forest, he has a house with tiny windows.

Jüri Lääs

Paradise Island

Joonisfilm / drawn film

3’14”

Jääkaru ärkab kiiresti muutuvasse maailma. Olles pikalt merel triivinud, leiab ta viimase kuiva maa.

A polar bear wakes up into a world that is changing fast. After a long drift on the sea he finds the last piece of land above water.

Liisi Grünberg

Muki ja Kalju seiklus surnuaial / Muki and Kalju have a Graveyard Adventure

Digitaalne kollaaž vesivärvist ja pastapliiatsist / digital collage of water colour paint and ball-point pen

3’21”

Muki ja Kalju teavad, mida saab teha surnuaia kaevu põhja koguneva veega. Nende rituaal vabastab maapinnast teadvused, kes ei suuda teha rohkemat, kui ühte liigutust korrata. Mõni asi tiksub, mõni voolab ja kolmas võtab lihtsalt poose. Muusikaline animatsioon proovib oma audiovisuaalses maailmas väljendada liikumise vaatamisest saadavat mõnu.

Muki and Kalju know what can be done with the water in the graveyard well. Their ritual frees spirits hidden in the ground. Such consciousness can do nothing but repeat an action. There are things that tick, some that flow and others that just strike poses. The audiovisual world in this musical animation is trying to convey the pleasure in watching movement.
Helen Woolston
Krooniline tsirkus / A Chronic Circus
Joonisfilm / drawn film
6’

Igavlev lehm üritab leida mõnd väljendusvahendit. Saabuvad klounid ahvatlevad kaosega. Talumees üritab lehma kontrolli all hoida ning kaost ojata. Aga kaose seemned on külvatud sügavale ja päris ära ei kao.

A bored cow tries to find some means of self expression. Some visiting clowns offer a tempting glimpse of chaos. A farmer tries to keep control of the situation, seeing this spread of chaos as a kind of plague which he must put a stop to. But the seeds of chaos are planted deeply and cannot be eradicated completely.

Helen Woolston
Magic Potion
Eksperimentaalfilm / experimental film
2’32’’

Nõia võlujoogi pajas tantsivad, oigavad ja muunduvad erinevad koostisosad, et luua uusi eluvorme.

Within the melting pot of a witch’s magic potion, the different ingredients dance, moan and transform together to create new forms of life.

Terje Henk
Soorebane / Swampfox
Liivaanimatsioon / sand animation
5’55’’

Liivanimatsioon kolmest inimesest ja ühest rebasest. Kuidas kinnismõte kaasa kisub, sõber lahti ei lase ja kui raske on unustada. See on lugu olukorrast, mis nõnda vetrub ja vajub, et raske on terve nahaga pääseda. Nurjatu rebane ei oska aidata ka siis, kui ta seda väga tahab.

Sand animation about three people and one fox. How obsession pulls, friend refuses to let go and how hard it is to forget. It’s a story of a situation so muddy it’s difficult to come out of it in tact. The wicked fox can’t help even if she really wants to.

Teele Strauss
Ükskord igavuse väljadel / Once in the Fields of Boredom
Segatehnika / mixed media
6’

Lugu „Ükskord igavuse väljadel“ kätkeb endas õhtuhämaruses peetavat õhtusööki, piknikku, mille osalisteks on tegelased Naine ja Mees. Tegevust justkui ei toimuks, dialoog näib olevat vaikimises, kuniks toimub katkestus – mille tagajärjel Naine lahkub/kaob vaateväljalt. Mees on segaduses ja otsustab Naisele järgneda. Peale pikki otsinguid metsas jõuab ta sarnasele piknikustseenile, mille osalisteks on Naine koos uue, tundmatu tegelasega. Mehe kohaleilmumisest ei muutu midagi, tema roll ühe osapoolena selles suhtes on läbi saanud.

Film räägib igavusest. Eksistentsiaalsest tühjusest ja igatsusest. Joonistatud animatsioonitegelaste viimisega projektsioonina metsa taustale üritasin tekitada teatava nihke karakterite olemuse ja ümbritseva keskkonna vahel, mis aitaks edasi anda nende valikuid ja käitumist.

My short animation „Once in the Fields of Boredom“ is a short story about a couple whose life together has come to an end – they struggle with boredom.

The movie starts with a supper, which is obviously dull and intolerable for both of them, especially for the Women. When there is an interruption with the flow and the Man shifts his attention to the possible interloper, the Woman disappears. As there is still some feelings and curiosity left, the Man starts to look for the Woman. He finds her after interrupting her supper with a new companion and realizes his defeat.

This story is technically a mixture of frame-by-frame animation projected on the forest. There is a shift in the design of the characters and the real forest. With this technique I wanted to emphasize their acting and the importance of the choices they make.

Katarina Skott
Esimesest silmapilgust / At First Sight
Kuivpastellis joonisfilm / drawn film with pastels
4’16”

“Esimesest silmapilgust” räägib valgusest pimedas armastuses. Kui elad maailmas mis sinus väärtust ei näe, kas seda näeb keegi teine?

“At First Sight” is a story about hope in blind love. When living in a world that sees no value in you, will somebody else set their sights on it instead?

Leore Klyszejko
Põdra Maja / Moose House
Joonisfilm / drawn film
2’56”

Põdral maja metsa sees, väiksest aknast välja vaatab.

There’s a moose in the forest, he has a house with tiny windows.

Jüri Lääs
Paradise Island
Joonisfilm / drawn film
3’14”

Jääkaru ärkab kiiresti muutuvasse maailma. Olles pikalt merel triivinud, leiab ta viimase kuiva maa.

A polar bear wakes up into a world that is changing fast. After a long drift on the sea he finds the last piece of land above water.

Liisi Grünberg
Muki ja Kalju seiklus surnuaial / Muki and Kalju have a Graveyard Adventure

Digitaalne kollaaž vesivärvist ja pastapliiatsist / digital collage of water colour paint and ball-point pen
3’21”

Muki ja Kalju teavad, mida saab teha surnuaia kaevu põhja koguneva veega. Nende rituaal vabastab maapinnast teadvused, kes ei suuda teha rohkemat, kui ühte liigutust korrata. Mõni asi tiksub, mõni voolab ja kolmas võtab lihtsalt poose. Muusikaline animatsioon proovib oma audiovisuaalses maailmas väljendada liikumise vaatamisest saadavat mõnu.

Muki and Kalju know what can be done with the water in the graveyard well. Their ritual frees spirits hidden in the ground. Such consciousness can do nothing but repeat an action. There are things that tick, some that flow and others that just strike poses. The audiovisual world in this musical animation is trying to convey the pleasure in watching movement.
Lisateave
Solveig Jahnke
Kommunikatsioonijuht/Head of Communications
solveig.jahnke@artun.ee
Tel +372 6267 111
Mob +372 5626 4949
www.artun.ee

Posted