Avatud Akadeemia kursused

02.10.2018 — 04.12.2018

Brändi loomise põhimõtted

FBcover_incognito
r1
apple-computer-decor-326502
apple-computer-decor-326502_800x800_acf_cropped_600x300_acf_cropped
FBcover_incognito
photo-1506097425191-7ad538b29cef
photo-1506097425191-7ad538b29cef_600x300_acf_cropped

NB! Grupp on täitunud

Brändi loomise kursus on mõeldud neile, kes on turundusvaldkonnas alles algajad. See sobib näiteks väikeettevõtjale, kes soovib luua oma tootele brändi, ning teistele, kes soovivad viia ennast kurssi reklaami- ja turundusvaldkonnaga.

Kursuse kava
Mis on kaubamärk ja bränd?
Kuidas luua ja arendada sihtrühmas ettekujutus brändist?
Ülevaade brändi loomiseks vajalikest teadmistest
Sihtrühmad, meedia, tööprotsessi etapid
Ülevaade Eesti reklaami- ja turundusvaldkonnast

Praktiline ülesanne on oma brändi kujundamine, võttes arvesse käsitletud teooriat.

Kursuse läbinu teab,
millistest etappidest koosneb brändi loomine,
kuidas brändi positsioneerida ja valida selle sihtrühm,
kuidas toimub turunduskommunikatsioon.

Kursus lõpeb arvestusega, milleks on iseseiseva töö esitlus. Arvestuse saanule antakse Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.

Juhendaja Veiko Tammjärv töötab reklaamiagentuuris AD Angels loovjuhina ja tegutseb reklaamivaldkonnas juba ligikaudu 20 aastat. Ta on võitnud kodu- ja välismaistel konkurssidel pakendi, reklaami, illustratsiooni ja graafilise disaini kategoorias auhindu.

Aeg: teisipäeviti 2. oktoobrist kuni 4. detsembrini 2018 kell 18–19.30
Koht: Põhja puiestee 7, Tallinn, Eesti Kunstiakadeemia
Maht: 20 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 6 akadeemilist tundi iseseisvat tööd (1 EAP)
Hind: 300 eurot
Registreeru SIIN
Õppekavarühm: moe-, sise- ja tööstusdisain
Info ja registreerimine: koolitus@artun.ee

Postitas Pirje Kovatomas — Püsilink

Brändi loomise põhimõtted

Teisipäev 02 oktoober, 2018 — Teisipäev 04 detsember, 2018

FBcover_incognito
r1
apple-computer-decor-326502
apple-computer-decor-326502_800x800_acf_cropped_600x300_acf_cropped
FBcover_incognito
photo-1506097425191-7ad538b29cef
photo-1506097425191-7ad538b29cef_600x300_acf_cropped

NB! Grupp on täitunud

Brändi loomise kursus on mõeldud neile, kes on turundusvaldkonnas alles algajad. See sobib näiteks väikeettevõtjale, kes soovib luua oma tootele brändi, ning teistele, kes soovivad viia ennast kurssi reklaami- ja turundusvaldkonnaga.

Kursuse kava
Mis on kaubamärk ja bränd?
Kuidas luua ja arendada sihtrühmas ettekujutus brändist?
Ülevaade brändi loomiseks vajalikest teadmistest
Sihtrühmad, meedia, tööprotsessi etapid
Ülevaade Eesti reklaami- ja turundusvaldkonnast

Praktiline ülesanne on oma brändi kujundamine, võttes arvesse käsitletud teooriat.

Kursuse läbinu teab,
millistest etappidest koosneb brändi loomine,
kuidas brändi positsioneerida ja valida selle sihtrühm,
kuidas toimub turunduskommunikatsioon.

Kursus lõpeb arvestusega, milleks on iseseiseva töö esitlus. Arvestuse saanule antakse Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.

Juhendaja Veiko Tammjärv töötab reklaamiagentuuris AD Angels loovjuhina ja tegutseb reklaamivaldkonnas juba ligikaudu 20 aastat. Ta on võitnud kodu- ja välismaistel konkurssidel pakendi, reklaami, illustratsiooni ja graafilise disaini kategoorias auhindu.

Aeg: teisipäeviti 2. oktoobrist kuni 4. detsembrini 2018 kell 18–19.30
Koht: Põhja puiestee 7, Tallinn, Eesti Kunstiakadeemia
Maht: 20 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 6 akadeemilist tundi iseseisvat tööd (1 EAP)
Hind: 300 eurot
Registreeru SIIN
Õppekavarühm: moe-, sise- ja tööstusdisain
Info ja registreerimine: koolitus@artun.ee

Postitas Pirje Kovatomas — Püsilink

16.08.2018 — 17.08.2018

Summer Academy: Short Photography and Image-Making Course

1_esther_hovers
summer-academy-2018-banners-10
paulpaper_portrait
1_esther_hovers_800x800_acf_cropped
1_esther_hovers_800x800_acf_cropped_600x300_acf_cropped

Focus on Visual Recognition and AI-related Technologies 

This short course will explore how visual recognition and AI-related technologies are changing the discourse of photography, challenging the traditional boundaries of the medium. Empowered by machine learning, visual recognition systems are entering the sphere of everyday life. From student dorms equipped with facial recognition in China to privately-owned surveillance systems in the US and UK, the technology is being rapidly deployed in a global rise of biometrics. What this transformation – and the resultant streams of endless machine-made images – offers is some innovative ways to think about the practice of image-making.

The course will provide students with the historical background of facial recognition and an opportunity to test and discuss some of the new technological features, as well as ask why and in what ways do these developments matter? Specific attention will be given to some of the problematic aspects of biometric surveillance and various ways artists are using new systems to produce meanings that challenge the dominant political discourse.

This course is meant for photography and visual arts students and those interested in the current technological developments in image-making, as well as their political, social and cultural implications.

Learning outcomes. The learner is:

  • able to critically comprehend a range of issues relating to technological, social and political aspects of visual recognition and artificial intelligence;
  • aware of the complex relationships between machine seeing and broader cultural, political and economic context as well as the history of 19th century facial recognition discourse;
  • familiar with some of the socially contentious aspects of biometric surveillance and prejudices in-built in the current systems of facial recognition.

Assessment: the course ends with written essay (pass-fail evaluation).

 

Topics to be discussed:

– Visual recognition technology, apps and programmes using it and current development.

– Politics of (technological) vision and machine seeing.

– The historical context of 19th century facial recognition discourse, as well as current research.

– The idea of pre-crime prevention and problematic aspects of biometric surveillance: prejudices in-built in the current systems of facial recognition and the “right to remain anonymous”.

– Artistic series that use – and comment on – current technology and ways of resisting visual identification.

 

Supervised by Paul Paper.

Paul Paper is a curator, artist and researcher working at the intersection between technology and various practices of image-making. He co-curated This is It/Now (2015) – the first art exhibition that took place on Snapchat.

He is also the editor of Too Good to be Photographed (Lugemik, 2017) – a publication exploring the intricate relationship between photography and failure through the works of 47 artists. Paul’s experimental photography books are held in various collections including MoMA, MACBA and Met Museum libraries, Design Museum Denmark, Clark Art Institute, Oslo National Academy of the Arts and others.

He is currently editing an upcoming issue of Fotografija magazine, dedicated to exploring how the traditional boundaries of photography are being challenged by AI-related technologies.

 

PRELIMINARY TIMETABLE

Thursday, 16 August

  • 10.00 – 11.30 Lecture 1
  • 11.30 – 12.00 Coffee break
  • 12.00 – 13.30 Lecture 2
  • 13.30 – 14.40 Lunch break
  • 14.50 – 17.00 Seminar & Discussion session

 

Friday, 16 August

  • 10.00 – 11.30 Lecture 3
  • 11.30 – 12.00 Coffee break
  • 12.00 – 13.30 Lecture 4 and/or Seminar
  • 13.30 – 14.40 Lunch break
  • 14.50 – 17.00 Feedback session

Dates:  16-17 August 2018

Volume: 12 hours + 14 independent work hours, 1 ECTS

Location: Room N-307, Nova house, Tallinn University campus, Narva mnt 27, Tallinn, Estonia

Cost: 290 €

Limited places still available.

Curriculum classification (ISCED): Arts and humanities, interdisciplinary programmes

Register HERE

Information: summeracademy@artun.ee / +372 5919 9496

Postitas Kristiina Krabi — Püsilink

Summer Academy: Short Photography and Image-Making Course

Neljapäev 16 august, 2018 — Reede 17 august, 2018

1_esther_hovers
summer-academy-2018-banners-10
paulpaper_portrait
1_esther_hovers_800x800_acf_cropped
1_esther_hovers_800x800_acf_cropped_600x300_acf_cropped

Focus on Visual Recognition and AI-related Technologies 

This short course will explore how visual recognition and AI-related technologies are changing the discourse of photography, challenging the traditional boundaries of the medium. Empowered by machine learning, visual recognition systems are entering the sphere of everyday life. From student dorms equipped with facial recognition in China to privately-owned surveillance systems in the US and UK, the technology is being rapidly deployed in a global rise of biometrics. What this transformation – and the resultant streams of endless machine-made images – offers is some innovative ways to think about the practice of image-making.

The course will provide students with the historical background of facial recognition and an opportunity to test and discuss some of the new technological features, as well as ask why and in what ways do these developments matter? Specific attention will be given to some of the problematic aspects of biometric surveillance and various ways artists are using new systems to produce meanings that challenge the dominant political discourse.

This course is meant for photography and visual arts students and those interested in the current technological developments in image-making, as well as their political, social and cultural implications.

Learning outcomes. The learner is:

  • able to critically comprehend a range of issues relating to technological, social and political aspects of visual recognition and artificial intelligence;
  • aware of the complex relationships between machine seeing and broader cultural, political and economic context as well as the history of 19th century facial recognition discourse;
  • familiar with some of the socially contentious aspects of biometric surveillance and prejudices in-built in the current systems of facial recognition.

Assessment: the course ends with written essay (pass-fail evaluation).

 

Topics to be discussed:

– Visual recognition technology, apps and programmes using it and current development.

– Politics of (technological) vision and machine seeing.

– The historical context of 19th century facial recognition discourse, as well as current research.

– The idea of pre-crime prevention and problematic aspects of biometric surveillance: prejudices in-built in the current systems of facial recognition and the “right to remain anonymous”.

– Artistic series that use – and comment on – current technology and ways of resisting visual identification.

 

Supervised by Paul Paper.

Paul Paper is a curator, artist and researcher working at the intersection between technology and various practices of image-making. He co-curated This is It/Now (2015) – the first art exhibition that took place on Snapchat.

He is also the editor of Too Good to be Photographed (Lugemik, 2017) – a publication exploring the intricate relationship between photography and failure through the works of 47 artists. Paul’s experimental photography books are held in various collections including MoMA, MACBA and Met Museum libraries, Design Museum Denmark, Clark Art Institute, Oslo National Academy of the Arts and others.

He is currently editing an upcoming issue of Fotografija magazine, dedicated to exploring how the traditional boundaries of photography are being challenged by AI-related technologies.

 

PRELIMINARY TIMETABLE

Thursday, 16 August

  • 10.00 – 11.30 Lecture 1
  • 11.30 – 12.00 Coffee break
  • 12.00 – 13.30 Lecture 2
  • 13.30 – 14.40 Lunch break
  • 14.50 – 17.00 Seminar & Discussion session

 

Friday, 16 August

  • 10.00 – 11.30 Lecture 3
  • 11.30 – 12.00 Coffee break
  • 12.00 – 13.30 Lecture 4 and/or Seminar
  • 13.30 – 14.40 Lunch break
  • 14.50 – 17.00 Feedback session

Dates:  16-17 August 2018

Volume: 12 hours + 14 independent work hours, 1 ECTS

Location: Room N-307, Nova house, Tallinn University campus, Narva mnt 27, Tallinn, Estonia

Cost: 290 €

Limited places still available.

Curriculum classification (ISCED): Arts and humanities, interdisciplinary programmes

Register HERE

Information: summeracademy@artun.ee / +372 5919 9496

Postitas Kristiina Krabi — Püsilink

16.08.2018 — 18.08.2018

Summer Academy: How to Develop User Experience (UX) as a Key Component of Branding

jaanus-sakkis-ux
arts-build-close-up-273230(2)
arts-build-close-up-2732302_800x800_acf_cropped
arts-build-close-up-2732302_600x300_acf_cropped

The course is aimed at graphic/web designers with 2+ years experience (page layout, colour, typography, visual communication). Course is in English.

In this course, we will focus on brand-building in the context of the user experience (UX). If you look at the most popular brands in the digital field – Instagram, Uber, Dropbox etc – they are all built on a user experience design.

“Today, a brand is the holistic sum of customers’ experiences, composed of visual, tonal and behavioral brand components, many of which are shaped by interaction design.” (Kate Kaplan /Nielsen Norman Group)

Great designers justify every decision in their design process in the interests of the best possible final product. If you need to justify your ideas and methods, you need to know the answers or solutions and that requires challenging yourself and asking the right questions. Our main topic will be understanding the user – what the user sees and how they feel when interacting with your product or service. How to make yourself as visual as possible? How to see these blind spots? These are places where we can lose our customers because we can’t understand why they don’t see how things are working.

We will also talk about how to ask questions. Questions are the main tools for the designers. If we don’t collect any data from our users, we make assumptions about what they like and want. When we make those assumptions, we begin to design for ourselves, not our users. We shouldn’t forget we are not our users.

In our lecture, we will talk about how UX is the future of branding. We’ll start from the beginning and talk about the main principles and differences in branding and UX.

*As designers, we know both user experience and branding are fighting a common enemy – people are confusing it with the visual elements alone. People might say they’re building a brand but they’re actually working on a logo design. As famously put by Marty Neumeier: “The brand isn’t what you say it is, it’s what they say it is.”

Learning outcomes. The learner:

  • Knows history and background of UX and UX fundamentals;
  • Knows how to sketch smarter – wireframes and prototypes;
  • Has basic overview of the visual design principles;
  • Knows the idea behind of branding;
  • Knows how to be more rational related to the value propositions;
  • Knows some principles how to take “You” out of the user;
  • Has basic understanding of the different UX tools.

Assessment: the course ends with design concept presentation (pass-fail evaluation).

During this 3-day session, you will learn:

  • History and background of UX
  • Introduction to the UX Fundamentals
  • Learn to sketch smarter – wireframes and prototypes
  • Visual design principles
  • How to take “You” out of the user
  • How to make your content make sense
  • Watching users – listen and observe
  • Understand the true idea of branding and why people buy brands
  • Define a real value of your product
  • Real-world tips and tricks
  • A clear understanding of the principles and benefits of good UX and how to apply it to your design.

Supervisor: Jaanus Sakkis has been a member of Estonian Association of Designers for 9 years. In that time he has consulted organizations all over the world in branding, user experience design, graphic design, and in communication! field. His clients have been EstBAN (Estonian Business Angels Network), LeapIN (startup), Lingvist , CCDCOE (NATO Cooperative Cyber Defence Centre of Excellence), Startup Estonia, SEB (bank), Tera Ventures (investment company) and Superangels (investment company). Currently he is a lecturer of user experience design & branding in 3 universities – Estonia Academy of Arts, Estonian Entrepreneurship University of Applied Sciences and Estonian Business School.

https://www.linkedin.com/in/sakkis/

 

Dates: 16–18 August 2018

Location: Estonian Centre of Architecture, Põhja pst 27a, Tallinn, Estonia

Volume: 18 hours + 12 independent work hours, 1 ECTS

Cost: 490 €. Price includes breakfasts, lunches, refreshments throughout, course materials, certificate of completion.

Curriculum classification (ISCED): Audio-visual techniques and media production

In addition to the general required materials, candidates are expected to submit a letter of motivation explaining why they are applying and what is their experience with User Experience and Branding so far (max A4).

Participants are expected to bring their own sketchbooks, markers and laptops.

Register HERE

Information: summeracademy@artun.ee / +372 5919 9496

Postitas Kristiina Krabi — Püsilink

Summer Academy: How to Develop User Experience (UX) as a Key Component of Branding

Neljapäev 16 august, 2018 — Laupäev 18 august, 2018

jaanus-sakkis-ux
arts-build-close-up-273230(2)
arts-build-close-up-2732302_800x800_acf_cropped
arts-build-close-up-2732302_600x300_acf_cropped

The course is aimed at graphic/web designers with 2+ years experience (page layout, colour, typography, visual communication). Course is in English.

In this course, we will focus on brand-building in the context of the user experience (UX). If you look at the most popular brands in the digital field – Instagram, Uber, Dropbox etc – they are all built on a user experience design.

“Today, a brand is the holistic sum of customers’ experiences, composed of visual, tonal and behavioral brand components, many of which are shaped by interaction design.” (Kate Kaplan /Nielsen Norman Group)

Great designers justify every decision in their design process in the interests of the best possible final product. If you need to justify your ideas and methods, you need to know the answers or solutions and that requires challenging yourself and asking the right questions. Our main topic will be understanding the user – what the user sees and how they feel when interacting with your product or service. How to make yourself as visual as possible? How to see these blind spots? These are places where we can lose our customers because we can’t understand why they don’t see how things are working.

We will also talk about how to ask questions. Questions are the main tools for the designers. If we don’t collect any data from our users, we make assumptions about what they like and want. When we make those assumptions, we begin to design for ourselves, not our users. We shouldn’t forget we are not our users.

In our lecture, we will talk about how UX is the future of branding. We’ll start from the beginning and talk about the main principles and differences in branding and UX.

*As designers, we know both user experience and branding are fighting a common enemy – people are confusing it with the visual elements alone. People might say they’re building a brand but they’re actually working on a logo design. As famously put by Marty Neumeier: “The brand isn’t what you say it is, it’s what they say it is.”

Learning outcomes. The learner:

  • Knows history and background of UX and UX fundamentals;
  • Knows how to sketch smarter – wireframes and prototypes;
  • Has basic overview of the visual design principles;
  • Knows the idea behind of branding;
  • Knows how to be more rational related to the value propositions;
  • Knows some principles how to take “You” out of the user;
  • Has basic understanding of the different UX tools.

Assessment: the course ends with design concept presentation (pass-fail evaluation).

During this 3-day session, you will learn:

  • History and background of UX
  • Introduction to the UX Fundamentals
  • Learn to sketch smarter – wireframes and prototypes
  • Visual design principles
  • How to take “You” out of the user
  • How to make your content make sense
  • Watching users – listen and observe
  • Understand the true idea of branding and why people buy brands
  • Define a real value of your product
  • Real-world tips and tricks
  • A clear understanding of the principles and benefits of good UX and how to apply it to your design.

Supervisor: Jaanus Sakkis has been a member of Estonian Association of Designers for 9 years. In that time he has consulted organizations all over the world in branding, user experience design, graphic design, and in communication! field. His clients have been EstBAN (Estonian Business Angels Network), LeapIN (startup), Lingvist , CCDCOE (NATO Cooperative Cyber Defence Centre of Excellence), Startup Estonia, SEB (bank), Tera Ventures (investment company) and Superangels (investment company). Currently he is a lecturer of user experience design & branding in 3 universities – Estonia Academy of Arts, Estonian Entrepreneurship University of Applied Sciences and Estonian Business School.

https://www.linkedin.com/in/sakkis/

 

Dates: 16–18 August 2018

Location: Estonian Centre of Architecture, Põhja pst 27a, Tallinn, Estonia

Volume: 18 hours + 12 independent work hours, 1 ECTS

Cost: 490 €. Price includes breakfasts, lunches, refreshments throughout, course materials, certificate of completion.

Curriculum classification (ISCED): Audio-visual techniques and media production

In addition to the general required materials, candidates are expected to submit a letter of motivation explaining why they are applying and what is their experience with User Experience and Branding so far (max A4).

Participants are expected to bring their own sketchbooks, markers and laptops.

Register HERE

Information: summeracademy@artun.ee / +372 5919 9496

Postitas Kristiina Krabi — Püsilink

13.06.2018

Portfoolio kiirkursus. Lisagrupp

Paljudel Eesti Kunstiakadeemia erialadel tuleb sisseastujal esitada portfoolio või koondatud loomingulised tööd. Kiirkursus ongi pühendatud oma loovtööde mapi ehk portfoolio koostamise põhimõtetele.

Kiirkursus koosneb loengust, mis on mõeldud nii BA- kui ka MA-taseme sisseastujaile, kes soovivad saada konkreetseid näiteid nii paberil kui ka digitaalse portfoolio koostamiseks. Räägitakse liigendamise ja tööde valiku põhimõtetest, sellest, millist tekstilist infot lisada ja mida fotode või tööde valikul tähele panna. Vaadatakse portfooliote näiteid.

Kiirkursus on eelkõige vajalik BA graafilise disaini ja fotograafia eriala ning MA-taseme sisseastujatele. Lisaks sobib see kõigi teiste erialade sisseastujatele, kel on vaja teha enda töödest valik.

Vaata lähemalt SIIT

Postitas Kristiina Krabi — Püsilink

Portfoolio kiirkursus. Lisagrupp

Kolmapäev 13 juuni, 2018

Paljudel Eesti Kunstiakadeemia erialadel tuleb sisseastujal esitada portfoolio või koondatud loomingulised tööd. Kiirkursus ongi pühendatud oma loovtööde mapi ehk portfoolio koostamise põhimõtetele.

Kiirkursus koosneb loengust, mis on mõeldud nii BA- kui ka MA-taseme sisseastujaile, kes soovivad saada konkreetseid näiteid nii paberil kui ka digitaalse portfoolio koostamiseks. Räägitakse liigendamise ja tööde valiku põhimõtetest, sellest, millist tekstilist infot lisada ja mida fotode või tööde valikul tähele panna. Vaadatakse portfooliote näiteid.

Kiirkursus on eelkõige vajalik BA graafilise disaini ja fotograafia eriala ning MA-taseme sisseastujatele. Lisaks sobib see kõigi teiste erialade sisseastujatele, kel on vaja teha enda töödest valik.

Vaata lähemalt SIIT

Postitas Kristiina Krabi — Püsilink

23.05.2018 — 27.05.2018

Õu mai . . . Fotodokumentalistika kursuse lõpunäitus

foto_k2rt_kross_merilo_2018

Kolmapäeval, 23. mail kell 18.00 avaneb Eesti Kunstiakadeemia fuajees (Estonia pst 7/ Teatri väljak 1) fotodokumentalistika kursuse lõpunäitus „Õu mai . . .”, mille kuraator on fotograafiaõppejõud ja kunstnik Kalev K Vapper.

Näitus on märtsis alanud EKA avatud akadeemia fotodokumentalistika kursuse viimane oluline etapp. Alates 21. märtsist on kohtutud igal kolmapäeval, saadud üha uusi ülesandeid ja väljakutseid.

„Tegu on juba neljanda kursusega, kes minu ja avatud akadeemia koostöös nüüd viimasel ajal lõpetab,” selgitab Vapper. „Sõna otseses mõttes on tähelepanuväärne, et enne eelmist näitust oli põhjusttuua jutuks nüüd juba kurikuulus Igor Mang, kel ongi õnnestunud kevad omamoodi kuumemaks kütta. Hea dokumentalistika haarab alati õhust ja aimab pisut ette. Kindlasti on ka nüüd teemasid, mis tulevikku vaatavad, selle kaudu ka olevat ja olnut näevad, mõtestavad. Näitusel on elu, surma, vabadust, kosmost ja Eiki Nestorit!”

Osalevad autorid: Alina Nurmist, Ants Koel, Eiliki Pukki, Erik Peinar, Jana Mätas, Kärt Kross-Merilo, Maria Helena Laving, Sandor Liive.

Näitus jääb avatuks kuni 27. maini. Sisse saab kl 8–22. Pühapäeval kuni kl 19.
Astuge läbi!

Eesti Kunstiakadeemia avatud akadeemia
Foto autor: Kärt Kross-Merilo

Postitas Kristiina Krabi — Püsilink

Õu mai . . . Fotodokumentalistika kursuse lõpunäitus

Kolmapäev 23 mai, 2018 — Pühapäev 27 mai, 2018

foto_k2rt_kross_merilo_2018

Kolmapäeval, 23. mail kell 18.00 avaneb Eesti Kunstiakadeemia fuajees (Estonia pst 7/ Teatri väljak 1) fotodokumentalistika kursuse lõpunäitus „Õu mai . . .”, mille kuraator on fotograafiaõppejõud ja kunstnik Kalev K Vapper.

Näitus on märtsis alanud EKA avatud akadeemia fotodokumentalistika kursuse viimane oluline etapp. Alates 21. märtsist on kohtutud igal kolmapäeval, saadud üha uusi ülesandeid ja väljakutseid.

„Tegu on juba neljanda kursusega, kes minu ja avatud akadeemia koostöös nüüd viimasel ajal lõpetab,” selgitab Vapper. „Sõna otseses mõttes on tähelepanuväärne, et enne eelmist näitust oli põhjusttuua jutuks nüüd juba kurikuulus Igor Mang, kel ongi õnnestunud kevad omamoodi kuumemaks kütta. Hea dokumentalistika haarab alati õhust ja aimab pisut ette. Kindlasti on ka nüüd teemasid, mis tulevikku vaatavad, selle kaudu ka olevat ja olnut näevad, mõtestavad. Näitusel on elu, surma, vabadust, kosmost ja Eiki Nestorit!”

Osalevad autorid: Alina Nurmist, Ants Koel, Eiliki Pukki, Erik Peinar, Jana Mätas, Kärt Kross-Merilo, Maria Helena Laving, Sandor Liive.

Näitus jääb avatuks kuni 27. maini. Sisse saab kl 8–22. Pühapäeval kuni kl 19.
Astuge läbi!

Eesti Kunstiakadeemia avatud akadeemia
Foto autor: Kärt Kross-Merilo

Postitas Kristiina Krabi — Püsilink

28.06.2018 — 30.06.2018

Eksperimentaalne rauasulatus Sõrul

rauasulatus_800x800_acf_cropped_800x800_acf_cropped
rauasulatus_600x300_acf_cropped_600x300_acf_cropped

Eesti Kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti osakonna poolt korraldatud eksperimentaalne rauasulatuse töötuba.

Töötoa käigus toimub praktiline rauasulatuse eksperiment, mille raames uurime kohalikust soorauamaagist sepistatava raua sulatamise võimalikkust.

Muinas- ja keskajal toimus tänase Eesti territooriumil ulatuslik rauasulatuspraktika, milleks kasutati kohalikku soorauamaaki. Töötoas taaselustatakse see praktika eksperimentaalses ja uurimuslikus korras.

Kursuse raames toimub:
soorauamaagiga tutvumine, rauasulatusahju ehitamine, rauamaagi rikastamine ja rauasulatus. Rauasulatuse käigus saadud materjali sepistamine.

Kogu tegevus leiab aset Hiiumaal, maalilises Sõru kordonis, Sõru sadama vahetus läheduses.

Soovituslik materjal: Jüri Peets „The power of iron“ Tallinn 2003, ISBN 9985-50-362-7

Kursuse läbinu tunneb soorauamaagist rauasulatamise tehnoloogiat.

Kursus lõppeb arvestusega, mille sisuks on grupitööna valminud materjali ülevaatus. Arvestuse läbinule väljastataske täeinduskoolituse tunnistus.

Juhendaja Götz Breitenucher on on Saksa juurtega Rootsis elav terariistade ja muinasmetallurgia ekspert. https://gotzironworks.wordpress.com/

Toimumise aeg: 28.– 30. juuni 2018, kogunemine 27. juuni õhtul Sõru kordonis. Kursus lõpeb 30.06 õhtul samas kohas.

Koht: Hiiumaa, Sõru kordon

Maht: 36 akadeemilist tundi kontaktõpet / 3 EAP

Hind: 180 eurot (sisaldab ööbimist ja toitlustamist. Kõige toimimiseks tuleb panustada oma kätega. Kala tuleb merest.)

Registreerumine vormi kaudu SIIT

Õppekavarühm: moe-, sise- ja tööstusdisain

Info ja registreerimine: koolitus@artun.ee, 626 7327

Postitas Kristiina Krabi — Püsilink

Eksperimentaalne rauasulatus Sõrul

Neljapäev 28 juuni, 2018 — Laupäev 30 juuni, 2018

rauasulatus_800x800_acf_cropped_800x800_acf_cropped
rauasulatus_600x300_acf_cropped_600x300_acf_cropped

Eesti Kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti osakonna poolt korraldatud eksperimentaalne rauasulatuse töötuba.

Töötoa käigus toimub praktiline rauasulatuse eksperiment, mille raames uurime kohalikust soorauamaagist sepistatava raua sulatamise võimalikkust.

Muinas- ja keskajal toimus tänase Eesti territooriumil ulatuslik rauasulatuspraktika, milleks kasutati kohalikku soorauamaaki. Töötoas taaselustatakse see praktika eksperimentaalses ja uurimuslikus korras.

Kursuse raames toimub:
soorauamaagiga tutvumine, rauasulatusahju ehitamine, rauamaagi rikastamine ja rauasulatus. Rauasulatuse käigus saadud materjali sepistamine.

Kogu tegevus leiab aset Hiiumaal, maalilises Sõru kordonis, Sõru sadama vahetus läheduses.

Soovituslik materjal: Jüri Peets „The power of iron“ Tallinn 2003, ISBN 9985-50-362-7

Kursuse läbinu tunneb soorauamaagist rauasulatamise tehnoloogiat.

Kursus lõppeb arvestusega, mille sisuks on grupitööna valminud materjali ülevaatus. Arvestuse läbinule väljastataske täeinduskoolituse tunnistus.

Juhendaja Götz Breitenucher on on Saksa juurtega Rootsis elav terariistade ja muinasmetallurgia ekspert. https://gotzironworks.wordpress.com/

Toimumise aeg: 28.– 30. juuni 2018, kogunemine 27. juuni õhtul Sõru kordonis. Kursus lõpeb 30.06 õhtul samas kohas.

Koht: Hiiumaa, Sõru kordon

Maht: 36 akadeemilist tundi kontaktõpet / 3 EAP

Hind: 180 eurot (sisaldab ööbimist ja toitlustamist. Kõige toimimiseks tuleb panustada oma kätega. Kala tuleb merest.)

Registreerumine vormi kaudu SIIT

Õppekavarühm: moe-, sise- ja tööstusdisain

Info ja registreerimine: koolitus@artun.ee, 626 7327

Postitas Kristiina Krabi — Püsilink

19.05.2018

Joonistamine Kalamaja Päevadel. Ehitamine paberiruumis

boogie
boogie_800x800_acf_cropped
boogie_600x300_acf_cropped

Leiame kompositsioone väikesel ja suurel skaalal, kogume kokku endale meelepäraseid objekte ja elemente ning ehitame valitu toimivaks tervikuks. Vastavalt ilmale toimub töötuba Kalamaja tänavatel või KAPA Paberipoes. Kõik kursuseks vajalikud materjalid on kohapeal olemas.

Juhendaja Ann Pajuväli on saanud Eesti Kunstiakadeemias graafika alal bakalaureusekraadi (2012) ja magistrikraadi (2017). Tema magistritööd „Pick One Thing, Anything“ tunnustati noore kunstniku preemiaga. Ann on kunstnik, kelle peamine meedium on joonistus. Tema looming on jõudnud grupinäitustele ja tema töid on avaldatud nii kodu- kui ka välismaistes publikatsioonides. Tutvu Anni loominguga http://annpajuvali.tumblr.com

Aeg: 19. mail kell 11 – 13.15
Koht: Kogunemine KAPA Paberipoes, Kotzebue 7.

https://kalamajapaberipood.ee

Maht: 3 akadeemilist tundi

Hind: 10 eurot (sisaldab vajalikke materjale)

Õppekavarühm: kujutav kunst ja kunstiteadus

Registreeru SIIN

Info: koolitus@artun.ee, 626 7327

Postitas Pirje Kovatomas — Püsilink

Joonistamine Kalamaja Päevadel. Ehitamine paberiruumis

Laupäev 19 mai, 2018

boogie
boogie_800x800_acf_cropped
boogie_600x300_acf_cropped

Leiame kompositsioone väikesel ja suurel skaalal, kogume kokku endale meelepäraseid objekte ja elemente ning ehitame valitu toimivaks tervikuks. Vastavalt ilmale toimub töötuba Kalamaja tänavatel või KAPA Paberipoes. Kõik kursuseks vajalikud materjalid on kohapeal olemas.

Juhendaja Ann Pajuväli on saanud Eesti Kunstiakadeemias graafika alal bakalaureusekraadi (2012) ja magistrikraadi (2017). Tema magistritööd „Pick One Thing, Anything“ tunnustati noore kunstniku preemiaga. Ann on kunstnik, kelle peamine meedium on joonistus. Tema looming on jõudnud grupinäitustele ja tema töid on avaldatud nii kodu- kui ka välismaistes publikatsioonides. Tutvu Anni loominguga http://annpajuvali.tumblr.com

Aeg: 19. mail kell 11 – 13.15
Koht: Kogunemine KAPA Paberipoes, Kotzebue 7.

https://kalamajapaberipood.ee

Maht: 3 akadeemilist tundi

Hind: 10 eurot (sisaldab vajalikke materjale)

Õppekavarühm: kujutav kunst ja kunstiteadus

Registreeru SIIN

Info: koolitus@artun.ee, 626 7327

Postitas Pirje Kovatomas — Püsilink

19.05.2018

Joonistamine Kalamaja Päevadel. Kontrolli tõmmet!

visandamine
visandamine_800x800_acf_cropped
visandamine_600x300_acf_cropped

Kontrolli tõmmet!
Lühikursusel visandame oma vaateväljast vaid seda, mis meid tõmbab joonistama – olgu see detail inimesest, ruuminurk või tänava üldvaade. Ühtlasi õpime ka mitte joonistama seda, mis meid niipalju hetkel ei huvita ning avastama oma kalduvusi ümbritseva vaatlemisel ja kujutamisel. Osalejad saavad end paigutada üksteise vaatevälja, et leida vaatlusmaterjali.

(Lisaks uurime ja joonistame AA töötajaid ning anname neile omakorda võimaluse oma oskusi täiendada kursusel osalejate kujutamisel.)

Kõik kursuseks vajalikud materjalid on kohapeal olemas.

Juhendaja Allan Kukk on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia graafikaeriala magistriõppe, ta on graafik ja graafiline disainer.

NB! Allan valiti 2016. aastal EKA avatud akadeemia aasta koolitajaks.

Aeg: 19. mail kell 13.15 – 15.30
Koht: Kogunemine KAPA Paberipoes, Kotzebue 7. Vastavalt ilmale toimub töötuba Kalamaja tänavatel või KAPA Paberipoes.

https://kalamajapaberipood.ee

Maht: 3 akadeemilist tundi

Hind: 10 eurot (sisaldab vajalikke materjale)

Õppekavarühm: kujutav kunst ja kunstiteadus

Registreeru SIIN

Info: koolitus@artun.ee, 626 7327

 

Postitas Pirje Kovatomas — Püsilink

Joonistamine Kalamaja Päevadel. Kontrolli tõmmet!

Laupäev 19 mai, 2018

visandamine
visandamine_800x800_acf_cropped
visandamine_600x300_acf_cropped

Kontrolli tõmmet!
Lühikursusel visandame oma vaateväljast vaid seda, mis meid tõmbab joonistama – olgu see detail inimesest, ruuminurk või tänava üldvaade. Ühtlasi õpime ka mitte joonistama seda, mis meid niipalju hetkel ei huvita ning avastama oma kalduvusi ümbritseva vaatlemisel ja kujutamisel. Osalejad saavad end paigutada üksteise vaatevälja, et leida vaatlusmaterjali.

(Lisaks uurime ja joonistame AA töötajaid ning anname neile omakorda võimaluse oma oskusi täiendada kursusel osalejate kujutamisel.)

Kõik kursuseks vajalikud materjalid on kohapeal olemas.

Juhendaja Allan Kukk on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia graafikaeriala magistriõppe, ta on graafik ja graafiline disainer.

NB! Allan valiti 2016. aastal EKA avatud akadeemia aasta koolitajaks.

Aeg: 19. mail kell 13.15 – 15.30
Koht: Kogunemine KAPA Paberipoes, Kotzebue 7. Vastavalt ilmale toimub töötuba Kalamaja tänavatel või KAPA Paberipoes.

https://kalamajapaberipood.ee

Maht: 3 akadeemilist tundi

Hind: 10 eurot (sisaldab vajalikke materjale)

Õppekavarühm: kujutav kunst ja kunstiteadus

Registreeru SIIN

Info: koolitus@artun.ee, 626 7327

 

Postitas Pirje Kovatomas — Püsilink

01.10.2018 — 15.12.2018

EKA eelakadeemia sügiskursus

lyza jarvis4
_MG_4004
MG_4004_800x800_acf_cropped
MG_4004_600x300_acf_cropped

EKA EELAKADEEMIA „Enne tee ja siis mõtle“

Sügissemestril algav eelakadeemia on mõeldud neile, kes huvituvad EKAs õppimisest. Sügissemestril keskendume vabadele kunstidele ja katsetamisele. Eelakadeemia toimub EKA uues õppehoones!

Me ei oota mitte geniaalsete ideedega õppijaid, vaid alustame algusest. Käsitleme erinevaid väljendusvahendeid ja visuaalse keele algelemente. Maali, joonistamise, kompositsiooni ja skulptuuri õppeaineid läbides on võimalus proovida mitmesuguseid kujutamisvõimalusi nii teoreetiliselt kui ka praktiliselt. Pideva praktikaga arendame katsetamisjulgust. Koostöös õppejõududega kujundab õppija oma individuaalset pildikeelt, milles võib ta edaspidi juba ise oma tööde kaudu „kõnelema“ hakata.

Programm pakub üldist ettevalmistust ja kunstipraktikaid, mis lähtuvad nüüdiskunsti tegevusväljal toimuvast.

Sügissemester eelakadeemias on eksperimenteeriv ja avastav, tutvustab väljendusvahendite võimalusi ning jätkub kevadel. Loe kevadsemestri kohta SIIT.

 

ÕPIVÄLJUNDID

Kursuse tulemusel õppija

  • omab ülevaadet erinevatest kunstilistest väljendusvahenditest joonistamise, maalimise ja skulptuuri/installatsiooni alal,
  • tunneb elementaarseid kunstnikutööks vajalikke materjale ja on saanud kogemuse enda valitud tehnikate kasutamisel,
  • tunneb peamisi klassikalisi kompositsioonireegleid ja suudab neid vajaduse korral oma töödes rakendada.

Kursus lõpeb arvestusega, kus osalejad esitlevad oma valminud töid. Arvestuse läbinutele väljastatakse EKA täienduskoolituse tunnistus.

Õpingute alustamise tingimused: oodatud on huvilised alates 16. eluaastast, vanuse ülempiiri ei ole

 

Vabade kunstide eelakadeemia sügissemestri kursused (võimalik osaleda ka eraldi kursustel):

  1. Joonistamine (15 akadeemilist tundi). Juhendab Ann Pajuväli, pühapäeviti Lilli-Krõõt Repnau
  2. Maalimine (15 at). Juhendab Saskia Järve
  3. Kompositsioon (12 at). Juhendab Mihkel Ilus, pühapäeviti Maria Sidljarevitš
  4. Skulptuur ja installatsioon (15 at). Juhendab Edith Karlson, laupäeviti ja pühapäeviti Sten Saarits

HINDAMINE (4 at). Osalevad kõik juhendajad

 

MAHT, AEG JA MAKSUMUS

Maht: 3 EAP, sellest 60 akadeemilist tundi lähiõppes 2018. a oktoobri algusest detsembri keskpaigani

Aeg: kaks korda nädalas õhtuti kl 18–20.15 või laupäeviti kl 10–17.00.

  • Esimene grupp esmaspäeval ja kolmapäeval kl 18–20.15.
  • Teine grupp laupäeviti kl 10–17 (eelistatud on Tallinnast väljaspool õppijad).
  • Kolmas grupp pühapäeviti kl 10–17 (juhendavad Lilli-Krõõt Repnau, Maria Sidljarevitš, Saskia Järve ja Sten Saarits)

Maksumus: 280 eurot. Võimalik tasuda kolme osamaksena (130 eurot, 75 eurot, 75 eurot). Alla 21aastastele on maksumus 180 eurot, mis on samuti võimalik tasuda kolme osamaksena (à 60 eurot)

Võimalik on valida ka üksikkursusi hinnaga 70 eurot (alla 21aastasel 50 eurot) kursus

Koht: Põhja pst 7, Tallinn

Koordinaator: Hanna Ental, hanna.ental@artun.ee

Eelakadeemia algab oktoobri alguses ja lõpeb detsembri keskel hindamisega.

 

ÕPPEKAVARÜHM

Kujutav kunst ja kunstiteadus

 

REGISTREERUMINE kursusele on lõppenud.

 

JUHENDAJAD (võib muutuda)

Mihkel Ilus on kunstnik ja EKA maaliosakoona meister ja külalisassistent. Ta lõpetas 2015. aastal Eesti Kunstiakadeemia kunstide magistriõppe.  Viimastel aastatel on Mihkel teinud aktiivselt isikunäitusi, osalenud mahukatel ühisnäitustel ning tegelenud ka mitmete etenduskunsti projektidega. Ta pälvis 2015. a oma magistritööga “Väljalaske tööruum” TASE15 lõpetaja suure preemia laureaadi tiitli ning 2012. a Eduard Wiiralti stipendiumi.
http://mihkelilus.com/

Ann Pajuväli on graafik. Ann on omandanud bakalaureuse- (2012) ja magistrikraadi (2017) Eesti Kunstiakadeemias graafika erialal. Anni looming on jõudnud mitmetele grupinäitustele ning leidnud kajastust nii eesti- kui ka välismaistes väljaannetes. Viimased aastad on Pajuväli huvitunud koomiksikultuurist ja selle avaramast ning abstraktsemast käsitlusest.
http://annpajuvali.tumblr.com

Saskia Järve on Eesti kunstnik, kes on omandanud 2009. aastal Eesti Kunstiakadeemias maalikunsti erialal magistrikraadi. Sellest ajast alates õpetab ta EKAs ja kunstikoolis DAK Stuudio. Näitustel esineb Saskia oma loominguga alates aastast 2005. Enamasti figuratiivse maalijana käsitleb ta igapäevaelu sündmusi, keskendudes inimloomuse keerukusele ja psühholoogiale. Tema loomingus segunevad kaadrid isiklikust arhiivist rahvasuus ja popkultuuris levivate kujundite ja lugudega. Saskia töid on eksponeeritud Eestis, Kanadas, Inglismaal, Itaalias, Saksamaal, Soomes, Venemaal, Lätis ja Leedus. Hiljutisi näituseid: „Mälu kaob II“, Tallinna Linnagalerii, Tallinn (2017); „Mälu kaob“, Toompea lossi kunstisaal, Tallinn (2016); „VIGA“, Leydeni galerii, London (2015). Lisateave: www.saskiajarve.com

Edith Karlson on Eesti kunstnik, kes on lõpetanud 2008. aastal Eesti Kunstiakadeemia installatsiooni ja skulptuuri magistriõppe. Peale magistriõpingute lõppu on juhendanud Eesti Kunstiakadeemias oma eriala kursuseid. Oma installatiivsetes skulptuurides kujutab ta peaasjalikult loomi ja inimesi. Tema peamised näitused on olnud üleval Eestis, aga ka Leipzigis, Londonis, Veneetsia biennaalil jm. Vaata ka ERRi arhiivist saadet „Meie aja kunst: Edith Karlson“. Aastal 2006 võitis Karlson EKA noore kunstniku preemia ning 2015. aastal Köler Prize’i publikupreemia.

Täiendav info: koolitus@artun.ee, 5919 9496

 

Postitas Kristiina Krabi — Püsilink

EKA eelakadeemia sügiskursus

Esmaspäev 01 oktoober, 2018 — Laupäev 15 detsember, 2018

lyza jarvis4
_MG_4004
MG_4004_800x800_acf_cropped
MG_4004_600x300_acf_cropped

EKA EELAKADEEMIA „Enne tee ja siis mõtle“

Sügissemestril algav eelakadeemia on mõeldud neile, kes huvituvad EKAs õppimisest. Sügissemestril keskendume vabadele kunstidele ja katsetamisele. Eelakadeemia toimub EKA uues õppehoones!

Me ei oota mitte geniaalsete ideedega õppijaid, vaid alustame algusest. Käsitleme erinevaid väljendusvahendeid ja visuaalse keele algelemente. Maali, joonistamise, kompositsiooni ja skulptuuri õppeaineid läbides on võimalus proovida mitmesuguseid kujutamisvõimalusi nii teoreetiliselt kui ka praktiliselt. Pideva praktikaga arendame katsetamisjulgust. Koostöös õppejõududega kujundab õppija oma individuaalset pildikeelt, milles võib ta edaspidi juba ise oma tööde kaudu „kõnelema“ hakata.

Programm pakub üldist ettevalmistust ja kunstipraktikaid, mis lähtuvad nüüdiskunsti tegevusväljal toimuvast.

Sügissemester eelakadeemias on eksperimenteeriv ja avastav, tutvustab väljendusvahendite võimalusi ning jätkub kevadel. Loe kevadsemestri kohta SIIT.

 

ÕPIVÄLJUNDID

Kursuse tulemusel õppija

  • omab ülevaadet erinevatest kunstilistest väljendusvahenditest joonistamise, maalimise ja skulptuuri/installatsiooni alal,
  • tunneb elementaarseid kunstnikutööks vajalikke materjale ja on saanud kogemuse enda valitud tehnikate kasutamisel,
  • tunneb peamisi klassikalisi kompositsioonireegleid ja suudab neid vajaduse korral oma töödes rakendada.

Kursus lõpeb arvestusega, kus osalejad esitlevad oma valminud töid. Arvestuse läbinutele väljastatakse EKA täienduskoolituse tunnistus.

Õpingute alustamise tingimused: oodatud on huvilised alates 16. eluaastast, vanuse ülempiiri ei ole

 

Vabade kunstide eelakadeemia sügissemestri kursused (võimalik osaleda ka eraldi kursustel):

  1. Joonistamine (15 akadeemilist tundi). Juhendab Ann Pajuväli, pühapäeviti Lilli-Krõõt Repnau
  2. Maalimine (15 at). Juhendab Saskia Järve
  3. Kompositsioon (12 at). Juhendab Mihkel Ilus, pühapäeviti Maria Sidljarevitš
  4. Skulptuur ja installatsioon (15 at). Juhendab Edith Karlson, laupäeviti ja pühapäeviti Sten Saarits

HINDAMINE (4 at). Osalevad kõik juhendajad

 

MAHT, AEG JA MAKSUMUS

Maht: 3 EAP, sellest 60 akadeemilist tundi lähiõppes 2018. a oktoobri algusest detsembri keskpaigani

Aeg: kaks korda nädalas õhtuti kl 18–20.15 või laupäeviti kl 10–17.00.

  • Esimene grupp esmaspäeval ja kolmapäeval kl 18–20.15.
  • Teine grupp laupäeviti kl 10–17 (eelistatud on Tallinnast väljaspool õppijad).
  • Kolmas grupp pühapäeviti kl 10–17 (juhendavad Lilli-Krõõt Repnau, Maria Sidljarevitš, Saskia Järve ja Sten Saarits)

Maksumus: 280 eurot. Võimalik tasuda kolme osamaksena (130 eurot, 75 eurot, 75 eurot). Alla 21aastastele on maksumus 180 eurot, mis on samuti võimalik tasuda kolme osamaksena (à 60 eurot)

Võimalik on valida ka üksikkursusi hinnaga 70 eurot (alla 21aastasel 50 eurot) kursus

Koht: Põhja pst 7, Tallinn

Koordinaator: Hanna Ental, hanna.ental@artun.ee

Eelakadeemia algab oktoobri alguses ja lõpeb detsembri keskel hindamisega.

 

ÕPPEKAVARÜHM

Kujutav kunst ja kunstiteadus

 

REGISTREERUMINE kursusele on lõppenud.

 

JUHENDAJAD (võib muutuda)

Mihkel Ilus on kunstnik ja EKA maaliosakoona meister ja külalisassistent. Ta lõpetas 2015. aastal Eesti Kunstiakadeemia kunstide magistriõppe.  Viimastel aastatel on Mihkel teinud aktiivselt isikunäitusi, osalenud mahukatel ühisnäitustel ning tegelenud ka mitmete etenduskunsti projektidega. Ta pälvis 2015. a oma magistritööga “Väljalaske tööruum” TASE15 lõpetaja suure preemia laureaadi tiitli ning 2012. a Eduard Wiiralti stipendiumi.
http://mihkelilus.com/

Ann Pajuväli on graafik. Ann on omandanud bakalaureuse- (2012) ja magistrikraadi (2017) Eesti Kunstiakadeemias graafika erialal. Anni looming on jõudnud mitmetele grupinäitustele ning leidnud kajastust nii eesti- kui ka välismaistes väljaannetes. Viimased aastad on Pajuväli huvitunud koomiksikultuurist ja selle avaramast ning abstraktsemast käsitlusest.
http://annpajuvali.tumblr.com

Saskia Järve on Eesti kunstnik, kes on omandanud 2009. aastal Eesti Kunstiakadeemias maalikunsti erialal magistrikraadi. Sellest ajast alates õpetab ta EKAs ja kunstikoolis DAK Stuudio. Näitustel esineb Saskia oma loominguga alates aastast 2005. Enamasti figuratiivse maalijana käsitleb ta igapäevaelu sündmusi, keskendudes inimloomuse keerukusele ja psühholoogiale. Tema loomingus segunevad kaadrid isiklikust arhiivist rahvasuus ja popkultuuris levivate kujundite ja lugudega. Saskia töid on eksponeeritud Eestis, Kanadas, Inglismaal, Itaalias, Saksamaal, Soomes, Venemaal, Lätis ja Leedus. Hiljutisi näituseid: „Mälu kaob II“, Tallinna Linnagalerii, Tallinn (2017); „Mälu kaob“, Toompea lossi kunstisaal, Tallinn (2016); „VIGA“, Leydeni galerii, London (2015). Lisateave: www.saskiajarve.com

Edith Karlson on Eesti kunstnik, kes on lõpetanud 2008. aastal Eesti Kunstiakadeemia installatsiooni ja skulptuuri magistriõppe. Peale magistriõpingute lõppu on juhendanud Eesti Kunstiakadeemias oma eriala kursuseid. Oma installatiivsetes skulptuurides kujutab ta peaasjalikult loomi ja inimesi. Tema peamised näitused on olnud üleval Eestis, aga ka Leipzigis, Londonis, Veneetsia biennaalil jm. Vaata ka ERRi arhiivist saadet „Meie aja kunst: Edith Karlson“. Aastal 2006 võitis Karlson EKA noore kunstniku preemia ning 2015. aastal Köler Prize’i publikupreemia.

Täiendav info: koolitus@artun.ee, 5919 9496

 

Postitas Kristiina Krabi — Püsilink

05.09.2018 — 29.05.2019

Keraamika algõpe

NB! Grupp on täitunud

Savi kui materjaliga on võimalik dialoogi astuda kohe esimesel kokkupuutel.

Kursuse eesmärk on anda põhiteadmised keraamika tehnilistest ja loomingulistest väljendusvahenditest ning ajaloost. Osaleja saab praktilised oskused keraamikaga tegelemiseks.

Käsitletavad teemad:

  • materjaliõpetus ja töövahendid
  • vormiõpetus ja kompositsioon
  • keraamika vormimise lihtsamad tehnikad
  • savi treimise alused
  • ahju pakkimine ja põletamine
  • viimistlemine ja glasuurimine
  • ühe- ja kaheosalise kipsvormi valmistamine

Õppekava läbinu on saanud

– ülevaate keraamika ajaloost, kasutatavatest savi- ja glasuuriliikidest, töövahenditest, tööohutusest töökojas ning ahju pakkimisest ja põletamisest

– algteadmised kompositsioonist

– esmased praktilised oskused savi käsitsi vormimiseks, treimiseks ja glasuurimiseks, ümarvormi joonestamiseks ja õõnesvormi mahu arvutamiseks

– teadmised ja oskused savist mudeli valmistamiseks ning sellest ühe- või kaheosalise kipsvormi võtmiseks

Kursus lõpeb arvestusega, mille sisuks on tehtud tööde esitlus. Arvestuse läbinule väljastatakse Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.

Õpe toimub Eesti Kunstiakadeemia keraamika töökojas, kus on töölaud ja treipingid. Kipsitööd tehakse kipsitöökojas. Esemed põletab keraamikaosakonna meister.

Juhendajad on Eesti Kunstiakadeemia õppejõud ja juhendajad.

Sihtrühm: hobikeraamikud ja inimesed, kes on huvitatud edaspidi õppima asumisest EKA keraamika osakonna tasemeõppesse.

Eeldused osalejale: põhiharidus.

Vaata õppekava: https://drive.google.com/file/d/0B4TjO0nsiGzySm9Dd2MxQTRrZ2h3NE9YQTM3NENSUWYxUTBj/view?usp=sharing

Aeg: septembri algusest 2018 kuni mai lõpuni 2019 kolmapäeviti kell 18–21

Koht: Kotzebue 1 / Põhja pst 7, Tallinn
Õppeaeg: üks õppeaasta

Maht: 10 EAP / 260 akadeemilist tundi, millest 120 tundi on kontaktõpet ja 140 tundi iseseisvat tööd
Hind: 1150 eurot (võimalik tasuda kolmes osas)

Registreerumine vormi kaudu SIIT

Õppekavarühm: moe-, sise- ja tööstusdisain

Lisainfo: koolitus@artun.ee, 626 7327

Postitas Pirje Kovatomas — Püsilink

Keraamika algõpe

Kolmapäev 05 september, 2018 — Kolmapäev 29 mai, 2019

NB! Grupp on täitunud

Savi kui materjaliga on võimalik dialoogi astuda kohe esimesel kokkupuutel.

Kursuse eesmärk on anda põhiteadmised keraamika tehnilistest ja loomingulistest väljendusvahenditest ning ajaloost. Osaleja saab praktilised oskused keraamikaga tegelemiseks.

Käsitletavad teemad:

  • materjaliõpetus ja töövahendid
  • vormiõpetus ja kompositsioon
  • keraamika vormimise lihtsamad tehnikad
  • savi treimise alused
  • ahju pakkimine ja põletamine
  • viimistlemine ja glasuurimine
  • ühe- ja kaheosalise kipsvormi valmistamine

Õppekava läbinu on saanud

– ülevaate keraamika ajaloost, kasutatavatest savi- ja glasuuriliikidest, töövahenditest, tööohutusest töökojas ning ahju pakkimisest ja põletamisest

– algteadmised kompositsioonist

– esmased praktilised oskused savi käsitsi vormimiseks, treimiseks ja glasuurimiseks, ümarvormi joonestamiseks ja õõnesvormi mahu arvutamiseks

– teadmised ja oskused savist mudeli valmistamiseks ning sellest ühe- või kaheosalise kipsvormi võtmiseks

Kursus lõpeb arvestusega, mille sisuks on tehtud tööde esitlus. Arvestuse läbinule väljastatakse Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.

Õpe toimub Eesti Kunstiakadeemia keraamika töökojas, kus on töölaud ja treipingid. Kipsitööd tehakse kipsitöökojas. Esemed põletab keraamikaosakonna meister.

Juhendajad on Eesti Kunstiakadeemia õppejõud ja juhendajad.

Sihtrühm: hobikeraamikud ja inimesed, kes on huvitatud edaspidi õppima asumisest EKA keraamika osakonna tasemeõppesse.

Eeldused osalejale: põhiharidus.

Vaata õppekava: https://drive.google.com/file/d/0B4TjO0nsiGzySm9Dd2MxQTRrZ2h3NE9YQTM3NENSUWYxUTBj/view?usp=sharing

Aeg: septembri algusest 2018 kuni mai lõpuni 2019 kolmapäeviti kell 18–21

Koht: Kotzebue 1 / Põhja pst 7, Tallinn
Õppeaeg: üks õppeaasta

Maht: 10 EAP / 260 akadeemilist tundi, millest 120 tundi on kontaktõpet ja 140 tundi iseseisvat tööd
Hind: 1150 eurot (võimalik tasuda kolmes osas)

Registreerumine vormi kaudu SIIT

Õppekavarühm: moe-, sise- ja tööstusdisain

Lisainfo: koolitus@artun.ee, 626 7327

Postitas Pirje Kovatomas — Püsilink