Rubriik: Vitriingalerii

10.08.2021 — 12.09.2021

Elo Vahtrik “Ring” Fotograafia osakonna Vitriingaleriis

Alates 10. augustist saab EKA fotograafia osakonna Vitriingaleriis näha Elo Vahtriku teost “Ring”.

Elo Vahtrik käsitleb Vitriingaleriis esitletavas teoses hirmu ja tardumust end ammendanud keskkonnast põgenemise, ent ühtlasi ka sinna jäämise ees

Elo Vahtrik (s. 1999) on kunstnik, kes elab ja töötab Tallinnas. Hetkel omandab Eesti Kunstiakadeemias fotograafia osakonnas bakalaureusekraadi. Oma loomingus keskendub Vahtrik välis- ja sisemaailma konfliktide visuaalsele mõtestamisele ning taju ja keha plastilisusele.

Vitriingalerii asukoht: Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumi (EKKMi) fassaadil, Rumbi 3.

Näitus jääb avatuks 12. septembrini ning on vaadatav ööpäevaringselt.

Näituse kujunduse autor on Ran-Re Reimann.

Postitas Cloe Jancis — Püsilink

Elo Vahtrik “Ring” Fotograafia osakonna Vitriingaleriis

Teisipäev 10 august, 2021 — Pühapäev 12 september, 2021

Alates 10. augustist saab EKA fotograafia osakonna Vitriingaleriis näha Elo Vahtriku teost “Ring”.

Elo Vahtrik käsitleb Vitriingaleriis esitletavas teoses hirmu ja tardumust end ammendanud keskkonnast põgenemise, ent ühtlasi ka sinna jäämise ees

Elo Vahtrik (s. 1999) on kunstnik, kes elab ja töötab Tallinnas. Hetkel omandab Eesti Kunstiakadeemias fotograafia osakonnas bakalaureusekraadi. Oma loomingus keskendub Vahtrik välis- ja sisemaailma konfliktide visuaalsele mõtestamisele ning taju ja keha plastilisusele.

Vitriingalerii asukoht: Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumi (EKKMi) fassaadil, Rumbi 3.

Näitus jääb avatuks 12. septembrini ning on vaadatav ööpäevaringselt.

Näituse kujunduse autor on Ran-Re Reimann.

Postitas Cloe Jancis — Püsilink

11.05.2021 — 20.06.2021

Vitriingalerii alustab uut hooaega

vitriingalerii_celine_bernadac_pressikas

EKA fotograafia osakonna Vitriingalerii alustab uut hooaega. 2021. aasta kevad/sügis hooaeg on pühendatud ühe-pildi-näitustele.

Esimene näitus, Céline Bernadac “On inimesi, kes surevad merd nägemata”, avaneb 11. mail. 

Céline Bernadac
Kunstniku sõnul on fakt, et on olemas inimesi, kes surevad ilma  kunagi merd nägemata. “Eesti piirneb suures osas Läänemerega. Minu kodumaa Prantsusmaa piirneb samuti merede ja Atlandi ookeaniga. Mõlemas riigis on mere äärde suhteliselt lihtne pääseda. Ja ometi on mõlemas riigis, nagu ka mujal maailmas inimesi, kes pole kunagi merd näinud.”

Céline Bernadac (s. 1999 Ecully, Rhônes-Alpes, Prantsusmaa) on Lyonis elav ja töötav kirjanik ja fotograaf, kes hetkel õpib Erasmus programmi vahetusüliõpilasena Eesti Kunstiakadeemia fotograafia osakonnas. Ta on omandanud kraadi Saint-Etienne Kõrgemas Kunsti- ja Disainikoolis 2020. a. ning hetkel jätkab õpinguid magistrantuuris.

Alates 2018. a. on kunstnik huvitunud fotograafiast ja sellega suhestuvatest distsipliinidest. Oma teoses keskendub Bernadac vaid “füüsilistele” tehnikatele, filmile, polaroidile, tsüanotüüpiale, fotogrammile. Kunstnik vaimustub toimetamisest ja koostööpraktikatest ning on toimetanud raamatuid kasutades pseudonüümi Céline Lazare.

Vitriingalerii asukoht: Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumi (EKKMi) fassaadil, Põhja pst 35.

Näitus jääb avatuks 20. juunini ning on vaadatav ööpäevaringselt.

11.05 – 20.06.2021

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Vitriingalerii alustab uut hooaega

Teisipäev 11 mai, 2021 — Pühapäev 20 juuni, 2021

vitriingalerii_celine_bernadac_pressikas

EKA fotograafia osakonna Vitriingalerii alustab uut hooaega. 2021. aasta kevad/sügis hooaeg on pühendatud ühe-pildi-näitustele.

Esimene näitus, Céline Bernadac “On inimesi, kes surevad merd nägemata”, avaneb 11. mail. 

Céline Bernadac
Kunstniku sõnul on fakt, et on olemas inimesi, kes surevad ilma  kunagi merd nägemata. “Eesti piirneb suures osas Läänemerega. Minu kodumaa Prantsusmaa piirneb samuti merede ja Atlandi ookeaniga. Mõlemas riigis on mere äärde suhteliselt lihtne pääseda. Ja ometi on mõlemas riigis, nagu ka mujal maailmas inimesi, kes pole kunagi merd näinud.”

Céline Bernadac (s. 1999 Ecully, Rhônes-Alpes, Prantsusmaa) on Lyonis elav ja töötav kirjanik ja fotograaf, kes hetkel õpib Erasmus programmi vahetusüliõpilasena Eesti Kunstiakadeemia fotograafia osakonnas. Ta on omandanud kraadi Saint-Etienne Kõrgemas Kunsti- ja Disainikoolis 2020. a. ning hetkel jätkab õpinguid magistrantuuris.

Alates 2018. a. on kunstnik huvitunud fotograafiast ja sellega suhestuvatest distsipliinidest. Oma teoses keskendub Bernadac vaid “füüsilistele” tehnikatele, filmile, polaroidile, tsüanotüüpiale, fotogrammile. Kunstnik vaimustub toimetamisest ja koostööpraktikatest ning on toimetanud raamatuid kasutades pseudonüümi Céline Lazare.

Vitriingalerii asukoht: Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumi (EKKMi) fassaadil, Põhja pst 35.

Näitus jääb avatuks 20. juunini ning on vaadatav ööpäevaringselt.

11.05 – 20.06.2021

Postitas Andres Lõo — Püsilink

09.09.2020 — 05.10.2020

Jane Jacobs “Kardina taga”

vitriingalerii_sandra_nuut_fb_cover_still

Jane Jacobs
“Kardina taga”
Vitriingalerii, Tallinn, Põhja pst 35.
Toimumisaeg: 9. september – 5. oktoober 2020.

“Kardina taga” on pensionär, kes elab ja saab endaga vaikselt hakkama. Statistikaameti andmetel moodustavad pensionärid 25.1% rahvastikust. Mõnikord käime kardina taga külas, aga me ise ei ela seal, kus tuleb toime tulla väga vähesega. Eestis on EL riikidest enim pensionäre, kes elavad vaesuspiiril. Pensionärid ei marsi tänavatel pärast 2020. aasta veebruaris avaldatud Eurostati uuringuid, mis näitavad, et Eesti pensionärid on suhteliselt kõige vaesemad võrreldes teiste rikaste riikide eakaaslastega. Me ei lükka kardinat eest, et vaadata, kuidas vanem generatsioon päriselt hakkama saab. Kas astume isegi vaikselt kardina taha? Mis neist sammastest saab? “Kardina taga” on Jane Jacobsi installatsioon Vitriingaleriis, millega autor märgistab taolist paradoksaalset normaalsust.

Viited: Eurostat, ERR uudised

Jane Jacobs on kollektiiv, mis sekkub ja korraldab üritusi, et esile tõsta keskkonna- ja kogukonnaprobleeme. Kollektiiv alustas oma tegevust 2016. aastal New Yorgis Sandra Nuudi algatusel. Jane Jacobs kasutab ruume ja meediume vastavalt võimalusele, et tõsta esile aktuaalseid probleeme.
janejacobs.co

Näitus on avatud ööpäevaringselt kuni 5. oktoobrini 2020.

Vitriingalerii asukoht: Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumi (EKKMi) fassaadil, Põhja pst 35

Postitas Cloe Jancis — Püsilink

Jane Jacobs “Kardina taga”

Kolmapäev 09 september, 2020 — Esmaspäev 05 oktoober, 2020

vitriingalerii_sandra_nuut_fb_cover_still

Jane Jacobs
“Kardina taga”
Vitriingalerii, Tallinn, Põhja pst 35.
Toimumisaeg: 9. september – 5. oktoober 2020.

“Kardina taga” on pensionär, kes elab ja saab endaga vaikselt hakkama. Statistikaameti andmetel moodustavad pensionärid 25.1% rahvastikust. Mõnikord käime kardina taga külas, aga me ise ei ela seal, kus tuleb toime tulla väga vähesega. Eestis on EL riikidest enim pensionäre, kes elavad vaesuspiiril. Pensionärid ei marsi tänavatel pärast 2020. aasta veebruaris avaldatud Eurostati uuringuid, mis näitavad, et Eesti pensionärid on suhteliselt kõige vaesemad võrreldes teiste rikaste riikide eakaaslastega. Me ei lükka kardinat eest, et vaadata, kuidas vanem generatsioon päriselt hakkama saab. Kas astume isegi vaikselt kardina taha? Mis neist sammastest saab? “Kardina taga” on Jane Jacobsi installatsioon Vitriingaleriis, millega autor märgistab taolist paradoksaalset normaalsust.

Viited: Eurostat, ERR uudised

Jane Jacobs on kollektiiv, mis sekkub ja korraldab üritusi, et esile tõsta keskkonna- ja kogukonnaprobleeme. Kollektiiv alustas oma tegevust 2016. aastal New Yorgis Sandra Nuudi algatusel. Jane Jacobs kasutab ruume ja meediume vastavalt võimalusele, et tõsta esile aktuaalseid probleeme.
janejacobs.co

Näitus on avatud ööpäevaringselt kuni 5. oktoobrini 2020.

Vitriingalerii asukoht: Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumi (EKKMi) fassaadil, Põhja pst 35

Postitas Cloe Jancis — Püsilink

14.08.2020 — 07.09.2020

Carl-Robert Kagge „Nelja-sõela pilt“

vitriingalerii_kagge_still (1)

Carl-Robert Kagge
Nelja-sõela pilt
Vitriingalerii, Tallinn, Põhja pst 35
14. august 2020 – 7. september 2020
Kuraator: Lilian Hiob

14. augustist on avatud Carl-Robert Kagge isikunäitus „Nelja-sõela pilt“ EKA fotograafia osakonna Vitriingaleriis. Näituse kuraator on Lilian Hiob.

Tegu on Vitriingalerii asukohast lähtuva kohaspetsiifilise teosega, mis toob vaataja ette hauntoloogilise kujutise Instagrami lõpmatust andmebaasist. Asendades galerii klaasist seinad väändunud plastikust lõuendiga, jätkab Kagge oma autoritehnika edasiarendamist.

Näituse nimi viitab ühelt poolt manuaalsele tehnikale, mida kunstnik motiivide plastikule kandmiseks kasutab, siiditrükile ehk sõeltrükile. Teisest küljest märgib see protsessi, mille internetti laetud kujutis vaatajani jõudmiseks läbib: teisendumine ekraani kaudu, millelt kujutist parasjagu tarbitakse.

Carl-Robert Kagge on maalikunstnik, kelle looming keskendub sotsiaalmeediast leitud piltidele ning nende teisendamisele füüsilisse vormi. Kunstniku autoritehnikaks on saanud siiditrüki kasutamine ning kujutiste kandmine erivormilisele sulatatud plastikule. Kogudes visuaalset materjali erinevatelt internetiplatvormidelt, loob Kagge subjektiivse arhiivi minevikust ja olevikust, millel on siiski vähe seost kollektiivselt tajutava reaalsusruumiga. Ta loob oma teostes juba eksisteeriva visuaalse materjali põhjal unikaalse pildivälja, mida ei pruugi olla lihtne selgepiiriliselt kategoriseerida. Kagge navigeerib osavalt mitme välja vahealal: maal, trükitehnika, disain, internetikultuur, tehnoloogia ning grafiti. Vaadates Kagge teoseid arvutiekraanil, võib jääda mulje, justkui oleks tegu Photoshopi compidega, kuid füüsilises ruumis eksponeerituna on need maal-hübriidid – hägustatud, peaaegu äratundmatuseni abstraheeritud fotod. Sarnane efekt tekib siis, kui telefon aeglase internetiühenduse tõttu Instagramis pilti täiskvaliteedis ei kuva. Kõik see jätab vaataja vastakuti hüperfüüsilisusega: seguga virtuaalsest ja materiaalsest, mis on võtnud peaaegu et kummituslikku vormi. Kagge looming peegeldab oskuslikult seisundit, mis inimest järjest enam valdab – aegruum, kus tehnoloogiast on saanud tehislik jäse, mis kehaga kõikjal kaasas käib, ning kus on võimatu vahet teha reaalsel ja simulatsioonil.

Näitus jääb avatuks 7. septembrini ning on vaadatav ööpäevaringselt.

Lisainfo saamiseks vaata üritust Facebookis.

Pressikontakt: Lilian Hiob, lilian.hiob@artun.ee, +372 5272556

Postitas Cloe Jancis — Püsilink

Carl-Robert Kagge „Nelja-sõela pilt“

Reede 14 august, 2020 — Esmaspäev 07 september, 2020

vitriingalerii_kagge_still (1)

Carl-Robert Kagge
Nelja-sõela pilt
Vitriingalerii, Tallinn, Põhja pst 35
14. august 2020 – 7. september 2020
Kuraator: Lilian Hiob

14. augustist on avatud Carl-Robert Kagge isikunäitus „Nelja-sõela pilt“ EKA fotograafia osakonna Vitriingaleriis. Näituse kuraator on Lilian Hiob.

Tegu on Vitriingalerii asukohast lähtuva kohaspetsiifilise teosega, mis toob vaataja ette hauntoloogilise kujutise Instagrami lõpmatust andmebaasist. Asendades galerii klaasist seinad väändunud plastikust lõuendiga, jätkab Kagge oma autoritehnika edasiarendamist.

Näituse nimi viitab ühelt poolt manuaalsele tehnikale, mida kunstnik motiivide plastikule kandmiseks kasutab, siiditrükile ehk sõeltrükile. Teisest küljest märgib see protsessi, mille internetti laetud kujutis vaatajani jõudmiseks läbib: teisendumine ekraani kaudu, millelt kujutist parasjagu tarbitakse.

Carl-Robert Kagge on maalikunstnik, kelle looming keskendub sotsiaalmeediast leitud piltidele ning nende teisendamisele füüsilisse vormi. Kunstniku autoritehnikaks on saanud siiditrüki kasutamine ning kujutiste kandmine erivormilisele sulatatud plastikule. Kogudes visuaalset materjali erinevatelt internetiplatvormidelt, loob Kagge subjektiivse arhiivi minevikust ja olevikust, millel on siiski vähe seost kollektiivselt tajutava reaalsusruumiga. Ta loob oma teostes juba eksisteeriva visuaalse materjali põhjal unikaalse pildivälja, mida ei pruugi olla lihtne selgepiiriliselt kategoriseerida. Kagge navigeerib osavalt mitme välja vahealal: maal, trükitehnika, disain, internetikultuur, tehnoloogia ning grafiti. Vaadates Kagge teoseid arvutiekraanil, võib jääda mulje, justkui oleks tegu Photoshopi compidega, kuid füüsilises ruumis eksponeerituna on need maal-hübriidid – hägustatud, peaaegu äratundmatuseni abstraheeritud fotod. Sarnane efekt tekib siis, kui telefon aeglase internetiühenduse tõttu Instagramis pilti täiskvaliteedis ei kuva. Kõik see jätab vaataja vastakuti hüperfüüsilisusega: seguga virtuaalsest ja materiaalsest, mis on võtnud peaaegu et kummituslikku vormi. Kagge looming peegeldab oskuslikult seisundit, mis inimest järjest enam valdab – aegruum, kus tehnoloogiast on saanud tehislik jäse, mis kehaga kõikjal kaasas käib, ning kus on võimatu vahet teha reaalsel ja simulatsioonil.

Näitus jääb avatuks 7. septembrini ning on vaadatav ööpäevaringselt.

Lisainfo saamiseks vaata üritust Facebookis.

Pressikontakt: Lilian Hiob, lilian.hiob@artun.ee, +372 5272556

Postitas Cloe Jancis — Püsilink

16.07.2020 — 10.08.2020

Eliis Laul ”NIVEA FOTODOSE”

vitriingalerii_eliis_laul_still (1)

Alates 16.juulist on EKA fotograafia osakonna Vitriingaleriis avatud Eliis Lauli näitus ”NIVEA FOTODOSE”.

Näituse pealkiri viitab samanimelisele Nivea tootekampaaniale Saksamaal, mis võimaldab legendaarset Nivea kreemipurki personaliseerida enda valitud fotoga. Taoline igapäevane ja funktsionaalne laialt tuntud tarbeese võiks seeläbi omandada teatud sentimentaalse väärtuse.

Väljapanekuga püüab kunstik tõlgendada piire kunsti ja tarbeeseme vahel, kui vahendid nende kahe kombineerimisel on igapäevased ja kõigile kättesaadavad, ent sisu võib hakata määrama tellija ise.

Teos valmis 2020. aasta veebruaris Offenbachis Zollamt Galeries toimunud näituse “We all arrived with art” jaoks ning mille autor on kohandanud käesolevaks väljapanekuks Vitriingaleriis.

Näitust saab vaadata olenemata kellaajast ning see jääb avatuks kuni 10. augustini.

Vitriingalerii asukoht: Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumi (EKKM) seinal, Põhja pst 35

Vitriingalerii visuaalse kujunduse autorid on Mai Bauvald ja Ran-Re Reimann.

Üritus Facebookis.

Postitas Cloe Jancis — Püsilink

Eliis Laul ”NIVEA FOTODOSE”

Neljapäev 16 juuli, 2020 — Esmaspäev 10 august, 2020

vitriingalerii_eliis_laul_still (1)

Alates 16.juulist on EKA fotograafia osakonna Vitriingaleriis avatud Eliis Lauli näitus ”NIVEA FOTODOSE”.

Näituse pealkiri viitab samanimelisele Nivea tootekampaaniale Saksamaal, mis võimaldab legendaarset Nivea kreemipurki personaliseerida enda valitud fotoga. Taoline igapäevane ja funktsionaalne laialt tuntud tarbeese võiks seeläbi omandada teatud sentimentaalse väärtuse.

Väljapanekuga püüab kunstik tõlgendada piire kunsti ja tarbeeseme vahel, kui vahendid nende kahe kombineerimisel on igapäevased ja kõigile kättesaadavad, ent sisu võib hakata määrama tellija ise.

Teos valmis 2020. aasta veebruaris Offenbachis Zollamt Galeries toimunud näituse “We all arrived with art” jaoks ning mille autor on kohandanud käesolevaks väljapanekuks Vitriingaleriis.

Näitust saab vaadata olenemata kellaajast ning see jääb avatuks kuni 10. augustini.

Vitriingalerii asukoht: Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumi (EKKM) seinal, Põhja pst 35

Vitriingalerii visuaalse kujunduse autorid on Mai Bauvald ja Ran-Re Reimann.

Üritus Facebookis.

Postitas Cloe Jancis — Püsilink

16.06.2020 — 13.07.2020

Janne Lias “Kassinäitus” Vitriingaleriis

vitriingalerii_janne_lias_still1

Vitriingalerii alustab oma uut hooaega Janne Liasi näitusega “Kassinäitus”.

Alates 16. juunist on EKA fotograafia osakonna Vitriingaleriis avatud “Kassinäitus”.
Kunstnik Janne Lias on uurinud oma nutitelefonile lisatud Master AI nimelist funktsiooni, mis analüüsib reaalajas pildistatavat, tunneb ära üle 500 objekti ja pakub nendele vastavalt 19 erinevat fotorežiimi. Fotokauges inimeses võivad pakutavad režiimid segadust tekitada. Kas märga akrüülmaali peaks jäädvustama samamoodi kui toitu? Aga milline vahe on kassi ja koera pildistamisel, et neid kategooriaid eraldi välja tuuakse? Kui algoritm eksib, on see naljakas ja lohutav – sellisel tasemel süsteem ei hakka niipea inimkonna eksistentsi ohustama. Või peaks just muretsema, sest võimu võib võtta miski, mille arusaamine meie maailmast on algelisel tasemel?

Näitust saab vaadata olenemata kellaajast ning see jääb avatuks kuni 13. juulini.

Vitriingalerii asukoht: Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumi (EKKM) seinal, Põhja pst 35

Vitriingalerii visuaalse kujunduse autorid on Mai Bauvald ja Ran-Re Reimann .

Postitas Cloe Jancis — Püsilink

Janne Lias “Kassinäitus” Vitriingaleriis

Teisipäev 16 juuni, 2020 — Esmaspäev 13 juuli, 2020

vitriingalerii_janne_lias_still1

Vitriingalerii alustab oma uut hooaega Janne Liasi näitusega “Kassinäitus”.

Alates 16. juunist on EKA fotograafia osakonna Vitriingaleriis avatud “Kassinäitus”.
Kunstnik Janne Lias on uurinud oma nutitelefonile lisatud Master AI nimelist funktsiooni, mis analüüsib reaalajas pildistatavat, tunneb ära üle 500 objekti ja pakub nendele vastavalt 19 erinevat fotorežiimi. Fotokauges inimeses võivad pakutavad režiimid segadust tekitada. Kas märga akrüülmaali peaks jäädvustama samamoodi kui toitu? Aga milline vahe on kassi ja koera pildistamisel, et neid kategooriaid eraldi välja tuuakse? Kui algoritm eksib, on see naljakas ja lohutav – sellisel tasemel süsteem ei hakka niipea inimkonna eksistentsi ohustama. Või peaks just muretsema, sest võimu võib võtta miski, mille arusaamine meie maailmast on algelisel tasemel?

Näitust saab vaadata olenemata kellaajast ning see jääb avatuks kuni 13. juulini.

Vitriingalerii asukoht: Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumi (EKKM) seinal, Põhja pst 35

Vitriingalerii visuaalse kujunduse autorid on Mai Bauvald ja Ran-Re Reimann .

Postitas Cloe Jancis — Püsilink

11.02.2020 — 10.03.2020

Vitriingalerii open call!

Avatud on konkurss EKA fotograafia osakonna Vitriingaleriisse perioodiks aprill 2020 – oktoober 2020. Osalema on oodatud EKA praegused tudengid. Taotluste esitamise tähtaeg on 10. märts 2020. Projektid valib välja komisjon ning tulemused selguvad 13.märtsiks.

Taotlus peab sisaldama:

  • Projekti sisulist kirjeldust ning võimalusel visuaalset materjali.
  • Osaleja portfooliot või näiteid teostest.

Vitriingalerii välismõõdud on: L 580 x K 755 x S 160 mm.

Sisemõõdud on (ligikaudu): L 560 x K 740 x S 140 mm.

Ootame projekte, mis on kooskõlas Vitriingalerii mõõtmetega.

Taotlused palume saata aadressile: cloe.jancis@artun.ee

Postitas Cloe Jancis — Püsilink

Vitriingalerii open call!

Teisipäev 11 veebruar, 2020 — Teisipäev 10 märts, 2020

Avatud on konkurss EKA fotograafia osakonna Vitriingaleriisse perioodiks aprill 2020 – oktoober 2020. Osalema on oodatud EKA praegused tudengid. Taotluste esitamise tähtaeg on 10. märts 2020. Projektid valib välja komisjon ning tulemused selguvad 13.märtsiks.

Taotlus peab sisaldama:

  • Projekti sisulist kirjeldust ning võimalusel visuaalset materjali.
  • Osaleja portfooliot või näiteid teostest.

Vitriingalerii välismõõdud on: L 580 x K 755 x S 160 mm.

Sisemõõdud on (ligikaudu): L 560 x K 740 x S 140 mm.

Ootame projekte, mis on kooskõlas Vitriingalerii mõõtmetega.

Taotlused palume saata aadressile: cloe.jancis@artun.ee

Postitas Cloe Jancis — Püsilink

04.09.2019 — 26.10.2019

Anna Tamme “Puppet Warp” Vitriingaleriis

Vitriingalerii_ANNA_teaser

Alates 4. septembrist on avatud EKA fotoosakonna Vitriingaleriis teise kursuse fotograafia eriala tudengi Anna Tamme näitus  “Puppet Warp”. 

“Puppet Warp” on hetke sisepoliitilisest olukorrast inspireeritud teos, millega kunstnik näitlikustab, millise lihtsa töövõttega on võimalik mõjutada vabalt valitud objekti/ subjekti ilmet ja vormi, muutes sedasi viimase teenitavat eesmärki vastavalt oma vajadustele. Paraku võib Puppet Warp tööriista jõuliselt käsitsedes luua olemasolevast pildist uus, äratundmatu kujutis.

Teose pealkiri on otsene viide fotomanipulatsiooni funktsioonile pilditöötlus programmis Adobe Photoshop.

Näitust saab vaadata olenemata kellaajast ning see jääb avatuks kuni 26.oktoobrini.

Vitriingalerii asukoht: Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumi (EKKM) seinal, Põhja pst 35

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Anna Tamme “Puppet Warp” Vitriingaleriis

Kolmapäev 04 september, 2019 — Laupäev 26 oktoober, 2019

Vitriingalerii_ANNA_teaser

Alates 4. septembrist on avatud EKA fotoosakonna Vitriingaleriis teise kursuse fotograafia eriala tudengi Anna Tamme näitus  “Puppet Warp”. 

“Puppet Warp” on hetke sisepoliitilisest olukorrast inspireeritud teos, millega kunstnik näitlikustab, millise lihtsa töövõttega on võimalik mõjutada vabalt valitud objekti/ subjekti ilmet ja vormi, muutes sedasi viimase teenitavat eesmärki vastavalt oma vajadustele. Paraku võib Puppet Warp tööriista jõuliselt käsitsedes luua olemasolevast pildist uus, äratundmatu kujutis.

Teose pealkiri on otsene viide fotomanipulatsiooni funktsioonile pilditöötlus programmis Adobe Photoshop.

Näitust saab vaadata olenemata kellaajast ning see jääb avatuks kuni 26.oktoobrini.

Vitriingalerii asukoht: Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumi (EKKM) seinal, Põhja pst 35

Postitas Mart Vainre — Püsilink

31.05.2019 — 28.08.2019

Silvia Sosaare lõhnakunsti näitus “Teadvusetu patsient”

Screenshot 2019-05-27 at 21.02.00

Reedel, 31. mail kell 17 avatakse EKKMi (Põhja pst 35, Tallinn) välisfassaadil olevas Vitriingaleriis EKA kaasaegse kunsti magistrant Silvia Sosaare lõhnakunsti näitus “Teadvusetu patsient”. Näitus jääb avatuks 31. augustini.

Silvia Sosaare kaheosalist lõhnainstallatsiooni “Teadvusetu patsient” eksponeeritakse Eesti Kunstiakadeemia fotograafia osakonna Vitriingaleriis Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumi (EKKM) seinal ja EKKM’i kohvikus – iseloodud näituseparfüümi ning tehislikult toodetud ja kaubanduslikult laialdaselt kasutatavate ambientlõhnade dialoogis. Installatsiooni pealkiri viitab maalile Rembrandti meeletajude kohta käivas maaliseerias, teosele, mis käsitleb lõhnataju paradoksaalselt üksnes pildiliste vahenditega, kujutades lõhnasoola abil äratatavat minestunud keha. Inimtaju sünesteetilist iseloomu adresseeritakse siinses installatsioonis aga vastupidiselt, lähtudes lõhnataju potensiaalist kutsuda esile nii personaalseid kui ka interpersonaalseid assotsiatsioone, käivitades inimeses ürgseimaid atavistlikumaid impulsse. Inimese esimene tajudest, mis pärast sündi domineerib, on lõhnataju ning lõhnu mäletame ja suudame kirjeldada aasta möödudes 65% täpsusega.

Kuidas valmistada ette, mobiliseerida ja häälestada inimest kogema kaasaegset kunsti?

Lõhn on kontekstuaalse mälu päästik. Lõhn on tajuprotsessi keskne element, mis on olemuslikult vajalik toimiva mälestuse väljaarendamisel ja millele toetudes on kontekstuaalsel mälul võime minevikku esile kutsuda. Kontekstuaalne mälu toimib, kui seostame ruumi mingi sündmusega  (kuna midagi selles ruumis kunagi juhtus) või kui seostame mõnd laulu mõne erilise inimesega, muutes tegelikkuse taas kättesaadavaks – sama toimib ka lõhnataju puhul. Lõhn mõjutab meeleolu ja emotsioone.

Paralleelselt Vitriingalerii üritustega aset leidvas lõhnainstallatsioonis koostöös EKKMi kohvikuga tahab kunstnik juhtida külastajate tähelepanu faktile, et ka väga paljud eesti firmad kasutavad igapäevaselt oma ruumides aroomimasinaid –  hambapolikliinikud, minigolfirajad, spaad, hotellid, rõiva- ja muud kauplused, samuti Eesti Rahva Muuseum kasutavad “lõhnaturunduse” teenust üle Eesti. Tavainimene ei ole sellest teadlik või ei saa arugi, et midagi on teistmoodi, et manipuleeritakse tema meeleolu, soovide ja tujude primaarseima tasandiga. Seda kasutatakse ka eri riikide sõjatööstuses, kus sõjatsooni sisenejaid harjutatakse sünteetiliste analoogidega põleva inimliha, püssirohu põlemise, roiskvee, põleva prügi lõhnadega, et pehmendada eesootavat traumaatilist efekti.

Silvia Sosaar (sünd. 1979) on Tallinnas elav ja töötav interdistsiplinaarne kunstnik, kes tegeleb fotograafia-, video-, performance’i ja installatsioonikunstiga. Tema keskseks huviobjektiks on inimene — kunstniku ja subjektide vaheliste avantüüridega tegelemine. Sosaar lõpetas  Eesti Kunstiakadeemias fotograafia osakonna bakalaureseõppe 2017. Samal aastal astus ta EKA kaasaegse kunsti magistriõppesse, kus ta õpib tänaseni. Sosaar on Eesti Fotokunstnike Ühenduse (FOKU) liige. Ta on lisaks Eestile osalenud grupinäitusel Londonis, Milaanos, Madriidis. Sosaare lühifilm “Finding Elvis” osales “60 Second Intl. Film Festival”-il Islamabadis. Kunstniku esimene soolonäitus “Shiny Shoes Salon” leidis aset 2017. aastal EKA Galeriis, Tallinnas. Ta on kirjastuse ;paranoia publishing kaasasutaja ning osalenud arvukatel trükiste esitlusega seotud performance’itel. 3Sosaar on kirjastuse Skaala Publishing asutajaliige.

Vitriingalerii lõhnainstallatsioon on külastajatele avatud läbi suve ning see saab olema “baaslaagriks” juunis, juulis ja augustis toimuvatele lõhnaekskursioonidele/performance’itele Tallinna linnaruumis ning kaubanduskeskustes, Smell-O-Rama kinoseansile ja lõhnaturunduse loengule. Kuupäevad täpsustamisel.

Kunstniku tänud: Eesti Kunstiakadeemia fotograafia osakond, Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseum, EKKMi Kohvik, aroomiturundus.ee, Marten Esko, Aksel Haagensen, Cloe Jancis, Marge Monko, Immanuel Poltimäe, Eve Roosna, Hanno Soans

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Silvia Sosaare lõhnakunsti näitus “Teadvusetu patsient”

Reede 31 mai, 2019 — Kolmapäev 28 august, 2019

Screenshot 2019-05-27 at 21.02.00

Reedel, 31. mail kell 17 avatakse EKKMi (Põhja pst 35, Tallinn) välisfassaadil olevas Vitriingaleriis EKA kaasaegse kunsti magistrant Silvia Sosaare lõhnakunsti näitus “Teadvusetu patsient”. Näitus jääb avatuks 31. augustini.

Silvia Sosaare kaheosalist lõhnainstallatsiooni “Teadvusetu patsient” eksponeeritakse Eesti Kunstiakadeemia fotograafia osakonna Vitriingaleriis Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumi (EKKM) seinal ja EKKM’i kohvikus – iseloodud näituseparfüümi ning tehislikult toodetud ja kaubanduslikult laialdaselt kasutatavate ambientlõhnade dialoogis. Installatsiooni pealkiri viitab maalile Rembrandti meeletajude kohta käivas maaliseerias, teosele, mis käsitleb lõhnataju paradoksaalselt üksnes pildiliste vahenditega, kujutades lõhnasoola abil äratatavat minestunud keha. Inimtaju sünesteetilist iseloomu adresseeritakse siinses installatsioonis aga vastupidiselt, lähtudes lõhnataju potensiaalist kutsuda esile nii personaalseid kui ka interpersonaalseid assotsiatsioone, käivitades inimeses ürgseimaid atavistlikumaid impulsse. Inimese esimene tajudest, mis pärast sündi domineerib, on lõhnataju ning lõhnu mäletame ja suudame kirjeldada aasta möödudes 65% täpsusega.

Kuidas valmistada ette, mobiliseerida ja häälestada inimest kogema kaasaegset kunsti?

Lõhn on kontekstuaalse mälu päästik. Lõhn on tajuprotsessi keskne element, mis on olemuslikult vajalik toimiva mälestuse väljaarendamisel ja millele toetudes on kontekstuaalsel mälul võime minevikku esile kutsuda. Kontekstuaalne mälu toimib, kui seostame ruumi mingi sündmusega  (kuna midagi selles ruumis kunagi juhtus) või kui seostame mõnd laulu mõne erilise inimesega, muutes tegelikkuse taas kättesaadavaks – sama toimib ka lõhnataju puhul. Lõhn mõjutab meeleolu ja emotsioone.

Paralleelselt Vitriingalerii üritustega aset leidvas lõhnainstallatsioonis koostöös EKKMi kohvikuga tahab kunstnik juhtida külastajate tähelepanu faktile, et ka väga paljud eesti firmad kasutavad igapäevaselt oma ruumides aroomimasinaid –  hambapolikliinikud, minigolfirajad, spaad, hotellid, rõiva- ja muud kauplused, samuti Eesti Rahva Muuseum kasutavad “lõhnaturunduse” teenust üle Eesti. Tavainimene ei ole sellest teadlik või ei saa arugi, et midagi on teistmoodi, et manipuleeritakse tema meeleolu, soovide ja tujude primaarseima tasandiga. Seda kasutatakse ka eri riikide sõjatööstuses, kus sõjatsooni sisenejaid harjutatakse sünteetiliste analoogidega põleva inimliha, püssirohu põlemise, roiskvee, põleva prügi lõhnadega, et pehmendada eesootavat traumaatilist efekti.

Silvia Sosaar (sünd. 1979) on Tallinnas elav ja töötav interdistsiplinaarne kunstnik, kes tegeleb fotograafia-, video-, performance’i ja installatsioonikunstiga. Tema keskseks huviobjektiks on inimene — kunstniku ja subjektide vaheliste avantüüridega tegelemine. Sosaar lõpetas  Eesti Kunstiakadeemias fotograafia osakonna bakalaureseõppe 2017. Samal aastal astus ta EKA kaasaegse kunsti magistriõppesse, kus ta õpib tänaseni. Sosaar on Eesti Fotokunstnike Ühenduse (FOKU) liige. Ta on lisaks Eestile osalenud grupinäitusel Londonis, Milaanos, Madriidis. Sosaare lühifilm “Finding Elvis” osales “60 Second Intl. Film Festival”-il Islamabadis. Kunstniku esimene soolonäitus “Shiny Shoes Salon” leidis aset 2017. aastal EKA Galeriis, Tallinnas. Ta on kirjastuse ;paranoia publishing kaasasutaja ning osalenud arvukatel trükiste esitlusega seotud performance’itel. 3Sosaar on kirjastuse Skaala Publishing asutajaliige.

Vitriingalerii lõhnainstallatsioon on külastajatele avatud läbi suve ning see saab olema “baaslaagriks” juunis, juulis ja augustis toimuvatele lõhnaekskursioonidele/performance’itele Tallinna linnaruumis ning kaubanduskeskustes, Smell-O-Rama kinoseansile ja lõhnaturunduse loengule. Kuupäevad täpsustamisel.

Kunstniku tänud: Eesti Kunstiakadeemia fotograafia osakond, Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseum, EKKMi Kohvik, aroomiturundus.ee, Marten Esko, Aksel Haagensen, Cloe Jancis, Marge Monko, Immanuel Poltimäe, Eve Roosna, Hanno Soans

Postitas Mart Vainre — Püsilink

29.01.2019 — 24.03.2019

Misa Asanuma näitus “enkei” EKA fotoosakonna vitriingaleriis

showcase.visual(1)

29. jaanuarist on EKA fotograafia osakonna vitriingaleriis avatud Misa Asanuma näitus “enkei”.

Misa Asanuma näitus “enkei” heidab kahtlust meie fotografeerimise soovile sel pilditihedal ajastul. Kunstnik küsib, miks soovime arhiveerida mõned stseenid piltidena ning kuidas me pildistatud kaadreid hiljem kohtleme? Miks teeme aeg-ajalt automaatselt teatud hetkedest pilti, isegi kui pärast saadud kaadrist nii väga ei hooligi?

Materjalide unikaalne sobimatus, mis vitriingaleriisse raamitud, on kunstniku isiklikust kogemusest tekkinud kujutletav maastik.

Misa Asanuma (b. 1994) on Jaapanist pärit kunstnik. Ta õppis Tokyo Meiji Ülikoolis kirjandust. Hetkel on ta Eesti Kunstiakadeemia kaasaegse kunsti magistriprogrammi tudeng ning töötab peamiselt fotograafiaga.

Misa Asanuma näitus jääb avatuks kuni 24.03.2019 aadressil Põhja pst 35, Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumi ees. Näitus on avatud 24h.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Misa Asanuma näitus “enkei” EKA fotoosakonna vitriingaleriis

Teisipäev 29 jaanuar, 2019 — Pühapäev 24 märts, 2019

showcase.visual(1)

29. jaanuarist on EKA fotograafia osakonna vitriingaleriis avatud Misa Asanuma näitus “enkei”.

Misa Asanuma näitus “enkei” heidab kahtlust meie fotografeerimise soovile sel pilditihedal ajastul. Kunstnik küsib, miks soovime arhiveerida mõned stseenid piltidena ning kuidas me pildistatud kaadreid hiljem kohtleme? Miks teeme aeg-ajalt automaatselt teatud hetkedest pilti, isegi kui pärast saadud kaadrist nii väga ei hooligi?

Materjalide unikaalne sobimatus, mis vitriingaleriisse raamitud, on kunstniku isiklikust kogemusest tekkinud kujutletav maastik.

Misa Asanuma (b. 1994) on Jaapanist pärit kunstnik. Ta õppis Tokyo Meiji Ülikoolis kirjandust. Hetkel on ta Eesti Kunstiakadeemia kaasaegse kunsti magistriprogrammi tudeng ning töötab peamiselt fotograafiaga.

Misa Asanuma näitus jääb avatuks kuni 24.03.2019 aadressil Põhja pst 35, Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumi ees. Näitus on avatud 24h.

Postitas Mart Vainre — Püsilink