Avatud Akadeemia kursused
07.10.2025 — 25.11.2025
Photoshop algajatele
Kursusel tutvustatakse Photoshopi põhitööriistu ja -tehnikaid, mis aitavad muuta ideed professionaalseteks visuaalideks. Samm-sammult juhendatakse, kuidas fotosid töödelda, tonaalsust tasakaalustada, digitaalseid kompositsioone luua ning loomingulisi efekte katsetada.
Õppetöö on praktiline ja toetav. Alustatakse programmi põhiteadmistest, seejärel harjutatakse fototöötlust ja kollaažide loomist, katsetatakse Digital Matte Paintingu võtteid ning vaadeldakse AI-vahendite ja loominguliste trikkide võimalusi. Kursus lõpeb osalejate tööde esitlusega.
Läbinu oskab tööd alustada ja lõpetada, järgida mittedestruktiivse töö põhimõtteid, luua RAW-faile, korrigeerida pildi tonaalsust ja teostada väiksemaid töötlusi. Samuti omandatakse oskus koostada erinevaid failiformaate ning eksportida pilte teadlikult.
Eeldused osalejale
Keskharidus, eesti keele oskus, iseseisva töö tegemiseks arvuti kasutamise võimalus, arvutikasutamise baasoskus
Kava
1. päev. Kursuse tutvustus ja Photoshopi esmased teadmised
2. päev. Töövõtted ja programmi kasutus
3. päev. Fototöötlus Photoshopis
4. päev. Fotopõhise DMP (Digital Matte Painting) koostamine I: värvitasakaal, alustamine
5. päev. Fotopõhise DMP (Digital Matte Painting) koostamine II: atmosfääriefektid ja eksportimine
6. päev. AI, trikid ja tehnikad ning loomingulised efektid
7. päev. Lõputööde esitlus
Õppemetoodika
Praktiline töö Adobe Photoshopis, kontakttundidele lisandub iseseisev kodune töö
Kursuse läbinu
- teab, kuidas tööd alustada ja lõpetada
- oskab tööd korrektselt üles ehitada
- on tuttav mittedestruktiivse töö põhimõtetega
- oskab luua RAW-faile, tasakaalustada pildi tonaalsust ning teha väiksemaid töötlusi
- suudab luua algtasemel digitaalse kollaaži ja loovprojekti
- on tuttav erinevate failiformaatidega ning teadlikult ekspordib pilte Photoshopist välja
- oskab pilti vaadelda ja tagasisidestada ning märgata pildi puudusi
Hindamine
Kursus lõpeb arvestusega, mille saamiseks tuleb osaleda kontakttundides vähemalt 75% ulatuses. Arvestuse sisuks on lõputööde esitlus. Hinnatakse nii tööd ja ettevalmistust kui ka enda töö analüüsi ja teiste tööde tagasisidestamise oskust. Arvestuse saanule väljastatakse pärast kirjaliku tagasiside täitmist Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.
Vajalikud materjalid
Arvuti kasutamise võimalus ja ligipääs Photoshopile iseseisvate ülesannete tegemiseks
Juhendaja
Eliis Kuusk on omandanud bakalaureusekraadi London College of Communicationis (University of the Arts London) filmikunsti erialal, spetsialiseerudes järelproduktsioonile (post-production) ja režissööri assistendi tööle. Pärast õpinguid jätkas vabakutselise monteerijana ja digitaalsete efektide kunstnikuna, kuni läks omandama teadmisi digitaalefektide alal National Film and Television Schooli (Royal College of Art), saades seal magistrikraadi.
VFXi oskusi on külalisena õpetanud ka London College of Communicationis. Kuusk näeb VFXi valdkonda ja digitaalseid võimalusi rohkem tööriista kui kutsumusena. Praegu töötab ta maalikunstnikuna ning on juhataja Victoria Olt Galeriis, kuid võtab endiselt vastu väiksemaid filmi- ja VFXi-projekte.
Aeg: 7. oktoobrist kuni 25. novembrini 2025 teisipäeviti kell 18–19.30 (v.a 21. oktoober)
Koht: Põhja pst 7, Tallinn, Eesti Kunstiakadeemia, ruum A407
Maht: 14 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 12 tundi iseseisvat tööd (1 EAP)
Õppekavarühm: audiovisuaalsed tehnikad ja meedia tootmine
Õppegrupp: 10 kuni 12 osalejat
Lisateave: koolitus@artun.ee, 5919 9496
Registreerumine: 30. septembrini või kuni kohti jätkub
Hind: 270 eurot
Photoshop algajatele
Teisipäev 07 oktoober, 2025 — Teisipäev 25 november, 2025
Kursusel tutvustatakse Photoshopi põhitööriistu ja -tehnikaid, mis aitavad muuta ideed professionaalseteks visuaalideks. Samm-sammult juhendatakse, kuidas fotosid töödelda, tonaalsust tasakaalustada, digitaalseid kompositsioone luua ning loomingulisi efekte katsetada.
Õppetöö on praktiline ja toetav. Alustatakse programmi põhiteadmistest, seejärel harjutatakse fototöötlust ja kollaažide loomist, katsetatakse Digital Matte Paintingu võtteid ning vaadeldakse AI-vahendite ja loominguliste trikkide võimalusi. Kursus lõpeb osalejate tööde esitlusega.
Läbinu oskab tööd alustada ja lõpetada, järgida mittedestruktiivse töö põhimõtteid, luua RAW-faile, korrigeerida pildi tonaalsust ja teostada väiksemaid töötlusi. Samuti omandatakse oskus koostada erinevaid failiformaate ning eksportida pilte teadlikult.
Eeldused osalejale
Keskharidus, eesti keele oskus, iseseisva töö tegemiseks arvuti kasutamise võimalus, arvutikasutamise baasoskus
Kava
1. päev. Kursuse tutvustus ja Photoshopi esmased teadmised
2. päev. Töövõtted ja programmi kasutus
3. päev. Fototöötlus Photoshopis
4. päev. Fotopõhise DMP (Digital Matte Painting) koostamine I: värvitasakaal, alustamine
5. päev. Fotopõhise DMP (Digital Matte Painting) koostamine II: atmosfääriefektid ja eksportimine
6. päev. AI, trikid ja tehnikad ning loomingulised efektid
7. päev. Lõputööde esitlus
Õppemetoodika
Praktiline töö Adobe Photoshopis, kontakttundidele lisandub iseseisev kodune töö
Kursuse läbinu
- teab, kuidas tööd alustada ja lõpetada
- oskab tööd korrektselt üles ehitada
- on tuttav mittedestruktiivse töö põhimõtetega
- oskab luua RAW-faile, tasakaalustada pildi tonaalsust ning teha väiksemaid töötlusi
- suudab luua algtasemel digitaalse kollaaži ja loovprojekti
- on tuttav erinevate failiformaatidega ning teadlikult ekspordib pilte Photoshopist välja
- oskab pilti vaadelda ja tagasisidestada ning märgata pildi puudusi
Hindamine
Kursus lõpeb arvestusega, mille saamiseks tuleb osaleda kontakttundides vähemalt 75% ulatuses. Arvestuse sisuks on lõputööde esitlus. Hinnatakse nii tööd ja ettevalmistust kui ka enda töö analüüsi ja teiste tööde tagasisidestamise oskust. Arvestuse saanule väljastatakse pärast kirjaliku tagasiside täitmist Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.
Vajalikud materjalid
Arvuti kasutamise võimalus ja ligipääs Photoshopile iseseisvate ülesannete tegemiseks
Juhendaja
Eliis Kuusk on omandanud bakalaureusekraadi London College of Communicationis (University of the Arts London) filmikunsti erialal, spetsialiseerudes järelproduktsioonile (post-production) ja režissööri assistendi tööle. Pärast õpinguid jätkas vabakutselise monteerijana ja digitaalsete efektide kunstnikuna, kuni läks omandama teadmisi digitaalefektide alal National Film and Television Schooli (Royal College of Art), saades seal magistrikraadi.
VFXi oskusi on külalisena õpetanud ka London College of Communicationis. Kuusk näeb VFXi valdkonda ja digitaalseid võimalusi rohkem tööriista kui kutsumusena. Praegu töötab ta maalikunstnikuna ning on juhataja Victoria Olt Galeriis, kuid võtab endiselt vastu väiksemaid filmi- ja VFXi-projekte.
Aeg: 7. oktoobrist kuni 25. novembrini 2025 teisipäeviti kell 18–19.30 (v.a 21. oktoober)
Koht: Põhja pst 7, Tallinn, Eesti Kunstiakadeemia, ruum A407
Maht: 14 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 12 tundi iseseisvat tööd (1 EAP)
Õppekavarühm: audiovisuaalsed tehnikad ja meedia tootmine
Õppegrupp: 10 kuni 12 osalejat
Lisateave: koolitus@artun.ee, 5919 9496
Registreerumine: 30. septembrini või kuni kohti jätkub
Hind: 270 eurot
06.10.2025 — 01.12.2025
Bränding Adobe Illustratori abil
See praktiline ja loov õppeprogramm on mõeldud nii algajatele kui ka neile, kes soovivad süvendada oma teadmisi brändingust ja vektorgraafikast, kasutades töövahendina Adobe Illustratorit.
Õppimise fookuses on brändinguelementide nagu logo, ikoonide, värvipalettide ja tüpograafia loomine, mille käigus tutvutakse Illustratori võimalustega ja disainitööde tehnilise ülesehitusega.
Osalejad arendavad oskusi, kuidas luua terviklikku ja äratuntavat visuaalset identiteeti, mis aitab esile tõusta visuaalkultuuri tihedas infoväljas.
Kursus sobib graafilise disaini valdkonnaga alustamiseks, kuid pakub väärtust ka neile, kes soovivad oma teadmisi värskendada, täiendada või suunata neid teadlikumalt loomekarjääri kujundamisse.
Eeldus osalemiseks
Keskharidus ja eesti keele oskus, arvuti kasutamise oskus
Õppemetoodika
Õppeprotsessis kombineeritakse teooria praktikaga. Iga uus teema juhatatakse sisse lühikese teoreetilise ülevaatega, millele järgneb praktiline harjutus. Lahendatakse ülesandeid, mis võimaldavad omandatud teadmisi kohe rakendada. Tööle saab jooksvalt tagasisidet, mis aitab oskusi lihvida ja paremini mõista graafilise disaini parimaid praktikaid. Tunnis õpitut kinnistavad kodused ülesanded.
Kava
1. päev. Sissejuhatus Illustratorisse ja vektorgraafika põhitööriistad. Teooria: Illustratori töökeskkonna ja tööriistade ülevaade; vektorgraafika põhialused, vektorgraafika erinevus rastergraafikast ja selle kasutamise võimalused. Praktika: Pen Tool (P), Shape Tool (M) ja Pathfinder; kuidas luua erinevaid kujundeid. Ülesanne: lihtsate logoelementide loomine
2. päev. Logo ja ikoonide loomine, efektid ja tekstuurid. Teooria: logode ja ikoonide loomise alused, efektide lisamine ja nende mõju brändingule; kuidas teha oma logo ja ikoonid atraktiivseks, aga samas lihtsaks ja äratuntavaks. Praktika: logo ja ikoonide loomine, kasutades tööriistu Pen Tool ja Pathfinder. Efektide lisamine: varjud, äärised, gradiendid ja läbipaistvused
3. päev. Teooria: värvipsühholoogia ja värvipalettide loomine, brändi värvid ja nende järjepidev kasutamine. Praktika: värvide määramine ja kohandamine; tööriistad Color Picker, Swatches, Gradient Tool ning Blend Tool; Illustratori efektide kasutamine (nt varjud, läbipaistvused, sära jm). Ülesanne: brändi värvipaleti loomine ja selle rakendamine graafilises kujunduses
4. päev. Tüpograafia ja teksti kasutamine brändingus. Teooria: tüpograafia alused, teksti ja logo kombineerimine, brändingu jaoks sobiva fondi leidmine. Praktika: teksti töötlus ja kohandamine, paletid Paths (T), Character ja Paragraph. Ülesanne: logo kujundamine koos tüpograafiaga
5. päev. Pakendidisaini alused. Teooria: pakendidisaini tähtsus brändingus; kuidas pakend lisab väärtust brändi identiteedile; erinevad pakenditüübid (tooted, teenused, toidud jne). Praktika: pakendidisain. Ülesanne: pakendi disaini loomine (nt toote pakend, karp jne)
6. päev. Brändingu täiendamine ja eksportimine, mockup’id. Teooria: brändinguelementide koostamine ühtseks visuaalseks identiteediks; mockup’ide loomine ja testimine; kuidas disain toimib erinevates meediumides; brändinguelementide eksportimine erinevatesse formaatidesse (SVG, PNG, PDF). Praktika: mockup’ide loomine ja brändinguelementide paigutamine digitaalsetele ja trükitud toodetele (visiitkaardid, veebilehed, sotsiaalmeedia postitused, pakendid)
7. päev. Kujunduse koondamine tervikuks ja brändiraamatu (brandbook) loomine
Teooria: kujunduse ühtsus ja visuaalne järjepidevus erinevates kanalites. Mis on brandbook ja milleks see vajalik on. Praktika: varem loodud kujundusmaterjalide koondamine; lehekülgede ülesehitus ja kujundusreeglid; tekstide, värvipaleti, fontide ja graafiliste elementide süstematiseerimine. Ülesanne: isikliku mini-brandbook’i koostamine, mis koondab seni loodud materjalid ja kujundusstiili juhised
8. päev. Kokkuvõte ja lõpuprojekti esitlus
Kursuse läbinu
- oskab kasutada Illustratori tööriistu professionaalse brändingu loomiseks
- suudab kujundada visuaalseid elemente, sealhulgas logo, ikoonid ja mustrid
- mõistab värvide ja tekstuuride mõju brändingu identiteedile ja oskab neid rakendada
- oskab luua ja testida brändinguelemente mockup’ide abil
Hindamine
Kursus lõpeb arvestusega, mille saamiseks tuleb osaleda kontakttundides vähemalt 75% ulatuses. Arvestuseks on kursuse jooksul loodud mockup’ide ja brändinguprojektide esitlus ja arutelu. Arvestuse saanule väljastatakse pärast kirjaliku tagasiside täitmist Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.
Juhendaja
Dina Aller on omandanud 2023. aastal magistrikraadi Eesti Kunstiakadeemias disaini ja rakenduskunsti erialal. Lisaks on Alleril bakalaureusekraadid programmeerimistehnika, raamatuköitmise ja aksessuaaridisaini erialal. Ta on mitme rahvusvahelise disainikonkursi võitja.
Vajalikud töövahendid
Iseseisva töö jaoks arvuti, Adobe Illustratori kasutamise võimalus
Aeg: 6. oktoobrist kuni 1. detsembrini 2025 esmaspäeviti kell 18–21 (v.a 20.10)
Koht: Tallinn, Põhja pst 7, Eesti Kunstiakadeemia, ruum A407
Maht: 32 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 20 tundi iseseisvat tööd (2 EAP)
Õppekavarühm: audiovisuaalsed tehnikad ja meedia tootmine
Õppegrupp: 9 kuni 10 osalejat
Lisateave: koolitus@artun.ee, 5919 9496
Registreerumine: 29. septembrini või kuni kohti jätkub
Hind: 410 eurot
Registreerudes enne 22. septembrit, on võimalik tasuda osamaksetena: registreerudes 200 eurot, seejärel 27. septembriks 210 eurot.
Bränding Adobe Illustratori abil
Esmaspäev 06 oktoober, 2025 — Esmaspäev 01 detsember, 2025
See praktiline ja loov õppeprogramm on mõeldud nii algajatele kui ka neile, kes soovivad süvendada oma teadmisi brändingust ja vektorgraafikast, kasutades töövahendina Adobe Illustratorit.
Õppimise fookuses on brändinguelementide nagu logo, ikoonide, värvipalettide ja tüpograafia loomine, mille käigus tutvutakse Illustratori võimalustega ja disainitööde tehnilise ülesehitusega.
Osalejad arendavad oskusi, kuidas luua terviklikku ja äratuntavat visuaalset identiteeti, mis aitab esile tõusta visuaalkultuuri tihedas infoväljas.
Kursus sobib graafilise disaini valdkonnaga alustamiseks, kuid pakub väärtust ka neile, kes soovivad oma teadmisi värskendada, täiendada või suunata neid teadlikumalt loomekarjääri kujundamisse.
Eeldus osalemiseks
Keskharidus ja eesti keele oskus, arvuti kasutamise oskus
Õppemetoodika
Õppeprotsessis kombineeritakse teooria praktikaga. Iga uus teema juhatatakse sisse lühikese teoreetilise ülevaatega, millele järgneb praktiline harjutus. Lahendatakse ülesandeid, mis võimaldavad omandatud teadmisi kohe rakendada. Tööle saab jooksvalt tagasisidet, mis aitab oskusi lihvida ja paremini mõista graafilise disaini parimaid praktikaid. Tunnis õpitut kinnistavad kodused ülesanded.
Kava
1. päev. Sissejuhatus Illustratorisse ja vektorgraafika põhitööriistad. Teooria: Illustratori töökeskkonna ja tööriistade ülevaade; vektorgraafika põhialused, vektorgraafika erinevus rastergraafikast ja selle kasutamise võimalused. Praktika: Pen Tool (P), Shape Tool (M) ja Pathfinder; kuidas luua erinevaid kujundeid. Ülesanne: lihtsate logoelementide loomine
2. päev. Logo ja ikoonide loomine, efektid ja tekstuurid. Teooria: logode ja ikoonide loomise alused, efektide lisamine ja nende mõju brändingule; kuidas teha oma logo ja ikoonid atraktiivseks, aga samas lihtsaks ja äratuntavaks. Praktika: logo ja ikoonide loomine, kasutades tööriistu Pen Tool ja Pathfinder. Efektide lisamine: varjud, äärised, gradiendid ja läbipaistvused
3. päev. Teooria: värvipsühholoogia ja värvipalettide loomine, brändi värvid ja nende järjepidev kasutamine. Praktika: värvide määramine ja kohandamine; tööriistad Color Picker, Swatches, Gradient Tool ning Blend Tool; Illustratori efektide kasutamine (nt varjud, läbipaistvused, sära jm). Ülesanne: brändi värvipaleti loomine ja selle rakendamine graafilises kujunduses
4. päev. Tüpograafia ja teksti kasutamine brändingus. Teooria: tüpograafia alused, teksti ja logo kombineerimine, brändingu jaoks sobiva fondi leidmine. Praktika: teksti töötlus ja kohandamine, paletid Paths (T), Character ja Paragraph. Ülesanne: logo kujundamine koos tüpograafiaga
5. päev. Pakendidisaini alused. Teooria: pakendidisaini tähtsus brändingus; kuidas pakend lisab väärtust brändi identiteedile; erinevad pakenditüübid (tooted, teenused, toidud jne). Praktika: pakendidisain. Ülesanne: pakendi disaini loomine (nt toote pakend, karp jne)
6. päev. Brändingu täiendamine ja eksportimine, mockup’id. Teooria: brändinguelementide koostamine ühtseks visuaalseks identiteediks; mockup’ide loomine ja testimine; kuidas disain toimib erinevates meediumides; brändinguelementide eksportimine erinevatesse formaatidesse (SVG, PNG, PDF). Praktika: mockup’ide loomine ja brändinguelementide paigutamine digitaalsetele ja trükitud toodetele (visiitkaardid, veebilehed, sotsiaalmeedia postitused, pakendid)
7. päev. Kujunduse koondamine tervikuks ja brändiraamatu (brandbook) loomine
Teooria: kujunduse ühtsus ja visuaalne järjepidevus erinevates kanalites. Mis on brandbook ja milleks see vajalik on. Praktika: varem loodud kujundusmaterjalide koondamine; lehekülgede ülesehitus ja kujundusreeglid; tekstide, värvipaleti, fontide ja graafiliste elementide süstematiseerimine. Ülesanne: isikliku mini-brandbook’i koostamine, mis koondab seni loodud materjalid ja kujundusstiili juhised
8. päev. Kokkuvõte ja lõpuprojekti esitlus
Kursuse läbinu
- oskab kasutada Illustratori tööriistu professionaalse brändingu loomiseks
- suudab kujundada visuaalseid elemente, sealhulgas logo, ikoonid ja mustrid
- mõistab värvide ja tekstuuride mõju brändingu identiteedile ja oskab neid rakendada
- oskab luua ja testida brändinguelemente mockup’ide abil
Hindamine
Kursus lõpeb arvestusega, mille saamiseks tuleb osaleda kontakttundides vähemalt 75% ulatuses. Arvestuseks on kursuse jooksul loodud mockup’ide ja brändinguprojektide esitlus ja arutelu. Arvestuse saanule väljastatakse pärast kirjaliku tagasiside täitmist Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.
Juhendaja
Dina Aller on omandanud 2023. aastal magistrikraadi Eesti Kunstiakadeemias disaini ja rakenduskunsti erialal. Lisaks on Alleril bakalaureusekraadid programmeerimistehnika, raamatuköitmise ja aksessuaaridisaini erialal. Ta on mitme rahvusvahelise disainikonkursi võitja.
Vajalikud töövahendid
Iseseisva töö jaoks arvuti, Adobe Illustratori kasutamise võimalus
Aeg: 6. oktoobrist kuni 1. detsembrini 2025 esmaspäeviti kell 18–21 (v.a 20.10)
Koht: Tallinn, Põhja pst 7, Eesti Kunstiakadeemia, ruum A407
Maht: 32 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 20 tundi iseseisvat tööd (2 EAP)
Õppekavarühm: audiovisuaalsed tehnikad ja meedia tootmine
Õppegrupp: 9 kuni 10 osalejat
Lisateave: koolitus@artun.ee, 5919 9496
Registreerumine: 29. septembrini või kuni kohti jätkub
Hind: 410 eurot
Registreerudes enne 22. septembrit, on võimalik tasuda osamaksetena: registreerudes 200 eurot, seejärel 27. septembriks 210 eurot.
03.11.2025 — 26.11.2025
UI/UX for Beginners (Group II)
Course Description
This course is intended for beginners who want to learn modern design technologies to create digital products and services that meet user needs.
In 2025, UI/UX designer is one of the most in-demand professions in the IT and design sectors. Design has the power to make the world a better place, and UI/UX designers do just that every day—improving user experiences and finding intuitive, seamless solutions that prioritize clarity and efficiency.
This course will provide the foundational knowledge of UI/UX design and can be the starting point of your IT career. Each participant will create their own personal project and receive daily feedback.
Participant Requirements
- Secondary education
- Basic computer literacy
- English language proficiency
- Strong motivation to learn
Course Schedule
Each session includes UI/UX theory, practical work in Figma, discussions, and reviews of course projects.
Day 1: Introduction to the course. Introduction to UI/UX. Professional challenges and specifics. Overview of the design process and Figma software. Use of AI in UX (ChatGPT, Midjourney).
Day 2: Designing for various platforms: web, mobile, smart devices, and AR. Types of mobile applications. Adapting design to different screen sizes and resolutions. Responsive and adaptive design.
Day 3: User research. Personas and user stories. CJM (Customer Journey Map), user flow, and JTBD (Jobs To Be Done) method. Creating a mood board with examples. Analyzing user feedback.
Day 4: Information architecture and visual design. Fundamentals of visual design. Wireframing. Grid layouts. Composition and visual hierarchy. Types of app screens. Colors and typography. Working with text blocks.
Day 5: Interaction design. User interaction. Understanding user behavior and best practices in interaction design. Microinteractions. Understanding cognitive load.
Day 6: Usability testing. Planning and conducting usability tests. Analyzing and interpreting test results. Iterating and improving designs based on feedback. Advanced Figma features (Auto Layout).
Day 7: Integrating UI/UX design into the development process. Collaboration with developers (e.g., Storybook) and stakeholders. Design documentation. Advanced Figma features (components). Design tokens. Usability and accessibility (WCAG standards).
Day 8: Design systems (e.g., Material Design). The future impact of AI on UI/UX design. Career opportunities in UI/UX. Job interviews—what portfolios and skills companies are looking for. Final feedback.
Learning Outcomes
Participants will:
- Understand the role of a UI/UX or product designer
- Know the basics of design thinking
- Be familiar with general applications and technical requirements of visual communication
- Learn the fundamentals of Figma for digital sketching and prototyping
- Enhance their portfolio with a UI/UX project
Assessment
The course concludes with an assessment. To pass, participants must attend at least 75% of the contact sessions. The assessment consists of presenting the personal project developed during the course and receiving feedback. Upon successful completion and submission of written feedback, a continuing education certificate from the Estonian Academy of Arts will be issued.
Required Materials
- Personal laptop
- Figma (free trial – figma.com)
Instructor
Andrei Kedrin graduated from the Estonian Academy of Arts in 2006 with a BA in Graphic Design. He has 20 years of design experience and, for the past five years, has primarily worked as a designer of digital (B2B) products. He teaches art courses at Kumu and is interested in new forms of digital art.
Time: November 3 to 26, 2025 – Mondays and Wednesdays, 18:00–19:30
Location: Põhja pst 7, Tallinn, Estonian Academy of Arts, Room A502
Volume: 16 academic hours of contact learning and 10 hours of independent work (1 ECTS)
Curriculum Group: Audiovisual techniques and media production
Group Size: 9 to 10 participants
Additional Information: koolitus@artun.ee, +372 5919 9496
Registration Deadline: October 27 or until spots are filled
Fee: €410
If you register before October 20, it is possible to pay in two: €200 upon registration, followed by €210 by October 25.
UI/UX for Beginners (Group II)
Esmaspäev 03 november, 2025 — Kolmapäev 26 november, 2025
Course Description
This course is intended for beginners who want to learn modern design technologies to create digital products and services that meet user needs.
In 2025, UI/UX designer is one of the most in-demand professions in the IT and design sectors. Design has the power to make the world a better place, and UI/UX designers do just that every day—improving user experiences and finding intuitive, seamless solutions that prioritize clarity and efficiency.
This course will provide the foundational knowledge of UI/UX design and can be the starting point of your IT career. Each participant will create their own personal project and receive daily feedback.
Participant Requirements
- Secondary education
- Basic computer literacy
- English language proficiency
- Strong motivation to learn
Course Schedule
Each session includes UI/UX theory, practical work in Figma, discussions, and reviews of course projects.
Day 1: Introduction to the course. Introduction to UI/UX. Professional challenges and specifics. Overview of the design process and Figma software. Use of AI in UX (ChatGPT, Midjourney).
Day 2: Designing for various platforms: web, mobile, smart devices, and AR. Types of mobile applications. Adapting design to different screen sizes and resolutions. Responsive and adaptive design.
Day 3: User research. Personas and user stories. CJM (Customer Journey Map), user flow, and JTBD (Jobs To Be Done) method. Creating a mood board with examples. Analyzing user feedback.
Day 4: Information architecture and visual design. Fundamentals of visual design. Wireframing. Grid layouts. Composition and visual hierarchy. Types of app screens. Colors and typography. Working with text blocks.
Day 5: Interaction design. User interaction. Understanding user behavior and best practices in interaction design. Microinteractions. Understanding cognitive load.
Day 6: Usability testing. Planning and conducting usability tests. Analyzing and interpreting test results. Iterating and improving designs based on feedback. Advanced Figma features (Auto Layout).
Day 7: Integrating UI/UX design into the development process. Collaboration with developers (e.g., Storybook) and stakeholders. Design documentation. Advanced Figma features (components). Design tokens. Usability and accessibility (WCAG standards).
Day 8: Design systems (e.g., Material Design). The future impact of AI on UI/UX design. Career opportunities in UI/UX. Job interviews—what portfolios and skills companies are looking for. Final feedback.
Learning Outcomes
Participants will:
- Understand the role of a UI/UX or product designer
- Know the basics of design thinking
- Be familiar with general applications and technical requirements of visual communication
- Learn the fundamentals of Figma for digital sketching and prototyping
- Enhance their portfolio with a UI/UX project
Assessment
The course concludes with an assessment. To pass, participants must attend at least 75% of the contact sessions. The assessment consists of presenting the personal project developed during the course and receiving feedback. Upon successful completion and submission of written feedback, a continuing education certificate from the Estonian Academy of Arts will be issued.
Required Materials
- Personal laptop
- Figma (free trial – figma.com)
Instructor
Andrei Kedrin graduated from the Estonian Academy of Arts in 2006 with a BA in Graphic Design. He has 20 years of design experience and, for the past five years, has primarily worked as a designer of digital (B2B) products. He teaches art courses at Kumu and is interested in new forms of digital art.
Time: November 3 to 26, 2025 – Mondays and Wednesdays, 18:00–19:30
Location: Põhja pst 7, Tallinn, Estonian Academy of Arts, Room A502
Volume: 16 academic hours of contact learning and 10 hours of independent work (1 ECTS)
Curriculum Group: Audiovisual techniques and media production
Group Size: 9 to 10 participants
Additional Information: koolitus@artun.ee, +372 5919 9496
Registration Deadline: October 27 or until spots are filled
Fee: €410
If you register before October 20, it is possible to pay in two: €200 upon registration, followed by €210 by October 25.
01.09.2025 — 01.10.2025
UI/UX for Beginners (Group I)
NB! The course is conducted in English. Course description and registration details are provided below in English.
Kursus on mõeldud algajatele, kes soovivad õppida nüüdisaegseid disainitehnoloogiaid, et luua kasutaja vajadustele vastavaid digitaalseid tooteid ja teenuseid. Kursus toimub inglise keeles.
UI/UX-disainer on aastal 2025 üks kõige nõutavamaid elukutseid IT- ja disainivaldkonnas. Disainil on jõud maailma paremaks muuta ja seda teevadki UI/UX-disainerid iga päev — parandavad kasutajakogemust ning leiavad intuitiivseid ja takistusteta lahendusi, mis seavad esikohale selguse ja tõhususe.
See kursus aitab saada põhiteadmised UI/UX-disainist ja võib olla teie IT-karjääri lähtepunktiks. Kursusel koostab iga osaleja oma isikliku projekti ja tagasisidet on võimalik saada iga päev.
Eeldused osalejale
Keskharidus ja inglise keele oskus, arvutikasutamise baasteadmised ning tugev soov uusi asju õppida
Kava
Iga kohtumine koosneb UI/UXi teooriast, Figma praktikast, aruteludest ja kursuseprojektide ülevaatusest.
1. päev. Kursuse tutvustus. UI/UXi sissejuhatus. Professionaalsed väljakutsed ja spetsiifika. Disainiprotsessi ja Figma tarkvara ülevaade. AI kasutus UXis (ChatGPT, Midjourney).
2. päev. Disain erinevatele platvormidele. Veeb, mobiil, nutiseadmed ja AR. Mobiilirakenduste tüübid. Disaini kohandamine erinevate ekraanisuuruste ja eraldusvõimetega. Responsiivne ja adaptatiivne disain.
3. päev. Kasutajate uurimine. Isikud ja kasutajalood. CJM (kasutajateekond), kasutajavoog ja JTBD-meetod (Jobs To Be Done). Loome mood board’i näidetega. Kasutajate tagasiside analüüsimine.
4. päev. Infoarhitektuur ja visuaalne disain. Visuaalse disaini põhialused. Wireframing. Paigutuse ruudustik. Kompositsioon ja visuaalne hierarhia. Rakenduse ekraanitüübid. Värvid ja kirjatüübid. Töö tekstiplokkidega.
5. päev. Interaktsioonidisain. Kasutajate suhtlus. Kasutajate käitumise mõistmine, interaktsioonidisaini parimad tavad. Mikrointeraktsioonid. Kognitiivse koormuse mõistmine.
6. päev. Kasutatavuse testimine. Kasutustestide planeerimine ja läbiviimine. Testitulemuste analüüsimine ja tõlgendamine. Tagasiside põhjal disainide kordamine ja parendamine. Figma täiustatud võimalused (Auto Layout).
7. päev. UI/UX-disaini integreerimine arendusprotsessi. Koostöö arendajate (storybook) ja teiste huvirühmadega. Disaini dokumentatsioon. Figma täiustatud võimalused (components). Disainitokenid. Usability ja accessibility (WCAG standardid).
8. Päev. Disainisüsteemid (nt Material Design). AI mõju UI/UX-disainile tulevikus. UI/UXi töövõimalused. Tööintervjuud, millist portfooliot ja oskusi ettevõtted ootavad. Tagasiside.
Õpiväljundid
- teab, mis on UI/UX- või tootedisaineri töö
- teab, mis on disainmõtlemine
- on omandanud visuaalse kommunikatsiooni üldised kasutusalad ja tehnilised nõuded
- tunneb Figma aluseid digitaalsete visandite ja prototüüpide loomiseks
- on täiendanud oma portfooliot UI/UXi projektiga
Hindamine
Kursus lõpeb arvestusega, mille saamiseks tuleb osaleda kontakttundides vähemalt 75% ulatuses. Arvestuse sisuks on kursuse jooksul arendatud isiklike projektide esitlus ning tagasiside. Arvestuse sooritanule väljastatakse pärast kirjaliku tagasiside täitmist Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.
Vajalikud materjalid
Isiklik sülearvuti, Figma (tasuta prooviperiood – figma.com)
Juhendaja
Andrei Kedrin on 2006. aastal lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia graafilise disaini eriala ja omandanud bakalaureusekraadi. Tal on kahekümneaastane disainikogemus ning viimased viis aastat on ta peamiselt töötanud digitaalsete (B2B-)toodete disainerina. Ta õpetab kunstikursusi Kumus ja on huvitatud uut tüüpi digitaalsest kunstist.
Aeg: 1. septembrist kuni 1. oktoobrini 2025 esmaspäeviti ja kolmapäeviti kell 18–19.30 (va 22. ja 24. september)
Koht: Põhja pst 7, Tallinn, Eesti Kunstiakadeemia, ruum A502 (1. oktoobril ruum A503)
Maht: 16 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 10 tundi iseseisvat tööd (1 EAP)
Õppekavarühm: audiovisuaalsed tehnikad ja meedia tootmine
Õppegrupp: 9 kuni 10 osalejat
Lisateave: koolitus@artun.ee, 5919 9496
Registreerumine: 25. augustini või kuni kohti jätkub
Hind: 410 eurot
Registreerudes enne 18. augustit, on võimalik tasuda osamaksetena: registreerudes 200 eurot, seejärel 23. augustiks 210 eurot.
Course Description
This course is designed for beginners who want to learn modern design technologies to create digital products and services that meet user needs. The course is conducted in English.
In 2025, UI/UX designer is one of the most in-demand professions in the IT and design fields. Design has the power to improve the world — and UI/UX designers do just that every day by enhancing user experiences and creating intuitive, seamless solutions that prioritize clarity and efficiency.
This course will help you gain foundational knowledge of UI/UX design and can serve as a starting point for your IT career. Each participant will work on a personal project and receive daily feedback.
Requirements
- Secondary education
- Basic computer literacy
- English language proficiency
- Strong motivation to learn
Course Structure
Each session includes UI/UX theory, hands-on Figma practice, discussions, and project reviews.
Day 1: Course introduction. Overview of UI/UX. Professional challenges and specifics. Introduction to the design process and Figma. Using AI in UX (ChatGPT, Midjourney).
Day 2: Designing for different platforms: web, mobile, smart devices, AR. Mobile app types. Adapting design for various screen sizes and resolutions. Responsive and adaptive design.
Day 3: User research. Personas and user stories. CJM (Customer Journey Map), user flow, and JTBD (Jobs To Be Done). Creating a mood board with examples. Analyzing user feedback.
Day 4: Information architecture and visual design. Principles of visual design. Wireframing. Layout grids. Composition and visual hierarchy. App screen types. Colors and typography. Working with text blocks.
Day 5: Interaction design. User interaction. Understanding user behavior and best practices in interaction design. Microinteractions. Cognitive load.
Day 6: Usability testing. Planning and conducting usability tests. Analyzing and interpreting results. Iterating and improving design based on feedback. Advanced Figma features (Auto Layout).
Day 7: Integrating UI/UX design into development. Collaboration with developers (e.g., Storybook) and stakeholders. Design documentation. Advanced Figma features (components). Design tokens. Usability and accessibility (WCAG standards).
Day 8: Design systems (e.g., Material Design). The future impact of AI on UI/UX design. Career opportunities in UI/UX. Job interviews and what companies look for in portfolios and skills. Final feedback.
Learning Outcomes
- Understands the role of a UI/UX or product designer
- Knows the basics of design thinking
- Has learned general applications and technical requirements of visual communication
- Knows the fundamentals of Figma for creating digital sketches and prototypes
- Has enhanced their portfolio with a UI/UX project
Assessment
The course concludes with an assessment. To pass, participants must attend at least 75% of contact sessions. The assessment consists of presenting the personal project developed during the course and receiving feedback. Upon successful completion and submission of written feedback, participants will receive a continuing education certificate from the Estonian Academy of Arts.
Required Materials
- Personal laptop
- Figma account (free trial – figma.com)
Instructor
Andrei Kedrin holds a bachelor’s degree in graphic design from the Estonian Academy of Arts (2006). He has 20 years of design experience and has spent the past five years working primarily with digital B2B products. He teaches art courses at Kumu and is interested in new forms of digital art.
Schedule: September 1–24, 2025, Mondays and Wednesdays from 18:00 to 19:30
Location: Põhja pst 7, Tallinn, Estonian Academy of Arts, Room A502
Volume: 16 academic hours of contact learning + 10 hours of independent work (1 ECTS)
Curriculum group: Audiovisual techniques and media production
Group size: 9–10 participants
More information: koolitus@artun.ee, +372 5919 9496
Registration deadline: August 25 or until spots are filled
Fee: €410
If you register before August 18, it is possible to pay in two: €200 upon registration, followed by €210 by August 23.
UI/UX for Beginners (Group I)
Esmaspäev 01 september, 2025 — Kolmapäev 01 oktoober, 2025
NB! The course is conducted in English. Course description and registration details are provided below in English.
Kursus on mõeldud algajatele, kes soovivad õppida nüüdisaegseid disainitehnoloogiaid, et luua kasutaja vajadustele vastavaid digitaalseid tooteid ja teenuseid. Kursus toimub inglise keeles.
UI/UX-disainer on aastal 2025 üks kõige nõutavamaid elukutseid IT- ja disainivaldkonnas. Disainil on jõud maailma paremaks muuta ja seda teevadki UI/UX-disainerid iga päev — parandavad kasutajakogemust ning leiavad intuitiivseid ja takistusteta lahendusi, mis seavad esikohale selguse ja tõhususe.
See kursus aitab saada põhiteadmised UI/UX-disainist ja võib olla teie IT-karjääri lähtepunktiks. Kursusel koostab iga osaleja oma isikliku projekti ja tagasisidet on võimalik saada iga päev.
Eeldused osalejale
Keskharidus ja inglise keele oskus, arvutikasutamise baasteadmised ning tugev soov uusi asju õppida
Kava
Iga kohtumine koosneb UI/UXi teooriast, Figma praktikast, aruteludest ja kursuseprojektide ülevaatusest.
1. päev. Kursuse tutvustus. UI/UXi sissejuhatus. Professionaalsed väljakutsed ja spetsiifika. Disainiprotsessi ja Figma tarkvara ülevaade. AI kasutus UXis (ChatGPT, Midjourney).
2. päev. Disain erinevatele platvormidele. Veeb, mobiil, nutiseadmed ja AR. Mobiilirakenduste tüübid. Disaini kohandamine erinevate ekraanisuuruste ja eraldusvõimetega. Responsiivne ja adaptatiivne disain.
3. päev. Kasutajate uurimine. Isikud ja kasutajalood. CJM (kasutajateekond), kasutajavoog ja JTBD-meetod (Jobs To Be Done). Loome mood board’i näidetega. Kasutajate tagasiside analüüsimine.
4. päev. Infoarhitektuur ja visuaalne disain. Visuaalse disaini põhialused. Wireframing. Paigutuse ruudustik. Kompositsioon ja visuaalne hierarhia. Rakenduse ekraanitüübid. Värvid ja kirjatüübid. Töö tekstiplokkidega.
5. päev. Interaktsioonidisain. Kasutajate suhtlus. Kasutajate käitumise mõistmine, interaktsioonidisaini parimad tavad. Mikrointeraktsioonid. Kognitiivse koormuse mõistmine.
6. päev. Kasutatavuse testimine. Kasutustestide planeerimine ja läbiviimine. Testitulemuste analüüsimine ja tõlgendamine. Tagasiside põhjal disainide kordamine ja parendamine. Figma täiustatud võimalused (Auto Layout).
7. päev. UI/UX-disaini integreerimine arendusprotsessi. Koostöö arendajate (storybook) ja teiste huvirühmadega. Disaini dokumentatsioon. Figma täiustatud võimalused (components). Disainitokenid. Usability ja accessibility (WCAG standardid).
8. Päev. Disainisüsteemid (nt Material Design). AI mõju UI/UX-disainile tulevikus. UI/UXi töövõimalused. Tööintervjuud, millist portfooliot ja oskusi ettevõtted ootavad. Tagasiside.
Õpiväljundid
- teab, mis on UI/UX- või tootedisaineri töö
- teab, mis on disainmõtlemine
- on omandanud visuaalse kommunikatsiooni üldised kasutusalad ja tehnilised nõuded
- tunneb Figma aluseid digitaalsete visandite ja prototüüpide loomiseks
- on täiendanud oma portfooliot UI/UXi projektiga
Hindamine
Kursus lõpeb arvestusega, mille saamiseks tuleb osaleda kontakttundides vähemalt 75% ulatuses. Arvestuse sisuks on kursuse jooksul arendatud isiklike projektide esitlus ning tagasiside. Arvestuse sooritanule väljastatakse pärast kirjaliku tagasiside täitmist Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.
Vajalikud materjalid
Isiklik sülearvuti, Figma (tasuta prooviperiood – figma.com)
Juhendaja
Andrei Kedrin on 2006. aastal lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia graafilise disaini eriala ja omandanud bakalaureusekraadi. Tal on kahekümneaastane disainikogemus ning viimased viis aastat on ta peamiselt töötanud digitaalsete (B2B-)toodete disainerina. Ta õpetab kunstikursusi Kumus ja on huvitatud uut tüüpi digitaalsest kunstist.
Aeg: 1. septembrist kuni 1. oktoobrini 2025 esmaspäeviti ja kolmapäeviti kell 18–19.30 (va 22. ja 24. september)
Koht: Põhja pst 7, Tallinn, Eesti Kunstiakadeemia, ruum A502 (1. oktoobril ruum A503)
Maht: 16 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 10 tundi iseseisvat tööd (1 EAP)
Õppekavarühm: audiovisuaalsed tehnikad ja meedia tootmine
Õppegrupp: 9 kuni 10 osalejat
Lisateave: koolitus@artun.ee, 5919 9496
Registreerumine: 25. augustini või kuni kohti jätkub
Hind: 410 eurot
Registreerudes enne 18. augustit, on võimalik tasuda osamaksetena: registreerudes 200 eurot, seejärel 23. augustiks 210 eurot.
Course Description
This course is designed for beginners who want to learn modern design technologies to create digital products and services that meet user needs. The course is conducted in English.
In 2025, UI/UX designer is one of the most in-demand professions in the IT and design fields. Design has the power to improve the world — and UI/UX designers do just that every day by enhancing user experiences and creating intuitive, seamless solutions that prioritize clarity and efficiency.
This course will help you gain foundational knowledge of UI/UX design and can serve as a starting point for your IT career. Each participant will work on a personal project and receive daily feedback.
Requirements
- Secondary education
- Basic computer literacy
- English language proficiency
- Strong motivation to learn
Course Structure
Each session includes UI/UX theory, hands-on Figma practice, discussions, and project reviews.
Day 1: Course introduction. Overview of UI/UX. Professional challenges and specifics. Introduction to the design process and Figma. Using AI in UX (ChatGPT, Midjourney).
Day 2: Designing for different platforms: web, mobile, smart devices, AR. Mobile app types. Adapting design for various screen sizes and resolutions. Responsive and adaptive design.
Day 3: User research. Personas and user stories. CJM (Customer Journey Map), user flow, and JTBD (Jobs To Be Done). Creating a mood board with examples. Analyzing user feedback.
Day 4: Information architecture and visual design. Principles of visual design. Wireframing. Layout grids. Composition and visual hierarchy. App screen types. Colors and typography. Working with text blocks.
Day 5: Interaction design. User interaction. Understanding user behavior and best practices in interaction design. Microinteractions. Cognitive load.
Day 6: Usability testing. Planning and conducting usability tests. Analyzing and interpreting results. Iterating and improving design based on feedback. Advanced Figma features (Auto Layout).
Day 7: Integrating UI/UX design into development. Collaboration with developers (e.g., Storybook) and stakeholders. Design documentation. Advanced Figma features (components). Design tokens. Usability and accessibility (WCAG standards).
Day 8: Design systems (e.g., Material Design). The future impact of AI on UI/UX design. Career opportunities in UI/UX. Job interviews and what companies look for in portfolios and skills. Final feedback.
Learning Outcomes
- Understands the role of a UI/UX or product designer
- Knows the basics of design thinking
- Has learned general applications and technical requirements of visual communication
- Knows the fundamentals of Figma for creating digital sketches and prototypes
- Has enhanced their portfolio with a UI/UX project
Assessment
The course concludes with an assessment. To pass, participants must attend at least 75% of contact sessions. The assessment consists of presenting the personal project developed during the course and receiving feedback. Upon successful completion and submission of written feedback, participants will receive a continuing education certificate from the Estonian Academy of Arts.
Required Materials
- Personal laptop
- Figma account (free trial – figma.com)
Instructor
Andrei Kedrin holds a bachelor’s degree in graphic design from the Estonian Academy of Arts (2006). He has 20 years of design experience and has spent the past five years working primarily with digital B2B products. He teaches art courses at Kumu and is interested in new forms of digital art.
Schedule: September 1–24, 2025, Mondays and Wednesdays from 18:00 to 19:30
Location: Põhja pst 7, Tallinn, Estonian Academy of Arts, Room A502
Volume: 16 academic hours of contact learning + 10 hours of independent work (1 ECTS)
Curriculum group: Audiovisual techniques and media production
Group size: 9–10 participants
More information: koolitus@artun.ee, +372 5919 9496
Registration deadline: August 25 or until spots are filled
Fee: €410
If you register before August 18, it is possible to pay in two: €200 upon registration, followed by €210 by August 23.
29.10.2025 — 17.12.2025
Digitaalse illustratsiooni kursus
KURSUS ON TÄITUNUD!
Praktiline illustratsioonikursus pakub sissevaadet tänapäevase visuaalkultuuri virvarri, kus pilte joonistatakse digitaalselt nii raamatute, arvutimängude, animatsioonide kui ka äppide ja koomiksite jaoks, ning annab orientiiri selles valdkonnas tegutseda soovijale.
Kursusel osalemiseks on soovituslik joonistamise, maalimise või disaini ja digitaalsete kujundusprogrammide kasutamise kogemus, kuid see sobib ka algajatele, kes tahavad selles suunas areneda ja uusi teadmisi omandada.
Kursusel saadakse ülevaade tänapäeval laialt levinud digitaalsetest joonistusvahenditest, mille abil saab teha staatilisi ja kahemõõtmelisi pilte (mida saab üle kanda ka animatsiooni või 3D-rakendustesse). Tutvustatakse üldlevinud põhimõtteid loo jutustamisest piltide abil: kuidas edastada lugu, tegelasi, emotsiooni ja infot. Jagatakse läbiproovitud tehnilisi nippe ja analüüsitakse tehisintellekti kasutamise võimalusi ja problemaatikat. Teoreetilist osa toetavad praktilised tööd.
Eeldused osalejale
Keskharidus ja eesti keele oskus
Õppemetoodika
Kursuse alguses saavad osalejad valida endale meelepärase ja kättesaadava digitaalse vahendi, millega töid teostada, või kasutada kooli Wacomi digilaudu ja Adobe programme.
Saadakse ülevaade disainipõhimõtetest, mis kirjeldavad tegelaste ja taustade ning pildikompositsioonide toimivust ja arusaadavust, samuti antakse nippe nende joonistamiseks ja kujutamiseks. Järgneb praktiline ülesanne, mis teostatakse peamiselt iseseisvalt.
Kursus lõpeb praktilise osa analüüsi ja tagasisidega: iga osaleja saab oma oskustele vastavaid korrigeerivaid sisulisi ja tehnilisi nõuandeid. Intensiivkursuse raames saab soovi korral tagasisidet ka juba olemasolevatele töödele.
Kava
- Tehnika tutvustus: programmid ja riistvara
- Teoreetiline ja praktiline osa: tegelased ja taustad, kompositsioon ja värvid
- Praktilised tööd (järgnevad vahetult vastavale teoreetilisele osale): kavandamine ja viimistlemine
- Igale praktilise osa etapile tagasiside tunnis
- Tunnitööd kiirete harjutuste ja tagasisidega
Kursuse läbinu
- teab ja oskab valida erinevaid digitaalseid vahendeid joonistuste või digimaalide tegemiseks
- oskab tegelasi ja visuaalseid keskkondi luua vastavalt eri projektide ja tellijate vajadustele
- oskab enda ja teiste illustratiivseid joonistusi ja kompositsioone analüüsida
Hindamine
Kursus lõpeb arvestusega, mille saamiseks tuleb osaleda kontakttundides vähemalt 75% ulatuses. Arvestuseks on illustratsiooniprojektide esitlus ja arutelu. Arvestuse saanule väljastatakse pärast kirjaliku tagasiside täitmist Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.
Juhendaja
Joonas Sildre on omandanud 2004. aastal Eesti Kunstiakadeemias magistrikraadi. Ta on koomiksikunstnik, illustraator ja graafiline disainer, kes on illustreerinud üle 30 lasteraamatu, joonistanud lastekoomikseid ning graafilised romaanid Arvo Pärdist ja Konrad Mägist.
Vajalikud töövahendid
Iseseisva töö jaoks arvuti või tahvelarvuti, Adobe või sarnaste programmide või äppide kasutamise võimalus
Aeg: 29. oktoobrist 17. detsembrini 2025 kolmapäeviti kell 18–21
Koht: Tallinn, Põhja pst 7, Eesti Kunstiakadeemia, ruum B307
Maht: 32 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 20 tundi iseseisvat tööd (2 EAP)
Õppekavarühm: audiovisuaalsed tehnikad ja meedia tootmine
Õppegrupp: 10 kuni 12 osalejat
Lisateave: koolitus@artun.ee, 5919 9496
Registreerumine: 22. oktoobrini või kuni kohti jätkub
Hind: 490 eurot
Registreerudes enne 15. oktoobrit, on võimalik tasuda osamaksetena: registreerudes 240 eurot, seejärel 20. oktoobriks 250 eurot.
Digitaalse illustratsiooni kursus
Kolmapäev 29 oktoober, 2025 — Kolmapäev 17 detsember, 2025
KURSUS ON TÄITUNUD!
Praktiline illustratsioonikursus pakub sissevaadet tänapäevase visuaalkultuuri virvarri, kus pilte joonistatakse digitaalselt nii raamatute, arvutimängude, animatsioonide kui ka äppide ja koomiksite jaoks, ning annab orientiiri selles valdkonnas tegutseda soovijale.
Kursusel osalemiseks on soovituslik joonistamise, maalimise või disaini ja digitaalsete kujundusprogrammide kasutamise kogemus, kuid see sobib ka algajatele, kes tahavad selles suunas areneda ja uusi teadmisi omandada.
Kursusel saadakse ülevaade tänapäeval laialt levinud digitaalsetest joonistusvahenditest, mille abil saab teha staatilisi ja kahemõõtmelisi pilte (mida saab üle kanda ka animatsiooni või 3D-rakendustesse). Tutvustatakse üldlevinud põhimõtteid loo jutustamisest piltide abil: kuidas edastada lugu, tegelasi, emotsiooni ja infot. Jagatakse läbiproovitud tehnilisi nippe ja analüüsitakse tehisintellekti kasutamise võimalusi ja problemaatikat. Teoreetilist osa toetavad praktilised tööd.
Eeldused osalejale
Keskharidus ja eesti keele oskus
Õppemetoodika
Kursuse alguses saavad osalejad valida endale meelepärase ja kättesaadava digitaalse vahendi, millega töid teostada, või kasutada kooli Wacomi digilaudu ja Adobe programme.
Saadakse ülevaade disainipõhimõtetest, mis kirjeldavad tegelaste ja taustade ning pildikompositsioonide toimivust ja arusaadavust, samuti antakse nippe nende joonistamiseks ja kujutamiseks. Järgneb praktiline ülesanne, mis teostatakse peamiselt iseseisvalt.
Kursus lõpeb praktilise osa analüüsi ja tagasisidega: iga osaleja saab oma oskustele vastavaid korrigeerivaid sisulisi ja tehnilisi nõuandeid. Intensiivkursuse raames saab soovi korral tagasisidet ka juba olemasolevatele töödele.
Kava
- Tehnika tutvustus: programmid ja riistvara
- Teoreetiline ja praktiline osa: tegelased ja taustad, kompositsioon ja värvid
- Praktilised tööd (järgnevad vahetult vastavale teoreetilisele osale): kavandamine ja viimistlemine
- Igale praktilise osa etapile tagasiside tunnis
- Tunnitööd kiirete harjutuste ja tagasisidega
Kursuse läbinu
- teab ja oskab valida erinevaid digitaalseid vahendeid joonistuste või digimaalide tegemiseks
- oskab tegelasi ja visuaalseid keskkondi luua vastavalt eri projektide ja tellijate vajadustele
- oskab enda ja teiste illustratiivseid joonistusi ja kompositsioone analüüsida
Hindamine
Kursus lõpeb arvestusega, mille saamiseks tuleb osaleda kontakttundides vähemalt 75% ulatuses. Arvestuseks on illustratsiooniprojektide esitlus ja arutelu. Arvestuse saanule väljastatakse pärast kirjaliku tagasiside täitmist Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.
Juhendaja
Joonas Sildre on omandanud 2004. aastal Eesti Kunstiakadeemias magistrikraadi. Ta on koomiksikunstnik, illustraator ja graafiline disainer, kes on illustreerinud üle 30 lasteraamatu, joonistanud lastekoomikseid ning graafilised romaanid Arvo Pärdist ja Konrad Mägist.
Vajalikud töövahendid
Iseseisva töö jaoks arvuti või tahvelarvuti, Adobe või sarnaste programmide või äppide kasutamise võimalus
Aeg: 29. oktoobrist 17. detsembrini 2025 kolmapäeviti kell 18–21
Koht: Tallinn, Põhja pst 7, Eesti Kunstiakadeemia, ruum B307
Maht: 32 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 20 tundi iseseisvat tööd (2 EAP)
Õppekavarühm: audiovisuaalsed tehnikad ja meedia tootmine
Õppegrupp: 10 kuni 12 osalejat
Lisateave: koolitus@artun.ee, 5919 9496
Registreerumine: 22. oktoobrini või kuni kohti jätkub
Hind: 490 eurot
Registreerudes enne 15. oktoobrit, on võimalik tasuda osamaksetena: registreerudes 240 eurot, seejärel 20. oktoobriks 250 eurot.
06.09.2025 — 08.11.2025
Praktiline ruumiloome linnas kui elukeskkonnas
Kursuse raames õpitakse ruumiloome protsesse, keskendudes kvaliteetsele, kõiki arvestavale linnaruumile kui elukeskkonnale. Kursuse eesmärk on arendada mõtlemist ja mõistmist linnaruumi kontekstis, kuna see on üks komplekssemaid keskkondi, mis eeldab laialdasi ja mitmekihilisi teadmisi ruumiloomest.
Eeldused osalejale
Keskharidus ja eesti keele oskus, (baas)teadmised ruumiloomest, valmidus avatud aruteludeks ja linnas rattaga sõitmise oskus
Õppemetoodika
Aktiivõpe, kus õppija on kesksel kohal. Ruumiloome protsesse õpitakse ruumiülesannete abil, simulatsiooni Lego Serious Play meetodil ja rattaekskursioonidel. Arutelude ja koosloome kaudu osaleja mõistab, hindab ja arendab enda teadmisi ruumiloomes ning koostab enda edaspidist teekonda. Õppeprotsessis liigutakse laiast skaalast iga õppija personaalse fookuseni.
Alustame linnade teooriast ning kaasaaegsete linnade väljakutsetest ja arengusuundadest, inspiratsiooniks erialased videod ja filmid. Uurime ka ruumiloome alusdokumente ning kinnistame teadmisi ruumiülesannetega.
Järgmise etapina sõidame ratastega Tallinnas ringi, et kogeda linnaruumi oma kehaga ja reflekteerida enda jaoks läbielatud kogemust.
Kolmandas osas õpitakse mängulise simulatsiooni kaudu kohaloome protsessi, kus kaasamine on kesksel kohal. Õpime, mis on hea ja halva linnaruumi vahe erinevate kriteeriumite abil.
Kava
L, 6.09. Sissejuhatus, raamdokumendid ja arutelud kl 11–16.55
L, 13.09. Rattaekskursioon ja ruumiülesanded kl 11–16.55
L, 20.09. Arutelud ja ruumiülesanded kl 11–16.55
L, 4.10. Rattaekskursioon ja ruumiülesanded kl 11–16.55
L, 11.10. Arutelud ja ruumiülesanded kl 11–16.55
L, 18.10. Ruumiülesanne: linnaruumi simulatsioon kl 11–16.55
L, 1.11. Ruumiülesanne: linnaruumi simulatsioon kl 11–16.55
L, 8.11. Arvestus kl 11–16.55
Kursuse läbinu
- on teadlik linnaruumi loomisprotsessist, sh õpib nägema idee ja realiseerunud objekti teekonda ning mõju keskkonnale, inimestele ja tulevikule
- oskab arvestada ruumilooja töös ettetulevate katsumustega
- oskab analüüsida linnaruumi kõiki arvestava ja elukeskse lähenemisega
- oskab kaasa rääkida ruumiloome teemadel ja/või kasutada saadud teadmisi oma töös
Hindamine
Kursus lõpeb arvestusega, mille saamiseks tuleb osaleda kontakttundides vähemalt 75% ulatuses. Arvestuse sisuks on valminud õpimapp ja selle esitlus. Arvestuse sooritanule väljastatakse pärast kirjaliku tagasiside täitmist Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.
Vajalikud materjalid
- Jan Gehli raamat „Linnad inimestele“
- Kaasaegse ruumiloome alusdokumendid: ruumiloome eksperdirühmade (Euroopa ja Eesti) raportid, rohepoliitika eksperdirühma raport, inimarengu aruanded ning kõiki kaasava elukeskkonna kavandamise ja loomise juhend
- Jalgratas
Juhendaja
Aljona Galazan on omandanud 2004. aastal Eesti Maaülikoolis maastikuarhitektuuri eriala magistrikraadi. Galazan on maastikuarhitekt ja erialaste sündmuste looja arhitektuuri, disaini ja hariduse valdkonnas. Ta on Eesti Maastikuarhitektide Liidu liige ja EMÜ maastikuarhitektuuri õppetooli külalisõppejõud.
Ta on omandanud teadmised eri tasanditel alates individuaalsest projekteerimisest kuni teemaplaneeringute ja kohalike omavalitsuste nõustamiseni. Tema fookus on alati olnud eriala populariseerimisel: maastikuarhitektuuril on positiivne mõju linnadele ja inimestele, eriti kliimamuutustega kohandumisel. Selle nimel on ta korraldanud arvukalt erialasündmusi ning käinud koolides rääkimas headest linnadest.
Praegu on Galazani erialane fookus linnaruumil ja kohaloomel (ingl placemaking).
Aeg: 6. septembrist kuni 8. novembrini 2025 laupäeviti kl 11–16.55 (sh 1 tund lõunapaus)
Koht: Tallinn, Põhja pst 7, Eesti Kunstiakadeemia, ruum A303 ja Tallinna linnaruum
Maht: 52 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 26 tundi iseseisvat tööd (3 EAP)
Õppekavarühm: arhitektuur ja linnaplaneerimine
Õppegrupp: 8 kuni 12 osalejat
Lisateave: koolitus@artun.ee, 5919 9496
Praktiline ruumiloome linnas kui elukeskkonnas
Laupäev 06 september, 2025 — Laupäev 08 november, 2025
Kursuse raames õpitakse ruumiloome protsesse, keskendudes kvaliteetsele, kõiki arvestavale linnaruumile kui elukeskkonnale. Kursuse eesmärk on arendada mõtlemist ja mõistmist linnaruumi kontekstis, kuna see on üks komplekssemaid keskkondi, mis eeldab laialdasi ja mitmekihilisi teadmisi ruumiloomest.
Eeldused osalejale
Keskharidus ja eesti keele oskus, (baas)teadmised ruumiloomest, valmidus avatud aruteludeks ja linnas rattaga sõitmise oskus
Õppemetoodika
Aktiivõpe, kus õppija on kesksel kohal. Ruumiloome protsesse õpitakse ruumiülesannete abil, simulatsiooni Lego Serious Play meetodil ja rattaekskursioonidel. Arutelude ja koosloome kaudu osaleja mõistab, hindab ja arendab enda teadmisi ruumiloomes ning koostab enda edaspidist teekonda. Õppeprotsessis liigutakse laiast skaalast iga õppija personaalse fookuseni.
Alustame linnade teooriast ning kaasaaegsete linnade väljakutsetest ja arengusuundadest, inspiratsiooniks erialased videod ja filmid. Uurime ka ruumiloome alusdokumente ning kinnistame teadmisi ruumiülesannetega.
Järgmise etapina sõidame ratastega Tallinnas ringi, et kogeda linnaruumi oma kehaga ja reflekteerida enda jaoks läbielatud kogemust.
Kolmandas osas õpitakse mängulise simulatsiooni kaudu kohaloome protsessi, kus kaasamine on kesksel kohal. Õpime, mis on hea ja halva linnaruumi vahe erinevate kriteeriumite abil.
Kava
L, 6.09. Sissejuhatus, raamdokumendid ja arutelud kl 11–16.55
L, 13.09. Rattaekskursioon ja ruumiülesanded kl 11–16.55
L, 20.09. Arutelud ja ruumiülesanded kl 11–16.55
L, 4.10. Rattaekskursioon ja ruumiülesanded kl 11–16.55
L, 11.10. Arutelud ja ruumiülesanded kl 11–16.55
L, 18.10. Ruumiülesanne: linnaruumi simulatsioon kl 11–16.55
L, 1.11. Ruumiülesanne: linnaruumi simulatsioon kl 11–16.55
L, 8.11. Arvestus kl 11–16.55
Kursuse läbinu
- on teadlik linnaruumi loomisprotsessist, sh õpib nägema idee ja realiseerunud objekti teekonda ning mõju keskkonnale, inimestele ja tulevikule
- oskab arvestada ruumilooja töös ettetulevate katsumustega
- oskab analüüsida linnaruumi kõiki arvestava ja elukeskse lähenemisega
- oskab kaasa rääkida ruumiloome teemadel ja/või kasutada saadud teadmisi oma töös
Hindamine
Kursus lõpeb arvestusega, mille saamiseks tuleb osaleda kontakttundides vähemalt 75% ulatuses. Arvestuse sisuks on valminud õpimapp ja selle esitlus. Arvestuse sooritanule väljastatakse pärast kirjaliku tagasiside täitmist Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.
Vajalikud materjalid
- Jan Gehli raamat „Linnad inimestele“
- Kaasaegse ruumiloome alusdokumendid: ruumiloome eksperdirühmade (Euroopa ja Eesti) raportid, rohepoliitika eksperdirühma raport, inimarengu aruanded ning kõiki kaasava elukeskkonna kavandamise ja loomise juhend
- Jalgratas
Juhendaja
Aljona Galazan on omandanud 2004. aastal Eesti Maaülikoolis maastikuarhitektuuri eriala magistrikraadi. Galazan on maastikuarhitekt ja erialaste sündmuste looja arhitektuuri, disaini ja hariduse valdkonnas. Ta on Eesti Maastikuarhitektide Liidu liige ja EMÜ maastikuarhitektuuri õppetooli külalisõppejõud.
Ta on omandanud teadmised eri tasanditel alates individuaalsest projekteerimisest kuni teemaplaneeringute ja kohalike omavalitsuste nõustamiseni. Tema fookus on alati olnud eriala populariseerimisel: maastikuarhitektuuril on positiivne mõju linnadele ja inimestele, eriti kliimamuutustega kohandumisel. Selle nimel on ta korraldanud arvukalt erialasündmusi ning käinud koolides rääkimas headest linnadest.
Praegu on Galazani erialane fookus linnaruumil ja kohaloomel (ingl placemaking).
Aeg: 6. septembrist kuni 8. novembrini 2025 laupäeviti kl 11–16.55 (sh 1 tund lõunapaus)
Koht: Tallinn, Põhja pst 7, Eesti Kunstiakadeemia, ruum A303 ja Tallinna linnaruum
Maht: 52 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 26 tundi iseseisvat tööd (3 EAP)
Õppekavarühm: arhitektuur ja linnaplaneerimine
Õppegrupp: 8 kuni 12 osalejat
Lisateave: koolitus@artun.ee, 5919 9496
10.09.2025 — 05.11.2025
Köögi kavandamise põhialused
Kursusel tutvutakse köögi projekteerimise olulisemate aspektidega: ruumiplaneering, köögitehnika, valgustuslahendus, eritellimusmööbli projekteerimine, viimistlusmaterjalide valik ja esteetilise terviku loomine.
Osaleja saab baasteadmised köögi projekti vormistamisest ning planeeringu loogikast, ergonoomikast, sisustamisest, köögitehnikast, valgustus- ja sanitaartehnilistest lahendustest ning tehnoloogilistest seostest.
Kursusele on oodatud igas vanuses täiskasvanud, kes tunnevad huvi sisearhitektuuri ja ruumikujunduse vastu. Erialased eelteadmised ei ole vajalikud ning oodatud on kõigi elualade esindajad. Fookuses on köök, seega sobib kursus eelkõige neile, kellel on soov ja/või vajadus viia end kurssi köögi eripärade, vajaduste ja lahendusvõimalustega.
NB! Kursuse käigus ei toimu joonestusprogrammi õpet.
Eeldused osalejale
Keskharidus ja eesti keele oskus
Kava
- Tutvutakse osaleja valitud või juhendaja välja pakutud köögi alusprojektiga (osaleja peab vajaduse korral enda valitud alusprojekti mõõdistama)
- Töötatakse välja köögi projekteerimise lähteülesanne vastavalt alusprojektile
- Töötatakse välja sobiv ruumiplaneering, sisustuse ja tehnika paigutus ning valgustuslahendused
- Töötatakse välja esteetiline kontseptsioon, valitakse viimistlusmaterjalid, sisustustooted, köögitehnika, valgustid jne
Õppemetoodika
Esimesel kohtumisel toimuvad sissejuhatav loeng ja arutelu. Tutvustatakse kursuse täpsemat ülesehitust, koostatakse osaleja vajadustel ja/või huvidel põhinev personaalne lähteülesanne, osalejatele jagatakse esmane abistav õppematerjal. Esimestes loengutes joonestamiseks vajalikke vahendeid vaja ei ole.
Edasistel kohtumistel toimub projekti praktiline juhendamine. Juhendaja annab igale osalejale personaalset tagasisidet vastavalt osaleja koostatud lähteülesandele ja iseseisva tööna teostatud projektmaterjalile.
Kursuse läbinu
- oskab lugeda lihtsamaid jooniseid ning teab nende teostamise loogikat ja reegleid
- mõistab köögi üldisi kujundus- ja planeerimispõhimõtteid
- mõistab köögi esmavajalikke tehnoloogilisi, ergonoomilisi ja logistilisi vajadusi ning seoseid
- omab ülevaadet köögi põhilistest siseviimistlusmaterjalidest ja nende omadustest
- omab ülevaadet köögitehnikast
- omab ülevaadet köögi valgustuspõhimõtetest
- on võimeline eskiisprojekti põhjal tekkivat tegelikkust analüüsima ning sellest järeldusi tegema
Hindamine
Kursus lõpeb arvestusega, mille saamiseks tuleb osaleda kontakttundides vähemalt 75% ulatuses. Arvestuse sisuks on tehtud tööde eksponeerimine, osalejate esitlused ja arutelu. Arvestuse saanule väljastatakse pärast kirjaliku tagasiside täitmist Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.
Vajalikud materjalid
Joonestamiseks: A3-formaadis koopiapaberid, A3-formaadis millimeetripaberid, mehaaniline harilik pliiats, pehme kustutuskumm, Uni Pini tindipliiatsid (mustad, erineva jämedusega), läbipaistev joonlaud pikkusega 40–50 cm, läbipaistev kolmnurkjoonlaud, sirkel (pliiatsihoidjaga)
Esitlusmaterjalid: tööde esitlemiseks vajalikud materjalid ja tehnikad lepivad juhendaja ja kursusel osalejad kokku kursuse lõpus
Isiklik sülearvuti fotode jm illustreeriva materjali ning abimaterjali otsimiseks
Juhendaja
Käthi Kivi on mööblidisainer ja -projekteerija ning töötab sisearhitektina. Ta on spetsialiseerunud köökide projekteerimisele ja kujundamisele ning on mööbliga töötanud nüüdseks üle kümne aasta.
Aeg: 10. septembrist kuni 5. novembrini 2025 kolmapäeviti kell 18–21 (v.a 22. oktoober)
Koht: Tallinn, Põhja pst 7, Eesti Kunstiakadeemia, ruum A402, lisaks üks loeng köögisalongis (juhendaja valikul)
Maht: 32 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 46 tundi iseseisvat tööd (3 EAP)
Õppekavarühm: arhitektuur ja linnaplaneerimine
Õppegrupp: 10 kuni 12 osalejat
Lisateave: koolitus@artun.ee, 5919 9496
Registreerumine: 3. septembrini või kuni kohti jätkub
Hind: 470 eurot
Registreerudes enne 27. augustit, on võimalik tasuda osamaksetena: registreerudes 230 eurot, seejärel 1. septembriks 240 eurot.
Köögi kavandamise põhialused
Kolmapäev 10 september, 2025 — Kolmapäev 05 november, 2025
Kursusel tutvutakse köögi projekteerimise olulisemate aspektidega: ruumiplaneering, köögitehnika, valgustuslahendus, eritellimusmööbli projekteerimine, viimistlusmaterjalide valik ja esteetilise terviku loomine.
Osaleja saab baasteadmised köögi projekti vormistamisest ning planeeringu loogikast, ergonoomikast, sisustamisest, köögitehnikast, valgustus- ja sanitaartehnilistest lahendustest ning tehnoloogilistest seostest.
Kursusele on oodatud igas vanuses täiskasvanud, kes tunnevad huvi sisearhitektuuri ja ruumikujunduse vastu. Erialased eelteadmised ei ole vajalikud ning oodatud on kõigi elualade esindajad. Fookuses on köök, seega sobib kursus eelkõige neile, kellel on soov ja/või vajadus viia end kurssi köögi eripärade, vajaduste ja lahendusvõimalustega.
NB! Kursuse käigus ei toimu joonestusprogrammi õpet.
Eeldused osalejale
Keskharidus ja eesti keele oskus
Kava
- Tutvutakse osaleja valitud või juhendaja välja pakutud köögi alusprojektiga (osaleja peab vajaduse korral enda valitud alusprojekti mõõdistama)
- Töötatakse välja köögi projekteerimise lähteülesanne vastavalt alusprojektile
- Töötatakse välja sobiv ruumiplaneering, sisustuse ja tehnika paigutus ning valgustuslahendused
- Töötatakse välja esteetiline kontseptsioon, valitakse viimistlusmaterjalid, sisustustooted, köögitehnika, valgustid jne
Õppemetoodika
Esimesel kohtumisel toimuvad sissejuhatav loeng ja arutelu. Tutvustatakse kursuse täpsemat ülesehitust, koostatakse osaleja vajadustel ja/või huvidel põhinev personaalne lähteülesanne, osalejatele jagatakse esmane abistav õppematerjal. Esimestes loengutes joonestamiseks vajalikke vahendeid vaja ei ole.
Edasistel kohtumistel toimub projekti praktiline juhendamine. Juhendaja annab igale osalejale personaalset tagasisidet vastavalt osaleja koostatud lähteülesandele ja iseseisva tööna teostatud projektmaterjalile.
Kursuse läbinu
- oskab lugeda lihtsamaid jooniseid ning teab nende teostamise loogikat ja reegleid
- mõistab köögi üldisi kujundus- ja planeerimispõhimõtteid
- mõistab köögi esmavajalikke tehnoloogilisi, ergonoomilisi ja logistilisi vajadusi ning seoseid
- omab ülevaadet köögi põhilistest siseviimistlusmaterjalidest ja nende omadustest
- omab ülevaadet köögitehnikast
- omab ülevaadet köögi valgustuspõhimõtetest
- on võimeline eskiisprojekti põhjal tekkivat tegelikkust analüüsima ning sellest järeldusi tegema
Hindamine
Kursus lõpeb arvestusega, mille saamiseks tuleb osaleda kontakttundides vähemalt 75% ulatuses. Arvestuse sisuks on tehtud tööde eksponeerimine, osalejate esitlused ja arutelu. Arvestuse saanule väljastatakse pärast kirjaliku tagasiside täitmist Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.
Vajalikud materjalid
Joonestamiseks: A3-formaadis koopiapaberid, A3-formaadis millimeetripaberid, mehaaniline harilik pliiats, pehme kustutuskumm, Uni Pini tindipliiatsid (mustad, erineva jämedusega), läbipaistev joonlaud pikkusega 40–50 cm, läbipaistev kolmnurkjoonlaud, sirkel (pliiatsihoidjaga)
Esitlusmaterjalid: tööde esitlemiseks vajalikud materjalid ja tehnikad lepivad juhendaja ja kursusel osalejad kokku kursuse lõpus
Isiklik sülearvuti fotode jm illustreeriva materjali ning abimaterjali otsimiseks
Juhendaja
Käthi Kivi on mööblidisainer ja -projekteerija ning töötab sisearhitektina. Ta on spetsialiseerunud köökide projekteerimisele ja kujundamisele ning on mööbliga töötanud nüüdseks üle kümne aasta.
Aeg: 10. septembrist kuni 5. novembrini 2025 kolmapäeviti kell 18–21 (v.a 22. oktoober)
Koht: Tallinn, Põhja pst 7, Eesti Kunstiakadeemia, ruum A402, lisaks üks loeng köögisalongis (juhendaja valikul)
Maht: 32 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 46 tundi iseseisvat tööd (3 EAP)
Õppekavarühm: arhitektuur ja linnaplaneerimine
Õppegrupp: 10 kuni 12 osalejat
Lisateave: koolitus@artun.ee, 5919 9496
Registreerumine: 3. septembrini või kuni kohti jätkub
Hind: 470 eurot
Registreerudes enne 27. augustit, on võimalik tasuda osamaksetena: registreerudes 230 eurot, seejärel 1. septembriks 240 eurot.
08.09.2025 — 17.11.2025
Vorm, värv ja valgus ruumis (I grupp)
Kursuse käigus saadakse teadmisi isikupärase ruumi kujundamisest ja samuti sisekujunduse tehnilisest poolest nagu valgustus ja materjalid. Oodatud on sisekujundusest huvituvad inimesed, kes soovivad end täiendada ja saada uusi teadmisi isikupärase ruumi loomisest.
Eeldused osalejale
Keskharidus ja eesti keele oskus
Õppemetoodika
Kursuse käigus käsitletakse ruumi puudutavaid teemasid pildimaterjali abil ja koostatakse ruumi kujundamise plaan vabalt valitud ruumile
Kava
1. päev. Põhiplaan ruumist, selle head ja halvad küljed. Muudatuste tegemine põhiplaanil ja mida need annavad
2. päev. Isikupärane ruum. Kuidas saavutada omanäoline ja mugav eluruum, mis tüüpi inimesele, mitmele inimesele jne. Kuidas luua ruumilist tervikut. Ajaloolise ruumi eripärad ja nende esiletoomine
3. päev. Valgustuse ja pistikute plaani koostamine, erinevad võimalused valgustite valimisel, kuidas valgus mõjutab värve
4. päev. Värvilahendus ja materjalide valik ruumis
5. päev. Köök – funktsionaalsus, materjalid ja joonis
6. päev. Pesuruumid – materjalid, ergonoomilised lahendused ja joonised
7. päev. Kohtkindel mööbel (esikukapid, garderoobid jne) – proportsioon, materjalid, joonised
8. päev. Eraldiseisev mööbel. Hea disaini eripärad. Eritellimusmööbli joonised ja materjalide valik
9. päev. Disainmööblipoe või -poodide külastus. Eesti ja maailma tuntuimad mööblidisainerid ja nende looming
10. päev. Kokkuvõte kursusest. Arvestuseks esitatud tööde arutelu
Kursuse läbinu
- oskab muuta põhiplaani vastavalt vajadusele
- tunneb sisekujunduses kasutatavaid materjale
- oskab planeerida valgustust ja valida värvitoone
- oskab märgata ja luua isikupärast ruumi
- tunneb ajaloolise ruumi eripärasid
Hindamine
Kursus lõpeb arvestusega, mille eelduseks on osalemine kontakttundides vähemalt 75% ulatuses. Arvestuse saamiseks teeb osaleja joonise ruumist koos materjalide ja mööbli kirjeldusega. Arvestuse saanule väljastatakse pärast kirjaliku tagasiside täitmist Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.
Juhendaja
Ivi Piho (MA, EKA, disain, 1990) on disainer-sisekujundaja. Ta on üle 20 aasta tegelenud sisekujunduse ja mööblidisainiga ning annab tunde Eesti Kunstiakadeemias.
Aeg: 8. septembrist kuni 17. novembrini 2025 esmaspäeviti kell 18–21 (v.a 20. oktoober)
Koht: Tallinn, Põhja pst 7, Eesti Kunstiakadeemia, ruum A301
Maht: 40 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 38 tundi iseseisvat tööd (3 EAP)
Õppekavarühm: arhitektuur ja linnaplaneerimine
Õppegrupp: 10 kuni 12 osalejat
Lisateave: koolitus@artun.ee, 5919 9496
Registreerumine: 1. septembrini või kuni kohti jagub
Hind: 490 eurot
Registreerudes enne 25. augustit, on võimalik tasuda osamaksetena: registreerudes 240 eurot, seejärel 30. augustiks 250 eurot.
Vorm, värv ja valgus ruumis (I grupp)
Esmaspäev 08 september, 2025 — Esmaspäev 17 november, 2025
Kursuse käigus saadakse teadmisi isikupärase ruumi kujundamisest ja samuti sisekujunduse tehnilisest poolest nagu valgustus ja materjalid. Oodatud on sisekujundusest huvituvad inimesed, kes soovivad end täiendada ja saada uusi teadmisi isikupärase ruumi loomisest.
Eeldused osalejale
Keskharidus ja eesti keele oskus
Õppemetoodika
Kursuse käigus käsitletakse ruumi puudutavaid teemasid pildimaterjali abil ja koostatakse ruumi kujundamise plaan vabalt valitud ruumile
Kava
1. päev. Põhiplaan ruumist, selle head ja halvad küljed. Muudatuste tegemine põhiplaanil ja mida need annavad
2. päev. Isikupärane ruum. Kuidas saavutada omanäoline ja mugav eluruum, mis tüüpi inimesele, mitmele inimesele jne. Kuidas luua ruumilist tervikut. Ajaloolise ruumi eripärad ja nende esiletoomine
3. päev. Valgustuse ja pistikute plaani koostamine, erinevad võimalused valgustite valimisel, kuidas valgus mõjutab värve
4. päev. Värvilahendus ja materjalide valik ruumis
5. päev. Köök – funktsionaalsus, materjalid ja joonis
6. päev. Pesuruumid – materjalid, ergonoomilised lahendused ja joonised
7. päev. Kohtkindel mööbel (esikukapid, garderoobid jne) – proportsioon, materjalid, joonised
8. päev. Eraldiseisev mööbel. Hea disaini eripärad. Eritellimusmööbli joonised ja materjalide valik
9. päev. Disainmööblipoe või -poodide külastus. Eesti ja maailma tuntuimad mööblidisainerid ja nende looming
10. päev. Kokkuvõte kursusest. Arvestuseks esitatud tööde arutelu
Kursuse läbinu
- oskab muuta põhiplaani vastavalt vajadusele
- tunneb sisekujunduses kasutatavaid materjale
- oskab planeerida valgustust ja valida värvitoone
- oskab märgata ja luua isikupärast ruumi
- tunneb ajaloolise ruumi eripärasid
Hindamine
Kursus lõpeb arvestusega, mille eelduseks on osalemine kontakttundides vähemalt 75% ulatuses. Arvestuse saamiseks teeb osaleja joonise ruumist koos materjalide ja mööbli kirjeldusega. Arvestuse saanule väljastatakse pärast kirjaliku tagasiside täitmist Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.
Juhendaja
Ivi Piho (MA, EKA, disain, 1990) on disainer-sisekujundaja. Ta on üle 20 aasta tegelenud sisekujunduse ja mööblidisainiga ning annab tunde Eesti Kunstiakadeemias.
Aeg: 8. septembrist kuni 17. novembrini 2025 esmaspäeviti kell 18–21 (v.a 20. oktoober)
Koht: Tallinn, Põhja pst 7, Eesti Kunstiakadeemia, ruum A301
Maht: 40 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 38 tundi iseseisvat tööd (3 EAP)
Õppekavarühm: arhitektuur ja linnaplaneerimine
Õppegrupp: 10 kuni 12 osalejat
Lisateave: koolitus@artun.ee, 5919 9496
Registreerumine: 1. septembrini või kuni kohti jagub
Hind: 490 eurot
Registreerudes enne 25. augustit, on võimalik tasuda osamaksetena: registreerudes 240 eurot, seejärel 30. augustiks 250 eurot.
01.10.2025 — 10.12.2025
Vorm, värv ja valgus ruumis (II grupp)
Kursuse käigus saadakse teadmisi isikupärase ruumi kujundamisest ja samuti sisekujunduse tehnilisest poolest nagu valgustus ja materjalid. Oodatud on sisekujundusest huvituvad inimesed, kes soovivad end täiendada ja saada uusi teadmisi isikupärase ruumi loomisest.
Eeldused osalejale
Keskharidus ja eesti keele oskus
Õppemetoodika
Kursuse käigus käsitletakse ruumi puudutavaid teemasid pildimaterjali abil ja koostatakse ruumi kujundamise plaan vabalt valitud ruumile
Kava
1. päev. Põhiplaan ruumist, selle head ja halvad küljed. Muudatuste tegemine põhiplaanil ja mida need annavad
2. päev. Isikupärane ruum. Kuidas saavutada omanäoline ja mugav eluruum, mis tüüpi inimesele, mitmele inimesele jne. Kuidas luua ruumilist tervikut. Ajaloolise ruumi eripärad ja nende esiletoomine
3. päev. Valgustuse ja pistikute plaani koostamine, erinevad võimalused valgustite valimisel, kuidas valgus mõjutab värve
4. päev. Värvilahendus ja materjalide valik ruumis
5. päev. Köök – funktsionaalsus, materjalid ja joonis
6. päev. Pesuruumid – materjalid, ergonoomilised lahendused ja joonised
7. päev. Kohtkindel mööbel (esikukapid, garderoobid jne) – proportsioon, materjalid, joonised
8. päev. Eraldiseisev mööbel. Hea disaini eripärad. Eritellimusmööbli joonised ja materjalide valik
9. päev. Disainmööblipoe või -poodide külastus. Eesti ja maailma tuntuimad mööblidisainerid ja nende looming
10. päev. Kokkuvõte kursusest. Arvestuseks esitatud tööde arutelu
Kursuse läbinu
- oskab muuta põhiplaani vastavalt vajadusele
- tunneb sisekujunduses kasutatavaid materjale
- oskab planeerida valgustust ja valida värvitoone
- oskab märgata ja luua isikupärast ruumi
- tunneb ajaloolise ruumi eripärasid
Hindamine
Kursus lõpeb arvestusega, mille eelduseks on osalemine kontakttundides vähemalt 75% ulatuses. Arvestuse saamiseks teeb osaleja joonise ruumist koos materjalide ja mööbli kirjeldusega. Arvestuse saanule väljastatakse pärast kirjaliku tagasiside täitmist Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.
Juhendaja
Ivi Piho (MA, EKA, disain, 1990) on disainer-sisekujundaja. Ta on üle 20 aasta tegelenud sisekujunduse ja mööblidisainiga ning annab tunde Eesti Kunstiakadeemias.
Aeg: 1. oktoobrist kuni 10. detsembrini 2025 kolmapäeviti kell 18–21 (v.a 22. oktoober)
Koht: Tallinn, Põhja pst 7, Eesti Kunstiakadeemia, ruum A301
Maht: 40 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 38 tundi iseseisvat tööd (3 EAP)
Õppekavarühm: arhitektuur ja linnaplaneerimine
Õppegrupp: 10 kuni 12 osalejat
Lisateave: koolitus@artun.ee, 5919 9496
Registreerumine: 24. septembrini või kuni kohti jagub
Vorm, värv ja valgus ruumis (II grupp)
Kolmapäev 01 oktoober, 2025 — Kolmapäev 10 detsember, 2025
Kursuse käigus saadakse teadmisi isikupärase ruumi kujundamisest ja samuti sisekujunduse tehnilisest poolest nagu valgustus ja materjalid. Oodatud on sisekujundusest huvituvad inimesed, kes soovivad end täiendada ja saada uusi teadmisi isikupärase ruumi loomisest.
Eeldused osalejale
Keskharidus ja eesti keele oskus
Õppemetoodika
Kursuse käigus käsitletakse ruumi puudutavaid teemasid pildimaterjali abil ja koostatakse ruumi kujundamise plaan vabalt valitud ruumile
Kava
1. päev. Põhiplaan ruumist, selle head ja halvad küljed. Muudatuste tegemine põhiplaanil ja mida need annavad
2. päev. Isikupärane ruum. Kuidas saavutada omanäoline ja mugav eluruum, mis tüüpi inimesele, mitmele inimesele jne. Kuidas luua ruumilist tervikut. Ajaloolise ruumi eripärad ja nende esiletoomine
3. päev. Valgustuse ja pistikute plaani koostamine, erinevad võimalused valgustite valimisel, kuidas valgus mõjutab värve
4. päev. Värvilahendus ja materjalide valik ruumis
5. päev. Köök – funktsionaalsus, materjalid ja joonis
6. päev. Pesuruumid – materjalid, ergonoomilised lahendused ja joonised
7. päev. Kohtkindel mööbel (esikukapid, garderoobid jne) – proportsioon, materjalid, joonised
8. päev. Eraldiseisev mööbel. Hea disaini eripärad. Eritellimusmööbli joonised ja materjalide valik
9. päev. Disainmööblipoe või -poodide külastus. Eesti ja maailma tuntuimad mööblidisainerid ja nende looming
10. päev. Kokkuvõte kursusest. Arvestuseks esitatud tööde arutelu
Kursuse läbinu
- oskab muuta põhiplaani vastavalt vajadusele
- tunneb sisekujunduses kasutatavaid materjale
- oskab planeerida valgustust ja valida värvitoone
- oskab märgata ja luua isikupärast ruumi
- tunneb ajaloolise ruumi eripärasid
Hindamine
Kursus lõpeb arvestusega, mille eelduseks on osalemine kontakttundides vähemalt 75% ulatuses. Arvestuse saamiseks teeb osaleja joonise ruumist koos materjalide ja mööbli kirjeldusega. Arvestuse saanule väljastatakse pärast kirjaliku tagasiside täitmist Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.
Juhendaja
Ivi Piho (MA, EKA, disain, 1990) on disainer-sisekujundaja. Ta on üle 20 aasta tegelenud sisekujunduse ja mööblidisainiga ning annab tunde Eesti Kunstiakadeemias.
Aeg: 1. oktoobrist kuni 10. detsembrini 2025 kolmapäeviti kell 18–21 (v.a 22. oktoober)
Koht: Tallinn, Põhja pst 7, Eesti Kunstiakadeemia, ruum A301
Maht: 40 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 38 tundi iseseisvat tööd (3 EAP)
Õppekavarühm: arhitektuur ja linnaplaneerimine
Õppegrupp: 10 kuni 12 osalejat
Lisateave: koolitus@artun.ee, 5919 9496
Registreerumine: 24. septembrini või kuni kohti jagub
10.09.2025 — 03.12.2025
Arhitektuuri ja sisearhitektuuri eelakadeemia, II grupp
Arhitektuuri ja sisearhitektuuri eelakadeemias käsitletakse ruumiloome valdkonna olulisemaid teemasid ja oskusi. Osalejal on võimalus mõista, milline on nende erialade õpe Eesti Kunstiakadeemias, ja häälestada end sisseastumiseksamiteks.
Kursus on mõeldud noortele vanuses 16 kuni 26, kes kaaluvad astuda Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuri ja linnaplaneerimise või sisearhitektuuri bakalaureuseõppesse. Käsitleme ruumiloomet väga suures spektris: linnaruumi skaala, mahuline arhitektuur, vormikäsitlus, inimmõõtmeline ja kasutajasõbralik ruumikogemus. Õppuril on võimalik end EKA arhitektuuriteaduskonna värskete vilistlaste ja praeguste tudengite juhendamisel mitmekülgselt proovile panna, erialaseid oskuseid arendada ning eriala valikus end kindlamini tunda.
Kursus lõpeb arvestusega, kus osalejad esitlevad oma valminud töid. Arvestuse saanule väljastatakse Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.
Vajalikud materjalid
Osa vahendeid on kursuse poolt, osaleja poolt kaasavõetavate materjalide nimekiri saadetakse osalejatele enne kursust.
Kursuse läbinu
– tajub ruumi adekvaatselt
– suudab luua ülesande idee kohta narratiivi ja seda tutvustada
– väljendab ennast visandamise kaudu
– oskab joonistada ruumilist keskkonda
– on esitlenud oma ideid ruumilise maketi abil
– suudab väljendada ennast mõtestatult ja kriitiliselt
– on koondanud oma ruumiga seotud projektid portfooliosse
Juhendajad
Luisa Männilaan on EKA arhitektuuri ja linnaplaneerimise õppekava vilistlane (MA, 2024). Ta on töötanud arhitektuuribüroos Arhitekt Must ning on praegu TalTechi Ehituse ja arhitektuuri instituudis projekti koordinaator.
Kristofer Soop on lõpetanud Eesti Maaülikoolis maastikuarhitektuuri eriala (MA, 2014) ja Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuri ja linnplaneerimise eriala (BA+MA integreeritud õpe, 2023), kus ta omandas ka Muinsuskaitse ja konserveerimise kõrvaleriala
Rebecca Norman (s 2001) on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia (BA, 2025) õppekava Kunst, maalikunsti suuna. Ta on end vahetusõpingutel täiendanud ka Tšehhis, Praha Vabade Kunstide Akadeemias (2023).
Aeg: 10.09–3.12 2025 (erialatunnid kolmapäeviti) kell 18-20.15, Arhitektuurjoonistamine laupäeviti, 1.11–29.11 kell 13.45–16.00
Koht: Põhja pst 7, Tallinn, Eesti Kunstiakadeemia
Maht: 51 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 27 akadeemilist tundi iseseisvat tööd (3 EAP)
Õppekavarühm: arhitektuur ja linnaplaneerimine
Õppekeel: eesti keel
Grupi suurus: 12–15
Registreerimine: 3. septembrini või kuni kohti jätkub
Lisateave: koolitus@artun.ee, 5919 9496
Hind: 360 eurot
Registreerides enne 27. augustit on võimalik tasuda osamaksetena: registreerumisel 160 eurot ning 1. septembriks 200 eurot.
Arhitektuuri ja sisearhitektuuri eelakadeemia, II grupp
Kolmapäev 10 september, 2025 — Kolmapäev 03 detsember, 2025
Arhitektuuri ja sisearhitektuuri eelakadeemias käsitletakse ruumiloome valdkonna olulisemaid teemasid ja oskusi. Osalejal on võimalus mõista, milline on nende erialade õpe Eesti Kunstiakadeemias, ja häälestada end sisseastumiseksamiteks.
Kursus on mõeldud noortele vanuses 16 kuni 26, kes kaaluvad astuda Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuri ja linnaplaneerimise või sisearhitektuuri bakalaureuseõppesse. Käsitleme ruumiloomet väga suures spektris: linnaruumi skaala, mahuline arhitektuur, vormikäsitlus, inimmõõtmeline ja kasutajasõbralik ruumikogemus. Õppuril on võimalik end EKA arhitektuuriteaduskonna värskete vilistlaste ja praeguste tudengite juhendamisel mitmekülgselt proovile panna, erialaseid oskuseid arendada ning eriala valikus end kindlamini tunda.
Kursus lõpeb arvestusega, kus osalejad esitlevad oma valminud töid. Arvestuse saanule väljastatakse Eesti Kunstiakadeemia täienduskoolituse tunnistus.
Vajalikud materjalid
Osa vahendeid on kursuse poolt, osaleja poolt kaasavõetavate materjalide nimekiri saadetakse osalejatele enne kursust.
Kursuse läbinu
– tajub ruumi adekvaatselt
– suudab luua ülesande idee kohta narratiivi ja seda tutvustada
– väljendab ennast visandamise kaudu
– oskab joonistada ruumilist keskkonda
– on esitlenud oma ideid ruumilise maketi abil
– suudab väljendada ennast mõtestatult ja kriitiliselt
– on koondanud oma ruumiga seotud projektid portfooliosse
Juhendajad
Luisa Männilaan on EKA arhitektuuri ja linnaplaneerimise õppekava vilistlane (MA, 2024). Ta on töötanud arhitektuuribüroos Arhitekt Must ning on praegu TalTechi Ehituse ja arhitektuuri instituudis projekti koordinaator.
Kristofer Soop on lõpetanud Eesti Maaülikoolis maastikuarhitektuuri eriala (MA, 2014) ja Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuri ja linnplaneerimise eriala (BA+MA integreeritud õpe, 2023), kus ta omandas ka Muinsuskaitse ja konserveerimise kõrvaleriala
Rebecca Norman (s 2001) on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia (BA, 2025) õppekava Kunst, maalikunsti suuna. Ta on end vahetusõpingutel täiendanud ka Tšehhis, Praha Vabade Kunstide Akadeemias (2023).
Aeg: 10.09–3.12 2025 (erialatunnid kolmapäeviti) kell 18-20.15, Arhitektuurjoonistamine laupäeviti, 1.11–29.11 kell 13.45–16.00
Koht: Põhja pst 7, Tallinn, Eesti Kunstiakadeemia
Maht: 51 akadeemilist tundi kontaktõpet ja 27 akadeemilist tundi iseseisvat tööd (3 EAP)
Õppekavarühm: arhitektuur ja linnaplaneerimine
Õppekeel: eesti keel
Grupi suurus: 12–15
Registreerimine: 3. septembrini või kuni kohti jätkub
Lisateave: koolitus@artun.ee, 5919 9496
Hind: 360 eurot
Registreerides enne 27. augustit on võimalik tasuda osamaksetena: registreerumisel 160 eurot ning 1. septembriks 200 eurot.









































