Näitused
03.11.2017 — 20.11.2017
Mari-Leen Kiipli isiknäitus “Passiflora” Hobusepea galeriis
Reedel, 3. novembril kell 18.00 avatakse Hobusepea galeriis MARI-LEEN KIIPLI isiknäitus “Passiflora”.
Mari-Leen Kiipli on õppinud fotograafiat Tartu Kõrgemas Kunstikoolis ja lõpetanud magistrantuuri Eesti Kunstiakadeemias fotograafia osakonnas. Lisaks on ta täiendanud end Viini Kaunite Kunstide Akadeemias. Ta on osalenud näitustel alates 2008. aastast. Mari-Leen Kiipli on Rundum artist-run space’i kaasasutaja ning elab ja töötab Tallinnas.
Oma töödes kasutab ta eri meediume nagu video, fotograafia ja installatsioon. Kohaspetsiifilised installatsioonid pööravad tihti tähelepanu vaataja kohalolule ning ajatajule. Videoinstallatsioon “Passiflora” läbib Hobusepea galerii kahte korrust ning loob ruumilise keskkonna läbipaistvustest ja peegeldumistest.
Näitus jääb avatuks 20. novembrini 2017.
Tänud: Artjom Jurov, Plekksepatöökoda, Salinas AS, Rundum.
Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.
Näituseid Hobusepea galeriis toetavad Eesti Kultuurkapital ja Eesti Kultuuriministeerium.
Mari-Leen Kiipli isiknäitus “Passiflora” Hobusepea galeriis
Reede 03 november, 2017 — Esmaspäev 20 november, 2017
Reedel, 3. novembril kell 18.00 avatakse Hobusepea galeriis MARI-LEEN KIIPLI isiknäitus “Passiflora”.
Mari-Leen Kiipli on õppinud fotograafiat Tartu Kõrgemas Kunstikoolis ja lõpetanud magistrantuuri Eesti Kunstiakadeemias fotograafia osakonnas. Lisaks on ta täiendanud end Viini Kaunite Kunstide Akadeemias. Ta on osalenud näitustel alates 2008. aastast. Mari-Leen Kiipli on Rundum artist-run space’i kaasasutaja ning elab ja töötab Tallinnas.
Oma töödes kasutab ta eri meediume nagu video, fotograafia ja installatsioon. Kohaspetsiifilised installatsioonid pööravad tihti tähelepanu vaataja kohalolule ning ajatajule. Videoinstallatsioon “Passiflora” läbib Hobusepea galerii kahte korrust ning loob ruumilise keskkonna läbipaistvustest ja peegeldumistest.
Näitus jääb avatuks 20. novembrini 2017.
Tänud: Artjom Jurov, Plekksepatöökoda, Salinas AS, Rundum.
Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.
Näituseid Hobusepea galeriis toetavad Eesti Kultuurkapital ja Eesti Kultuuriministeerium.
26.10.2017 — 14.11.2017
Evelin Saul ja Madlen Hirtentreu “Ülekanne” HOP galeriis
Neljapäeval, 26.oktoobril kell 18.00 avatakse HOP galeriis Eesti Kunstiakadeemia installatsiooni ja skulptuuriosakonna Evelin Sauli ja Madlen Hirtentreu esimene ühisnäitus “Ülekanne”.
Näitus jääb avatuks 14. novembrini.
Näitus on aktiivne ööpäevaringselt.
Galerii siseruum on külastuseks avatud
17.00- 20.00.
/Exhibition is active round the clock.
Gallery is internally open for visit
5pm- 8pm.
—
1632. aastal avaldas Galileo Galilei teose “Dialogo sopra i due massimi sistemi del mondo”(Dialoog kahe peamise maailmasüsteemi kohta). Eelmainitud raamatust on mõned leheküljed pühendatud arutelule laevast, mis lahkub Veneetsiast Aleposse. Sagredo, üks kõnelejatest, kujutleb pliiatsit, mis jätab nähtava märgi tervele teekonnale, alustades Itaaliast, lõpetades Süüriaga.
Veneetsialased mõtisklevat, kuidas on võimalik, et pardal jääb kõik liikumatuks, jättes samal ajal maha tuhande jardi pikkuse jälje. Nad avastavad, et tõest ja reaalset liikumist on võimalik kogeda eri perspektiividest, hõlmates sealhulgas ka seda, mil see päris liikumine on otsekui puuduv.
Näitus puudutab sise- ja välisala, liikudes instinktiivse, kontrolliva ja kontrollimatu vahel.
Kogejale jääb resonants.
Tähelepanu: Mehaanilisele inventarile ruumis on füüsiline juurdepääs piiratud
Ideest teostuseni: Evelin Saul ja Madlen Hirtentreu
Tehniline meeskond: Bruno ja Rünno Mander, Harri Liis, Ahto Härm
Näitust toetavad: Eesti Kultuurkapital ja Konesko
Tänud: EKKM, Mihkel Masso, Revo Koplus, Lilian Vellerand, Aksel Tamm, Eneli Järs, Jarmo Reha
—
Evelin Saul on omandanud magistrikraadi 2016.aastal Eesti Kunstiakadeemia installatsiooni ja skulptuuri erialal ning bakalaureusekraadi 2014.aastal keraamika erialal, sealjuures täiendanud end välisõpingutega Hispaanias (UGR, 2009) ja Prantsumaal (ÉSAD, 2010). Osaleb näitustel aastast 2010, sh Eestis, Taanis, Venemaal, Prantsusmaal, Hispaanias, Ameerikas ning Kanadas. Käsitletavad teemad loomingus on väli-ja siseruumide vahelised suhted, taju, kohaspetsiifilisus.
Hetkel baseerub ja töötab Taanis.
Madlen Hirtentreu omandas magistrikraadi 2017.aastal Eesti Kunstiakadeemias skulptuuri ja installatsiooni erialal. Ta on lõpetanud bakalauruse IED ülikoolis(IT), visuaalkunstide ja majanduse erialal.
Osaleb projektidel ja näitustel aastast 2014, sh Euroopas, Kanadas ja Venemaal.
Meediumi valikus püüab olla otsinguline, kasutades tihti erinevate vahendite/materjalide koostööd.
Käsitletavad teemad loomingus: psühholoogilised ja füüsilised üleminekud aines ja ruumis, mängides seeläbi vaataja ja enese võimekusega.
Evelin Saul ja Madlen Hirtentreu “Ülekanne” HOP galeriis
Neljapäev 26 oktoober, 2017 — Teisipäev 14 november, 2017
Neljapäeval, 26.oktoobril kell 18.00 avatakse HOP galeriis Eesti Kunstiakadeemia installatsiooni ja skulptuuriosakonna Evelin Sauli ja Madlen Hirtentreu esimene ühisnäitus “Ülekanne”.
Näitus jääb avatuks 14. novembrini.
Näitus on aktiivne ööpäevaringselt.
Galerii siseruum on külastuseks avatud
17.00- 20.00.
/Exhibition is active round the clock.
Gallery is internally open for visit
5pm- 8pm.
—
1632. aastal avaldas Galileo Galilei teose “Dialogo sopra i due massimi sistemi del mondo”(Dialoog kahe peamise maailmasüsteemi kohta). Eelmainitud raamatust on mõned leheküljed pühendatud arutelule laevast, mis lahkub Veneetsiast Aleposse. Sagredo, üks kõnelejatest, kujutleb pliiatsit, mis jätab nähtava märgi tervele teekonnale, alustades Itaaliast, lõpetades Süüriaga.
Veneetsialased mõtisklevat, kuidas on võimalik, et pardal jääb kõik liikumatuks, jättes samal ajal maha tuhande jardi pikkuse jälje. Nad avastavad, et tõest ja reaalset liikumist on võimalik kogeda eri perspektiividest, hõlmates sealhulgas ka seda, mil see päris liikumine on otsekui puuduv.
Näitus puudutab sise- ja välisala, liikudes instinktiivse, kontrolliva ja kontrollimatu vahel.
Kogejale jääb resonants.
Tähelepanu: Mehaanilisele inventarile ruumis on füüsiline juurdepääs piiratud
Ideest teostuseni: Evelin Saul ja Madlen Hirtentreu
Tehniline meeskond: Bruno ja Rünno Mander, Harri Liis, Ahto Härm
Näitust toetavad: Eesti Kultuurkapital ja Konesko
Tänud: EKKM, Mihkel Masso, Revo Koplus, Lilian Vellerand, Aksel Tamm, Eneli Järs, Jarmo Reha
—
Evelin Saul on omandanud magistrikraadi 2016.aastal Eesti Kunstiakadeemia installatsiooni ja skulptuuri erialal ning bakalaureusekraadi 2014.aastal keraamika erialal, sealjuures täiendanud end välisõpingutega Hispaanias (UGR, 2009) ja Prantsumaal (ÉSAD, 2010). Osaleb näitustel aastast 2010, sh Eestis, Taanis, Venemaal, Prantsusmaal, Hispaanias, Ameerikas ning Kanadas. Käsitletavad teemad loomingus on väli-ja siseruumide vahelised suhted, taju, kohaspetsiifilisus.
Hetkel baseerub ja töötab Taanis.
Madlen Hirtentreu omandas magistrikraadi 2017.aastal Eesti Kunstiakadeemias skulptuuri ja installatsiooni erialal. Ta on lõpetanud bakalauruse IED ülikoolis(IT), visuaalkunstide ja majanduse erialal.
Osaleb projektidel ja näitustel aastast 2014, sh Euroopas, Kanadas ja Venemaal.
Meediumi valikus püüab olla otsinguline, kasutades tihti erinevate vahendite/materjalide koostööd.
Käsitletavad teemad loomingus: psühholoogilised ja füüsilised üleminekud aines ja ruumis, mängides seeläbi vaataja ja enese võimekusega.
22.09.2017 — 20.11.2017
Klaasiosakonna üliõpilase Annika Mätliku teos valiti Stanislav Libenský Award 2017 näitusele Prahas
Stanislav Libenský Award (asutatud 2009. aastal) on ainus rahvusvaheline klaasikunsti konkurss-näitus maailmas, mis on mõeldud klaasi eriala lõpetajatele
Stanislav Libenský oli kõige silmapaistvam Tšehhi klaasikunstnik ja pedagoog 20. sajandil. Tema teoseid, mis on loodud koostöös Jaroslava Brychtovága on eksponeeritud muuseumides ja galeriides kogu maailmas. Lisaks loomingule õpetas ta Kunsti-, Arhitektuuri- ja Disainiakadeemias Prahas ja oli juht ja pedagoog Železný Brodi Klaasikoolis, kus ta töötas ja elas suurema osa oma elust.
See rahvusvaheline konkurss on mõeldud noorte klaasikunstnikele. Konkursi eesmärk on aidata kaasa noorte klaasikunstnike arengule, et võrrelda erinevaid lähenemisviise ja meetodeid klaasikunstile. Tšehhi Klaasi Galerii Prahas, kes on selle konkursi initsiaator ja peamine korraldaja, loodab, et see võistlus, millele järgneb alati ka näitus valitud töödest, aitab noortel kunstnikel siseneda klaasimaailma ja uurida selle potentsiaali.
Sel aastal osutus konkursil valituks klaasi eriala BA 2017. a. lõpetanu Annika Mätliku töö „Otsides ilu“ (juhendaja Tiina Sarapu), mis on eksponeeritud näitusel Prahas, Tšehhi Klaasi Galeriis 22.septembrist – 20 novembrini.
http://www.libenskyaward.com/en/
Klaasiosakonna üliõpilase Annika Mätliku teos valiti Stanislav Libenský Award 2017 näitusele Prahas
Reede 22 september, 2017 — Esmaspäev 20 november, 2017
Stanislav Libenský Award (asutatud 2009. aastal) on ainus rahvusvaheline klaasikunsti konkurss-näitus maailmas, mis on mõeldud klaasi eriala lõpetajatele
Stanislav Libenský oli kõige silmapaistvam Tšehhi klaasikunstnik ja pedagoog 20. sajandil. Tema teoseid, mis on loodud koostöös Jaroslava Brychtovága on eksponeeritud muuseumides ja galeriides kogu maailmas. Lisaks loomingule õpetas ta Kunsti-, Arhitektuuri- ja Disainiakadeemias Prahas ja oli juht ja pedagoog Železný Brodi Klaasikoolis, kus ta töötas ja elas suurema osa oma elust.
See rahvusvaheline konkurss on mõeldud noorte klaasikunstnikele. Konkursi eesmärk on aidata kaasa noorte klaasikunstnike arengule, et võrrelda erinevaid lähenemisviise ja meetodeid klaasikunstile. Tšehhi Klaasi Galerii Prahas, kes on selle konkursi initsiaator ja peamine korraldaja, loodab, et see võistlus, millele järgneb alati ka näitus valitud töödest, aitab noortel kunstnikel siseneda klaasimaailma ja uurida selle potentsiaali.
Sel aastal osutus konkursil valituks klaasi eriala BA 2017. a. lõpetanu Annika Mätliku töö „Otsides ilu“ (juhendaja Tiina Sarapu), mis on eksponeeritud näitusel Prahas, Tšehhi Klaasi Galeriis 22.septembrist – 20 novembrini.
http://www.libenskyaward.com/en/
12.10.2017 — 30.10.2017
EKA noore kunstniku preemianäitus: Kristina Õllek & Kert Viiart “You know you’ve become part of the view”
Kristina Õllek & Kert Viiart
13.10–30.10.2017
Hobusepea galerii
Hobusepea 2, Tallinn
Avamine 12.10.2017 kell 18:00
K–E 11:00–18:00
Kristina Õllek on kunstnik, kelle loomingu keskmes on peamiselt fotograafia, video- ja installatsioonikunst, keskendudes ruumi, objekti ja pildi vahelistele suhetele. Tema teosed tegelevad kaasaegse pildikultuuriga, analüüsides representatsiooni tähendust nüüdisaegses ühiskonnas. Peale selle on ta huvitatud kunstinäitusest kui formaadist ja selle dokumenteerimise nähtusest, vaadeldes kunstiteose dematerialiseerumise küsimusi ja digitaalkujutise mõju vaatajale.
Kert Viiart on graafiline disainer ja kunstnik. Tema tööd keskenduvad kaasaegse visuaalse kommunikatsiooni kasutustele ja muutustele praeguses ühiskonnas. Oma loomingus analüüsib ta tehnoloogia arengu mõju visuaalsele keelele ja uurib virtuaalsete represetatsioonide suhet igapäevaste objektide ja keskkondadega. Alates 2013. aastast teeb Kert Viiart koostööd Carl-Robert Kaggega, kellega nad moodustavad disainikollektiivi Stuudio Le60.
EKA noore kunstniku preemianäitus: Kristina Õllek & Kert Viiart “You know you’ve become part of the view”
Neljapäev 12 oktoober, 2017 — Esmaspäev 30 oktoober, 2017
Kristina Õllek & Kert Viiart
13.10–30.10.2017
Hobusepea galerii
Hobusepea 2, Tallinn
Avamine 12.10.2017 kell 18:00
K–E 11:00–18:00
Kristina Õllek on kunstnik, kelle loomingu keskmes on peamiselt fotograafia, video- ja installatsioonikunst, keskendudes ruumi, objekti ja pildi vahelistele suhetele. Tema teosed tegelevad kaasaegse pildikultuuriga, analüüsides representatsiooni tähendust nüüdisaegses ühiskonnas. Peale selle on ta huvitatud kunstinäitusest kui formaadist ja selle dokumenteerimise nähtusest, vaadeldes kunstiteose dematerialiseerumise küsimusi ja digitaalkujutise mõju vaatajale.
Kert Viiart on graafiline disainer ja kunstnik. Tema tööd keskenduvad kaasaegse visuaalse kommunikatsiooni kasutustele ja muutustele praeguses ühiskonnas. Oma loomingus analüüsib ta tehnoloogia arengu mõju visuaalsele keelele ja uurib virtuaalsete represetatsioonide suhet igapäevaste objektide ja keskkondadega. Alates 2013. aastast teeb Kert Viiart koostööd Carl-Robert Kaggega, kellega nad moodustavad disainikollektiivi Stuudio Le60.
05.10.2017 — 24.10.2017
Lauri Kiluski näitus “Süsteemne kaos” HOP galeriis
Lauri Kiluski näitus “Süsteemne kaos” HOP galeriis
Neljapäev 05 oktoober, 2017 — Teisipäev 24 oktoober, 2017
28.09.2017 — 14.01.2018
Tartmus tutvustab Art Allmäe loomingut näitusel „Paint It Black II”
28. septembril kell 18 avatakse Tartu Kunstimuuseumis Art Allmäe isikunäitus „Paint It Black II”. Tartmusi esimesel korrusel narratiivina kulgev väljapanek ammutab inspiratsiooni Venemaa poliitikast, rõhudes Allmäele omaselt efektsele esteetikale.
„Paint It Black II“ on loogiline jätk Allmäe kolmele eelmisele näitusele: „Cold War“ Draakoni galeriis (2014) ja EKKMis Köler Prize’il (2016) ning „Paint It Black“ Draakoni galeriis (2017).
Allmäe näitus lähtub 2015. aastal Venemaal jõustunud seadusest, millega salastati kõigi sõjaväelaste surma põhjused. Inimese hukkumist faktina varjata on keeruline, kuid peita saab surma asjaolusid. Ametliku selgituse kohaselt, kuid lähedastele üllatuslikult, viibisid võõrriigis hukkunud sõdurid sageli puhkusel. Kuuliaukudest hoolimata seisab lahkamispaberitel surma põhjusena südameatakk. Inimene on muudetud ressursiks, mida võib saata kuhu iganes, tegema mida iganes.
Avalikkusele kättesaadavates ametlikes dokumentides jäävad tumedamad teod mustaks maalitud lahtritena varjatuks. Tõe päevavalgele toomise katsed võrduvad riiklike huvide rikkumisega, mille eest saab karistada. Ka vabastab seadus riigi igasugusest vastutusest hukkunute, omaste ja avalikkuse ees ning kõrvaldab selgituste andmise ebameeldiva kohustuse. Salastamine tekitab paranoiasid ja paranoiadest kasvavad välja vandenõuteooriad. Ühest faktist saab terve draama.
Art Allmägi (s 1983) on eesti skulptor ja installatsioonikunstnik. Ta on õppinud Vana-Vigala Tehnika- ja Teeninduskoolis kiviraiumist ja sepatööd, Tartu Kõrgemas Kunstikoolis (BA) ning Eesti Kunstiakadeemias (MA) skulptuuri ja installatsioonikunsti. Kunstniku loomingut iseloomustab julgete, sageli vulgaarsete, humoorikate ja šokeerivate teemavalikute ning märkimisväärselt professionaalsete tehniliste oskuste hästi tasakaalustatud sümbioos.
Kuraator: Joanna Hoffmann
Graafiline kujundaja: Valter Jakovski
Näituse meeskond: Richard Adang, Nele Ambos, Merli-Triin Eiskop, Karl Feigenbaum, Liis Haasma, Margus Joonsalu, Hanna-Liis Kont, Heiti Kulmar, Julia Polujanenkova, Anti Saar, Kristel Sibul, Peeter Talvistu, Kristo Tamm, Ago Teedema ja Piia Õunpuu
Täname: Alo Allmägi, Aap Allmägi, Rael Artel, Jass Kaselaan, Sander Haugas, Kristi Kongi ja Raido Tõnts
Näitusega kaasneb rohke pildimaterjali ja intervjuuga varustatud kataloog, mis annab ülevaate Art Allmäe viimasest neljast veneteemalisest näituseprojektist.
Näitust saadab haridusprogramm erinevatele sihtrühmadele.
Rohkem infot: Kristel Sibul, kristel@tartmus.ee, 5881 7801.
Näituse koostamist ja trükise väljaandmist toetab Eesti Kultuurkapital.
Lisainfo:
Joanna Hoffmann
Tartu Kunstimuuseumi kaasaegse kunsti kuraator
+372 5284955
Tartmus tutvustab Art Allmäe loomingut näitusel „Paint It Black II”
Neljapäev 28 september, 2017 — Pühapäev 14 jaanuar, 2018
28. septembril kell 18 avatakse Tartu Kunstimuuseumis Art Allmäe isikunäitus „Paint It Black II”. Tartmusi esimesel korrusel narratiivina kulgev väljapanek ammutab inspiratsiooni Venemaa poliitikast, rõhudes Allmäele omaselt efektsele esteetikale.
„Paint It Black II“ on loogiline jätk Allmäe kolmele eelmisele näitusele: „Cold War“ Draakoni galeriis (2014) ja EKKMis Köler Prize’il (2016) ning „Paint It Black“ Draakoni galeriis (2017).
Allmäe näitus lähtub 2015. aastal Venemaal jõustunud seadusest, millega salastati kõigi sõjaväelaste surma põhjused. Inimese hukkumist faktina varjata on keeruline, kuid peita saab surma asjaolusid. Ametliku selgituse kohaselt, kuid lähedastele üllatuslikult, viibisid võõrriigis hukkunud sõdurid sageli puhkusel. Kuuliaukudest hoolimata seisab lahkamispaberitel surma põhjusena südameatakk. Inimene on muudetud ressursiks, mida võib saata kuhu iganes, tegema mida iganes.
Avalikkusele kättesaadavates ametlikes dokumentides jäävad tumedamad teod mustaks maalitud lahtritena varjatuks. Tõe päevavalgele toomise katsed võrduvad riiklike huvide rikkumisega, mille eest saab karistada. Ka vabastab seadus riigi igasugusest vastutusest hukkunute, omaste ja avalikkuse ees ning kõrvaldab selgituste andmise ebameeldiva kohustuse. Salastamine tekitab paranoiasid ja paranoiadest kasvavad välja vandenõuteooriad. Ühest faktist saab terve draama.
Art Allmägi (s 1983) on eesti skulptor ja installatsioonikunstnik. Ta on õppinud Vana-Vigala Tehnika- ja Teeninduskoolis kiviraiumist ja sepatööd, Tartu Kõrgemas Kunstikoolis (BA) ning Eesti Kunstiakadeemias (MA) skulptuuri ja installatsioonikunsti. Kunstniku loomingut iseloomustab julgete, sageli vulgaarsete, humoorikate ja šokeerivate teemavalikute ning märkimisväärselt professionaalsete tehniliste oskuste hästi tasakaalustatud sümbioos.
Kuraator: Joanna Hoffmann
Graafiline kujundaja: Valter Jakovski
Näituse meeskond: Richard Adang, Nele Ambos, Merli-Triin Eiskop, Karl Feigenbaum, Liis Haasma, Margus Joonsalu, Hanna-Liis Kont, Heiti Kulmar, Julia Polujanenkova, Anti Saar, Kristel Sibul, Peeter Talvistu, Kristo Tamm, Ago Teedema ja Piia Õunpuu
Täname: Alo Allmägi, Aap Allmägi, Rael Artel, Jass Kaselaan, Sander Haugas, Kristi Kongi ja Raido Tõnts
Näitusega kaasneb rohke pildimaterjali ja intervjuuga varustatud kataloog, mis annab ülevaate Art Allmäe viimasest neljast veneteemalisest näituseprojektist.
Näitust saadab haridusprogramm erinevatele sihtrühmadele.
Rohkem infot: Kristel Sibul, kristel@tartmus.ee, 5881 7801.
Näituse koostamist ja trükise väljaandmist toetab Eesti Kultuurkapital.
Lisainfo:
Joanna Hoffmann
Tartu Kunstimuuseumi kaasaegse kunsti kuraator
+372 5284955
01.10.2017 — 06.10.2017
Fotograafia professori Marge Monko installatsioon Vabaduse väljakul
Marge Monko “Veatu, õmblusteta”.
Välibänneri-installatsioon Tallinna Fotokuu raames
Suureformaadiline kahest osast koosnev bänner taasesitab 1930ndatel aastatel Ameerika Ühendriikides toodetud sukkade reklaamfotot, mis on leitud 1937. aastal avaldatud raamatust „Photography in the Modern Advertisement”. Fotol on naise käed, mis demonstreerivad sukapaari läbipaistvust, mis on samuti installatsiooni üheks märksõnaks – esmalt fotol olevate sukkade, teisalt bänneri läbipaistvus, tänu millele suhestuvad ülisuures mõõtkavas kujutatud käed taustal oleva arhitektuurse keskkonnaga. Monko on viimastel aastatel jälginud naiselikkuse representatsiooni reklaamkujutistel ja vaateakendel. Ta oma loomingus kasutanud ja kohandanud nii sukkade, käekellade kui ehete reklaamfotosid.
Marge Monko on Tallinnas elav kunstnik ning EKA fotograafia osakonna professor. Monko töötab fotograafia-, video- ja installatsiooni meediumites. Alates 2007. on ta osalenud näitustel nii Eestis kui mujal maailmas.
Tänud: Neeme Külm, Jaana Jüris, Marje Eelma (Tuumik Stuudio)
Fotograafia professori Marge Monko installatsioon Vabaduse väljakul
Pühapäev 01 oktoober, 2017 — Reede 06 oktoober, 2017
Marge Monko “Veatu, õmblusteta”.
Välibänneri-installatsioon Tallinna Fotokuu raames
Suureformaadiline kahest osast koosnev bänner taasesitab 1930ndatel aastatel Ameerika Ühendriikides toodetud sukkade reklaamfotot, mis on leitud 1937. aastal avaldatud raamatust „Photography in the Modern Advertisement”. Fotol on naise käed, mis demonstreerivad sukapaari läbipaistvust, mis on samuti installatsiooni üheks märksõnaks – esmalt fotol olevate sukkade, teisalt bänneri läbipaistvus, tänu millele suhestuvad ülisuures mõõtkavas kujutatud käed taustal oleva arhitektuurse keskkonnaga. Monko on viimastel aastatel jälginud naiselikkuse representatsiooni reklaamkujutistel ja vaateakendel. Ta oma loomingus kasutanud ja kohandanud nii sukkade, käekellade kui ehete reklaamfotosid.
Marge Monko on Tallinnas elav kunstnik ning EKA fotograafia osakonna professor. Monko töötab fotograafia-, video- ja installatsiooni meediumites. Alates 2007. on ta osalenud näitustel nii Eestis kui mujal maailmas.
Tänud: Neeme Külm, Jaana Jüris, Marje Eelma (Tuumik Stuudio)
03.10.2017 — 20.10.2017
Klaasikunsti osakonna magistrandi Maarja Mäemetsa esimene isiknäitus “aega on küll / there’s time”
Maarja Mäemetsa esimene isiknäitus “aega on küll / there’s time” uurib tänapäeva sotsiaalmeedia maastikku, kanaleid Instagram ja Facebook, mis pakuvad inimestele võimaluse jagada maailmaga oma igapäevategemisi läbi fotomeediumi.
Näitus on avatud galeriis Positiiv (Roo 21a, Pelgulinn, Tallinn) 3.-20. oktoobrini 2017, esmaspäevast reedeni kell 12.00-18.00, muul ajal kokkuleppel. Näituse avamine toimub 3. oktoobril kell 18.00-20.00.
Näitusetööd kompavad foto- ja klaasikunsti piirimail, ühendades kaks eri meediumit omanäoliseks tervikuks. Fotod on lehtklaasi kihtidele kantud UV-trükis ning kihid hiljem kokku liimitud. Nii on kujundatud kihilised klaasblokid, kus sama motiivi kordumine erinevatel kihtidel loob ruumilise efekti ja annab fotodele sügavuse.
MAARJA MÄEMETS (s 1991) õpib Eesti Kunstiakadeemias klaasikunsti magistriõppes. 2016/17 õppis ta Viini Kunstiakadeemias. Alates 2014. aastast on ta osalenud rahvusvahelistel näitustel Tartus, Tallinnas, Riias, Peterburis ja Lvovis. Mäemets on pälvinud 2016/2017 aastal Eesti Kunstiakadeemia klaasikunsti eriala üliõpilaste tegevuse tunnustamiseks loodud Maks Roosma nimelise stipendiumi klaasikunsti ja fotograafiat ühendava tegevuse eest. Tema klaasi- ja fotokunsti ühisprojekt „Underwater love“ hinnati 2017. aasta Bild-Werk Frauenau rahvusvaheliselüliõpilastööde konkursil peavõidu vääriliseks. Maarja Mäemets on fotoajakirja Positiivi kaasautor alates 2015. aastast.
Näitus kuulub galerii POSITIIVI 6 näituses koosnevassse sarja, mida toetab EV100 kunstiprogramm „SADA KUNSTIMAASTIKKU”
Kristel Schwede, galerist, tel 5809 3410, kristel@positiiv.ee
Maarja Mäemets, maarja.maemets@gmail.
Klaasikunsti osakonna magistrandi Maarja Mäemetsa esimene isiknäitus “aega on küll / there’s time”
Teisipäev 03 oktoober, 2017 — Reede 20 oktoober, 2017
Maarja Mäemetsa esimene isiknäitus “aega on küll / there’s time” uurib tänapäeva sotsiaalmeedia maastikku, kanaleid Instagram ja Facebook, mis pakuvad inimestele võimaluse jagada maailmaga oma igapäevategemisi läbi fotomeediumi.
Näitus on avatud galeriis Positiiv (Roo 21a, Pelgulinn, Tallinn) 3.-20. oktoobrini 2017, esmaspäevast reedeni kell 12.00-18.00, muul ajal kokkuleppel. Näituse avamine toimub 3. oktoobril kell 18.00-20.00.
Näitusetööd kompavad foto- ja klaasikunsti piirimail, ühendades kaks eri meediumit omanäoliseks tervikuks. Fotod on lehtklaasi kihtidele kantud UV-trükis ning kihid hiljem kokku liimitud. Nii on kujundatud kihilised klaasblokid, kus sama motiivi kordumine erinevatel kihtidel loob ruumilise efekti ja annab fotodele sügavuse.
MAARJA MÄEMETS (s 1991) õpib Eesti Kunstiakadeemias klaasikunsti magistriõppes. 2016/17 õppis ta Viini Kunstiakadeemias. Alates 2014. aastast on ta osalenud rahvusvahelistel näitustel Tartus, Tallinnas, Riias, Peterburis ja Lvovis. Mäemets on pälvinud 2016/2017 aastal Eesti Kunstiakadeemia klaasikunsti eriala üliõpilaste tegevuse tunnustamiseks loodud Maks Roosma nimelise stipendiumi klaasikunsti ja fotograafiat ühendava tegevuse eest. Tema klaasi- ja fotokunsti ühisprojekt „Underwater love“ hinnati 2017. aasta Bild-Werk Frauenau rahvusvaheliselüliõpilastööde konkursil peavõidu vääriliseks. Maarja Mäemets on fotoajakirja Positiivi kaasautor alates 2015. aastast.
Näitus kuulub galerii POSITIIVI 6 näituses koosnevassse sarja, mida toetab EV100 kunstiprogramm „SADA KUNSTIMAASTIKKU”
Kristel Schwede, galerist, tel 5809 3410, kristel@positiiv.ee
Maarja Mäemets, maarja.maemets@gmail.
23.09.2017 — 15.10.2017
Dagne Aaremäe isiknäitus “Benita Labi: Splendid loneliness”
23. augustil avati Tartus Rahvusarhiivi uues peahoones Noora pikaajalise arhiivitöötaja Benita Labi fotokogude põhjal koostatud näitus. Näitus jääb avatuks kuni 29. septembrini.
Minu tuba 23. juulil 1972 Riia t. 13-48. Isa tehtud vaskkohvikann.
ENSV Riikliku Ajaloo Keskarhiivi tuba 4-21 laud papyros ja Tapalt toodud nartsissid ning “peigmehe” kingitud lill.
Näituse kunstnik Dagne Aaremäe kommenteerib näitust järgnevalt: “Säärane detailitäpsus ei ole Benita Labi fotode allkirjade puhul haruldane. Just seesugustest põhjalikest, kohati isiklikest kirjeldustest sai alguse minu huvi Benita Labi vastu.”
Alise-Benita Labi (1911—1988) alustas Eesti Riigi Keskarhiivis praktikandina 1939. aastal ning lahkus arhiivist 1987, pidades selle aja jooksul arhivaari, noorema teadusliku töötaja, osakonnaülema, teadusliku töötaja ja vanempaleograafi ametikohti. Endised kolleegid on kirjeldanud teda kui markantset, olemuselt aktiivselt suhestuvat, otsekohest ja vaimult kanget naist. Juba nooruspõlvest saadik huvitas teda ajalugu, ühes 1923.—27. aasta päevikus kirjutab ta: “Ei taha elada siin üksluises linnas. Tahaks, et oleksin elanud kas Vanas Roomas või Genuas.”
Näitus “Benita Labi: Splendid loneliness” esitab B. Labi lillefotosid aastatest 1959–1979. Läbi lillede saab aimu Labi elust ning lilled näitavad aja kulgu, mida rõhutavad fotodel tihti kontrastsed varjud või kell kapi peal. Fakt, et need aja möödumist kujutavad fotod on arhiivis – staatilises ajakapslis –, on otsekui protest aja kulgemise vastu.
Näituse pealkirjas esinev inglisekeelne väljend “Splendid loneliness” (eesti k. õnnis üksindus) pärineb ühest Benita Labi kirja mustandist (RA, EAA.5266.1.241) ning võtab tabavalt kokku Benita olemuse – üksik, kuid mitte üksildane – ja maailma, mis avaneb tema arhiivimaterjale uurides. Kirjutamine oli B. Labi jaoks oluline tegevus nii side pidamiseks sõprade ja perega kui ka oma tunnetest rääkimiseks päevikutes, mida ta pidas 13. eluaastast pea surmani.
Dagne Aaremäe: “Ma ei tundnud Benitat, seega lõin oma nägemuse temast sügavtrükiportreedega. Graafikatehnikast tulenev kujutise muutlikkus – söövitatud näojooned on kõigil portreedel samad, kuid vaskplaadiga trükkimisest ja selle pühkimisest tulenevalt on kujutis alati erinev – loob sarnaselt Benita Labi fotoseeriatele poeetilise narratiivi.”
Näitust saab külastada esmaspäevast reedeni 9–19 Noora fuajees. Näituse külastamine on tasuta. Noora maja asub Nooruse 3, Tartu /www.ra.ee/noora/
Dagne Aaremäe isiknäitus “Benita Labi: Splendid loneliness”
Laupäev 23 september, 2017 — Pühapäev 15 oktoober, 2017
23. augustil avati Tartus Rahvusarhiivi uues peahoones Noora pikaajalise arhiivitöötaja Benita Labi fotokogude põhjal koostatud näitus. Näitus jääb avatuks kuni 29. septembrini.
Minu tuba 23. juulil 1972 Riia t. 13-48. Isa tehtud vaskkohvikann.
ENSV Riikliku Ajaloo Keskarhiivi tuba 4-21 laud papyros ja Tapalt toodud nartsissid ning “peigmehe” kingitud lill.
Näituse kunstnik Dagne Aaremäe kommenteerib näitust järgnevalt: “Säärane detailitäpsus ei ole Benita Labi fotode allkirjade puhul haruldane. Just seesugustest põhjalikest, kohati isiklikest kirjeldustest sai alguse minu huvi Benita Labi vastu.”
Alise-Benita Labi (1911—1988) alustas Eesti Riigi Keskarhiivis praktikandina 1939. aastal ning lahkus arhiivist 1987, pidades selle aja jooksul arhivaari, noorema teadusliku töötaja, osakonnaülema, teadusliku töötaja ja vanempaleograafi ametikohti. Endised kolleegid on kirjeldanud teda kui markantset, olemuselt aktiivselt suhestuvat, otsekohest ja vaimult kanget naist. Juba nooruspõlvest saadik huvitas teda ajalugu, ühes 1923.—27. aasta päevikus kirjutab ta: “Ei taha elada siin üksluises linnas. Tahaks, et oleksin elanud kas Vanas Roomas või Genuas.”
Näitus “Benita Labi: Splendid loneliness” esitab B. Labi lillefotosid aastatest 1959–1979. Läbi lillede saab aimu Labi elust ning lilled näitavad aja kulgu, mida rõhutavad fotodel tihti kontrastsed varjud või kell kapi peal. Fakt, et need aja möödumist kujutavad fotod on arhiivis – staatilises ajakapslis –, on otsekui protest aja kulgemise vastu.
Näituse pealkirjas esinev inglisekeelne väljend “Splendid loneliness” (eesti k. õnnis üksindus) pärineb ühest Benita Labi kirja mustandist (RA, EAA.5266.1.241) ning võtab tabavalt kokku Benita olemuse – üksik, kuid mitte üksildane – ja maailma, mis avaneb tema arhiivimaterjale uurides. Kirjutamine oli B. Labi jaoks oluline tegevus nii side pidamiseks sõprade ja perega kui ka oma tunnetest rääkimiseks päevikutes, mida ta pidas 13. eluaastast pea surmani.
Dagne Aaremäe: “Ma ei tundnud Benitat, seega lõin oma nägemuse temast sügavtrükiportreedega. Graafikatehnikast tulenev kujutise muutlikkus – söövitatud näojooned on kõigil portreedel samad, kuid vaskplaadiga trükkimisest ja selle pühkimisest tulenevalt on kujutis alati erinev – loob sarnaselt Benita Labi fotoseeriatele poeetilise narratiivi.”
Näitust saab külastada esmaspäevast reedeni 9–19 Noora fuajees. Näituse külastamine on tasuta. Noora maja asub Nooruse 3, Tartu /www.ra.ee/noora/
25.09.2017 — 29.09.2017
Head Eesti Asjad – tudengite disainitud parfüüm-sääsetõrje ja virtuaalreaalsuse elamusmäng – otsivad tootjaid
Disainiöö Festivalil saavad kõik huvilised näha uusi häid Eesti asju – nuusutada Eesti Kunstiakadeemia tudengite loodud parfüüm-sääsetõrjet, proovida virtuaalreaalsuse teel Eestit tutvustavat elamuspaketti ja mitmeid teisi disainitud esemeid.
Hea Eesti asja prototüüpidega saab tutvuda XII Tallinna Disainiöö Festivali raames 25.09.–01.10. Noblessneri Valukojas (Tööstuse 48) ja hääletada oma lemmik “Hea Eesti Asi” Facebooki lehel: fb.com/projektHeaEestiAsi/ .
Näituse avamine toimub EKA disainiteaduskonna näitusealal Noblessneris N 28.09. kell 17.00-18.00. Olete oodatud!
“Hea Eesti asi” on Eesti Kunstiakadeemia disainiteaduskonna toote-, tekstiilidisaini ning nahakunsti erialade ühisprojekt. Tudengite ülesanne oli luua põnevaid tooteid, mis räägivad eestlaste mineviku, oleviku ja tuleviku lugusid ja sobivad meeneks nii meile kui meie väliskülalistele.
Disainiprojekt toimus 2017. aasta kevadsemestril millest võttis osa 22 tudengit, kes arendasid kahe-kolmeliikmelistes meeskondades välja 8 erinevat toote prototüüpi. Tudengeid juhendas külalislektor tootedisainer Mihkel Masso.
“Kõige meeldejäävamad hetked projektist on tiimitöö, protsess ja ühise keele leidmine. Üks grupiliige oli Erasmuse vahetustudeng Prantsusmaalt ja meil tekkis kohe omavahel tore ja mänguline energia, mis lisas eestlaslikule mõttelaadile kõrvaltvaatleja perspektiivi,” märgib kaardimängu “Can you think like an Estonian?” autor, tudeng Elizabeth Palm.
Tootedisaini tudeng Ellen Rannametsa jaoks oli üks keerulisemaid väljakutseid elamuse pakkumine, mis mahuks samas sihtgrupile sobivasse hinnaklassi.
Tudengite juhendaja Mihkel Masso arvates oli projekti suurimaks väärtuseks eri taustaga disainerite koostöö, sest nii ei jää teosed ühe valdkonna raamidesse – valminud tööde seas on digitaalseid tooteid, parfümeeriat, toidunõusid ja palju muud.
“Loodan, et kõrge lennuga ideed jõuavad ka näitusest laiemale pinnale Eestit esindama,” sõnab Masso.
EV100 kunstiprojektide koordinaator Kadi Kesküla arvab, et meenetel on suur potentsiaal ja väärtus ning õigete koostööpartneritega saab neid ka tootma hakata.
Projekti toetab EV100 ning see kuulub EV100 ametlikku kunstiprogrammi „Sada kunstimaastikku”. Vaata lähemalt siit ja siit .
Lisateave:
Tiina Pärtel
tiina.partel@artun.ee
Projekti koordinaator

Head Eesti Asjad – tudengite disainitud parfüüm-sääsetõrje ja virtuaalreaalsuse elamusmäng – otsivad tootjaid
Esmaspäev 25 september, 2017 — Reede 29 september, 2017
Disainiöö Festivalil saavad kõik huvilised näha uusi häid Eesti asju – nuusutada Eesti Kunstiakadeemia tudengite loodud parfüüm-sääsetõrjet, proovida virtuaalreaalsuse teel Eestit tutvustavat elamuspaketti ja mitmeid teisi disainitud esemeid.
Hea Eesti asja prototüüpidega saab tutvuda XII Tallinna Disainiöö Festivali raames 25.09.–01.10. Noblessneri Valukojas (Tööstuse 48) ja hääletada oma lemmik “Hea Eesti Asi” Facebooki lehel: fb.com/projektHeaEestiAsi/ .
Näituse avamine toimub EKA disainiteaduskonna näitusealal Noblessneris N 28.09. kell 17.00-18.00. Olete oodatud!
“Hea Eesti asi” on Eesti Kunstiakadeemia disainiteaduskonna toote-, tekstiilidisaini ning nahakunsti erialade ühisprojekt. Tudengite ülesanne oli luua põnevaid tooteid, mis räägivad eestlaste mineviku, oleviku ja tuleviku lugusid ja sobivad meeneks nii meile kui meie väliskülalistele.
Disainiprojekt toimus 2017. aasta kevadsemestril millest võttis osa 22 tudengit, kes arendasid kahe-kolmeliikmelistes meeskondades välja 8 erinevat toote prototüüpi. Tudengeid juhendas külalislektor tootedisainer Mihkel Masso.
“Kõige meeldejäävamad hetked projektist on tiimitöö, protsess ja ühise keele leidmine. Üks grupiliige oli Erasmuse vahetustudeng Prantsusmaalt ja meil tekkis kohe omavahel tore ja mänguline energia, mis lisas eestlaslikule mõttelaadile kõrvaltvaatleja perspektiivi,” märgib kaardimängu “Can you think like an Estonian?” autor, tudeng Elizabeth Palm.
Tootedisaini tudeng Ellen Rannametsa jaoks oli üks keerulisemaid väljakutseid elamuse pakkumine, mis mahuks samas sihtgrupile sobivasse hinnaklassi.
Tudengite juhendaja Mihkel Masso arvates oli projekti suurimaks väärtuseks eri taustaga disainerite koostöö, sest nii ei jää teosed ühe valdkonna raamidesse – valminud tööde seas on digitaalseid tooteid, parfümeeriat, toidunõusid ja palju muud.
“Loodan, et kõrge lennuga ideed jõuavad ka näitusest laiemale pinnale Eestit esindama,” sõnab Masso.
EV100 kunstiprojektide koordinaator Kadi Kesküla arvab, et meenetel on suur potentsiaal ja väärtus ning õigete koostööpartneritega saab neid ka tootma hakata.
Projekti toetab EV100 ning see kuulub EV100 ametlikku kunstiprogrammi „Sada kunstimaastikku”. Vaata lähemalt siit ja siit .
Lisateave:
Tiina Pärtel
tiina.partel@artun.ee
Projekti koordinaator















