Näitused

08.02.2017 — 04.03.2017

„PIIRIST JA PIIRITUSEST“ Eesti Kunstiakadeemia XXXVI ekspeditsiooni näitus

valga_plakat_est

„PIIRIST JA PIIRITUSEST“

Eesti Kunstiakadeemia XXXVI ekspeditsiooni näitus

Näituse avamine Valga Muuseumis teisipäeval, 7. veebruaril kell 16.00

Näitus jääb avatuks 08.02–04.03.2017.

T–R kell 11.00–18.00, L kell 10.00–15.00

Soome-ugri ekspeditsioonid on Eesti Kunstiakadeemia kõige pikem traditsioon, millele pani 1978. aastal aluse professor ja kunstnik Kalju Põllu. Sellest ajast alates on Kunstiakadeemia tudengid käinud igal suvel etnograafilistel välitöödel mõne soome-ugri rahvakillu juures või uurinud Venemaal elavaid rahvuskaaslasi. Käesoleval suvel toimub arvult juba 40 ekspeditsioon!

2013. aasta suvel käidi antropoloogilistel välitöödel ühel pool jõge – Narvas, Narva-Jõesuus, Peeterristis ja Kudrukülas – ning teisel pool jõge Jaanilinnas ja Vanakülas. Välitööde eesmärgiks oli uurida Narva piire – nii füüsilisi, mõttelisi kui metafoorseid – ja kuidas kohalikud neid tajuvad.

Välitööde materjalidest küpsenud näituse keskmes on piiri kehalisuse aspekt: kuidas piir lõhnab; mis maitse on piiril; kas piirist saab läbi hammustada; kas piiril on püksid jalas. Neile küsimustele otsib näitus vastust läbi ekspeditsioonil kogutud muhedate jutustuste ja fotode. Ühe põneva leiuna eksponeerime näitusel ka „reaalset piiri”, aastatel 1920―1940 Eesti-Vene piiri tähistanud okastraaditükki, mille leidsime Vanakülast, Rossoni jõe liivaselt kaldalt.

Näitusega „Piirist ja piiritusest” püüame tabada piiri kahetist olemust, piirangut ja poorsust. Viimane avaldub kõige otsesemalt (sala)kaubandusena, mis oli probleemiks (aga ka sissetulekuallikaks) Narvaski ning on laiema avalikkuse huviorbiiti taas tõusnud seoses alkoholiturismiga Eesti lõunapiiril. Näitus puudutab küll sotsiaalselt teravaid teemasid, kuid käsitleb neid mänguliselt ja läbi huumoriprisma.

Ehkki piirilinna elanike rõõmud ja mured ida- ja lõunapiiril on oma konkreetsetes vormides mitmeti erinevad, jäävad piiril elamise tunnetuslik aspekt ja kogemus oma põhiolemuses samaks ― erinevate kultuuride ja keelte segunemine ning avatuse ja piirangute üheaegne tunnetamine annab piirialadele oma järeleaimamatu värvingu.

Seni on näitust eksponeeritud Tartu ülikooli Narva Kolledžis (2014) ja Okupatsioonide muuseumis Tallinnas (2014―2015).

Välitöödel ja näituse koostamisel osalesid: Kalle Keskrand, Hendrik-Julius Kits, Mihkel Reha, Ave Taavet, Madis Tuuder ja juhendaja Marika Alver.

Ekspeditsiooni läbiviimist toetasid Kultuurkapital ja Eesti Üliõpilaste Toetusfond USA-s.

Suur tänu: Kristjan Karumets, Martin Andreller, Külli Jaakon, Marju Rebane, Tanel Rander, Anastassia Tuuder, Jana Redkin, Jaan Alver, Okupatsioonide muuseum ja Valga Muuseum.

Lisateave:

Marika Alver

Eesti Kunstiakadeemia ekspeditsioonide juht

+372 55529199

marika.alver@artun.ee

Marju Rebane

koguhoidja-programmijuht

Valga Muuseum

Tel: 766 8864

Mob: +372 5590 0379

E-Post: marju@valgamuuseum.ee

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

„PIIRIST JA PIIRITUSEST“ Eesti Kunstiakadeemia XXXVI ekspeditsiooni näitus

Kolmapäev 08 veebruar, 2017 — Laupäev 04 märts, 2017

valga_plakat_est

„PIIRIST JA PIIRITUSEST“

Eesti Kunstiakadeemia XXXVI ekspeditsiooni näitus

Näituse avamine Valga Muuseumis teisipäeval, 7. veebruaril kell 16.00

Näitus jääb avatuks 08.02–04.03.2017.

T–R kell 11.00–18.00, L kell 10.00–15.00

Soome-ugri ekspeditsioonid on Eesti Kunstiakadeemia kõige pikem traditsioon, millele pani 1978. aastal aluse professor ja kunstnik Kalju Põllu. Sellest ajast alates on Kunstiakadeemia tudengid käinud igal suvel etnograafilistel välitöödel mõne soome-ugri rahvakillu juures või uurinud Venemaal elavaid rahvuskaaslasi. Käesoleval suvel toimub arvult juba 40 ekspeditsioon!

2013. aasta suvel käidi antropoloogilistel välitöödel ühel pool jõge – Narvas, Narva-Jõesuus, Peeterristis ja Kudrukülas – ning teisel pool jõge Jaanilinnas ja Vanakülas. Välitööde eesmärgiks oli uurida Narva piire – nii füüsilisi, mõttelisi kui metafoorseid – ja kuidas kohalikud neid tajuvad.

Välitööde materjalidest küpsenud näituse keskmes on piiri kehalisuse aspekt: kuidas piir lõhnab; mis maitse on piiril; kas piirist saab läbi hammustada; kas piiril on püksid jalas. Neile küsimustele otsib näitus vastust läbi ekspeditsioonil kogutud muhedate jutustuste ja fotode. Ühe põneva leiuna eksponeerime näitusel ka „reaalset piiri”, aastatel 1920―1940 Eesti-Vene piiri tähistanud okastraaditükki, mille leidsime Vanakülast, Rossoni jõe liivaselt kaldalt.

Näitusega „Piirist ja piiritusest” püüame tabada piiri kahetist olemust, piirangut ja poorsust. Viimane avaldub kõige otsesemalt (sala)kaubandusena, mis oli probleemiks (aga ka sissetulekuallikaks) Narvaski ning on laiema avalikkuse huviorbiiti taas tõusnud seoses alkoholiturismiga Eesti lõunapiiril. Näitus puudutab küll sotsiaalselt teravaid teemasid, kuid käsitleb neid mänguliselt ja läbi huumoriprisma.

Ehkki piirilinna elanike rõõmud ja mured ida- ja lõunapiiril on oma konkreetsetes vormides mitmeti erinevad, jäävad piiril elamise tunnetuslik aspekt ja kogemus oma põhiolemuses samaks ― erinevate kultuuride ja keelte segunemine ning avatuse ja piirangute üheaegne tunnetamine annab piirialadele oma järeleaimamatu värvingu.

Seni on näitust eksponeeritud Tartu ülikooli Narva Kolledžis (2014) ja Okupatsioonide muuseumis Tallinnas (2014―2015).

Välitöödel ja näituse koostamisel osalesid: Kalle Keskrand, Hendrik-Julius Kits, Mihkel Reha, Ave Taavet, Madis Tuuder ja juhendaja Marika Alver.

Ekspeditsiooni läbiviimist toetasid Kultuurkapital ja Eesti Üliõpilaste Toetusfond USA-s.

Suur tänu: Kristjan Karumets, Martin Andreller, Külli Jaakon, Marju Rebane, Tanel Rander, Anastassia Tuuder, Jana Redkin, Jaan Alver, Okupatsioonide muuseum ja Valga Muuseum.

Lisateave:

Marika Alver

Eesti Kunstiakadeemia ekspeditsioonide juht

+372 55529199

marika.alver@artun.ee

Marju Rebane

koguhoidja-programmijuht

Valga Muuseum

Tel: 766 8864

Mob: +372 5590 0379

E-Post: marju@valgamuuseum.ee

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

24.01.2017 — 14.02.2017

Sofia Hallik “Born-Digitals” 26.01.-14.02.2017

Hallik_BornDigitals

Sofia Hallik “Born-Digitals”
26.01.-14.02.2017

HOP galerii
Tallinn
Hobusepea 2

HOP galeriis Sofia Halliku isiknäitus “Born-Digitals”

Sofia Hallik (s.1991) on ehtekunstnik ning Eesti Kunstiakadeemia doktorant (aastast 2015). Oma doktoritöös “Theomorphic Jewellery Essence by Means of Virtuality and Autonomy”. (juhendajad prof. Kadri Mälk ja dr Jaak Tomberg) keskendub noor kunstnik jumaliku vormi otsingutele läbi innovatiivsete materjalide ja tehnoloogiate. Enim huvitab teda, kuidas küberruum ja digitaalne tehnoloogia mõjutavad ehtekunsti.

Avatav isiknäitus “Born-Digitals” puudutab küberruumi mõjusid ning digitaalse tehnoloogia kasutamist kunstiteosega manipuleerimisel. Digitaalse revolutsiooni järelkajana toimub üldine kunstiteoste dematerialiseerumine ja virtualiseerumine, mis mõjutab muuhulgas ka ehtekunsti, mis on oma olemuselt äärmiselt füüsiline kunstivorm. Halliku tööde eesmärk avaldub käsi- ja masinatöö vastandlike kontseptsioonide häbitus ja teadlikus kohandamises. Täpselt nende kahe kontseptsiooni ristumiskohal tekib midagi tõeliselt atraktiivset, mis saab osaks meie reaalsusest.

Oma uues ehteseerias loob kunstnik unenäolise installatsiooni nii reaalses kui ka virtuaalses ruumis. Eriti just valminud ehetes väljendub tema radikaalne lähenemine, mis lubab kunstnikul võimalikult täielikult väljendada virtuaalse täiuslikkuse ideed.

Sofia Hallik kaitses 2015. aastal Eesti Kunstiakadeemia ehtekunsti erialal magistrikraadi cum laude. Sofial on olnud kolm isiknäitust, neist viimane toimus suvel 2015 HOP galeriis; aastal 2015 pälvis ta SA Noor Ehe stipendiumi. Tema loomingut on eksponeeritud rahvusvahelistel väljapanekutel, millest viimased olulisimad on “European Prize for Applied Arts 2015” Belgias, Monsis; “Marzee International Graduate Show 2015” Hollandis; “ESTONISHING!” Thomas Cohni galeriis Munich Jewellery Week 2016 raames ja Brasiilias SãoPaulos.

Suured tänud: Kadri Mälk, Jaak Tomberg, Maria Valdma, Raiko Suits, Viktorija Domarkaite, Andres Hallik, Margarita Teeääre, Eesti Kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti eriala.

Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.

Näitusi Hop galeriis toetavad Eesti Kultuuriministeerium ja Eesti Kultuurkapital.

Lisainfo:

Maria Valdma
HOP galerii
Hobusepea 2
10133 Tallinn
tel: +372 6462887
gsm: +372 5112350
e-mail: www.eaa.ee/hop
hop@eaa.ee

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Sofia Hallik “Born-Digitals” 26.01.-14.02.2017

Teisipäev 24 jaanuar, 2017 — Teisipäev 14 veebruar, 2017

Hallik_BornDigitals

Sofia Hallik “Born-Digitals”
26.01.-14.02.2017

HOP galerii
Tallinn
Hobusepea 2

HOP galeriis Sofia Halliku isiknäitus “Born-Digitals”

Sofia Hallik (s.1991) on ehtekunstnik ning Eesti Kunstiakadeemia doktorant (aastast 2015). Oma doktoritöös “Theomorphic Jewellery Essence by Means of Virtuality and Autonomy”. (juhendajad prof. Kadri Mälk ja dr Jaak Tomberg) keskendub noor kunstnik jumaliku vormi otsingutele läbi innovatiivsete materjalide ja tehnoloogiate. Enim huvitab teda, kuidas küberruum ja digitaalne tehnoloogia mõjutavad ehtekunsti.

Avatav isiknäitus “Born-Digitals” puudutab küberruumi mõjusid ning digitaalse tehnoloogia kasutamist kunstiteosega manipuleerimisel. Digitaalse revolutsiooni järelkajana toimub üldine kunstiteoste dematerialiseerumine ja virtualiseerumine, mis mõjutab muuhulgas ka ehtekunsti, mis on oma olemuselt äärmiselt füüsiline kunstivorm. Halliku tööde eesmärk avaldub käsi- ja masinatöö vastandlike kontseptsioonide häbitus ja teadlikus kohandamises. Täpselt nende kahe kontseptsiooni ristumiskohal tekib midagi tõeliselt atraktiivset, mis saab osaks meie reaalsusest.

Oma uues ehteseerias loob kunstnik unenäolise installatsiooni nii reaalses kui ka virtuaalses ruumis. Eriti just valminud ehetes väljendub tema radikaalne lähenemine, mis lubab kunstnikul võimalikult täielikult väljendada virtuaalse täiuslikkuse ideed.

Sofia Hallik kaitses 2015. aastal Eesti Kunstiakadeemia ehtekunsti erialal magistrikraadi cum laude. Sofial on olnud kolm isiknäitust, neist viimane toimus suvel 2015 HOP galeriis; aastal 2015 pälvis ta SA Noor Ehe stipendiumi. Tema loomingut on eksponeeritud rahvusvahelistel väljapanekutel, millest viimased olulisimad on “European Prize for Applied Arts 2015” Belgias, Monsis; “Marzee International Graduate Show 2015” Hollandis; “ESTONISHING!” Thomas Cohni galeriis Munich Jewellery Week 2016 raames ja Brasiilias SãoPaulos.

Suured tänud: Kadri Mälk, Jaak Tomberg, Maria Valdma, Raiko Suits, Viktorija Domarkaite, Andres Hallik, Margarita Teeääre, Eesti Kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti eriala.

Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.

Näitusi Hop galeriis toetavad Eesti Kultuuriministeerium ja Eesti Kultuurkapital.

Lisainfo:

Maria Valdma
HOP galerii
Hobusepea 2
10133 Tallinn
tel: +372 6462887
gsm: +372 5112350
e-mail: www.eaa.ee/hop
hop@eaa.ee

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

01.03.2017 — 01.04.2017

Põrgu

Dante Alighieri, Põrgu, Lauri Liinev, 2015
IMG_0840
IMG_0847
IMG_0852

Viru keskuses asuv Rahva Raamat võõrustab EKA Nahakunsti osakonna 100. sünnipäeva puhul 1. märtsist kuni 1. aprillini raamatuköitekunsti tutvustavat temaatilist ekspositsiooni Põrgu. Tudengid on vorminud Dante Alighieri tuntud teose „Jumaliku komöödia“ esimese ja kõige enam hinnatud osa „Põrgu“ enda loodud köitesse. Just need erinevad köitelahendused pisut hirmuäratava nimega näitusel huviliste ette jõuavadki. 

Postitas Marta Moorats — Püsilink

Põrgu

Kolmapäev 01 märts, 2017 — Laupäev 01 aprill, 2017

Dante Alighieri, Põrgu, Lauri Liinev, 2015
IMG_0840
IMG_0847
IMG_0852

Viru keskuses asuv Rahva Raamat võõrustab EKA Nahakunsti osakonna 100. sünnipäeva puhul 1. märtsist kuni 1. aprillini raamatuköitekunsti tutvustavat temaatilist ekspositsiooni Põrgu. Tudengid on vorminud Dante Alighieri tuntud teose „Jumaliku komöödia“ esimese ja kõige enam hinnatud osa „Põrgu“ enda loodud köitesse. Just need erinevad köitelahendused pisut hirmuäratava nimega näitusel huviliste ette jõuavadki. 

Postitas Marta Moorats — Püsilink

01.03.2017 — 16.04.2017

EKA nahakunsti osakond 100

4
EKA nahk II (48)
EKA nahk II (5)
EKA nahk II (9)
EKA nahk II (18)
EKA nahk II (25)

Eesti Kunstiakadeemia nahakunsti osakond tähistab 1. märtsil 2017 olulist verstaposti. Oma 100. sünnipäevaks korraldatud näitusel on eksponeeritud valik sajandi jooksul nahakunsti osakonna arhiivifondi kogunenud väljapaistvamatest töödest. Eri aastakümnetel valmistatud nahkköited, karbid, kotid jm peegeldavad küll erinevaid esteetilisi tõekspidamisi, kuid on ajajoont hüljates asunud muuseumi trepigaleriis sõbralikku dialoogi. Hingega asjad demonstreerivad tudengite loomingulist pühendumist ja alati eksaktset teostusoskust ajast aega.

Postitas Marta Moorats — Püsilink

EKA nahakunsti osakond 100

Kolmapäev 01 märts, 2017 — Pühapäev 16 aprill, 2017

4
EKA nahk II (48)
EKA nahk II (5)
EKA nahk II (9)
EKA nahk II (18)
EKA nahk II (25)

Eesti Kunstiakadeemia nahakunsti osakond tähistab 1. märtsil 2017 olulist verstaposti. Oma 100. sünnipäevaks korraldatud näitusel on eksponeeritud valik sajandi jooksul nahakunsti osakonna arhiivifondi kogunenud väljapaistvamatest töödest. Eri aastakümnetel valmistatud nahkköited, karbid, kotid jm peegeldavad küll erinevaid esteetilisi tõekspidamisi, kuid on ajajoont hüljates asunud muuseumi trepigaleriis sõbralikku dialoogi. Hingega asjad demonstreerivad tudengite loomingulist pühendumist ja alati eksaktset teostusoskust ajast aega.

Postitas Marta Moorats — Püsilink

01.02.2017 — 19.04.2017

#EKANAHK100

kelian luisk_KÄT

1. veebruarist kuni 19. aprillini on Tallinna Kaubamaja vaateakendel näituse #EKANAHK100 raames eksponeeritud parimad näited EKA Nahakunsti osakonna tudengite viimase viie aasta loomingust. Autorite fantaasiamaailma avav väljapanek põhineb vastandumisel – klassikalisel valguse-varju võitlusel, tehnoloogia ja vanade käsitöövõtete kõrvutamisel, reaalse ja mängumaailma eristamisel. Kas see, mis tundub päris, on ikka päriselt päris? Või oleme me kõik vaid osa kellegi virtuaalsest maailmast? Välja pandud kinnaste, kottide, jalanõude ja kübarate autoriteks on näiteks Mari Masso, Kreete Pillenberg, Kadi Paasik, Kärt Põldmann, Marika Jylhä jpt.

 

Postitas Marta Moorats — Püsilink

#EKANAHK100

Kolmapäev 01 veebruar, 2017 — Kolmapäev 19 aprill, 2017

kelian luisk_KÄT

1. veebruarist kuni 19. aprillini on Tallinna Kaubamaja vaateakendel näituse #EKANAHK100 raames eksponeeritud parimad näited EKA Nahakunsti osakonna tudengite viimase viie aasta loomingust. Autorite fantaasiamaailma avav väljapanek põhineb vastandumisel – klassikalisel valguse-varju võitlusel, tehnoloogia ja vanade käsitöövõtete kõrvutamisel, reaalse ja mängumaailma eristamisel. Kas see, mis tundub päris, on ikka päriselt päris? Või oleme me kõik vaid osa kellegi virtuaalsest maailmast? Välja pandud kinnaste, kottide, jalanõude ja kübarate autoriteks on näiteks Mari Masso, Kreete Pillenberg, Kadi Paasik, Kärt Põldmann, Marika Jylhä jpt.

 

Postitas Marta Moorats — Püsilink

21.12.2016 — 30.12.2016

Maali eriala magistrantide näitus Viva Arte Viva

vivaarte

“Kunst on inimloomuse kõige väärtuslikum osa. Seda eriti tänapäevases konfliktide maailmas, kus igasugune humanism on ohustatud. Kunst loob ideaalse platvormi mõtisklemiseks, ekspressiivsuseks, vabaduseks ja fundamentaalseteks küsimusteks. Me ütleme elule “jah”, kuigi vahel tahaksime lõppu lisada “aga”. Kaasaegsete debattide raames peab kunstnik aina enam end kuuldavamaks tegema.
Viva Arte Viva on kirglik hüüatus kunstile ning ka kunstnikule. See biennaal on koostatud kunstnike poolt kunstnikutele. See tegeleb nende loomevormidega, sealhulgas küsimuste, praktikate ja ka eluviisidega.
Näitus taotleb olla elamus, esitlemaks ekstravertset liikumist ühisesse kohta, milleks on määratlematu dimensioon, avamaks teekondi neo-humanismini. “

Christine Macel,
57. Veneetsia biennali kuraator

Olete oodatud Eesti Kunstiakadeemia maali eriala magistrantuuri esimese kursuse üliõpilaste ühisnäitusel avamisele 21. detsembril kell 18:00 ARSi maja projektiruumis (Pärnu mnt 154). Näitus koosneb kahe workshopi raames loodud projektidest ning on ühtlasi kokkuvõte semestri jooksul tehtud tööst. 

Näituse pealkiri Viva Arte Viva viitab järgneva aasta Veneetsia biennaalile. Kunstnikud tutvusid biennaali temaatikaga ning lõpplahenduseks leidis igaüks isikliku tähenduse fraasile Viva Arte Viva.

Näitusel osalevad kunstnikud Leelo-Mai Aunbaum, Tilly Davies, Nieves Felipo, Kelli Gedvil, Martyna Kosiarz, Kristen Rästas, Heidy Tiits, Inga Tsernova, Alo Valge ja Katrin Valgemäe.

Juhendajad: Jaan Toomik ja Vladimir Dubossarsky.

Avamine 21. detsembril kell 18:00 ARSi maja projektiruumis (Pärnu mnt 154). Sissepääs hoovist.

Performance ajakava:
18:00 Tilly Davies (“Withdraw”)
19:00 Alo Valge ja külaliskunstnik Fideelia-Signe Roots (“VANN. BATHTUB. 浴缸”)
21:30 Inga Tsernova ja Tilly Davies (“Painting Project 1”)

Näitus jääb avatuks kuni 30. detsembrini kell 12-18.
24. ja 25. detsembril on näitus suletud.

Näitust toetab Eesti Kunstnike Liit.

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Maali eriala magistrantide näitus Viva Arte Viva

Kolmapäev 21 detsember, 2016 — Reede 30 detsember, 2016

vivaarte

“Kunst on inimloomuse kõige väärtuslikum osa. Seda eriti tänapäevases konfliktide maailmas, kus igasugune humanism on ohustatud. Kunst loob ideaalse platvormi mõtisklemiseks, ekspressiivsuseks, vabaduseks ja fundamentaalseteks küsimusteks. Me ütleme elule “jah”, kuigi vahel tahaksime lõppu lisada “aga”. Kaasaegsete debattide raames peab kunstnik aina enam end kuuldavamaks tegema.
Viva Arte Viva on kirglik hüüatus kunstile ning ka kunstnikule. See biennaal on koostatud kunstnike poolt kunstnikutele. See tegeleb nende loomevormidega, sealhulgas küsimuste, praktikate ja ka eluviisidega.
Näitus taotleb olla elamus, esitlemaks ekstravertset liikumist ühisesse kohta, milleks on määratlematu dimensioon, avamaks teekondi neo-humanismini. “

Christine Macel,
57. Veneetsia biennali kuraator

Olete oodatud Eesti Kunstiakadeemia maali eriala magistrantuuri esimese kursuse üliõpilaste ühisnäitusel avamisele 21. detsembril kell 18:00 ARSi maja projektiruumis (Pärnu mnt 154). Näitus koosneb kahe workshopi raames loodud projektidest ning on ühtlasi kokkuvõte semestri jooksul tehtud tööst. 

Näituse pealkiri Viva Arte Viva viitab järgneva aasta Veneetsia biennaalile. Kunstnikud tutvusid biennaali temaatikaga ning lõpplahenduseks leidis igaüks isikliku tähenduse fraasile Viva Arte Viva.

Näitusel osalevad kunstnikud Leelo-Mai Aunbaum, Tilly Davies, Nieves Felipo, Kelli Gedvil, Martyna Kosiarz, Kristen Rästas, Heidy Tiits, Inga Tsernova, Alo Valge ja Katrin Valgemäe.

Juhendajad: Jaan Toomik ja Vladimir Dubossarsky.

Avamine 21. detsembril kell 18:00 ARSi maja projektiruumis (Pärnu mnt 154). Sissepääs hoovist.

Performance ajakava:
18:00 Tilly Davies (“Withdraw”)
19:00 Alo Valge ja külaliskunstnik Fideelia-Signe Roots (“VANN. BATHTUB. 浴缸”)
21:30 Inga Tsernova ja Tilly Davies (“Painting Project 1”)

Näitus jääb avatuks kuni 30. detsembrini kell 12-18.
24. ja 25. detsembril on näitus suletud.

Näitust toetab Eesti Kunstnike Liit.

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

16.12.2016 — 15.01.2017

Kaarel Kurismaa, Raul Keller, Mari-Liis Rebane ja Karl Saks “TAIMER”

taimer

Kaarel Kurismaa, Raul Keller (EKA uusmeedia professor) , Mari-Liis Rebane ja Karl Saks “TAIMER”

Kunstihoone galeriis 16. detsember 2016 – 15. jaanuar 2017.

Näituse avamine 15. detsembril kell 18:00!
Taimereid, mis aega tiksuvad, ümisevad, laulavad või muidu häält teevad, on sellel näitusel üksjagu. Erinevaid aja- ja ruumikogemusi mõõtvaid erinevas vanuses kunstnikke neli. Mitte, et ühed oleks noorusest nõdrad, teised vanadusest väetid, aga oma osa ühiskonnas ei etenda ükski neist väärikalt, turvaliselt ja väljakutsetele vilistades.
Võib öelda, et kõigi nelja elusolemise eelduseks on maksimaalne avatus, enese teadlik hoidmine pigem kujunemisjärgus õpilase kui professionaalse kunstniku seisundis. Tundlate erksusel, emotsiooni ja mõtte ehedusel on nende puhul oluliselt suurem väärtus kui kontrollitud teadmisel. Nelja peale kokku ja vanusevahele vaatamata on tehtud nii mõndagi: sõna-, heli-, filmi-, tantsu-, installatsiooni- ja kujutavat kunsti; vaetud ja peetud mitmeid ameteid nagu hooldaja, vabatahtliku, produtsendi, kujundaja, õppejõu ja muusiku oma. Seda kõike hoolimata tõdemusest, et „… kunst, nagu me seda tunneme on läbi saanud,” aga „… milleks muretseda, kui võib jätkata ja minna siit edasi. Lihtsalt, astuda tundmatusse.” (Andres Lõo, Fantoomplatvorm. Paranoia publishing ltd lk 34-36).
Raul Keller (1973) keskendub põhiliselt kohaspetsiifilistele heliinstallatsioonidele, heliperformance´ile, muusikalisele improvisatsioonile ja radiofoonilistele eksperimentidele (Andreas Trossek). Ta osutab kirglikult füüsilise ruumi piiratusele võrreldes akustilise ruumiga (Ragne Nukk). Ta on uusmeedia professor ja õppetooli juhataja, kelle enda loovus on erandlik ja sügavalt isikupärane. Igati tagasihoidlik, kui liigub maailmaloomise häält tehes valguse poole, ise hämarusse peitudes.
Mari-Liis Rebane (1988) on osav mitmes eneseväljenduse viisis, ta pürgib žanri, stiili ja meediumiülesuse poole, luues omamoodi postinternet-kunsti helivasteid. Oma palvehelmeste sõrmitsemise rütmi järgiva video-heli installatsiooni kohta ütleb ta kolmandas isikus: „Autor kasutab helmeste loendamise motiivi kui algselt religioosset tunnetusel põhinevat keskendumisvahendit, mis tekitab enda ümber hüpnootilise ruumi ja mängib ajamütoloogiaga“. Ta tundub olevat natuke keeruline, temast hoovab rahutust ja annet.
Karl Saks (1984) on kunstnik, kes ei tõmba piiri hullumeelse maailma ja seda ülitäpselt määratleva žesti vahele. Ta on üks huvitavama kehaväljendusega liikuja nüüdistantsu laval, kuigi väidab ise, et „liikumine ei käivita minus midagi, ei head tunnet, ei midagi emotsionaalsel tasandil. Liikumise ainus emotsionaalne boonus on, et ta käivitab mõtlemise – mõtteaktiivsus ja protsess muutuvad, kui avastad end liikumises.“ Ta on erakordselt tundlik, võtab vastutuse ja kõlab just nii palju kui olukord nõuab.
Kaarel Kurismaa (1939) töötab liikumatute ja liikuvate, hääletute ja häälekate skulptuuriobjektidega. Teda peetakse õigusega eesti kineetilise ja helikunsti rajajaks. Lisaks kirjutab ta tundeid ergastavaid, nihestatud kulgemisega lühilugusid. Tema nauding väikeste masinate vaiksest tiksumisest, mis natuke häbelikult, aga järjekindlalt kinnitavad maailmale: “Ma armastan sind!” kiirgab väljapoole soojust ja kõlab ootamatult.
Täname: Eesti Kultuurkapital, Kultuuriministeerium, Tallinna Kultuuriamet, Veinisõber, Kanuti Gildi Saal, Hello Upan, Revo Koplus, Mari Kurismaa, Taavet Jansen, Madlen Hirtentreu.
Kunstihoone galerii
16. detsember 2016 — 15. jaanuar 2017
Vabaduse väljak 6
K-P 12-18, tasuta
Pressiteate koostas:
Tamara Luuk
tamara@kunstihoone.ee
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Kaarel Kurismaa, Raul Keller, Mari-Liis Rebane ja Karl Saks “TAIMER”

Reede 16 detsember, 2016 — Pühapäev 15 jaanuar, 2017

taimer

Kaarel Kurismaa, Raul Keller (EKA uusmeedia professor) , Mari-Liis Rebane ja Karl Saks “TAIMER”

Kunstihoone galeriis 16. detsember 2016 – 15. jaanuar 2017.

Näituse avamine 15. detsembril kell 18:00!
Taimereid, mis aega tiksuvad, ümisevad, laulavad või muidu häält teevad, on sellel näitusel üksjagu. Erinevaid aja- ja ruumikogemusi mõõtvaid erinevas vanuses kunstnikke neli. Mitte, et ühed oleks noorusest nõdrad, teised vanadusest väetid, aga oma osa ühiskonnas ei etenda ükski neist väärikalt, turvaliselt ja väljakutsetele vilistades.
Võib öelda, et kõigi nelja elusolemise eelduseks on maksimaalne avatus, enese teadlik hoidmine pigem kujunemisjärgus õpilase kui professionaalse kunstniku seisundis. Tundlate erksusel, emotsiooni ja mõtte ehedusel on nende puhul oluliselt suurem väärtus kui kontrollitud teadmisel. Nelja peale kokku ja vanusevahele vaatamata on tehtud nii mõndagi: sõna-, heli-, filmi-, tantsu-, installatsiooni- ja kujutavat kunsti; vaetud ja peetud mitmeid ameteid nagu hooldaja, vabatahtliku, produtsendi, kujundaja, õppejõu ja muusiku oma. Seda kõike hoolimata tõdemusest, et „… kunst, nagu me seda tunneme on läbi saanud,” aga „… milleks muretseda, kui võib jätkata ja minna siit edasi. Lihtsalt, astuda tundmatusse.” (Andres Lõo, Fantoomplatvorm. Paranoia publishing ltd lk 34-36).
Raul Keller (1973) keskendub põhiliselt kohaspetsiifilistele heliinstallatsioonidele, heliperformance´ile, muusikalisele improvisatsioonile ja radiofoonilistele eksperimentidele (Andreas Trossek). Ta osutab kirglikult füüsilise ruumi piiratusele võrreldes akustilise ruumiga (Ragne Nukk). Ta on uusmeedia professor ja õppetooli juhataja, kelle enda loovus on erandlik ja sügavalt isikupärane. Igati tagasihoidlik, kui liigub maailmaloomise häält tehes valguse poole, ise hämarusse peitudes.
Mari-Liis Rebane (1988) on osav mitmes eneseväljenduse viisis, ta pürgib žanri, stiili ja meediumiülesuse poole, luues omamoodi postinternet-kunsti helivasteid. Oma palvehelmeste sõrmitsemise rütmi järgiva video-heli installatsiooni kohta ütleb ta kolmandas isikus: „Autor kasutab helmeste loendamise motiivi kui algselt religioosset tunnetusel põhinevat keskendumisvahendit, mis tekitab enda ümber hüpnootilise ruumi ja mängib ajamütoloogiaga“. Ta tundub olevat natuke keeruline, temast hoovab rahutust ja annet.
Karl Saks (1984) on kunstnik, kes ei tõmba piiri hullumeelse maailma ja seda ülitäpselt määratleva žesti vahele. Ta on üks huvitavama kehaväljendusega liikuja nüüdistantsu laval, kuigi väidab ise, et „liikumine ei käivita minus midagi, ei head tunnet, ei midagi emotsionaalsel tasandil. Liikumise ainus emotsionaalne boonus on, et ta käivitab mõtlemise – mõtteaktiivsus ja protsess muutuvad, kui avastad end liikumises.“ Ta on erakordselt tundlik, võtab vastutuse ja kõlab just nii palju kui olukord nõuab.
Kaarel Kurismaa (1939) töötab liikumatute ja liikuvate, hääletute ja häälekate skulptuuriobjektidega. Teda peetakse õigusega eesti kineetilise ja helikunsti rajajaks. Lisaks kirjutab ta tundeid ergastavaid, nihestatud kulgemisega lühilugusid. Tema nauding väikeste masinate vaiksest tiksumisest, mis natuke häbelikult, aga järjekindlalt kinnitavad maailmale: “Ma armastan sind!” kiirgab väljapoole soojust ja kõlab ootamatult.
Täname: Eesti Kultuurkapital, Kultuuriministeerium, Tallinna Kultuuriamet, Veinisõber, Kanuti Gildi Saal, Hello Upan, Revo Koplus, Mari Kurismaa, Taavet Jansen, Madlen Hirtentreu.
Kunstihoone galerii
16. detsember 2016 — 15. jaanuar 2017
Vabaduse väljak 6
K-P 12-18, tasuta
Pressiteate koostas:
Tamara Luuk
tamara@kunstihoone.ee
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

07.12.2016 — 08.12.2016

URBAN WINTER DAYS. 7-8 DECEMBER 2016

screenshot_2abc

You are cordially invited to a series of Urban Studies final semester presentations and events.

 

THE LAST CRASH
Urban Studies, 1st year studio final presentation (outdoors)
Tutors: Andra Aaloe, Keiti Kljavin
In-front of barbie-pink garage at Maakri 30a
7 December 2016, 10:00-17:30

More info and programme: www.facebook.com/events/592232500984744

Dear Tallinn. After this crash course, this intensive ABC of one strange little-big town in the edge of nowhere but in the centre of everything, something has changed in us. We have learned to admire every wrinkle and fold, every crook and cranny your in times turbulent past has drawn on you, the vacancies left behind by the changes of systems, and also these somewhat violent fillings of your urban fabric. We think… we may have a crush on you.

And thus we made this festival. We took one holey and haunted slice of you – Maakri and Keldrimäe subdistricts – and worked with it, dug deeper in, just to learn to read the fractures in you, learn to accept them, and… love. We hope everyone will come to see our display of affection, the festival called Last crash, where we’ll perform, install, present, exhibit, lecture and walk through physical and idea spaces of Maakri and Keldrimäe.

Because it is you, Tallinn, dark and bleak Northern capital we’ve lost our hearts to.

THE AWKWARD AGENCY
Art & City, final exhibition
Tutor: Mattias Malk
Rävala puiestee 8, follow the signs
7 December 2016, 19:00 (doors open at 18:30)

More info: www.facebook.com/events/747270955425827

The birth of intimacy is often awkward. In search for a more intimate awareness of and a better sensibility to what Tallinn has to offer as a city, urbanists and creatives of all walks of life embarked on a two-day journey. It led them out of the city, out of the county and for brief glimpses out of the respective comfort zones of the participants. In the search to act on their right to the city they now seek your attention. The exhibition will showcase the results of the walk as well as expand on the idea of awkwardness and sociability in and around urban environments.

THE NEW POWER GRID
Urban Studies, 2nd year studio final presentation (indoors)
Tutor: Kaie Kuldkepp / Co-tutor: Han Dijk
Estonian Academy of Arts, Department of Architecture, Pikk tn 20, 3rd floor
8 December 2016, 10:00-14:00

An electric grid network occupies a linear strip of land, cross-secting a city. What will happen to this strip once the grid is put underground? This is a future challenge in Tallinn. What are the opportunities for developing public spaces and enhancing urban fringes?

STRATEGIES FOR A HEALTHY CITY
Lecture by Han Dijk (Posad, NL)
Estonian Academy of Arts, Department of Architecture, Pikk tn 20, 3rd floor, main lecture hall
8 December 2016, 18:00

More info: www.facebook.com/events/582952211900027

Han Dijk is a teacher in urban design at the Academie of Bouwkunst in Rotterdam and is guest lecturer in different universities in the Netherlands and abroad. Han worked as spatial designer on large city planning assignments with an international context in Antwerp (Belgium) Sao Paulo (Brasil), Warsaw (Poland) and for UN Habitat in Yangon (Myanmar)

 

Click to see the poster.

Postitas Pille Epner — Püsilink

URBAN WINTER DAYS. 7-8 DECEMBER 2016

Kolmapäev 07 detsember, 2016 — Neljapäev 08 detsember, 2016

screenshot_2abc

You are cordially invited to a series of Urban Studies final semester presentations and events.

 

THE LAST CRASH
Urban Studies, 1st year studio final presentation (outdoors)
Tutors: Andra Aaloe, Keiti Kljavin
In-front of barbie-pink garage at Maakri 30a
7 December 2016, 10:00-17:30

More info and programme: www.facebook.com/events/592232500984744

Dear Tallinn. After this crash course, this intensive ABC of one strange little-big town in the edge of nowhere but in the centre of everything, something has changed in us. We have learned to admire every wrinkle and fold, every crook and cranny your in times turbulent past has drawn on you, the vacancies left behind by the changes of systems, and also these somewhat violent fillings of your urban fabric. We think… we may have a crush on you.

And thus we made this festival. We took one holey and haunted slice of you – Maakri and Keldrimäe subdistricts – and worked with it, dug deeper in, just to learn to read the fractures in you, learn to accept them, and… love. We hope everyone will come to see our display of affection, the festival called Last crash, where we’ll perform, install, present, exhibit, lecture and walk through physical and idea spaces of Maakri and Keldrimäe.

Because it is you, Tallinn, dark and bleak Northern capital we’ve lost our hearts to.

THE AWKWARD AGENCY
Art & City, final exhibition
Tutor: Mattias Malk
Rävala puiestee 8, follow the signs
7 December 2016, 19:00 (doors open at 18:30)

More info: www.facebook.com/events/747270955425827

The birth of intimacy is often awkward. In search for a more intimate awareness of and a better sensibility to what Tallinn has to offer as a city, urbanists and creatives of all walks of life embarked on a two-day journey. It led them out of the city, out of the county and for brief glimpses out of the respective comfort zones of the participants. In the search to act on their right to the city they now seek your attention. The exhibition will showcase the results of the walk as well as expand on the idea of awkwardness and sociability in and around urban environments.

THE NEW POWER GRID
Urban Studies, 2nd year studio final presentation (indoors)
Tutor: Kaie Kuldkepp / Co-tutor: Han Dijk
Estonian Academy of Arts, Department of Architecture, Pikk tn 20, 3rd floor
8 December 2016, 10:00-14:00

An electric grid network occupies a linear strip of land, cross-secting a city. What will happen to this strip once the grid is put underground? This is a future challenge in Tallinn. What are the opportunities for developing public spaces and enhancing urban fringes?

STRATEGIES FOR A HEALTHY CITY
Lecture by Han Dijk (Posad, NL)
Estonian Academy of Arts, Department of Architecture, Pikk tn 20, 3rd floor, main lecture hall
8 December 2016, 18:00

More info: www.facebook.com/events/582952211900027

Han Dijk is a teacher in urban design at the Academie of Bouwkunst in Rotterdam and is guest lecturer in different universities in the Netherlands and abroad. Han worked as spatial designer on large city planning assignments with an international context in Antwerp (Belgium) Sao Paulo (Brasil), Warsaw (Poland) and for UN Habitat in Yangon (Myanmar)

 

Click to see the poster.

Postitas Pille Epner — Püsilink

18.11.2016

EKA animatsioon 10 – Pidu!

anima10dvd

EKA animatsiooni osakond on saanud 10-aastaseks ja ootab Teid peole!

Eesti Kunstiakadeemia animatsiooni osakonna 10. sünnipäeva pidu leiab aset animatsiooni osakonna praegustes ruumides BFM Nova hoones, IV korrusel (Narva mnt 27) 18. novembril algusega kell 18! Toimuvad töötoad, koogisöömine ja parimate animafilmide linastused.

Kell 18 juhendab osakonna legendaarne endine tudeng ja praegune sisearhitektuuri õppejõud Kristjan Holm krokii töötuba ning värskelt festivalivõitudega pärjatud noor animaator Sander Joon viib läbi GIF töötoa. Registreeri end töötubadele aadressil mikk.magi@artun.ee

Samal õhtul kl 18 linastuvad SuperNova kinos EKA animatsioonitudengite filmid. Kahel tasuta seansil näeb 10 aasta jooksul valminud paremaid ja erksamaid animatsioone. Enne seanssi esitleme värsket osakonna DVD kogumikku.

Kell 19 pakume kooki ja erilist Türgi kohvi, mille keedab oma eri retsepti järgi eesti animatsiooni fänn ja ЭТО-eksperimentaallabori kunstiline juht Peterburist, Aleksey Savinsky (Härra Vuu).

EKA ANIMAOSAKOND 10
18.11.16, BFM Nova maja, IV korrus

14.00 – Eesti reklaamagentuuride presentatsioonid
18.00 – DVD esitlus, animafilmide linastused ja töötoad
(Kristjan Holm – krokii, Sander Joon – GIF)
19.00 – Kook, Türgi kohvi ja Aleksey Savinsky

Sweet Dreams and welcome to the Animation Department!!!

Eesti Kunstiakadeemia animatsiooni osakond loodi 2006. aastal. Sama aasta sügisel alustasid õpinguid esimesed bakalaureuse tudengid ja 2007.a. esimesed magistrandid. Animatsiooni õppekava põhieesmärk on koolitada rahvusvaheliselt edukaid teoreetiliste teadmiste ja praktiliste oskustega animatsioonfilmi loojaid ning anda seeläbi panus animatsiooni kui kunstivormi arengusse kogu maailmas ning kinnistada Eesti, kui tugeva animakoolkonnaga riigi maine rahvusvahelisel kultuurimaastikul.

Vaata lähemalt: www.anima.eeja www.artun.ee/erialad/animatsioon/


Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

EKA animatsioon 10 – Pidu!

Reede 18 november, 2016

anima10dvd

EKA animatsiooni osakond on saanud 10-aastaseks ja ootab Teid peole!

Eesti Kunstiakadeemia animatsiooni osakonna 10. sünnipäeva pidu leiab aset animatsiooni osakonna praegustes ruumides BFM Nova hoones, IV korrusel (Narva mnt 27) 18. novembril algusega kell 18! Toimuvad töötoad, koogisöömine ja parimate animafilmide linastused.

Kell 18 juhendab osakonna legendaarne endine tudeng ja praegune sisearhitektuuri õppejõud Kristjan Holm krokii töötuba ning värskelt festivalivõitudega pärjatud noor animaator Sander Joon viib läbi GIF töötoa. Registreeri end töötubadele aadressil mikk.magi@artun.ee

Samal õhtul kl 18 linastuvad SuperNova kinos EKA animatsioonitudengite filmid. Kahel tasuta seansil näeb 10 aasta jooksul valminud paremaid ja erksamaid animatsioone. Enne seanssi esitleme värsket osakonna DVD kogumikku.

Kell 19 pakume kooki ja erilist Türgi kohvi, mille keedab oma eri retsepti järgi eesti animatsiooni fänn ja ЭТО-eksperimentaallabori kunstiline juht Peterburist, Aleksey Savinsky (Härra Vuu).

EKA ANIMAOSAKOND 10
18.11.16, BFM Nova maja, IV korrus

14.00 – Eesti reklaamagentuuride presentatsioonid
18.00 – DVD esitlus, animafilmide linastused ja töötoad
(Kristjan Holm – krokii, Sander Joon – GIF)
19.00 – Kook, Türgi kohvi ja Aleksey Savinsky

Sweet Dreams and welcome to the Animation Department!!!

Eesti Kunstiakadeemia animatsiooni osakond loodi 2006. aastal. Sama aasta sügisel alustasid õpinguid esimesed bakalaureuse tudengid ja 2007.a. esimesed magistrandid. Animatsiooni õppekava põhieesmärk on koolitada rahvusvaheliselt edukaid teoreetiliste teadmiste ja praktiliste oskustega animatsioonfilmi loojaid ning anda seeläbi panus animatsiooni kui kunstivormi arengusse kogu maailmas ning kinnistada Eesti, kui tugeva animakoolkonnaga riigi maine rahvusvahelisel kultuurimaastikul.

Vaata lähemalt: www.anima.eeja www.artun.ee/erialad/animatsioon/


Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

14.11.2016 — 18.11.2016

Piirid EKA G Galeriis – Zach Lihatshi meistriklassis valminud tööde näitus

detail-toost-below-concrete-seeds-wait-to-greet-the-light-of-the-sun

Alates esmaspäevast, 14.11 on võimalik EKA G Galeriis, Estonia pst 7, Tallinnas vaadata sepakunsti eriala külaliskunstniku Zach Lihatsh-i juhendatud meistriklassi “Piirid / Borders” raames valminud töid.

Näitus jääb avatuks kuni reedeni 18.11. Avamine kolmapäeval 16.11 kell 16:30.

The blacksmith shop at the Estonian Academy of Arts is currently located in a part of the Noblessner Ship yard. My daily walk or bicycle ride to the smithy at Noblessener is usually quiet and alone. I ride my bicycle by the Patarei Prison on the coast with its rusting bars and layers of peeling paint. I walk by the abandoned Soviet Submarine facility, now rotting and being reclaimed by the elements. I pass through the Kalamaja kalmistupark, once a graveyard. A stonewall once topped with barbed wire offers passage to the seashore. I make my way to the blacksmith shop. The shop is in a place that was at one time off limits to most. It is now a place where people meet to learn and work, to sauna and talk; flowers and food grow here now.

-Zach Lihatsh

Artist in Residence, November 10th, 2016.

Edge and border exist in many forms around us. They function on a global level to determine geo/political barriers. They function both conceptually as well as physically. Walls and borders define spaces dictating how we move and relate to our world. Metal, particularly steel, makes up a percentage of these barriers. Steel is both strong and linear as well as soft and malleable. For this reason, it is an appropriate medium to explore these concepts. “Where do our own boundaries lie? ”, “ How might we subvert these boundaries?”, “When do spaces of division become spaces of connection?”. For this small exhibition students have explored their own concepts relating to edge and border.

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Piirid EKA G Galeriis – Zach Lihatshi meistriklassis valminud tööde näitus

Esmaspäev 14 november, 2016 — Reede 18 november, 2016

detail-toost-below-concrete-seeds-wait-to-greet-the-light-of-the-sun

Alates esmaspäevast, 14.11 on võimalik EKA G Galeriis, Estonia pst 7, Tallinnas vaadata sepakunsti eriala külaliskunstniku Zach Lihatsh-i juhendatud meistriklassi “Piirid / Borders” raames valminud töid.

Näitus jääb avatuks kuni reedeni 18.11. Avamine kolmapäeval 16.11 kell 16:30.

The blacksmith shop at the Estonian Academy of Arts is currently located in a part of the Noblessner Ship yard. My daily walk or bicycle ride to the smithy at Noblessener is usually quiet and alone. I ride my bicycle by the Patarei Prison on the coast with its rusting bars and layers of peeling paint. I walk by the abandoned Soviet Submarine facility, now rotting and being reclaimed by the elements. I pass through the Kalamaja kalmistupark, once a graveyard. A stonewall once topped with barbed wire offers passage to the seashore. I make my way to the blacksmith shop. The shop is in a place that was at one time off limits to most. It is now a place where people meet to learn and work, to sauna and talk; flowers and food grow here now.

-Zach Lihatsh

Artist in Residence, November 10th, 2016.

Edge and border exist in many forms around us. They function on a global level to determine geo/political barriers. They function both conceptually as well as physically. Walls and borders define spaces dictating how we move and relate to our world. Metal, particularly steel, makes up a percentage of these barriers. Steel is both strong and linear as well as soft and malleable. For this reason, it is an appropriate medium to explore these concepts. “Where do our own boundaries lie? ”, “ How might we subvert these boundaries?”, “When do spaces of division become spaces of connection?”. For this small exhibition students have explored their own concepts relating to edge and border.

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink