Rubriik: Tekstiilidisain

EKA tekstiilidisaini tudengite näitus Leedus

Indrė Milašiūtė, Ingrid-Helena Pajo, Triin Talts, Minta Peltokangas

Avati Eesti Kunstiakadeemia tekstiilidisaini osakonna tudengite näitus”Summer in the wintertime”Anykšciai Kultuurimajas Leedus.
Näituse teema oli Balti riikide märgid ja sümbolid. Näitus toimub rahvusvahelise workshopi raames Leedu 100 aastapäeva auks. Näitusel osalevad tudengid Indrė Milašiūtė (Leedu), Ingrid-Helena Pajo, Triin Talts (Eesti), Minta Peltokangas (Soome).

Näitus avati 16.02 ning on avatud 2 kuud.

Anykščių kultūros centro erdvėse galime aptikti nuostabių ir paslaptingų tekstilės darbų iš Suomijos, Estijos bei…

Posted by Anykščių Kultūros Centras on 27. veebruar 2018. a.

Postitas Piret Valk — Püsilink

EKA tekstiilidisaini tudengite näitus Leedus

Indrė Milašiūtė, Ingrid-Helena Pajo, Triin Talts, Minta Peltokangas

Avati Eesti Kunstiakadeemia tekstiilidisaini osakonna tudengite näitus”Summer in the wintertime”Anykšciai Kultuurimajas Leedus.
Näituse teema oli Balti riikide märgid ja sümbolid. Näitus toimub rahvusvahelise workshopi raames Leedu 100 aastapäeva auks. Näitusel osalevad tudengid Indrė Milašiūtė (Leedu), Ingrid-Helena Pajo, Triin Talts (Eesti), Minta Peltokangas (Soome).

Näitus avati 16.02 ning on avatud 2 kuud.

Anykščių kultūros centro erdvėse galime aptikti nuostabių ir paslaptingų tekstilės darbų iš Suomijos, Estijos bei…

Posted by Anykščių Kultūros Centras on 27. veebruar 2018. a.

Postitas Piret Valk — Püsilink

26.09.2017

EKA teaduskohvik: tekstiili tulevik

EKA_Teaduskohvik_2017

Aeg: T 26. september kl 19.00
Koht: Teater Von Krahl (Rataskaevu 10, esimene korrus)

Kõik on oodatud kuulama! Üritus on tasuta!

Seekordne EKA teaduskohvik tutvustab Eesti Kunstiakadeemia loomeuurimust tekstiiliuuringute valdkonna läbi. Moedisainer ja EKA vanemteadur dr Reet Aus ning EKA doktorandid tekstiilidisainer Miina Leesment ja tekstiilikunstnik, TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia rahvusliku käsitöö osakonna juhataja Ave Matsin vestlevad tekstiili uurimise võimalustest ja väljunditest kunstis ja ühiskonnas, traditsioonist ja innovatsioonist ning tekstiilide tulevikust. Vestlust modereerib teatrikunstnik, EKA kunsti ja disaini doktorikava juht Liina Unt.

Õhtu teises osas esinevad EKA doktorandid Fideelia-Signe Roots ja Rait Rosin lühiettekannetega oma uurimistööst. Tegu on EKA eelvooruga Eesti Teaduste Akadeemia korraldatava noorteadlaste kolme minuti loengute konkursile. Konkursi finaal toimub 27. oktoobril Eesti Teaduste Akadeemia saalis. Vaata lisaks

Teaduskohvik on osa Disainöö satelliitprogrammist ja Teadlaste Öö festivalist. Vaata ka teisi Disainiöö üritusi: www.tallinndesignfestival.com ning Teadlaste Öö festivali programmi www.teadlasteöö.ee

EKA teaduskohvik toimub EL Regionaalarengu Fondist rahastatava projekti EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus (Sisutegevuste projekt) 2014-2020.4.01.16- 0045 raames. Noorteadlaste konkursi korraldamist toetab TeaMe+ ja Euroopa Liidu Regionaalarengu fond.

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

EKA teaduskohvik: tekstiili tulevik

Teisipäev 26 september, 2017

EKA_Teaduskohvik_2017

Aeg: T 26. september kl 19.00
Koht: Teater Von Krahl (Rataskaevu 10, esimene korrus)

Kõik on oodatud kuulama! Üritus on tasuta!

Seekordne EKA teaduskohvik tutvustab Eesti Kunstiakadeemia loomeuurimust tekstiiliuuringute valdkonna läbi. Moedisainer ja EKA vanemteadur dr Reet Aus ning EKA doktorandid tekstiilidisainer Miina Leesment ja tekstiilikunstnik, TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia rahvusliku käsitöö osakonna juhataja Ave Matsin vestlevad tekstiili uurimise võimalustest ja väljunditest kunstis ja ühiskonnas, traditsioonist ja innovatsioonist ning tekstiilide tulevikust. Vestlust modereerib teatrikunstnik, EKA kunsti ja disaini doktorikava juht Liina Unt.

Õhtu teises osas esinevad EKA doktorandid Fideelia-Signe Roots ja Rait Rosin lühiettekannetega oma uurimistööst. Tegu on EKA eelvooruga Eesti Teaduste Akadeemia korraldatava noorteadlaste kolme minuti loengute konkursile. Konkursi finaal toimub 27. oktoobril Eesti Teaduste Akadeemia saalis. Vaata lisaks

Teaduskohvik on osa Disainöö satelliitprogrammist ja Teadlaste Öö festivalist. Vaata ka teisi Disainiöö üritusi: www.tallinndesignfestival.com ning Teadlaste Öö festivali programmi www.teadlasteöö.ee

EKA teaduskohvik toimub EL Regionaalarengu Fondist rahastatava projekti EKA LOOVKÄRG – Eesti visuaal- ja ruumikultuuri õppe- ja teaduskeskus (Sisutegevuste projekt) 2014-2020.4.01.16- 0045 raames. Noorteadlaste konkursi korraldamist toetab TeaMe+ ja Euroopa Liidu Regionaalarengu fond.

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

25.09.2017 — 01.10.2017

Tulevikutekstiilide näitus ja pärastlõuna Disainiööl

Textile Futures Estonia


Materjalide ja rõiva loomise viisid ning tehnoloogiad on pidevas muutumises. Maailmas käib pidev dialoog rõiva väljanägemise ja funktsionaalsuse vahel. Massimoe kõrvale tekib jõudsalt jätkusuutliku disaini näiteid ning tehnoloogial on üha kandvam roll materialide ning rõiva tootmisel. Tekstiilituleviku näitus esitleb tekstiili ja rõivadisaini traditsioonilisele tootmisele alternatiive otsides erinevaid lähenemise suundasid tekstiili ja tehnoloogia ühendamiseks. Reedesel seminaril räägivad külalised lugusid tulevikurõiva ja -tekstiili visioonidest ning kuidas need tooteks realiseeruvad. Vestlusring pakub võimaluse näitusel osalevate disainerite ja kunstnike mõttemaailmaga tutvuda.

Esinevad:
Anja Hertenberger (Holland)
Tara St James (USA)
Oscar Tomico (Holland/Spain)
Kristi Kuusk (Eesti)
ja näitusel osalejad.

Üritus on tasuta, aga palun registreeru:

RSVP kristi@spell.ee

Täpsem info: http://www.disainioo.ee/2017-program/textile-futures-talks

Postitas Piret Valk — Püsilink

Tulevikutekstiilide näitus ja pärastlõuna Disainiööl

Esmaspäev 25 september, 2017 — Pühapäev 01 oktoober, 2017

Textile Futures Estonia


Materjalide ja rõiva loomise viisid ning tehnoloogiad on pidevas muutumises. Maailmas käib pidev dialoog rõiva väljanägemise ja funktsionaalsuse vahel. Massimoe kõrvale tekib jõudsalt jätkusuutliku disaini näiteid ning tehnoloogial on üha kandvam roll materialide ning rõiva tootmisel. Tekstiilituleviku näitus esitleb tekstiili ja rõivadisaini traditsioonilisele tootmisele alternatiive otsides erinevaid lähenemise suundasid tekstiili ja tehnoloogia ühendamiseks. Reedesel seminaril räägivad külalised lugusid tulevikurõiva ja -tekstiili visioonidest ning kuidas need tooteks realiseeruvad. Vestlusring pakub võimaluse näitusel osalevate disainerite ja kunstnike mõttemaailmaga tutvuda.

Esinevad:
Anja Hertenberger (Holland)
Tara St James (USA)
Oscar Tomico (Holland/Spain)
Kristi Kuusk (Eesti)
ja näitusel osalejad.

Üritus on tasuta, aga palun registreeru:

RSVP kristi@spell.ee

Täpsem info: http://www.disainioo.ee/2017-program/textile-futures-talks

Postitas Piret Valk — Püsilink

15.02.2017

Avatud loeng: Ülle Pihlak 15.02 kl 17.30

Ülle Pihlak (dotsent, Estonian Business School) peab disainiteaduskonnas avatud loengu, mille teemaks on kultuuriliste eripäradega arvestamine suhtlemisel Aasia äripartneritega. 

Aine “Mis juhtub peale toote sündi” terve loengukava: https://www.artun.ee/kalender/disainiteaduskonna-avatud-loengudopen-lectures-in-faculty-of-design/

Postitas merle.lobjakas — Püsilink

Avatud loeng: Ülle Pihlak 15.02 kl 17.30

Kolmapäev 15 veebruar, 2017

Ülle Pihlak (dotsent, Estonian Business School) peab disainiteaduskonnas avatud loengu, mille teemaks on kultuuriliste eripäradega arvestamine suhtlemisel Aasia äripartneritega. 

Aine “Mis juhtub peale toote sündi” terve loengukava: https://www.artun.ee/kalender/disainiteaduskonna-avatud-loengudopen-lectures-in-faculty-of-design/

Postitas merle.lobjakas — Püsilink

15.11.2016 — 17.11.2016

Crafting Textiles in the Digital Age raamatuesitlus ja avatud loengud

dh50_raamatuesitlus_banner_kutse_fb

DH50 Loengusari “Disaini 9 nägu, 第十是饥饿
16.11.2016 kl 18.00
Solarise Apollo raamatupoe auditooriumis

Eesti Kunstiakadeemial on au kutsuda raamatu Crafting Textiles in the Digital Age esitlusele, mis ilmus kirjastuses Bloomsbury 2016 septembris. Raamat annab ülevaate tehniliste oskuste tähendusest tekstiilide loomisel, nende rollist digitaaltehnoloogiate rakendamisel ning tänapäevasest kontekstist ja lähenemisviisidest, mida kasutatakse digitaalsete tekstiilide loomisel.

Raamatu toimetajad: Nithikul Nimkulrat (Eesti Kunstiakadeemia, EE), Faith Kane (Massey University, NZ) and Kerry Walton (Loughborough University, UK)

Ürituse kava

18.00-18.45 Raamatu kaasautorite ettekanded:

  • Kerry Walton (Loughborough University, UK)

New Creative Opportunities: Textiles, Education & Context

  • Anne Louise Bang (Design School Kolding, DK),

Hand Weaving, Digital Tools and Textile Design Education in Denmark

  • Susan Carden (Heriot-Watt University, UK)

A Novel Process within Digitally Printed Textile Design

  • Katherine Townsend (Nottingham Trent University, UK)

Closely Held Secrets: Embodied Knowledge in Fashion and Textile Practice

18.45-19.00 Vestlusring raamatus käsitletud ning tekstiilihariduse tuleviku teemadel. Vestlust juhib dr Nithikul Nimkulrat (Eesti Kunstiakadeemia tekstiilidisaini osakonna professor)

19.00-19.10 Küsimused ja vastused

19.10-19.30 Vastuvõtt

Raamatust

Ajastul, mil digitaalsed võimalused muutuvad järjest kättesaadavamaks, leiavad paljud tekstiilidisainerid ja tegijad end huvitavast pöördepunktist traditsiooniliste tekstiililoomis protsesside ja uuemate digitehnoloogiate vahel. Erialaspetsialistidel, nii käsitöö- kui disainipraktikutel on võimalik oma töös kasutada digitaalseid protsesse, samas ei soovita kõrvale heita tekstiilile olemuslikke tehnikaid ja oskusi. Nii otsitakse taskaalu läbi tehniliste oskuste ja digitaalsete protsesside keerukate ühenduste. Raamatusse kogutud esseed arutlevad selle ülemineku teemal esteetiliste võimaluste vaatepunktist, mis kerkivad tekstiilidisaineri ette praktiliste, materjali ja täna kättesaadavaid digitaaltehnoloogiaid ühendavate eksperimentide käigus.

Loe lähemalt

Avatud loengute sari

Raamatu tutvustuse nädalal toimuvad Eesti Kunstiakadeemias avatud loengud, Estonia pst 7, IV korrus, auditoorium 440A

Teisipäeval 15.11 kell 15.40-16.30 Anne Louise Bang

Hand Weaving, Digital Tools and Textile Design Education in Denmark

How are the knowledge and practical experience of traditional processes, specifically hand skills, applied in the context of digital jacquard handloom weaving? This lecture discusses ways in which the introduction of a digital jacquard handloom at the Design School Kolding have influenced the textile design education and thereby the craft and practice of hand weaving in Denmark.

Weavers are generally trained in systematic thinking, as they need to operate traditional looms that require a highly organized way of working, threading warp ends on a number of shafts and inserting weft picks in an accurate order. Regarding the organization of weft yarns, countermarch looms have a number of treadles connected to the shafts, whereas manual or computerized dobby looms work with lift plans. This means that the weaver must understand the interaction between shafts and treadles or lift plans in order to achieve the desired woven pattern. All this changed when we got access to the digital jacquard handloom. With this it became possible to use the loom as a dynamic design tool in textile design education. The lecture will exemplify ways in which digital tools in combination with hand skills and expertise represent a great potential for professional development.

Teisipäeval 15.11 kell 16.40-17.30 Susan Carden

A Novel Process within Digitally Printed Textile Design

In her lecture ‘A Novel Process within Digitally Printed Textile Design’ Dr Susan Carden will be describing a new technique discovered during her practice-led doctoral study at the Glasgow School of Art. While working in the studio she noticed a range of textile samples that she had previously been crafting were extremely cool after a number of days. Following a series of experiments conducted at the Electrical Engineering Department of Glasgow University, this effect was found to be an endothermic reaction, a process that absorbs heat from the surrounding area. This new technique was created during the printing process and numerous potential applications were identified including uses in health, fashion and sports products.

Susan’s presentation will describe the stages this discovery took and the implications for both her study and practice-led projects in general when alternative research methods are required. The scientific nature of the discovery was also a challenge in an art school setting, and this will be explored with references to the methodologies and research techniques she needed to adopt in order to successfully complete her doctoral project.

Kolmapäeval 16.11 kell 16.40-17.30 Katherine Townsend

Closely Held Secrets: Embodied Knowledge in Fashion and Textile Practice

This lecture provides an overview of Closely Held Secrets, a research project and exhibition inspired by the hidden working relationship between the artist Grayson Perry and artisan Tony Taylor, which was adopted as a model by a group of individual artists/designers to explore digital embroidery as a new media. It will also discuss emerging methodologies and outcomes from current collaborative research projects that Katherine is involved in:Crafting Anatomies, The Electric Corset and Emotional Fit, which draw upon concealed material resources and embodied human interactions to inform design innovation.

Neljapäeval 17.11 kell 16.40-17.30 Kerry Walton

Technology, Tradition, Transition: Defining and Negotiating New Pathways in Contemporary Textile Design Education

Change defines the modern world and Textile practitioners have always adapted to and ultimately thrived in response to the adaptation of new technologies. The fast pace of change in the last 2 decades, largely driven by the wide availability of digital media, and production capability within a broader global context, has necessitated a swift response by educational institutions, and significant reflection on where the priorities might lie for our students. With experience of design education spanning 5 decades I will be mapping a journey through this changing terrain, both as educator, researcher and practitioner, reflecting on the integration of traditional craft skills, digital opportunities and the ability of drawing to facilitate this relationship.

Lektoritest

Dr Nithikul Nimkulrat seob uurimistöö tekstiili praktikaga, keskendudes tehnoloogiliste protsesside läbi sündivatele eksperimentaalsetele teadmistele disaini uurimuse kontekstis. Tema 2009 kaitstud doktoritöö Aalto Ülikoolis uurib tekstiilmaterjali väljendusvõimet, mis jääb nähtavate ja taktiilsete omaduste taha. Nithikul on töötanud Aalto Ülikoolis (2004-2010) ning Loughborough´ Ülikoolis (2011-2013) ning hetkel on ta professor ja tekstiilidisaini osakonna juhataja Eesti Kunstiakadeemias.

Kerry Walton on programmi Tekstiilid: innovatsioon & disain juht Loughborough Ülikoolis, mis on esikohal Suurbritannia ülikoolide pingereas (Guardian League Table 2017 põhjal). Tema praegune uurimistöö tegeleb joonistamise ja tekstiilide vaheliste seostega, mõlemaid uurib ta oma praktilise kogemuse ning kaasaegse tekstiilihariduse raamides.

Dr. Anne Louise Bang on tekstiilidisaini dotsent Koldingi Disainikoolis, Taanis. 2011 sai ta doktorikraadi uurimistööga Emotional Value of Applied Textiles. Tekstiilidisaineri hariduse omandas Bang 1994 ning enne akadeemiasse astumist 2007, töötas ta vabakutselise teksiilikunstnku, -disaineri ja lektorina.

Dr Susan Carden on trükitekstiilide disaini dotsent, Heriot-Watt Ülikoolis ning külalislektor Glasgow Ülikoolis. Tema monograafia Digital Textile Printing: Art, Design, Culture kirjeldab ajaloolist ja kultuurilist konteksti, millelt digitaalne tekstiilitrükk on võrsunud ning teemasid, mida selle kiire kasv tõstatab.

Dr Katherine Townsend, moedisaini, silmuskudumite ja tekstiilidisaini õppejõud Nottingham Trenti Ülikoolis. Tema praegune uurimisprojekt Emotional Fit and The Electric Corset, tegeleb disaini küsimustega moe ja vananemise kontekstis ning kostüümi arhiividega, eesmärgiga informeerida interaktiivsetest kantavatest tehnoloogiatest. Ta juhendab ning osaleb ja väliseksperdina doktoritööde hindamistel, mis tegelevad digitaaltehnoloogiatega, sh 3D silmuskudumine ja kudumine, laserlõikus ning jätkusuutlik mood ja tekstiilidisain. Ta on olnud mitmete näituste kaaskuraator, sh Metallic Sound, Closely Held Secrets and Crafting Anatomies. Alates 2010 on ta ajakirja Craft Research (kirjastus Intellect) kaastoimetaja.

* Raamatuesitlust ja avatud loengute sarja toetab Eesti Kultuurkapital

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Crafting Textiles in the Digital Age raamatuesitlus ja avatud loengud

Teisipäev 15 november, 2016 — Neljapäev 17 november, 2016

dh50_raamatuesitlus_banner_kutse_fb

DH50 Loengusari “Disaini 9 nägu, 第十是饥饿
16.11.2016 kl 18.00
Solarise Apollo raamatupoe auditooriumis

Eesti Kunstiakadeemial on au kutsuda raamatu Crafting Textiles in the Digital Age esitlusele, mis ilmus kirjastuses Bloomsbury 2016 septembris. Raamat annab ülevaate tehniliste oskuste tähendusest tekstiilide loomisel, nende rollist digitaaltehnoloogiate rakendamisel ning tänapäevasest kontekstist ja lähenemisviisidest, mida kasutatakse digitaalsete tekstiilide loomisel.

Raamatu toimetajad: Nithikul Nimkulrat (Eesti Kunstiakadeemia, EE), Faith Kane (Massey University, NZ) and Kerry Walton (Loughborough University, UK)

Ürituse kava

18.00-18.45 Raamatu kaasautorite ettekanded:

  • Kerry Walton (Loughborough University, UK)

New Creative Opportunities: Textiles, Education & Context

  • Anne Louise Bang (Design School Kolding, DK),

Hand Weaving, Digital Tools and Textile Design Education in Denmark

  • Susan Carden (Heriot-Watt University, UK)

A Novel Process within Digitally Printed Textile Design

  • Katherine Townsend (Nottingham Trent University, UK)

Closely Held Secrets: Embodied Knowledge in Fashion and Textile Practice

18.45-19.00 Vestlusring raamatus käsitletud ning tekstiilihariduse tuleviku teemadel. Vestlust juhib dr Nithikul Nimkulrat (Eesti Kunstiakadeemia tekstiilidisaini osakonna professor)

19.00-19.10 Küsimused ja vastused

19.10-19.30 Vastuvõtt

Raamatust

Ajastul, mil digitaalsed võimalused muutuvad järjest kättesaadavamaks, leiavad paljud tekstiilidisainerid ja tegijad end huvitavast pöördepunktist traditsiooniliste tekstiililoomis protsesside ja uuemate digitehnoloogiate vahel. Erialaspetsialistidel, nii käsitöö- kui disainipraktikutel on võimalik oma töös kasutada digitaalseid protsesse, samas ei soovita kõrvale heita tekstiilile olemuslikke tehnikaid ja oskusi. Nii otsitakse taskaalu läbi tehniliste oskuste ja digitaalsete protsesside keerukate ühenduste. Raamatusse kogutud esseed arutlevad selle ülemineku teemal esteetiliste võimaluste vaatepunktist, mis kerkivad tekstiilidisaineri ette praktiliste, materjali ja täna kättesaadavaid digitaaltehnoloogiaid ühendavate eksperimentide käigus.

Loe lähemalt

Avatud loengute sari

Raamatu tutvustuse nädalal toimuvad Eesti Kunstiakadeemias avatud loengud, Estonia pst 7, IV korrus, auditoorium 440A

Teisipäeval 15.11 kell 15.40-16.30 Anne Louise Bang

Hand Weaving, Digital Tools and Textile Design Education in Denmark

How are the knowledge and practical experience of traditional processes, specifically hand skills, applied in the context of digital jacquard handloom weaving? This lecture discusses ways in which the introduction of a digital jacquard handloom at the Design School Kolding have influenced the textile design education and thereby the craft and practice of hand weaving in Denmark.

Weavers are generally trained in systematic thinking, as they need to operate traditional looms that require a highly organized way of working, threading warp ends on a number of shafts and inserting weft picks in an accurate order. Regarding the organization of weft yarns, countermarch looms have a number of treadles connected to the shafts, whereas manual or computerized dobby looms work with lift plans. This means that the weaver must understand the interaction between shafts and treadles or lift plans in order to achieve the desired woven pattern. All this changed when we got access to the digital jacquard handloom. With this it became possible to use the loom as a dynamic design tool in textile design education. The lecture will exemplify ways in which digital tools in combination with hand skills and expertise represent a great potential for professional development.

Teisipäeval 15.11 kell 16.40-17.30 Susan Carden

A Novel Process within Digitally Printed Textile Design

In her lecture ‘A Novel Process within Digitally Printed Textile Design’ Dr Susan Carden will be describing a new technique discovered during her practice-led doctoral study at the Glasgow School of Art. While working in the studio she noticed a range of textile samples that she had previously been crafting were extremely cool after a number of days. Following a series of experiments conducted at the Electrical Engineering Department of Glasgow University, this effect was found to be an endothermic reaction, a process that absorbs heat from the surrounding area. This new technique was created during the printing process and numerous potential applications were identified including uses in health, fashion and sports products.

Susan’s presentation will describe the stages this discovery took and the implications for both her study and practice-led projects in general when alternative research methods are required. The scientific nature of the discovery was also a challenge in an art school setting, and this will be explored with references to the methodologies and research techniques she needed to adopt in order to successfully complete her doctoral project.

Kolmapäeval 16.11 kell 16.40-17.30 Katherine Townsend

Closely Held Secrets: Embodied Knowledge in Fashion and Textile Practice

This lecture provides an overview of Closely Held Secrets, a research project and exhibition inspired by the hidden working relationship between the artist Grayson Perry and artisan Tony Taylor, which was adopted as a model by a group of individual artists/designers to explore digital embroidery as a new media. It will also discuss emerging methodologies and outcomes from current collaborative research projects that Katherine is involved in:Crafting Anatomies, The Electric Corset and Emotional Fit, which draw upon concealed material resources and embodied human interactions to inform design innovation.

Neljapäeval 17.11 kell 16.40-17.30 Kerry Walton

Technology, Tradition, Transition: Defining and Negotiating New Pathways in Contemporary Textile Design Education

Change defines the modern world and Textile practitioners have always adapted to and ultimately thrived in response to the adaptation of new technologies. The fast pace of change in the last 2 decades, largely driven by the wide availability of digital media, and production capability within a broader global context, has necessitated a swift response by educational institutions, and significant reflection on where the priorities might lie for our students. With experience of design education spanning 5 decades I will be mapping a journey through this changing terrain, both as educator, researcher and practitioner, reflecting on the integration of traditional craft skills, digital opportunities and the ability of drawing to facilitate this relationship.

Lektoritest

Dr Nithikul Nimkulrat seob uurimistöö tekstiili praktikaga, keskendudes tehnoloogiliste protsesside läbi sündivatele eksperimentaalsetele teadmistele disaini uurimuse kontekstis. Tema 2009 kaitstud doktoritöö Aalto Ülikoolis uurib tekstiilmaterjali väljendusvõimet, mis jääb nähtavate ja taktiilsete omaduste taha. Nithikul on töötanud Aalto Ülikoolis (2004-2010) ning Loughborough´ Ülikoolis (2011-2013) ning hetkel on ta professor ja tekstiilidisaini osakonna juhataja Eesti Kunstiakadeemias.

Kerry Walton on programmi Tekstiilid: innovatsioon & disain juht Loughborough Ülikoolis, mis on esikohal Suurbritannia ülikoolide pingereas (Guardian League Table 2017 põhjal). Tema praegune uurimistöö tegeleb joonistamise ja tekstiilide vaheliste seostega, mõlemaid uurib ta oma praktilise kogemuse ning kaasaegse tekstiilihariduse raamides.

Dr. Anne Louise Bang on tekstiilidisaini dotsent Koldingi Disainikoolis, Taanis. 2011 sai ta doktorikraadi uurimistööga Emotional Value of Applied Textiles. Tekstiilidisaineri hariduse omandas Bang 1994 ning enne akadeemiasse astumist 2007, töötas ta vabakutselise teksiilikunstnku, -disaineri ja lektorina.

Dr Susan Carden on trükitekstiilide disaini dotsent, Heriot-Watt Ülikoolis ning külalislektor Glasgow Ülikoolis. Tema monograafia Digital Textile Printing: Art, Design, Culture kirjeldab ajaloolist ja kultuurilist konteksti, millelt digitaalne tekstiilitrükk on võrsunud ning teemasid, mida selle kiire kasv tõstatab.

Dr Katherine Townsend, moedisaini, silmuskudumite ja tekstiilidisaini õppejõud Nottingham Trenti Ülikoolis. Tema praegune uurimisprojekt Emotional Fit and The Electric Corset, tegeleb disaini küsimustega moe ja vananemise kontekstis ning kostüümi arhiividega, eesmärgiga informeerida interaktiivsetest kantavatest tehnoloogiatest. Ta juhendab ning osaleb ja väliseksperdina doktoritööde hindamistel, mis tegelevad digitaaltehnoloogiatega, sh 3D silmuskudumine ja kudumine, laserlõikus ning jätkusuutlik mood ja tekstiilidisain. Ta on olnud mitmete näituste kaaskuraator, sh Metallic Sound, Closely Held Secrets and Crafting Anatomies. Alates 2010 on ta ajakirja Craft Research (kirjastus Intellect) kaastoimetaja.

* Raamatuesitlust ja avatud loengute sarja toetab Eesti Kultuurkapital

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

20.05.2016 — 30.05.2016

NITHIKUL NIMKULRAT Valge mets Hop Galeriis

TheWhiteForest-invite

NITHIKUL NIMKULRAT 

Valge mets

20. – 30.05. 2016
Hop galerii
Tallinn
Hobusepea 2

Neljapäeval 19. mail kell 17.00 avatakse HOP galeriis Nithikul Nimkulrati näitus „Valge mets“.

„Valge metsa“ kasvatamine algas 2008. aasta juulis Islandil Reykjavikis, kui Nithikul töötas kunstnikuna residentuuris Islandi Visuaalkunstnike Assotsiatsioonis (SÍM). Inspiratsiooni otsides mööda maad ringi reisides ning kogedes Islandi imelist maastikku, tekkis tal küsimus – Miks pole Islandil puid? Erinevalt Islandist on Soomes – riigis, mis asub Islandiga samal kontinendil – rikkalikult metsa, mis ümbritseb inimesi igapäevaselt. Tekstiilikunstniku ja disainerina, kes oli Soomes elanud üle kümne aasta, oli Nithikul sellest nähtusest lummatud. Olles teemat edasi uurinud, sai ta teada, et Island on püüdnud oma metsi taaselustada, kuid tugeva tuule ja vähese päikese tõttu kasvavad puud väga aeglaselt (ainult 5cm aastas). Selleks, et nende missioonile ideeliselt kaasa aidata, valmis töö „Kask“. Selle loomisel on kasutatud pabernööri kui Soome metsade toodet selleks, et kujutada kasvavate puude või Islandi metsade algust. Pärast kaht aastat, mis kulus „Kase“ loomiseks, on Nithikul metsa jätkuvalt kasvatanud.

Sellest ajast alates on „Valge mets“ aeglaselt kasvanud. Aeglane kasvamine kannab keskkonnateemalist sõnumit – kuigi „Valge metsa“ kasvatamisprotsess nõuab tohutult aega ja kannatust, võtab tegeliku metsa kasvamine veel palju kauem aega, nõuab suuremaid jõupingutusi ja ühist panus.

„Valge mets“ on olnud eksponeeritud Berliinis (2012) ja Londonis (2013). Nüüd saab seda näha Tallinnas – linnas, kus see on kasvanud praegu.

Nithikul Nimkulrat on tekstiilidisaini professor ning Eesti Kunstiakadeemia tekstiilidisaini osakonna juhataja. Nithikulile on omistatud teaduskraadid Doctor of Arts (2009) ja Master of Arts (2002) Aalto University School of Arts, Design and Architecture (Soome) ja bakalaureusekraad Chulalongkorni Tööstusdisaini Ülikoolis (1997, Tai). Rahvusvaheliselt on ta eksponeeritud oma töid üle kümne aasta ning töötanud teadurina ja õppejõuna ülikoolides Soomes, Suurbritannias ning nüüd Eestis.

Tänud: Piret Valk.

Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.
Näitusi Hop galeriis toetavad Eesti Kultuuriministeerium ja Eesti Kultuurkapital. 

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

NITHIKUL NIMKULRAT Valge mets Hop Galeriis

Reede 20 mai, 2016 — Esmaspäev 30 mai, 2016

TheWhiteForest-invite

NITHIKUL NIMKULRAT 

Valge mets

20. – 30.05. 2016
Hop galerii
Tallinn
Hobusepea 2

Neljapäeval 19. mail kell 17.00 avatakse HOP galeriis Nithikul Nimkulrati näitus „Valge mets“.

„Valge metsa“ kasvatamine algas 2008. aasta juulis Islandil Reykjavikis, kui Nithikul töötas kunstnikuna residentuuris Islandi Visuaalkunstnike Assotsiatsioonis (SÍM). Inspiratsiooni otsides mööda maad ringi reisides ning kogedes Islandi imelist maastikku, tekkis tal küsimus – Miks pole Islandil puid? Erinevalt Islandist on Soomes – riigis, mis asub Islandiga samal kontinendil – rikkalikult metsa, mis ümbritseb inimesi igapäevaselt. Tekstiilikunstniku ja disainerina, kes oli Soomes elanud üle kümne aasta, oli Nithikul sellest nähtusest lummatud. Olles teemat edasi uurinud, sai ta teada, et Island on püüdnud oma metsi taaselustada, kuid tugeva tuule ja vähese päikese tõttu kasvavad puud väga aeglaselt (ainult 5cm aastas). Selleks, et nende missioonile ideeliselt kaasa aidata, valmis töö „Kask“. Selle loomisel on kasutatud pabernööri kui Soome metsade toodet selleks, et kujutada kasvavate puude või Islandi metsade algust. Pärast kaht aastat, mis kulus „Kase“ loomiseks, on Nithikul metsa jätkuvalt kasvatanud.

Sellest ajast alates on „Valge mets“ aeglaselt kasvanud. Aeglane kasvamine kannab keskkonnateemalist sõnumit – kuigi „Valge metsa“ kasvatamisprotsess nõuab tohutult aega ja kannatust, võtab tegeliku metsa kasvamine veel palju kauem aega, nõuab suuremaid jõupingutusi ja ühist panus.

„Valge mets“ on olnud eksponeeritud Berliinis (2012) ja Londonis (2013). Nüüd saab seda näha Tallinnas – linnas, kus see on kasvanud praegu.

Nithikul Nimkulrat on tekstiilidisaini professor ning Eesti Kunstiakadeemia tekstiilidisaini osakonna juhataja. Nithikulile on omistatud teaduskraadid Doctor of Arts (2009) ja Master of Arts (2002) Aalto University School of Arts, Design and Architecture (Soome) ja bakalaureusekraad Chulalongkorni Tööstusdisaini Ülikoolis (1997, Tai). Rahvusvaheliselt on ta eksponeeritud oma töid üle kümne aasta ning töötanud teadurina ja õppejõuna ülikoolides Soomes, Suurbritannias ning nüüd Eestis.

Tänud: Piret Valk.

Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.
Näitusi Hop galeriis toetavad Eesti Kultuuriministeerium ja Eesti Kultuurkapital. 

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

28.03.2016 — 30.04.2016

Näitus: EKSPERIMENTAALNE TEKSTIILITRÜKK

Detail Irina Pommeri kangast „Vihmane Peterburg“ 

Näitus: EKSPERIMENTAALNE TEKSTIILITRÜKK

Olete oodatud näitusele ja kohtumisele autoritega 05.04.16 kell 17.00

Alates 28.03.16 on EKA fuajees, Estonia pst. 7 avatud näitus suureformaadilistest tekstiilitrüki teostest, mis valmisid 2. kursuse valikaine trükitud tekstiilide disain raames. Ühisnäitusel osalevad neli tekstiilidisaini ja kaks nahakunsti bakalaureuse tudengit ning kaks tekstiilidisaini eriala magistranti. Igal tudengil oli võimalik valida oma teema, millest lähtuda kavandamisel ja tehnikate valikul. Näitusel esitletavad tööd kasvasid välja läbi tööprotsessi, teostati hulgaliselt kavandeid, sellele järgnes erinevate trükitehnikate katsetamine, et saavutamada soovitud tulemus.

Autorid ja teosed:

Kadi Kibbermann MDR1 / „Kadunud sõrmkäpad“

Kristina Puz MDR1 / „Midnight garden“

Marit Nõmmik BTE3 / „Organity“

Egert Kaegas BTE2 / „Ilmarine“

Irina Pommer BTE2 / „Vihmane Peterburg“

Liina Leo BTE2 / „Jää“

Sirle Rohusaar BNA2 / „Käbimaania“

Hannaloora Reimann BNA2 / „Killud“

Kursust juhendasid tekstiilidisaini osakonna õppejõud dotsendid Krista Leesi ja Piret Valk. Näitus on avatud aprilli lõpuni.

Eesti Kunstiakadeemia tekstiilidisaini osakond

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Näitus: EKSPERIMENTAALNE TEKSTIILITRÜKK

Esmaspäev 28 märts, 2016 — Laupäev 30 aprill, 2016

Detail Irina Pommeri kangast „Vihmane Peterburg“ 

Näitus: EKSPERIMENTAALNE TEKSTIILITRÜKK

Olete oodatud näitusele ja kohtumisele autoritega 05.04.16 kell 17.00

Alates 28.03.16 on EKA fuajees, Estonia pst. 7 avatud näitus suureformaadilistest tekstiilitrüki teostest, mis valmisid 2. kursuse valikaine trükitud tekstiilide disain raames. Ühisnäitusel osalevad neli tekstiilidisaini ja kaks nahakunsti bakalaureuse tudengit ning kaks tekstiilidisaini eriala magistranti. Igal tudengil oli võimalik valida oma teema, millest lähtuda kavandamisel ja tehnikate valikul. Näitusel esitletavad tööd kasvasid välja läbi tööprotsessi, teostati hulgaliselt kavandeid, sellele järgnes erinevate trükitehnikate katsetamine, et saavutamada soovitud tulemus.

Autorid ja teosed:

Kadi Kibbermann MDR1 / „Kadunud sõrmkäpad“

Kristina Puz MDR1 / „Midnight garden“

Marit Nõmmik BTE3 / „Organity“

Egert Kaegas BTE2 / „Ilmarine“

Irina Pommer BTE2 / „Vihmane Peterburg“

Liina Leo BTE2 / „Jää“

Sirle Rohusaar BNA2 / „Käbimaania“

Hannaloora Reimann BNA2 / „Killud“

Kursust juhendasid tekstiilidisaini osakonna õppejõud dotsendid Krista Leesi ja Piret Valk. Näitus on avatud aprilli lõpuni.

Eesti Kunstiakadeemia tekstiilidisaini osakond

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

25.02.2016 — 15.03.2016

Annike Laigo TINT / INK OBSESSIONS 25.02.- 15.03. 2016 Hop galerii

laigo

Annike Laigo

TINT / INK OBSESSIONS

25.02.- 15.03. 2016

Hop galerii

Tallinn

Hobusepea 2

Alates 25.02. saab Hop galeriis vaadata Annike Laigo tekstiile ja printe sarjast TINT / INK OBSESSIONS.

Näituse avamine toimub 1. 03. kell 18.00.

Tekstiilidisainer Annike Laigo on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia (2000), täiendanud end Soomes (Aalto University 2003 – 2004) ja Taanis (Kolding School of Design) ning osalenud aastast 2002 arvukatel näitustel nii Eestis kui mujal.

Musta tindi seeria on inspireeritud iidsest Jaapani tilgatrüki tehnikast Suminagashist, mida läänepool on nimetatud ka marmoreerimiseks. Veepinnale tilgutatakse lahustumatut tinti, see valgub laiali, voogab ja liigub koos pinna virvendustega. Kunstnik lisab omalt poolt triki, mille tulemusena liigub tint ettearvamatult, moodustades eripäraseid graafilisi mustreid, mida saab küll seletada füüsika ja keemia abil, aga pole kuidagi võimalik kavandada ega korrata. Töö käigus tekkinud suurest hulgast tõmmistest on ta valinud üksikud õnnestunumad ja nendega edasi töötanud. Tulemuseks saab kangamuster, raamitud graafiline töö või ka näiteks tapeet. Selle tehnika põhiprintsiibil ei ole kuigi palju pistmist käsitööoskuse, ande või osavusega, see on juhuse süsteemil põhinev ainulaadne lummus, mida mingil muul moel vaevalt, et oleks võimalik saavutada.

Olles rabatud looduse võimest ikka ja jälle üllatada – sa võid küll ennustada, aga ei saa kunagi päris kindel olla – sean ettearvamatuse eelduseks ja teen juhusest oma tööriista.

Suminagashi seeriaid täiendav siidsallide kollektsioon transleerib meid ümbritseva mitmekesisuse, uskumatud hetked ja mälestusväärsed vaated kaelas kantavasse kvaliteeti. Sallid on valminud digitaaltrüki tehnikas Itaalias.

Näitust toetab Kultuurkapital.

Näitusi Hop galeriis toetavad Eesti Kultuuriministeerium ja Eesti Kultuurkapital.

Lisainfo:

Maria Valdma

HOP galerii

Hobusepea 2

10133 Tallinn

tel: +372 6462887

gsm: +372 5112350

e-mail: www.eaa.ee/hop

hop@eaa.ee

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Annike Laigo TINT / INK OBSESSIONS 25.02.- 15.03. 2016 Hop galerii

Neljapäev 25 veebruar, 2016 — Teisipäev 15 märts, 2016

laigo

Annike Laigo

TINT / INK OBSESSIONS

25.02.- 15.03. 2016

Hop galerii

Tallinn

Hobusepea 2

Alates 25.02. saab Hop galeriis vaadata Annike Laigo tekstiile ja printe sarjast TINT / INK OBSESSIONS.

Näituse avamine toimub 1. 03. kell 18.00.

Tekstiilidisainer Annike Laigo on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia (2000), täiendanud end Soomes (Aalto University 2003 – 2004) ja Taanis (Kolding School of Design) ning osalenud aastast 2002 arvukatel näitustel nii Eestis kui mujal.

Musta tindi seeria on inspireeritud iidsest Jaapani tilgatrüki tehnikast Suminagashist, mida läänepool on nimetatud ka marmoreerimiseks. Veepinnale tilgutatakse lahustumatut tinti, see valgub laiali, voogab ja liigub koos pinna virvendustega. Kunstnik lisab omalt poolt triki, mille tulemusena liigub tint ettearvamatult, moodustades eripäraseid graafilisi mustreid, mida saab küll seletada füüsika ja keemia abil, aga pole kuidagi võimalik kavandada ega korrata. Töö käigus tekkinud suurest hulgast tõmmistest on ta valinud üksikud õnnestunumad ja nendega edasi töötanud. Tulemuseks saab kangamuster, raamitud graafiline töö või ka näiteks tapeet. Selle tehnika põhiprintsiibil ei ole kuigi palju pistmist käsitööoskuse, ande või osavusega, see on juhuse süsteemil põhinev ainulaadne lummus, mida mingil muul moel vaevalt, et oleks võimalik saavutada.

Olles rabatud looduse võimest ikka ja jälle üllatada – sa võid küll ennustada, aga ei saa kunagi päris kindel olla – sean ettearvamatuse eelduseks ja teen juhusest oma tööriista.

Suminagashi seeriaid täiendav siidsallide kollektsioon transleerib meid ümbritseva mitmekesisuse, uskumatud hetked ja mälestusväärsed vaated kaelas kantavasse kvaliteeti. Sallid on valminud digitaaltrüki tehnikas Itaalias.

Näitust toetab Kultuurkapital.

Näitusi Hop galeriis toetavad Eesti Kultuuriministeerium ja Eesti Kultuurkapital.

Lisainfo:

Maria Valdma

HOP galerii

Hobusepea 2

10133 Tallinn

tel: +372 6462887

gsm: +372 5112350

e-mail: www.eaa.ee/hop

hop@eaa.ee

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

27.02.2016

EKA Õpilasakadeemia: Siiditrükitehnikas t-särgi trükkimine, tutvumine tekstiiliosakonnaga

27. veebruar kl 11.00-12.30 Siiditrükitehnikas t-särgi trükkimine, tutvumine tekstiiliosakonnaga.

Kogunemine kl 11.00 Estonia pst 7/Teatri väljak 1, 3. korrusel

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

EKA Õpilasakadeemia: Siiditrükitehnikas t-särgi trükkimine, tutvumine tekstiiliosakonnaga

Laupäev 27 veebruar, 2016

27. veebruar kl 11.00-12.30 Siiditrükitehnikas t-särgi trükkimine, tutvumine tekstiiliosakonnaga.

Kogunemine kl 11.00 Estonia pst 7/Teatri väljak 1, 3. korrusel

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

04.12.2015 — 22.12.2015

Tiina Puhkani TALVEAED Hop galeriis

SONY DSC

Tiina Puhkan

TALVEAED

4.12.- 22.12.2015

Hop galerii

Tallinn

Hobusepea 2

Neljapäeval 3. detsembril kell 17.00 avatakse HOP galeriis tekstiilikunstnik Tiina Puhkani näitus “Talveaed”.

Tiina Puhkan on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia, tookodse nimega Tallinna Kunstiülikooli, 1990-ndal aastal ning elab ja töötab vabakutselise tekstiilikunstnikuna Tallinnas. Samast aastast on ta aktiivselt osalenud näitustel ning Hop galeriis avatav väljapanek on kunstnikul 20-es isikunäitus. Puhkanile on omistatud kahel korral Aasta tekstiilikunstniku preemia (2002 ja 2004).

Näituse „Talveaed“ keskmeks on sellele nime andnud gobeläänvaip, mis ümbritsetuna siidimaalidest ja piltvaipadest, loob soodsa keskkonna peegeldamaks kunstniku sümpaatiat triiphoonete, talveaedade – ruumide vastu, mis koguvad, jagavad, salvestavad või peegeldavad eluks vajalikku valgust.

Mulle on alati triiphooned meeldinud. Nad muudavad argliku kevadkiirtevihu soojaks ja toitvaks valguseks. Neis võib kasvatada, mida tahes – ükskõik, kui õrnu ja haruldasi võrseid, isegi terveid puid. Peab lihtsalt olema kannatlikkust ja oskust süveneda, et sünniks midagi väärtuslikku. Isegi hilissügisel on kasvumajas tore seista: veel lõhnab seal suve järele, aga samas hingavad uniselt talvevarju toodud krüsanteemid. Ja väljas langeb esimesi lumehelbeid.

Mulle on alati talveaiad meeldinud. Ühtpidi on nad muust maailmast eraldatud, eesõigustega kuningriigid, kus saab võrsuda midagi sellist, millel väljaspool elulootust ei ole. Teistpidi toimib klaasist kuppel omamoodi suurendusklaasina, mis toob väljaspool toimuva isegi selgemalt esile, kui seda sooviksime. / Tiina Puhkan /

Näitusi Hop galeriis toetavad Eesti Kultuuriministeerium ja Eesti Kultuurkapital.

Lisainfo:

Maria Valdma

HOP galerii

Hobusepea 2

10133 Tallinn

tel: +372 6462887

gsm: +372 5112350

e-mail: www.eaa.ee/hop
hop@eaa.ee

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Tiina Puhkani TALVEAED Hop galeriis

Reede 04 detsember, 2015 — Teisipäev 22 detsember, 2015

SONY DSC

Tiina Puhkan

TALVEAED

4.12.- 22.12.2015

Hop galerii

Tallinn

Hobusepea 2

Neljapäeval 3. detsembril kell 17.00 avatakse HOP galeriis tekstiilikunstnik Tiina Puhkani näitus “Talveaed”.

Tiina Puhkan on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia, tookodse nimega Tallinna Kunstiülikooli, 1990-ndal aastal ning elab ja töötab vabakutselise tekstiilikunstnikuna Tallinnas. Samast aastast on ta aktiivselt osalenud näitustel ning Hop galeriis avatav väljapanek on kunstnikul 20-es isikunäitus. Puhkanile on omistatud kahel korral Aasta tekstiilikunstniku preemia (2002 ja 2004).

Näituse „Talveaed“ keskmeks on sellele nime andnud gobeläänvaip, mis ümbritsetuna siidimaalidest ja piltvaipadest, loob soodsa keskkonna peegeldamaks kunstniku sümpaatiat triiphoonete, talveaedade – ruumide vastu, mis koguvad, jagavad, salvestavad või peegeldavad eluks vajalikku valgust.

Mulle on alati triiphooned meeldinud. Nad muudavad argliku kevadkiirtevihu soojaks ja toitvaks valguseks. Neis võib kasvatada, mida tahes – ükskõik, kui õrnu ja haruldasi võrseid, isegi terveid puid. Peab lihtsalt olema kannatlikkust ja oskust süveneda, et sünniks midagi väärtuslikku. Isegi hilissügisel on kasvumajas tore seista: veel lõhnab seal suve järele, aga samas hingavad uniselt talvevarju toodud krüsanteemid. Ja väljas langeb esimesi lumehelbeid.

Mulle on alati talveaiad meeldinud. Ühtpidi on nad muust maailmast eraldatud, eesõigustega kuningriigid, kus saab võrsuda midagi sellist, millel väljaspool elulootust ei ole. Teistpidi toimib klaasist kuppel omamoodi suurendusklaasina, mis toob väljaspool toimuva isegi selgemalt esile, kui seda sooviksime. / Tiina Puhkan /

Näitusi Hop galeriis toetavad Eesti Kultuuriministeerium ja Eesti Kultuurkapital.

Lisainfo:

Maria Valdma

HOP galerii

Hobusepea 2

10133 Tallinn

tel: +372 6462887

gsm: +372 5112350

e-mail: www.eaa.ee/hop
hop@eaa.ee

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink