AksessuaaridisainAnimatsioonArhitektuur ja linnaplaneerimineArhitektuuriteaduskondAvatud akadeemiaDesign and Technology FuturesDisainiteaduskondDoktorikoolDoktorikoolEhte- ja sepakunstErialadERKI MoeshowFotograafiaGaleriiGraafikaGraafiline disainHaldusosakond ja töökojadInstallatsioon ja skulptuurIT osakondJätkusuutliku disaini laborJoonistamineKaasaegne kunstKeraamikaKlaasKommunikatsiooniosakondKunstiharidusKunstiteadus ja visuaalkultuurKunstikultuuri teaduskondMaalMoedisainMuinsuskaitse ja konserveerimineMuuseumÕppeosakondRaamatukoguRahandusosakondRektoraatSisearhitektuurStsenograafiaTasapinnaliste tehnoloogiate tehnokeskusTeadus- ja arendusosakondTegevuskunstTekstiilidisainTootedisainTugistruktuuridÜliõpilasesindusUncategorizedUrbanistikaUusmeediaVabade kunstide teaduskondVälissuhete osakond
Rubriik: Kunstikultuuri teaduskond
03.01.2025 — 17.01.2025
Rahvusvahelise grupinäituse „Küllus“ avamine T1 kaubanduskeskuses
Kunstiteadus ja visuaalkultuur
Reedel, 3. jaanuaril kell 17.00 avatakse T1 kaubanduskeskuse teise korruse keskmise aatriumi kõrval rahvusvaheline grupinäitus „Küllus“.
Näitusel osalevad kunstnikud Emily Greenwood, Ulvi Haagensen, Cecile Hübner, Heleliis Hõim, Erki Kasemets, Sandra Kosorotova, Gary Markle ja Sigrid Viir.
Näitus võtab lähema vaatluse alla nähtamatud süsteemid tarbimisajastul. Korraldades näituse kaubanduskeskuses, paigutatakse kunstnike teosed paradoksaalsesse konteksti, kus nende loominguline identiteet seisab silmitsi ümbritseva konsumeristliku ruumiga. Tõstatub küsimus, kuidas suhestuda ümbritseva keskkonnaga, kuidas töötada ühtaegu koos tarbimise ja kapitalismi kõikjale ulatuva kohaloluga ning ka selle vastu? Näitus on kohaks, kus külastaja saab aja maha võtta, aeglustada tempot, vaadelda, hetkeks põgeneda ümbritseva informatsioonilaviini eest ning mõtiskleda.
Näituse kuraatorid on Eesti Kunstiakadeemia tudengid Piret Arukaevu, Sylvia Burgess, Maia Hellman, Kaur Järve, Marite Kuus ja Mariam Mestvirishvili.
Näitus toimub Brigit Aropi juhendatud kureerimisseminari raames.
Näitus on avatud 03.01–17.01.2025
Lahtiolekuajad:
T–R 16.00–20.00
L–P 12.00–20.00
Näituse finissage toimub 17.01 kell 17.00. Programm algab 17.30.
Lisainformatsiooni näituse publikuprogrammi kohta avaldatakse näituse FB lehel – https://www.facebook.com/events/2404807066531874
Graafiline disain: Andrew Hill
Näitust toetab Eesti Kunstiakadeemia Kunstiteaduse ja Visuaalkultuuri instituut ning Taidestuudium.
Eriline tänu: T1 kaubanduskeskus ja SUHE baar.
Postitas Andres Lõo — Püsilink
Rahvusvahelise grupinäituse „Küllus“ avamine T1 kaubanduskeskuses
Reede 03 jaanuar, 2025 — Reede 17 jaanuar, 2025
Kunstiteadus ja visuaalkultuur
Reedel, 3. jaanuaril kell 17.00 avatakse T1 kaubanduskeskuse teise korruse keskmise aatriumi kõrval rahvusvaheline grupinäitus „Küllus“.
Näitusel osalevad kunstnikud Emily Greenwood, Ulvi Haagensen, Cecile Hübner, Heleliis Hõim, Erki Kasemets, Sandra Kosorotova, Gary Markle ja Sigrid Viir.
Näitus võtab lähema vaatluse alla nähtamatud süsteemid tarbimisajastul. Korraldades näituse kaubanduskeskuses, paigutatakse kunstnike teosed paradoksaalsesse konteksti, kus nende loominguline identiteet seisab silmitsi ümbritseva konsumeristliku ruumiga. Tõstatub küsimus, kuidas suhestuda ümbritseva keskkonnaga, kuidas töötada ühtaegu koos tarbimise ja kapitalismi kõikjale ulatuva kohaloluga ning ka selle vastu? Näitus on kohaks, kus külastaja saab aja maha võtta, aeglustada tempot, vaadelda, hetkeks põgeneda ümbritseva informatsioonilaviini eest ning mõtiskleda.
Näituse kuraatorid on Eesti Kunstiakadeemia tudengid Piret Arukaevu, Sylvia Burgess, Maia Hellman, Kaur Järve, Marite Kuus ja Mariam Mestvirishvili.
Näitus toimub Brigit Aropi juhendatud kureerimisseminari raames.
Näitus on avatud 03.01–17.01.2025
Lahtiolekuajad:
T–R 16.00–20.00
L–P 12.00–20.00
Näituse finissage toimub 17.01 kell 17.00. Programm algab 17.30.
Lisainformatsiooni näituse publikuprogrammi kohta avaldatakse näituse FB lehel – https://www.facebook.com/events/2404807066531874
Graafiline disain: Andrew Hill
Näitust toetab Eesti Kunstiakadeemia Kunstiteaduse ja Visuaalkultuuri instituut ning Taidestuudium.
Eriline tänu: T1 kaubanduskeskus ja SUHE baar.
Postitas Andres Lõo — Püsilink
17.12.2024
BORIS BERNSTEIN 100: RAAM JA KOONDUMISPUNKT
Kunstiteadus ja visuaalkultuur
Eesti Kunstiteadlaste ja Kuraatorite Ühingu (EKKÜ) ja Eesti Kunstiakadeemia (EKA) ühiskonverents, mis on pühendatud Boris Bernsteini 100. sünniaastapäevale.
Konverentsile järgneb ajakirja Kunstiteaduslikke Uurimusi uue numbri tutvustus ja traditsiooniline aastalõpu koosviibimine.
KAVA
Kell 12.45 Konverentsi avamine ja tervitused
Kell 13.00–14.30
David Vseviov. Boriss Bersntein – kuidas kiigata kaevu?
Krista Kodres. Boris Bernsteini “kunstiteadusliku proosa” teooria ja praktika
Virve Sarapik. Struktuur ja Bernstein
Paus
Kell 15.00–17.00
Eda Tuulberg. Polümetodoloogiline seiklus ringmängu ja sealt välja ehk Boris Bernstein kunstist kirjutajana 1960.–1970. aastatel
Märt Väljataga. Boris Bernstein ja kunsti defineerimise diskussioon 1990ndatel
Marek Volt. Hea kunsti algoritm
Hanno Soans. Boris Bernsteini postmodernistlik elu
Vaba mikrofon
Ajakirja Kunstiteaduslikke Uurimusi uue numbri tutvustus.
Värskelt ilmunud ajakirjanumber on ökoulme teemaline, külalistoimetajateks Elle-Mari Talivee ja Ene-Reet Soovik.
Õhtu jätkub aastalõpu koosviibimisega!
Korraldajad:
Eesti Kunstiteadlaste ja Kuraatorite Ühing
Eesti Kunstiakadeemia
Postitas Annika Tiko — Püsilink
BORIS BERNSTEIN 100: RAAM JA KOONDUMISPUNKT
Teisipäev 17 detsember, 2024
Kunstiteadus ja visuaalkultuur
Eesti Kunstiteadlaste ja Kuraatorite Ühingu (EKKÜ) ja Eesti Kunstiakadeemia (EKA) ühiskonverents, mis on pühendatud Boris Bernsteini 100. sünniaastapäevale.
Konverentsile järgneb ajakirja Kunstiteaduslikke Uurimusi uue numbri tutvustus ja traditsiooniline aastalõpu koosviibimine.
KAVA
Kell 12.45 Konverentsi avamine ja tervitused
Kell 13.00–14.30
David Vseviov. Boriss Bersntein – kuidas kiigata kaevu?
Krista Kodres. Boris Bernsteini “kunstiteadusliku proosa” teooria ja praktika
Virve Sarapik. Struktuur ja Bernstein
Paus
Kell 15.00–17.00
Eda Tuulberg. Polümetodoloogiline seiklus ringmängu ja sealt välja ehk Boris Bernstein kunstist kirjutajana 1960.–1970. aastatel
Märt Väljataga. Boris Bernstein ja kunsti defineerimise diskussioon 1990ndatel
Marek Volt. Hea kunsti algoritm
Hanno Soans. Boris Bernsteini postmodernistlik elu
Vaba mikrofon
Ajakirja Kunstiteaduslikke Uurimusi uue numbri tutvustus.
Värskelt ilmunud ajakirjanumber on ökoulme teemaline, külalistoimetajateks Elle-Mari Talivee ja Ene-Reet Soovik.
Õhtu jätkub aastalõpu koosviibimisega!
Korraldajad:
Eesti Kunstiteadlaste ja Kuraatorite Ühing
Eesti Kunstiakadeemia
Postitas Annika Tiko — Püsilink
16.12.2024
KVI avalik loeng: Inga Lāce “Making a Museum, Being a Guest”
Kunstiteadus ja visuaalkultuur
Inga Lāce teadustöö on spetsialiseerunud kaasaegsele kunstile Nõukogude ja postsovetlikus Ida-Euroopas, Kaukaasias ja Kesk-Aasias ning selle diasporas, pöörates erilist tähelepanu migratsioonile ja riikidevahelistele sidemetele. Ta oli C-MAP Kesk- ja Ida-Euroopa stipendiaat MoMAs New Yorgis (2020-2023) ning on varem kureerinud näitusi üle maailma, sealhulgas Läti paviljoni Veneetsia biennaalil (2019); Survival Kit (2017-23); Portable Landscapes Villa Vassilieffis, Läti rahvuslikus kunstimuuseumis ja James Gallery CUNYs (2018); Riga Notebook Muzeum Sztukis (2020); It Won’t Be Long Now, Comrades! Framer Framedis (2017); Performing the Fringe Konsthall C-s (2020) ja Pori kunstimuuseumis (2021).
Muuseumi loomine, külaliseks olemine
Loengus räägib Inga Lāce oma kogemustest ja tööst Almatõ kunstimuuseumi peakuraatorina, mis on 2025. aasta suvel Almatõs avatav uus eramuuseum.
Ta keskendub eelkõige järgmistele teemadele:
Qonaqtar, muuseumi kogudest koostatud grupinäitus, mis uurib külalislahkuse ja rände vahelisi seoseid ja pingeid, keskendudes Kasahstanile, Kesk-Aasiale ja naaberpiirkondadele.
Näituse pealkiri Qonaqtar (Konaktar) tuleneb kasahhi keele qонаq (qonaq) sõnast, mis tähendab „külaline“ ja on tuletatud türgi keele juurest kon- (maale või laskuma). See väljendab sügavalt juurdunud traditsiooni tervitada külalisi soojuse ja austusega, mis peegeldab nomaadide kombeid, kus reisijate võõrustamine oli oluline ellujäämiseks suurtel, sageli karmidel maastikel. Külalised võivad muidugi olla ka teistsuguse iseloomuga ja külalislahkust võidakse kuritarvitada, mille puhul näitus viitab Nõukogude Liidu sageli sunnitud rändekampaaniatele, kus Kasahstani ja Kesk-Aasia jaoks ei olnud vastuvõtmine valikuvõimalus. Eelkõige venelaste asustamine Kesk-Aasiasse 19. sajandil või korealaste ümberasustamine Kesk-Aasiasse 1930. aastatel ja nõukogude dissidentide saatmine Karagandasse – lood, mis samuti ühel või teisel moel panustasid Kasahstani ühiskonda ja kunstielu.
Külaliste muutumine kohalikeks ja kohalike muutumine külalisteks kuskil, kas põgenemise või ümberasumise tõttu on migratsiooniga seotult lõputu teema, kui siin saab seda vaadelda läbi regionaalse prisma.
Loengu toimumist toetab:
Postitas Annika Tiko — Püsilink
KVI avalik loeng: Inga Lāce “Making a Museum, Being a Guest”
Esmaspäev 16 detsember, 2024
Kunstiteadus ja visuaalkultuur
Inga Lāce teadustöö on spetsialiseerunud kaasaegsele kunstile Nõukogude ja postsovetlikus Ida-Euroopas, Kaukaasias ja Kesk-Aasias ning selle diasporas, pöörates erilist tähelepanu migratsioonile ja riikidevahelistele sidemetele. Ta oli C-MAP Kesk- ja Ida-Euroopa stipendiaat MoMAs New Yorgis (2020-2023) ning on varem kureerinud näitusi üle maailma, sealhulgas Läti paviljoni Veneetsia biennaalil (2019); Survival Kit (2017-23); Portable Landscapes Villa Vassilieffis, Läti rahvuslikus kunstimuuseumis ja James Gallery CUNYs (2018); Riga Notebook Muzeum Sztukis (2020); It Won’t Be Long Now, Comrades! Framer Framedis (2017); Performing the Fringe Konsthall C-s (2020) ja Pori kunstimuuseumis (2021).
Muuseumi loomine, külaliseks olemine
Loengus räägib Inga Lāce oma kogemustest ja tööst Almatõ kunstimuuseumi peakuraatorina, mis on 2025. aasta suvel Almatõs avatav uus eramuuseum.
Ta keskendub eelkõige järgmistele teemadele:
Qonaqtar, muuseumi kogudest koostatud grupinäitus, mis uurib külalislahkuse ja rände vahelisi seoseid ja pingeid, keskendudes Kasahstanile, Kesk-Aasiale ja naaberpiirkondadele.
Näituse pealkiri Qonaqtar (Konaktar) tuleneb kasahhi keele qонаq (qonaq) sõnast, mis tähendab „külaline“ ja on tuletatud türgi keele juurest kon- (maale või laskuma). See väljendab sügavalt juurdunud traditsiooni tervitada külalisi soojuse ja austusega, mis peegeldab nomaadide kombeid, kus reisijate võõrustamine oli oluline ellujäämiseks suurtel, sageli karmidel maastikel. Külalised võivad muidugi olla ka teistsuguse iseloomuga ja külalislahkust võidakse kuritarvitada, mille puhul näitus viitab Nõukogude Liidu sageli sunnitud rändekampaaniatele, kus Kasahstani ja Kesk-Aasia jaoks ei olnud vastuvõtmine valikuvõimalus. Eelkõige venelaste asustamine Kesk-Aasiasse 19. sajandil või korealaste ümberasustamine Kesk-Aasiasse 1930. aastatel ja nõukogude dissidentide saatmine Karagandasse – lood, mis samuti ühel või teisel moel panustasid Kasahstani ühiskonda ja kunstielu.
Külaliste muutumine kohalikeks ja kohalike muutumine külalisteks kuskil, kas põgenemise või ümberasumise tõttu on migratsiooniga seotult lõputu teema, kui siin saab seda vaadelda läbi regionaalse prisma.
Loengu toimumist toetab:
Postitas Annika Tiko — Püsilink
06.12.2024
Sümpoosion “Kadunud ajas nagu pisarad vihmas” Tartu Elektriteatris
Kunstiteadus ja visuaalkultuur
Reedel, 6. detsembril kell 11.00 toimub Tartu Elektriteatris hoogne postmodernismi käsitlev sümpoosion “Kadunud ajas nagu pisarad vihmas”.
Üleminekuperioodi Nõukogude Liidu lagunemisest taasiseseisvunud Eesti kehtestumiseni võib pidada paljuski ainulaadseks ja erandlikuks ajaks. See oli ajaloolise avatuse aeg, kus üks asjade kord oli lakanud olemast, kuid teine alles käivitumas. See oli vaimsete ja kunstiliste võimaluste plahvatusliku paljunemise aeg, mis siis, et vahendeid nende võimaluste teostamiseks nappis. Ning just sellesse aega maabus uue kultuuriloogikana postmodernism, mis tõotas ehk veel üht teistlaadi mitmekesisust, paljusust ja vabadust. Segane asi saabus segasesse aega ning hakkas seal tekitama iselaadset resonantsi. Mis see oli või kui palju seda üldse oli? Sellest tulevadki rääkima eesti juhtivad kultuuritegelased ja -uurijad, et anda oma vaatenurk sellele, mis õhku neil segastel aegadel hingati, ning milline oli nende jaoks postmodernismi tähendus siis ja milline on see nüüd.
AJAKAVA
11–12:30 I sessioon
Peeter Laurits / Ene-Liis Semper / Janek Kraavi / Kiwa / Tõnis Kahu /
Barbi Pilvre
12:30–13 Kohvipaus
13–14:30 II sessioon
Hanno Soans / Virve Sarapik / Luule Epner / Andrus Laansalu / Piret
Viires / Marju Lauristin
14:30–15:30 Lõunapaus
15:30–17 III sessioon
Hasso Krull / Märt Väljataga / Valle-Sten Maiste / Epp Annus / Raili
Marling / Aare Pilv
17–20 Vastuvõtt (Lossi 3 fuajees)
Üritust korraldavad TÜ kultuuriteaduste instituut ja ülikoolidevaheline nüüdiskultuuri uurimise töörühm.
Üritust toetab Eesti Teadusfondi grant PRG636 „Eesti siirdekultuuri arengumustrid (1986–1998)“.
Postitas Andres Lõo — Püsilink
Sümpoosion “Kadunud ajas nagu pisarad vihmas” Tartu Elektriteatris
Reede 06 detsember, 2024
Kunstiteadus ja visuaalkultuur
Reedel, 6. detsembril kell 11.00 toimub Tartu Elektriteatris hoogne postmodernismi käsitlev sümpoosion “Kadunud ajas nagu pisarad vihmas”.
Üleminekuperioodi Nõukogude Liidu lagunemisest taasiseseisvunud Eesti kehtestumiseni võib pidada paljuski ainulaadseks ja erandlikuks ajaks. See oli ajaloolise avatuse aeg, kus üks asjade kord oli lakanud olemast, kuid teine alles käivitumas. See oli vaimsete ja kunstiliste võimaluste plahvatusliku paljunemise aeg, mis siis, et vahendeid nende võimaluste teostamiseks nappis. Ning just sellesse aega maabus uue kultuuriloogikana postmodernism, mis tõotas ehk veel üht teistlaadi mitmekesisust, paljusust ja vabadust. Segane asi saabus segasesse aega ning hakkas seal tekitama iselaadset resonantsi. Mis see oli või kui palju seda üldse oli? Sellest tulevadki rääkima eesti juhtivad kultuuritegelased ja -uurijad, et anda oma vaatenurk sellele, mis õhku neil segastel aegadel hingati, ning milline oli nende jaoks postmodernismi tähendus siis ja milline on see nüüd.
AJAKAVA
11–12:30 I sessioon
Peeter Laurits / Ene-Liis Semper / Janek Kraavi / Kiwa / Tõnis Kahu /
Barbi Pilvre
12:30–13 Kohvipaus
13–14:30 II sessioon
Hanno Soans / Virve Sarapik / Luule Epner / Andrus Laansalu / Piret
Viires / Marju Lauristin
14:30–15:30 Lõunapaus
15:30–17 III sessioon
Hasso Krull / Märt Väljataga / Valle-Sten Maiste / Epp Annus / Raili
Marling / Aare Pilv
17–20 Vastuvõtt (Lossi 3 fuajees)
Üritust korraldavad TÜ kultuuriteaduste instituut ja ülikoolidevaheline nüüdiskultuuri uurimise töörühm.
Üritust toetab Eesti Teadusfondi grant PRG636 „Eesti siirdekultuuri arengumustrid (1986–1998)“.
Postitas Andres Lõo — Püsilink
03.12.2024 — 05.12.2024
Bernt Notke seminari ja töötoa avalikud loengud Niguliste muuseumis ja Püha Vaimu kirikus
Muinsuskaitse ja konserveerimine
3. ja 5. detsembril toimuvad Bernt Notke seminari ja töötoa raames Niguliste muuseumis ja Püha Vaimu kirikus avalikud loengud, kuhu on oodatud kõik huvilised.
NIGULISTE MUUSEUM:
Teisipäev, 3. detsember kell 17.00-18.00
Beata Možejko (Gdanski ülikool) ja Oskar Rojewski (Sileesia ülikool Katowices):
“A Happy accident for Poland…” – The Last Judgement of Hans Memling in Gdańsk
The Triptych of the Last Judgement is one of the earliest artworks by Hans Memling, and many researchers have discussed its story and style. The painting, currently in the National Museum of Gdańsk, was commissioned by Angelo di Jacopo Tani and was intended for the chapel of the Badia Fiesolana church near Florence. In 1473, due to the seizure of the ship carrying the painting by the privateer Paul Beneke, the artwork never arrived at its intended destiny. The triptych was placed in the Brotherhood of St. George Chapel in St. Mary’s Church in Gdańsk.
This paper aims to explain the details of the seizure of the Triptych of the Last Judgement based on archival research, its place within Memling’s oeuvre, the reception of Memling’s work in the Pomeranian region and recent historiographical discussions about the artwork. The presentation provides not only the background of Notke’s time but also can serve as a comparative case study for the overseas visual culture reception. Additionally, this study explains the preventive conservation opportunities for Memling’s painting in Gdańsk and its Baltic contexts to be tackled in the future.
PÜHA VAIMU KIRIK
Neljapäev, 5. detsember kell 17.00-18.00
Anja Rasche ja Kerstin Petermann (Netzwerk Kunst und Kultur der Hansestädte):
Notke versus Rode – Reflections between Genius and Craftsman
Loengud toimuvad inglise keeles.
Projekti “Ülikoolide koostöö doktoriõppe edendamisel“ (2021-2027.4.04.24-0003) kaasrahastab Euroopa Liit.
Postitas Maris Veeremäe — Püsilink
Bernt Notke seminari ja töötoa avalikud loengud Niguliste muuseumis ja Püha Vaimu kirikus
Teisipäev 03 detsember, 2024 — Neljapäev 05 detsember, 2024
Muinsuskaitse ja konserveerimine
3. ja 5. detsembril toimuvad Bernt Notke seminari ja töötoa raames Niguliste muuseumis ja Püha Vaimu kirikus avalikud loengud, kuhu on oodatud kõik huvilised.
NIGULISTE MUUSEUM:
Teisipäev, 3. detsember kell 17.00-18.00
Beata Možejko (Gdanski ülikool) ja Oskar Rojewski (Sileesia ülikool Katowices):
“A Happy accident for Poland…” – The Last Judgement of Hans Memling in Gdańsk
The Triptych of the Last Judgement is one of the earliest artworks by Hans Memling, and many researchers have discussed its story and style. The painting, currently in the National Museum of Gdańsk, was commissioned by Angelo di Jacopo Tani and was intended for the chapel of the Badia Fiesolana church near Florence. In 1473, due to the seizure of the ship carrying the painting by the privateer Paul Beneke, the artwork never arrived at its intended destiny. The triptych was placed in the Brotherhood of St. George Chapel in St. Mary’s Church in Gdańsk.
This paper aims to explain the details of the seizure of the Triptych of the Last Judgement based on archival research, its place within Memling’s oeuvre, the reception of Memling’s work in the Pomeranian region and recent historiographical discussions about the artwork. The presentation provides not only the background of Notke’s time but also can serve as a comparative case study for the overseas visual culture reception. Additionally, this study explains the preventive conservation opportunities for Memling’s painting in Gdańsk and its Baltic contexts to be tackled in the future.
PÜHA VAIMU KIRIK
Neljapäev, 5. detsember kell 17.00-18.00
Anja Rasche ja Kerstin Petermann (Netzwerk Kunst und Kultur der Hansestädte):
Notke versus Rode – Reflections between Genius and Craftsman
Loengud toimuvad inglise keeles.
Projekti “Ülikoolide koostöö doktoriõppe edendamisel“ (2021-2027.4.04.24-0003) kaasrahastab Euroopa Liit.
Postitas Maris Veeremäe — Püsilink
18.11.2024 — 22.11.2024
Vitamiini nädal
Arhitektuuriteaduskond
**ESMASPÄEV, 18.11.2024**
– Tervisejooks kell 8.00 (kogunemine kooli ees)
– Puuvili telefoni vastu
– 12.00–18.00 Saun koolihoovis
– Mängupõrgu A300
**TEISIPÄEV, 19.11.2024**
– Tervisejooks kell 8.00 (kogunemine kooli ees)
– Terviseshotid
– 12.00–18.00 Saun koolihoovis
– Mängupõrgu A300
– Karjumisruum ÜE tornis
– 19.00 EKAAJU mälumäng (aatriumis, registreerimisega)
**KOLMAPÄEV, 20.11.2024**
– Tervisejooks kell 8.00 (kogunemine kooli ees)
– Mängupõrgu A300
– Pihikamber ja murede kast (5. korruse box)
**NELJAPÄEV, 21.11.2024**
– Tervisejooks kell 8.00 (kogunemine kooli ees)
– Mängupõrgu A300
**REEDE, 22.11.2024**
– Nädala viimane tervisejooks kell 8.00 (kogunemine kooli ees)
– Mängupõrgu A300
Postitas Andres Lõo — Püsilink
Vitamiini nädal
Esmaspäev 18 november, 2024 — Reede 22 november, 2024
Arhitektuuriteaduskond
**ESMASPÄEV, 18.11.2024**
– Tervisejooks kell 8.00 (kogunemine kooli ees)
– Puuvili telefoni vastu
– 12.00–18.00 Saun koolihoovis
– Mängupõrgu A300
**TEISIPÄEV, 19.11.2024**
– Tervisejooks kell 8.00 (kogunemine kooli ees)
– Terviseshotid
– 12.00–18.00 Saun koolihoovis
– Mängupõrgu A300
– Karjumisruum ÜE tornis
– 19.00 EKAAJU mälumäng (aatriumis, registreerimisega)
**KOLMAPÄEV, 20.11.2024**
– Tervisejooks kell 8.00 (kogunemine kooli ees)
– Mängupõrgu A300
– Pihikamber ja murede kast (5. korruse box)
**NELJAPÄEV, 21.11.2024**
– Tervisejooks kell 8.00 (kogunemine kooli ees)
– Mängupõrgu A300
**REEDE, 22.11.2024**
– Nädala viimane tervisejooks kell 8.00 (kogunemine kooli ees)
– Mängupõrgu A300
Postitas Andres Lõo — Püsilink
25.11.2024
Konverents “Tondid, hundid, tõved ja katk. Rehepapp ehk November”
Kunstiteadus ja visuaalkultuur
25. novembril toimub Tallinna Kirjanike Maja musta laega saalis (Harju 1) konverents sarjast “Etüüde nüüdiskultuurist”: “Tondid, hundid, tõved ja katk. Rehepapp ehk November”
Tonte ja hunte täis mets, põõsastes luuravad tõved ja katk, mõis, mis kamandab oma tahtmist mööda. Ja selle keskel ebakindel eluke, mida peab iga päev igasugu vigurite ja trikkide abil juurde varastama… Selline on maailm, milles võrsub Andrus Kivirähki romaani „Rehepapp ehk November“ sündmustik. Kivirähki 2000. aastal ilmunud romaan on kujunenud eesti kirjanduse lugejate seas populaarsuselt võrreldavaks üldtuntud klassikateostega, nagu „Tõde ja õigus“ või „Kevade“. Romaani on peetud üheks taasiseseisvusaja olulisemaks teoseks, suured on ka müüginumbrid ja raamatukogu laenutuskordade arvud ning rahva sekka on jõudnud kõnekäänd „rehepappi tegema“. Kivirähki rahvusirooniline pilk on ühelt poolt humoorikalt leebe, aga samas armutu. Üksiti loob see romaan kummastava maagilis-naturalistliku ruumi, kus leiavad endale koha nii inimesed kui ka kõiksugu folkloorsed tegelased ja esemed, kes ühtviisi oma eluõiguse eest peavad võitlema.
Et „Rehepapp“ on puudutanud midagi väga olulist eesti lugejates, näitab ka see, et romaan elab edasi teistes kunstides: sellest on tehtud dramatiseeringuid ja lavastusi (nt Hendrik Toompere Eesti Draamateatris 2001, Priit Pedajas Endlas 2006), valminud on Tauno Aintsi ooper (Vanemuises 2013) ja Rainer Sarneti film „November“ (2017). Romaani põhjal on valminud e-kursus „Kirjandus ekraanil“ ja Veiko Tammjärve graafiline romaan (2021, 2022). Konverentsi eesmärgiks on eritleda ja tõlgendada „Rehepappi“ ning sellele ajaga lisandunud tähenduskihistusi läbi kõigi selle esinemisvormide ja teisenduste.
Konverentsi korraldavad nüüdiskultuuri uurimise töörühm, mis ühendab EKA KVI, TLÜ ja TÜ teadlasi, ja Eesti Kirjanike Liit.
Toetavad: Eesti Teadusagentuur (grant PRG636), Eesti Kultuurkapital, Eesti Kunstiakadeemia teadusfond.
Konverentsi kava:
11.00–11.15 Kohv ja avasõnad
11.15–12.45
Andres Kõnno ja Teet Teinemaa. Rehepapi 150 aastat: eelajaloolise ja ajaloolise kultuurikonteksti tõlgendamise väljakutsed
Andres Adamson. Võimalik vaatenurk: Andrus Kivirähki „Rehepapp“ kui paroodia nõukogudeaegsest Eestist ja eestlastest selles
Kristiina Rebane ja Kaia Sisask. Andrus Kivirähki „Rehepapp“ prantsuse ja itaalia keeles: originaali ja tõlgete loodud tekstuaalsete maailmade võrdlus
12.45–13.00 Paus
13.00–14.30
Marju Kõivupuu. Rehepapi mütorealismi tõde ja õigus
Olga Pilate. Müüditeadvuse sähvatuste võrdlus Linda Nemera romaanis „Riia nõiad“ ja Andrus Kivirähki romaanis „Rehepapp ehk november“
Loone Ots. Liha ja veri, rasv ja nahk. Inimkeha Andrus Kivirähki käsitluses: romaan „Rehepapp“ ja teised teosed
14.30–15.30 Lõunapaus
15.30–17.30
Ott Heinapuu. Kui hirmus on „Rehepapi“ ilm?
Marek Volt. Libahundi esteetika
Hans Alla. Maa (pära)sool. „November“ ja estoploitaiton
Andrus Laansalu. Rehepapp ja Vanapaber
17.30–18.00 Arutelud ja sõnavõtud
Postitas Mari Laaniste — Püsilink
Konverents “Tondid, hundid, tõved ja katk. Rehepapp ehk November”
Esmaspäev 25 november, 2024
Kunstiteadus ja visuaalkultuur
25. novembril toimub Tallinna Kirjanike Maja musta laega saalis (Harju 1) konverents sarjast “Etüüde nüüdiskultuurist”: “Tondid, hundid, tõved ja katk. Rehepapp ehk November”
Tonte ja hunte täis mets, põõsastes luuravad tõved ja katk, mõis, mis kamandab oma tahtmist mööda. Ja selle keskel ebakindel eluke, mida peab iga päev igasugu vigurite ja trikkide abil juurde varastama… Selline on maailm, milles võrsub Andrus Kivirähki romaani „Rehepapp ehk November“ sündmustik. Kivirähki 2000. aastal ilmunud romaan on kujunenud eesti kirjanduse lugejate seas populaarsuselt võrreldavaks üldtuntud klassikateostega, nagu „Tõde ja õigus“ või „Kevade“. Romaani on peetud üheks taasiseseisvusaja olulisemaks teoseks, suured on ka müüginumbrid ja raamatukogu laenutuskordade arvud ning rahva sekka on jõudnud kõnekäänd „rehepappi tegema“. Kivirähki rahvusirooniline pilk on ühelt poolt humoorikalt leebe, aga samas armutu. Üksiti loob see romaan kummastava maagilis-naturalistliku ruumi, kus leiavad endale koha nii inimesed kui ka kõiksugu folkloorsed tegelased ja esemed, kes ühtviisi oma eluõiguse eest peavad võitlema.
Et „Rehepapp“ on puudutanud midagi väga olulist eesti lugejates, näitab ka see, et romaan elab edasi teistes kunstides: sellest on tehtud dramatiseeringuid ja lavastusi (nt Hendrik Toompere Eesti Draamateatris 2001, Priit Pedajas Endlas 2006), valminud on Tauno Aintsi ooper (Vanemuises 2013) ja Rainer Sarneti film „November“ (2017). Romaani põhjal on valminud e-kursus „Kirjandus ekraanil“ ja Veiko Tammjärve graafiline romaan (2021, 2022). Konverentsi eesmärgiks on eritleda ja tõlgendada „Rehepappi“ ning sellele ajaga lisandunud tähenduskihistusi läbi kõigi selle esinemisvormide ja teisenduste.
Konverentsi korraldavad nüüdiskultuuri uurimise töörühm, mis ühendab EKA KVI, TLÜ ja TÜ teadlasi, ja Eesti Kirjanike Liit.
Toetavad: Eesti Teadusagentuur (grant PRG636), Eesti Kultuurkapital, Eesti Kunstiakadeemia teadusfond.
Konverentsi kava:
11.00–11.15 Kohv ja avasõnad
11.15–12.45
Andres Kõnno ja Teet Teinemaa. Rehepapi 150 aastat: eelajaloolise ja ajaloolise kultuurikonteksti tõlgendamise väljakutsed
Andres Adamson. Võimalik vaatenurk: Andrus Kivirähki „Rehepapp“ kui paroodia nõukogudeaegsest Eestist ja eestlastest selles
Kristiina Rebane ja Kaia Sisask. Andrus Kivirähki „Rehepapp“ prantsuse ja itaalia keeles: originaali ja tõlgete loodud tekstuaalsete maailmade võrdlus
12.45–13.00 Paus
13.00–14.30
Marju Kõivupuu. Rehepapi mütorealismi tõde ja õigus
Olga Pilate. Müüditeadvuse sähvatuste võrdlus Linda Nemera romaanis „Riia nõiad“ ja Andrus Kivirähki romaanis „Rehepapp ehk november“
Loone Ots. Liha ja veri, rasv ja nahk. Inimkeha Andrus Kivirähki käsitluses: romaan „Rehepapp“ ja teised teosed
14.30–15.30 Lõunapaus
15.30–17.30
Ott Heinapuu. Kui hirmus on „Rehepapi“ ilm?
Marek Volt. Libahundi esteetika
Hans Alla. Maa (pära)sool. „November“ ja estoploitaiton
Andrus Laansalu. Rehepapp ja Vanapaber
17.30–18.00 Arutelud ja sõnavõtud
Postitas Mari Laaniste — Püsilink
08.11.2024
KVI pidulik uurimisseminar: Kai Lobjakas ja Kadi Polli
Kunstiteadus ja visuaalkultuur
EKA 110. juubeli pidustuste raames korraldab Kunstiteaduse ja visuaalkultuuri instituut piduliku uurimisseminari, kus esineb vilistlane Kai Lobjakas.
Kai Lobjakas. Disaini leiutamine ja institutsionaliseerimine. Bruno Tomberg ja muuseumi kogud
Juttu tuleb ühe inimese kaudu avanevatest vaatetest disaini valdkonna kujunemisse Eestis ning seostest muuseumi kogudega.
Kogunemist alustame 17.30 koos veini ja suupistetega, ettekanded algavad kell 18.
Pärast ettekandeid siirdume otse suurele EKA 110 juubelipeole ja uue valge maja avamisele.
Palume huvlistel ka meile teada anda, kui plaanite tulla
Postitas Annika Tiko — Püsilink
KVI pidulik uurimisseminar: Kai Lobjakas ja Kadi Polli
Reede 08 november, 2024
Kunstiteadus ja visuaalkultuur
EKA 110. juubeli pidustuste raames korraldab Kunstiteaduse ja visuaalkultuuri instituut piduliku uurimisseminari, kus esineb vilistlane Kai Lobjakas.
Kai Lobjakas. Disaini leiutamine ja institutsionaliseerimine. Bruno Tomberg ja muuseumi kogud
Juttu tuleb ühe inimese kaudu avanevatest vaatetest disaini valdkonna kujunemisse Eestis ning seostest muuseumi kogudega.
Kogunemist alustame 17.30 koos veini ja suupistetega, ettekanded algavad kell 18.
Pärast ettekandeid siirdume otse suurele EKA 110 juubelipeole ja uue valge maja avamisele.
Palume huvlistel ka meile teada anda, kui plaanite tulla
Postitas Annika Tiko — Püsilink
28.10.2024
Seminar: Inimuuringud EKAs ja eetikakomitee vajadus
Arhitektuuriteaduskond
Uurides inimest: Kas ka EKA teadusuuringud vajavad eetikakomitee kooskõlastust? |
Kutsume teid teaduseetika alasele seminarile järgmisel esmaspäeval, 28. oktoobril kell 13:00-14:30 ruumis A-403!Uuringute läbiviimisega seoses räägitakse üha enam teaduseetikast ning isikuandmete kaitsest. Ka EKAs läbiviidavatesse teadusuuringutesse – nii humanitaarias kui disaini- ja loovuurimuses – kaasatakse inimesi, sh haavatavatest gruppidest ning kogutakse isikuandmeid, sh tundlikke andmeid, uute teadmiste saamiseks.Seetõttu on üha sagenemas ka juhud, kus ei piisa sellest, et uurija ise analüüsib oma projekti puudutavaid eetikaküsimusi ning vajalik on pöörduda kooskõlastuse saamiseks eetikakomisjoni poole.Millal on eetikakomitee poole pöördumine vajalik? Millise komitee poole pöörduda? Milline on loa taotlemise protsess ning miks seda üldse vaja on? Nendele küsimustele aitab seminaril vastata Tartu Ülikooli TeamPerMed Personaalmeditsiini Keskuse direktor Riina Raudne, kellega koostöös on EKA disainiteaduskond ellu viimas tervishoiu-uuringu alast projekti, mis sai hiljuti ka Tartu Ülikooli inimuuringute eetikakomitee kooskõlastuse. Ootame kuulama ja küsimusi esitama! Palun registreeri end, et teaksime huviliste arvu. |
Postitas Pille Epner — Püsilink
Seminar: Inimuuringud EKAs ja eetikakomitee vajadus
Esmaspäev 28 oktoober, 2024
Arhitektuuriteaduskond
Uurides inimest: Kas ka EKA teadusuuringud vajavad eetikakomitee kooskõlastust? |
Kutsume teid teaduseetika alasele seminarile järgmisel esmaspäeval, 28. oktoobril kell 13:00-14:30 ruumis A-403!Uuringute läbiviimisega seoses räägitakse üha enam teaduseetikast ning isikuandmete kaitsest. Ka EKAs läbiviidavatesse teadusuuringutesse – nii humanitaarias kui disaini- ja loovuurimuses – kaasatakse inimesi, sh haavatavatest gruppidest ning kogutakse isikuandmeid, sh tundlikke andmeid, uute teadmiste saamiseks.Seetõttu on üha sagenemas ka juhud, kus ei piisa sellest, et uurija ise analüüsib oma projekti puudutavaid eetikaküsimusi ning vajalik on pöörduda kooskõlastuse saamiseks eetikakomisjoni poole.Millal on eetikakomitee poole pöördumine vajalik? Millise komitee poole pöörduda? Milline on loa taotlemise protsess ning miks seda üldse vaja on? Nendele küsimustele aitab seminaril vastata Tartu Ülikooli TeamPerMed Personaalmeditsiini Keskuse direktor Riina Raudne, kellega koostöös on EKA disainiteaduskond ellu viimas tervishoiu-uuringu alast projekti, mis sai hiljuti ka Tartu Ülikooli inimuuringute eetikakomitee kooskõlastuse. Ootame kuulama ja küsimusi esitama! Palun registreeri end, et teaksime huviliste arvu. |
Postitas Pille Epner — Püsilink
19.10.2024
EKA Tudengite Kväärühendus esitleb: Spooky Drag Night
Arhitektuuriteaduskond
Laupäeval, 19. oktoobril toimub EKKMis EKA Tudengite Kväärühenduse (ETKÜ) poolt korraldatud Spooky Drag Night, kus astuvad üles drag-kunstnikud nii EKAst kui mujalt.
Üritusega tähistatakse uue tudengialgatuse sündi, mille eesmärk on tuua kokku EKA kväärkogukond ja seista turvalisema õppekeskkonna eest. Esinema on oodatud ka inimesed, kes sooviksid esmakordselt dragi proovida, kuid pole seni leidnud selleks võimalust.
Sõrmed sügelevad paruka, huulepulga ja soo performatiivsuse laval lahtivõtmise järele? Selleks kirjuta ETKÜ Instagrami kontole @kv22rid.ekas või meiliaadressile ekakvaar@gmail.com ja sulle leitakse koht!
Asukoht: EKKM
Aeg: 19.10 kell 20.00
Piletiinfo: Sissepääs annetusepõhine.
Lisainfo: https://fb.me/e/1SJ2IwwjT
Postitas Andres Lõo — Püsilink
EKA Tudengite Kväärühendus esitleb: Spooky Drag Night
Laupäev 19 oktoober, 2024
Arhitektuuriteaduskond
Laupäeval, 19. oktoobril toimub EKKMis EKA Tudengite Kväärühenduse (ETKÜ) poolt korraldatud Spooky Drag Night, kus astuvad üles drag-kunstnikud nii EKAst kui mujalt.
Üritusega tähistatakse uue tudengialgatuse sündi, mille eesmärk on tuua kokku EKA kväärkogukond ja seista turvalisema õppekeskkonna eest. Esinema on oodatud ka inimesed, kes sooviksid esmakordselt dragi proovida, kuid pole seni leidnud selleks võimalust.
Sõrmed sügelevad paruka, huulepulga ja soo performatiivsuse laval lahtivõtmise järele? Selleks kirjuta ETKÜ Instagrami kontole @kv22rid.ekas või meiliaadressile ekakvaar@gmail.com ja sulle leitakse koht!
Asukoht: EKKM
Aeg: 19.10 kell 20.00
Piletiinfo: Sissepääs annetusepõhine.
Lisainfo: https://fb.me/e/1SJ2IwwjT
Postitas Andres Lõo — Püsilink