Rubriik: Kunsti­kultuuri teaduskond

03.01.2025 — 17.01.2025

Rahvusvahelise grupinäituse „Küllus“ avamine T1 kaubanduskeskuses

abundance_küllus

Reedel, 3. jaanuaril kell 17.00 avatakse T1 kaubanduskeskuse teise korruse keskmise aatriumi kõrval rahvusvaheline grupinäitus „Küllus“.

Näitusel osalevad kunstnikud Emily Greenwood, Ulvi Haagensen, Cecile Hübner, Heleliis Hõim, Erki Kasemets, Sandra Kosorotova, Gary Markle ja Sigrid Viir.

Näitus võtab lähema vaatluse alla nähtamatud süsteemid tarbimisajastul. Korraldades näituse kaubanduskeskuses, paigutatakse kunstnike teosed paradoksaalsesse konteksti, kus nende loominguline identiteet seisab silmitsi ümbritseva konsumeristliku ruumiga. Tõstatub küsimus, kuidas suhestuda ümbritseva keskkonnaga, kuidas töötada ühtaegu koos tarbimise ja kapitalismi kõikjale ulatuva kohaloluga ning ka selle vastu? Näitus on kohaks, kus külastaja saab aja maha võtta, aeglustada tempot, vaadelda, hetkeks põgeneda ümbritseva informatsioonilaviini eest ning mõtiskleda.

Näituse kuraatorid on Eesti Kunstiakadeemia tudengid Piret Arukaevu, Sylvia Burgess, Maia Hellman, Kaur Järve, Marite Kuus ja Mariam Mestvirishvili.

Näitus toimub Brigit Aropi juhendatud kureerimisseminari raames.

Näitus on avatud 03.01–17.01.2025

Lahtiolekuajad:

T–R 16.00–20.00
L–P 12.00–20.00

Näituse finissage toimub 17.01 kell 17.00. Programm algab 17.30.

Lisainformatsiooni näituse publikuprogrammi kohta avaldatakse näituse FB lehel – https://www.facebook.com/events/2404807066531874

Graafiline disain: Andrew Hill

 

Näitust toetab Eesti Kunstiakadeemia Kunstiteaduse ja Visuaalkultuuri instituut ning Taidestuudium.

 

Eriline tänu: T1 kaubanduskeskus ja SUHE baar.

 

 

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Rahvusvahelise grupinäituse „Küllus“ avamine T1 kaubanduskeskuses

Reede 03 jaanuar, 2025 — Reede 17 jaanuar, 2025

abundance_küllus

Reedel, 3. jaanuaril kell 17.00 avatakse T1 kaubanduskeskuse teise korruse keskmise aatriumi kõrval rahvusvaheline grupinäitus „Küllus“.

Näitusel osalevad kunstnikud Emily Greenwood, Ulvi Haagensen, Cecile Hübner, Heleliis Hõim, Erki Kasemets, Sandra Kosorotova, Gary Markle ja Sigrid Viir.

Näitus võtab lähema vaatluse alla nähtamatud süsteemid tarbimisajastul. Korraldades näituse kaubanduskeskuses, paigutatakse kunstnike teosed paradoksaalsesse konteksti, kus nende loominguline identiteet seisab silmitsi ümbritseva konsumeristliku ruumiga. Tõstatub küsimus, kuidas suhestuda ümbritseva keskkonnaga, kuidas töötada ühtaegu koos tarbimise ja kapitalismi kõikjale ulatuva kohaloluga ning ka selle vastu? Näitus on kohaks, kus külastaja saab aja maha võtta, aeglustada tempot, vaadelda, hetkeks põgeneda ümbritseva informatsioonilaviini eest ning mõtiskleda.

Näituse kuraatorid on Eesti Kunstiakadeemia tudengid Piret Arukaevu, Sylvia Burgess, Maia Hellman, Kaur Järve, Marite Kuus ja Mariam Mestvirishvili.

Näitus toimub Brigit Aropi juhendatud kureerimisseminari raames.

Näitus on avatud 03.01–17.01.2025

Lahtiolekuajad:

T–R 16.00–20.00
L–P 12.00–20.00

Näituse finissage toimub 17.01 kell 17.00. Programm algab 17.30.

Lisainformatsiooni näituse publikuprogrammi kohta avaldatakse näituse FB lehel – https://www.facebook.com/events/2404807066531874

Graafiline disain: Andrew Hill

 

Näitust toetab Eesti Kunstiakadeemia Kunstiteaduse ja Visuaalkultuuri instituut ning Taidestuudium.

 

Eriline tänu: T1 kaubanduskeskus ja SUHE baar.

 

 

Postitas Andres Lõo — Püsilink

17.12.2024

BORIS BERNSTEIN 100: RAAM JA KOONDUMISPUNKT

Untitled 9.002
Untitled 9.002
Untitled 9.002a

Eesti Kunstiteadlaste ja Kuraatorite Ühingu (EKKÜ) ja Eesti Kunstiakadeemia (EKA) ühiskonverents, mis on pühendatud Boris Bernsteini 100. sünniaastapäevale.

Konverentsile järgneb ajakirja Kunstiteaduslikke Uurimusi uue numbri tutvustus ja traditsiooniline aastalõpu koosviibimine.

KAVA

Kell 12.45 Konverentsi avamine ja tervitused

Kell 13.00–14.30

David Vseviov. Boriss Bersntein – kuidas kiigata kaevu?

Krista Kodres. Boris Bernsteini “kunstiteadusliku proosa” teooria ja praktika

Virve Sarapik. Struktuur ja Bernstein

Paus

Kell 15.00–17.00

Eda Tuulberg. Polümetodoloogiline seiklus ringmängu ja sealt välja ehk Boris Bernstein kunstist kirjutajana 1960.–1970. aastatel

Märt Väljataga. Boris Bernstein ja kunsti defineerimise diskussioon 1990ndatel

Marek Volt. Hea kunsti algoritm

Hanno Soans. Boris Bernsteini postmodernistlik elu

Vaba mikrofon

Ajakirja Kunstiteaduslikke Uurimusi uue numbri tutvustus.
Värskelt ilmunud ajakirjanumber on ökoulme teemaline, külalistoimetajateks Elle-Mari Talivee ja Ene-Reet Soovik.

Õhtu jätkub aastalõpu koosviibimisega!

Korraldajad:

Eesti Kunstiteadlaste ja Kuraatorite Ühing 

Eesti Kunstiakadeemia

Postitas Annika Tiko — Püsilink

BORIS BERNSTEIN 100: RAAM JA KOONDUMISPUNKT

Teisipäev 17 detsember, 2024

Untitled 9.002
Untitled 9.002
Untitled 9.002a

Eesti Kunstiteadlaste ja Kuraatorite Ühingu (EKKÜ) ja Eesti Kunstiakadeemia (EKA) ühiskonverents, mis on pühendatud Boris Bernsteini 100. sünniaastapäevale.

Konverentsile järgneb ajakirja Kunstiteaduslikke Uurimusi uue numbri tutvustus ja traditsiooniline aastalõpu koosviibimine.

KAVA

Kell 12.45 Konverentsi avamine ja tervitused

Kell 13.00–14.30

David Vseviov. Boriss Bersntein – kuidas kiigata kaevu?

Krista Kodres. Boris Bernsteini “kunstiteadusliku proosa” teooria ja praktika

Virve Sarapik. Struktuur ja Bernstein

Paus

Kell 15.00–17.00

Eda Tuulberg. Polümetodoloogiline seiklus ringmängu ja sealt välja ehk Boris Bernstein kunstist kirjutajana 1960.–1970. aastatel

Märt Väljataga. Boris Bernstein ja kunsti defineerimise diskussioon 1990ndatel

Marek Volt. Hea kunsti algoritm

Hanno Soans. Boris Bernsteini postmodernistlik elu

Vaba mikrofon

Ajakirja Kunstiteaduslikke Uurimusi uue numbri tutvustus.
Värskelt ilmunud ajakirjanumber on ökoulme teemaline, külalistoimetajateks Elle-Mari Talivee ja Ene-Reet Soovik.

Õhtu jätkub aastalõpu koosviibimisega!

Korraldajad:

Eesti Kunstiteadlaste ja Kuraatorite Ühing 

Eesti Kunstiakadeemia

Postitas Annika Tiko — Püsilink

16.12.2024

KVI avalik loeng: Inga Lāce “Making a Museum, Being a Guest”

5789b5b6-f171-4b55-b32d-4a4c714ecf2b
Erasmus+ sinine (1)

Inga Lāce teadustöö on spetsialiseerunud kaasaegsele kunstile Nõukogude ja postsovetlikus Ida-Euroopas, Kaukaasias ja Kesk-Aasias ning selle diasporas, pöörates erilist tähelepanu migratsioonile ja riikidevahelistele sidemetele. Ta oli C-MAP Kesk- ja Ida-Euroopa stipendiaat MoMAs New Yorgis (2020-2023) ning on varem kureerinud näitusi üle maailma, sealhulgas Läti paviljoni Veneetsia biennaalil (2019); Survival Kit (2017-23); Portable Landscapes Villa Vassilieffis, Läti rahvuslikus kunstimuuseumis ja James Gallery CUNYs (2018); Riga Notebook Muzeum Sztukis (2020); It Won’t Be Long Now, Comrades! Framer Framedis (2017); Performing the Fringe Konsthall C-s (2020) ja Pori kunstimuuseumis (2021).

 

Muuseumi loomine, külaliseks olemine

Loengus räägib Inga Lāce oma kogemustest ja tööst Almatõ kunstimuuseumi peakuraatorina, mis on 2025. aasta suvel Almatõs avatav uus eramuuseum.

Ta keskendub eelkõige järgmistele teemadele:
Qonaqtar, muuseumi kogudest koostatud grupinäitus, mis uurib külalislahkuse ja rände vahelisi seoseid ja pingeid, keskendudes Kasahstanile, Kesk-Aasiale ja naaberpiirkondadele.

Näituse pealkiri Qonaqtar (Konaktar) tuleneb kasahhi keele qонаq (qonaq) sõnast, mis tähendab „külaline“ ja on tuletatud türgi keele juurest kon- (maale või laskuma). See väljendab sügavalt juurdunud traditsiooni tervitada külalisi soojuse ja austusega, mis peegeldab nomaadide kombeid, kus reisijate võõrustamine oli oluline ellujäämiseks suurtel, sageli karmidel maastikel. Külalised võivad muidugi olla ka teistsuguse iseloomuga ja külalislahkust võidakse kuritarvitada, mille puhul näitus viitab Nõukogude Liidu sageli sunnitud rändekampaaniatele, kus Kasahstani ja Kesk-Aasia jaoks ei olnud vastuvõtmine valikuvõimalus. Eelkõige venelaste asustamine Kesk-Aasiasse 19. sajandil või korealaste ümberasustamine Kesk-Aasiasse 1930. aastatel ja nõukogude dissidentide saatmine Karagandasse – lood, mis samuti ühel või teisel moel panustasid Kasahstani ühiskonda ja kunstielu.

Külaliste muutumine kohalikeks ja kohalike muutumine külalisteks kuskil, kas põgenemise või ümberasumise tõttu on migratsiooniga seotult lõputu teema, kui siin saab seda vaadelda läbi regionaalse prisma.

 

Loengu toimumist toetab:

Postitas Annika Tiko — Püsilink

KVI avalik loeng: Inga Lāce “Making a Museum, Being a Guest”

Esmaspäev 16 detsember, 2024

5789b5b6-f171-4b55-b32d-4a4c714ecf2b
Erasmus+ sinine (1)

Inga Lāce teadustöö on spetsialiseerunud kaasaegsele kunstile Nõukogude ja postsovetlikus Ida-Euroopas, Kaukaasias ja Kesk-Aasias ning selle diasporas, pöörates erilist tähelepanu migratsioonile ja riikidevahelistele sidemetele. Ta oli C-MAP Kesk- ja Ida-Euroopa stipendiaat MoMAs New Yorgis (2020-2023) ning on varem kureerinud näitusi üle maailma, sealhulgas Läti paviljoni Veneetsia biennaalil (2019); Survival Kit (2017-23); Portable Landscapes Villa Vassilieffis, Läti rahvuslikus kunstimuuseumis ja James Gallery CUNYs (2018); Riga Notebook Muzeum Sztukis (2020); It Won’t Be Long Now, Comrades! Framer Framedis (2017); Performing the Fringe Konsthall C-s (2020) ja Pori kunstimuuseumis (2021).

 

Muuseumi loomine, külaliseks olemine

Loengus räägib Inga Lāce oma kogemustest ja tööst Almatõ kunstimuuseumi peakuraatorina, mis on 2025. aasta suvel Almatõs avatav uus eramuuseum.

Ta keskendub eelkõige järgmistele teemadele:
Qonaqtar, muuseumi kogudest koostatud grupinäitus, mis uurib külalislahkuse ja rände vahelisi seoseid ja pingeid, keskendudes Kasahstanile, Kesk-Aasiale ja naaberpiirkondadele.

Näituse pealkiri Qonaqtar (Konaktar) tuleneb kasahhi keele qонаq (qonaq) sõnast, mis tähendab „külaline“ ja on tuletatud türgi keele juurest kon- (maale või laskuma). See väljendab sügavalt juurdunud traditsiooni tervitada külalisi soojuse ja austusega, mis peegeldab nomaadide kombeid, kus reisijate võõrustamine oli oluline ellujäämiseks suurtel, sageli karmidel maastikel. Külalised võivad muidugi olla ka teistsuguse iseloomuga ja külalislahkust võidakse kuritarvitada, mille puhul näitus viitab Nõukogude Liidu sageli sunnitud rändekampaaniatele, kus Kasahstani ja Kesk-Aasia jaoks ei olnud vastuvõtmine valikuvõimalus. Eelkõige venelaste asustamine Kesk-Aasiasse 19. sajandil või korealaste ümberasustamine Kesk-Aasiasse 1930. aastatel ja nõukogude dissidentide saatmine Karagandasse – lood, mis samuti ühel või teisel moel panustasid Kasahstani ühiskonda ja kunstielu.

Külaliste muutumine kohalikeks ja kohalike muutumine külalisteks kuskil, kas põgenemise või ümberasumise tõttu on migratsiooniga seotult lõputu teema, kui siin saab seda vaadelda läbi regionaalse prisma.

 

Loengu toimumist toetab:

Postitas Annika Tiko — Püsilink

06.12.2024

Sümpoosion “Kadunud ajas nagu pisarad vihmas” Tartu Elektriteatris

Postmodernismi plakat copy

Reedel, 6. detsembril kell 11.00 toimub Tartu Elektriteatris hoogne postmodernismi käsitlev sümpoosion “Kadunud ajas nagu pisarad vihmas”.

Üleminekuperioodi Nõukogude Liidu lagunemisest taasiseseisvunud Eesti kehtestumiseni võib pidada paljuski ainulaadseks ja erandlikuks ajaks. See oli ajaloolise avatuse aeg, kus üks asjade kord oli lakanud olemast, kuid teine alles käivitumas. See oli vaimsete ja kunstiliste võimaluste plahvatusliku paljunemise aeg, mis siis, et vahendeid nende võimaluste teostamiseks nappis. Ning just sellesse aega maabus uue kultuuriloogikana postmodernism, mis tõotas ehk veel üht teistlaadi mitmekesisust, paljusust ja vabadust. Segane asi saabus segasesse aega ning hakkas seal tekitama iselaadset resonantsi. Mis see oli või kui palju seda üldse oli? Sellest tulevadki rääkima eesti juhtivad kultuuritegelased ja -uurijad, et anda oma vaatenurk sellele, mis õhku neil segastel aegadel hingati, ning milline oli nende jaoks postmodernismi tähendus siis ja milline on see nüüd.

AJAKAVA

11–12:30 I sessioon
Peeter Laurits / Ene-Liis Semper / Janek Kraavi / Kiwa / Tõnis Kahu /
Barbi Pilvre

12:30–13 Kohvipaus

13–14:30 II sessioon
Hanno Soans / Virve Sarapik / Luule Epner / Andrus Laansalu / Piret
Viires / Marju Lauristin

14:30–15:30 Lõunapaus

15:30–17 III sessioon
Hasso Krull / Märt Väljataga / Valle-Sten Maiste / Epp Annus / Raili
Marling / Aare Pilv

17–20 Vastuvõtt (Lossi 3 fuajees)

Üritust korraldavad TÜ kultuuriteaduste instituut ja ülikoolidevaheline nüüdiskultuuri uurimise töörühm.

Üritust toetab Eesti Teadusfondi grant PRG636 „Eesti siirdekultuuri arengumustrid (1986–1998)“.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Sümpoosion “Kadunud ajas nagu pisarad vihmas” Tartu Elektriteatris

Reede 06 detsember, 2024

Postmodernismi plakat copy

Reedel, 6. detsembril kell 11.00 toimub Tartu Elektriteatris hoogne postmodernismi käsitlev sümpoosion “Kadunud ajas nagu pisarad vihmas”.

Üleminekuperioodi Nõukogude Liidu lagunemisest taasiseseisvunud Eesti kehtestumiseni võib pidada paljuski ainulaadseks ja erandlikuks ajaks. See oli ajaloolise avatuse aeg, kus üks asjade kord oli lakanud olemast, kuid teine alles käivitumas. See oli vaimsete ja kunstiliste võimaluste plahvatusliku paljunemise aeg, mis siis, et vahendeid nende võimaluste teostamiseks nappis. Ning just sellesse aega maabus uue kultuuriloogikana postmodernism, mis tõotas ehk veel üht teistlaadi mitmekesisust, paljusust ja vabadust. Segane asi saabus segasesse aega ning hakkas seal tekitama iselaadset resonantsi. Mis see oli või kui palju seda üldse oli? Sellest tulevadki rääkima eesti juhtivad kultuuritegelased ja -uurijad, et anda oma vaatenurk sellele, mis õhku neil segastel aegadel hingati, ning milline oli nende jaoks postmodernismi tähendus siis ja milline on see nüüd.

AJAKAVA

11–12:30 I sessioon
Peeter Laurits / Ene-Liis Semper / Janek Kraavi / Kiwa / Tõnis Kahu /
Barbi Pilvre

12:30–13 Kohvipaus

13–14:30 II sessioon
Hanno Soans / Virve Sarapik / Luule Epner / Andrus Laansalu / Piret
Viires / Marju Lauristin

14:30–15:30 Lõunapaus

15:30–17 III sessioon
Hasso Krull / Märt Väljataga / Valle-Sten Maiste / Epp Annus / Raili
Marling / Aare Pilv

17–20 Vastuvõtt (Lossi 3 fuajees)

Üritust korraldavad TÜ kultuuriteaduste instituut ja ülikoolidevaheline nüüdiskultuuri uurimise töörühm.

Üritust toetab Eesti Teadusfondi grant PRG636 „Eesti siirdekultuuri arengumustrid (1986–1998)“.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

03.12.2024 — 05.12.2024

Bernt Notke seminari ja töötoa avalikud loengud Niguliste muuseumis ja Püha Vaimu kirikus

Das_Jüngste_Gericht_(Memling)

3. ja 5. detsembril toimuvad Bernt Notke seminari ja töötoa raames Niguliste muuseumis ja Püha Vaimu kirikus avalikud loengud, kuhu on oodatud kõik huvilised. 

NIGULISTE MUUSEUM:
Teisipäev, 3. detsember kell 17.00-18.00

Beata Možejko (Gdanski ülikool) ja Oskar Rojewski (Sileesia ülikool Katowices):
“A Happy accident for Poland…” – The Last Judgement of Hans Memling in Gdańsk

The Triptych of the Last Judgement is one of the earliest artworks by Hans Memling, and many researchers have discussed its story and style. The painting, currently in the National Museum of Gdańsk, was commissioned by Angelo di Jacopo Tani and was intended for the chapel of the Badia Fiesolana church near Florence. In 1473, due to the seizure of the ship carrying the painting by the privateer Paul Beneke, the artwork never arrived at its intended destiny. The triptych was placed in the Brotherhood of St. George Chapel in St. Mary’s Church in Gdańsk.

This paper aims to explain the details of the seizure of the Triptych of the Last Judgement based on archival research, its place within Memling’s oeuvre, the reception of Memling’s work in the Pomeranian region and recent historiographical discussions about the artwork. The presentation provides not only the background of Notke’s time but also can serve as a comparative case study for the overseas visual culture reception. Additionally, this study explains the preventive conservation opportunities for Memling’s painting in Gdańsk and its Baltic contexts to be tackled in the future.

PÜHA VAIMU KIRIK
Neljapäev, 5. detsember kell 17.00-18.00

Anja Rasche ja Kerstin Petermann (Netzwerk Kunst und Kultur der Hansestädte):
Notke versus Rode – Reflections between Genius and Craftsman

Loengud toimuvad inglise keeles.

Projekti “Ülikoolide koostöö doktoriõppe edendamisel“ (2021-2027.4.04.24-0003) kaasrahastab Euroopa Liit.

Kaasrahastanud_EL_kaksiklogod_EST_hor_color_RGB.jpg

Postitas Maris Veeremäe — Püsilink

Bernt Notke seminari ja töötoa avalikud loengud Niguliste muuseumis ja Püha Vaimu kirikus

Teisipäev 03 detsember, 2024 — Neljapäev 05 detsember, 2024

Das_Jüngste_Gericht_(Memling)

3. ja 5. detsembril toimuvad Bernt Notke seminari ja töötoa raames Niguliste muuseumis ja Püha Vaimu kirikus avalikud loengud, kuhu on oodatud kõik huvilised. 

NIGULISTE MUUSEUM:
Teisipäev, 3. detsember kell 17.00-18.00

Beata Možejko (Gdanski ülikool) ja Oskar Rojewski (Sileesia ülikool Katowices):
“A Happy accident for Poland…” – The Last Judgement of Hans Memling in Gdańsk

The Triptych of the Last Judgement is one of the earliest artworks by Hans Memling, and many researchers have discussed its story and style. The painting, currently in the National Museum of Gdańsk, was commissioned by Angelo di Jacopo Tani and was intended for the chapel of the Badia Fiesolana church near Florence. In 1473, due to the seizure of the ship carrying the painting by the privateer Paul Beneke, the artwork never arrived at its intended destiny. The triptych was placed in the Brotherhood of St. George Chapel in St. Mary’s Church in Gdańsk.

This paper aims to explain the details of the seizure of the Triptych of the Last Judgement based on archival research, its place within Memling’s oeuvre, the reception of Memling’s work in the Pomeranian region and recent historiographical discussions about the artwork. The presentation provides not only the background of Notke’s time but also can serve as a comparative case study for the overseas visual culture reception. Additionally, this study explains the preventive conservation opportunities for Memling’s painting in Gdańsk and its Baltic contexts to be tackled in the future.

PÜHA VAIMU KIRIK
Neljapäev, 5. detsember kell 17.00-18.00

Anja Rasche ja Kerstin Petermann (Netzwerk Kunst und Kultur der Hansestädte):
Notke versus Rode – Reflections between Genius and Craftsman

Loengud toimuvad inglise keeles.

Projekti “Ülikoolide koostöö doktoriõppe edendamisel“ (2021-2027.4.04.24-0003) kaasrahastab Euroopa Liit.

Kaasrahastanud_EL_kaksiklogod_EST_hor_color_RGB.jpg

Postitas Maris Veeremäe — Püsilink

18.11.2024 — 22.11.2024

Vitamiini nädal

Vaimse vitamiini nädal - ekraan

**ESMASPÄEV, 18.11.2024**

– Tervisejooks kell 8.00 (kogunemine kooli ees)
– Puuvili telefoni vastu
– 12.00–18.00 Saun koolihoovis
– Mängupõrgu A300

 

**TEISIPÄEV, 19.11.2024**

– Tervisejooks kell 8.00 (kogunemine kooli ees)
– Terviseshotid
– 12.00–18.00 Saun koolihoovis
– Mängupõrgu A300
– Karjumisruum ÜE tornis
– 19.00 EKAAJU mälumäng (aatriumis, registreerimisega)

 

**KOLMAPÄEV, 20.11.2024**

– Tervisejooks kell 8.00 (kogunemine kooli ees)
– Mängupõrgu A300
– Pihikamber ja murede kast (5. korruse box)

 

**NELJAPÄEV, 21.11.2024**

– Tervisejooks kell 8.00 (kogunemine kooli ees)
– Mängupõrgu A300

 

**REEDE, 22.11.2024**

– Nädala viimane tervisejooks kell 8.00 (kogunemine kooli ees)
– Mängupõrgu A300

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Vitamiini nädal

Esmaspäev 18 november, 2024 — Reede 22 november, 2024

Vaimse vitamiini nädal - ekraan

**ESMASPÄEV, 18.11.2024**

– Tervisejooks kell 8.00 (kogunemine kooli ees)
– Puuvili telefoni vastu
– 12.00–18.00 Saun koolihoovis
– Mängupõrgu A300

 

**TEISIPÄEV, 19.11.2024**

– Tervisejooks kell 8.00 (kogunemine kooli ees)
– Terviseshotid
– 12.00–18.00 Saun koolihoovis
– Mängupõrgu A300
– Karjumisruum ÜE tornis
– 19.00 EKAAJU mälumäng (aatriumis, registreerimisega)

 

**KOLMAPÄEV, 20.11.2024**

– Tervisejooks kell 8.00 (kogunemine kooli ees)
– Mängupõrgu A300
– Pihikamber ja murede kast (5. korruse box)

 

**NELJAPÄEV, 21.11.2024**

– Tervisejooks kell 8.00 (kogunemine kooli ees)
– Mängupõrgu A300

 

**REEDE, 22.11.2024**

– Nädala viimane tervisejooks kell 8.00 (kogunemine kooli ees)
– Mängupõrgu A300

Postitas Andres Lõo — Püsilink

25.11.2024

Konverents “Tondid, hundid, tõved ja katk. Rehepapp ehk November”

ETYYDE_Rehepapp_A3-page-50

25. novembril toimub Tallinna Kirjanike Maja musta laega saalis (Harju 1) konverents sarjast “Etüüde nüüdiskultuurist”: “Tondid, hundid, tõved ja katk. Rehepapp ehk November”

Tonte ja hunte täis mets, põõsastes luuravad tõved ja katk, mõis, mis kamandab oma tahtmist mööda. Ja selle keskel ebakindel eluke, mida peab iga päev igasugu vigurite ja trikkide abil juurde varastama… Selline on maailm, milles võrsub Andrus Kivirähki romaani „Rehepapp ehk November“ sündmustik. Kivirähki 2000. aastal ilmunud romaan on kujunenud eesti kirjanduse lugejate seas populaarsuselt võrreldavaks üldtuntud klassikateostega, nagu „Tõde ja õigus“ või „Kevade“. Romaani on peetud üheks taasiseseisvusaja olulisemaks teoseks, suured on ka müüginumbrid ja raamatukogu laenutuskordade arvud ning rahva sekka on jõudnud kõnekäänd „rehepappi tegema“. Kivirähki rahvusirooniline pilk on ühelt poolt humoorikalt leebe, aga samas armutu. Üksiti loob see romaan kummastava maagilis-naturalistliku ruumi, kus leiavad endale koha nii inimesed kui ka kõiksugu folkloorsed tegelased ja esemed, kes ühtviisi oma eluõiguse eest peavad võitlema.

Et „Rehepapp“ on puudutanud midagi väga olulist eesti lugejates, näitab ka see, et romaan elab edasi teistes kunstides: sellest on tehtud dramatiseeringuid ja lavastusi (nt Hendrik Toompere Eesti Draamateatris 2001, Priit Pedajas Endlas 2006), valminud on Tauno Aintsi ooper (Vanemuises 2013) ja Rainer Sarneti film „November“ (2017). Romaani põhjal on valminud e-kursus „Kirjandus ekraanil“ ja Veiko Tammjärve graafiline romaan (2021, 2022). Konverentsi eesmärgiks on eritleda ja tõlgendada „Rehepappi“ ning sellele ajaga lisandunud tähenduskihistusi läbi kõigi selle esinemisvormide ja teisenduste.

Konverentsi korraldavad nüüdiskultuuri uurimise töörühm, mis ühendab EKA KVI, TLÜ ja TÜ teadlasi, ja Eesti Kirjanike Liit.

Toetavad: Eesti Teadusagentuur (grant PRG636), Eesti Kultuurkapital, Eesti Kunstiakadeemia teadusfond.

Konverentsi kava:

11.00–11.15 Kohv ja avasõnad

11.15–12.45

Andres Kõnno ja Teet Teinemaa. Rehepapi 150 aastat: eelajaloolise ja ajaloolise kultuurikonteksti tõlgendamise väljakutsed

Andres Adamson. Võimalik vaatenurk: Andrus Kivirähki „Rehepapp“ kui paroodia nõukogudeaegsest Eestist ja eestlastest selles

Kristiina Rebane ja Kaia Sisask. Andrus Kivirähki „Rehepapp“ prantsuse ja itaalia keeles: originaali ja tõlgete loodud tekstuaalsete maailmade võrdlus

12.45–13.00 Paus

13.00–14.30

Marju Kõivupuu. Rehepapi mütorealismi tõde ja õigus

Olga Pilate. Müüditeadvuse sähvatuste võrdlus Linda Nemera romaanis „Riia nõiad“ ja Andrus Kivirähki romaanis „Rehepapp ehk november“

Loone Ots. Liha ja veri, rasv ja nahk. Inimkeha Andrus Kivirähki käsitluses: romaan „Rehepapp“ ja teised teosed

14.30–15.30 Lõunapaus

15.30–17.30

Ott Heinapuu. Kui hirmus on „Rehepapi“ ilm?

Marek Volt. Libahundi esteetika

Hans Alla. Maa (pära)sool. „November“ ja estoploitaiton

Andrus Laansalu. Rehepapp ja Vanapaber

17.30–18.00 Arutelud ja sõnavõtud

Postitas Mari Laaniste — Püsilink

Konverents “Tondid, hundid, tõved ja katk. Rehepapp ehk November”

Esmaspäev 25 november, 2024

ETYYDE_Rehepapp_A3-page-50

25. novembril toimub Tallinna Kirjanike Maja musta laega saalis (Harju 1) konverents sarjast “Etüüde nüüdiskultuurist”: “Tondid, hundid, tõved ja katk. Rehepapp ehk November”

Tonte ja hunte täis mets, põõsastes luuravad tõved ja katk, mõis, mis kamandab oma tahtmist mööda. Ja selle keskel ebakindel eluke, mida peab iga päev igasugu vigurite ja trikkide abil juurde varastama… Selline on maailm, milles võrsub Andrus Kivirähki romaani „Rehepapp ehk November“ sündmustik. Kivirähki 2000. aastal ilmunud romaan on kujunenud eesti kirjanduse lugejate seas populaarsuselt võrreldavaks üldtuntud klassikateostega, nagu „Tõde ja õigus“ või „Kevade“. Romaani on peetud üheks taasiseseisvusaja olulisemaks teoseks, suured on ka müüginumbrid ja raamatukogu laenutuskordade arvud ning rahva sekka on jõudnud kõnekäänd „rehepappi tegema“. Kivirähki rahvusirooniline pilk on ühelt poolt humoorikalt leebe, aga samas armutu. Üksiti loob see romaan kummastava maagilis-naturalistliku ruumi, kus leiavad endale koha nii inimesed kui ka kõiksugu folkloorsed tegelased ja esemed, kes ühtviisi oma eluõiguse eest peavad võitlema.

Et „Rehepapp“ on puudutanud midagi väga olulist eesti lugejates, näitab ka see, et romaan elab edasi teistes kunstides: sellest on tehtud dramatiseeringuid ja lavastusi (nt Hendrik Toompere Eesti Draamateatris 2001, Priit Pedajas Endlas 2006), valminud on Tauno Aintsi ooper (Vanemuises 2013) ja Rainer Sarneti film „November“ (2017). Romaani põhjal on valminud e-kursus „Kirjandus ekraanil“ ja Veiko Tammjärve graafiline romaan (2021, 2022). Konverentsi eesmärgiks on eritleda ja tõlgendada „Rehepappi“ ning sellele ajaga lisandunud tähenduskihistusi läbi kõigi selle esinemisvormide ja teisenduste.

Konverentsi korraldavad nüüdiskultuuri uurimise töörühm, mis ühendab EKA KVI, TLÜ ja TÜ teadlasi, ja Eesti Kirjanike Liit.

Toetavad: Eesti Teadusagentuur (grant PRG636), Eesti Kultuurkapital, Eesti Kunstiakadeemia teadusfond.

Konverentsi kava:

11.00–11.15 Kohv ja avasõnad

11.15–12.45

Andres Kõnno ja Teet Teinemaa. Rehepapi 150 aastat: eelajaloolise ja ajaloolise kultuurikonteksti tõlgendamise väljakutsed

Andres Adamson. Võimalik vaatenurk: Andrus Kivirähki „Rehepapp“ kui paroodia nõukogudeaegsest Eestist ja eestlastest selles

Kristiina Rebane ja Kaia Sisask. Andrus Kivirähki „Rehepapp“ prantsuse ja itaalia keeles: originaali ja tõlgete loodud tekstuaalsete maailmade võrdlus

12.45–13.00 Paus

13.00–14.30

Marju Kõivupuu. Rehepapi mütorealismi tõde ja õigus

Olga Pilate. Müüditeadvuse sähvatuste võrdlus Linda Nemera romaanis „Riia nõiad“ ja Andrus Kivirähki romaanis „Rehepapp ehk november“

Loone Ots. Liha ja veri, rasv ja nahk. Inimkeha Andrus Kivirähki käsitluses: romaan „Rehepapp“ ja teised teosed

14.30–15.30 Lõunapaus

15.30–17.30

Ott Heinapuu. Kui hirmus on „Rehepapi“ ilm?

Marek Volt. Libahundi esteetika

Hans Alla. Maa (pära)sool. „November“ ja estoploitaiton

Andrus Laansalu. Rehepapp ja Vanapaber

17.30–18.00 Arutelud ja sõnavõtud

Postitas Mari Laaniste — Püsilink

08.11.2024

KVI pidulik uurimisseminar: Kai Lobjakas ja Kadi Polli

Tomberg

EKA 110. juubeli pidustuste raames korraldab Kunstiteaduse ja visuaalkultuuri instituut piduliku uurimisseminari, kus esineb vilistlane Kai Lobjakas.

 

Kai Lobjakas. Disaini leiutamine ja institutsionaliseerimine. Bruno Tomberg ja muuseumi kogud

Juttu tuleb ühe inimese kaudu avanevatest vaatetest disaini valdkonna kujunemisse Eestis ning seostest muuseumi kogudega.

 

Kogunemist alustame 17.30 koos veini ja suupistetega, ettekanded algavad kell 18.

Pärast ettekandeid siirdume otse suurele EKA 110 juubelipeole ja uue valge maja avamisele.

 

Palume huvlistel ka meile teada anda, kui plaanite tulla

Postitas Annika Tiko — Püsilink

KVI pidulik uurimisseminar: Kai Lobjakas ja Kadi Polli

Reede 08 november, 2024

Tomberg

EKA 110. juubeli pidustuste raames korraldab Kunstiteaduse ja visuaalkultuuri instituut piduliku uurimisseminari, kus esineb vilistlane Kai Lobjakas.

 

Kai Lobjakas. Disaini leiutamine ja institutsionaliseerimine. Bruno Tomberg ja muuseumi kogud

Juttu tuleb ühe inimese kaudu avanevatest vaatetest disaini valdkonna kujunemisse Eestis ning seostest muuseumi kogudega.

 

Kogunemist alustame 17.30 koos veini ja suupistetega, ettekanded algavad kell 18.

Pärast ettekandeid siirdume otse suurele EKA 110 juubelipeole ja uue valge maja avamisele.

 

Palume huvlistel ka meile teada anda, kui plaanite tulla

Postitas Annika Tiko — Püsilink

28.10.2024

Seminar: Inimuuringud EKAs ja eetikakomitee vajadus

EKA foto Evert Palmets
Uurides inimest: Kas ka EKA teadusuuringud vajavad eetikakomitee kooskõlastust?
Kutsume teid teaduseetika alasele seminarile järgmisel esmaspäeval,
28. oktoobril kell 13:00-14:30 ruumis A-403!Uuringute läbiviimisega seoses räägitakse üha enam teaduseetikast ning isikuandmete kaitsest. Ka EKAs läbiviidavatesse teadusuuringutesse – nii humanitaarias kui disaini- ja loovuurimuses – kaasatakse inimesi, sh haavatavatest gruppidest ning kogutakse isikuandmeid, sh tundlikke andmeid, uute teadmiste saamiseks.Seetõttu on üha sagenemas ka juhud, kus ei piisa sellest, et uurija ise analüüsib oma projekti puudutavaid eetikaküsimusi ning vajalik on pöörduda kooskõlastuse saamiseks eetikakomisjoni poole.Millal on eetikakomitee poole pöördumine vajalik? Millise komitee poole pöörduda? Milline on loa taotlemise protsess ning miks seda üldse vaja on?

Nendele küsimustele aitab seminaril vastata Tartu Ülikooli TeamPerMed Personaalmeditsiini Keskuse direktor Riina Raudne, kellega koostöös on EKA disainiteaduskond ellu viimas tervishoiu-uuringu alast projekti, mis sai hiljuti ka Tartu Ülikooli inimuuringute eetikakomitee kooskõlastuse.

Ootame kuulama ja küsimusi esitama!

Palun registreeri end, et teaksime huviliste arvu.

Postitas Pille Epner — Püsilink

Seminar: Inimuuringud EKAs ja eetikakomitee vajadus

Esmaspäev 28 oktoober, 2024

EKA foto Evert Palmets
Uurides inimest: Kas ka EKA teadusuuringud vajavad eetikakomitee kooskõlastust?
Kutsume teid teaduseetika alasele seminarile järgmisel esmaspäeval,
28. oktoobril kell 13:00-14:30 ruumis A-403!Uuringute läbiviimisega seoses räägitakse üha enam teaduseetikast ning isikuandmete kaitsest. Ka EKAs läbiviidavatesse teadusuuringutesse – nii humanitaarias kui disaini- ja loovuurimuses – kaasatakse inimesi, sh haavatavatest gruppidest ning kogutakse isikuandmeid, sh tundlikke andmeid, uute teadmiste saamiseks.Seetõttu on üha sagenemas ka juhud, kus ei piisa sellest, et uurija ise analüüsib oma projekti puudutavaid eetikaküsimusi ning vajalik on pöörduda kooskõlastuse saamiseks eetikakomisjoni poole.Millal on eetikakomitee poole pöördumine vajalik? Millise komitee poole pöörduda? Milline on loa taotlemise protsess ning miks seda üldse vaja on?

Nendele küsimustele aitab seminaril vastata Tartu Ülikooli TeamPerMed Personaalmeditsiini Keskuse direktor Riina Raudne, kellega koostöös on EKA disainiteaduskond ellu viimas tervishoiu-uuringu alast projekti, mis sai hiljuti ka Tartu Ülikooli inimuuringute eetikakomitee kooskõlastuse.

Ootame kuulama ja küsimusi esitama!

Palun registreeri end, et teaksime huviliste arvu.

Postitas Pille Epner — Püsilink

19.10.2024

EKA Tudengite Kväärühendus esitleb: Spooky Drag Night

DragNight_FB_banner

Laupäeval, 19. oktoobril toimub EKKMis EKA Tudengite Kväärühenduse (ETKÜ) poolt korraldatud Spooky Drag Night, kus astuvad üles drag-kunstnikud nii EKAst kui mujalt.

 

Üritusega tähistatakse uue tudengialgatuse sündi, mille eesmärk on tuua kokku EKA kväärkogukond ja seista turvalisema õppekeskkonna eest. Esinema on oodatud ka inimesed, kes sooviksid esmakordselt dragi proovida, kuid pole seni leidnud selleks võimalust.

 

Sõrmed sügelevad paruka, huulepulga ja soo performatiivsuse laval lahtivõtmise järele? Selleks kirjuta ETKÜ Instagrami kontole @kv22rid.ekas või meiliaadressile ekakvaar@gmail.com ja sulle leitakse koht!

 

Asukoht: EKKM

Aeg: 19.10 kell 20.00

Piletiinfo: Sissepääs annetusepõhine.

 

Lisainfo: https://fb.me/e/1SJ2IwwjT

Postitas Andres Lõo — Püsilink

EKA Tudengite Kväärühendus esitleb: Spooky Drag Night

Laupäev 19 oktoober, 2024

DragNight_FB_banner

Laupäeval, 19. oktoobril toimub EKKMis EKA Tudengite Kväärühenduse (ETKÜ) poolt korraldatud Spooky Drag Night, kus astuvad üles drag-kunstnikud nii EKAst kui mujalt.

 

Üritusega tähistatakse uue tudengialgatuse sündi, mille eesmärk on tuua kokku EKA kväärkogukond ja seista turvalisema õppekeskkonna eest. Esinema on oodatud ka inimesed, kes sooviksid esmakordselt dragi proovida, kuid pole seni leidnud selleks võimalust.

 

Sõrmed sügelevad paruka, huulepulga ja soo performatiivsuse laval lahtivõtmise järele? Selleks kirjuta ETKÜ Instagrami kontole @kv22rid.ekas või meiliaadressile ekakvaar@gmail.com ja sulle leitakse koht!

 

Asukoht: EKKM

Aeg: 19.10 kell 20.00

Piletiinfo: Sissepääs annetusepõhine.

 

Lisainfo: https://fb.me/e/1SJ2IwwjT

Postitas Andres Lõo — Püsilink