Rubriik: Välissuhete osakond

21.02.2025

Eesti Vabariigi 107. aastapäeva aktus

Eesti Vabariik 107 EST2

Head EKAlased!

Kutsun Teid kõiki Eesti Vabariigi 107. aastapäeva aktusele reedel, 21. veebruaril kell 13.00 fuajee treppidele.

Peokõneleja on EKA rector emerita, tekstiilikunstnik ja Riigikogu liige Signe Kivi. Paljude teiste tegemiste hulgas on Signe Kivil märtsi esimese pühapäevani avatud isikunäitus “Signatuur” Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumis.

Aktus lõppeb traditsiooniliselt pitsi viina, kisselli ja kiluvõileibadega.

Elagu vaba Eesti!

Mart Kalm
rektor

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Eesti Vabariigi 107. aastapäeva aktus

Reede 21 veebruar, 2025

Eesti Vabariik 107 EST2

Head EKAlased!

Kutsun Teid kõiki Eesti Vabariigi 107. aastapäeva aktusele reedel, 21. veebruaril kell 13.00 fuajee treppidele.

Peokõneleja on EKA rector emerita, tekstiilikunstnik ja Riigikogu liige Signe Kivi. Paljude teiste tegemiste hulgas on Signe Kivil märtsi esimese pühapäevani avatud isikunäitus “Signatuur” Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumis.

Aktus lõppeb traditsiooniliselt pitsi viina, kisselli ja kiluvõileibadega.

Elagu vaba Eesti!

Mart Kalm
rektor

Postitas Andres Lõo — Püsilink

14.05.2024 — 16.05.2024

DD/MM/YYYY Krulli Mehhaanikatsehhis

tvversion_NEU

Léan Hötzel, Nils Geffre, Louisa Seidl, Tomasz Jarosz, Anna Broučková, Lucille Gonzalez, Katariina Kesküla, Halyna Yaroshenko, Clara-Marlen Wilke, Charlotte Gisèle Chapuis, Martí Castillo, Marína Gerða Bjarnadóttir, Asmus Soodla

Avamine: 14. mai kell 18.00

Näitus avatud: 15.–16. mai kell 10.00–18.00

See vana küla, augustikuu päike, Euroopa kõrb, lõuna suunas liikuv linnuparv. Ümberringi pole kedagi, välja arvatud soe putukate sumin, päikesepaiste ja vesi, basseinivesi, basseinivesi kuskil kaugel.

Veepritsmed niisutamas liivakivi. Maja soe paekivi, köögi külm graniidist tasapind. Aeg-ajalt vilksatab mõni mälestuskild. Ma arvan, et see on eest ära jooksmine, või lihtsalt jooksmine. Vaene Doe kardab endiselt.

Rong oli veel suurel kiirusel, kui järsku peatus. Pekingist Madridi saab sõita rongiga. Doe sõitis lihtsalt tagasi koju. Euroopa on hea koht nomaad olemiseks, nagu tatarlased, kes aitasid Krimmis Beuysi. Doe soovis, et teda maetaks, nagu Beuysi, kasvõi mõneks päevaks.

Doe vaatas aknast välja. Väljas oli pime. Rongirööpad, kauguses asuv silmapiir ja esimesed rohelised jäljed nisupõldudel. Doe mõtles äärelinnale, magamistoa väikesele aknale, tänavatele, mis ulatuvad nii kaugele kui silm seletab. Miks rong peatus? Doe ärkas ja rong oli tühi. Tegelikult peaaegu tühi, kuid Doe mäletab, et rong oli tühi. Uksed avanesid kui Doe kõndima hakkas. Külm tuuleiil tungis rongi. Mõned leheküljed raamatust, mis Doe istmele maha jäi, hakkasid tuule käes lendlema. Doe mäletab, et see oli roheliste kaantega raamat. Rohkem ta ei mäleta.

Kuraatorid: Léan Hötzel, Clio Pavlidis Andersson
Näituse juht: Katariina Kesküla, Joost Jansohn
Näituse autor: Martí Castillo; eesti keelde tõlkinud Triinu Ojala + Emma Johanson
Näituse kujundaja: Lin Puype, Martí Castillo, Emma Johansohn, Asmus Soodla
Suhtlemine: Emilia Santaella, Lucille Gonzalez
Sisekommunikatsioon: Louisa Seidl
Fotodokumentatsiooni näitus: Clio Pavlidis Andersson, Diána Rakonczai, Tomasz Jarosz
Graafiline disainer: Charlotte Gisèle Chapuis, Joost Jansohn
Toimumiskoha kontaktisik: Laura De Jaeger
Avalikud: Clara
Kaasprodutsendid: Tobias Laborie

Täname kõiki, kes selle näituse elluviimisel osalesid. Ilma nende abita poleks see suurepärane sündmus võimalik olnud. Eriline tänu Laura De Jaegerile, kes kogu selle projekti algatas. Ta andis meile energiat oma iganädalase panusega ja aitas igaühel leida oma konkreetse rolli. Samuti tahame tänada meie külalisartiste Alex Webberit ja Siebert Mispeloni nende lõbusate ja huvitavate harjutuste eest. Lisaks tahame tänada EKA rahvusvahelist osakonda ja Erasmus+ rahalise toetuse eest.

Oleme Krullile tänulikud, et ta meid selle ruumiga toetas. Ja lõpuks tahame tänada kõiki, kes meie näitusele tulid.
Näitust toetavad Erasmus+ ja Eesti Kunstiakadeemia välissuhete osakond.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

DD/MM/YYYY Krulli Mehhaanikatsehhis

Teisipäev 14 mai, 2024 — Neljapäev 16 mai, 2024

tvversion_NEU

Léan Hötzel, Nils Geffre, Louisa Seidl, Tomasz Jarosz, Anna Broučková, Lucille Gonzalez, Katariina Kesküla, Halyna Yaroshenko, Clara-Marlen Wilke, Charlotte Gisèle Chapuis, Martí Castillo, Marína Gerða Bjarnadóttir, Asmus Soodla

Avamine: 14. mai kell 18.00

Näitus avatud: 15.–16. mai kell 10.00–18.00

See vana küla, augustikuu päike, Euroopa kõrb, lõuna suunas liikuv linnuparv. Ümberringi pole kedagi, välja arvatud soe putukate sumin, päikesepaiste ja vesi, basseinivesi, basseinivesi kuskil kaugel.

Veepritsmed niisutamas liivakivi. Maja soe paekivi, köögi külm graniidist tasapind. Aeg-ajalt vilksatab mõni mälestuskild. Ma arvan, et see on eest ära jooksmine, või lihtsalt jooksmine. Vaene Doe kardab endiselt.

Rong oli veel suurel kiirusel, kui järsku peatus. Pekingist Madridi saab sõita rongiga. Doe sõitis lihtsalt tagasi koju. Euroopa on hea koht nomaad olemiseks, nagu tatarlased, kes aitasid Krimmis Beuysi. Doe soovis, et teda maetaks, nagu Beuysi, kasvõi mõneks päevaks.

Doe vaatas aknast välja. Väljas oli pime. Rongirööpad, kauguses asuv silmapiir ja esimesed rohelised jäljed nisupõldudel. Doe mõtles äärelinnale, magamistoa väikesele aknale, tänavatele, mis ulatuvad nii kaugele kui silm seletab. Miks rong peatus? Doe ärkas ja rong oli tühi. Tegelikult peaaegu tühi, kuid Doe mäletab, et rong oli tühi. Uksed avanesid kui Doe kõndima hakkas. Külm tuuleiil tungis rongi. Mõned leheküljed raamatust, mis Doe istmele maha jäi, hakkasid tuule käes lendlema. Doe mäletab, et see oli roheliste kaantega raamat. Rohkem ta ei mäleta.

Kuraatorid: Léan Hötzel, Clio Pavlidis Andersson
Näituse juht: Katariina Kesküla, Joost Jansohn
Näituse autor: Martí Castillo; eesti keelde tõlkinud Triinu Ojala + Emma Johanson
Näituse kujundaja: Lin Puype, Martí Castillo, Emma Johansohn, Asmus Soodla
Suhtlemine: Emilia Santaella, Lucille Gonzalez
Sisekommunikatsioon: Louisa Seidl
Fotodokumentatsiooni näitus: Clio Pavlidis Andersson, Diána Rakonczai, Tomasz Jarosz
Graafiline disainer: Charlotte Gisèle Chapuis, Joost Jansohn
Toimumiskoha kontaktisik: Laura De Jaeger
Avalikud: Clara
Kaasprodutsendid: Tobias Laborie

Täname kõiki, kes selle näituse elluviimisel osalesid. Ilma nende abita poleks see suurepärane sündmus võimalik olnud. Eriline tänu Laura De Jaegerile, kes kogu selle projekti algatas. Ta andis meile energiat oma iganädalase panusega ja aitas igaühel leida oma konkreetse rolli. Samuti tahame tänada meie külalisartiste Alex Webberit ja Siebert Mispeloni nende lõbusate ja huvitavate harjutuste eest. Lisaks tahame tänada EKA rahvusvahelist osakonda ja Erasmus+ rahalise toetuse eest.

Oleme Krullile tänulikud, et ta meid selle ruumiga toetas. Ja lõpuks tahame tänada kõiki, kes meie näitusele tulid.
Näitust toetavad Erasmus+ ja Eesti Kunstiakadeemia välissuhete osakond.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

25.10.2023

Avatud loeng: Peavarju otsimas

SEEKING IG 01
2023 10 04 LVIV LNAA CONSERVATION-0827

EKA kaasaegse kunsti (MACA) ja museoloogia külalisõppejõud David K. Ross ja Rebecca Duclos reisisid hiljuti Põhja-Ukrainas, külastades kaheksat kunstikooli Lvivis, Harkivis ja Kiievis. 

David näitab reisi pilte ja arutab mõningaid pakilisi probleeme, millega Ukraina kunstiharidus täna silmitsi seisab.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Avatud loeng: Peavarju otsimas

Kolmapäev 25 oktoober, 2023

SEEKING IG 01
2023 10 04 LVIV LNAA CONSERVATION-0827

EKA kaasaegse kunsti (MACA) ja museoloogia külalisõppejõud David K. Ross ja Rebecca Duclos reisisid hiljuti Põhja-Ukrainas, külastades kaheksat kunstikooli Lvivis, Harkivis ja Kiievis. 

David näitab reisi pilte ja arutab mõningaid pakilisi probleeme, millega Ukraina kunstiharidus täna silmitsi seisab.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

15.06.2023

Vestlusring “Peegeldused parandamise aktist jätkusuutlikkuse kontekstis”

martakonovalov_artefaktid_Piltnik Kärt_veeb-84

Transform4Europe nädala raames toimuvat vestlusringi “Peegeldused parandamise aktist jätkusuutlikkuse kontekstis” viivad läbi Marta Konovalov, Maris Taul ja Anna-Maria Saar.

Avatud arutelu keskendub sellele, kuidas parandamine võib soodustada jätkusuutlikkust ja ringlust.

Vestlusringil kutsutakse publikut arutlema oma rolli üle suhetes tekstiilide ja rõivastega — kas oleme tarbijad, omanikud ja kandjad või oleme hooldavas suhtes?

Vestlusring toimub EKA ruumis B511, 15. juunil kell 15.00–17.00.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Vestlusring “Peegeldused parandamise aktist jätkusuutlikkuse kontekstis”

Neljapäev 15 juuni, 2023

martakonovalov_artefaktid_Piltnik Kärt_veeb-84

Transform4Europe nädala raames toimuvat vestlusringi “Peegeldused parandamise aktist jätkusuutlikkuse kontekstis” viivad läbi Marta Konovalov, Maris Taul ja Anna-Maria Saar.

Avatud arutelu keskendub sellele, kuidas parandamine võib soodustada jätkusuutlikkust ja ringlust.

Vestlusringil kutsutakse publikut arutlema oma rolli üle suhetes tekstiilide ja rõivastega — kas oleme tarbijad, omanikud ja kandjad või oleme hooldavas suhtes?

Vestlusring toimub EKA ruumis B511, 15. juunil kell 15.00–17.00.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

13.06.2023

Taras Lesivi avatud loeng “Vastupidavus: kunstiharidus sõja ajal”

TL
TL-600x900

13. juunil kl 13.00 esineb aulas ELIA UAx programmi partner Taras Lesiv, Lvivi Kunstiakadeemia prorektor.

Loeng on osa Transform4Europe Week programmist.

Peale loengut modereerib “küsimusi ja vastuseid” Kristiina Krabi-Klanberg.

Taras Lesiv on õpetanud kunsti ja kunstiajalugu Lvivi riiklikus kunstiakadeemias (Ukraina) alates 2007. aastast. Ta on omandanud nii BA kui ka magistrikraadi kujutava ja tarbekunsti erialal, spetsialiseerunud sakraalkunstile. Alates 2005. aastast on ta töötanud kunstniku ja projektijuhina erinevate kristlike kirikute sisekujundusprojektide juures. Aastatel 2017–2018 oli ta Fulbrighti stipendiaat Georgia osariigi ülikoolis (USA). Ta kaitses 2021. aastal väitekirja “Ikoonimaal Galicias 19. sajandi lõpust – 21. sajandi algusest: kunstiline kujund ja teoreetiline diskursus”, saades teaduste kandidaadi kraadi (PhD). Taras Lesiv nimetati 2021. aasta septembris Lvivi riikliku kunstiakadeemia õppe- ja teadusprorektoriks. Tema uurimishuvid hõlmavad kristliku sakraalkunsti, kujutava kunsti ja rahvusliku/etnilise identiteedi loomise ajalugu, teooriat ja praktikat.

Sõja puhkedes seisis Lvivi Riiklik Kunstiakadeemia silmitsi kriitilise väljakutsega tagada oma õpilaste turvalisus ja haridus. Taras Lesivi ettekanne annab narratiivi väljakutsetest, millega Lvivi akadeemia konflikti alguses kokku puutus, andes ülevaate meie juhtimisstrateegiatest rasketes olukordades. Need väljakutsed, sealhulgas õpetajate ja üliõpilaste massiline lahkumine välisriikidesse, haridusasutuste ümberkujundamine ja rahalised piirangud, ilmnesid kõik koos käimasolevate kõrgharidusreformidega. Koostöös teiste kunstiinstitutsioonidega ning tänu meie õppejõudude, töötajate ja üliõpilaste pühendumusele lõime vastupidava raamistiku tundide säilitamiseks kaootiliste sõjatingimuste ajal. Ületades arvukaid takistusi, seame esikohale hariduse kvaliteedi sõja ajal ja pärast seda. Tunnistades nii Ukraina-sisese kui ka väljastpoolt tuleva toetuse tähtsust, on meie eesmärk ennetada ajude äravoolu ja säilitada kunstihariduse elujõudu.

Toetab: ERASMUS programm

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Taras Lesivi avatud loeng “Vastupidavus: kunstiharidus sõja ajal”

Teisipäev 13 juuni, 2023

TL
TL-600x900

13. juunil kl 13.00 esineb aulas ELIA UAx programmi partner Taras Lesiv, Lvivi Kunstiakadeemia prorektor.

Loeng on osa Transform4Europe Week programmist.

Peale loengut modereerib “küsimusi ja vastuseid” Kristiina Krabi-Klanberg.

Taras Lesiv on õpetanud kunsti ja kunstiajalugu Lvivi riiklikus kunstiakadeemias (Ukraina) alates 2007. aastast. Ta on omandanud nii BA kui ka magistrikraadi kujutava ja tarbekunsti erialal, spetsialiseerunud sakraalkunstile. Alates 2005. aastast on ta töötanud kunstniku ja projektijuhina erinevate kristlike kirikute sisekujundusprojektide juures. Aastatel 2017–2018 oli ta Fulbrighti stipendiaat Georgia osariigi ülikoolis (USA). Ta kaitses 2021. aastal väitekirja “Ikoonimaal Galicias 19. sajandi lõpust – 21. sajandi algusest: kunstiline kujund ja teoreetiline diskursus”, saades teaduste kandidaadi kraadi (PhD). Taras Lesiv nimetati 2021. aasta septembris Lvivi riikliku kunstiakadeemia õppe- ja teadusprorektoriks. Tema uurimishuvid hõlmavad kristliku sakraalkunsti, kujutava kunsti ja rahvusliku/etnilise identiteedi loomise ajalugu, teooriat ja praktikat.

Sõja puhkedes seisis Lvivi Riiklik Kunstiakadeemia silmitsi kriitilise väljakutsega tagada oma õpilaste turvalisus ja haridus. Taras Lesivi ettekanne annab narratiivi väljakutsetest, millega Lvivi akadeemia konflikti alguses kokku puutus, andes ülevaate meie juhtimisstrateegiatest rasketes olukordades. Need väljakutsed, sealhulgas õpetajate ja üliõpilaste massiline lahkumine välisriikidesse, haridusasutuste ümberkujundamine ja rahalised piirangud, ilmnesid kõik koos käimasolevate kõrgharidusreformidega. Koostöös teiste kunstiinstitutsioonidega ning tänu meie õppejõudude, töötajate ja üliõpilaste pühendumusele lõime vastupidava raamistiku tundide säilitamiseks kaootiliste sõjatingimuste ajal. Ületades arvukaid takistusi, seame esikohale hariduse kvaliteedi sõja ajal ja pärast seda. Tunnistades nii Ukraina-sisese kui ka väljastpoolt tuleva toetuse tähtsust, on meie eesmärk ennetada ajude äravoolu ja säilitada kunstihariduse elujõudu.

Toetab: ERASMUS programm

Postitas Andres Lõo — Püsilink

13.06.2023 — 17.06.2023

Transform4Europe nädal “Disain ja jätkusuutlikkus” EKAs

1200x1200

Eesti Kunstiakadeemia korraldab 13.–17. juunil Euroopa Ülikoolide projekti Transform4Europe (T4EU) raames õppenädala “Disain ja jätkusuutlikkus” (“Design & Sustainability“), kuhu on oodatud tudengid ja tugitöötajad kümnest Euroopa ülikoolist. Nädal on täis inspireerivaid loenguid ja töötubasid ning esitletakse tudengite parimaid töid TASE ‘23 lõputööde näitusel ning ERKI moeshowl. 

Õppenädala teemaks on disain ja jätkusuutlikkus. Kestlikkus on üks EKA põhiväärtusi – oma keskkonna arendamisel lähtub kunstiakadeemia jätkusuutlikust ehk kestlikust mõtteviisist ning selle aluseks olevatest rahvusvahelistest sihtidest. Disain ja disainiprotsess on ökoloogilise kriisi lahenduse oluline osa. 

Nädala raames tutvustatakse loovuurimusi, tudengid saavad osaleda loovuurimuse kirjutamise töötoas ning rõivaste parandamise, kultuuripärandi dokumenteerimise jm õpitubades. Tugitöötajatega viiakse läbi kolmetunnine jätkusuutliku ürituse korraldamise töötuba. 

T4EU nädalast on oodatud osa võtma ka EKA tudengid, milleks on kolm võimalust:

1) Põhiprogramm (13.–17. juuni) hõlmab kohustuslikke üldaineid ja piiratud osalejate arvuga töötubasid ning seminare. (Programmi link on SIIN)

2) Nädalane seminar “Care, Community, and Colonialism in the Art Museum” (“Hoolivus, kogukond ja kolonialism kunstimuuseumis”) (12.–15. juuni). Lisaks võib võtta ka põhiprogrammi kursuseid, kui ajakava seda võimaldab. (Seminari tutvustus on SIIN)

3) Nädalane töötuba “Cultural Heritage Documentation Solutions Workshop” (“Kultuuripärandi dokumenteerimise lahenduste töötuba”) (12.–16. juuni). Lisaks võib võtta ka põhiprogrammi kursuseid, kui ajakava seda võimaldab. (Töötoa tutvustus on SIIN)

Enne kursust on võimalik vaadata eelsalvestatud videointervjuusid ekspertidega (20–30 minutit intervjuu, kokku 7 intervjuud) jätkusuutlikkuse eri külgedest.  

Kursuse läbinu saab 3 ainepunkti, mille võib üle kanda vabaaineks.

NB! Kursused on inglise keeles.

Tudeng saab registreeruda SIIN kuni 4. juunini või kuni kohti jätkub.

Täpsem info õppenädala kohta inglise keeles leiate EKA kodulehelt: https://www.artun.ee/en/academy/international/t4eu/t4eu-week-in-eka-design-sustainability/

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Transform4Europe nädal “Disain ja jätkusuutlikkus” EKAs

Teisipäev 13 juuni, 2023 — Laupäev 17 juuni, 2023

1200x1200

Eesti Kunstiakadeemia korraldab 13.–17. juunil Euroopa Ülikoolide projekti Transform4Europe (T4EU) raames õppenädala “Disain ja jätkusuutlikkus” (“Design & Sustainability“), kuhu on oodatud tudengid ja tugitöötajad kümnest Euroopa ülikoolist. Nädal on täis inspireerivaid loenguid ja töötubasid ning esitletakse tudengite parimaid töid TASE ‘23 lõputööde näitusel ning ERKI moeshowl. 

Õppenädala teemaks on disain ja jätkusuutlikkus. Kestlikkus on üks EKA põhiväärtusi – oma keskkonna arendamisel lähtub kunstiakadeemia jätkusuutlikust ehk kestlikust mõtteviisist ning selle aluseks olevatest rahvusvahelistest sihtidest. Disain ja disainiprotsess on ökoloogilise kriisi lahenduse oluline osa. 

Nädala raames tutvustatakse loovuurimusi, tudengid saavad osaleda loovuurimuse kirjutamise töötoas ning rõivaste parandamise, kultuuripärandi dokumenteerimise jm õpitubades. Tugitöötajatega viiakse läbi kolmetunnine jätkusuutliku ürituse korraldamise töötuba. 

T4EU nädalast on oodatud osa võtma ka EKA tudengid, milleks on kolm võimalust:

1) Põhiprogramm (13.–17. juuni) hõlmab kohustuslikke üldaineid ja piiratud osalejate arvuga töötubasid ning seminare. (Programmi link on SIIN)

2) Nädalane seminar “Care, Community, and Colonialism in the Art Museum” (“Hoolivus, kogukond ja kolonialism kunstimuuseumis”) (12.–15. juuni). Lisaks võib võtta ka põhiprogrammi kursuseid, kui ajakava seda võimaldab. (Seminari tutvustus on SIIN)

3) Nädalane töötuba “Cultural Heritage Documentation Solutions Workshop” (“Kultuuripärandi dokumenteerimise lahenduste töötuba”) (12.–16. juuni). Lisaks võib võtta ka põhiprogrammi kursuseid, kui ajakava seda võimaldab. (Töötoa tutvustus on SIIN)

Enne kursust on võimalik vaadata eelsalvestatud videointervjuusid ekspertidega (20–30 minutit intervjuu, kokku 7 intervjuud) jätkusuutlikkuse eri külgedest.  

Kursuse läbinu saab 3 ainepunkti, mille võib üle kanda vabaaineks.

NB! Kursused on inglise keeles.

Tudeng saab registreeruda SIIN kuni 4. juunini või kuni kohti jätkub.

Täpsem info õppenädala kohta inglise keeles leiate EKA kodulehelt: https://www.artun.ee/en/academy/international/t4eu/t4eu-week-in-eka-design-sustainability/

Postitas Andres Lõo — Püsilink

20.09.2022 — 23.09.2022

Nordic-Baltic Academy of Architecture esindajad EKAs

Foto Sandra Mell

Teisipäeval, 20. septembril kohtuvad EKAs Nordic-Baltic Academy of Architecture  välissuhete esindajad ja arutavad, kuidas muuta võrgustikku senisest veelgi tegusamaks. 

Võrgustikku kuuluvad parimad Põhja-ja Baltimaade arhitektuurikoolid, kellega EKA-l tihe koostöö. Sealhulgas on Aarhusi Arhitektuurikool olnud aastaid meie arhitektuuritudengite eelistatuimate partnerülikoolide seas vahetusõpinguteks. 

EKA arengukava 2021 – 2025 sätestab, et kümnendi jooksul soovime kasvatada ülikooli mõju Põhja- ja Baltimaade ühe olulisema loovmõtte keskusena. Põhja- ja Baltimaade võrgustikud, sh NBAA on hea platvorm selle eesmärgi poole pürgimisel. 

 

23. septembril külastab EKAt LAB delegatsioon, kes on EKA üks pikemaajalisi partnerülikoole, koostöö ulatub tagasi 1990ndatesse aastatesse.
Külalised võtavad osa Disainiöö sündmustest ja arutavad EKAs võimalikku pikemaajalist koostööd disainiteaduskonnaga.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Nordic-Baltic Academy of Architecture esindajad EKAs

Teisipäev 20 september, 2022 — Reede 23 september, 2022

Foto Sandra Mell

Teisipäeval, 20. septembril kohtuvad EKAs Nordic-Baltic Academy of Architecture  välissuhete esindajad ja arutavad, kuidas muuta võrgustikku senisest veelgi tegusamaks. 

Võrgustikku kuuluvad parimad Põhja-ja Baltimaade arhitektuurikoolid, kellega EKA-l tihe koostöö. Sealhulgas on Aarhusi Arhitektuurikool olnud aastaid meie arhitektuuritudengite eelistatuimate partnerülikoolide seas vahetusõpinguteks. 

EKA arengukava 2021 – 2025 sätestab, et kümnendi jooksul soovime kasvatada ülikooli mõju Põhja- ja Baltimaade ühe olulisema loovmõtte keskusena. Põhja- ja Baltimaade võrgustikud, sh NBAA on hea platvorm selle eesmärgi poole pürgimisel. 

 

23. septembril külastab EKAt LAB delegatsioon, kes on EKA üks pikemaajalisi partnerülikoole, koostöö ulatub tagasi 1990ndatesse aastatesse.
Külalised võtavad osa Disainiöö sündmustest ja arutavad EKAs võimalikku pikemaajalist koostööd disainiteaduskonnaga.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

01.12.2021 — 19.12.2021

Tõnis Saadoja WIELSi kunstikeskuse projektiruumis

Tõnis Saadoja „Oktoober. Roosakashall“. Õli, lõuend. 2021. 195 x 150 cm

WIELSi kunstikeskuse projektiruumis avatakse 1. detsembril kell 18 Tõnis Saadoja näitus „September, oktoober, …“.

Näitusel on väljas kuus õlimaali, mis moodustavad suurema osa hetkel töös olevast maaliseeriast „September, oktoober, …“. Kaks neist on Eesti publikule tuttavad 2020. aastast, mil need olid väljas Tallinna Kunstihoone näitusel „Olgu te hoitud ja armastatud“.

Maaliseerias jaotub kunstniku tähelepanu võrdselt kahe küsimuse vahel – kuidas kujutada mittefunktsionaalset keskkonda ning maalida pilt, mis keskendub eelkõige maalimisele?

„Mind huvitab pildi poeetiline mõõde ning maalimisega kaasnev tinglikkus on üks võimalus seda võimendada,” ütleb Saadoja, „Maalimine on eelkõige potentsiaal, mis võib viia uute seoste ja tähendusteni, aga ka tagasi vanadele radadele, milles pole samuti midagi halba. Ometi on igas korduses alati midagi uut ja pikapeale liigub kõik eemale algsest kursist.”

Arhitektuuri portreteerimine madala kontrastsusega maalikeeles jätkub ka aprillis Tartu Kunstimajas avataval isikunäitusel. 

Näitus WIELSis on avatud 19. detsembrini.

Tõnis Saadoja viibis WIELSi kunstiresidentuuris 2019. aastal. Koostöö residentuuriga on võimalus Eesti kunstnikele elada ja töötada pool aastat Brüsselis. Kunstnikud valitakse välja avalikul konkursil. Hetkel töötab WIELSis Ingel Vaikla, 2022. aastal osalevad residentuuris Krista Mölder ja Sandra Kosorotova. Residentuurivõimalust Eesti kunstnikele korraldavad WIELS ja Kaasaegse Kunsti Eesti Keskus.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Tõnis Saadoja WIELSi kunstikeskuse projektiruumis

Kolmapäev 01 detsember, 2021 — Pühapäev 19 detsember, 2021

Tõnis Saadoja „Oktoober. Roosakashall“. Õli, lõuend. 2021. 195 x 150 cm

WIELSi kunstikeskuse projektiruumis avatakse 1. detsembril kell 18 Tõnis Saadoja näitus „September, oktoober, …“.

Näitusel on väljas kuus õlimaali, mis moodustavad suurema osa hetkel töös olevast maaliseeriast „September, oktoober, …“. Kaks neist on Eesti publikule tuttavad 2020. aastast, mil need olid väljas Tallinna Kunstihoone näitusel „Olgu te hoitud ja armastatud“.

Maaliseerias jaotub kunstniku tähelepanu võrdselt kahe küsimuse vahel – kuidas kujutada mittefunktsionaalset keskkonda ning maalida pilt, mis keskendub eelkõige maalimisele?

„Mind huvitab pildi poeetiline mõõde ning maalimisega kaasnev tinglikkus on üks võimalus seda võimendada,” ütleb Saadoja, „Maalimine on eelkõige potentsiaal, mis võib viia uute seoste ja tähendusteni, aga ka tagasi vanadele radadele, milles pole samuti midagi halba. Ometi on igas korduses alati midagi uut ja pikapeale liigub kõik eemale algsest kursist.”

Arhitektuuri portreteerimine madala kontrastsusega maalikeeles jätkub ka aprillis Tartu Kunstimajas avataval isikunäitusel. 

Näitus WIELSis on avatud 19. detsembrini.

Tõnis Saadoja viibis WIELSi kunstiresidentuuris 2019. aastal. Koostöö residentuuriga on võimalus Eesti kunstnikele elada ja töötada pool aastat Brüsselis. Kunstnikud valitakse välja avalikul konkursil. Hetkel töötab WIELSis Ingel Vaikla, 2022. aastal osalevad residentuuris Krista Mölder ja Sandra Kosorotova. Residentuurivõimalust Eesti kunstnikele korraldavad WIELS ja Kaasaegse Kunsti Eesti Keskus.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

26.10.2021 — 28.10.2021

EKA tudengid ja töötajad käisid Poolas Transform4Europe partnerülikoolil külas

EKA Transform4Europe
IMG_1790_Malgorzata-Dymowska
IMG_1792_Malgorzata-Dymowska
IMG_1795_Malgorzata-Dymowska
IMG_1800_Malgorzata-Dymowska
IMG_1801_Malgorzata-Dymowska
IMG_1802_Malgorzata-Dymowska
IMG_1804_Malgorzata-Dymowska
IMG_1805_Malgorzata-Dymowska
IMG_1806_Malgorzata-Dymowska
IMG_1807_Malgorzata-Dymowska
IMG_1808_Malgorzata-Dymowska
IMG_1809_Malgorzata-Dymowska
IMG_1810_Malgorzata-Dymowska
IMG_1811_Malgorzata-Dymowska
IMG_1812_Malgorzata-Dymowska
IMG_1814_Malgorzata-Dymowska
IMG_1815_Malgorzata-Dymowska
IMG_1816_Malgorzata-Dymowska
IMG_1817_Malgorzata-Dymowska

Bakalaureuse 3. kursuse digitoote suunal õppivad tudengid ja EKA töötajad külastasid 26.–28. oktoobril Transform4Europe partnerit, Sileesia Ülikooli Katowices, Poolas. 

Tudengid kaardistasid töötoas Sileesia Ülikooli Erasmuse tudengi teekonda. Töötoas osalesid nii ülikooli töötajad kui ka tudengid. Üheskoos joonistati teekond, märgiti ära valupunktid ja arutati võimalike lahenduste üle. 

Lisaks osalesid visiidil EKA töötajad Piret-Klea Velleste, Marilyn Riisimäe, Merilin Kuklas, Argo Tamm ning kogu protsessi juht ja  EKA külalislektor Eva Liisa Kubinyi. Nemad külastasid Sileesia Ülikooli erinevaid osakondi ning kohtusid sealsete töötajatega. Krzysztof Kieslowski’s Filmikooli külastasid lisaks EKA töötajatele ka tudengid ning koos vaadati kaht väga heal tasemel tudengifilmi. 

Reisi viimasel päeval külastati ka Varssavi Kunstiakadeemiat ning veedeti päev linnaga tutvudes. 

Postitas Andres Lõo — Püsilink

EKA tudengid ja töötajad käisid Poolas Transform4Europe partnerülikoolil külas

Teisipäev 26 oktoober, 2021 — Neljapäev 28 oktoober, 2021

EKA Transform4Europe
IMG_1790_Malgorzata-Dymowska
IMG_1792_Malgorzata-Dymowska
IMG_1795_Malgorzata-Dymowska
IMG_1800_Malgorzata-Dymowska
IMG_1801_Malgorzata-Dymowska
IMG_1802_Malgorzata-Dymowska
IMG_1804_Malgorzata-Dymowska
IMG_1805_Malgorzata-Dymowska
IMG_1806_Malgorzata-Dymowska
IMG_1807_Malgorzata-Dymowska
IMG_1808_Malgorzata-Dymowska
IMG_1809_Malgorzata-Dymowska
IMG_1810_Malgorzata-Dymowska
IMG_1811_Malgorzata-Dymowska
IMG_1812_Malgorzata-Dymowska
IMG_1814_Malgorzata-Dymowska
IMG_1815_Malgorzata-Dymowska
IMG_1816_Malgorzata-Dymowska
IMG_1817_Malgorzata-Dymowska

Bakalaureuse 3. kursuse digitoote suunal õppivad tudengid ja EKA töötajad külastasid 26.–28. oktoobril Transform4Europe partnerit, Sileesia Ülikooli Katowices, Poolas. 

Tudengid kaardistasid töötoas Sileesia Ülikooli Erasmuse tudengi teekonda. Töötoas osalesid nii ülikooli töötajad kui ka tudengid. Üheskoos joonistati teekond, märgiti ära valupunktid ja arutati võimalike lahenduste üle. 

Lisaks osalesid visiidil EKA töötajad Piret-Klea Velleste, Marilyn Riisimäe, Merilin Kuklas, Argo Tamm ning kogu protsessi juht ja  EKA külalislektor Eva Liisa Kubinyi. Nemad külastasid Sileesia Ülikooli erinevaid osakondi ning kohtusid sealsete töötajatega. Krzysztof Kieslowski’s Filmikooli külastasid lisaks EKA töötajatele ka tudengid ning koos vaadati kaht väga heal tasemel tudengifilmi. 

Reisi viimasel päeval külastati ka Varssavi Kunstiakadeemiat ning veedeti päev linnaga tutvudes. 

Postitas Andres Lõo — Püsilink

19.08.2020

Ulvi Haagenseni näituse eelretsenseerimine

UH Funny things 1

Kolmapäeval, 19. augustil 2020. a kell 15:00 toimub Tartu Kunstimaja väikses saalis kunsti ja disaini eriala doktorandi Ulvi Haagenseni doktoritöö loomingulise osa juurde kuuluva isikunäituse „Arhiivist: Kogum kummalisi juhtumeid” eelretsenseerimine.
Näitus on avatud 30.07-23.08.2020

Doktoritöö juhendajad on dr Liina Unt ja Jan Guy (Sydney Ülikool).

Näituse eelretsensendid on Villu Plink ja Ester Bardone.

Näituse fiktiivseks autoriks on Olive Puuvill, kes teeb kunsti brikolöörina, klopsides, kõpitsedes ja nokitsedes seda kokku kõigest käepärasest. Seekord kombineerib ta mustreid, jooni, tekstuure ja valgust ning loob neist installatsiooni, kus objektid, situatsioonid, materjalid ja ideed on kergelt kaootilises, kuid siiski sisemist loogikat omavas vahekorras. Kõiges selles paljastuvad tema kavatsused, eesmärgid ja ideed ning teos väljendab justkui füüsiliselt seda protsessi, mille tulemusena Olive’i igapäevaelu põrkub, kohtub ja sulandub tema kunstiliste praktikatega.

Ulvi Haagenseni doktoritöö teema vaatleb piiri kunsti ja igapäevaelu vahel. Erilise rõhuasetusega kunstitegemise ja koduse koristamise tavadele ta keskendub kunsti ja argielu puutepunktidele, et teada saada, millised on nende omavahelised piirjooned, kattuvused ja mitmetimõistetavused. Oma töös aitavad teda kolm kujutletavattegelast – kunstnik-koristaja, kunstnik-uurija ja kunstnik-bricoleuse.

Postitas Irene Hütsi — Püsilink

Ulvi Haagenseni näituse eelretsenseerimine

Kolmapäev 19 august, 2020

UH Funny things 1

Kolmapäeval, 19. augustil 2020. a kell 15:00 toimub Tartu Kunstimaja väikses saalis kunsti ja disaini eriala doktorandi Ulvi Haagenseni doktoritöö loomingulise osa juurde kuuluva isikunäituse „Arhiivist: Kogum kummalisi juhtumeid” eelretsenseerimine.
Näitus on avatud 30.07-23.08.2020

Doktoritöö juhendajad on dr Liina Unt ja Jan Guy (Sydney Ülikool).

Näituse eelretsensendid on Villu Plink ja Ester Bardone.

Näituse fiktiivseks autoriks on Olive Puuvill, kes teeb kunsti brikolöörina, klopsides, kõpitsedes ja nokitsedes seda kokku kõigest käepärasest. Seekord kombineerib ta mustreid, jooni, tekstuure ja valgust ning loob neist installatsiooni, kus objektid, situatsioonid, materjalid ja ideed on kergelt kaootilises, kuid siiski sisemist loogikat omavas vahekorras. Kõiges selles paljastuvad tema kavatsused, eesmärgid ja ideed ning teos väljendab justkui füüsiliselt seda protsessi, mille tulemusena Olive’i igapäevaelu põrkub, kohtub ja sulandub tema kunstiliste praktikatega.

Ulvi Haagenseni doktoritöö teema vaatleb piiri kunsti ja igapäevaelu vahel. Erilise rõhuasetusega kunstitegemise ja koduse koristamise tavadele ta keskendub kunsti ja argielu puutepunktidele, et teada saada, millised on nende omavahelised piirjooned, kattuvused ja mitmetimõistetavused. Oma töös aitavad teda kolm kujutletavattegelast – kunstnik-koristaja, kunstnik-uurija ja kunstnik-bricoleuse.

Postitas Irene Hütsi — Püsilink