AksessuaaridisainAnimatsioonArhitektuur ja linnaplaneerimineArhitektuuriteaduskondAvatud akadeemiaDesign and Technology FuturesDisainiteaduskondDoktorikoolDoktorikoolEhte- ja sepakunstErialadERKI MoeshowFotograafiaGaleriiGraafikaGraafiline disainHaldusosakond ja töökojadInstallatsioon ja skulptuurIT osakondJätkusuutliku disaini laborJoonistamineKaasaegne kunstKeraamikaKlaasKommunikatsiooniosakondKunstiharidusKunstiteadus ja visuaalkultuurKunstikultuuri teaduskondMaalMoedisainMuinsuskaitse ja konserveerimineÕppeosakondRaamatukoguRahandusosakondRektoraatSisearhitektuurStsenograafiaTasapinnaliste tehnoloogiate tehnokeskusTeadus- ja arendusosakondTegevuskunstTekstiilidisainTootedisainTugistruktuuridÜliõpilasesindusUncategorizedUrbanistikaUusmeediaVabade kunstide teaduskondVälissuhete osakond
Rubriik: Ehte- ja sepakunst
04.02.2016 — 23.02.2016
Carla Castiajo / Slavomíra Ondrušová JOON 05.02.- 23.02. 2016
Ehte- ja sepakunst
Carla Castiajo / Slavomíra Ondrušová
JOON
05.02.- 23.02. 2016
Hop galerii
Tallinn
Hobusepea 2
Neljapäeval 4. veebruaril kell 18.00 avatakse HOP galeriis kunstnike Carla Castiajo / Slavomíra Ondrušová näitus JOON.
Joon on Carla Castiajo (Portugal) ja Slavomíra Ondrušová (Slovakkia) koostööprojekt, mille algne idee sündis 2013. aastal Tallinnas, Eesti Kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti osakonnas, kus mõlemad kunstnikud tollal õppisid. Ka nende seekordne kohtumispaik on Tallinn, kus nad esitlevad joone käsitlust loomingulises dialoogis, mis on aja jooksul kasvanud ja arenenud.
Joon tähistab eesti keeles teatud punkte ühendavat sirget ja ka iseloomuomadust. Joon on kahe kunstniku loomingu ühine nimetaja ja mängib, nii visuaalselt kui kontseptuaalselt, suurt rolli mõlema kunstniku tööprotsessis. Carla Castiajo nägemust väljendavaks materjaliks on reeglina inimkeha juurde kuuluvad karvad, Ondrušová kasutab musta raudtraati. Karv ja traat – sile või terav, painduv või jäik, habras või tugev – on erinevat liiki materjalid, ent nad võivad astuda lineaarsesse dialoogi.
Patti Smithi albumil „Land” olevad sõnad: “Karvad lõikasid traadina ihusse” olid selle näituse tegemisel kunstnikele üheks inspiratsiooniallikaks. Näitusel on karvad ja traadid koondatud joonteks ja neid on joonistusel töödeldud nii, et nad moodustaksid erinevaid variatsioone ja võimalikke dialooge.
Näituse heli on kujundanud José Pedro Carvalho.
Carla Castiajo väljendusvahendiks on ehtekunst, mida ta on nii õppinud kui õpetanud. Lõpetanud kaunite kunstide magistrantuuri Konstfackis, Stockholmis, õpib ta praegu Eesti Kunstiakadeemia doktorantuuris. Tema uurimistöö teemaks on: „Karvad: puhtus või promiskuiteet? Karvad ehtekunsti materjalina, nende tähendus ehtekunstis ja kunstis laiemalt”.Carla Castiajo on töötanud õppejõuna sellistes õppeasutustes nagu Beaconhouse National University (BNU), Pakistan, Oakham School, Suurbritannia, Escola Superior de Artes e Design (ESAD), Portugal ja Eesti Kunstiakadeemia (EKA). Ta on esinenud mitmetel rahvusvahelistel näitustel.
Slavomíra Ondrušová on lõpetanud metalli- ja ehtekunsti osakonna Bratislava Kunsti- ja Disainiakadeemias. Praegu on ta doktorantuuris ja tema uurimistöö teemaks on „Joonistus ja objekt. Ideest tegeliku ruumini“. Kunstnikuna kasutab ta erinevaid vahendeid: enamasti joonistust, ehteid, pisiplastikat ja esemeid, raamatu- ja laulutekste. Koos Milan Vagačiga toimetab ta kaasaegsele joonistuskunstile pühendatud ajakirja ”X Magazine”. Ta on õppinud Saksamaal Offenbachi Disainikõrgkoolis ja Eesti Kunstiakadeemias. On esinenud rahvusvahelistel näitustel.
Näitust toetavad Eesti Kultuurkapital ja Slovakkia kunstide toetusfond.
Tänud: Kadri Mälk, Ľudmila Bohm, Maria Valdma, Märt Vaidla, Mihkel Säre, Peter Varga, Stanislav Ondrušija, Tiit Rammul.
Näitust toetab Kultuurkapital.
Näitusi Hop galeriis toetavad Eesti Kultuuriministeerium ja Eesti Kultuurkapital.
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
Carla Castiajo / Slavomíra Ondrušová JOON 05.02.- 23.02. 2016
Neljapäev 04 veebruar, 2016 — Teisipäev 23 veebruar, 2016
Ehte- ja sepakunst
Carla Castiajo / Slavomíra Ondrušová
JOON
05.02.- 23.02. 2016
Hop galerii
Tallinn
Hobusepea 2
Neljapäeval 4. veebruaril kell 18.00 avatakse HOP galeriis kunstnike Carla Castiajo / Slavomíra Ondrušová näitus JOON.
Joon on Carla Castiajo (Portugal) ja Slavomíra Ondrušová (Slovakkia) koostööprojekt, mille algne idee sündis 2013. aastal Tallinnas, Eesti Kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti osakonnas, kus mõlemad kunstnikud tollal õppisid. Ka nende seekordne kohtumispaik on Tallinn, kus nad esitlevad joone käsitlust loomingulises dialoogis, mis on aja jooksul kasvanud ja arenenud.
Joon tähistab eesti keeles teatud punkte ühendavat sirget ja ka iseloomuomadust. Joon on kahe kunstniku loomingu ühine nimetaja ja mängib, nii visuaalselt kui kontseptuaalselt, suurt rolli mõlema kunstniku tööprotsessis. Carla Castiajo nägemust väljendavaks materjaliks on reeglina inimkeha juurde kuuluvad karvad, Ondrušová kasutab musta raudtraati. Karv ja traat – sile või terav, painduv või jäik, habras või tugev – on erinevat liiki materjalid, ent nad võivad astuda lineaarsesse dialoogi.
Patti Smithi albumil „Land” olevad sõnad: “Karvad lõikasid traadina ihusse” olid selle näituse tegemisel kunstnikele üheks inspiratsiooniallikaks. Näitusel on karvad ja traadid koondatud joonteks ja neid on joonistusel töödeldud nii, et nad moodustaksid erinevaid variatsioone ja võimalikke dialooge.
Näituse heli on kujundanud José Pedro Carvalho.
Carla Castiajo väljendusvahendiks on ehtekunst, mida ta on nii õppinud kui õpetanud. Lõpetanud kaunite kunstide magistrantuuri Konstfackis, Stockholmis, õpib ta praegu Eesti Kunstiakadeemia doktorantuuris. Tema uurimistöö teemaks on: „Karvad: puhtus või promiskuiteet? Karvad ehtekunsti materjalina, nende tähendus ehtekunstis ja kunstis laiemalt”.Carla Castiajo on töötanud õppejõuna sellistes õppeasutustes nagu Beaconhouse National University (BNU), Pakistan, Oakham School, Suurbritannia, Escola Superior de Artes e Design (ESAD), Portugal ja Eesti Kunstiakadeemia (EKA). Ta on esinenud mitmetel rahvusvahelistel näitustel.
Slavomíra Ondrušová on lõpetanud metalli- ja ehtekunsti osakonna Bratislava Kunsti- ja Disainiakadeemias. Praegu on ta doktorantuuris ja tema uurimistöö teemaks on „Joonistus ja objekt. Ideest tegeliku ruumini“. Kunstnikuna kasutab ta erinevaid vahendeid: enamasti joonistust, ehteid, pisiplastikat ja esemeid, raamatu- ja laulutekste. Koos Milan Vagačiga toimetab ta kaasaegsele joonistuskunstile pühendatud ajakirja ”X Magazine”. Ta on õppinud Saksamaal Offenbachi Disainikõrgkoolis ja Eesti Kunstiakadeemias. On esinenud rahvusvahelistel näitustel.
Näitust toetavad Eesti Kultuurkapital ja Slovakkia kunstide toetusfond.
Tänud: Kadri Mälk, Ľudmila Bohm, Maria Valdma, Märt Vaidla, Mihkel Säre, Peter Varga, Stanislav Ondrušija, Tiit Rammul.
Näitust toetab Kultuurkapital.
Näitusi Hop galeriis toetavad Eesti Kultuuriministeerium ja Eesti Kultuurkapital.
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
16.11.2015
Ehte-ja sepakunsti avatud loeng: JON ROBERT HAVENER 16.11.
Ehte- ja sepakunst
Jon Robert Havener 16.novembril kell 18.00
Ehte-ja sepakunsti eriala avatud loeng
Kansase Ülikooli metalli-ja ehtekunsti eriala professor Jon Robert Havener annab esmaspäeval, 16.novembril kell 18 ülevaate oma loomingust.
Loeng toimub Eesti Kunstiakadeemia ruumis 221 (Estonia pst 7, II korrus).
Jon Havener studied silver and goldsmithing at the Cleveland Art Institute in Cleveland, graduating with a B.F.A. in 1973; he got an M.F.A. in metalsmithing in 1975 at the Cranbrook Art Academy Bloomfield Hills, Mich. He has taught metalsmithing and jewelry in the design department at the University of Kansas since 1977.
Jon’s work with holloware in the early 1980s has evolved into smithed and fabricated sculpture that has been exhibited nationally in galleries and competitive exhibitions.
His work is included in various public collections: The City of Lawrence, Kan.; The City of Manhattan, Kan.; Florida A & M University; The University of Nebraska, Omaha; The United States Comptroller of Currency, Kansas City, Mo.; and the Boatman’s Bank, Clayton, Mo. His work is also featured in several private collections, notably commissioned fountains, and works on the wall.
Jon has received several awards and grants for his work, including the Regional Award in Sculpture from the Mid-American Art Allliance and The National Endowment for the Arts in 1985, five research awards from the University of Kansas, and the 1998 Kansas Artists Fellowship in Sculpture.
Jon says his work has evolved from an interest in antiquity and ancient metalwork, and frequently utilizes armor forms. “I enjoy manipulating metal into complex structures that evoke a sense of drama and history,” he says. “My sculptures are often highly gestural, expressing a turbulent energy through growth-like movements.”
https://art.ku.edu/jon-havener
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
Ehte-ja sepakunsti avatud loeng: JON ROBERT HAVENER 16.11.
Esmaspäev 16 november, 2015
Ehte- ja sepakunst
Jon Robert Havener 16.novembril kell 18.00
Ehte-ja sepakunsti eriala avatud loeng
Kansase Ülikooli metalli-ja ehtekunsti eriala professor Jon Robert Havener annab esmaspäeval, 16.novembril kell 18 ülevaate oma loomingust.
Loeng toimub Eesti Kunstiakadeemia ruumis 221 (Estonia pst 7, II korrus).
Jon Havener studied silver and goldsmithing at the Cleveland Art Institute in Cleveland, graduating with a B.F.A. in 1973; he got an M.F.A. in metalsmithing in 1975 at the Cranbrook Art Academy Bloomfield Hills, Mich. He has taught metalsmithing and jewelry in the design department at the University of Kansas since 1977.
Jon’s work with holloware in the early 1980s has evolved into smithed and fabricated sculpture that has been exhibited nationally in galleries and competitive exhibitions.
His work is included in various public collections: The City of Lawrence, Kan.; The City of Manhattan, Kan.; Florida A & M University; The University of Nebraska, Omaha; The United States Comptroller of Currency, Kansas City, Mo.; and the Boatman’s Bank, Clayton, Mo. His work is also featured in several private collections, notably commissioned fountains, and works on the wall.
Jon has received several awards and grants for his work, including the Regional Award in Sculpture from the Mid-American Art Allliance and The National Endowment for the Arts in 1985, five research awards from the University of Kansas, and the 1998 Kansas Artists Fellowship in Sculpture.
Jon says his work has evolved from an interest in antiquity and ancient metalwork, and frequently utilizes armor forms. “I enjoy manipulating metal into complex structures that evoke a sense of drama and history,” he says. “My sculptures are often highly gestural, expressing a turbulent energy through growth-like movements.”
https://art.ku.edu/jon-havener
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
13.11.2015 — 01.12.2015
Kristiina Kibe ja Sven Tali VAIKUS / SILENTIUM
Ehte- ja sepakunst
Kristiina Kibe ja Sven Tali
VAIKUS / SILENTIUM
14.11.- 1.12.2015
Hop galerii
Tallinn
Hobusepea 2
Reedel 13. novembril kell 17.00 avatakse HOP galeriis ehtekunstnike Kristiina Kibe ja Sven Tali näitus “Vaikus / Silentium”.
Kristiina Kibe ja Sven Tali on ehtekunstnikud kes mõlemad on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti eriala. Kristiina Kibe on eelnevalt omandanud bioloogi hariduse Tartu Ülikoolis. Mõlemad on varasemalt osalenud näitustel erinevates koosseisudes.
„Vaikus/ Silentium“ on nende esimene koostööprojekt mis vormitud näitusena. Loominguprotsessi tulemus mis arenenud kujuteldava vaikuse faasis – „vaikuse tormisilmas“ mis on täis ümbritseva keerise ähvardavat koledust, selle ootuse kartust.
Tööd on valminud ruumiliselt koos, kuid teema tõlgendus on teineteisest sõltumatu.
Vaikus võib olla erinev. On tähendustest täidetud magnetilist vaikust.
On ka kaledat, paisuvat, tühja vaikust.
On vaikust, mis voogab ja on vaikust mis lõikab.
Igapäevaselt proovime maailma ja end ümbritsevat tõlgendada, endale selles süsteemi luua. Kunstnikuna vormime oma mõtted eheteks.
Vaikuse teema tekkis meis arusaamisest, et infokülluses ja müras tuleb leida see vaikus enda sees, et asjadest aru saada.
Olukorrad kuhu me asetume, ei tarvitse olla ootuspärased, kuid igast olukorrast võib asjaolude kokkulangemisel ning enda tahte korral leida midagi vaimu ergastavat ja edasiviivat.
Inimeseks olemises on palju ette kodeeritut ja mitte muudetavat ning ka see tuleb inimesena vastu võtta, isegi kui see iga kord ei paita.
Näitust toetab Kultuurkapital.
Näitusi Hop galeriis toetavad Eesti Kultuuriministeerium ja Eesti Kultuurkapital.
Fotodel:
Kristiina Kibe
„Setted“ 2015
objekt
vask, paatina, puutuhk, hõbe
Sven Tali
„Felo de se“
kaelaehe
2010-2015
messing, pigi, hõbe, kuld, elevandiluu, granaat
Lisainfo:
Maria Valdma
HOP galerii
Hobusepea 2
10133 Tallinn
tel: +372 6462887
gsm: +372 5112350
e-mail: www.eaa.ee/hop
hop@eaa.ee
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
Kristiina Kibe ja Sven Tali VAIKUS / SILENTIUM
Reede 13 november, 2015 — Teisipäev 01 detsember, 2015
Ehte- ja sepakunst
Kristiina Kibe ja Sven Tali
VAIKUS / SILENTIUM
14.11.- 1.12.2015
Hop galerii
Tallinn
Hobusepea 2
Reedel 13. novembril kell 17.00 avatakse HOP galeriis ehtekunstnike Kristiina Kibe ja Sven Tali näitus “Vaikus / Silentium”.
Kristiina Kibe ja Sven Tali on ehtekunstnikud kes mõlemad on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti eriala. Kristiina Kibe on eelnevalt omandanud bioloogi hariduse Tartu Ülikoolis. Mõlemad on varasemalt osalenud näitustel erinevates koosseisudes.
„Vaikus/ Silentium“ on nende esimene koostööprojekt mis vormitud näitusena. Loominguprotsessi tulemus mis arenenud kujuteldava vaikuse faasis – „vaikuse tormisilmas“ mis on täis ümbritseva keerise ähvardavat koledust, selle ootuse kartust.
Tööd on valminud ruumiliselt koos, kuid teema tõlgendus on teineteisest sõltumatu.
Vaikus võib olla erinev. On tähendustest täidetud magnetilist vaikust.
On ka kaledat, paisuvat, tühja vaikust.
On vaikust, mis voogab ja on vaikust mis lõikab.
Igapäevaselt proovime maailma ja end ümbritsevat tõlgendada, endale selles süsteemi luua. Kunstnikuna vormime oma mõtted eheteks.
Vaikuse teema tekkis meis arusaamisest, et infokülluses ja müras tuleb leida see vaikus enda sees, et asjadest aru saada.
Olukorrad kuhu me asetume, ei tarvitse olla ootuspärased, kuid igast olukorrast võib asjaolude kokkulangemisel ning enda tahte korral leida midagi vaimu ergastavat ja edasiviivat.
Inimeseks olemises on palju ette kodeeritut ja mitte muudetavat ning ka see tuleb inimesena vastu võtta, isegi kui see iga kord ei paita.
Näitust toetab Kultuurkapital.
Näitusi Hop galeriis toetavad Eesti Kultuuriministeerium ja Eesti Kultuurkapital.
Fotodel:
Kristiina Kibe
„Setted“ 2015
objekt
vask, paatina, puutuhk, hõbe
Sven Tali
„Felo de se“
kaelaehe
2010-2015
messing, pigi, hõbe, kuld, elevandiluu, granaat
Lisainfo:
Maria Valdma
HOP galerii
Hobusepea 2
10133 Tallinn
tel: +372 6462887
gsm: +372 5112350
e-mail: www.eaa.ee/hop
hop@eaa.ee
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
22.10.2015 — 10.01.2016
Sofja Hallik, Urmas Lüüs ja kadri Mälk valiti rahvusvahelisele rakenduskunsti triennaalile
Ehte- ja sepakunst
Eesti Kunstiakadeemia Ehte- ja sepakunsti osakonna doktorant Sofja Hallik, õppejõud Urmas Lüüs ning eriala juhtiv professor Kadri Mälk esindasid Belgias kultuuripealinnas Monsis Eestit. Aastaks 2015 on Belgias Brüsselist tunnise sõidu kaugusel asuv linn Mons valitud Euroopa kultuuripealinnaks. Monsis asub ka üks World Craft Councili filiaale WCC-BF, mis oli aastasündmuseks koostanud põhjaliku ja laiaulatuslikult rahvusvahelise programmi.Sofja Halliku tööd olid valitud rahvusvahelisele rakenduskunsti triennaalile European Prize for Applied Arts. Konkursile laekus 400 avaldust, mille seast valiti 78 teost. Varemalt on seal eksponeeritud Tanel Veenre ja Kadri Mälgu teoseid, kellest viimane on pärjatud ka WCC-BF ehtetriennaali grand prix´ga (2005).Näituse kontseptsioon kutsus üles tarbekunstnikke avama surma temaatikat. Oodatud olid kõikvõimalikud visioonid ja materialiseerunud filosoofilised mõtisklused nii enese surmast, kellegi lähedase kaotusest või tundmatu isiku lahkumisest.Triennaali satelliitnäitusele Omnia Vanitas laekus kokku 282 avaldust, mille seast sõeluti välja 64 kunstnikku. Eestist jäid sõelale seekord Urmas Lüüs ja prof. Kadri Mälk. Mõlemad näitused on avatud kuni 10. jaanuarini 2016.Sofja Hallik ja Urmas Lüüs võtsid osa ka neli päeva kestnud David Bielanderi meistriklassist, mille peamises fookuses oli oma varasema loomingu analüüsimine ja ümbermõtestamine ning seminariprogrammist “Crafts and Technology Experience and Evaluatiuon”. Kahepäevase seminari jooksul astusid Monsis üles mitmed mõjukad kunstnikud, kriitikud ja mõtlejad, et avada rakenduskunsti jätkusuutlikuse vaatenurgast olulisi seisukohti ning visioone. Erilise tähelepanu all olid tulevikumaterjalid ja uued vahendid disainerite tööriistakohvris nagu 3D printimine ning digitaalsed tehnoloogiad. Kaardistati rakenduskunstide tulevikku ning arutleti traditsiooniliste käsitöönduslike võtete rolli sellel kaardil.WCC-BF on rajatud eesmärgiga toetada tarbekunsti positsiooni ühiskonnas ning seista selle eest, et väiksetiraažiline käsitöönduslikele traditsioonidele rajanev kunstiline tegevus omaks väärilist osa elukeskkonna kujundamisel. Teatava missioonina võib näha käsitöönduslike traditsioonide liitmist disainimaailma peavooluga ning tahet arendada innovatiivseid tulevikuperspektiive.Kirjutas Urmas LüüsToimetas Solveig Jahnke
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
Sofja Hallik, Urmas Lüüs ja kadri Mälk valiti rahvusvahelisele rakenduskunsti triennaalile
Neljapäev 22 oktoober, 2015 — Pühapäev 10 jaanuar, 2016
Ehte- ja sepakunst
Eesti Kunstiakadeemia Ehte- ja sepakunsti osakonna doktorant Sofja Hallik, õppejõud Urmas Lüüs ning eriala juhtiv professor Kadri Mälk esindasid Belgias kultuuripealinnas Monsis Eestit. Aastaks 2015 on Belgias Brüsselist tunnise sõidu kaugusel asuv linn Mons valitud Euroopa kultuuripealinnaks. Monsis asub ka üks World Craft Councili filiaale WCC-BF, mis oli aastasündmuseks koostanud põhjaliku ja laiaulatuslikult rahvusvahelise programmi.Sofja Halliku tööd olid valitud rahvusvahelisele rakenduskunsti triennaalile European Prize for Applied Arts. Konkursile laekus 400 avaldust, mille seast valiti 78 teost. Varemalt on seal eksponeeritud Tanel Veenre ja Kadri Mälgu teoseid, kellest viimane on pärjatud ka WCC-BF ehtetriennaali grand prix´ga (2005).Näituse kontseptsioon kutsus üles tarbekunstnikke avama surma temaatikat. Oodatud olid kõikvõimalikud visioonid ja materialiseerunud filosoofilised mõtisklused nii enese surmast, kellegi lähedase kaotusest või tundmatu isiku lahkumisest.Triennaali satelliitnäitusele Omnia Vanitas laekus kokku 282 avaldust, mille seast sõeluti välja 64 kunstnikku. Eestist jäid sõelale seekord Urmas Lüüs ja prof. Kadri Mälk. Mõlemad näitused on avatud kuni 10. jaanuarini 2016.Sofja Hallik ja Urmas Lüüs võtsid osa ka neli päeva kestnud David Bielanderi meistriklassist, mille peamises fookuses oli oma varasema loomingu analüüsimine ja ümbermõtestamine ning seminariprogrammist “Crafts and Technology Experience and Evaluatiuon”. Kahepäevase seminari jooksul astusid Monsis üles mitmed mõjukad kunstnikud, kriitikud ja mõtlejad, et avada rakenduskunsti jätkusuutlikuse vaatenurgast olulisi seisukohti ning visioone. Erilise tähelepanu all olid tulevikumaterjalid ja uued vahendid disainerite tööriistakohvris nagu 3D printimine ning digitaalsed tehnoloogiad. Kaardistati rakenduskunstide tulevikku ning arutleti traditsiooniliste käsitöönduslike võtete rolli sellel kaardil.WCC-BF on rajatud eesmärgiga toetada tarbekunsti positsiooni ühiskonnas ning seista selle eest, et väiksetiraažiline käsitöönduslikele traditsioonidele rajanev kunstiline tegevus omaks väärilist osa elukeskkonna kujundamisel. Teatava missioonina võib näha käsitöönduslike traditsioonide liitmist disainimaailma peavooluga ning tahet arendada innovatiivseid tulevikuperspektiive.Kirjutas Urmas LüüsToimetas Solveig Jahnke
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
16.10.2015 — 09.11.2015
Urmas Lüüsi näitus „Verest ja rauast“
Ehte- ja sepakunst
Reedest, 16. oktoobrist on A-galeriis avatud Urmas Lüüsi näitus „Verest ja rauast“, mis mõtiskleb sepakunsti kui arhailise käsitöövormi elujõu ja funktsiooni üle.Punavat rauamaaki on juba aastatuhandete tagant tõlgendatud mütoloogilisteskujutelmades emakese maa verena. Esimesed savist sulatusahjud vormitinais-sümboolikaga, kelle kehasse tungis läbi fallosliku düüsi viljastavatõhku ning vulvast voolas hõõguva laava taolist šlakki. Ahjust sündinudtoorraua känkrad vormiti tööriistadeks ning sepad paiskasid asjad südamenaveenidesse, kus need said inimkonda siduvaks vereks. See veri kuulutaslõppu pronksiaja tehnoloogiale ning kastis inimeste endi rohke veregasõjaväljadel tärkavaid lilli.Olles uurinud etnograafilisi materjale, aidanud sooritadaeksperimentaal-arheoloogilisi rauasulatuskatseid ja vähernudmetallikunstnikuna identiteedikriisides, tundsin üha süvenevat vajadustjuurelda juurte juures sepaoskuste olemuse üle. Vaatlesin sepakunsti kuielementaarset ellujäämise oskust. Otsustasin kaks kätt taskus sisenedaposturbanistliku nomaadina tänapäevasest hooletusest laastatud metsa javäljuda sealt rauast terariistaga, mis aitaks mul teed rajada, ehitada ningpakuks kaitset ohtude eest. Aktsioon oli orgaaniliseks jätkuks varasemateleloomingulistele tegemistele katastroofijärgses fiktsioonmaailmas.Suur tänu: Ott Pulst, Erle ja Reimo Võsa-Tangsoo, HDK Steneby.Näitus on avatud:16.10.–09.11. 2015E-R 10–18L 11–16P suletudLisainfo:Urmas Lüüs+372 53 84 31 39urmas.lyys@artun.eeA-galeriiHobusepea 2, 10133 TallinnTel 372 6464101www.agalerii.ee
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
Urmas Lüüsi näitus „Verest ja rauast“
Reede 16 oktoober, 2015 — Esmaspäev 09 november, 2015
Ehte- ja sepakunst
Reedest, 16. oktoobrist on A-galeriis avatud Urmas Lüüsi näitus „Verest ja rauast“, mis mõtiskleb sepakunsti kui arhailise käsitöövormi elujõu ja funktsiooni üle.Punavat rauamaaki on juba aastatuhandete tagant tõlgendatud mütoloogilisteskujutelmades emakese maa verena. Esimesed savist sulatusahjud vormitinais-sümboolikaga, kelle kehasse tungis läbi fallosliku düüsi viljastavatõhku ning vulvast voolas hõõguva laava taolist šlakki. Ahjust sündinudtoorraua känkrad vormiti tööriistadeks ning sepad paiskasid asjad südamenaveenidesse, kus need said inimkonda siduvaks vereks. See veri kuulutaslõppu pronksiaja tehnoloogiale ning kastis inimeste endi rohke veregasõjaväljadel tärkavaid lilli.Olles uurinud etnograafilisi materjale, aidanud sooritadaeksperimentaal-arheoloogilisi rauasulatuskatseid ja vähernudmetallikunstnikuna identiteedikriisides, tundsin üha süvenevat vajadustjuurelda juurte juures sepaoskuste olemuse üle. Vaatlesin sepakunsti kuielementaarset ellujäämise oskust. Otsustasin kaks kätt taskus sisenedaposturbanistliku nomaadina tänapäevasest hooletusest laastatud metsa javäljuda sealt rauast terariistaga, mis aitaks mul teed rajada, ehitada ningpakuks kaitset ohtude eest. Aktsioon oli orgaaniliseks jätkuks varasemateleloomingulistele tegemistele katastroofijärgses fiktsioonmaailmas.Suur tänu: Ott Pulst, Erle ja Reimo Võsa-Tangsoo, HDK Steneby.Näitus on avatud:16.10.–09.11. 2015E-R 10–18L 11–16P suletudLisainfo:Urmas Lüüs+372 53 84 31 39urmas.lyys@artun.eeA-galeriiHobusepea 2, 10133 TallinnTel 372 6464101www.agalerii.ee
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
18.06.2015 — 07.07.2015
SOFJA MARKAROVA ISIKNÄITUS HOMEOSIS: TÄIUSLIKKUSE POOLE
Ehte- ja sepakunst
18.06 – 7.07.2015
HOP galerii
Avatud: 11 – 18
Suletud kolmapäeval
Neljapäeval, 18. juunil kell 18 avatakse Hop galeriis ehtekunstnik Sofja Markarova näitus HOMEOSIS: TÄIUSLIKKUSE POOLE.
Sofja Markarova isiknäitus pealkirjaga HOMEOSIS: TÄIUSLIKKUSE POOLE on iselaadne ülima esteetika otsing, intuitiivne katse püüda käehaardest ja kokkulepetest väljapoole jäävat nö eluvälist ilu. Mõiste ‘surm’ lisab püüdlusele kättesaamatust ja rõhutab kogu ettevõtmise võimatust.
Autori dialoogi käigus surmaga avaneb vaatajale inglite taevane hierarhia – kord, mille taustale võib projitseerida ka ehetele kõige olemuslikuma. Ehetesse peidetud jumalikkuse manifest avaldub nii vormis, materjalis kui ka kromaatilistes valikutes. Vormi ülim sümmeetria, materjali sünteetilisus, kaasaegseimad töötlusvõtted ning visuaalne monokroomsus loovad koos Sofja esteetiliste eelistuste koodi. Püüdluses üleloomulikele olevustele omase täiuslikkuse poole saavutab ehe jumaliku, teomorfse vormi autonoomsuse. Sõltumatus inimkehast muudab ta peaaegu virtuaalseks.
Ehteseeria koosneb kaelaehetest, mille valmistamisel on kasutatud polüuretaani, uretaankautšukit, polülaktiidi, komposiitvaiku, kummi, marmorit, hõbedat ja kulda.
Sofja Markarova on äsja Eesti Kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti erialal magistritöö kaitsnud noor kunstnik, kes on üles astunud näitustel Taanis, Suurbritannias, Belgias ning Eestis.
Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
SOFJA MARKAROVA ISIKNÄITUS HOMEOSIS: TÄIUSLIKKUSE POOLE
Neljapäev 18 juuni, 2015 — Teisipäev 07 juuli, 2015
Ehte- ja sepakunst
18.06 – 7.07.2015
HOP galerii
Avatud: 11 – 18
Suletud kolmapäeval
Neljapäeval, 18. juunil kell 18 avatakse Hop galeriis ehtekunstnik Sofja Markarova näitus HOMEOSIS: TÄIUSLIKKUSE POOLE.
Sofja Markarova isiknäitus pealkirjaga HOMEOSIS: TÄIUSLIKKUSE POOLE on iselaadne ülima esteetika otsing, intuitiivne katse püüda käehaardest ja kokkulepetest väljapoole jäävat nö eluvälist ilu. Mõiste ‘surm’ lisab püüdlusele kättesaamatust ja rõhutab kogu ettevõtmise võimatust.
Autori dialoogi käigus surmaga avaneb vaatajale inglite taevane hierarhia – kord, mille taustale võib projitseerida ka ehetele kõige olemuslikuma. Ehetesse peidetud jumalikkuse manifest avaldub nii vormis, materjalis kui ka kromaatilistes valikutes. Vormi ülim sümmeetria, materjali sünteetilisus, kaasaegseimad töötlusvõtted ning visuaalne monokroomsus loovad koos Sofja esteetiliste eelistuste koodi. Püüdluses üleloomulikele olevustele omase täiuslikkuse poole saavutab ehe jumaliku, teomorfse vormi autonoomsuse. Sõltumatus inimkehast muudab ta peaaegu virtuaalseks.
Ehteseeria koosneb kaelaehetest, mille valmistamisel on kasutatud polüuretaani, uretaankautšukit, polülaktiidi, komposiitvaiku, kummi, marmorit, hõbedat ja kulda.
Sofja Markarova on äsja Eesti Kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti erialal magistritöö kaitsnud noor kunstnik, kes on üles astunud näitustel Taanis, Suurbritannias, Belgias ning Eestis.
Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
14.05.2015 — 28.05.2015
Kunstiakadeemia tudengid vallutavad Telliskivi veetorni
Ehte- ja sepakunst
Neljapäeval, 14. mail kell 19 avatakse ajaloolises Telliskivi tänava veetornis Eesti Kunstiakadeemia ehte-ja sepakunsti eriala teise kursuse tudengite näitus JAHT.
13 noort kunstnikku – Timmo Lember, Merlin Meremaa, Erle Nemvalts, Stig Paju, Johann Põldra, Helina Risti, Mari Saarepera, Jaan Škerin, Hanna-Maria Vanaküla, Agnes Veski, Krista Tiiu Koger, Hans Kristian Mänd, Kaur Virkebau – esitlevad oma nägemusi jahist.
Jahti ei käsitleta näitusel mitte ainult metsas toimuvana vaid metafoorina meie teekonnast ja igapäevastest võitlustest.
Pinge, varitsemine, kannatlikkus, jälitamine, otsing, põgenemine, varjumine, alistumine, õige hetke tabamine või käest laskmine – need on märksõnad, millest kõnelevad valminud teosed.
Näitusepaigaks on ajutiselt Kunstiakadeemia tudengite saagiks langenud Telliskivi tänava veetorn, mis oma stoilises rahus on Kalamaja ja Pelgulinna piiri valvanud juba aastast 1942.
Veetorn asub Telliskivi Loomelinnaku vahetus läheduses ning on näitusepinnana kasutusel esmakordselt.
Tudengite töid on juhendanud Tõnu Arrak, Jens A.Clausen, Nils Hint, Piret Hirv, Eve Margus-Villems, Rait Siska.
Näitust toetavad Märten Kross / Telliskivi Veetorni OÜ, Eesti Kunstiakadeemia, eDrinks OÜ, Õllekunsti OÜ, AS Prike.
Näitus Telliskivi veetornis (Telliskivi 59A) on avatud 15.-28.mai E-P kell 12-18
Lisainfo:
Helina Risti
e-post: helina.risti@artun.ee
tel: +372 5524853
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
Kunstiakadeemia tudengid vallutavad Telliskivi veetorni
Neljapäev 14 mai, 2015 — Neljapäev 28 mai, 2015
Ehte- ja sepakunst
Neljapäeval, 14. mail kell 19 avatakse ajaloolises Telliskivi tänava veetornis Eesti Kunstiakadeemia ehte-ja sepakunsti eriala teise kursuse tudengite näitus JAHT.
13 noort kunstnikku – Timmo Lember, Merlin Meremaa, Erle Nemvalts, Stig Paju, Johann Põldra, Helina Risti, Mari Saarepera, Jaan Škerin, Hanna-Maria Vanaküla, Agnes Veski, Krista Tiiu Koger, Hans Kristian Mänd, Kaur Virkebau – esitlevad oma nägemusi jahist.
Jahti ei käsitleta näitusel mitte ainult metsas toimuvana vaid metafoorina meie teekonnast ja igapäevastest võitlustest.
Pinge, varitsemine, kannatlikkus, jälitamine, otsing, põgenemine, varjumine, alistumine, õige hetke tabamine või käest laskmine – need on märksõnad, millest kõnelevad valminud teosed.
Näitusepaigaks on ajutiselt Kunstiakadeemia tudengite saagiks langenud Telliskivi tänava veetorn, mis oma stoilises rahus on Kalamaja ja Pelgulinna piiri valvanud juba aastast 1942.
Veetorn asub Telliskivi Loomelinnaku vahetus läheduses ning on näitusepinnana kasutusel esmakordselt.
Tudengite töid on juhendanud Tõnu Arrak, Jens A.Clausen, Nils Hint, Piret Hirv, Eve Margus-Villems, Rait Siska.
Näitust toetavad Märten Kross / Telliskivi Veetorni OÜ, Eesti Kunstiakadeemia, eDrinks OÜ, Õllekunsti OÜ, AS Prike.
Näitus Telliskivi veetornis (Telliskivi 59A) on avatud 15.-28.mai E-P kell 12-18
Lisainfo:
Helina Risti
e-post: helina.risti@artun.ee
tel: +372 5524853
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
16.05.2015 — 28.05.2015
ehte-ja sepakunsti eriala tudengite lõpunäitus “PINNAALL”
Ehte- ja sepakunst
Laupäeval, 16.mail kell 18 avatakse Jaani Seegi muuseumi paviljonis Eesti Kunstiakadeemia ehte-ja sepakunsti eriala bakalaureuse tudengite lõpunäitus “PINNAALL”.
Näitusel on esitatud ehte- ja sepakunsti eriala lõpetajate läbilõige õpingute jooksul tehtud töödest. Eksponeeritud on kontseptuaalne ehe ja sepis. Tööd varieeruvad nii oma suuruses kui materjalis – puidust kullani, rauast rediseni.
Näitusel osalevad: Edgar Volkov, Eveli Ait, Kadi Veesaar, Moonika Kase, Olav Surva, Triin Kukk, Viktorija Domarkaite, Kelly Toode, Elis Ilves, Getter Ziugand, Helen Kristi Loo, Triin Kukk, Miikael Danieljants, Mihkel Kaarma, Andreas Lichfeld
Tudengite töid on juhendanud: Eve Margus-Villems, Piret Hirv, Rait Siska, Tanel Veenre, Ulvi Haagensen, Nils Hint, Philip Sajet, Heigo Jelle
“PINNAALL”
16.mai – 28.mai 2015 K-L 11.00-16.00
Jaani Seegi muuseum
Väike-Pääsukese 5, Tallinn
Näitust pääseb külastama muuseumipiletiga
(Täispilet 1.30, täpsem info http://linnamuuseum.ee/jaaniseek/kulastajale/)
Näituse avamine toimub muuseumiöö raames. Muuseumiööl, 16. mail, on näitus avatud 18.00 – 23.00, sissepääs tasuta.
Lisainfo:
Kadi Veesaar
e-mail: kadi_veesaar@hotmail.com
tel: +372 5109594
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
ehte-ja sepakunsti eriala tudengite lõpunäitus “PINNAALL”
Laupäev 16 mai, 2015 — Neljapäev 28 mai, 2015
Ehte- ja sepakunst
Laupäeval, 16.mail kell 18 avatakse Jaani Seegi muuseumi paviljonis Eesti Kunstiakadeemia ehte-ja sepakunsti eriala bakalaureuse tudengite lõpunäitus “PINNAALL”.
Näitusel on esitatud ehte- ja sepakunsti eriala lõpetajate läbilõige õpingute jooksul tehtud töödest. Eksponeeritud on kontseptuaalne ehe ja sepis. Tööd varieeruvad nii oma suuruses kui materjalis – puidust kullani, rauast rediseni.
Näitusel osalevad: Edgar Volkov, Eveli Ait, Kadi Veesaar, Moonika Kase, Olav Surva, Triin Kukk, Viktorija Domarkaite, Kelly Toode, Elis Ilves, Getter Ziugand, Helen Kristi Loo, Triin Kukk, Miikael Danieljants, Mihkel Kaarma, Andreas Lichfeld
Tudengite töid on juhendanud: Eve Margus-Villems, Piret Hirv, Rait Siska, Tanel Veenre, Ulvi Haagensen, Nils Hint, Philip Sajet, Heigo Jelle
“PINNAALL”
16.mai – 28.mai 2015 K-L 11.00-16.00
Jaani Seegi muuseum
Väike-Pääsukese 5, Tallinn
Näitust pääseb külastama muuseumipiletiga
(Täispilet 1.30, täpsem info http://linnamuuseum.ee/jaaniseek/kulastajale/)
Näituse avamine toimub muuseumiöö raames. Muuseumiööl, 16. mail, on näitus avatud 18.00 – 23.00, sissepääs tasuta.
Lisainfo:
Kadi Veesaar
e-mail: kadi_veesaar@hotmail.com
tel: +372 5109594
Postitas Solveig Jahnke — Püsilink
Avatud loeng täna, 25.03: Helena Karelson
Aksessuaaridisain
Täna, 25. märtsil peab disainiteaduskonnas avatud loengu Helena Karelson, kes räägib oma seiklustest noore disainerina Londonis.
Vaata ka: helenakarelson.com
Disainiteaduskonna avatud loengute kava kevadsemestril 2015 asub siin.
Postitas merle.lobjakas — Püsilink
Avatud loeng täna, 25.03: Helena Karelson
Aksessuaaridisain
Täna, 25. märtsil peab disainiteaduskonnas avatud loengu Helena Karelson, kes räägib oma seiklustest noore disainerina Londonis.
Vaata ka: helenakarelson.com
Disainiteaduskonna avatud loengute kava kevadsemestril 2015 asub siin.
Postitas merle.lobjakas — Püsilink
Avatud loeng täna, 25.03: Helena Karelson
Aksessuaaridisain
Lisa sisutekst
Postitas merle.lobjakas — Püsilink
Avatud loeng täna, 25.03: Helena Karelson
Aksessuaaridisain
Lisa sisutekst
Postitas merle.lobjakas — Püsilink