Rubriik: Doktorikool

14.10.2015 — 02.11.2015

Kunsti ja Disaini doktorandi Anna-Stina Treumundi Õud

treumund_eelteade

Eesti Kunstiakadeemia kunsti ja disaini õppekava doktorant Anna-Stina Treumund avab 14. oktoobril kell 18.00 Hobusepea galeriis näituse “Õud”.

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Kunsti ja Disaini doktorandi Anna-Stina Treumundi Õud

Kolmapäev 14 oktoober, 2015 — Esmaspäev 02 november, 2015

treumund_eelteade

Eesti Kunstiakadeemia kunsti ja disaini õppekava doktorant Anna-Stina Treumund avab 14. oktoobril kell 18.00 Hobusepea galeriis näituse “Õud”.

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

27.08.2015

STACEY MAY KOOSELI DOKTORITÖÖ KAITSMINE 27. AUGUSTIL

Eesti Kunstiakadeemias tuleb kaitsmisele kunsti ja disaini eriala doktorant Stacey May Kooseli doktoritöö „The Renegotiated Self: Social Media’s Effects on Identity: ” (“Ümberkujundatud mina: sotsiaalmeedia mõju identiteedile).

Avalik kaitsmine toimub 27. augustil algusega kell 10.00 Estonia pst 7 õppehoone auditooriumis 440a (IV korrus).


Doktoritöö juhendaja: dr Raivo Kelomees (Eesti Kunstiakadeemia)

Konsultant: dr Chris Hales (SMARTlab, Liepaja University)

Eelretsensendid: prof dr Mauri Kaipainen (Södertörn University, Rootsi) ja dr Marina Grišakova (Tartu Ülikool)

Oponent: prof dr Mauri Kaipainen (Södertörn University, Rootsi)

Stacey May Kooseli doktoritöö uurib sotsiaalmeedia mõju isiklikule identiteedile.

Tänu sotsiaalmeedia populaarsuse kasvule kommunikeeritakse võrgukeskkonnas üha enam identiteedinarratiive. Sotsiaalmeedia võimaldab kasutajatel luua profiile nende endi isiklike identiteetide põhjal, muutes mängu identiteediga infoajastu esmaseks meelelahutuse allikaks.

Teemad nagu eraelu puutumatus, teabe eetiline kasutamine, autentsus, sotsiaalne kontroll, eneseväljendus, enesetsensuur ja teised meedia lubavused on muutunud järjest olulisemaks.
Teemat „identiteet“ kasutatakse doktoritöös kui raamistikku, mille kaudu saab sotsiaalmeediat analüüsida. Digitaalse identiteedi kultuurinähtust uuritakse läbi seitsme artikli, kasutades erinevaid meetodeid, sealhulgas meediaökoloogiat, tehnikafilosoofiat, virtuaaletnograafiat ja kunstilist uurimust.


Artiklid panevad küsimärgi alla identiteedi loomise ideoloogia sotsiaalmeedias, intervjueerides kunstnikke Facebooki kasutamise teemal, juhtides tähelepanu paradigmamuutustele ja paradoksidele tänapäeva kultuuris ja arutledes muude teadusuuringute üle digitaalse kultuuri valdkonnas.

Kaitsmine toimub inglise keeles.

Doktoritööga on võimalik tutvuda SIIN.

Postitas Triin Piip — Püsilink

STACEY MAY KOOSELI DOKTORITÖÖ KAITSMINE 27. AUGUSTIL

Neljapäev 27 august, 2015

Eesti Kunstiakadeemias tuleb kaitsmisele kunsti ja disaini eriala doktorant Stacey May Kooseli doktoritöö „The Renegotiated Self: Social Media’s Effects on Identity: ” (“Ümberkujundatud mina: sotsiaalmeedia mõju identiteedile).

Avalik kaitsmine toimub 27. augustil algusega kell 10.00 Estonia pst 7 õppehoone auditooriumis 440a (IV korrus).


Doktoritöö juhendaja: dr Raivo Kelomees (Eesti Kunstiakadeemia)

Konsultant: dr Chris Hales (SMARTlab, Liepaja University)

Eelretsensendid: prof dr Mauri Kaipainen (Södertörn University, Rootsi) ja dr Marina Grišakova (Tartu Ülikool)

Oponent: prof dr Mauri Kaipainen (Södertörn University, Rootsi)

Stacey May Kooseli doktoritöö uurib sotsiaalmeedia mõju isiklikule identiteedile.

Tänu sotsiaalmeedia populaarsuse kasvule kommunikeeritakse võrgukeskkonnas üha enam identiteedinarratiive. Sotsiaalmeedia võimaldab kasutajatel luua profiile nende endi isiklike identiteetide põhjal, muutes mängu identiteediga infoajastu esmaseks meelelahutuse allikaks.

Teemad nagu eraelu puutumatus, teabe eetiline kasutamine, autentsus, sotsiaalne kontroll, eneseväljendus, enesetsensuur ja teised meedia lubavused on muutunud järjest olulisemaks.
Teemat „identiteet“ kasutatakse doktoritöös kui raamistikku, mille kaudu saab sotsiaalmeediat analüüsida. Digitaalse identiteedi kultuurinähtust uuritakse läbi seitsme artikli, kasutades erinevaid meetodeid, sealhulgas meediaökoloogiat, tehnikafilosoofiat, virtuaaletnograafiat ja kunstilist uurimust.


Artiklid panevad küsimärgi alla identiteedi loomise ideoloogia sotsiaalmeedias, intervjueerides kunstnikke Facebooki kasutamise teemal, juhtides tähelepanu paradigmamuutustele ja paradoksidele tänapäeva kultuuris ja arutledes muude teadusuuringute üle digitaalse kultuuri valdkonnas.

Kaitsmine toimub inglise keeles.

Doktoritööga on võimalik tutvuda SIIN.

Postitas Triin Piip — Püsilink

29.05.2015

VILLEM RAAMI 105. SÜNNIAASTAPÄEVA KONVERENTS

IMG_0578

EKA kunstikultuuri teaduskond tähistas arhitektuuriajaloolase ja muinsuskaitsja Villem Raami 105. sünniaastapäeva teaduskonverentsi kaaskorraldamisega. Konverents toimus 29. mail 2015 Haapsalu Toomkirikus, kus ettekannetega esinesid Kaur Alttoa, Krista Andreson, Merike Kurisoo, Anu Mänd ja Anneli Randla. Villem Raami auhind anti üle ehitusarheoloog Villu Kadakale. Toimus ringkäik linnuses Kaur Alttoa juhtimisel ja Evald Okase maja külastus.

Postitas Anneli Randla — Püsilink

VILLEM RAAMI 105. SÜNNIAASTAPÄEVA KONVERENTS

Reede 29 mai, 2015

IMG_0578

EKA kunstikultuuri teaduskond tähistas arhitektuuriajaloolase ja muinsuskaitsja Villem Raami 105. sünniaastapäeva teaduskonverentsi kaaskorraldamisega. Konverents toimus 29. mail 2015 Haapsalu Toomkirikus, kus ettekannetega esinesid Kaur Alttoa, Krista Andreson, Merike Kurisoo, Anu Mänd ja Anneli Randla. Villem Raami auhind anti üle ehitusarheoloog Villu Kadakale. Toimus ringkäik linnuses Kaur Alttoa juhtimisel ja Evald Okase maja külastus.

Postitas Anneli Randla — Püsilink

07.05.2015 — 22.11.2015

Eestit esindab 56. Veneetsia kunstibiennaalil Eesti Kunstiakadeemia doktorant Jaanus Samma

jaanus samma veneetsia

Täna, 7. mail kell 16.00 avatakse pidulikult Veneetsias Palazzo Malipieros Eesti paviljoni näitus „NSFW. Esimehe lugu”. Eesti osaleb rahvuspaviljoniga Veneetsia biennaalil juba 10. korda, pannes rahvusvahelise kunstielu tippsündmusele seekord välja kunstnik Jaanus Samma ja tunnustatud itaalia kuraator Eugenio Viola näituse  „NSFW. Esimehe lugu”. Näituse korraldajaks on Kaasaegse Kunsti Eesti Keskus.  Jaanus Samma on Eesti Kunstiakadeemia kunsti ja disaini õppekava doktorant.

„Veneetsia kunstibienaalil osalemine on Eesit kunstielu tähtsaim rahvusvaheline suurporjekt, mis on Eesti kunstielu viimase 18 aasta jooksul väga oluliselt mõjutanud. Kümne, eriilmelise ja kõrgetasemelise näitusega on Eesti tõestanud kuulumist kunstimaailma eesliinile. Meie kunstnikud ei pelga keerulisi teemapüstitusi ja on sellega tekitanud laiemat positiivset huvi oma loomingu ja Eesti kultuuriruumi suhtes,“ ütles Kultuuriministeeriumi kunstinõunik Maria-Kristiina Soomre.

Jaanus Samma näitus räägib tagakiusamisest totalitaarses ühiskonnas, kus eraeluliste aspektide kriminaliseerimise läbi olid potentsiaalselt ohustatud kõik kodanikud. Samma keskendub oma uurimuslikus kunstiprojektis täpsemalt nõukogude perioodi geiajaloole – teemale, millest pole seni piisavalt räägitud. Et mõista meie tänast ühiskonda, peame küsima, kust me tuleme, ja rääkima ajaloost. Kunstnik Jaanus Samma paneb Veneetsias välja jutustuse, mis puudutab väga paljusid inimesi, keda riigipoolne sekkumine igapäevaelu intiimsfääri nõukogude perioodil isiklikult puudutas. Fiktiivse ooperi fragmentidena esitletud foto- ja filmiinstallatsioon annab kunstilise üldistuse nõukogude kolhoosiesimehest, kes peale süüdimõistmist homoseksuaalsuses kaotas oma ühiskondliku positsiooni ja elas läbi alandusi. Kaotades kõik, sai Esimees totaalselt suletud ühiskonnas justkui täiesti vabaks ja temast sai omamoodi paralleelmaailmas tegutsenud lindprii. Ooperi vorm loob distantsi, mille abil mõtestada lähiminevikku tänapäeva perspektiivist. 

Videoteosed on valminud koostöös režissöör Marko Raadiga. Näituse muusika on loonud noor eesti helilooja Johanna Kivimägi Maarja Kangro tekstile. Näitust saatvad trükised on kujundanud Brit Pavelson. Kahe-osalise näitusekataloogi „NSFW. A Chairman’s Tale” annab Kaasaegse Kunsti Eesti Keskus välja koos kirjastusega Sternberg Press. Näituse kataloogi koostajad on Rebeka Põldsam ja Eugenio Viola, autorid Maria Arusoo, Rebeka Põldsam, Eugenio Viola, Maarja Kangro, Slava Mogutin, Kevin Moss ja Riikka Taavetti. Kataloogi täiendavad valitud fotod ja reprod näituselt. Kataloogi teise osa „Criminal Case” on kunstniku tehtud intervjuude ja arhiivimaterjalide põhjal kokku pannud Martin Rünk ja Jaanus Samma. 

Näitus Veneetsias jääb avatuks 22. novembrini, kogu perioodi vältel töötavad Eesti paviljonis näitusevalvuritena Eesti Kunstiakadeemia ja Eesti Muusika- ja Teatriaakadeemia tudengid.  

Eesti Kunstiakadeemia fotograafia eriala BA II üliõpilased olid abiks näituse installeerimisel ning 7 EKA üliõpilast vabade kunstide ja kunstiteaduse erialadelt sooritavad Veneetsias biennaali toimumise ajal praktika näitusegiididena. 

Jaanus Samma (1982) on õppinud Eesti Kunstiakadeemias graafikat ja õpib hetkel Eesti Kunstiakadeemia doktoriõppes. 2013. aastal võitis Jaanus Samma Eesti olulisima kunstiauhinna Köler Prize’i grand prix ja publikupreemia. Samma kunst on mitmekülgne ja käsitleb muuhulgas erinevaid mehesuse teemasid. Ta on osalenud mitmetel grupinäitustel ja korraldanud isiknäitusi Eestis ning rahvusvaheliselt alates 2005. aastast. Jaanus Samma loomingust saab rohkem teada ETV2 saatest „Meie aja kunst“ (2014).

Eugenio Viola (1975) on Napoli Madre muuseumi peakuraator, kes on Eestis varem kureerinud Mark Raidpere näituse EKKMis (2013) ja koos Reet Varblasega Orlani näituse Tallinna Kunstihoones (2008) ning töötanud koos maailmanimedega nagu Marina Abramović, Teresa Margolles ja Tanja Bruguera. Lisaks kuraatoritööle töötab Viola õppejõu ja kunstiteadlasena, olles koostanud muuhulgas kunstnike Hermann Nitschi (2013), Marina Abramovići (2012) ja Orlani (2007) monograafiad.

Näitust rahastab Kultuuriministeerium ja toetavad advokaadibüroo Borenius, Eesti Kultuurkaptial, Temnikova & Kasela galerii, DSV Global Transport ning metseenlusplatvorm OUTSET Eesti. Näituse paneb ülesse Valge Kuup. Näitus sünnib koostöös ettevõtetega Allfilm, ArtProof, Eesti Kunstiakadeemia, Eesti Kunstimuuseum, Tervishoiumuuseum, Eesti Ajalooarhiiv, Fagerhult, Fondazione Morra Greco, Frame Finland, FORM, Institute Français en Estonie, Kuu Stuudio, Lahepuu, Laserstuudio, Signature House.

Näituse kodulehekülg on www.chairmanstale.com

Kunstniku kodulehekülg www.jaanussamma.eu 

KKEK kodulehekülg www.cca.ee 

Lisainfo:

Rebeka Põldsam

Veneetsia biennaali Eesti paviljoni asekomissar

Kaasaegse Kunsti Eesti Keskuse projektijuht-kuraator

info@chairmanstale.com

+372 6314050


Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Eestit esindab 56. Veneetsia kunstibiennaalil Eesti Kunstiakadeemia doktorant Jaanus Samma

Neljapäev 07 mai, 2015 — Pühapäev 22 november, 2015

jaanus samma veneetsia

Täna, 7. mail kell 16.00 avatakse pidulikult Veneetsias Palazzo Malipieros Eesti paviljoni näitus „NSFW. Esimehe lugu”. Eesti osaleb rahvuspaviljoniga Veneetsia biennaalil juba 10. korda, pannes rahvusvahelise kunstielu tippsündmusele seekord välja kunstnik Jaanus Samma ja tunnustatud itaalia kuraator Eugenio Viola näituse  „NSFW. Esimehe lugu”. Näituse korraldajaks on Kaasaegse Kunsti Eesti Keskus.  Jaanus Samma on Eesti Kunstiakadeemia kunsti ja disaini õppekava doktorant.

„Veneetsia kunstibienaalil osalemine on Eesit kunstielu tähtsaim rahvusvaheline suurporjekt, mis on Eesti kunstielu viimase 18 aasta jooksul väga oluliselt mõjutanud. Kümne, eriilmelise ja kõrgetasemelise näitusega on Eesti tõestanud kuulumist kunstimaailma eesliinile. Meie kunstnikud ei pelga keerulisi teemapüstitusi ja on sellega tekitanud laiemat positiivset huvi oma loomingu ja Eesti kultuuriruumi suhtes,“ ütles Kultuuriministeeriumi kunstinõunik Maria-Kristiina Soomre.

Jaanus Samma näitus räägib tagakiusamisest totalitaarses ühiskonnas, kus eraeluliste aspektide kriminaliseerimise läbi olid potentsiaalselt ohustatud kõik kodanikud. Samma keskendub oma uurimuslikus kunstiprojektis täpsemalt nõukogude perioodi geiajaloole – teemale, millest pole seni piisavalt räägitud. Et mõista meie tänast ühiskonda, peame küsima, kust me tuleme, ja rääkima ajaloost. Kunstnik Jaanus Samma paneb Veneetsias välja jutustuse, mis puudutab väga paljusid inimesi, keda riigipoolne sekkumine igapäevaelu intiimsfääri nõukogude perioodil isiklikult puudutas. Fiktiivse ooperi fragmentidena esitletud foto- ja filmiinstallatsioon annab kunstilise üldistuse nõukogude kolhoosiesimehest, kes peale süüdimõistmist homoseksuaalsuses kaotas oma ühiskondliku positsiooni ja elas läbi alandusi. Kaotades kõik, sai Esimees totaalselt suletud ühiskonnas justkui täiesti vabaks ja temast sai omamoodi paralleelmaailmas tegutsenud lindprii. Ooperi vorm loob distantsi, mille abil mõtestada lähiminevikku tänapäeva perspektiivist. 

Videoteosed on valminud koostöös režissöör Marko Raadiga. Näituse muusika on loonud noor eesti helilooja Johanna Kivimägi Maarja Kangro tekstile. Näitust saatvad trükised on kujundanud Brit Pavelson. Kahe-osalise näitusekataloogi „NSFW. A Chairman’s Tale” annab Kaasaegse Kunsti Eesti Keskus välja koos kirjastusega Sternberg Press. Näituse kataloogi koostajad on Rebeka Põldsam ja Eugenio Viola, autorid Maria Arusoo, Rebeka Põldsam, Eugenio Viola, Maarja Kangro, Slava Mogutin, Kevin Moss ja Riikka Taavetti. Kataloogi täiendavad valitud fotod ja reprod näituselt. Kataloogi teise osa „Criminal Case” on kunstniku tehtud intervjuude ja arhiivimaterjalide põhjal kokku pannud Martin Rünk ja Jaanus Samma. 

Näitus Veneetsias jääb avatuks 22. novembrini, kogu perioodi vältel töötavad Eesti paviljonis näitusevalvuritena Eesti Kunstiakadeemia ja Eesti Muusika- ja Teatriaakadeemia tudengid.  

Eesti Kunstiakadeemia fotograafia eriala BA II üliõpilased olid abiks näituse installeerimisel ning 7 EKA üliõpilast vabade kunstide ja kunstiteaduse erialadelt sooritavad Veneetsias biennaali toimumise ajal praktika näitusegiididena. 

Jaanus Samma (1982) on õppinud Eesti Kunstiakadeemias graafikat ja õpib hetkel Eesti Kunstiakadeemia doktoriõppes. 2013. aastal võitis Jaanus Samma Eesti olulisima kunstiauhinna Köler Prize’i grand prix ja publikupreemia. Samma kunst on mitmekülgne ja käsitleb muuhulgas erinevaid mehesuse teemasid. Ta on osalenud mitmetel grupinäitustel ja korraldanud isiknäitusi Eestis ning rahvusvaheliselt alates 2005. aastast. Jaanus Samma loomingust saab rohkem teada ETV2 saatest „Meie aja kunst“ (2014).

Eugenio Viola (1975) on Napoli Madre muuseumi peakuraator, kes on Eestis varem kureerinud Mark Raidpere näituse EKKMis (2013) ja koos Reet Varblasega Orlani näituse Tallinna Kunstihoones (2008) ning töötanud koos maailmanimedega nagu Marina Abramović, Teresa Margolles ja Tanja Bruguera. Lisaks kuraatoritööle töötab Viola õppejõu ja kunstiteadlasena, olles koostanud muuhulgas kunstnike Hermann Nitschi (2013), Marina Abramovići (2012) ja Orlani (2007) monograafiad.

Näitust rahastab Kultuuriministeerium ja toetavad advokaadibüroo Borenius, Eesti Kultuurkaptial, Temnikova & Kasela galerii, DSV Global Transport ning metseenlusplatvorm OUTSET Eesti. Näituse paneb ülesse Valge Kuup. Näitus sünnib koostöös ettevõtetega Allfilm, ArtProof, Eesti Kunstiakadeemia, Eesti Kunstimuuseum, Tervishoiumuuseum, Eesti Ajalooarhiiv, Fagerhult, Fondazione Morra Greco, Frame Finland, FORM, Institute Français en Estonie, Kuu Stuudio, Lahepuu, Laserstuudio, Signature House.

Näituse kodulehekülg on www.chairmanstale.com

Kunstniku kodulehekülg www.jaanussamma.eu 

KKEK kodulehekülg www.cca.ee 

Lisainfo:

Rebeka Põldsam

Veneetsia biennaali Eesti paviljoni asekomissar

Kaasaegse Kunsti Eesti Keskuse projektijuht-kuraator

info@chairmanstale.com

+372 6314050


Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

21.01.2015

Kunsti ja disaini eriala doktorant fideelia-signe rootsi doktoritöö loomingulise osa eelretsenseerimine

Fideelia-Signe Roots. Hetketõmmis videost _Voore linna päästmine_. 2014.

Kolmapäeval, 21. jaanuaril 2015.a kell 14.00  toimub EKA galeriis (Vabaduse väljak 6/8) kunsti ja disaini eriala doktorant Fideelia-Signe Rootsi doktoritöö ühe loomingulise osa, isikunäituse “Kangelanna teekond” eelretsenseerimine. 

Näitus on avatud 11. detsembrist 21. jaanuarini. 

Doktoritöö juhendajad on prof dr Katrin Kivimaa ja prof dr Tiina-Ann Kirss

Näituse eelretsensendid on dr Margus Ott (Tallinna Ülikool) ja dr Eve Annuk (Eesti Kirjandusmuuseum)

Eesti Kunstiakadeemia doktorandi Fideelia-Signe Rootsi isikunäitus „Kangelanna teekond“ esitab lugusid maskuliinse tähendusvarjundiga väljendist „kangelane“. Taaslavastades mütoloogilisi tegelaskujusid, püüab kunstnik purustada ühiskonnas juurdunud arhetüüpseid narratiive.

Käesoleval näitusel mängib Fideelia peamiselt kahe mõistega: kangelaslik versus seksualiseeritud naisekeha, vaadeldes Joseph Campbelli (1904–1987) kangelase teekonna mudelit läbi feministliku prisma. Campbell võttis aluseks tuntud müüdid ning konstrueeris nende põhjal monomüüdi, universaalse kangelase teekonna skeemi, mille eelduseks on meessoost kangelase olemasolu. “Kangelanna teekonna” proovireisijaks on kunstnik ise, läbides erinevaid kangelase teekonna variatsioone.

Eesti Kunstiakadeemia kunsti ja disaini eriala doktorandi Fideelia-Signe Rootsi isikunäitus  EKA galeriis on osa kunstniku doktoritööst.

Täname: Katrin Kivimaa, Tiina Ann Kirss, Marko Mäetamm, Ants Käärst, Kalev Mahtra, Maria Wattel, Gerhard Lock, Kullar Viimne, Hasso Krull.

Näitust toetavad: Eesti Kultuurkapital, Eesti Kunstnike Liit ja Euroopa Liidu Sotsiaalfondi programm DoRa.

Üritus Facebookis

Vabaduse väljak 6/8, Kunstihoone sisehoov

Näitus on avatud 11.12.2014–21.01.2015

T–L 12.00–18.00

Sissepääs tasuta

NB! Galerii on suletud 21.12.2014–04.01.2015

Postitas Triin Piip — Püsilink

Kunsti ja disaini eriala doktorant fideelia-signe rootsi doktoritöö loomingulise osa eelretsenseerimine

Kolmapäev 21 jaanuar, 2015

Fideelia-Signe Roots. Hetketõmmis videost _Voore linna päästmine_. 2014.

Kolmapäeval, 21. jaanuaril 2015.a kell 14.00  toimub EKA galeriis (Vabaduse väljak 6/8) kunsti ja disaini eriala doktorant Fideelia-Signe Rootsi doktoritöö ühe loomingulise osa, isikunäituse “Kangelanna teekond” eelretsenseerimine. 

Näitus on avatud 11. detsembrist 21. jaanuarini. 

Doktoritöö juhendajad on prof dr Katrin Kivimaa ja prof dr Tiina-Ann Kirss

Näituse eelretsensendid on dr Margus Ott (Tallinna Ülikool) ja dr Eve Annuk (Eesti Kirjandusmuuseum)

Eesti Kunstiakadeemia doktorandi Fideelia-Signe Rootsi isikunäitus „Kangelanna teekond“ esitab lugusid maskuliinse tähendusvarjundiga väljendist „kangelane“. Taaslavastades mütoloogilisi tegelaskujusid, püüab kunstnik purustada ühiskonnas juurdunud arhetüüpseid narratiive.

Käesoleval näitusel mängib Fideelia peamiselt kahe mõistega: kangelaslik versus seksualiseeritud naisekeha, vaadeldes Joseph Campbelli (1904–1987) kangelase teekonna mudelit läbi feministliku prisma. Campbell võttis aluseks tuntud müüdid ning konstrueeris nende põhjal monomüüdi, universaalse kangelase teekonna skeemi, mille eelduseks on meessoost kangelase olemasolu. “Kangelanna teekonna” proovireisijaks on kunstnik ise, läbides erinevaid kangelase teekonna variatsioone.

Eesti Kunstiakadeemia kunsti ja disaini eriala doktorandi Fideelia-Signe Rootsi isikunäitus  EKA galeriis on osa kunstniku doktoritööst.

Täname: Katrin Kivimaa, Tiina Ann Kirss, Marko Mäetamm, Ants Käärst, Kalev Mahtra, Maria Wattel, Gerhard Lock, Kullar Viimne, Hasso Krull.

Näitust toetavad: Eesti Kultuurkapital, Eesti Kunstnike Liit ja Euroopa Liidu Sotsiaalfondi programm DoRa.

Üritus Facebookis

Vabaduse väljak 6/8, Kunstihoone sisehoov

Näitus on avatud 11.12.2014–21.01.2015

T–L 12.00–18.00

Sissepääs tasuta

NB! Galerii on suletud 21.12.2014–04.01.2015

Postitas Triin Piip — Püsilink

18.12.2014

epp lankotsa doktoritöö kaitsmine 18. detsembril 2014.a.

Eesti Kunstiakadeemia Kunstiteaduse Instituudis tuleb neljapäeval, 18. detsembril 2014.a. kaitsmisele Epp Lankotsa doktoritöö „Moodsa arhitektuuri kriitiline historiograafia. Modernsuse käsitlused Leo Gensi ja Leonhard Lapini arhitektuuriajaloolistes tekstides 1960.-1980. aastail”. 

Avalik kaitsmine toimub algusega kell 15.00 Kunstiteaduse Instituudis (Suur-Kloostri 11, auditoorium 103).

Doktoritöö juhendaja: prof dr Mart Kalm (Eesti Kunstiakadeemia)

Eelretsensendid: prof dr Ákos Moravánszky (ETH Zürich) ja dr Marek Tamm (Tallinna Ülikool)

Oponent: dr Marek Tamm (Tallinna Ülikool)

Doktoritöö käsitleb Eesti 20. sajandi arhitektuuri ajaloostamist nõukogudeaegses arhitektuurihistoriograafias. Mõiste “kriitiline historiograafia” taha koondunud ideestiku toel uuritakse töös ajalootekste tõlgendustele avatud territooriumina ning käsitletakse ajalooga kriitilist suhestumist mitteakadeemilistes praktikates, näiteks kunstis. Keskendudes kahe peamise nõukogude perioodil moodsast arhitektuurist kirjutanud autori – Leo Gensi ja Leonhard Lapini – arhitektuuriajaloolistele kirjutistele jälgitakse, kuidas ja millena modernsus end nende kahe viljaka, ent väga erineva kirjutaja tekstides avab. Kunstiteadlase Gensi akadeemilised artiklid ning kunstnik ja arhitekt Lapini arvukaid seoseid loovad tekstid näitavad, et Eesti nõukogudeaegsel arhitektuurihistoriograafial olid ideoloogiliselt piiritletud tähendusruumi kõrval märksa mitmekesisemad ideelised allikad ja laiemad seosed Lääne kultuurilise modernsusega.

Doktoritööga on võimalik tutvuda doktorikooli kodulehel.


Postitas Triin Piip — Püsilink

epp lankotsa doktoritöö kaitsmine 18. detsembril 2014.a.

Neljapäev 18 detsember, 2014

Eesti Kunstiakadeemia Kunstiteaduse Instituudis tuleb neljapäeval, 18. detsembril 2014.a. kaitsmisele Epp Lankotsa doktoritöö „Moodsa arhitektuuri kriitiline historiograafia. Modernsuse käsitlused Leo Gensi ja Leonhard Lapini arhitektuuriajaloolistes tekstides 1960.-1980. aastail”. 

Avalik kaitsmine toimub algusega kell 15.00 Kunstiteaduse Instituudis (Suur-Kloostri 11, auditoorium 103).

Doktoritöö juhendaja: prof dr Mart Kalm (Eesti Kunstiakadeemia)

Eelretsensendid: prof dr Ákos Moravánszky (ETH Zürich) ja dr Marek Tamm (Tallinna Ülikool)

Oponent: dr Marek Tamm (Tallinna Ülikool)

Doktoritöö käsitleb Eesti 20. sajandi arhitektuuri ajaloostamist nõukogudeaegses arhitektuurihistoriograafias. Mõiste “kriitiline historiograafia” taha koondunud ideestiku toel uuritakse töös ajalootekste tõlgendustele avatud territooriumina ning käsitletakse ajalooga kriitilist suhestumist mitteakadeemilistes praktikates, näiteks kunstis. Keskendudes kahe peamise nõukogude perioodil moodsast arhitektuurist kirjutanud autori – Leo Gensi ja Leonhard Lapini – arhitektuuriajaloolistele kirjutistele jälgitakse, kuidas ja millena modernsus end nende kahe viljaka, ent väga erineva kirjutaja tekstides avab. Kunstiteadlase Gensi akadeemilised artiklid ning kunstnik ja arhitekt Lapini arvukaid seoseid loovad tekstid näitavad, et Eesti nõukogudeaegsel arhitektuurihistoriograafial olid ideoloogiliselt piiritletud tähendusruumi kõrval märksa mitmekesisemad ideelised allikad ja laiemad seosed Lääne kultuurilise modernsusega.

Doktoritööga on võimalik tutvuda doktorikooli kodulehel.


Postitas Triin Piip — Püsilink

12.12.2014

doktorikooli konverents 2014

Kutsume teid EKA doktorikooli konverentsile, mis toimub 12. detsembril 2014.a algusega kell 10.00 Estonia pst 7 õppehoone ruumis 405 (IV korrusel). 

 

Konverentsile on võimalik kuulajaks registreeruda  5. detsembrini 2014.a meiliaadressil triin.piip@artun.ee või doktorikooli telefonil 53 068 909.


Postitas Triin Piip — Püsilink

doktorikooli konverents 2014

Reede 12 detsember, 2014

Kutsume teid EKA doktorikooli konverentsile, mis toimub 12. detsembril 2014.a algusega kell 10.00 Estonia pst 7 õppehoone ruumis 405 (IV korrusel). 

 

Konverentsile on võimalik kuulajaks registreeruda  5. detsembrini 2014.a meiliaadressil triin.piip@artun.ee või doktorikooli telefonil 53 068 909.


Postitas Triin Piip — Püsilink

14.04.2014

DORA ja kristjan jaagu mobiilsustoetuste infotund

Lisa sisutekst

Postitas Triin Piip — Püsilink

DORA ja kristjan jaagu mobiilsustoetuste infotund

Esmaspäev 14 aprill, 2014

Lisa sisutekst

Postitas Triin Piip — Püsilink

14.05.2014 — 18.05.2014

rode imaging event

FLAYER (EKA kodukale.eng)

The retable of St Nicholas’ Church in Tallinn is one of the most magnificent and best preserved late medieval Northern German altarpieces in Europe. The artwork was commissioned from the workshop of the Lübeck master Hermen Rode and was completed between 1478 and 1481. More than forty saints and biblical figures are depicted in the retable and its dimensions place it among the largest retables from the 15th-century Hanseatic cities. The conservation of the high altar of St Nicholas’ Church took place from 1975 to 1992 and was lead by Nikolai Bregman, the leading restorer then in Soviet Union from Moscow. Although majority of the restoration was accomplished, the elaborate sculptures of the retable have only partly been conserved by today. 

The large-scale project initiated by Art Museum of Estonia is focused on the finalizing the conservation works of the altarpiece. The conservation project gives an excellent opportunity to carry out thorough technical research, to compare the results with other works attributed to Hermen Rode and to put the information in a wider context.

Dates

  • Wed, May 14 : eCult Dialogue Day
  • Thurs, May 15: Rode Imaging Seminar
  • Fri, May 16: Rode Imaging Workshop
  • Sat, Sun, May 17,18: Rode Imaging Hackathon

Venue

  • May 14: Art Museum of Estonia / KUMU
  • May 15-18: St. Nicholas’ Church, Tallinn, Estonia

Confirmed Speakers

  • Andres Uueni / The Foundation of Estonian Open Air Museum, Conservation Centre Kanut
  • Dr Antonino Cosentino / Independent Scholar at Cultural Heritage Science Open Source
  • Dr Graeme Earl / Senior Lectures at ACRG, University of Southampton
  • James Miles / PhD student at ACRG, University of Southampton
  • Hembo Pagi / Researcher at ACRG, University of Southampton / MTÜ Arheovisioon
  • Dr Kathryn Piquette / Researcher at Cologne Center for eHumanities
  • Dr Matteo Dellepiane / Researcher at Visual Computing Lab, ISTI- CNR Pisa
  • Valeria Vitale / PhD student at Kings College London

Programme managers

Dr Hilkka Hiiop (Art Museum of Estonia / Estonian Art Academy)

Hembo Pagi (MTÜ Arheovisoon / University of Southampton)

Andres Uueni (SA Eesti Vabaõhumuuseum / Ennistuskoda “Kanut”)

About the event

In order to bring together, contextualise and visualize the information received by means of technical and / or art historical research, there is a plan to unify data sources into one documentation format using the modern imaging technologies.

The Rode altar, which is huge in size (approx. 6 x 3.5 meters), combines two-and three-dimensional art (paintings, sculptures, plaques, and polychrome objects), and can be exhibited at various positions. The altar provides an excellent opportunity for the wider analysis of complex objects documenting and mapping information. Workshop brings together several cultural heritage documentation specialists dealing with the know-how and will consider available opportunities and the effectiveness of different methods.

Complex objects (e.g. Rode altar) and ICT solutions available are unique possibility to implement different technologies into the modern museums to provide new level research possibilities and user experience. This case study about the research methods and ICT technologies can be adapted in the future as well, regarding museum objects, needs and visions. 

Seminar, workshop and hackathon providing hands-on experience on the cultural heritage data, targeting producing and managing 2D and 3D documentation for cultural heritage purposes including the related visualization tools for public use. The event will base on data gathered during the Rode altar scientific research, analysis and documentation process.

The purpose of the hackathon is to establish an effective prototype for a new way of experiencing and sharing scientific information, using free and open source software.

Koduleht ja registreerumine 


Postitas Triin Piip — Püsilink

rode imaging event

Kolmapäev 14 mai, 2014 — Pühapäev 18 mai, 2014

FLAYER (EKA kodukale.eng)

The retable of St Nicholas’ Church in Tallinn is one of the most magnificent and best preserved late medieval Northern German altarpieces in Europe. The artwork was commissioned from the workshop of the Lübeck master Hermen Rode and was completed between 1478 and 1481. More than forty saints and biblical figures are depicted in the retable and its dimensions place it among the largest retables from the 15th-century Hanseatic cities. The conservation of the high altar of St Nicholas’ Church took place from 1975 to 1992 and was lead by Nikolai Bregman, the leading restorer then in Soviet Union from Moscow. Although majority of the restoration was accomplished, the elaborate sculptures of the retable have only partly been conserved by today. 

The large-scale project initiated by Art Museum of Estonia is focused on the finalizing the conservation works of the altarpiece. The conservation project gives an excellent opportunity to carry out thorough technical research, to compare the results with other works attributed to Hermen Rode and to put the information in a wider context.

Dates

  • Wed, May 14 : eCult Dialogue Day
  • Thurs, May 15: Rode Imaging Seminar
  • Fri, May 16: Rode Imaging Workshop
  • Sat, Sun, May 17,18: Rode Imaging Hackathon

Venue

  • May 14: Art Museum of Estonia / KUMU
  • May 15-18: St. Nicholas’ Church, Tallinn, Estonia

Confirmed Speakers

  • Andres Uueni / The Foundation of Estonian Open Air Museum, Conservation Centre Kanut
  • Dr Antonino Cosentino / Independent Scholar at Cultural Heritage Science Open Source
  • Dr Graeme Earl / Senior Lectures at ACRG, University of Southampton
  • James Miles / PhD student at ACRG, University of Southampton
  • Hembo Pagi / Researcher at ACRG, University of Southampton / MTÜ Arheovisioon
  • Dr Kathryn Piquette / Researcher at Cologne Center for eHumanities
  • Dr Matteo Dellepiane / Researcher at Visual Computing Lab, ISTI- CNR Pisa
  • Valeria Vitale / PhD student at Kings College London

Programme managers

Dr Hilkka Hiiop (Art Museum of Estonia / Estonian Art Academy)

Hembo Pagi (MTÜ Arheovisoon / University of Southampton)

Andres Uueni (SA Eesti Vabaõhumuuseum / Ennistuskoda “Kanut”)

About the event

In order to bring together, contextualise and visualize the information received by means of technical and / or art historical research, there is a plan to unify data sources into one documentation format using the modern imaging technologies.

The Rode altar, which is huge in size (approx. 6 x 3.5 meters), combines two-and three-dimensional art (paintings, sculptures, plaques, and polychrome objects), and can be exhibited at various positions. The altar provides an excellent opportunity for the wider analysis of complex objects documenting and mapping information. Workshop brings together several cultural heritage documentation specialists dealing with the know-how and will consider available opportunities and the effectiveness of different methods.

Complex objects (e.g. Rode altar) and ICT solutions available are unique possibility to implement different technologies into the modern museums to provide new level research possibilities and user experience. This case study about the research methods and ICT technologies can be adapted in the future as well, regarding museum objects, needs and visions. 

Seminar, workshop and hackathon providing hands-on experience on the cultural heritage data, targeting producing and managing 2D and 3D documentation for cultural heritage purposes including the related visualization tools for public use. The event will base on data gathered during the Rode altar scientific research, analysis and documentation process.

The purpose of the hackathon is to establish an effective prototype for a new way of experiencing and sharing scientific information, using free and open source software.

Koduleht ja registreerumine 


Postitas Triin Piip — Püsilink

19.03.2014

Kunsti ja disaini eriala doktorant varvara guljajeva doktoritöö juurde kuuluva loometöö eelretsenseerimine

Käesoleva nädala kolmapäeval, 19.03.2014.a algusega kell 16.00 toimub Disaini- ja arhitektuurigaleriis (Pärnu mnt 6) kunsti ja disaini eriala doktorant Varvara Guljajeva doktoritöö “Unaware Participation in Art” juurde kuuluva installatsiooni “Reisiv kala” (“A Travelling Fish”) eelretsenseerimine. 


Väitekirja juhendaja on prof dr Raivo Kelomees.
Näituse eelretsensendid on dr Heie Treier ja Veronika Valk 
Olete oodatud kuulama!

A Traveling Fish 

Art Installation 

Varvara Guljajeva & Mar Canet

Description and Concept

What if a fish could surf the Internet? What if a fish could travel through a city?

Taking into account the digital age paradigm that allows us to travel the world without leaving our living room or an office, we aim to allow a fish to do the same: to travel through various cities without leaving its aquarium. Hence, the audience are confronted with the familiar Google street view but from the perspective of fish and its navigation will. It means the center of artwork’s interaction is a fish and not a spectator. Instead the audience are invited to follow the immersive journey of a fish.

Moreover, since a fish lives in water, all the street views will be under the water. Hence, the audience will be able to discover familiar or discover new places but under the water and from the perspective and a will of a fish.

The idea is to make use of fishes’ traveling nature and twist it in the sense of digital age. Continuing with the point of information era, we are relating to the ideas of Marc Auge, who argues about excess of space, time, and ego nowadays. The artwork aims to demonstrate that even a fish is able to travel and be present in number of places. Thus, it will excess its ego, space and time similarly to people.

In addition to that, it is curious to relate to the famous quote and cartoon by Peter Steiner: on the internet, nobody knows you are a dog. Only in our case everyone will know that it is a fish, who is on internet and on Google street view. 

Regarding my research topic, which is unaware participation, through this installation I aim to explore how the day-to-day behavior of a fish could be applied for artistic purposes. Of course, whether a fish is aware or not of its role in the artwork is arguable.


Postitas Triin Piip — Püsilink

Kunsti ja disaini eriala doktorant varvara guljajeva doktoritöö juurde kuuluva loometöö eelretsenseerimine

Kolmapäev 19 märts, 2014

Käesoleva nädala kolmapäeval, 19.03.2014.a algusega kell 16.00 toimub Disaini- ja arhitektuurigaleriis (Pärnu mnt 6) kunsti ja disaini eriala doktorant Varvara Guljajeva doktoritöö “Unaware Participation in Art” juurde kuuluva installatsiooni “Reisiv kala” (“A Travelling Fish”) eelretsenseerimine. 


Väitekirja juhendaja on prof dr Raivo Kelomees.
Näituse eelretsensendid on dr Heie Treier ja Veronika Valk 
Olete oodatud kuulama!

A Traveling Fish 

Art Installation 

Varvara Guljajeva & Mar Canet

Description and Concept

What if a fish could surf the Internet? What if a fish could travel through a city?

Taking into account the digital age paradigm that allows us to travel the world without leaving our living room or an office, we aim to allow a fish to do the same: to travel through various cities without leaving its aquarium. Hence, the audience are confronted with the familiar Google street view but from the perspective of fish and its navigation will. It means the center of artwork’s interaction is a fish and not a spectator. Instead the audience are invited to follow the immersive journey of a fish.

Moreover, since a fish lives in water, all the street views will be under the water. Hence, the audience will be able to discover familiar or discover new places but under the water and from the perspective and a will of a fish.

The idea is to make use of fishes’ traveling nature and twist it in the sense of digital age. Continuing with the point of information era, we are relating to the ideas of Marc Auge, who argues about excess of space, time, and ego nowadays. The artwork aims to demonstrate that even a fish is able to travel and be present in number of places. Thus, it will excess its ego, space and time similarly to people.

In addition to that, it is curious to relate to the famous quote and cartoon by Peter Steiner: on the internet, nobody knows you are a dog. Only in our case everyone will know that it is a fish, who is on internet and on Google street view. 

Regarding my research topic, which is unaware participation, through this installation I aim to explore how the day-to-day behavior of a fish could be applied for artistic purposes. Of course, whether a fish is aware or not of its role in the artwork is arguable.


Postitas Triin Piip — Püsilink