Vahetusõpingute ja välispraktika taotlemise tähtaeg (perioodiks 2016-17 sügis/aasta)

02.03.2016

Vahetusõpingute ja välispraktika taotlemise tähtaeg (perioodiks 2016-17 sügis/aasta)

Postitas Liina Urbanus — Püsilink

Vahetusõpingute ja välispraktika taotlemise tähtaeg (perioodiks 2016-17 sügis/aasta)

Kolmapäev 02 märts, 2016

Postitas Liina Urbanus — Püsilink

15.02.2016

Tasuliste üliõpilaste õppeteenustasu kevadsemestri I osa maksmise tähtaeg

Postitas Liina Urbanus — Püsilink

Tasuliste üliõpilaste õppeteenustasu kevadsemestri I osa maksmise tähtaeg

Esmaspäev 15 veebruar, 2016

Postitas Liina Urbanus — Püsilink

15.02.2016

Doktoritöö eelretsenseerimisele esitamise tähtaeg

Postitas Liina Urbanus — Püsilink

Doktoritöö eelretsenseerimisele esitamise tähtaeg

Esmaspäev 15 veebruar, 2016

Postitas Liina Urbanus — Püsilink

01.02.2016 — 15.02.2016

Õppetoetuste taotlemine IV-V kursus

Postitas Liina Urbanus — Püsilink

Õppetoetuste taotlemine IV-V kursus

Esmaspäev 01 veebruar, 2016 — Esmaspäev 15 veebruar, 2016

Postitas Liina Urbanus — Püsilink

17.06.2016

Lõpuaktused

Postitas Liina Urbanus — Püsilink

Lõpuaktused

Reede 17 juuni, 2016

Postitas Liina Urbanus — Püsilink

03.02.2016

Design Open Lecture series:Jeroen Carelse / lecturer in Aalto University, Carelse OÜ designer and analysist

3.02 Jeroen Carelse / lecturer in Aalto University, Carelse OÜ designer and analysist.

Mixing research+art+business. Extrasensory Perception & Design, Imagination, Intuition and creativityAuthenticity and creativity. What does it mean to be authentic and how does one become authentic? Does authenticity result in creativity? Are there differences in art and design that comes from the place of authenticity?

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Design Open Lecture series:Jeroen Carelse / lecturer in Aalto University, Carelse OÜ designer and analysist

Kolmapäev 03 veebruar, 2016

3.02 Jeroen Carelse / lecturer in Aalto University, Carelse OÜ designer and analysist.

Mixing research+art+business. Extrasensory Perception & Design, Imagination, Intuition and creativityAuthenticity and creativity. What does it mean to be authentic and how does one become authentic? Does authenticity result in creativity? Are there differences in art and design that comes from the place of authenticity?

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

27.01.2016

Disaini avatud loeng: Maris Takk /Disainikeskuse kommunikatsioonijuht

27.01 Maris Takk / Eesti Disainikeskuse kommunikatsioonijuht

Maris on Eesti disainiskeenel tegutsenud EKA kunstieaduse eriala lõpetamisest alates, nii et pea 10 aastat, olles nii disainist kirjutaja-toimetaja, galerist, promootor ning viimased 5 aastat Eesti Disainikeskuse kommunikatsiooni- ja projektijuhit. Selle kogemuse baasil räägib Maris sellisest loomast, nagu Eesti disaini ökosüsteem – kes on seal olulisemad tegelased nõudluse ja pakkumise poolel, millist rolli nad mängivad, kuidas töötab disaini promotsioon, mis on kitsaskohad jne. 

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Disaini avatud loeng: Maris Takk /Disainikeskuse kommunikatsioonijuht

Kolmapäev 27 jaanuar, 2016

27.01 Maris Takk / Eesti Disainikeskuse kommunikatsioonijuht

Maris on Eesti disainiskeenel tegutsenud EKA kunstieaduse eriala lõpetamisest alates, nii et pea 10 aastat, olles nii disainist kirjutaja-toimetaja, galerist, promootor ning viimased 5 aastat Eesti Disainikeskuse kommunikatsiooni- ja projektijuhit. Selle kogemuse baasil räägib Maris sellisest loomast, nagu Eesti disaini ökosüsteem – kes on seal olulisemad tegelased nõudluse ja pakkumise poolel, millist rolli nad mängivad, kuidas töötab disaini promotsioon, mis on kitsaskohad jne. 

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

24.03.2016

Avatud uste päev 24.03.2016

header_eka

Eesti Kunstiakadeemia selle aasta avatud uste päev toimub neljapäeval, 24. märtsil, 2016. Oodatud on kõik, kes on huvitatud ülikoolis õppimisest, töötamisest või akadeemiast üldisemalt. Avatud on kõik loengud, toimuvad töötoad, erialatutvustused ja näitused. Vaata ka https://www.facebook.com/EKAavatuduksed/?fref=ts

ja

sisseastumine.artun.ee

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Avatud uste päev 24.03.2016

Neljapäev 24 märts, 2016

header_eka

Eesti Kunstiakadeemia selle aasta avatud uste päev toimub neljapäeval, 24. märtsil, 2016. Oodatud on kõik, kes on huvitatud ülikoolis õppimisest, töötamisest või akadeemiast üldisemalt. Avatud on kõik loengud, toimuvad töötoad, erialatutvustused ja näitused. Vaata ka https://www.facebook.com/EKAavatuduksed/?fref=ts

ja

sisseastumine.artun.ee

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

01.02.2016

Jaana Päeva doktoritöö eelretsenseerimine: KOTID. AINULT UNISTAJATELE. Hop galerii

jaana_paeva

Esmaspäeval, 01.veebruaril 2016. a kell 17:00 toimub Tallinnas HOP galeriis kunsti ja disaini eriala doktorandi Jaana Päeva doktoritöö loomingulise osa juurde kuuluva isikunäituse KOTID. AINULT UNISTAJATELE / BAGS. FOR DREAMERS ONLY eelretsenseerimine.

Näitus on avatud 15. jaanuarist kuni 02. veebruarini 2016. a.

Doktoritöö juhendaja on prof dr Nithikul Nimkulrat.

Näituse eelretsensendid on Kai Lobjakas (Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseum) ja Anu Kannike (Tallinna Ülikool).

Näitus on osa doktoritööst „Nähtav nähtamatu praktika. Kotidisain ja tootmine Eestis“. Uurimistöö keskseks küsimuseks on: millised kategooriad kujundavad käekoti kui tarbeeseme positsiooni visuaalse märgina ning mõjutavad representatsiooni relevantsust tulevikus?

Näituse märksõnadeks on vastandlikud „nähtav“ ja „nähtamatu“, esitlusele tulevad novelty kotid. Selle terminiga tähistatakse kontseptuaalselt, konstruktsiooniliselt/ tehnoloogiliselt või ka vormilt ning materjalivalikult uuendusliku lahendusega kotte. Et argisest eristuda on tegu mitte tänava-, vaid õhtukottidega. Eeskujuks 1920.-1930. sürrealistlikud uuendusliku vormi ja siluetiga novelty kotid.

Kotid on loodud kriitilise disaini positsioonilt ning esitavad väljakutse esemete eeldatavale tarberollile igapäevaelus. Need on küll funktsionaalsed ja kantavad prototüübid, kuid oma olemuselt post-optimaalsed.

Inspiratsiooniallikaks kottidele on igapäevased praktikad ja argiesemed, mille hulka kuuluvad ka kotid ise. Argitegevused on taandatud siluettidele ning loodud kotid jäljendavad või on kohandatavad vastavates tegevustes kasutatavate objektide siluettidele.

Näituse installatiivne ülesehitus toetub Edmund Husserli loodud fenomenoloogilisele meetodile. Husserl kirjeldab objekti tajumist keerulise protsessina, mida iseloomustavad eri tasandite sünteesid ja tunnetuslikud horisondid.

Nähtava tajumisel on oluline ruumiline süntees, mille tulemusena tajub vaataja mitte ainult objekti temapoolsete pindade värve ja kuju, vaid sama objekti ka teistest külgedest vaadatuna. Tänu võimele sünteesida nähtu sellega, mida inimene tegelikult ei näe, tekib taju objektist kui kolmemõõtmelisest tervikust. Vaataja kujutab ette tervikut, näeb asja ennast, mitte selle pinnalist peegeldust oma teadvuses.

Installatsiooni kontseptsioonis on oluline Husserli fenomenoloogilise meetodi kinesteetiline horisont. See on näituse kontekstis eelkõige vaatleja liikumine objektide suhtes. Kinesteetilise sünteesi puhul seob vaatleja liikudes ja sama eset erinevatest perspktiividest vaadeldes nähtud perspektiivid sama esemega ning loob samaaegselt ootushorisondi järgmiste perspektiivide suhtes. See tähendab, et ootushorisont seob etteruttavalt objekti nähtava külje veel nähtamatuga. Galerii seab piirangud vaatleja ja objektivahelistele liikumistele nii, et taustafotodel kujutatud siluettidel käes olevad objektid ning nendega sobituvad kolmemõõtmelised kotid ruumis loovad äraspidise erinevusüllatuse, ehk tekib vaatepunkt, kus siluettidel kujutatu ning ruumis nähtava siluetid kattuvad. Kottides seguneb reaalne ja illusoorne.

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

Jaana Päeva doktoritöö eelretsenseerimine: KOTID. AINULT UNISTAJATELE. Hop galerii

Esmaspäev 01 veebruar, 2016

jaana_paeva

Esmaspäeval, 01.veebruaril 2016. a kell 17:00 toimub Tallinnas HOP galeriis kunsti ja disaini eriala doktorandi Jaana Päeva doktoritöö loomingulise osa juurde kuuluva isikunäituse KOTID. AINULT UNISTAJATELE / BAGS. FOR DREAMERS ONLY eelretsenseerimine.

Näitus on avatud 15. jaanuarist kuni 02. veebruarini 2016. a.

Doktoritöö juhendaja on prof dr Nithikul Nimkulrat.

Näituse eelretsensendid on Kai Lobjakas (Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseum) ja Anu Kannike (Tallinna Ülikool).

Näitus on osa doktoritööst „Nähtav nähtamatu praktika. Kotidisain ja tootmine Eestis“. Uurimistöö keskseks küsimuseks on: millised kategooriad kujundavad käekoti kui tarbeeseme positsiooni visuaalse märgina ning mõjutavad representatsiooni relevantsust tulevikus?

Näituse märksõnadeks on vastandlikud „nähtav“ ja „nähtamatu“, esitlusele tulevad novelty kotid. Selle terminiga tähistatakse kontseptuaalselt, konstruktsiooniliselt/ tehnoloogiliselt või ka vormilt ning materjalivalikult uuendusliku lahendusega kotte. Et argisest eristuda on tegu mitte tänava-, vaid õhtukottidega. Eeskujuks 1920.-1930. sürrealistlikud uuendusliku vormi ja siluetiga novelty kotid.

Kotid on loodud kriitilise disaini positsioonilt ning esitavad väljakutse esemete eeldatavale tarberollile igapäevaelus. Need on küll funktsionaalsed ja kantavad prototüübid, kuid oma olemuselt post-optimaalsed.

Inspiratsiooniallikaks kottidele on igapäevased praktikad ja argiesemed, mille hulka kuuluvad ka kotid ise. Argitegevused on taandatud siluettidele ning loodud kotid jäljendavad või on kohandatavad vastavates tegevustes kasutatavate objektide siluettidele.

Näituse installatiivne ülesehitus toetub Edmund Husserli loodud fenomenoloogilisele meetodile. Husserl kirjeldab objekti tajumist keerulise protsessina, mida iseloomustavad eri tasandite sünteesid ja tunnetuslikud horisondid.

Nähtava tajumisel on oluline ruumiline süntees, mille tulemusena tajub vaataja mitte ainult objekti temapoolsete pindade värve ja kuju, vaid sama objekti ka teistest külgedest vaadatuna. Tänu võimele sünteesida nähtu sellega, mida inimene tegelikult ei näe, tekib taju objektist kui kolmemõõtmelisest tervikust. Vaataja kujutab ette tervikut, näeb asja ennast, mitte selle pinnalist peegeldust oma teadvuses.

Installatsiooni kontseptsioonis on oluline Husserli fenomenoloogilise meetodi kinesteetiline horisont. See on näituse kontekstis eelkõige vaatleja liikumine objektide suhtes. Kinesteetilise sünteesi puhul seob vaatleja liikudes ja sama eset erinevatest perspktiividest vaadeldes nähtud perspektiivid sama esemega ning loob samaaegselt ootushorisondi järgmiste perspektiivide suhtes. See tähendab, et ootushorisont seob etteruttavalt objekti nähtava külje veel nähtamatuga. Galerii seab piirangud vaatleja ja objektivahelistele liikumistele nii, et taustafotodel kujutatud siluettidel käes olevad objektid ning nendega sobituvad kolmemõõtmelised kotid ruumis loovad äraspidise erinevusüllatuse, ehk tekib vaatepunkt, kus siluettidel kujutatu ning ruumis nähtava siluetid kattuvad. Kottides seguneb reaalne ja illusoorne.

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

26.01.2016 — 30.01.2016

“Kes kardab Kopli liine?”

kopliliinidmihkelmaripuu

“Hüljatud maastike” valdkondadevahelises töötoas osalejad on jõudnud oma tegemistes vaheetapini ja kutsuvad huvilisi teisipäeval, 26. jaanuaril kell 17 EKA arhitektuuriosakonda (Pikk 20, 3. korrus) kuulama tudengite lühiettekandeid, kus esitletakse esialgseid vaatlus- ja uuringutulemusi.

Töötoa lõpptulemuste esitlus toimub laupäeval, 30. jaanuaril kell 14 EKA kunstiteaduse instituudis, Suur-Kloostri 11.

“Kes kardab Kopli liine?” on valdkondadevahelise seeria “Hüljatud maastikud” viies töötuba, kus osalevad arhitektuuri, sisearhitektuuri, muinsuskaitse ja konserveerimise ning kunstiteaduse eriala tudengid Eesti Kunstiakadeemiast ning tulevased ehitusinsenerid Tallinna Tehnikaülikoolist.

Kopli, millele peagi näib koitvat helgem tulevik, pakub endiselt vastuseta küsimusi ning lahendamata ülesandeid, seda nii linnaplaneerimise kui üksikhoonetega tegelemise, nii ajaloolise keskkonna delikaatse saneerimise kui loominguliste ja innovatiivsete lahenduste otsimise tasandil. Nende inspireerivat ruumilist keskkonda puudutavate teemadega tegelevadki üheskoos viie eriala tudengid EKAst ja TTÜst.

Töötoa juhendajad: Lilian Hansar, Oliver Orro (EKA muinsuskaitse ja konserveerimise osakond), Andres Ojari, Martin Melioranski (EKA arhitektuuri ja linnaplaneerimise osakond), Targo Kalamees, Alar Just (TTÜ ehitusteaduskond) ja Tüüne-Kristin Vaikla (sisearhitekt, EKA doktorant).

“Hüljatud maastike” töid saab näha ka Eesti Arhitektuurimuuseumis kavandatud näitusel, kus tutvustatakse Vene-Balti laevatehast kogu selle pisut hirmuäratavas mastaapsuses ja ilus.

Varem on “Hüljatud maastike” projekti raames tegeletud tööstusaladega Sindis ja Kohtla-Järvel ning Dominiiklaste kloostri Katariina kirikuga Tallinnas ja Paluküla kirikuga Hiiumaal.

Ettevõtmist toetab Eesti Kultuurkapital.

Lisainfo:

Maris Veeremäe

Eesti Kunstiakadeemia

maris.veeremae@artun.ee

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink

“Kes kardab Kopli liine?”

Teisipäev 26 jaanuar, 2016 — Laupäev 30 jaanuar, 2016

kopliliinidmihkelmaripuu

“Hüljatud maastike” valdkondadevahelises töötoas osalejad on jõudnud oma tegemistes vaheetapini ja kutsuvad huvilisi teisipäeval, 26. jaanuaril kell 17 EKA arhitektuuriosakonda (Pikk 20, 3. korrus) kuulama tudengite lühiettekandeid, kus esitletakse esialgseid vaatlus- ja uuringutulemusi.

Töötoa lõpptulemuste esitlus toimub laupäeval, 30. jaanuaril kell 14 EKA kunstiteaduse instituudis, Suur-Kloostri 11.

“Kes kardab Kopli liine?” on valdkondadevahelise seeria “Hüljatud maastikud” viies töötuba, kus osalevad arhitektuuri, sisearhitektuuri, muinsuskaitse ja konserveerimise ning kunstiteaduse eriala tudengid Eesti Kunstiakadeemiast ning tulevased ehitusinsenerid Tallinna Tehnikaülikoolist.

Kopli, millele peagi näib koitvat helgem tulevik, pakub endiselt vastuseta küsimusi ning lahendamata ülesandeid, seda nii linnaplaneerimise kui üksikhoonetega tegelemise, nii ajaloolise keskkonna delikaatse saneerimise kui loominguliste ja innovatiivsete lahenduste otsimise tasandil. Nende inspireerivat ruumilist keskkonda puudutavate teemadega tegelevadki üheskoos viie eriala tudengid EKAst ja TTÜst.

Töötoa juhendajad: Lilian Hansar, Oliver Orro (EKA muinsuskaitse ja konserveerimise osakond), Andres Ojari, Martin Melioranski (EKA arhitektuuri ja linnaplaneerimise osakond), Targo Kalamees, Alar Just (TTÜ ehitusteaduskond) ja Tüüne-Kristin Vaikla (sisearhitekt, EKA doktorant).

“Hüljatud maastike” töid saab näha ka Eesti Arhitektuurimuuseumis kavandatud näitusel, kus tutvustatakse Vene-Balti laevatehast kogu selle pisut hirmuäratavas mastaapsuses ja ilus.

Varem on “Hüljatud maastike” projekti raames tegeletud tööstusaladega Sindis ja Kohtla-Järvel ning Dominiiklaste kloostri Katariina kirikuga Tallinnas ja Paluküla kirikuga Hiiumaal.

Ettevõtmist toetab Eesti Kultuurkapital.

Lisainfo:

Maris Veeremäe

Eesti Kunstiakadeemia

maris.veeremae@artun.ee

Postitas Solveig Jahnke — Püsilink