AksessuaaridisainAnimatsioonArhitektuur ja linnaplaneerimineArhitektuuriteaduskondAvatud akadeemiaDesign and Technology FuturesDisainiteaduskondDoktorikoolDoktorikoolEhte- ja sepakunstErialadERKI MoeshowFotograafiaGaleriiGraafikaGraafiline disainHaldusosakond ja töökojadInstallatsioon ja skulptuurIT osakondJätkusuutliku disaini laborJoonistamineKaasaegne kunstKeraamikaKlaasKommunikatsiooniosakondKunstiharidusKunstiteadus ja visuaalkultuurKunstikultuuri teaduskondMaalMoedisainMuinsuskaitse ja konserveerimineÕppeosakondRaamatukoguRahandusosakondRektoraatSisearhitektuurStsenograafiaTasapinnaliste tehnoloogiate tehnokeskusTeadus- ja arendusosakondTegevuskunstTekstiilidisainTootedisainTugistruktuuridÜliõpilasesindusUncategorizedUrbanistikaUusmeediaVabade kunstide teaduskondVälissuhete osakond
Rubriik: Ehte- ja sepakunst
11.01.2023 — 04.02.2023
Valdek Laur Pärnu Linnagaleriis
Ehte- ja sepakunst
Kolmapäeval, 11. jaanuaril, kell 17.00 avatakse Pärnu Linnagaleriis, Kunstnike Majas, Valdek Lauri ürgmüüte tõlgendava algoritmilise digitaalkunsti näitus “Süvasuik”.
Näitus “Süvasuik” ühendab inimkonna ürgmüüdid masinõppealgoritmidega.
Näituse autor Valdek Laur toob vaatajani erinevate masinõppealgoritmide poolt visualiseeritud lood, mis põhinevad vanimatel meieni säilinud mütoloogilistel motiividel.
Esimesed jagatud lood ulatuvad aega, mil me polnud ainsad inimesed. Millal öeldi esimene lause? Millal sai kahest lausest kolm ning tekkis lugu? Millised lood olid piisavalt olulised, et püsida elus läbi inimkonna ajaloo kuni tänase päevani? Ja kuidas näevad neid lugusid meie kollektiivset teadvust peegeldavad masinõppealgoritmid?
Esimesed jagatud lood ulatuvad aega, mil me polnud ainsad inimesed. Millal öeldi esimene lause? Millal sai kahest lausest kolm ning tekkis lugu? Millised lood olid piisavalt olulised, et püsida elus läbi inimkonna ajaloo kuni tänase päevani? Ja kuidas näevad neid lugusid meie kollektiivset teadvust peegeldavad masinõppealgoritmid?
Nendele küsimustele otsib vastuseid interdistsiplinaarne visuaalkunstnik Valdek Laur, kes on loonud mõtisklusi õhutava ringkäigu, kus iidsed lood kohtuvad kaasaegse tehnoloogiaga. Komposiitalumiiniumile trükitud stseenid ja stereolitograafiaga prinditud skulptuurid koos jutustusi kokku võtva videoga õhutavad mõtlema, kuidas kujutasid neid lugusid ette iidse lõkke ümber istuvad kuulajad ning mil määral erineb see meie tänapäevasest kujutlusest – või kas üldse?
Käsitlemisele tulevad kolm iidset müüti – maailma loomine, kosmiline jaht ja üleujutus. Loomismüüt tugineb vanimatel motiividel, mida on leitud üle maailma levinud algmüütidest, ning mis annavad alust aimata nende päritolu ajastust, mil inimesed veel polnud mööda ilma laiali rännanud.
Kosmiline jaht on Soome-Ugri levialas populaarne motiiv, mis kannab ühiseid jooni ka Põhja-Ameerika põliselanike müütidega ning mis räägib tähistaeva rollist iidse märkmiku või mäluabina, mida kasutati selleks, et meeles hoida olulisi sündmusi ja teadmisi.
Üleujutuse näol on tegu samuti äärmiselt levinud motiiviga, mille tuntuim esinemine on Piiblis, kuid mis mängib kandvat osa ka vanimas kirjapandud eeposes “Gilgameš”, mis oli aluseks ka näitusel üles pandud tööde loomisel.
Valdek Laur (sünd 1980) on peamiselt video ja animatsiooni valdkonnas tegutsev digitaalkunstnik, kes on praegu lõpetamas oma õpinguid EKA ehte ja sepise erialal.
Erinevaid visuaalgeneraatoreid on Laur kasutanud juba alates eelmise aasta algusest, mil tekkisid esimesed avalikult kasutatavad sisendipõhised difusioonalgoritmid.
Näitusetööde loomisel on autor kasutanud Midjourney, Wombo, Stable Diffusion ja Disco Diffusion algoritme. Tegu on suurt hulka algmaterjali kasutavate sünteesimudelitega, mis loovad etteantud märksõnade põhjal uusi visuaale. Juba praegu kunstiringkondades tuliseid vaidluseid põhjustavad algoritmid koondavad endas põhilisi kunstis kasutatavaid esteetilisi ja kompositsioonilisi võtteid ning arhetüüpseid ja stereotüüpseid kujutisi ja seetõttu võib neid käsitleda kaasaegse inimese kollektiivse loomingu ja teadvuse peegeldusena.
Näitust toetab Eesti Kultuurkapital
Postitas Andres Lõo — Püsilink
Valdek Laur Pärnu Linnagaleriis
Kolmapäev 11 jaanuar, 2023 — Laupäev 04 veebruar, 2023
Ehte- ja sepakunst
Kolmapäeval, 11. jaanuaril, kell 17.00 avatakse Pärnu Linnagaleriis, Kunstnike Majas, Valdek Lauri ürgmüüte tõlgendava algoritmilise digitaalkunsti näitus “Süvasuik”.
Näitus “Süvasuik” ühendab inimkonna ürgmüüdid masinõppealgoritmidega.
Näituse autor Valdek Laur toob vaatajani erinevate masinõppealgoritmide poolt visualiseeritud lood, mis põhinevad vanimatel meieni säilinud mütoloogilistel motiividel.
Esimesed jagatud lood ulatuvad aega, mil me polnud ainsad inimesed. Millal öeldi esimene lause? Millal sai kahest lausest kolm ning tekkis lugu? Millised lood olid piisavalt olulised, et püsida elus läbi inimkonna ajaloo kuni tänase päevani? Ja kuidas näevad neid lugusid meie kollektiivset teadvust peegeldavad masinõppealgoritmid?
Esimesed jagatud lood ulatuvad aega, mil me polnud ainsad inimesed. Millal öeldi esimene lause? Millal sai kahest lausest kolm ning tekkis lugu? Millised lood olid piisavalt olulised, et püsida elus läbi inimkonna ajaloo kuni tänase päevani? Ja kuidas näevad neid lugusid meie kollektiivset teadvust peegeldavad masinõppealgoritmid?
Nendele küsimustele otsib vastuseid interdistsiplinaarne visuaalkunstnik Valdek Laur, kes on loonud mõtisklusi õhutava ringkäigu, kus iidsed lood kohtuvad kaasaegse tehnoloogiaga. Komposiitalumiiniumile trükitud stseenid ja stereolitograafiaga prinditud skulptuurid koos jutustusi kokku võtva videoga õhutavad mõtlema, kuidas kujutasid neid lugusid ette iidse lõkke ümber istuvad kuulajad ning mil määral erineb see meie tänapäevasest kujutlusest – või kas üldse?
Käsitlemisele tulevad kolm iidset müüti – maailma loomine, kosmiline jaht ja üleujutus. Loomismüüt tugineb vanimatel motiividel, mida on leitud üle maailma levinud algmüütidest, ning mis annavad alust aimata nende päritolu ajastust, mil inimesed veel polnud mööda ilma laiali rännanud.
Kosmiline jaht on Soome-Ugri levialas populaarne motiiv, mis kannab ühiseid jooni ka Põhja-Ameerika põliselanike müütidega ning mis räägib tähistaeva rollist iidse märkmiku või mäluabina, mida kasutati selleks, et meeles hoida olulisi sündmusi ja teadmisi.
Üleujutuse näol on tegu samuti äärmiselt levinud motiiviga, mille tuntuim esinemine on Piiblis, kuid mis mängib kandvat osa ka vanimas kirjapandud eeposes “Gilgameš”, mis oli aluseks ka näitusel üles pandud tööde loomisel.
Valdek Laur (sünd 1980) on peamiselt video ja animatsiooni valdkonnas tegutsev digitaalkunstnik, kes on praegu lõpetamas oma õpinguid EKA ehte ja sepise erialal.
Erinevaid visuaalgeneraatoreid on Laur kasutanud juba alates eelmise aasta algusest, mil tekkisid esimesed avalikult kasutatavad sisendipõhised difusioonalgoritmid.
Näitusetööde loomisel on autor kasutanud Midjourney, Wombo, Stable Diffusion ja Disco Diffusion algoritme. Tegu on suurt hulka algmaterjali kasutavate sünteesimudelitega, mis loovad etteantud märksõnade põhjal uusi visuaale. Juba praegu kunstiringkondades tuliseid vaidluseid põhjustavad algoritmid koondavad endas põhilisi kunstis kasutatavaid esteetilisi ja kompositsioonilisi võtteid ning arhetüüpseid ja stereotüüpseid kujutisi ja seetõttu võib neid käsitleda kaasaegse inimese kollektiivse loomingu ja teadvuse peegeldusena.
Näitust toetab Eesti Kultuurkapital
Postitas Andres Lõo — Püsilink
22.10.2022 — 18.11.2022
Kaia Ansip Reverso galeriis
Ehte- ja sepakunst
“Murtud metsad” räägib loo Pedrogão Grande surmava metsatulekahju enne ja pärast. See analüüsib suhet maaga, mis näib olevat hakanud ohtlikult ja ettearvamatult toimima. Teos on vastus traumale, mis tuleneb antropotseeni postapokalüptilisel maastikul elamisest. See väljendab muret, armastust ja hirmu koha pärast, mida eukalüptiistandused on muutnud.
Teosed on valatud Quercus Suberi ehk korgitamme esimese korgi saagi sisse. Quercus Suber, erinevalt sissetoodud eukalüptist, on pärit Portugalist ja on tänu oma koorele üks tulekindlamaid puid. Kuum sulametall paneb korgi järjekordsele proovile.
Siin välja toodud tööd on jätk Eesti Kunstiakadeemia lõputööle.
Rohkem infot Reverso galerii veebis
Postitas Andres Lõo — Püsilink
Kaia Ansip Reverso galeriis
Laupäev 22 oktoober, 2022 — Reede 18 november, 2022
Ehte- ja sepakunst
“Murtud metsad” räägib loo Pedrogão Grande surmava metsatulekahju enne ja pärast. See analüüsib suhet maaga, mis näib olevat hakanud ohtlikult ja ettearvamatult toimima. Teos on vastus traumale, mis tuleneb antropotseeni postapokalüptilisel maastikul elamisest. See väljendab muret, armastust ja hirmu koha pärast, mida eukalüptiistandused on muutnud.
Teosed on valatud Quercus Suberi ehk korgitamme esimese korgi saagi sisse. Quercus Suber, erinevalt sissetoodud eukalüptist, on pärit Portugalist ja on tänu oma koorele üks tulekindlamaid puid. Kuum sulametall paneb korgi järjekordsele proovile.
Siin välja toodud tööd on jätk Eesti Kunstiakadeemia lõputööle.
Rohkem infot Reverso galerii veebis
Postitas Andres Lõo — Püsilink
21.10.2022 — 27.10.2022
Ehte ja sepise eriala tudengite näitus “B106”
Ehte- ja sepakunst
21. oktoobril avatakse EKA trepigaleriis (Põhja pst 7, Tallinn) Eesti Kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti eriala tudengite grupinäitus “B106”, mis tegeleb meid ümbritsevate sisestruktuuride uurimise ja tõlgendamisega. Näitus jääb avatuks 27. oktoobrini ning on vaadeldav EKA trepigaleriis.
B106 tähistab liigendatud sisemist struktuuri, millest võrsuvad EKA uue põlvkonna metallikunstnikud. Kõik nad on küll isemoodi, kuid neid ühendab uudishimu materjalis peituva vastu. Näha saab tudengite tõlgendusi nii sisemiste struktuuride erinevatest vormidest kui ka üdini kaevuvast väljendusest.
Näitusel eksponeeritud tööd on loodud kahenädalase töötoa raames Tobias Birgerssoni juhendamisel.
Näituse avamine 21. oktoobril, kell 18.00, EKA Trepigalerii aknal.
Näitust toetab: Sveta baar
Lisainfo:
Valdek Laur
Valdek.Laur@artun.ee
Telefon: 524 6235
Postitas Andres Lõo — Püsilink
Ehte ja sepise eriala tudengite näitus “B106”
Reede 21 oktoober, 2022 — Neljapäev 27 oktoober, 2022
Ehte- ja sepakunst
21. oktoobril avatakse EKA trepigaleriis (Põhja pst 7, Tallinn) Eesti Kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti eriala tudengite grupinäitus “B106”, mis tegeleb meid ümbritsevate sisestruktuuride uurimise ja tõlgendamisega. Näitus jääb avatuks 27. oktoobrini ning on vaadeldav EKA trepigaleriis.
B106 tähistab liigendatud sisemist struktuuri, millest võrsuvad EKA uue põlvkonna metallikunstnikud. Kõik nad on küll isemoodi, kuid neid ühendab uudishimu materjalis peituva vastu. Näha saab tudengite tõlgendusi nii sisemiste struktuuride erinevatest vormidest kui ka üdini kaevuvast väljendusest.
Näitusel eksponeeritud tööd on loodud kahenädalase töötoa raames Tobias Birgerssoni juhendamisel.
Näituse avamine 21. oktoobril, kell 18.00, EKA Trepigalerii aknal.
Näitust toetab: Sveta baar
Lisainfo:
Valdek Laur
Valdek.Laur@artun.ee
Telefon: 524 6235
Postitas Andres Lõo — Püsilink
13.10.2022 — 16.10.2022
“Maastike süntees” ARSis
Ehte- ja sepakunst
Kolmapäeval 12. oktoobril kell 18.00 avame ARS Kunstilinnaku (Pärnu mnt 154, Tallinn) Stuudio 53/98 pinnal EKA nelja eriala tudengite ühisnäituse “Maastike süntees”.
Kahel näitusepinnal asetleidev grupinäitus kasutab installatsioonikunstile omaseid ruumilis-ajalisi väljundeid küsitlemaks kunstnike individuaalseid tähelepanekuid oma elukeskkonna ning selle mõjutegurite kohta. Mitmekülgsed leid-, käsitöö- ja valmismaterjalide kogumid loovad näitusepinnale mikromaastikud esitades kilde autorite kollektiivsest mõtteruumist. Erilaadi vastandumise ning peegeldamise žeste elustavad lisaks mitmed heli- ja videokunsti katsetused. Näitusel osalevad kunstnikud ehte- ja sepakunsti, klaasikunsti ning keraamika erialalt.
Näitusel osalevad: Annali Kruusamägi, Elis Liivo, Gaida-Erica Pärn, Helen Tiits, Laura Stina, Maarja Hallika, Maarja Sildvee, Madli Pajos, Marta Vikentjeva, Paul Aadam Mikson, Valeria Poljakova
Näitus on avatud külastamiseks vahemikus 13.–16.10 kell 12:00–18:00
Graafiline Disain: Madli Pajos
Juhendas: Sten Saarits
Näitust toetavad: Eesti Kunstnike Liit, Eesti Kunstiakadeemia
Rohkem infot ARSis toimuva kohta: www.arsfactory.ee
Postitas Andres Lõo — Püsilink
“Maastike süntees” ARSis
Neljapäev 13 oktoober, 2022 — Pühapäev 16 oktoober, 2022
Ehte- ja sepakunst
Kolmapäeval 12. oktoobril kell 18.00 avame ARS Kunstilinnaku (Pärnu mnt 154, Tallinn) Stuudio 53/98 pinnal EKA nelja eriala tudengite ühisnäituse “Maastike süntees”.
Kahel näitusepinnal asetleidev grupinäitus kasutab installatsioonikunstile omaseid ruumilis-ajalisi väljundeid küsitlemaks kunstnike individuaalseid tähelepanekuid oma elukeskkonna ning selle mõjutegurite kohta. Mitmekülgsed leid-, käsitöö- ja valmismaterjalide kogumid loovad näitusepinnale mikromaastikud esitades kilde autorite kollektiivsest mõtteruumist. Erilaadi vastandumise ning peegeldamise žeste elustavad lisaks mitmed heli- ja videokunsti katsetused. Näitusel osalevad kunstnikud ehte- ja sepakunsti, klaasikunsti ning keraamika erialalt.
Näitusel osalevad: Annali Kruusamägi, Elis Liivo, Gaida-Erica Pärn, Helen Tiits, Laura Stina, Maarja Hallika, Maarja Sildvee, Madli Pajos, Marta Vikentjeva, Paul Aadam Mikson, Valeria Poljakova
Näitus on avatud külastamiseks vahemikus 13.–16.10 kell 12:00–18:00
Graafiline Disain: Madli Pajos
Juhendas: Sten Saarits
Näitust toetavad: Eesti Kunstnike Liit, Eesti Kunstiakadeemia
Rohkem infot ARSis toimuva kohta: www.arsfactory.ee
Postitas Andres Lõo — Püsilink
25.09.2022 — 26.11.2022
Marzee preemia ehte ja sepise eriala lõpetajale Mart Talvarile
Ehte- ja sepakunst
36. rahvusvahelise lõputööde näitusel galeriis Marzee anti preemia EKA ehte ja sepise eriala lõpetajale Mart Talvarile
Näitus on avatud 25. september – 26. november, 2022
Galerii Marzee (Nijmegen, Holland) on maailma suurim kaasaegse ehtekunsti galerii, mis annab parimatele lõpetajatele võimaluse eksponeerida oma töid iga-aastasel rahvusvahelisel lõputööde näitusel.
Sel aastal kandideeris Marzee Graduate Prize’ile 55 lõpetajat 30 kõrgkoolist nii Euroopast kui mujalt.
Üheksa väljavalitu seas pälvis preemia tänavune ehte ja sepise eriala lõpetaja Mart Talvar töödega “Tsentrist väljas” – mis on metallist trugitud objektid ja portselanist kaelaehted.
Üheksa väljavalitu seas pälvis preemia tänavune ehte ja sepise eriala lõpetaja Mart Talvar töödega “Tsentrist väljas” – mis on metallist trugitud objektid ja portselanist kaelaehted.
Preemia laureaatidel on võimalus osa võtta nädalasest residentuurist Ravary mõisas Belgias ning seal loodud tööd eksponeeritakse järgmise aasta lõpetajate näitusel.
Postitas Andres Lõo — Püsilink
Marzee preemia ehte ja sepise eriala lõpetajale Mart Talvarile
Pühapäev 25 september, 2022 — Laupäev 26 november, 2022
Ehte- ja sepakunst
36. rahvusvahelise lõputööde näitusel galeriis Marzee anti preemia EKA ehte ja sepise eriala lõpetajale Mart Talvarile
Näitus on avatud 25. september – 26. november, 2022
Galerii Marzee (Nijmegen, Holland) on maailma suurim kaasaegse ehtekunsti galerii, mis annab parimatele lõpetajatele võimaluse eksponeerida oma töid iga-aastasel rahvusvahelisel lõputööde näitusel.
Sel aastal kandideeris Marzee Graduate Prize’ile 55 lõpetajat 30 kõrgkoolist nii Euroopast kui mujalt.
Üheksa väljavalitu seas pälvis preemia tänavune ehte ja sepise eriala lõpetaja Mart Talvar töödega “Tsentrist väljas” – mis on metallist trugitud objektid ja portselanist kaelaehted.
Üheksa väljavalitu seas pälvis preemia tänavune ehte ja sepise eriala lõpetaja Mart Talvar töödega “Tsentrist väljas” – mis on metallist trugitud objektid ja portselanist kaelaehted.
Preemia laureaatidel on võimalus osa võtta nädalasest residentuurist Ravary mõisas Belgias ning seal loodud tööd eksponeeritakse järgmise aasta lõpetajate näitusel.
Postitas Andres Lõo — Püsilink
02.09.2022 — 02.10.2022
Pilvi Tammoja ja Erinn M. Cox Tartu Kunstimajas
Ehte- ja sepakunst
Tartu Kunstimaja väikeses saalis on avatud Pilvi Tammoja ja Erinn M. Cox’i ühisnäitus „Too tüdruk“.
Kunstnikud esitlevad näitusel kaasaegseid ehteid, mis kujutavad, eitavad, defineerivad ja moonutavad kujutluspilte, mida me endast naistena kanname.
Ehted on inspireeritud haavatavusest, tugevustest, hirmudest ja soovidest – on tõelised või kujutletud. Need räägivad sellest tüdrukust, keda sa võid tunda, kes sa võid olla.
Tammoja ja Cox lisavad: „Pimedas on see kõik trikk. Ja keegi ei tea. Oleme hetkes, hetkedes. Meie silmad heidavad pilgu, ajame teid naerma, oleme provokatiivsed, tantsime, joome. Teeskleme, et meil on lõbus. Murrame omaenda südameid. Ja me teeme seda ikka ja jälle.“
Pilvi Tammoja (s 1991) on Eestist pärit interdistsiplinaarne kunstnik, kes elab Tallinnas. Tal on moedisaini bakalaureusekraad ja ehtekunsti magistrikraad, mis annab talle ainulaadse arusaama vormidest ja kehast, mille tulemuseks on mitmekesised tööd, mis on valmistatud pidevalt muutuvatest materjalidest alates siidniidist kuni malmini. Ta on eksponeerinud oma töid grupinäitustel ja moeetendustel ning on töötanud ka akende, fotokomplektide ning rekvisiitide disaini ja valmistamise kallal.
Erinn M. Cox (s 1976) on Ameerika Ühendriikidest pärit ehtekunstnik, kes elab Eestis. Tal on BFA ja MFA kraad skulptuuris ning magistrikraad ehtekunstis. Erinn on oma töid eksponeerinud USA-s ja rahvusvaheliselt, mida rõhutavad tema valik Schmuck 2018 ja 2020, SOFA CHICAGO ja 21grammise rändnäituse jaoks. Ta pälvis Galerie Marzee Graduate Prize’i ja Wallpaper* Magazine nimetas ta tulevaseks disainitäheks. Samuti on Erinn USA kaunite kunstide ja kunstiajaloo dotsent ning Eesti Kunstiakadeemia külalisõppejõud. Ta on avaldanud artikleid kaasaegse kunsti, disaini, ehete ja filosoofia teemadel ning on veebiajakirja Louise & Maurice (www.louiseandmaurice.com) asutaja ja autor.
Eriline tänu: Tartu Kunstimaja, Plattform Schmunkkunst
Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.
Näitus on avatud 2. oktoobrini.
Lisainfo:
Tanel Asmer
Tartu Kunstimaja produtsent
produtsent@kunstimaja.ee
5562 1192
www.kunstimaja.ee
facebook.com/kunstimaja
Postitas Andres Lõo — Püsilink
Pilvi Tammoja ja Erinn M. Cox Tartu Kunstimajas
Reede 02 september, 2022 — Pühapäev 02 oktoober, 2022
Ehte- ja sepakunst
Tartu Kunstimaja väikeses saalis on avatud Pilvi Tammoja ja Erinn M. Cox’i ühisnäitus „Too tüdruk“.
Kunstnikud esitlevad näitusel kaasaegseid ehteid, mis kujutavad, eitavad, defineerivad ja moonutavad kujutluspilte, mida me endast naistena kanname.
Ehted on inspireeritud haavatavusest, tugevustest, hirmudest ja soovidest – on tõelised või kujutletud. Need räägivad sellest tüdrukust, keda sa võid tunda, kes sa võid olla.
Tammoja ja Cox lisavad: „Pimedas on see kõik trikk. Ja keegi ei tea. Oleme hetkes, hetkedes. Meie silmad heidavad pilgu, ajame teid naerma, oleme provokatiivsed, tantsime, joome. Teeskleme, et meil on lõbus. Murrame omaenda südameid. Ja me teeme seda ikka ja jälle.“
Pilvi Tammoja (s 1991) on Eestist pärit interdistsiplinaarne kunstnik, kes elab Tallinnas. Tal on moedisaini bakalaureusekraad ja ehtekunsti magistrikraad, mis annab talle ainulaadse arusaama vormidest ja kehast, mille tulemuseks on mitmekesised tööd, mis on valmistatud pidevalt muutuvatest materjalidest alates siidniidist kuni malmini. Ta on eksponeerinud oma töid grupinäitustel ja moeetendustel ning on töötanud ka akende, fotokomplektide ning rekvisiitide disaini ja valmistamise kallal.
Erinn M. Cox (s 1976) on Ameerika Ühendriikidest pärit ehtekunstnik, kes elab Eestis. Tal on BFA ja MFA kraad skulptuuris ning magistrikraad ehtekunstis. Erinn on oma töid eksponeerinud USA-s ja rahvusvaheliselt, mida rõhutavad tema valik Schmuck 2018 ja 2020, SOFA CHICAGO ja 21grammise rändnäituse jaoks. Ta pälvis Galerie Marzee Graduate Prize’i ja Wallpaper* Magazine nimetas ta tulevaseks disainitäheks. Samuti on Erinn USA kaunite kunstide ja kunstiajaloo dotsent ning Eesti Kunstiakadeemia külalisõppejõud. Ta on avaldanud artikleid kaasaegse kunsti, disaini, ehete ja filosoofia teemadel ning on veebiajakirja Louise & Maurice (www.louiseandmaurice.com) asutaja ja autor.
Eriline tänu: Tartu Kunstimaja, Plattform Schmunkkunst
Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.
Näitus on avatud 2. oktoobrini.
Lisainfo:
Tanel Asmer
Tartu Kunstimaja produtsent
produtsent@kunstimaja.ee
5562 1192
www.kunstimaja.ee
facebook.com/kunstimaja
Postitas Andres Lõo — Püsilink
20.09.2022 — 21.09.2022
Kadri Mälk HOP galeriis: “Kadri läheb roheliseks”
Ehte- ja sepakunst
Ruumi-installatsioon ‘Kadri läheb roheliseks’
20.–21. septembril
Tallinnas, HOP galeriis, kell 12.00-18.00
Sissepääs vaba.
Näituse moto (kunstiteadlase Tiina Abeli parafraas
oma isa tragikoomik Ervin Abeli ütelusest):
Elada tuleb nii, et kui sa kokku kukud,
siis kõik arvavad, et suurest õnnest.
Tegelikult õnnest tegelda näiteks taaskasutuse ja recyclinguga, selle tulemustega. Te leiate end elutoast, kus kohtuvad rohepöördekatsed ja sellega seonduv koomika.
Osalustasu ega eelregistreerimist ei ole.
Postitas Andres Lõo — Püsilink
Kadri Mälk HOP galeriis: “Kadri läheb roheliseks”
Teisipäev 20 september, 2022 — Kolmapäev 21 september, 2022
Ehte- ja sepakunst
Ruumi-installatsioon ‘Kadri läheb roheliseks’
20.–21. septembril
Tallinnas, HOP galeriis, kell 12.00-18.00
Sissepääs vaba.
Näituse moto (kunstiteadlase Tiina Abeli parafraas
oma isa tragikoomik Ervin Abeli ütelusest):
Elada tuleb nii, et kui sa kokku kukud,
siis kõik arvavad, et suurest õnnest.
Tegelikult õnnest tegelda näiteks taaskasutuse ja recyclinguga, selle tulemustega. Te leiate end elutoast, kus kohtuvad rohepöördekatsed ja sellega seonduv koomika.
Osalustasu ega eelregistreerimist ei ole.
Postitas Andres Lõo — Püsilink
01.08.2022 — 31.08.2022
“Jutustada inimest” Tiina Saidla, Kadri Mälk
Ehte- ja sepakunst
Tiina Saidla joonistuste sari “Mängu ilu / Kõik kaardid laual” ja “Draama ilu / Kirjad Kadrile”
Kadri Mälk “Kuidas jutustada inimest”
1.–31. august 2022
Harju Maakonnaraamatukogu galerii, Keila
Kadri Mälk:
“Liitusin Tiina Saidla mõttega austusest oma õpetaja, prof Kuldkepi vastu. Austan Tiina visadust ja võrratut joonistusoskust. Käed tema piltidel!
Austan kunstnikke, kes näitavad oma loomingut ka väiksemates kohtades kui pealinnade peened esindusgaleriid. Andes sellega märku, et kunstnik sa võid olla, ent inimene sa pead olema.”
Prof. Kadri Mälk esitleb sel näitusel kolmeteistkümmet ehet aastatest 2016–2021.
Tiina Maidla:
“Olen Tiina Saidla Pärnust. Eluaegne kunstiõpetaja. Sündisin Vändras 1953. aastal, keskharidus Pärnu Koidula gümnaasiumist, 1961–1972. Õppisin 1975–1980 ERKI-s, metallehistöö erialal. Vahepeal töö Saaremaal, ettevõttes “Juveel”, Aste külas asuvas filiaalis. Aastal 1981 sündis poeg Siim. 1984–1996 õpetaja joonistuskateedris ERKI-s.1995–2002 kunstiõpetaja Pelgulinna gümnaasiumis. Alates aastast 2002 elan ja töötan Pärnus. 2002–2021 Pärnu kunstide kool, õppeained joonistamine ja kompositsioon. Isikunäitus Pärnu linnagalerii kunstnike majas oli novembris 2019. Nagu kirjutas Pärnu Postimees, võib väljapanekut vaadelda kui autobiograafilist mõtisklust armastusest, selle kaunidusest, ent ka varjukülgedest ja valust. Mõistan, et mu piltidele ei ole praegune aeg õige. Valitsev suund on kontseptuaalne kunst, näib, et käelisi oskusi polegi enam vaja (loe: joonistusoskuse kadu). Usun, et küll seegi muutub, millalgi ikka.
Kui vanem inimene meenutab olnut ja ehk tahab kirjutada memuaare, siis mõtlesin, ehk võiks lugusid pildikeeles jutustada. Mõni aeg pärast ema surma lappasime pojaga perekonna fotoalbumeid. Sealt tärkas idee – siit midagi saab! Nii valmiski 2018–2019 grafiitpliiatsiga joonistatud sari “Mängu ilu”. Sarja “Draama ilu” joonistasin, mõeldes Kadrile, ta headele kui ka keerulistele päevadele. Tööd on valminud 2020–2022 ja teostatud pehmete materjalidega: süsi, seepia ja pastell.
Kohtusime Kadriga ühel äikeselisel juunikuu ööl Kopenhaageni lennujaamas. Mina tulin Pariisist, tema Amsterdamist. Sattusime lennukis kõrvuti istuma.
Meid ühendab ühine kool EKA (toonane ERKI), sama eriala (metallehistöö) ja eriline Õpetaja prof. Leili Kuldkepp. See põgus kokkupuude jätkus kirjavahetusega. “Lootusetu ja lootusrikas – kõik jätab jälje”. “
Kadri Mälk: “Ja kaugus. Kaugus on mõistetamatu nähtus. Võid olla füüsiliselt ma-ei-tea kui kaugel, ent hinges ikka lähedal” .
Nii ta kirjutab, targalt ja tundlikult, ei ole võimalik jääda ükskõikseks. Ta on mulle väga oluline Inimene, sest just tema äratas mu pikast unest,jne innustades mind taas joonistama. Paljud mu piltide pealkirjad on laenud Kadri kirjadest ja tema muudest tekstidest. Töö pealkiri on ääretult oluline, vähemalt minuga on see nii.
Edasi jääb vaid teostus. Aega ning kahtlusi (ja üldse mitte vähe!) nõudev on see faas siiski. Selle sarja pilte võiks vaadelda ka kui illustratsioone ühele elulooraamatule, mida veel ei ole. Kuid kas see tuleb, kes teab.”
Näitus Keilas on pühendatud Õpetajale, prof. Leili Kuldkepile ja Kadrile.
Head Inimesed! Olen tänulik, kui keegigi teist saab näitust vaadates puudutatud, kõnetatud. Sõbralikult, Tiina Saidla.
Näitusel on väljas ja ka müügiks valik EKA ehte- ja sepakunsti eriala õppejõudude ning endiste ja praeguste tudengite elu ja loomingut puudutavaid raamatuid. Soovi korral saab ostetud raamatusse paluda ka autori omakäelise sissekirjutuse või autogrammi.
Näitus on avatud E-R 10-18, L 10-16
Postitas Andres Lõo — Püsilink
“Jutustada inimest” Tiina Saidla, Kadri Mälk
Esmaspäev 01 august, 2022 — Kolmapäev 31 august, 2022
Ehte- ja sepakunst
Tiina Saidla joonistuste sari “Mängu ilu / Kõik kaardid laual” ja “Draama ilu / Kirjad Kadrile”
Kadri Mälk “Kuidas jutustada inimest”
1.–31. august 2022
Harju Maakonnaraamatukogu galerii, Keila
Kadri Mälk:
“Liitusin Tiina Saidla mõttega austusest oma õpetaja, prof Kuldkepi vastu. Austan Tiina visadust ja võrratut joonistusoskust. Käed tema piltidel!
Austan kunstnikke, kes näitavad oma loomingut ka väiksemates kohtades kui pealinnade peened esindusgaleriid. Andes sellega märku, et kunstnik sa võid olla, ent inimene sa pead olema.”
Prof. Kadri Mälk esitleb sel näitusel kolmeteistkümmet ehet aastatest 2016–2021.
Tiina Maidla:
“Olen Tiina Saidla Pärnust. Eluaegne kunstiõpetaja. Sündisin Vändras 1953. aastal, keskharidus Pärnu Koidula gümnaasiumist, 1961–1972. Õppisin 1975–1980 ERKI-s, metallehistöö erialal. Vahepeal töö Saaremaal, ettevõttes “Juveel”, Aste külas asuvas filiaalis. Aastal 1981 sündis poeg Siim. 1984–1996 õpetaja joonistuskateedris ERKI-s.1995–2002 kunstiõpetaja Pelgulinna gümnaasiumis. Alates aastast 2002 elan ja töötan Pärnus. 2002–2021 Pärnu kunstide kool, õppeained joonistamine ja kompositsioon. Isikunäitus Pärnu linnagalerii kunstnike majas oli novembris 2019. Nagu kirjutas Pärnu Postimees, võib väljapanekut vaadelda kui autobiograafilist mõtisklust armastusest, selle kaunidusest, ent ka varjukülgedest ja valust. Mõistan, et mu piltidele ei ole praegune aeg õige. Valitsev suund on kontseptuaalne kunst, näib, et käelisi oskusi polegi enam vaja (loe: joonistusoskuse kadu). Usun, et küll seegi muutub, millalgi ikka.
Kui vanem inimene meenutab olnut ja ehk tahab kirjutada memuaare, siis mõtlesin, ehk võiks lugusid pildikeeles jutustada. Mõni aeg pärast ema surma lappasime pojaga perekonna fotoalbumeid. Sealt tärkas idee – siit midagi saab! Nii valmiski 2018–2019 grafiitpliiatsiga joonistatud sari “Mängu ilu”. Sarja “Draama ilu” joonistasin, mõeldes Kadrile, ta headele kui ka keerulistele päevadele. Tööd on valminud 2020–2022 ja teostatud pehmete materjalidega: süsi, seepia ja pastell.
Kohtusime Kadriga ühel äikeselisel juunikuu ööl Kopenhaageni lennujaamas. Mina tulin Pariisist, tema Amsterdamist. Sattusime lennukis kõrvuti istuma.
Meid ühendab ühine kool EKA (toonane ERKI), sama eriala (metallehistöö) ja eriline Õpetaja prof. Leili Kuldkepp. See põgus kokkupuude jätkus kirjavahetusega. “Lootusetu ja lootusrikas – kõik jätab jälje”. “
Kadri Mälk: “Ja kaugus. Kaugus on mõistetamatu nähtus. Võid olla füüsiliselt ma-ei-tea kui kaugel, ent hinges ikka lähedal” .
Nii ta kirjutab, targalt ja tundlikult, ei ole võimalik jääda ükskõikseks. Ta on mulle väga oluline Inimene, sest just tema äratas mu pikast unest,jne innustades mind taas joonistama. Paljud mu piltide pealkirjad on laenud Kadri kirjadest ja tema muudest tekstidest. Töö pealkiri on ääretult oluline, vähemalt minuga on see nii.
Edasi jääb vaid teostus. Aega ning kahtlusi (ja üldse mitte vähe!) nõudev on see faas siiski. Selle sarja pilte võiks vaadelda ka kui illustratsioone ühele elulooraamatule, mida veel ei ole. Kuid kas see tuleb, kes teab.”
Näitus Keilas on pühendatud Õpetajale, prof. Leili Kuldkepile ja Kadrile.
Head Inimesed! Olen tänulik, kui keegigi teist saab näitust vaadates puudutatud, kõnetatud. Sõbralikult, Tiina Saidla.
Näitusel on väljas ja ka müügiks valik EKA ehte- ja sepakunsti eriala õppejõudude ning endiste ja praeguste tudengite elu ja loomingut puudutavaid raamatuid. Soovi korral saab ostetud raamatusse paluda ka autori omakäelise sissekirjutuse või autogrammi.
Näitus on avatud E-R 10-18, L 10-16
Postitas Andres Lõo — Püsilink
27.05.2022 — 09.06.2022
Kaia Ansipi ja Yufang Hu lõpunäitus
Ehte- ja sepakunst
Ehte- ja sepakunsti magistrantide Kaia Ansipi ja Yufang Hu näitus avatakse, 27. mail, kell 18.00, aadressil Rotermanni 7
Näitus on osa TASE’22 lõputööde festivalist.
Näitus on avatud 9. juunini.
Postitas Andres Lõo — Püsilink
Kaia Ansipi ja Yufang Hu lõpunäitus
Reede 27 mai, 2022 — Neljapäev 09 juuni, 2022
Ehte- ja sepakunst
Ehte- ja sepakunsti magistrantide Kaia Ansipi ja Yufang Hu näitus avatakse, 27. mail, kell 18.00, aadressil Rotermanni 7
Näitus on osa TASE’22 lõputööde festivalist.
Näitus on avatud 9. juunini.
Postitas Andres Lõo — Püsilink
19.05.2022 — 02.06.2022
NIHE: ehte ja sepise tudengite ühisnäitus
Ehte- ja sepakunst
19. mail avatakse Tallinna vanalinnas, Uus tn 4, Eesti Kunstiakadeemia ehte ja sepise eriala teise kursuse tudengite ühisnäitus “NIHE”, kus arutatakse muutuse erinevaid seisundeid.
Materiaalse maailma näilise stabiilsuse sees toimub pidev peidetud liikumine. Kuigi stabiilsus ja muutus näivad esmapilgul vastanditena, on muutus ainuke konstantne element meie eludes. Siiski ei pääse me ka kõige pisema muutuse mõjust – sõltumata selle tuumast tekib meis paratamatult nihe tegelikkuse ning meie kogemuste, teadmiste ja tunnete põhjal loodud eelduste vahel.
Kui ajalised vormid tarduvad läbi uuriva ja korduva harjutamise, jääb vaatajale tunnistus meie ajastu piiridest.
Kuna ruumilised nähtused muutuvad esilekerkiva ja mitmekesise praktika kaudu ümber, jääb vaatajale ainult austusavaldus meie eksistentsi ebatäpsustele. “artybollocks generator”
Näitusel osalevad Anna–Maria Vaino, Ardo Teesalu, Bianca Triinu Toots, Ellen Axberg, Hugo Toss, Margus Elizarov, Camilla Prey, Villu Mustkivi, Visa Eino Eduard Nurmi
Töid on juhendanud Nils Hint, Eve Margus
Näitus on osa TASE ’22 satelliitprogrammist ja jääb avatuks 2. juunini igapäevaselt kell 12.00–20.00
Näitust toetavad: Eesti Kunstiakadeemia, Kaili Küpsetised, Kangadžungel, Kräftwärk, Valmiermuiža, Vaat
Postitas Andres Lõo — Püsilink
NIHE: ehte ja sepise tudengite ühisnäitus
Neljapäev 19 mai, 2022 — Neljapäev 02 juuni, 2022
Ehte- ja sepakunst
19. mail avatakse Tallinna vanalinnas, Uus tn 4, Eesti Kunstiakadeemia ehte ja sepise eriala teise kursuse tudengite ühisnäitus “NIHE”, kus arutatakse muutuse erinevaid seisundeid.
Materiaalse maailma näilise stabiilsuse sees toimub pidev peidetud liikumine. Kuigi stabiilsus ja muutus näivad esmapilgul vastanditena, on muutus ainuke konstantne element meie eludes. Siiski ei pääse me ka kõige pisema muutuse mõjust – sõltumata selle tuumast tekib meis paratamatult nihe tegelikkuse ning meie kogemuste, teadmiste ja tunnete põhjal loodud eelduste vahel.
Kui ajalised vormid tarduvad läbi uuriva ja korduva harjutamise, jääb vaatajale tunnistus meie ajastu piiridest.
Kuna ruumilised nähtused muutuvad esilekerkiva ja mitmekesise praktika kaudu ümber, jääb vaatajale ainult austusavaldus meie eksistentsi ebatäpsustele. “artybollocks generator”
Näitusel osalevad Anna–Maria Vaino, Ardo Teesalu, Bianca Triinu Toots, Ellen Axberg, Hugo Toss, Margus Elizarov, Camilla Prey, Villu Mustkivi, Visa Eino Eduard Nurmi
Töid on juhendanud Nils Hint, Eve Margus
Näitus on osa TASE ’22 satelliitprogrammist ja jääb avatuks 2. juunini igapäevaselt kell 12.00–20.00
Näitust toetavad: Eesti Kunstiakadeemia, Kaili Küpsetised, Kangadžungel, Kräftwärk, Valmiermuiža, Vaat
Postitas Andres Lõo — Püsilink