Rubriik: Ehte- ja sepakunst

19.08.2020 — 22.08.2020

Taavi Teeveti isikunäitus “Eligius Mauritiuse õuel” avamine

1

Eesti Kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti lõpukursuse tudengi Taavi Teeveti lõputöö isikunäituse “Eligius Mauritiuse õuel“ avamine kolmapäeval, 19.augustil, kell 18.00, Mauritiuse õuel(Vene 12-1b), Tallinna vanalinnas.

Näitusel eksponeeritakse enam kui 50 eksperimentaalse maavalu tehnikas pronksist valatud objekti, mis võtavad kehastada Teeveti lõputöö “Mäletades surma. X kohtumist surmaga” vaadeldud surma kohalolu igapäevaelus ja kunstniku mälestustes. Näitusetöid juhendasid Piret Hirv ja Eve Margus-Villems.

Näitus jääb avatuks 22. augustini.
12.00-19.00

Näituse facebooki üritus
Lisainfo:
Taavi Teevet
BA, ehte- ja sepakunst | Eesti Kunstiakadeemia
email taavi.teevet@artun.ee
tel. 56947532

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Taavi Teeveti isikunäitus “Eligius Mauritiuse õuel” avamine

Kolmapäev 19 august, 2020 — Laupäev 22 august, 2020

1

Eesti Kunstiakadeemia ehte- ja sepakunsti lõpukursuse tudengi Taavi Teeveti lõputöö isikunäituse “Eligius Mauritiuse õuel“ avamine kolmapäeval, 19.augustil, kell 18.00, Mauritiuse õuel(Vene 12-1b), Tallinna vanalinnas.

Näitusel eksponeeritakse enam kui 50 eksperimentaalse maavalu tehnikas pronksist valatud objekti, mis võtavad kehastada Teeveti lõputöö “Mäletades surma. X kohtumist surmaga” vaadeldud surma kohalolu igapäevaelus ja kunstniku mälestustes. Näitusetöid juhendasid Piret Hirv ja Eve Margus-Villems.

Näitus jääb avatuks 22. augustini.
12.00-19.00

Näituse facebooki üritus
Lisainfo:
Taavi Teevet
BA, ehte- ja sepakunst | Eesti Kunstiakadeemia
email taavi.teevet@artun.ee
tel. 56947532

Postitas Andres Lõo — Püsilink

13.09.2019 — 18.11.2019

Triin Kukk ja Erinn M. Cox A-galeriis: “Liiga palju”

poster yellowyellow a3

Me tahame alati enamat. Oleme täidetud segaduse ja elevusega, kuidas mõelda, tunda ja reageerida
sellele, mis toimub meis ja meie ümber. Me loome kujutluspilte ning sõnu, mis hägustavad reaalsuse
piire ja muutuvad tihti kinnisideedeks, milledest me enam küllalt ei saa. Me igatseme hoolimatut
armastust, lõputut rõõmu, mittesiduvaid tõdesid ja fantastilisi kogemusi; samal ajal edutult võideldes
kiusatusega täielikult järgneda oma tahtmistele ja soovidele. Aga millal ütleme, et miski on liiast? Kus
on piir piisava ja liigse vahel, kui meie süda ja sisemus paluvad lõputult enamat.

Triin Kukk on omandanud bakalaureuse- ja magistrikraadi Eesti Kunstiakadeemia ehtekunsti erialal ning on tänavune galerii Marzee (Nijmegen, Holland) parima lõpetaja preemia saaja.
www.triinkukk.com

Erinn M. Cox on hetkel Tallinnas elav Ühendriikidest pärit ehtekunstnik. Ta on omandanud bakalaureusekraadi skulptuuri ning fotograafia erialal Florida Ülikoolis ning magistrikraadi skulptuuris ja installatsioonis Memphise kunstikolledžis, viimati lõpetas magistriõpingud Eesti Kunstiakadeemia
ehte- ja sepakunsti osakonnas. Erinn on osalenud oma töödega rahvusvahelistel näitustel, millest
tähtsamad on osutumine valituks Schmuck 2018 näitusele ning galerii Marzee parima lõpetaja tiitli
pälvimine.
www.erinnmcox.com

Kahe kuu jooksul muutuv näituse kujundus avab kunstnike tõlgendusi sellest, mis võib olla liiga palju.

Olete oodatud näituse avamisele reedel, 13. septembril kell 18.00 ning näituse lõpetamisele
15. novembril kell 18.00. Näitus jääb avatuks 18. novembrini 2019.

A-galerii
Hobusepea 2, Tallinn

Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Triin Kukk ja Erinn M. Cox A-galeriis: “Liiga palju”

Reede 13 september, 2019 — Esmaspäev 18 november, 2019

poster yellowyellow a3

Me tahame alati enamat. Oleme täidetud segaduse ja elevusega, kuidas mõelda, tunda ja reageerida
sellele, mis toimub meis ja meie ümber. Me loome kujutluspilte ning sõnu, mis hägustavad reaalsuse
piire ja muutuvad tihti kinnisideedeks, milledest me enam küllalt ei saa. Me igatseme hoolimatut
armastust, lõputut rõõmu, mittesiduvaid tõdesid ja fantastilisi kogemusi; samal ajal edutult võideldes
kiusatusega täielikult järgneda oma tahtmistele ja soovidele. Aga millal ütleme, et miski on liiast? Kus
on piir piisava ja liigse vahel, kui meie süda ja sisemus paluvad lõputult enamat.

Triin Kukk on omandanud bakalaureuse- ja magistrikraadi Eesti Kunstiakadeemia ehtekunsti erialal ning on tänavune galerii Marzee (Nijmegen, Holland) parima lõpetaja preemia saaja.
www.triinkukk.com

Erinn M. Cox on hetkel Tallinnas elav Ühendriikidest pärit ehtekunstnik. Ta on omandanud bakalaureusekraadi skulptuuri ning fotograafia erialal Florida Ülikoolis ning magistrikraadi skulptuuris ja installatsioonis Memphise kunstikolledžis, viimati lõpetas magistriõpingud Eesti Kunstiakadeemia
ehte- ja sepakunsti osakonnas. Erinn on osalenud oma töödega rahvusvahelistel näitustel, millest
tähtsamad on osutumine valituks Schmuck 2018 näitusele ning galerii Marzee parima lõpetaja tiitli
pälvimine.
www.erinnmcox.com

Kahe kuu jooksul muutuv näituse kujundus avab kunstnike tõlgendusi sellest, mis võib olla liiga palju.

Olete oodatud näituse avamisele reedel, 13. septembril kell 18.00 ning näituse lõpetamisele
15. novembril kell 18.00. Näitus jääb avatuks 18. novembrini 2019.

A-galerii
Hobusepea 2, Tallinn

Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

16.05.2019 — 30.05.2019

Ehte- ja sepakunsti tudengite näitus “Sul peab olema keha”

sul peab olema keha

Neljapäeval, 16.mail kell 18.00 avatakse Eesti Kunstiakadeemia Trepigaleriis ehte- ja sepakunsti 2.kursuse tudengite näitus SUL PEAB OLEMA KEHA.

Näituse siduvaks teemaks on keha ning läbi selle enese olemasolu kogemine ja maailmast osasaamine. Üheksa noort kunstnikku tõlgendavad, kuidas kehad üksteist mõjutavad, missugused on keha omadused ning mis ja millisel kujul kehasse jälje jätab, kasutades selleks kohati üllatavaid materjale ja tehnikaid.

Näitusel osalevad: Georg Arnold, Kristina Kask, Endel Maas, Terje Meisterson, Tauris Reose, Kristin Sepp, Oleg Šubitšev, Mart Talvar, Taavi Teevet.

Näitusetöid on juhendanud: Eve Margus-Villems, Nils Hint, Urmas Lüüs, Jens A. Clausen.

Näitust toetavad: Träx rehvikeskus, Tikkurila, ExtraWize, EKA, Martin Kipper, Carol Haamer.

Näitus Eesti Kunstiakadeemia Trepigaleriis (sissepääs Põhja pst 7 ja Kotzebue tänava nurgal) on avatud 17. – 30.mai, E – P kell 12.00 – 19.00.

Lisainfo: Taavi Teevet
E-mail: taavi.teevet@artun.ee
Tel: +372 56 947 532

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Ehte- ja sepakunsti tudengite näitus “Sul peab olema keha”

Neljapäev 16 mai, 2019 — Neljapäev 30 mai, 2019

sul peab olema keha

Neljapäeval, 16.mail kell 18.00 avatakse Eesti Kunstiakadeemia Trepigaleriis ehte- ja sepakunsti 2.kursuse tudengite näitus SUL PEAB OLEMA KEHA.

Näituse siduvaks teemaks on keha ning läbi selle enese olemasolu kogemine ja maailmast osasaamine. Üheksa noort kunstnikku tõlgendavad, kuidas kehad üksteist mõjutavad, missugused on keha omadused ning mis ja millisel kujul kehasse jälje jätab, kasutades selleks kohati üllatavaid materjale ja tehnikaid.

Näitusel osalevad: Georg Arnold, Kristina Kask, Endel Maas, Terje Meisterson, Tauris Reose, Kristin Sepp, Oleg Šubitšev, Mart Talvar, Taavi Teevet.

Näitusetöid on juhendanud: Eve Margus-Villems, Nils Hint, Urmas Lüüs, Jens A. Clausen.

Näitust toetavad: Träx rehvikeskus, Tikkurila, ExtraWize, EKA, Martin Kipper, Carol Haamer.

Näitus Eesti Kunstiakadeemia Trepigaleriis (sissepääs Põhja pst 7 ja Kotzebue tänava nurgal) on avatud 17. – 30.mai, E – P kell 12.00 – 19.00.

Lisainfo: Taavi Teevet
E-mail: taavi.teevet@artun.ee
Tel: +372 56 947 532

Postitas Mart Vainre — Püsilink

16.04.2019

Erinn M. Cox kunstnikuvestlus EKA galeriis

erinnmcox

Erinn M. Cox kunstnikuvestlus isikunäitusel “üksildus on aeglaseim surm : reekviem igatsusele”

Olete oodatud Erinn M. Coxi kunstnikuvestlusele ja näituse tuurile 16. aprillil, kell 17.30 EKA Galeriis. Üritus toimub inglise keeles.

Rohkem infot kunstniku kohta: www.erinnmcox.com

Näitus on avatud kuni 27. aprillini.
Näitust toetab Põhjala pruulikoda.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Erinn M. Cox kunstnikuvestlus EKA galeriis

Teisipäev 16 aprill, 2019

erinnmcox

Erinn M. Cox kunstnikuvestlus isikunäitusel “üksildus on aeglaseim surm : reekviem igatsusele”

Olete oodatud Erinn M. Coxi kunstnikuvestlusele ja näituse tuurile 16. aprillil, kell 17.30 EKA Galeriis. Üritus toimub inglise keeles.

Rohkem infot kunstniku kohta: www.erinnmcox.com

Näitus on avatud kuni 27. aprillini.
Näitust toetab Põhjala pruulikoda.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

29.03.2019 — 18.04.2019

UDUJUTT – 13 Eesti ehtekunstniku näitus galeriis Putti, Riias

UDUJUTT_Migla

Mõned aastad tagasi tuli Brasiilia galeristil Thomas Cohnil idee Müncheni ehtenädala raames esitleda oma galeriis just Eesti ehtekunsti, kui eriilmelist ja tema jaoks selgelt eristuvat nähtust rahvusvahelisel ehtemaastikul. Ta kutsus endale appi Tanel Veenre, kellega ühiselt tehti valik Eesti kunstnike hulgast. Müncheni näitusele järgnesid näitused Sao Paolos ja Tallinnas.

Näitus Riias, galeriis Putti kasvas välja eelnevast koostööst. Kõik kunstnikud on Eesti Kunstiakadeemia taustaga, ühisosa nende vahel on tunnetuslik ja olemuslik kuid samas ka defineerimatu, just seda väljendab ka näituse pealkiri – Udujutt. “ Udu kui tabamatus, jutt kui lugu või lennuki saba taevas. Las me olla veidi eeterlikud, see annab hingamisruumi. Endale ja teistele”, võttis näituse idee kokku kataloogis Tanel Veenre. Kataloog paotab ust iga osaleva kunstniku maailma, igaüks on valinud eesti keelse sõna, mis tema loomingule hetkel kõige iseloomulik.
Kataloogi kujundas Asko Künnap, toimetasid Tanel Veenre, Julia Maria Künnap ja Kadri Mälk.

“Udujuttu” eksponeeriti 2018. aasta kevadel ka Stockholmis kaasaegse ehtekunsti galeriis Platina.

Kunstnikud: Sofia Hallik, Nils Hint, Piret Hirv, Julia Maria Künnap, Kristiina Laurits, Eve Margus-Villems, Kadri Mälk, Maarja Niinemägi, Villu Plink, Darja Popolitova, Ketli Tiitsar, Maria Valdma, Tanel Veenre.

Näitust toetas: Eesti Kultuurkapital

 

Postitas Eve Margus-Villems — Püsilink

UDUJUTT – 13 Eesti ehtekunstniku näitus galeriis Putti, Riias

Reede 29 märts, 2019 — Neljapäev 18 aprill, 2019

UDUJUTT_Migla

Mõned aastad tagasi tuli Brasiilia galeristil Thomas Cohnil idee Müncheni ehtenädala raames esitleda oma galeriis just Eesti ehtekunsti, kui eriilmelist ja tema jaoks selgelt eristuvat nähtust rahvusvahelisel ehtemaastikul. Ta kutsus endale appi Tanel Veenre, kellega ühiselt tehti valik Eesti kunstnike hulgast. Müncheni näitusele järgnesid näitused Sao Paolos ja Tallinnas.

Näitus Riias, galeriis Putti kasvas välja eelnevast koostööst. Kõik kunstnikud on Eesti Kunstiakadeemia taustaga, ühisosa nende vahel on tunnetuslik ja olemuslik kuid samas ka defineerimatu, just seda väljendab ka näituse pealkiri – Udujutt. “ Udu kui tabamatus, jutt kui lugu või lennuki saba taevas. Las me olla veidi eeterlikud, see annab hingamisruumi. Endale ja teistele”, võttis näituse idee kokku kataloogis Tanel Veenre. Kataloog paotab ust iga osaleva kunstniku maailma, igaüks on valinud eesti keelse sõna, mis tema loomingule hetkel kõige iseloomulik.
Kataloogi kujundas Asko Künnap, toimetasid Tanel Veenre, Julia Maria Künnap ja Kadri Mälk.

“Udujuttu” eksponeeriti 2018. aasta kevadel ka Stockholmis kaasaegse ehtekunsti galeriis Platina.

Kunstnikud: Sofia Hallik, Nils Hint, Piret Hirv, Julia Maria Künnap, Kristiina Laurits, Eve Margus-Villems, Kadri Mälk, Maarja Niinemägi, Villu Plink, Darja Popolitova, Ketli Tiitsar, Maria Valdma, Tanel Veenre.

Näitust toetas: Eesti Kultuurkapital

 

Postitas Eve Margus-Villems — Püsilink

07.02.2019 — 25.02.2019

Urmas Lüüsi näitus “Mortal Kombat 2: järelvärelus” Hobusepea galeriis

Urmas Lyys_foto Sigrid Kuusk

Hobusepea galeriis on avatud URMAS LÜÜS’i isiknäitus „Mortal Kombat 2: järelvärelus”. Näitus on avatud kuni 25. veebruarini.

Näituse avalöök toimub nädal peale avamist, neljapäeval, 14.02.2019 kahes erinevas ruumis: Hobusepea galeriis kell 17.00‒19.00 ja Kanuti Gildi SAAL’i keldrisaalis (sissepääs Pühavaimu tn. 5)  kell 17.00‒18.00. Performatiivne installatsioon Kanuti Gildi SAAL’i keldrisaalis on avatud vaid ühel õhtul.

 Urmas Lüüs: „Kui näitusel „Mortal Kombat: LOVE“ (aastal 2016 HOP galeriis) tegelesin peamiselt  suhte purunemise tormiliste meelekeeriste lahkamisega, siis seekordsel näitusel „Mortal Kombat 2: järelvärelus” keskendun aastate möödudes tajutud pinnavirvendustele. Tajun situatsiooni sarnaselt väitele, et Suure Paugu tagajärjel vallandunud helilaine on jätkuvalt universumi avarustes võnkvel.

 Läbi sõnastamata loomepraktika otsin vastuseid sõnastatud küsimustele: Kas objektil on iseseisev võime olla performatiivne? Kuidas kujundavad sarnase ülesehitusega kunstiteose mõju kaks vastandlikku ruumi (galerii white cube  ja teatrisaali black box), mille eesmärk on vaataja tajudega eri viisidel manipuleerida? Kuidas lavastada näituseruumi, rääkides puuduvast? Milliseid võimalusi omab materjalist tõukuv traditsiooniline meistrioskus kontseptuaalse kunsti keskkonnas? Miks on kaasaegses kunstis muutunud armastus, usk ja  7,7 miljardi kaaselanikuga jagatav ühisväli suuremaks tabuks kui seksuaalsus, religioon ja poliitika? Kuidas unustada teadaolev, et mõtestada ümber argisust? Kuidas vahendada inimlikku kogemust igapäevaste tarbeobjektide tsölibaatseks muutmise ja poeetilisele tähendusväljale asetamise kaudu? Kuidas saab käega katsutav kõneleda sõnadest hõlpsamini mittemateriaalsest?“

 Urmas Lüüs on eesti sepp ja metallikunstnik, kes ühendab oma loomingus materjalikunsti meistrioskused, installatiivsuse, tegevuskunsti, heli- ja videokunsti, fotograafia, tehnoloogilise teatri vahendid, kirjasõna ning skulptuuri. Teemadena huvitavad teda keha ja ruumi suhe ning objekti performatiivne kvaliteet.

Urmas Lüüs on omandanud bakalaureuse- ja magistrikraadi Eesti Kunstiakadeemia (EKA) sepakunsti erialal ning täiendanud end Rootsis Göteborgi Ülikooli HDK Steneby kolledžis Iron and Steel: design in public space erialal ja Hollandis Ruudt Petersi ateljees. Stuudiopraktikaga tegeleb ta Hobusepea tänava ateljees ja alates aastast 2015 juhendab üliõpilasi EKA ehte- ja sepakunsti erialal. Lisaks on ta tegutsenud külalisõppejõuna Hiina Kunstiakadeemias, Hiko Mizuno College of Jewellery’s Jaapanis ja Silpakorni ülikoolis Tais. Tema teoseid on eksponeeritud Eestis, Lätis, Leedus, Soomes, Rootsis, Hollandis, Saksamaal, Belgias, Hiinas, Itaalias, Iisraelis, Iirimaal ja Austraalias. Urmas Lüüs on avaldanud kultuuriteoreetilisi artikleid väljaannetes Sirp, KUNST.EE, Müürileht, ERR Kultuuriportaal ja Art Jewelry Forum (USA).

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Urmas Lüüsi näitus “Mortal Kombat 2: järelvärelus” Hobusepea galeriis

Neljapäev 07 veebruar, 2019 — Esmaspäev 25 veebruar, 2019

Urmas Lyys_foto Sigrid Kuusk

Hobusepea galeriis on avatud URMAS LÜÜS’i isiknäitus „Mortal Kombat 2: järelvärelus”. Näitus on avatud kuni 25. veebruarini.

Näituse avalöök toimub nädal peale avamist, neljapäeval, 14.02.2019 kahes erinevas ruumis: Hobusepea galeriis kell 17.00‒19.00 ja Kanuti Gildi SAAL’i keldrisaalis (sissepääs Pühavaimu tn. 5)  kell 17.00‒18.00. Performatiivne installatsioon Kanuti Gildi SAAL’i keldrisaalis on avatud vaid ühel õhtul.

 Urmas Lüüs: „Kui näitusel „Mortal Kombat: LOVE“ (aastal 2016 HOP galeriis) tegelesin peamiselt  suhte purunemise tormiliste meelekeeriste lahkamisega, siis seekordsel näitusel „Mortal Kombat 2: järelvärelus” keskendun aastate möödudes tajutud pinnavirvendustele. Tajun situatsiooni sarnaselt väitele, et Suure Paugu tagajärjel vallandunud helilaine on jätkuvalt universumi avarustes võnkvel.

 Läbi sõnastamata loomepraktika otsin vastuseid sõnastatud küsimustele: Kas objektil on iseseisev võime olla performatiivne? Kuidas kujundavad sarnase ülesehitusega kunstiteose mõju kaks vastandlikku ruumi (galerii white cube  ja teatrisaali black box), mille eesmärk on vaataja tajudega eri viisidel manipuleerida? Kuidas lavastada näituseruumi, rääkides puuduvast? Milliseid võimalusi omab materjalist tõukuv traditsiooniline meistrioskus kontseptuaalse kunsti keskkonnas? Miks on kaasaegses kunstis muutunud armastus, usk ja  7,7 miljardi kaaselanikuga jagatav ühisväli suuremaks tabuks kui seksuaalsus, religioon ja poliitika? Kuidas unustada teadaolev, et mõtestada ümber argisust? Kuidas vahendada inimlikku kogemust igapäevaste tarbeobjektide tsölibaatseks muutmise ja poeetilisele tähendusväljale asetamise kaudu? Kuidas saab käega katsutav kõneleda sõnadest hõlpsamini mittemateriaalsest?“

 Urmas Lüüs on eesti sepp ja metallikunstnik, kes ühendab oma loomingus materjalikunsti meistrioskused, installatiivsuse, tegevuskunsti, heli- ja videokunsti, fotograafia, tehnoloogilise teatri vahendid, kirjasõna ning skulptuuri. Teemadena huvitavad teda keha ja ruumi suhe ning objekti performatiivne kvaliteet.

Urmas Lüüs on omandanud bakalaureuse- ja magistrikraadi Eesti Kunstiakadeemia (EKA) sepakunsti erialal ning täiendanud end Rootsis Göteborgi Ülikooli HDK Steneby kolledžis Iron and Steel: design in public space erialal ja Hollandis Ruudt Petersi ateljees. Stuudiopraktikaga tegeleb ta Hobusepea tänava ateljees ja alates aastast 2015 juhendab üliõpilasi EKA ehte- ja sepakunsti erialal. Lisaks on ta tegutsenud külalisõppejõuna Hiina Kunstiakadeemias, Hiko Mizuno College of Jewellery’s Jaapanis ja Silpakorni ülikoolis Tais. Tema teoseid on eksponeeritud Eestis, Lätis, Leedus, Soomes, Rootsis, Hollandis, Saksamaal, Belgias, Hiinas, Itaalias, Iisraelis, Iirimaal ja Austraalias. Urmas Lüüs on avaldanud kultuuriteoreetilisi artikleid väljaannetes Sirp, KUNST.EE, Müürileht, ERR Kultuuriportaal ja Art Jewelry Forum (USA).

Postitas Mart Vainre — Püsilink

07.11.2018 — 17.12.2018

Eesti ehtekunstnike tööd rahvusvahelisel kaasaegse ehte- ja metallikunsti triennaalil Hangzhous

Kadri Mälk_brooch_Soul. The Crackled Soul_black tourmaline, silver, dark blue sapphires_2018

Kadri Mälk_rinnaehe Hing. Mõranenud hing_must turmaliin, hõbe, tumesinised safiirid_2018

 

EKA ehte- ja sepakunsti eriala õppejõudude prof Kadri Mälgu, dots Nils Hindi, Urmas Lüüsi ja magistrant Erinn Michelle Cox`i tööd valiti Hangzhou rahvusvahelise kaasaegse ehte- ja metallikunsti triennaali peanäitusele “21 GRAMS”.

Kadri Mälk ja Urmas Lüüs külastasid Hiina Kunstiakadeemia korraldatud triennaali üritusteprogrammi ning esinesid seminaril kunsti ja hinge suhteid lahkavate loengutega, mida koos otseülekandega jälgis ca 6000 inimest.

Hollandi ehtekunstniku Ruudt Petersi kureeritud triennaali peanäituse „21 GRAMS“ teema on inspireeritud 1907. aastal USA teadlase Duncan MacDougalli poolt avaldatud teadustööst, mille jaoks ta asetas surevad inimesed suurtele kaaludele, et tabada surmahetkel hinge kehast lahkumisest tingitud kaalumuutus. Tõestusena leidis ta, et inimese hing kaalub keskeltläbi 21 grammi.

Ruudt Peters palus 155 rahvusvaheliselt tunnustatud metallikunstnikul luua spetsiaalselt triennaali näituse jaoks inimhinge temaatikat lahkav teos, mis ei tohtinud kaaluda üle 21 grammi.

Näitus on Hiinas Hangzhou ülikooli linnakus avatud kuni detsembri keskpaigani, kust see liigub edasi Saksamaale, Poola, Belgiasse ja Hollandisse.

 

Rohkem:

https://klimt02.net/events/exhibitions/21-grams-china-academy-art

https://klimt02.net/forum/articles/why-do-you-wear-jewelry-triennial-ping-zou

Made in China ehk Märkmeid Hiinamaalt

 

Erinn M. Cox_John Carl Cox 1919-1992_hõbedasse valatud 41 titehammast_2018

 

Urmas Lüüs_Täidetud tühjus_luu, raudkloriid, soodium silikaat, vesi_2018_Foto: Valdek Laur, Urmas Lüüs

 

 

Nils Hint_rinnanõel Elevant_nahk, veri, higi, õli, mustus, roostevaba teras_2018
Postitas Eve Margus-Villems — Püsilink

Eesti ehtekunstnike tööd rahvusvahelisel kaasaegse ehte- ja metallikunsti triennaalil Hangzhous

Kolmapäev 07 november, 2018 — Esmaspäev 17 detsember, 2018

Kadri Mälk_brooch_Soul. The Crackled Soul_black tourmaline, silver, dark blue sapphires_2018

Kadri Mälk_rinnaehe Hing. Mõranenud hing_must turmaliin, hõbe, tumesinised safiirid_2018

 

EKA ehte- ja sepakunsti eriala õppejõudude prof Kadri Mälgu, dots Nils Hindi, Urmas Lüüsi ja magistrant Erinn Michelle Cox`i tööd valiti Hangzhou rahvusvahelise kaasaegse ehte- ja metallikunsti triennaali peanäitusele “21 GRAMS”.

Kadri Mälk ja Urmas Lüüs külastasid Hiina Kunstiakadeemia korraldatud triennaali üritusteprogrammi ning esinesid seminaril kunsti ja hinge suhteid lahkavate loengutega, mida koos otseülekandega jälgis ca 6000 inimest.

Hollandi ehtekunstniku Ruudt Petersi kureeritud triennaali peanäituse „21 GRAMS“ teema on inspireeritud 1907. aastal USA teadlase Duncan MacDougalli poolt avaldatud teadustööst, mille jaoks ta asetas surevad inimesed suurtele kaaludele, et tabada surmahetkel hinge kehast lahkumisest tingitud kaalumuutus. Tõestusena leidis ta, et inimese hing kaalub keskeltläbi 21 grammi.

Ruudt Peters palus 155 rahvusvaheliselt tunnustatud metallikunstnikul luua spetsiaalselt triennaali näituse jaoks inimhinge temaatikat lahkav teos, mis ei tohtinud kaaluda üle 21 grammi.

Näitus on Hiinas Hangzhou ülikooli linnakus avatud kuni detsembri keskpaigani, kust see liigub edasi Saksamaale, Poola, Belgiasse ja Hollandisse.

 

Rohkem:

https://klimt02.net/events/exhibitions/21-grams-china-academy-art

https://klimt02.net/forum/articles/why-do-you-wear-jewelry-triennial-ping-zou

Made in China ehk Märkmeid Hiinamaalt

 

Erinn M. Cox_John Carl Cox 1919-1992_hõbedasse valatud 41 titehammast_2018

 

Urmas Lüüs_Täidetud tühjus_luu, raudkloriid, soodium silikaat, vesi_2018_Foto: Valdek Laur, Urmas Lüüs

 

 

Nils Hint_rinnanõel Elevant_nahk, veri, higi, õli, mustus, roostevaba teras_2018
Postitas Eve Margus-Villems — Püsilink

06.12.2018

Brasiilia kunstniku ja kuraatori Miriam Mirna Korolkovas’e avatud loeng

72451_Braziliantalk_Platina_oct18

Neljapäeval, 6 detsembril algusega kell 18.00 toimub ehte- ja sepakunsti eriala ruumis A403 (Põhja pst 7)  Miriam Mirna Korolkovase avatud loeng “An experience with jewelry making in Amazonian forest”.

“Origin, originality, feathers, colonial history, and who´s the Master”, a Brazilian conversation over necklaces, jewelry-making, rainforests, artistic quality and the colonial legacy.

On the Alto Anapu river, southwest of the Marajó island, in the Brazilian Amazon forest, Caxiuanã area, between the states of Pará and Amazonas, lives the Caiçara community, also known as Ribeirinhos. As part of the Shared Artistic Experimentation Expedition with the Peoples of the Forest, led by the NORTEAR project, artist and Brazilian AJF ambassador, Miriam Mirna Korolkovas, develops a practice where conviviality and jewelry-making come together.

*

Miriam Mirna Korolkovas
Brazilian artist, architect, and curator.
Graduation and Ph.D. in Architecture and Urban Planning at the University of São Paulo, Brazil.
Master’s in Fine Arts at Pratt Institute, USA.
Awarded a Visitor Professor Scholar by Fulbright Commission/CAPES at University of Michigan – School of Art & Design, USA.
Brazilian Ambassador at AJF – Art Jewelry Forum.

Postitas Eve Margus-Villems — Püsilink

Brasiilia kunstniku ja kuraatori Miriam Mirna Korolkovas’e avatud loeng

Neljapäev 06 detsember, 2018

72451_Braziliantalk_Platina_oct18

Neljapäeval, 6 detsembril algusega kell 18.00 toimub ehte- ja sepakunsti eriala ruumis A403 (Põhja pst 7)  Miriam Mirna Korolkovase avatud loeng “An experience with jewelry making in Amazonian forest”.

“Origin, originality, feathers, colonial history, and who´s the Master”, a Brazilian conversation over necklaces, jewelry-making, rainforests, artistic quality and the colonial legacy.

On the Alto Anapu river, southwest of the Marajó island, in the Brazilian Amazon forest, Caxiuanã area, between the states of Pará and Amazonas, lives the Caiçara community, also known as Ribeirinhos. As part of the Shared Artistic Experimentation Expedition with the Peoples of the Forest, led by the NORTEAR project, artist and Brazilian AJF ambassador, Miriam Mirna Korolkovas, develops a practice where conviviality and jewelry-making come together.

*

Miriam Mirna Korolkovas
Brazilian artist, architect, and curator.
Graduation and Ph.D. in Architecture and Urban Planning at the University of São Paulo, Brazil.
Master’s in Fine Arts at Pratt Institute, USA.
Awarded a Visitor Professor Scholar by Fulbright Commission/CAPES at University of Michigan – School of Art & Design, USA.
Brazilian Ambassador at AJF – Art Jewelry Forum.

Postitas Eve Margus-Villems — Püsilink

13.11.2018

Ehtekunstnik Jiro Kamata avalik loeng

50302_Kuntspavillon_march15_05

Jiro Kamata (s. 1978 Hirosaki, Jaapan) on ehtekunstnik, kes elab ja töötab Münchenis. Ta on õppinud prof Otto Künzli juhendamisel The Academy of Fine Arts,  Münchenis ning tema ehteid võib leida nimekatest kollektsioonidest: Hiko-Mizuno Collection, Tokyo; Marzee Collection, Nijmegen; Alice and Louis Koch Ring Collection, Basel; Helen Drutt Collection, Philadelphia.

Jiro ehetest – need on kütkestavad perfektsuse ja meisterliku teostuse poolest ning samas värsked ja jõulised kui ka delikaatsed ja poeetilised.

Jiro Kamata viib läbi  12 – 16 novembril meistriklassi “Mirror, mirror on the wall…” ehtekunsti eriala magistrantidele.

Rohkem infot:
http://www.jirokamata.com/
https://klimt02.net/jewellers/jiro-kamata

Postitas Eve Margus-Villems — Püsilink

Ehtekunstnik Jiro Kamata avalik loeng

Teisipäev 13 november, 2018

50302_Kuntspavillon_march15_05

Jiro Kamata (s. 1978 Hirosaki, Jaapan) on ehtekunstnik, kes elab ja töötab Münchenis. Ta on õppinud prof Otto Künzli juhendamisel The Academy of Fine Arts,  Münchenis ning tema ehteid võib leida nimekatest kollektsioonidest: Hiko-Mizuno Collection, Tokyo; Marzee Collection, Nijmegen; Alice and Louis Koch Ring Collection, Basel; Helen Drutt Collection, Philadelphia.

Jiro ehetest – need on kütkestavad perfektsuse ja meisterliku teostuse poolest ning samas värsked ja jõulised kui ka delikaatsed ja poeetilised.

Jiro Kamata viib läbi  12 – 16 novembril meistriklassi “Mirror, mirror on the wall…” ehtekunsti eriala magistrantidele.

Rohkem infot:
http://www.jirokamata.com/
https://klimt02.net/jewellers/jiro-kamata

Postitas Eve Margus-Villems — Püsilink

26.10.2018

Ehtekunstnik Natalia Araya avalik loeng

Detalle 1

Natalia Araya on Costa Ricalt pärit ehtekunstnik, kes elab ja töötab Valencias. Natalia lõpetas sel aastal magistrikraadiga Escola d’Art i Superior de Disseny de València, magistritöö teemaks “Enamel and Volume” – emailitud vormid-anumad.

Natalia Araya viib läbi emailimise meistriklassi 22-26 oktoobril ehte- ja sepakunsti erialas.

Postitas Eve Margus-Villems — Püsilink

Ehtekunstnik Natalia Araya avalik loeng

Reede 26 oktoober, 2018

Detalle 1

Natalia Araya on Costa Ricalt pärit ehtekunstnik, kes elab ja töötab Valencias. Natalia lõpetas sel aastal magistrikraadiga Escola d’Art i Superior de Disseny de València, magistritöö teemaks “Enamel and Volume” – emailitud vormid-anumad.

Natalia Araya viib läbi emailimise meistriklassi 22-26 oktoobril ehte- ja sepakunsti erialas.

Postitas Eve Margus-Villems — Püsilink