Rubriik: Kaasaegne kunst

11.01.2022 — 28.01.2022

Maryliis Teinfeldt-Grinsi näitus „ingan kuos maaga”

Maryliis Teinfeldt-Grins näitus

Teisipäeval, 11. jaanuaril kell 17.00, avab EKA kaasaaegse kunsti tudeng Maryliis Teinfeldt-Grins Jakobi galeriis isikunäituse „ingan kuos maaga”.

Näitus jääb avatuks jaanuarikuu lõpuni ja on külastatav teisipäevast reedeni 13.00–18.00.

Prantsuse kirjanik George Perec kirjutab oma novellis „Ruumiliigid” järgnevalt: „Mulle meeldiks kui oleks olemas kohti, mis jääksid stabiilseks, liikumatuks, kombatamatuks, puutumatuks, peaaegu tabamatuks, muutumatuks, juurdunuks; kohti, mis oleksid pidepunktid, lähtepuntid, allikad. Selliseid kohti ei ole olemas, ning seepärast, et neid pole, satubki ruum küsimärgi alla, lakkab olemast enesestmõistetav, lakkab sobitumast, olemast meie päralt. Ruum on kahtlus: pean seda alalõpmata märgistama, määratlema; ta ei ole ealeseki minu, teda pole ealeski mulle antud, pean teda endale allutama.”

Näitusel “ingan kuos maaga” eksponeerib kunstnik igatsuslugusid, otsides kokkupuutepunkte maastiku ja inimsuhete vahel. Pikkade vahemaade tõttu kaduma läinud sõprussuhted on tikitud, heegeldatud ja kootud maastikukaartideks.

Näituse avamisel esitab kunstnik oma igatsuslugusid “Maastikumälestused”, mida varasemalt on avaldanud Värske Rõhk.

Maryliis Teinfeldt-Grins (s. 1993) keskendub oma loomingus maastiku lugemisoskusele ja Kadrina murdele, viljeledes peamiselt tikandit, gobelääni ning kirjutades murdekeelset luulet. Kunstnik on õppinud Kõrgemas Kunstikoolis Pallas, Läti Kunstiakadeemias ning hetkel õpib Eesti Kunstiakadeemia kaasaaegse kunsti õppekaval. Teinfeldt-Grins on Eesti Kultuuriministeeriumi poolt välja antava Eduard Wiiralti stipendiumi laureaat, Adamson-Ericu stipendiumi laureaat ja Eesti Tekstiilikunstnike Liidu Noor Tekstiilikunstnik 2019. Kirjandusfestival Prima vista tunnustas kunstnikku tema ilukirjanduslikke tekste “Esimene samm” preemiaga.

Kunstnik tänab: Tartu Raamikoda

Näituse toimumist toetab Eesti Kultuurkapital, Eesti Kunstiakadeemia Üliõpilasesindus ja Jakobi galerii

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Maryliis Teinfeldt-Grinsi näitus „ingan kuos maaga”

Teisipäev 11 jaanuar, 2022 — Reede 28 jaanuar, 2022

Maryliis Teinfeldt-Grins näitus

Teisipäeval, 11. jaanuaril kell 17.00, avab EKA kaasaaegse kunsti tudeng Maryliis Teinfeldt-Grins Jakobi galeriis isikunäituse „ingan kuos maaga”.

Näitus jääb avatuks jaanuarikuu lõpuni ja on külastatav teisipäevast reedeni 13.00–18.00.

Prantsuse kirjanik George Perec kirjutab oma novellis „Ruumiliigid” järgnevalt: „Mulle meeldiks kui oleks olemas kohti, mis jääksid stabiilseks, liikumatuks, kombatamatuks, puutumatuks, peaaegu tabamatuks, muutumatuks, juurdunuks; kohti, mis oleksid pidepunktid, lähtepuntid, allikad. Selliseid kohti ei ole olemas, ning seepärast, et neid pole, satubki ruum küsimärgi alla, lakkab olemast enesestmõistetav, lakkab sobitumast, olemast meie päralt. Ruum on kahtlus: pean seda alalõpmata märgistama, määratlema; ta ei ole ealeseki minu, teda pole ealeski mulle antud, pean teda endale allutama.”

Näitusel “ingan kuos maaga” eksponeerib kunstnik igatsuslugusid, otsides kokkupuutepunkte maastiku ja inimsuhete vahel. Pikkade vahemaade tõttu kaduma läinud sõprussuhted on tikitud, heegeldatud ja kootud maastikukaartideks.

Näituse avamisel esitab kunstnik oma igatsuslugusid “Maastikumälestused”, mida varasemalt on avaldanud Värske Rõhk.

Maryliis Teinfeldt-Grins (s. 1993) keskendub oma loomingus maastiku lugemisoskusele ja Kadrina murdele, viljeledes peamiselt tikandit, gobelääni ning kirjutades murdekeelset luulet. Kunstnik on õppinud Kõrgemas Kunstikoolis Pallas, Läti Kunstiakadeemias ning hetkel õpib Eesti Kunstiakadeemia kaasaaegse kunsti õppekaval. Teinfeldt-Grins on Eesti Kultuuriministeeriumi poolt välja antava Eduard Wiiralti stipendiumi laureaat, Adamson-Ericu stipendiumi laureaat ja Eesti Tekstiilikunstnike Liidu Noor Tekstiilikunstnik 2019. Kirjandusfestival Prima vista tunnustas kunstnikku tema ilukirjanduslikke tekste “Esimene samm” preemiaga.

Kunstnik tänab: Tartu Raamikoda

Näituse toimumist toetab Eesti Kultuurkapital, Eesti Kunstiakadeemia Üliõpilasesindus ja Jakobi galerii

Postitas Andres Lõo — Püsilink

30.11.2021

Henri Hüti performatiivsete partituuride töötoa hindamine

Greenfield

30. novembril 2021 Sõltumatu Tantsu Laval

Osalevad: Karl Joonas Alamaa, Loora Kaubi, Anita Kremm, Lisette Sivard, Edvard Vellevoog, Emili Kelle, Tea Lemberpuu, Karmen Teesi Pregel, Elss Marta Raidmets, Ella Mari Roosi, Sirel Tammisto, Sabina Liselle Zahharov

Initsiaator: Henri Hütt
Fotograaf: Kris Moor

Seekordsel Greenfieldil osalevad Eesti Kunstiakadeemia tudengid. Etenduskunstnik Henri Hüti juhendatav kursus katsetab performatiivsete partituuridega, mis performance’i esitamiseks vajalikud või mittevajalikud on.

Kunstnikele mõeldud avatud platvorm Greenfield on regulaarne sündmus Sõltumatu Tantsu Laval, kus eri valdkondade kunstnikud (tantsijad, teatraalid, muusikud, kunstnikud, luuletajad jt) saavad üksteise loominguga tutvuda, oma valmimisjärgus töid ette näidata ning teiste loojate ja publikuga dialoogi luua.

„Partituurid, instruktsioonid, skoorid… Erinevad komponeerimisvõimalused, instruktsioonide loomised ja nihestamised. Miktrotonaalsusest mitte-antropomorfiani.“

Performatiivseid partituure võib mõista kui kunstilisi instruktsioone, mis muudavad maailma vaatemängulisemaks paigaks. Instruktsiooni järgija võib tajuda argireaalsust unikaalsemana. See juhis ei pruugi eeldada tohutult ressurssi, vaid võib olla teostatav ka mõttes.

EKA tudengitega läbi viidud eksperimendid on jõudnud formaadini, millele Greenfieldil ka teisi tunnistajaid oodatakse – vaatlemaks, millisena jäävad grupi ideed ellu alternatiivses keskkonnas. Tegemist on kogunemisega, milles on lühemaid, pikemaid ja ka õhtut läbivaid performatiivseid instruktsioone.

Performatiivseid partituure võib mõista kui kunstilisi instruktsioone, mis muudavad maailma vaatemängulisemaks paigaks. Instruktsiooni järgija võib tajuda argireaalsust unikaalsemana. See juhis ei pruugi eeldada tohutult ressurssi, vaid võib olla teostatav ka mõttes.

EKA tudengitega läbi viidud eksperimendid on jõudnud formaadini, millele Greenfieldil ka teisi tunnistajaid oodatakse – vaatlemaks, millisena jäävad grupi ideed ellu alternatiivses keskkonnas. Tegemist on kogunemisega, milles on lühemaid, pikemaid ja ka õhtut läbivaid performatiivseid instruktsioone.

Üritus on huvilistele TASUTA!

Rohkem infot

Sündmus Facebookis

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Henri Hüti performatiivsete partituuride töötoa hindamine

Teisipäev 30 november, 2021

Greenfield

30. novembril 2021 Sõltumatu Tantsu Laval

Osalevad: Karl Joonas Alamaa, Loora Kaubi, Anita Kremm, Lisette Sivard, Edvard Vellevoog, Emili Kelle, Tea Lemberpuu, Karmen Teesi Pregel, Elss Marta Raidmets, Ella Mari Roosi, Sirel Tammisto, Sabina Liselle Zahharov

Initsiaator: Henri Hütt
Fotograaf: Kris Moor

Seekordsel Greenfieldil osalevad Eesti Kunstiakadeemia tudengid. Etenduskunstnik Henri Hüti juhendatav kursus katsetab performatiivsete partituuridega, mis performance’i esitamiseks vajalikud või mittevajalikud on.

Kunstnikele mõeldud avatud platvorm Greenfield on regulaarne sündmus Sõltumatu Tantsu Laval, kus eri valdkondade kunstnikud (tantsijad, teatraalid, muusikud, kunstnikud, luuletajad jt) saavad üksteise loominguga tutvuda, oma valmimisjärgus töid ette näidata ning teiste loojate ja publikuga dialoogi luua.

„Partituurid, instruktsioonid, skoorid… Erinevad komponeerimisvõimalused, instruktsioonide loomised ja nihestamised. Miktrotonaalsusest mitte-antropomorfiani.“

Performatiivseid partituure võib mõista kui kunstilisi instruktsioone, mis muudavad maailma vaatemängulisemaks paigaks. Instruktsiooni järgija võib tajuda argireaalsust unikaalsemana. See juhis ei pruugi eeldada tohutult ressurssi, vaid võib olla teostatav ka mõttes.

EKA tudengitega läbi viidud eksperimendid on jõudnud formaadini, millele Greenfieldil ka teisi tunnistajaid oodatakse – vaatlemaks, millisena jäävad grupi ideed ellu alternatiivses keskkonnas. Tegemist on kogunemisega, milles on lühemaid, pikemaid ja ka õhtut läbivaid performatiivseid instruktsioone.

Performatiivseid partituure võib mõista kui kunstilisi instruktsioone, mis muudavad maailma vaatemängulisemaks paigaks. Instruktsiooni järgija võib tajuda argireaalsust unikaalsemana. See juhis ei pruugi eeldada tohutult ressurssi, vaid võib olla teostatav ka mõttes.

EKA tudengitega läbi viidud eksperimendid on jõudnud formaadini, millele Greenfieldil ka teisi tunnistajaid oodatakse – vaatlemaks, millisena jäävad grupi ideed ellu alternatiivses keskkonnas. Tegemist on kogunemisega, milles on lühemaid, pikemaid ja ka õhtut läbivaid performatiivseid instruktsioone.

Üritus on huvilistele TASUTA!

Rohkem infot

Sündmus Facebookis

Postitas Andres Lõo — Püsilink

24.11.2021 — 11.12.2021

Madlen Hirtentreu & Gloria Hao Draakoni Galeriis

MadlenSipelgas_AlissaŠ_2021-33
Madlen Hirtentreu näitus_foto Alissa Snaider1
Madlen Hirtentreu näitus_foto Alissa Snaider2
Madlen Hirtentreu näitus_foto Alissa Snaider3
Alates kolmapäevast, 24. novembrist 2021 on Draakoni galeriis avatud Gloria Hao & Madlen Hirtentreu ühisnäitus „Kaotatud tuleviku figuur. Oh vilista, mu sõber, ja ma tulen su juurde“.
Mõlemad kunstnikud adresseerivad seesmise teise ja välimise teise vahelist duaalsust, ürgset tsooni ning lähtuvad korduvalt ühiskonna äärealatsoonidest. Seda tehes loodavad nad avada kaotatud utoopiaid või leida subjekti ja objekti vahelisi astmeid, võõra kui välise jätkuvuse ja iseenda vahelist ala, eesmärgiks esile tuua võõrandunud loomusi ja alternatiivseid tõlgendusi tulevikust.
Madlen Hirtentreu peamised meediumid on skulptuur, installatsioon ja performance. Kunstnikku käivitavad teemad nagu ürgne horisont, brutaalsus, kordus ja kliinilised seisundid – tilluke kogus igast teemast võib osutuda innustavaks retseptiks. Tundmatuga seotud kõhedus paljastab lähivaatlusel hapruse märke, avades seeläbi uusi tõlgendusi ja tähendusi lahtiharutatud ajas. Hirtentreu autoritehnikat iseloomustab sageli frankensteinliku tehnika ja ihuliku õõva kokkusulatamine, milles abjekt ja mehaaniline süsteem toimivad ühtse tandemina. Absurdilembeline, pealtnäha segipaisatud ning eklektiline materjalivalik on ühtlasi nii dokument kui ka emotsioonide kandja.
Gloria Hao töötab peamiselt skulptuuri ja installatsiooni meediumiga; teda köidavad inimese ja Teise keha vaheline suhe ning Teise loomus võõrana, loomana ja primitiivse olendina. Hao teosed kompavad vägivallažestides, himus ja ihas peituvat piiripealset, ebastabiilset ruumi ja piiride kehalisust. Hao rakendab esteetilises plaanis oma loomingus maksimalistlikku lähenemist, rikkalikku kontrastide registrit ja seab kahtluse alla levinud terminid ilu ja inetuse määratlemiseks. Tulemuseks on tihti vastuolulised, lopsakad ja moonutatud ideed.
Näitus jääb avatuks 11. detsembrini 2021
Postitas Andres Lõo — Püsilink

Madlen Hirtentreu & Gloria Hao Draakoni Galeriis

Kolmapäev 24 november, 2021 — Laupäev 11 detsember, 2021

MadlenSipelgas_AlissaŠ_2021-33
Madlen Hirtentreu näitus_foto Alissa Snaider1
Madlen Hirtentreu näitus_foto Alissa Snaider2
Madlen Hirtentreu näitus_foto Alissa Snaider3
Alates kolmapäevast, 24. novembrist 2021 on Draakoni galeriis avatud Gloria Hao & Madlen Hirtentreu ühisnäitus „Kaotatud tuleviku figuur. Oh vilista, mu sõber, ja ma tulen su juurde“.
Mõlemad kunstnikud adresseerivad seesmise teise ja välimise teise vahelist duaalsust, ürgset tsooni ning lähtuvad korduvalt ühiskonna äärealatsoonidest. Seda tehes loodavad nad avada kaotatud utoopiaid või leida subjekti ja objekti vahelisi astmeid, võõra kui välise jätkuvuse ja iseenda vahelist ala, eesmärgiks esile tuua võõrandunud loomusi ja alternatiivseid tõlgendusi tulevikust.
Madlen Hirtentreu peamised meediumid on skulptuur, installatsioon ja performance. Kunstnikku käivitavad teemad nagu ürgne horisont, brutaalsus, kordus ja kliinilised seisundid – tilluke kogus igast teemast võib osutuda innustavaks retseptiks. Tundmatuga seotud kõhedus paljastab lähivaatlusel hapruse märke, avades seeläbi uusi tõlgendusi ja tähendusi lahtiharutatud ajas. Hirtentreu autoritehnikat iseloomustab sageli frankensteinliku tehnika ja ihuliku õõva kokkusulatamine, milles abjekt ja mehaaniline süsteem toimivad ühtse tandemina. Absurdilembeline, pealtnäha segipaisatud ning eklektiline materjalivalik on ühtlasi nii dokument kui ka emotsioonide kandja.
Gloria Hao töötab peamiselt skulptuuri ja installatsiooni meediumiga; teda köidavad inimese ja Teise keha vaheline suhe ning Teise loomus võõrana, loomana ja primitiivse olendina. Hao teosed kompavad vägivallažestides, himus ja ihas peituvat piiripealset, ebastabiilset ruumi ja piiride kehalisust. Hao rakendab esteetilises plaanis oma loomingus maksimalistlikku lähenemist, rikkalikku kontrastide registrit ja seab kahtluse alla levinud terminid ilu ja inetuse määratlemiseks. Tulemuseks on tihti vastuolulised, lopsakad ja moonutatud ideed.
Näitus jääb avatuks 11. detsembrini 2021
Postitas Andres Lõo — Püsilink

20.11.2021 — 08.12.2021

Jaanika Arumi “Eikellegi kõrb” Sakala 3 Teatrimajas

Eikellegi kõrb Jaanika Arum

Sakala 3 Teatrimajas etendub Ekspeditsiooni uuslavastus “Eikellegi kõrb” – lavastaja Jaanika Arum. Kolme kunstniku koostöös sündinud lavastus “Eikellegi kõrb” kutsub vaataja müstilistele sisemaastikele pakkudes visuaalset vaatemängu ja helilist naudingut.

Ekspeditsiooni uuslavastuse autorid on lavastaja-näitleja ning EKA kaasaegse kunsti magister Jaanika Arum, visuaalkunstnik ja muusik Helen Västrik ning helikunstnik Mari-Liis Rebane, valguskunstnik Aleksandr Mirson, kostüümikunstnik ja EKA moe vilistlane Jaanus Vahtra, dramaturg Marika Vaarik, teraslinnu autor EKA ehte-ja sepiskunsti vilistlane Taavi Teevet. Graafilise disaini autor on EKA graafilise disaini vilistlane Allan Appelberg.

Lavastuse üheks inspiratsiooniallikaks on Austraalias elav Regent Honeyeater – haruldane laululindude liik, mille isendid on hakanud liigikaaslaste vähesuse tõttu unustama iseenda laulu. Ka Eesti metsadest on viimase 35 aasta jooksul kadunud 3.5 miljonit lindu. Lisaks kohandavad linnas elavad linnud oma laule linnamüras olevate sageduste järgi ning teevad kompromisse oma vokaalses esitluses, kärpides välja teatud sagedusega helisid ja viise oma laulust. Lavastuses kasutatakse eri meediume – etendaja keha, heli, video, valgus ja skulptuur.

Lauri Lagle kunstilisel juhtimisel tegutsev Ekspeditsioon on kooslus, keda ühendab otsing ja soov süvenenult ning teatud põlemiskraadiga tegutseda kunstiteoste loomise nimel. Ekspeditsooni tahe on otsida tundmatut koos teiste mõttekaaslaste, loojate, näitlejate, muusikute, kunstnikega. Püüd luua teoseid, mis tänase hetke ja maailmaga resoneeruks.

Etendused toimuvad Sakala 3 Teatrimajas kuupäevadel 26.11, 27.11 ning1.12, 2.12, 7.12 ja 8.12. 

Lähem info

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Jaanika Arumi “Eikellegi kõrb” Sakala 3 Teatrimajas

Laupäev 20 november, 2021 — Kolmapäev 08 detsember, 2021

Eikellegi kõrb Jaanika Arum

Sakala 3 Teatrimajas etendub Ekspeditsiooni uuslavastus “Eikellegi kõrb” – lavastaja Jaanika Arum. Kolme kunstniku koostöös sündinud lavastus “Eikellegi kõrb” kutsub vaataja müstilistele sisemaastikele pakkudes visuaalset vaatemängu ja helilist naudingut.

Ekspeditsiooni uuslavastuse autorid on lavastaja-näitleja ning EKA kaasaegse kunsti magister Jaanika Arum, visuaalkunstnik ja muusik Helen Västrik ning helikunstnik Mari-Liis Rebane, valguskunstnik Aleksandr Mirson, kostüümikunstnik ja EKA moe vilistlane Jaanus Vahtra, dramaturg Marika Vaarik, teraslinnu autor EKA ehte-ja sepiskunsti vilistlane Taavi Teevet. Graafilise disaini autor on EKA graafilise disaini vilistlane Allan Appelberg.

Lavastuse üheks inspiratsiooniallikaks on Austraalias elav Regent Honeyeater – haruldane laululindude liik, mille isendid on hakanud liigikaaslaste vähesuse tõttu unustama iseenda laulu. Ka Eesti metsadest on viimase 35 aasta jooksul kadunud 3.5 miljonit lindu. Lisaks kohandavad linnas elavad linnud oma laule linnamüras olevate sageduste järgi ning teevad kompromisse oma vokaalses esitluses, kärpides välja teatud sagedusega helisid ja viise oma laulust. Lavastuses kasutatakse eri meediume – etendaja keha, heli, video, valgus ja skulptuur.

Lauri Lagle kunstilisel juhtimisel tegutsev Ekspeditsioon on kooslus, keda ühendab otsing ja soov süvenenult ning teatud põlemiskraadiga tegutseda kunstiteoste loomise nimel. Ekspeditsooni tahe on otsida tundmatut koos teiste mõttekaaslaste, loojate, näitlejate, muusikute, kunstnikega. Püüd luua teoseid, mis tänase hetke ja maailmaga resoneeruks.

Etendused toimuvad Sakala 3 Teatrimajas kuupäevadel 26.11, 27.11 ning1.12, 2.12, 7.12 ja 8.12. 

Lähem info

Postitas Andres Lõo — Püsilink

09.11.2021 — 19.11.2021

Chun Au Yeung Vent Space’is

Junny lai
Junny screen 1

Kaasaegse kunsti magistrant Chun Au Yeung avab 11. novembril kell 18.00 Vent Space’is näituse “Don’t Think That I Am Pushing You Away” (Ära arva, et ma sind eemale tõukan) 

Live-performance kell 19.00!

Näitus kirjeldab ühiselamu olukorda ja kogemusi 14-päevase karantiini ajal. Näitusel kasutab kunstnik nii erinevaid meediume nagu performance’id, videoinstallatsioonid, joonistused, heli ja fotod.

Chun Au Yeung:
Teema „Ära arva, et ma sind eemale tõukan” on minu enda ja minu ühiselamu olukorra tajumine. Ühiselamus karantiini kogedes, olin sunnitud 14 päeva kinni olema ja see viis mind uute vaatenurkade poole nii minu enda kui ka minu jaoks täiesti võõra toakaaslase suhtes. Selle distantseerumise kogemusega tõi see mind natukene lähemale iseendale, vaatan nüüd endasse teistsuguse pilguga. Sellel näitusel uurin erinevaid võimalusi ühiselamu läheduse ja kauguse üle läbirääkimise võimalustest ning püüan leida enda kohta turvalise ja ohtliku ruumi vahel.

Näitus on avatud 19. novembrini, 2021. 

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Chun Au Yeung Vent Space’is

Teisipäev 09 november, 2021 — Reede 19 november, 2021

Junny lai
Junny screen 1

Kaasaegse kunsti magistrant Chun Au Yeung avab 11. novembril kell 18.00 Vent Space’is näituse “Don’t Think That I Am Pushing You Away” (Ära arva, et ma sind eemale tõukan) 

Live-performance kell 19.00!

Näitus kirjeldab ühiselamu olukorda ja kogemusi 14-päevase karantiini ajal. Näitusel kasutab kunstnik nii erinevaid meediume nagu performance’id, videoinstallatsioonid, joonistused, heli ja fotod.

Chun Au Yeung:
Teema „Ära arva, et ma sind eemale tõukan” on minu enda ja minu ühiselamu olukorra tajumine. Ühiselamus karantiini kogedes, olin sunnitud 14 päeva kinni olema ja see viis mind uute vaatenurkade poole nii minu enda kui ka minu jaoks täiesti võõra toakaaslase suhtes. Selle distantseerumise kogemusega tõi see mind natukene lähemale iseendale, vaatan nüüd endasse teistsuguse pilguga. Sellel näitusel uurin erinevaid võimalusi ühiselamu läheduse ja kauguse üle läbirääkimise võimalustest ning püüan leida enda kohta turvalise ja ohtliku ruumi vahel.

Näitus on avatud 19. novembrini, 2021. 

Postitas Andres Lõo — Püsilink

02.09.2021 — 30.09.2021

Maryliis Teinfeldt-Grins Kärdla Kultuurikeskuse galeriis

MARYLIIS TEINFELDT Grins

Maryliis Teinfeldt-Grins avab Kärdla Kultuurikeskuse galeriis isikunäituse “luba ma igatsen sind, luba ma uotan”. 

Näitus toob vaatajate ette neli suuremõõtmelist tikandit –  neli igatsuslugu. Kunstnik on näitust luues lähtunud Prantsuse ajaloolase ja filosoofi Michel de Certeau ruumiliste lugude ideest (récits d’espace), milles kohtuvad omavahel maastik ja loojutustus. Iga lugu on reisijutt, mis tähendab seda, et iga lugu on ruumiline praktika, mis läbib maastikus erinevaid kohti. 

Näituse avamisel esitab kunstnik oma igatsuslugusid “Maastikumälestused”, mida varasemalt on avaldanud Värske Rõhk.

Maryliis Teinfeldt-Grins (s. 1993) on peamiselt tuntud kui tekstiilikunstnik ja luuletaja. Oma loomingus keskendub kunstnik külamaastikule, loojutustusele ning Kadrina murdele, viljeledes peamiselt tikandit, gobelääni ja kirjutades murdekeelset luulet. Hilisemates töödes tegeleb kunstnik maastiku lugemisoskusega. Teinfeldt-Grins on õppinud Kõrgemas Kunstikoolis Pallas, Läti Kunstiakadeemia Tekstiilikunstnikateedris ning hetkel õpib Eesti Kunstiakadeemia magistrantuuris Kaasaaegse kunsti õppekaval. Teinfeldt-Grinsi on Eesti Kultuuriministeeriumi poolt välja antava Eduard Wiiralti stipendiumi laureaat ja Eesti Tekstiilikunstnike Liidu Noor Tekstiilikunstnik 2019. Kirjandusfestival Prima Vista tunnustas kunstnikku tema ilukirjanduslikke tekste “Esimene samm” preemiaga. 

Kunstnik tänab: Mihkel Keerdo, Tartu Raamikoda.

Näituse toimumist toetab Eesti Kultuurkapital, Eesti Kunstiakadeemia Üliõpilasesindus ja Kärdla Kultuurikeskus.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

Maryliis Teinfeldt-Grins Kärdla Kultuurikeskuse galeriis

Neljapäev 02 september, 2021 — Neljapäev 30 september, 2021

MARYLIIS TEINFELDT Grins

Maryliis Teinfeldt-Grins avab Kärdla Kultuurikeskuse galeriis isikunäituse “luba ma igatsen sind, luba ma uotan”. 

Näitus toob vaatajate ette neli suuremõõtmelist tikandit –  neli igatsuslugu. Kunstnik on näitust luues lähtunud Prantsuse ajaloolase ja filosoofi Michel de Certeau ruumiliste lugude ideest (récits d’espace), milles kohtuvad omavahel maastik ja loojutustus. Iga lugu on reisijutt, mis tähendab seda, et iga lugu on ruumiline praktika, mis läbib maastikus erinevaid kohti. 

Näituse avamisel esitab kunstnik oma igatsuslugusid “Maastikumälestused”, mida varasemalt on avaldanud Värske Rõhk.

Maryliis Teinfeldt-Grins (s. 1993) on peamiselt tuntud kui tekstiilikunstnik ja luuletaja. Oma loomingus keskendub kunstnik külamaastikule, loojutustusele ning Kadrina murdele, viljeledes peamiselt tikandit, gobelääni ja kirjutades murdekeelset luulet. Hilisemates töödes tegeleb kunstnik maastiku lugemisoskusega. Teinfeldt-Grins on õppinud Kõrgemas Kunstikoolis Pallas, Läti Kunstiakadeemia Tekstiilikunstnikateedris ning hetkel õpib Eesti Kunstiakadeemia magistrantuuris Kaasaaegse kunsti õppekaval. Teinfeldt-Grinsi on Eesti Kultuuriministeeriumi poolt välja antava Eduard Wiiralti stipendiumi laureaat ja Eesti Tekstiilikunstnike Liidu Noor Tekstiilikunstnik 2019. Kirjandusfestival Prima Vista tunnustas kunstnikku tema ilukirjanduslikke tekste “Esimene samm” preemiaga. 

Kunstnik tänab: Mihkel Keerdo, Tartu Raamikoda.

Näituse toimumist toetab Eesti Kultuurkapital, Eesti Kunstiakadeemia Üliõpilasesindus ja Kärdla Kultuurikeskus.

Postitas Andres Lõo — Püsilink

21.06.2021

ERKI Moeshow 2021 näituse ja EKA pop-up poe avamine

ERKI Moeshow 2021 Christopher Siniväli

ERKI Moeshow 2021 suve avasündmus Rotermann City vastvalminud Ajamajas, Rotermanni 6.

ERKI Moeshow avab 333 ruutmeetrisel pinnal näituse, kus tuleb eksponeerimisele valik Kunstiakadeemia erinevate teaduskondade tudengite lõputöödest. Näituse avamisele eelneb koostöölepingu loominguline allkirjastamine Eesti Kunstiakadeemia, ERKI Moeshow ning Rotermann X Merekindluse vahel.

ERKI Moeshow ja suurtoetaja lepingu loominguline allkirjastamine 

Avamisperformance’il ja allkirjastamisel kõnelevad EKA haldus- ja finantsjuht Andres Tammsaar ning Rotermann X Merekindluse esindajana US Real Estate juhatuse esimees Aavo Kokk, millele järgneb näituse ning EKA pop-up poe performatiivne avamine ehk loominguline allkirjastamine. 

Avatavast pop-up poest on võimalik osta EKA meeneid, tudengite disaini ja taieseid ning ERKI meeneid. Näitus ja pood jäävad avatuks 2021 septembrini.

Esimesel näitusel Rotermanni 6-es osalevad tudengid EKA kaasaegse kunsti õppest, tekstiilidisaini ja graafika osakonnast. Tegemist on eelkõige kaasaegse kunsti näitusega, millel oma töid eksponeerivad Helena Lepik, Brit Kikas, Jose Aldemar Muñoz Ñustes, Irmeli Terras, Annika Hint, Olesja Semenkova, Anni Kivisto ja Katrin Enni. 

Kolmandal näitusel Rotermanni 6-es osalevad EKA arhitektuuri magistrandid Aliis Mehide, Mirell Nõmm, Markus Puidak, Martin Niglas, Sten Vendik, Andreas Krigoltoi, Eliisabet Sarv ja Grete Liis Nagelmann.

Avakava:
21. juuni, Rotermanni 14, fotonäituse “Pulss” avamine
21. juuni, Rotermanni 6, Kaasaegse kunsti näituse avamine (21.06–04), EKA loomepoe avamine (21.06–26.09) ja ERKI Moeshow varasema kollektsiooni eksponeerimine  (21.06–12.09)

Postitas Andres Lõo — Püsilink

ERKI Moeshow 2021 näituse ja EKA pop-up poe avamine

Esmaspäev 21 juuni, 2021

ERKI Moeshow 2021 Christopher Siniväli

ERKI Moeshow 2021 suve avasündmus Rotermann City vastvalminud Ajamajas, Rotermanni 6.

ERKI Moeshow avab 333 ruutmeetrisel pinnal näituse, kus tuleb eksponeerimisele valik Kunstiakadeemia erinevate teaduskondade tudengite lõputöödest. Näituse avamisele eelneb koostöölepingu loominguline allkirjastamine Eesti Kunstiakadeemia, ERKI Moeshow ning Rotermann X Merekindluse vahel.

ERKI Moeshow ja suurtoetaja lepingu loominguline allkirjastamine 

Avamisperformance’il ja allkirjastamisel kõnelevad EKA haldus- ja finantsjuht Andres Tammsaar ning Rotermann X Merekindluse esindajana US Real Estate juhatuse esimees Aavo Kokk, millele järgneb näituse ning EKA pop-up poe performatiivne avamine ehk loominguline allkirjastamine. 

Avatavast pop-up poest on võimalik osta EKA meeneid, tudengite disaini ja taieseid ning ERKI meeneid. Näitus ja pood jäävad avatuks 2021 septembrini.

Esimesel näitusel Rotermanni 6-es osalevad tudengid EKA kaasaegse kunsti õppest, tekstiilidisaini ja graafika osakonnast. Tegemist on eelkõige kaasaegse kunsti näitusega, millel oma töid eksponeerivad Helena Lepik, Brit Kikas, Jose Aldemar Muñoz Ñustes, Irmeli Terras, Annika Hint, Olesja Semenkova, Anni Kivisto ja Katrin Enni. 

Kolmandal näitusel Rotermanni 6-es osalevad EKA arhitektuuri magistrandid Aliis Mehide, Mirell Nõmm, Markus Puidak, Martin Niglas, Sten Vendik, Andreas Krigoltoi, Eliisabet Sarv ja Grete Liis Nagelmann.

Avakava:
21. juuni, Rotermanni 14, fotonäituse “Pulss” avamine
21. juuni, Rotermanni 6, Kaasaegse kunsti näituse avamine (21.06–04), EKA loomepoe avamine (21.06–26.09) ja ERKI Moeshow varasema kollektsiooni eksponeerimine  (21.06–12.09)

Postitas Andres Lõo — Püsilink

19.04.2021 — 23.04.2021

PORTFOLIO CAFÉ 2021

Screenshot 2021-03-26 at 14.57.17
PC2021_03

Portfolio Café on loomingule professionaalse tagasiside saamise eesmärgil loodud kohtumiste formaat, mille kutsus 2011. aasta Disainiöö raames ellu toonane Eesti Kunstiakadeemia vabade kunstide teaduskonna dotsent Anneli Porri. Tänaseks on ettevõtmisest kujunenud iga-aastane traditsioon – Portfolio Café-st on saanud Eesti Kunstiakadeemia lõputööde näituse TASE osa ning laiendus.

Ülesehituselt seisneb Portfolio Café kohtumistel, mis toimuvad üks ühele ainult tudengi ja eksperdi vahel ning on kestvuselt umbes 50 minutit. Selle aja jooksul tutvustab tudeng ennast ja oma loomingut ning ekspert jagab omapoolseid kommentaare ja soovitusi, esitab lisaküsimusi jms. Pärast ühte vestlust liigub tudeng järgmise eksperdi juurde ning nii senikaua kuni on rääkinud valitud ekspertidega, kelle jutule end eelnevalt on registreerinud. Kõik kohtumised toimuvad inglise või eesti keeles.

2021. aastal jätkub Portfolio Café koostöö EKA vabade kunstide- ning disainiteaduskonnaga, kelle mõlema huvisid ja soove võetakse arvesse tagasisidet andvate ekspertide grupi moodustamisel.

Tänavu osalevad eksperdid:

Stine Bidstrup on Taani klaasikunstnik, õppejõud ja kuraator, kes uurib oma loomingus optilisi fenomene ning loob klaasskulptuuride, -installatsioone ja videote kaudu utoopilisi arhitektuurseid visioone. Teda huvitavad ideed taju, konteksti ja vaatenurga mõju visuaalse info mõistmisele niga ka see, kuidas inimese silm ja aju tegelevad pidevalt ümbritseva määratlemise ja mõtestamisega. (www.stinebidstrup.dk)

Benedetta Crippa juhib oma graafilise disaini stuudiot Stockholmis, kus ta töötab erinevate visuaalkommunikatsiooni projektidega ning oma uurimistöös tegeleb graafilise disaini valdkonna metodoloogia ja esteetika piiride nihutamisega. (www.studiobenedettacrippa.com)

Anna Goetz on Mehhikos elav kuraator ja kirjanik, kelle uurimisteemade alla kuuluvad ühiskonna hierarhiaid ja juhtimisstruktuure väljakutsuvad kunstistrateegiad. Praegu uurib ta Juan José Gurrola (1935–2007, Mehhiko) multidistsiplinaarset tööd, valmistades ette projekte “Genealoogiad Lähis-Idas ja Ladina-Ameerikas” (“Genealogies in the Middle East and Latin America”) koostöös Sharjahi kunstifondiga ja veebivideonäitust “NEW TOWN GHOST” rahvusvahelisele kunstiorganisatsioonile KADIST. (www.artviewer.org/tag/anna-goetz)

Michael Höpfner on Viinis elav ja töötav interdistsiplinaarne kunstnik, kes oma töös keskendub teemadele inimkogemus ning poliitilised, sotsiaalsed ja füüsilised piirid. Ta kirjeldab oma tööd kunstnikuna järgmiselt: “Alustan oma kunstilist tööd jalutuskäigu kogemusega, mis võib kesta ühe päeva või kuni kolm kuud. Veedan aega looduses, eelistan töötada väljas. Kasutadesi lihtsaid meediume nagu mustvalge fotograafia ja joonistamine, tahan jääda oma kunstilistes otsustes sõltumatuks ja vabaks.” (www.galeriewinter.at/kuenstler/michael-hoepfner)

Keiu Krikmann on Tallinnas elav ja töötav vabakutseline kuraator, kirjutaja ja tõlkija. Teda huvitavad kunsti ja tarbekunsti ning ainelise ja digitaalse maailma piirialadele jäävad nähtused. (www.keiukrikmann.com)

Tamara Luuk on kunstiajaloolane ja kuraator, kes on kirjutanud nüüdiskunstist artikleid, tõlkinud ja toimetanud kunstiraamatuid. Ta on töötanud teaduste akadeemia ajalooinstituudi kunstiajaloo osakonnas teadurina ja esindanud aastaid Eesti kultuuri Euroopa Liidu juures Brüsselis. Praegu töötab kaasaegse kunsti kuraatorina Tallinna Kunstihoones. (www.kunstihoone.ee)

Registreerimine:
Portfolio Café-l osalema on oodatud EKA magistritaseme tudengid. Kohtade arv on piiratud ja osalejad valitakse esitatud portfooliote alusel. Osalemine läheb arvesse õppetööna ja selle eest on võimalik saada ainepunkte mahus 3 EAP-d.

Kandideerimiseks täida antud vorm enne 12. aprilli 2021.

Portfolio Café läbiviimist toetab Euroopa Liidu Regionaalarengu Fond.

Postitas Madis Luik — Püsilink

PORTFOLIO CAFÉ 2021

Esmaspäev 19 aprill, 2021 — Reede 23 aprill, 2021

Screenshot 2021-03-26 at 14.57.17
PC2021_03

Portfolio Café on loomingule professionaalse tagasiside saamise eesmärgil loodud kohtumiste formaat, mille kutsus 2011. aasta Disainiöö raames ellu toonane Eesti Kunstiakadeemia vabade kunstide teaduskonna dotsent Anneli Porri. Tänaseks on ettevõtmisest kujunenud iga-aastane traditsioon – Portfolio Café-st on saanud Eesti Kunstiakadeemia lõputööde näituse TASE osa ning laiendus.

Ülesehituselt seisneb Portfolio Café kohtumistel, mis toimuvad üks ühele ainult tudengi ja eksperdi vahel ning on kestvuselt umbes 50 minutit. Selle aja jooksul tutvustab tudeng ennast ja oma loomingut ning ekspert jagab omapoolseid kommentaare ja soovitusi, esitab lisaküsimusi jms. Pärast ühte vestlust liigub tudeng järgmise eksperdi juurde ning nii senikaua kuni on rääkinud valitud ekspertidega, kelle jutule end eelnevalt on registreerinud. Kõik kohtumised toimuvad inglise või eesti keeles.

2021. aastal jätkub Portfolio Café koostöö EKA vabade kunstide- ning disainiteaduskonnaga, kelle mõlema huvisid ja soove võetakse arvesse tagasisidet andvate ekspertide grupi moodustamisel.

Tänavu osalevad eksperdid:

Stine Bidstrup on Taani klaasikunstnik, õppejõud ja kuraator, kes uurib oma loomingus optilisi fenomene ning loob klaasskulptuuride, -installatsioone ja videote kaudu utoopilisi arhitektuurseid visioone. Teda huvitavad ideed taju, konteksti ja vaatenurga mõju visuaalse info mõistmisele niga ka see, kuidas inimese silm ja aju tegelevad pidevalt ümbritseva määratlemise ja mõtestamisega. (www.stinebidstrup.dk)

Benedetta Crippa juhib oma graafilise disaini stuudiot Stockholmis, kus ta töötab erinevate visuaalkommunikatsiooni projektidega ning oma uurimistöös tegeleb graafilise disaini valdkonna metodoloogia ja esteetika piiride nihutamisega. (www.studiobenedettacrippa.com)

Anna Goetz on Mehhikos elav kuraator ja kirjanik, kelle uurimisteemade alla kuuluvad ühiskonna hierarhiaid ja juhtimisstruktuure väljakutsuvad kunstistrateegiad. Praegu uurib ta Juan José Gurrola (1935–2007, Mehhiko) multidistsiplinaarset tööd, valmistades ette projekte “Genealoogiad Lähis-Idas ja Ladina-Ameerikas” (“Genealogies in the Middle East and Latin America”) koostöös Sharjahi kunstifondiga ja veebivideonäitust “NEW TOWN GHOST” rahvusvahelisele kunstiorganisatsioonile KADIST. (www.artviewer.org/tag/anna-goetz)

Michael Höpfner on Viinis elav ja töötav interdistsiplinaarne kunstnik, kes oma töös keskendub teemadele inimkogemus ning poliitilised, sotsiaalsed ja füüsilised piirid. Ta kirjeldab oma tööd kunstnikuna järgmiselt: “Alustan oma kunstilist tööd jalutuskäigu kogemusega, mis võib kesta ühe päeva või kuni kolm kuud. Veedan aega looduses, eelistan töötada väljas. Kasutadesi lihtsaid meediume nagu mustvalge fotograafia ja joonistamine, tahan jääda oma kunstilistes otsustes sõltumatuks ja vabaks.” (www.galeriewinter.at/kuenstler/michael-hoepfner)

Keiu Krikmann on Tallinnas elav ja töötav vabakutseline kuraator, kirjutaja ja tõlkija. Teda huvitavad kunsti ja tarbekunsti ning ainelise ja digitaalse maailma piirialadele jäävad nähtused. (www.keiukrikmann.com)

Tamara Luuk on kunstiajaloolane ja kuraator, kes on kirjutanud nüüdiskunstist artikleid, tõlkinud ja toimetanud kunstiraamatuid. Ta on töötanud teaduste akadeemia ajalooinstituudi kunstiajaloo osakonnas teadurina ja esindanud aastaid Eesti kultuuri Euroopa Liidu juures Brüsselis. Praegu töötab kaasaegse kunsti kuraatorina Tallinna Kunstihoones. (www.kunstihoone.ee)

Registreerimine:
Portfolio Café-l osalema on oodatud EKA magistritaseme tudengid. Kohtade arv on piiratud ja osalejad valitakse esitatud portfooliote alusel. Osalemine läheb arvesse õppetööna ja selle eest on võimalik saada ainepunkte mahus 3 EAP-d.

Kandideerimiseks täida antud vorm enne 12. aprilli 2021.

Portfolio Café läbiviimist toetab Euroopa Liidu Regionaalarengu Fond.

Postitas Madis Luik — Püsilink

09.03.2020

Avatud kunstiloeng: Yiorgis Sakellariou elektroakustilised kontserdid kui rituaalid

unnamed (10)

Composing the Sublime: Rituals in Electroacoustic Music
Can electroacoustic music concerts become places of ritual?

Yiorgis Sakellariou avatud loengu info ingliskeelsel lehel.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Avatud kunstiloeng: Yiorgis Sakellariou elektroakustilised kontserdid kui rituaalid

Esmaspäev 09 märts, 2020

unnamed (10)

Composing the Sublime: Rituals in Electroacoustic Music
Can electroacoustic music concerts become places of ritual?

Yiorgis Sakellariou avatud loengu info ingliskeelsel lehel.

Postitas Mart Vainre — Püsilink

04.03.2020

Olof Olssoni infokomöödia “Driving the Blues Away”

1582903932-Olof_Megahard_ed

Mis ühendab Tobleronet Bill Gatesi, vesivoodite, apelsinimahla, Coca-Cola, Neitsi Maarja ja Immanuel Kantiga? Olof Olsson kutsub meid kaasa oma humoorikale ja meeliavardavale “infotainment” retkele.

“Driving the Blues Away” on infokomöödia, mis kihutab läbi erinevate teemade nagu kunstiajalugu, šokolaad, koolajoogid, personaalsed arvutid, filosoofia ja teoloogia. Kuskil tee peal leiame end romantilises melodraamas, kus Olofi tulevase abikaasa võrgutab Delhi Indira Gandhi lennujaama tax-free kaupluses ultrakuulus tarkvaraettevõtja. Kogu lugu on äkitselt seotud hoopis Olofi väänatud keelearmastusega: „Meie keel ja maailm pole alati üksteise külge üks ühele ühendatud. See on segadus ja see ajab meid närvi. Aga see on üks naljakas segadus.”

Olof Olsson on 1960. aastatel alguse saanud tšarterturismi tulem – tema hollandlasest ema ja rootslasest isa kohtusid Mallorcal. Nooruses on Olof tegelenud nii ajakirjanduse, dokumentaalfotograafia kui ka keemiatehnoloogiaga ning töötanud raadiodiskorina. Pärast keeleõpinguid, tõlketeooria ja filosoofiaõpinguid õppis Olof vabasid kunste Konstfackis Stockholmis ja Kuninglikus Taani Kunstiakadeemias Kopenhaagenis.
1992-2007 tegi Olof peamiselt kontseptuaalset kunsti. Alates 2007. aastast on Olof keskendunud sõnalistele etteastetele – loengutele, kõnedele ja infokomöödiatele.

Olof Olssoni “Driving the Blues Away” toimub inglise keeles, EKA Kaasaegse Kunsti magistriõppe MACA avatud loengusarja “ART TALKS” raames.

Kõik huvilised on oodatud!

Postitas Mart Vainre — Püsilink

Olof Olssoni infokomöödia “Driving the Blues Away”

Kolmapäev 04 märts, 2020

1582903932-Olof_Megahard_ed

Mis ühendab Tobleronet Bill Gatesi, vesivoodite, apelsinimahla, Coca-Cola, Neitsi Maarja ja Immanuel Kantiga? Olof Olsson kutsub meid kaasa oma humoorikale ja meeliavardavale “infotainment” retkele.

“Driving the Blues Away” on infokomöödia, mis kihutab läbi erinevate teemade nagu kunstiajalugu, šokolaad, koolajoogid, personaalsed arvutid, filosoofia ja teoloogia. Kuskil tee peal leiame end romantilises melodraamas, kus Olofi tulevase abikaasa võrgutab Delhi Indira Gandhi lennujaama tax-free kaupluses ultrakuulus tarkvaraettevõtja. Kogu lugu on äkitselt seotud hoopis Olofi väänatud keelearmastusega: „Meie keel ja maailm pole alati üksteise külge üks ühele ühendatud. See on segadus ja see ajab meid närvi. Aga see on üks naljakas segadus.”

Olof Olsson on 1960. aastatel alguse saanud tšarterturismi tulem – tema hollandlasest ema ja rootslasest isa kohtusid Mallorcal. Nooruses on Olof tegelenud nii ajakirjanduse, dokumentaalfotograafia kui ka keemiatehnoloogiaga ning töötanud raadiodiskorina. Pärast keeleõpinguid, tõlketeooria ja filosoofiaõpinguid õppis Olof vabasid kunste Konstfackis Stockholmis ja Kuninglikus Taani Kunstiakadeemias Kopenhaagenis.
1992-2007 tegi Olof peamiselt kontseptuaalset kunsti. Alates 2007. aastast on Olof keskendunud sõnalistele etteastetele – loengutele, kõnedele ja infokomöödiatele.

Olof Olssoni “Driving the Blues Away” toimub inglise keeles, EKA Kaasaegse Kunsti magistriõppe MACA avatud loengusarja “ART TALKS” raames.

Kõik huvilised on oodatud!

Postitas Mart Vainre — Püsilink